تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا

رشته میکروبیولوژی از رشته های خاص علوم پزشکی برای تحصیل متقاضیان علاقمند در کانادا می باشد. بر این اساس گروه مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به پرسش هایی چون “شرایط تحصیل میکروبیولوژی در کانادا چگونه است؟” و “شرایط اخذ پذیرش ارشد و دکترای میکروبیولوژی کانادا چیست؟” پاسخ داده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اطلاعات کلی در مورد تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا

رشته میکروبیولوژی یکی از مهم ترین رشته ها برای تحصیل پزشکی در کانادا است. این رشته دارای گرایش های باکتری شناسی، ویروس شناسی و انگل شناسی است. متقاضیان با تحصیل در این رشته توانایی فراگیری تجربی روش های تحقیق بنیادی را فرامی گیرند. متقاضیان در حال تحصیل در رشته میکروبیولوژی به فراگیری حوزه های قارچ شناسی، فیزیولوژی، ویروس شناسی، ژنتیک، ایمنولوژی، میکروبیولوژی مولکولی و فیزیولوژی میکربی می پردازند.

شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در مقطع کارشناسی

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی میکروبیولوژی در کانادا باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. دارا بودن نمره های مناسب در دروس علوم پایه دبیرستان مانند شیمی، فیزیک، ریاضیات و زیست شناسی الزامی است. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل نیز ضروری است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی میکروبیولوژی در کانادا در حدود 3 تا 4 سال می باشد.

  • فارغ التحصیلان کارشناسی میکروبیولوژی می توانند در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها مشغول فعالیت شوند.
  • متقاضیان در حین تحصیل کارشناسی به فراگیری زیست شناسی باکتری ها و ویروس ها، بررسی عموامل بیماری در موجودات و انسان ها، بررسی فیزیولوژی میکروارگانیسم ها و تحقیق در این حوزه ها می پردازند.

شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد رشته میکروبیولوژی در کانادا باید دارای مدرک کارشناسی در حوزه های میکروبیولوژی، بیولوژی، رشته های علوم پایه و پزشکی باشند. رشته های علوم پایه مانند رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک و ریاضیات می باشد. علاوه بر این دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس بالاتر از 6.5 و یا تافل IBT 86 نیز الزامی است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد میکروبیولوژی در کانادا در حدود یک تا 2 سال می باشد.

شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در مقطع دکتری

متقاضیان تحصیل دکترای میکروبیولوژی در کانادا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد میکروبیولوژی، بیوشیمی و علوم بیولوژی یا حوزه های مرتبط باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا تافل IBT 86  برای تحصیل دکترای میکروبیولوژی در کانادا است. هدف از ارائه مقطع دکترای میکروبیولوژی در کانادا تربیت محققان مستقلی است که در طرح های تجربی کسب مهارت می کنند.

شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در مقطع دکتری

شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در مقطع دکتری

  • متقاضیان با تحصیل در مقطع دکترای میکروبیولوژی در کانادا باید در آخر تحصیل تز و رساله دکترای ارائه دهند.
  • انجام تحقیقات با روش علمی، تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه این داده ها با کاربرد برنامه های آماری علمی از وظایف تحصیلی متقاضیان مشغول در مقطع دکترای میکروبیولوژی در کانادا می باشد.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع دکترای میکروبیولوژی در کانادا در حدود 3 سال است.

تحصیل در رشته بیولوژی در کانادا

متقاضیان برای تحصیل در رشته بیولوژی در کانادا می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا این رشته تحصیل کنند. متقاضیان با تحصیل در رشته بیولوژی در کانادا به فراگیری ساختارهای ارگانیسم های زنده، واکنش های مولکولی، رشد و تکامل موجودات و فیزیولوژی می پردازند.

دانشگاه های برتر

متقاضیان برای تحصیل در رشته بیولوژی در کانادا می توانند در دانشگاه های برتر این کشور ثبت نام کنند. از جمله دانشگاه های ممتاز و معتبر ارائه دهنده رشته بیولوژی در کانادا دانشگاه های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مک مستر، ساسکاچوان و وسترن را می توان نام برد.

اخذ پذیرش

متقاضی برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا باید در ابتدا دانشگاه و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کند. پس از آن متقاضی باید مدارک لازم را به سایت دانشگاه مورد نظر ارسال کند. از جمله مدارک لازم اخذ پذیرش میکروبیولوژی کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمره های تحصیلی
  • تکمیل فرم پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کانادا
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • توصیه نامه تحصیلی و رزومه علمی قوی
  • نتیجه آزمون های بین المللی GRE
  • انگیزه نامه تحصیلی و پاسپورت با اعتبار کافی

اخذ ویزای تحصیلی

مرحله دوم در اقدام برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در رشته میکروبیولوژی اخذ ویزای تحصیلی است. متقاضی پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در کانادا می تواند با در دست داشتن مدارک لازم به سفارت کانادا مراجعه کند و مدارک لازم را ارائه دهد. متقاضیان ایرانی باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارت است از:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر در کانادا
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کانادا
  • سوابق تحصیلی و اوراق شناسایی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده ویزای تحصیلی
  • گواهی عدم سوپیشینه

گرایش های تحصیلی

متقاضیان می توانند در گرایش های مختلف رشته میکروبیولوژی در کانادا تحصیل کنند. از مهم ترین گرایش های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد می توان رشته های بیوشیمی، بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک، میکروبیولوژی محیط زیست، ژنتیک، زیست شناسی مولکولی و میکروبیولوژی پزشکی را نام برد. پرتقاضاترین گرایش مقطع دکترای میکروبیولوژی در کانادا رشته ویروس شناسی است.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در دانشگاه های مختلف

در ادامه لیستی از دانشگاه های کانادا که ارائه دهنده میکروبیولوژی هستند را ارائه می کنیم.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو University of Toronto یکی از برترین دانشگاه ها برای تحصیل میکروبیولوژی در کانادا می باشد. این دانشگاه که برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در رتبه 39 دانشگاه های جهان می باشد، ارائه دهنده رشته های متنوع مهندسی، پزشکی، مدیریت و علوم انسانی می باشد. هزینه های تحصیل در این رشته در دانشگاه تورنتو سالانه در حدود 65.000 دلار کانادا می باشد.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia از معتبرترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل میکروبیولوژی در کانادا است. این دانشگاه برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی دارای رتبه 53 جهان است. متقاضیان برای تحصیل در این رشته در دانشگاه بریتیش کلمبیا باید سالانه در حدود 40.000 دلار کانادا هزینه کنند.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل McGill دارای رتبه 3 در میان دانشگاه های کانادا در حوزه تحصیل در رشته میکروبیولوژی می باشد. جایگاه جهانی دانشگاه مک گیل در تحصیل این رشته در رتبه 58 می باشد. متقاضیان برای تحصیل میکروبیولوژی در کانادا در این دانشگاه باید سالانه در حدود 45.000 دلار کانادا هزینه کنند.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا Alberta University دارای رتبه 4 در میان دانشگاه های کانادا در مورد تحصیل میکروبیولوژی می باشد. این دانشگاه که از جمله 150 دانشگاه برتر جهان می باشد، دارای رشته های مهندسی، پزشکی و دندانپزشکی و حقوق می باشد. متقاضیان برای تحصیل میکروبیولوژی در کانادا در این دانشگاه باید سالانه در حدود 30.000 دلار کانادا هزینه کنند.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری University of Calgary که دارای رتبه 5 در میان دانشگاه های کانادا از لحاظ تحصیل در رشته میکروبیولوژی می باشد، دارای رشته های مهندسی، کشاورزی، پزشکی، دام پزشکی و هنر می باشد. متقاضیان برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی این دانشگاه باید سالانه در حدود 20.000 دلار کانادا هزینه کنند.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترالMontreal  University of به عنوان ششمین دانشگاه برتر کانادا در حوزه تحصیل میکروبیولوژی و جزو 150 دانشگاه معتبر جهان در این رشته محسوب می شود. این دانشگاه ارائه دهنده رشته های پزشکی، مهندسی، داروسازی، دام پزشکی و حقوق می باشد. هزینه تحصیل میکروبیولوژی در این دانشگاه سالانه تا 36.000 دلار کانادا می باشد.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر McMaster  University of که از لحاظ تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا دارای رتبه 7 می باشد، از 200 دانشگاه برتر جهان در این زمینه محسوب می شود. متقاضیان برای تحصیل در رشته های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، بازرگانی و کسب و کار و علوم اجتماعی می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. هزینه های تحصیل در این رشته دانشگاه مک مستر سالانه در حدود 36.000 دلار کانادا می باشد.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف University of Guelf دارای جایگاه 8 در میان دانشگاه های کانادا و از جمله 200 دانشگاه برتر جهان در زمیه میکروبیولوژی می باشد. این دانشگاه رشته های مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی، دام پزشکی و کسب و کار را به متقاضیان ارائه می دهد. هزینه های تحصیل در رشته میکروبیولوژی این دانشگاه سالانه در حدود 30.000 دلار کانادا می باشد.

دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال University of Laval در رتبه 9 برترین دانشگاه های کانادا و رتبه زیر 200 دانشگاه های جهان در حوزه تحصیل در رشته میکوبیولوژی قرار دارد. دانشگاه لاوال ارائه دهنده رشته های پزشکی، پرستاری، معماری، دندانپزشکی و حقوق می باشد. متقاضیان برای تحصیل میکروبیولوژی در این دانشگاه باید سالانه در حدود 25.000 دلار کانادا هزینه کنند.

دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا University of Manitoba به عنوان دهمین دانشگاه برتر کانادا در رشته میکروبیولوژی می باشد. این دانشگاه رشته های مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، معماری، هنر و کشاورزی را به متقاضیان ارائه می دهد. متقاضیان برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی دانشگاه مانیتوبا باید سالانه در حدود 20.000 دلار کانادا هزینه کنند.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا و بورسیه تحصیلی

دانشگاه های کانادا بورسیه های مختلفی را به متقاضیان با تمکن مالی ناکافی و یا متقاضیان ممتاز ارائه می دهند. بورسیه های فول فاند همه هزینه های تحصیلی متقاضیان در کانادا را تامین می کند. برخی از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی تا حدودی هزینه های تحصیل و اقامت در کانادا را تامین می کنند.

از جمله بورسیه های دانشگاه های کانادا برای رشته میکروبیولوژی بورسیه های تشویقی، بورسیه های تحقیقی و بورسیه های دستیاری TA می باشد.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا و کار حین تحصیل

متقاضیان در حین تحصیل میکروبیولوژی در کانادا می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی به کار و اشتغال پاره وقت بپردازند. متقاضیان با دارا بودن مجوز کار دانشجویی می توانند تا 20 ساعت در هفته و در روزهای تعطیل رسمی و تابستان ها تا 40 ساعت در هفته کار کنند. درآمد حاصل از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را تأمین کند.

وضعیت کار

فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در کانادا می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود در فرصت جستجوی کار در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. فارغ التحصیلان می توانند با یافتن کار و اخذ ویزای کار در حوزه های تحقیقی و پژوهشی مشغول فعالیت شوند. علاوه بر این فارغ التحصیلان می توانند در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها، بخش های تحقیقی و دارویی و یا محیط زیست مشغول کار شوند.

میزان درآمد

فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در کانادا بر اساس سوابق و تجربه کاری می توانند درآمد و حقوق متفاوتی را کسب کنند. میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان تازه کار در حدود 60.000 دلار کانادا می باشد. میزان حقوق و درآمد میکروبیولوژیست های با بیش از 8 سال سابقه کار در حدود 110.000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا و ویزای همراه

متقاضی پس از شروع تحصیل در کانادا می تواند برای اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود اقدام کند. مهم ترین شرط اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی دارا بودن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود و خانواده خود در کانادا می باشد.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا و ویزای همراه

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا و ویزای همراه

اخذ اقامت

فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی با کار و اشتغال پس از تمام شدن دوره تحصیلی می توانند مقدمات اخذ اقامت دائم کانادا را فراهم کنند. متقاضیان با کار دائمی و مستمر به مدت 3 سال از 5 سال اقامت در کانادا و پرداخت بیمه و مالیات می توانند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته میکروبیولوژی در کانادا و تحصیل در این رشته باید با مشاوران مجرب موسسه های مهاجرتی مشاوره کنند. گروه مشاوران ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با ارائه خدمات مشاوره ای مهاجرتی کمک می کنند تا متقاضیان روند پذیرش تحصیلی کانادا را سریع تر و بدون مانع طی کنند.

از جمله خدمات ارزنده موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی می توان به کمک در تهیه انگیزه نامه تحصیلی، تهیه مدارک لازم، ارسال مدارک، اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا مورد بررسی قرار گرفت. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و دارا بودن ریزنمره های تحصیلی مناسب در دروس علوم پایه از مهم ترین مدارک لازم برای تحصیل این رشته در کانادا می باشد.

اگر در مورد تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا سوال های فراوانی دارید، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید.

مشاوران ارشد این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت در همه روزهای کاری هفته آماده پاسخ گویی به سوال های متقاضیان گرامی می باشند.

سوال های متداول در مورد تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا

  1. شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا کارشناسی ارشد چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی در حوزه های میکروبیولوژی، بیولوژی، رشته های علوم پایه و پزشکی و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس بالاتر از 6.5 و یا تافل IBT 86

  1. شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در مقطع دکتری چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد میکروبیولوژی، بیوشیمی و علوم بیولوژی و دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا تافل IBT 86

  1. مهم ترین مدارک لازم اخذ پذیرش میکروبیولوژی کانادا کدامند؟

آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمره های تحصیلی، مدرک مهارت زبان، گواهی تمکن مالی کافی، توصیه نامه تحصیلی و رزومه علمی قوی، نتیجه آزمون های بین المللی GRE

  1. هزینه های تحصیل در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه تورنتو چقدر است؟

سالانه در حدود 65.000 دلار کانادا می باشد.

  1. آیا امکان کار پس از فارغ التحصیلی از رشته میکروبیولوژی در کانادا وجود دارد؟

بله، این فارغ التحصیلان می توانند در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها، بخش های تحقیقی و دارویی و یا محیط زیست مشغول کار شوند.

  1. میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان تازه کار میکروبیولوژی در کانادا چقدر است؟

در حدود 60.000 دلار کانادا می باشد.

  1. میزان حقوق و درآمد میکروبیولوژیست های با سابقه در کانادا چقدر است؟

با بیش از 8 سال سابقه کار در حدود 110.000 دلار کانادا می باشد.

  1. هزینه تحصیل میکروبیولوژی در کانادا در دانشگاه بریتیش کلمبیا چقدر است؟

متقاضیان برای تحصیل در این رشته در دانشگاه بریتیش کلمبیا باید سالانه در حدود 40.000 دلار کانادا هزینه کنند.

  1. هزینه تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کانادا در دانشگاه مک گیل چقدر است؟

متقاضیان برای تحصیل میکروبیولوژی در کانادا در این دانشگاه باید سالانه در حدود 45.000 دلار کانادا هزینه کنند.

  1. گرایش های تحصیلی رشته میکروبیولوژی در کانادا کدامند؟

از مهم ترین گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد رشته های بیوشیمی، بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک، میکروبیولوژی محیط زیست، ژنتیک، زیست شناسی مولکولی و میکروبیولوژی.

  1. پرتقاضاترین گرایش مقطع دکترای میکروبیولوژی در کانادا چیست؟

رشته ویروس شناسی است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *