کار در اتریش 2019

بعضی از انواع ویزای سایر کشور ها تنها به شما این اجازه را می دهند که به آن کشور وارد شوید در حالی که بعضی دیگر تنها مجوز کار با کارفرمایی مشخص شده و زندگی در اتریش به مدت 12 ماه را می دهند. به منظور اینکه به عنوان نیروی کاری کلیدی برای کار در اتریش 2023 صلاحیت داشته باشید، باید در زمینه شغل هایی که با کمبود نیرو مواجه هستند تحصیل کرده و مهارت داشته باشید. بدین منظور مطلب زیر را به قلم کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر مطالعه فرمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کار در اتریش 2023

در اتریش، در اصل ممکن است یک فرد از ۱۵ سالگی کار کند، به عنوان مثال برای آموزش حرفه ای برای یک دوره کارآموزی در تعطیلات مدرسه آموزش می بینند. پس از اتمام تحصیلات اجباری در مدرسه، التزامی برای ادامه تحصیلات تا سن ۱۸ سالگی وجود دارد. بنابراین هرگونه شغل می تواند تنها با اقدامات آموزشی همراه باشد.کار نیمه وقت در تجارت گسترده است. کار فصلی در گردشگری و هتل و تجارت غذا در شهرها و مناطق گردشگری و نیز کشاورزی و جنگلداری رایج است. در تجارت ساختمان، قراردادهای شغلی با مدت زمان مشخصی نیز ممکن است. 

قراردادهای خدمات رایگان و قراردادهای کاری، جایگزین قراردادهای کاری معمول در همه زمینه‌های استخدام می‌شوند. نوع مشاغل مندرج در قرارداد کاری لزوما با وضعیت واقعی مطابقت ندارد: به عنوان مثال، یک قرارداد ممکن است یک قرارداد خدمات مستقل ارائه کند، در غیر این صورت، مشاغل در وابستگی شخصی انجام می شود، بدین معنی که فرد شاغل توسط دستورالعمل‌های مربوط به ساعات کار، محل کار و غیره محدود می شود. در این مورد قرارداد در واقع یک قرارداد اشتغال منظم است و قوانین مربوطه اعمال می شود. 

کار تمام وقت و نیمه وقت:

قرارداد متعارف استخدام در یک رابطه شغلی دائمی با تمام مزایا ( حق اقامت، حمایت بعد از تعهدات همچنان شایع ترین شکل است. کارکنان نیمه وقت همانند کارکنان تمام وقت طبق قوانین تحت پوشش قرار می‌گیرند، ( به جز موارد کم اهمیت ) همان پوشش بیمه( بیماری، حادثه بیکاری، بیمه بازنشستگی) شامل می شود. همین امر در مورد قراردادهای کاری با قراردادهای ثابت باقی می ماند، هرچند که در پایان قرارداد متوقف می شود. هیچ دوره اطلاعیه وجود ندارد. 

پیمانکاران مستقل:

پیمانکاران و مستقل ( آزاد) ( به عنوان مثال معلمان زبان ) از قانون حمایت از حقوق محدودی برخوردار هستند، اما تقریبا تمام بیمه‌های اجتماعی را شامل می‌شود. از ۱ ژانویه ۲۰۰۸ آنها نیز بیمه بیکاری را دارا بودند. آنها هزینه اتاق کار ( اعضای اجباری اتاق کار در اتریش) را پرداخت می‌کنند که توسط صندوق موقت کارمندان تحت پوشش قرار می گیرند. 

لطفا توجه داشته باشید:

‎در صورت عدم توافق خاص بین مشتری و پیمانکار مستقل، کارگران آزاد به ادعای مزایای قانونی مانند دوره های اطلاع رسانی، پرداخت تعطیلات و غیره هیچ گونه ادعایی ندارند.

انواع دیگر مشاغل در اتریش

  1. كارگران خود مختار
  2. دوره كارآموزی
  3. كارگران فصلی
  4. كارمندان آژانس
  5. كارگران داوطلب

انواع ویزاهای کار در اتریش 2023

در صورتی که شهروند اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا نیستید برای ورود به کشور اتریش نیازمند دریافت ویزا هستید.خلاصه قوانین مربوط به کشور های مشخص را می توانید در بخش Bugerservice در وب سایت وزارت امور خارجه اتریش پیدا کنید. شما می توانید با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری کشور اتریش در کشور محل اقامتتان ( یا مامور دیپلماتیک ایالت های عضو شنگن که نمایندگی کشور اتریش در محل زندگیتان را به عهده دارند) تماس بگیرید. همچنین برای دریافت جزئیات اطلاعات مربوط به هزینه ارائه درخواست، مدت زمان فرایند درخواست و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا، بهترین روش برقراری ارتباط مستقیم با سفارت یا کنسولگری اتریش می باشد.

کارت قرمز سفید آبی بر اساس سیستمی امتیاز محور عمل می کند. با توجه به اینکه به کدام یک از طبقه بندی های بالا تعلق دارید، پیش از آنکه بتوانید درخواست پذیرش دهید باید در ابتدا با معیار هایی مشخص تطابق داشته باشید. لطفا برای اطلاعات بیشتر و نحوه محاسبه امتیازات با پرتابل مهاجرت اتریش مشاوره نمایید تا بتوانید بر میزان صلاحیت خود تصمیم بگیرید.

انواع ویزاهای کار در اتریش 2019

انواع ویزاهای کار در اتریش 2019

پس از 10 ماه کار و زندگی در در کشور اتریش دارندگان کارت قرمز سفید قرمز می توانند برای کارت قرمز سفید قرمز پلاس درخواست دهند که این کارت امکان دسترسی رایگان به به بازار کار اتریش را برایشان فراهم می نماید.اعضای خانواده دارندگان کارت قرمز سفید قرمز یا آبی نیز واجد شرایط درخواست کارت قرمز سفید قرمز پلاس می باشند.

ویزای جاب سیکر

این اجازه 6 ماهه مربوط به افراد غیر اروپایی با مدارج تحصیلی و مهارت بالا می باشد، افرادی که علاقمند کار در کشور اتریش می باشند اما هنوز پیشنهاد شغلی ای برای خود دریافت نکرده اند و بنابراین نمی توانند برای یکی از انواع اجازه های بالا درخواست دهند. لطفا در نظر داشته باشید که ویزای جستجوی کار اتریش ( جاب سیکر ) تنها به شما اجازه می دهد که به دنبال کار بگردید و در صورتی که با موفقیت کاری را پیدا کردید باید اجازه کار دریافت نمایید.

مشابه کارت قرمز سفید قرمز، ویزای جاب سیکر بر اساس امتیاز عمل می کند.متقاضیان باید معیار های لازم برای درخواست این ویزا را داشته باشند. صدور ویزای جستجو توسط AMS مدیریت می شود. تمام مدارک متقاضیان باید به همراه ترجمه آلمانی یا انگلیسی آن ها ارائه گردند.

پیدا کردن کار در اتریش 2023

موتور های جستجوی عمومی و دسته بندی ها

می توانید انتظار دریافت بین 0.5 تا 1.0 درصد پاسخ ( افرادی که برای آن ها درخواست و رزومه خودتان را فرستاده اید و به درخواستتان پاسخ داده اند ) از سایت های زیر دریافت کنید. هیچگاه از ارسال درخواست و رزومه خود به این سایت ها نا امید نشوید چرا که نمی دانید چه اتفاقی برایتان می افتد یا از طریق یک ایمیل ساده یا تقاضانامه چه ارتباطاتی ایجاد خواهد شد.

  • Jobs in Vienna ( شغل های وینا ): در صورتی که انگلیسی زبان هستید و به کاری غیر از تدریس زبان انگلیسی علاقه دارید، Jobs in Vienna را بررسی کنید. در این سایت فرصت های شغلی بسیاری در ارتباط با رشته های مختلف وجود دارد.
  • Der Standard: Der Standards بخش جستجوی کار روزنامه Der Standard می باشد.
  • Karriere: نقطه اتصالی ساده و واضح که مجموعه ای از فرصت های شغلی را به نمایش می گذارد.
  • Job Pilot: اگرچه این سایت مانند باقی موارد مشهور نمی باشد اما همچنان مرجعی جامع می باشد. این سایت را پس از بررسی سایت های قبلی چک نمایید.
  • Monster Austria:  نام تجاری جستجوی شغل Monster از زمان های بسیار قدیمی عصر اینترنت وجود داشته است.
  • Career Jet:مطمئنا راجع به کریر جت شنیده اید.این سایت گزینه ای برای جستجوی شغل در اتریش نیز دارد.
  • Indeed: ورژن اتریس سایت بزرگ آمریکایی Indeed.com

تدریس زبان انگلیسی از جمله گزینه هایی است که باید در نظر گرفته شود. ( در صورتی که زبان انگلیسی زبان مادریتان باشد ). تمام سایت های زیر بسیار مشابه و هم هستند و شامل انبوهی از فرصت های شغلی تدریس زبان انگلیسی می باشند.هرکدام از سایت ها را برای یافت فرصت شغلی تدیریس زبان انگلسی در اتریش، بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که بخش جذاب مربوط به آکادمی بین المللی تافل را که نشان می دهد دستمزد مربیان زبان در کشور های مختلف جهان چقدر است را از دست ندهید.

ESL Employment:اگرچه این سایت زباترین سایت ارتباطی نیست اما تا زمانی که فرصت های شغلی تدریس انگلیسی بسیاری برای جستجو در این سایت وجود دارد چه نیازی به سایتی زیباست؟

  • ESL Café: Dave شغلی عالی در زمینه جمع آوری بهترین شغل های در حال آغاز در سراسر جهان دارد.
  • Tesall: جمع آوری کننده ای بزرگ در زمینه شغل تدریس.

دیگر وب سایت ها وبلاگ ها

Transition Abroad: این سایت در حقیقت لیستی جامع برای کسانی مه می خواهد در آتریش به یک متخصص تبدیل شود ؛ می باشد.

  • Expact Arrival: این سایت بررسی مختصر خوبی از چگونگی محیط کاری در اتریش را ارائه می دهد.
  • Tricycle Love: به دنبال انتقال مکان به Salzburg هستید؟ اطلاعات این سایت قدیمی اما همچنان قابل استفاده می باشد.
  • Prospect: بحثی مختصر و مفید درباره بازار کار اتریش

پرتابل مشاغل خارجی و مهاجرتی

  1. Overseas Jobs: همواره همپوشانی قابل توجهی بین ارسالی های این سایت و دیگر سایت ها وجود دارد.هیچگاه این سایت از دسترس خارج نمی شود.
  2. Go Abroad: این سایت پرتابل شغلی خوبی دارد.
  3. Linkedin: آخرین اما نه بدترین. این شبکه اجتماعی تخصصی بسیار عظیم مرجعی برای برقراری ارتباط در زمینه و محل مورد علاقه شما می باشد.

شرایط کار در اتریش 2023

اتریش یک محیط کاری نسبتا سنتی دارد بدون اینکه زیاد از دیدگاه یک کارمند گله و شکایت داشته باشید. امنیت شغلی شما بستگی به نوع قراردادی دارد که دارید. اتریش قوانین سختگیرانه ای برای حفاظت از کارمندان دارد که برخی از آن ها به دهه 1950 برمی گردند. اگر چه تغییرات به منظور انطباق با محیط رقابتی تری انجام می شوند، اما شرایط کاری عمومی بسیار مطلوب هستند.

ساعات کاری:

ساعات کاری استاندارد 8 ساعت در روز، و 5 روز در هفته می باشد. ساعت اضافی باید پرداخت شود ( به صورت اضافه حقوق ). مردم اتریش تمایل دارند که زود به سر کار بروند، شما می توانید انتظار داشته باشید که کارگران در ساعت 7 صبح و کارمندان دفتری از ساعت 8 صبح مشغول کار باشند.

تعطیلات:

هر ساله حق دارید 25 روز تعطیلی داشته باشید. شما می توانید در برخی موارد بیشتر حقوق بگیرید ( به طور مثال هنگامی که کودک شما در خانه بیمار است، یا شما به یک آپارتمان جدید نقل مکان می کنید و غیره ).

مرخصی استعلاجی و بیمه:

اگر مریض شوید، شرکت به پرداخت پول به شما ادامه می دهد. معمولا شما می توانید برای اولین روز بدون هیچ گونه تعهدی در خانه بمانید. از روز دوم باید گواهی نامه دکتر را دریافت و ارائه کنید. در مورد یک بیماری طولانی، شما از بیمه امنیت اجتماعی تان پول دریافت خواهید کرد. بیمه در اتریش اجباری است و معمولا از حقوق شما به طور خودکار کسر می شود. همچنین به عنوان یک فرد با شغل آزاد شما موظف به پرداخت بیمه هستید.

به دلیل افزایش رقابت در بازار کار، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند به طور قراردادی افراد را استخدام کنند. در این مورد، شما باید حساب چندین امتیاز را که از دست می دهید حساب کنید – و بنابراین حقوق و دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد.

شرایط کار در اتریش 2019

شرایط کار در اتریش 2023

توانایی زبان لازم برای کار در اتریش 2023

 الزامات زبانی:

دولت فدرال اتریش به عنوان بخشی از برنامه اقدامات ملی برای ادغام ( NAP )، در سال 2010 تصریح نمود که یک درک صحیح از زبان آلمانی – خواندن و نوشتن – مبنای ادغام موفق در اتریش، از هر دو دیدگاه حرفه ای و اجتماعی می باشد.

Österreichisches Sprachdiplom Deutsch، یا دیپلم زبان اتریشی، یک سیستم بررسی رسمی برای زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی است. شما می توانید امتحان را در مراکز در بیش از 45 کشور در سراسر جهان انجام دهید – در انگلستان، این ازمون در دانشگاه آستون و دانشگاه ناتینگهام برگزار می شود. دیگر موسسات و سازمان ها نیز دوره های زبان آلمانی ارائه می کنند. برای اطلاعات بیشتر، به انجمن مدارس زبان اتریشی در اتریش مراجعه کنید.

چگونه مدارک خود را به کارفرمایان توضیح دهید؟

به لطف فرآیند بولونیا، توافق بین کشورهای اروپایی برای ارائه قیاس در استاندارد های آموزش و کیفیت صلاحیت های در سراسر اروپا، هرگونه مدارک تحصیلی عالی که شما در انگلستان به دست می آورید، مستقیما با همتایان اتریشی خود قابل مقایسه هستند. اگر شما به کشور سفر می کنید تا با یک مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا از انگلستان، کار کنید، این مدارک به طور معمول توسط کارفرمایان اتریشی به رسمیت شناخته شده و پذیرفته خواهند شد. با این حال، بهتر است پیش از ارسال درخواست، کارفرمایان بالقوه را بررسی کنید.

مشاغل پر تقاضای کار در اتریش 2023

اقتصاد کشور اتریش در حال حاضر قدرتمند و استوار است و بر خلاف دیگر کشور های اروپایی، توسط شرکت های کوچک و متوسط هدایت می شود (SMEs )

شغل های معروف رشته های ارشد:

  1. شیمی و آهن
  2. الکترونیک
  3. صنایع غذایی
  4. ماشین آلات
  5. ساخت وسایل نقلیه

علاوه بر این ها کشور اتریش 22 درصد از مزارع ارگانیک کشور های عضو اتحادیه اروپا را در دست دارد و پیشروی اروپا در نسل نیروی هیدروالکتریک می باشد. همچنین اتریش به دلیل هنر و صنایع دستی با کیفیت خود همچون جواهرات، سرامیک و عینک آفتابی،در سطح جهانی شناخته شده می باشد.

مشاغل پر تقاضای کار در اتریش 2019

مشاغل پر تقاضای کار در اتریش 2023

دور از ذهن نیست که اتریش مقصدی معروف در زمان تعطیلات می باشد.که این امر به دلیل کوه های آلپ و شهر های تاریخی این کشور همچون وینا، سالزبورگ، می باشد و بنابر این فرصت ها شغلی در زمینه صنعت توریستی و هتلداری در این کشور غیر قابل دسترس نمی باشند. در حالی که تعدادی از صنایع از فرصت های استخدام سالیانه بهره می برند، بعضی دیگر از کمبود کار رنج می برند به خصوص در بخش های مهندسی.

  1. اعضای ساختمانی
  2. داده پردازی
  3. پرستاران ارشد
  4. مهندسی مکانیک
  5. مهندسی قدرت
  6. سقف سازان

در انتها لازم به ذکر است که اگر اطلاعاتی نیاز دارید که در این مقاله از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) وجود نداشت، می توانید با مشاورین ما در این موسسه تماس گرفته و درخواست مشاوره تلفنی رایگان در مورد کار در اتریش 2023 و اقامت اتریش  بدهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *