تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی است. بر این اساس گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به ارائه اطلاعات ضروری در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

متقاضیان برای مهاجرت به کانادا با دیپلم باید دارای معدل تحصیلی دیپلم مناسب باشند. برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی دارا بودن ریزنمره های مناسب در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات حائز اهمیت فراوانی است. یکی دیگر از شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور دارا بودن وقفه و گپ تحصیلی از زمان اخذ مدرک دیپلم می باشد.

  • متقاضی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم و تحصیل در دانشگاه باید دارای کمتر از 3 سال وقفه و گپ تحصیلی از زمان اخذ مدرک دیپلم باشد.
  • وجود گپ تحصیلی بیشتر از این مقدار موجب می شود تا احتمال ریجکتی ویزای تحصیلی افزایش یابد.

آیا امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم وجود دارد؟

متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در دوره های آکادمیک دانشگاه در مقطع فوق دیپلم و کارشناسی تحصیل کنند. علاوه بر این تحصیل در کالج های کانادا و آموزش در دوره های یک تا چهار ساله با دارا بودن مدرک دیپلم امکان پذیر است. دوره های کالج و کوآپ کانادا به لحاظ عملی و کارآموزی بودن دوره ها و همچنین جذب سریع بازار کار از بهترین گزینه ها برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم می باشد.

تحصیل در کانادا و ویزای تحصیلی

متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا  با دیپلم باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل Study Permit اقدام کنند. متقاضیان باید برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های مورد تایید کانادا DLI را مد نظر قرار دهند. مجوز تحصیل کانادا فقط برای متقاضیانی صادر می شود که از این دانشگاه ها پذیرش تحصیلی دریافت کرده اند.

  • دارا بودن تمکن مالی کافی و اثبات توانایی تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا از مهم ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم و اخذ ویزای تحصیلی است.
  • دارا بودن سن مناسب و عدم وجود وقفه و گپ تحصیلی و اثبات اینکه قصد از ورود به کانادا تحصیل است و نه اقامت از موارد مهم در اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

دانشگاه های کانادا

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

از جمله مدارک و شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم دارا بودن تمکن مالی کافی و مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل می باشد. در واقع اثبات توانایی تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا با ارائه گواهی های بانکی و یا اسناد مالی را می توان از مهم ترین شرایط لازم تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم ذکر کرد.

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

مدارک لازم برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل با نمره در سطح بالا نیز از مدارک مهم برای تحصیل در کانادا است.
  • اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه کانادا باشد، می تواند با اخذ پذیرش مشروط تحصیل در دانشگاه های کانادا را با دارا بودن مدرک دیپلم شروع کند.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و مقطع کارشناسی

متقاضی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم باید واجد شرایط باشد. یکی از شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و تحصیل در مقطع کارشناسی دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس 6 می باشد. دارا بودن مدرک دیپلم با معدل تحصیلی مناسب و دارا بودن تمکن مالی کافی از دیگر شرایط مهاجرت به کانادا با دیپلم و تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد.

  • دارا بودن شرایط سنی مناسب و وجود گپ و وقفه تحصیلی کمتر از 3 سال از مهم ترین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا می باشد.
  • متقاضیان با تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا می توانند تا 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند.
  • هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه از حدود 12000 دلار تا 18000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و دوره پزشکی

دانشگاه های کانادا برای پذیرش متقاضیان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرط دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته های علوم پایه را مد نظر دارند. در واقع می توان گفت که تحصیل در دوره پزشکی کانادا با مدرک دیپلم امکان پذیر نمی باشد. از جمله شرایط تحصیل در کانادا در دوره پزشکی دارا بودن مدرک کارشناسی علوم پایه و اخذ نمره لازم در آزمون MCAT می باشد.

  • مدت زمان تحصیل پزشکی در کانادا در حدود 4 تا 5 سال و هزینه تحصیل در کانادا در دوره پزشکی از حدود 12 هزار دلار تا 20 هزار دلار کانادا می باشد.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 تا 7 و دارا بودن تمکن مالی کافی از مهم ترین شرایط تحصیل در دوره پزشکی کانادا است.

تحصیل در کانادا و کالج ها

کالج های کانادا به طور کلی دوره های فنی و حرفه ای را به متقاضیان دیپلم ارائه می دهد. کالج های کانادا دوره های آموزشی را با اعطای گواهی نامه ارائه می دهند. متقاضیان دیپلم با آموزش در دوره های کالج می توانند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار و اشتغال کانادا شوند. در واقع مهم ترین مزیت آموزش در دوره های کالج کانادا برای متقاضیان دیپلم جذب سریع بازار کار می باشد. در ادامه به ارائه چند کالج برتر کانادا می پردازیم:

  • کالج سنکا: این کالج که در شهر تورنتو قرار دارد، دارای دوره های تمام وقت، پاره وقت، دوره های 1، 2، 3 و 4 ساله می باشد. متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم می توانند در دوره های حسابداری، زیست فناوری، مدیریت پروژه، تجارت بین الملل، بازاریابی، علوم کامپیوتر و غیره آموزش ببینند.
  • کالج هامبر: این کالج که در شهر تورنتو قرار دارد، دارای 150 برنامه تحصیلی آموزشی دیپلم، کارشناسی و گواهی نامه عملی می باشد.
  • کالج جرج براون: این کالج در شهر تورنتو قرار دارد و از لحاظ تعداد فارغ التحصیلان در رتبه بالایی قرار دارد. برنامه های آموزشی این کالج شامل مهندسی، فناوری ساخت، علوم بهداشتی، هتلداری و آشپزی می باشد.
  • کالج سنتینیال: این کالج در شهر تورنتو قرار دارد و دارای بیش از 95 برنامه آموزسی می باشد. از جمله برنامه های آموزشی این کالج می توان به دوره های مهندسی، هنری، مطالعات اجتماعی، تجارت و بازرگانی، هتلداری و حمل و نقل اشاره کرد.
  • کالج رد ریور: این کالج که در ایالت منیتوبا قرار دارد، دارای بیش از 200 برنامه آموزشی است. در حدود 95% فارغ التحصیلان این کالج جذب بازار کار و اشتغال کانادا می شوند.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و دوره های کوآپ

یکی از روش های مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم، تحصیل در دوره های کوآپ می باشد. به طور کلی دوره های کوآپ از 2 بخش تحصیل و کار تشکیل شده است. متقاضیان در مدت یک تا 3 سال به تحصیل و کار در این دوره ها می پردازند. تحصیل در دوره های کوآپ برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم را می توان از بهترین گزینه های تحصیلی کاری در این کشور محسوب کرد.

  • هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در دوره های کوآپ کانادا بر اساس مدت زمان دوره از حدود 12000 دلار تا 25000 دلار کانادا می باشد.
  • متقاضیان در دوره دوم می توانند با کار در حدود 2000 تا 3000 دلار کانادا کسب درآمد کنند.
  • دوره های کوآپ کانادا شامل دوره های پرستاری، مدیریت هتلداری، طراحی داخلی، بازاریابی دیجیتالی و علوم کامپیوتر و IT می باشد.
  • دوره های کوآپ پرستاری کانادا در حدود 3 سال و شامل 18 ماه دوره آموزشی و 18 ماه دوره کارآموزی می باشد.
  • متقاضیان با گذراندن دوره کوآپ پرستاری کانادا می توانند پس از 3 سال مجوز اقامت کانادا را دریافت کنند. هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در دوره کوآپ پرستاری در حدود 18000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

به طور کلی دارا بودن معدل تحصیلی مناسب یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا است. با توجه به اهمیت این موضوع راه حل تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم ارائه مدارکی است که دانشگاه آن ها را جزء شایستگی های علمی در نظر گیرد و بتواند معدل پایین دیپلم را پوشش دهد. در واقع مسولان دانشگاه های کانادا به این موضوع واقف هستند که صرفا بالا بودن معدل دال بر باهوش و ممتاز بودن متقاضی نمی باشد.

روش های تحصیل در کانادا با معدل پایین

متقاضیان برای تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم می توانند با ارائه مدارکی این معدل پایین را به نوعی جبران کنند.

روش های تحصیل در کانادا با معدل پایین

روش های تحصیل در کانادا با معدل پایین

از جمله مدارک پوشش دهنده معدل پایین دیپلم موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • ارائه رزومه و سوابق کاری، علمی و تحصیلی که نشان دهنده تجربه عملی متقاضی در دوره های کارآموزی، عملی و پروژه های علمی می باشد.
  • ارائه نتیجه آزمون های بین المللی GMAT و GRE به منظور ارزیابی توانایی علمی متقاضیان و افزایش احتمال تحصیل در کانادا با معدل پایین حائز اهمیت فراوانی است.
  • شرکت در دوره های آمادگی Pathway Programs برای کسب آمادگی قبل از شروع تحصیل در دانشگاه دیگر روش جبران معدل پایین دیپلم می باشد.

تحصیل در کانادا و کار دانشجویی

متقاضیان با دارا بودن شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند مجوز کار دانشجویی کانادا را اخذ کنند. متقاضیان با اخذ مجوز کار دانشجویی کانادا می توانند تا 20 ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند. کار دانشجویی علاوه بر کسب درآمد می تواند به عنوان یک تجربه کاری مفید برای کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی محسوب شود. هر ساعت کار دانشجویی در کانادا معادل 12 دلار درآمد دارد.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و بورسیه ها

دانشگاه های کانادا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور با دارا بودن مدرک دیپلم بورسیه هایی را در نظر گرفته است. گرچه بیشتر بورسیه های دانشگاه های کانادا مختص مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا می باشد، اما برای دوره کارشناسی نیز بورسیه هایی وجود دارد. برای دریافت بورسیه های مقطع کارشناسی کانادا دارا بودن صلاحیت های عملی و شایستگی های تحصیلی حائز اهمیت فراوانی است.

تحصیل در کانادا و ویزای همراه

متقاضی با مهاجرت به کانادا با دیپلم و تحصیل در کالج ها و دانشگاه های این کشور می تواند برای همسر و فرزندان زیر 22 سال خود ویزای همراه دریافت کند. بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا همسر متقاضی می تواند با اخذ ویزای همراه مجوز کار Open Work Permit را دریافت کند و در این کشور به کار و اشتغال بپردازد.

فرزندان متقاضی می توانند با دریافت ویزای همراه در مدارس دولتی کانادا از شرایط تحصیل کم هزینه و رایگان برخوردار شوند.

تحصیل در کانادا و کار پس از تحصیل

متقاضیان با مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم و تحصیل در دانشگاه های این کشور و یا دوره های کالج و کوآپ می توانند پس از فارغ التحصیلی در این کشور به کار بپردازند.  فارغ التحصیلان با یافتن کار پس از تمام شدن دوره تحصیلی و در مهلت جستجوی کار می توانند ویزای کار کانادا PGWP را دریافت کنند. فارغ التحصیلان با مدت تحصیل بیشتر از 9 ماه می توانند تا 3 سال در این کشور کار کنند.

تحصیل در کانادا و کار پس از تحصیل

تحصیل در کانادا و کار پس از تحصیل

اخذ تابعیت کانادا

متقاضیان با مهاجرت به کانادا با دیپلم و فارغ التحصیلی از دانشگاه ها و کالج های این کشور می توانند با کار و اشتغال مقدمات اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا را دریافت کنند. متقاضیان با 3 سال کار و اشتغال در این کشور و پرداخت منظم مالیات می توانند مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. متقاضیان پس از اخذ مجوز اقامت دائم کانادا می توانند با دارا بودن شرایط لازم زیر تابعیت کانادا را دریافت کنند:

  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • اقامت در کانادا برای مدت 3 سال از 5 سال اقامت در کانادا
  • پرداخت منظم مالیات برای مدت 3 سال از 5 سال اقامت در کانادا

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای آگاهی از شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم نیازمند مشاوره های مهاجرتی می باشند. گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن کارشناسان ارشد مشاوره های سودمندی را به متقاضیان ارائه می دهند. از جمله خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور می توان به ارسال مدارک لازم، اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی اشاره کرد.

سخن آخر

این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم پرداخت. متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم و شرایط لازم دیگر می توانند در کالج ها، دانشگاه ها و دوره های کوآپ کانادا تحصیل کنند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات لازم در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم می توانند با گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنند. مشاوران مجرب این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد در همه روزهای کاری هفته آماده ارائه اطلاعات لازم به متقاضیان عزیز می باشند.

سوال های متداول در مورد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

  1. آیا امکان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم وجود دارد؟

بله، با تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه یا دوره های فنی کالج ها

  1. آیا امکان تحصیل دوره پزشکی کانادا با مدرک دیپلم وجود دارد؟

خیر، شرط اخذ پذیرش دوره پزشکی کانادا دارا بودن مدرک کارشناسی رشته علوم پایه می باشد.

  1. هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و تحصیل در مقطع کارشناسی چقدر است؟

سالانه از حدود 12 هزار دلار تا 18 هزار دلار کانادا می باشد.

  1. مزیت تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در کالج ها چیست؟

مهم ترین مزیت آموزش در دوره های کالج کانادا برای متقاضیان دیپلم جذب سریع بازار کار می باشد.

  1. هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در دوره های کوآپ چقدر است؟

بر اساس مدت زمان دوره از حدود 12 هزار دلار تا 25 هزار دلار کانادا می باشد.

  1. دوره های کوآپ کانادا شامل چه دوره هایی است؟

دوره های پرستاری، مدیریت هتلداری، طراحی داخلی، بازاریابی دیجیتالی و علوم کامپیوتر و IT می باشد.

  1. آیا امکان اخذ اقامت کانادا با تحصیل دوره کوآپ وجود دارد؟

متقاضیان با گذراندن دوره کوآپ پرستاری کانادا می توانند پس از 3 سال مجوز اقامت کانادا را دریافت کنند.

  1. هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در دوره کوآپ پرستاری چقدر است؟

در حدود 18000 دلار کانادا می باشد.

  1. آیا امکان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

    متقاضی با مهاجرت به کانادا با دیپلم و تحصیل در کالج ها و دانشگاه های این کشور می تواند برای همسر و فرزندان زیر 22 سال خود ویزای همراه دریافت کند.

  2. آیا امکان کار متقاضی با ویزای همراه در کانادا وجود دارد؟

    بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا همسر متقاضی می تواند با اخذ ویزای همراه مجوز کار Open Work Permit را دریافت کند و در این کشور به کار و اشتغال بپردازد.

  3. شرایط اخذ تابعیت کانادا با مهاجرت تحصیلی با دیپلم چیست؟

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، اقامت در کانادا برای مدت 3 سال از 5 سال اقامت در کانادا، پرداخت منظم مالیات برای مدت 3 سال از 5 سال اقامت در کانادا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *