کارت قرمز سفید قرمز اتریش

اتریش کشوری با پایتختی شهر وین در مرکز اروپا قرار دارد. این کشور با کشور های آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی، سوئیس و لیختنشتاین مرز مشترک دارد. این کشور بیش از هشت میلیون جمعیت دارد و از نه ایالت تشکیل شده است. شهر های مهم این کشور به جز وین عبارتند از: گراتس، اینسبروک، ژالتسبورگ، کلاگن فورت، لینتس، لئوبن، آیزن اشتات و فیلاخ. این کشور در سال دو هزار و پانزده میلادی رتبه چهاردهم در رده بندی کشور های ثروتمند جهان بر اساس تولید نا خالص داخلی را کسب کرد. مهم ترین بخش اقتصاد ملی اتریش بر اساس گردشگری است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور اتریش روزانه در حال افزایش است و به علاقه مندان این کشور افزوده می شود. سطح علمی دانشگاه های اتریش باعث شده تا افراد زیادی برای تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنند. گروهی نیز مبنای مهاجرت خود را کار در اتریش یا سرمایه گذاری در اتریش قرار داده اند. گروه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی سوالات شما هستند.

در این مقاله ما به توضیح جامعی در ارتباط با کارت قرمز سفید قرمز اتریش می پردازیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.‌

کارت قرمز سفید قرمز اتریش

کارت قرمز سفید قرمز اتریش مخصوص کسانی است که قثد دارند به طور دائمی در اتریش مستقر شوند و اقامت دائم اتریش را دریافت کنند. این کارت صرفا برای مهاجرت کاری به اتریش است. دریافت این کارت از روش های مختلفی امکان پذیر است و شخصی که برای دریافت این کارت شرایط لازم را داشته باشد می تواند کارت اقامت اتریش را داشته باشد. کارت قرمز سفید قرمز اتریش به دارنده این حق را می دهد که با کارفرمایی خاص مشغول با کار و فعالیت بپردازد. شغل دریافتی باید با تمام شرایط مطابقت داشته باشد و مطابق با معیار های مربوط به دریافت کارت قرمز سفید قرمز باشد. ( به عنوان مثال میزان حداقل حقوق و دست یابی به امتیاز کافی) . سیستم امتیاز بندی جهت اخذ نیروی کاری به دلیل کمبود نیروی کار متخصص در این کشور برنامه ریزی شده است.

روش های مهاجرت کاری به اتریش

از آن جایی که کارت قرمز سفید قرمز اتریش، برای مهاجرت کاری به این کشور است، لازم است تا روش های مهاجرت کاری به اتریش را بدانیم. ویزای کاری اتریش از روش های مختلفی امکان پذیر است. این روش ها عبارتند از: ویزای کاری اتریش از طریق جاب آفر یا پیشنهاد شغلی و ویزای جستجوی کار اتریش و … . در هر کدام از این روش ها برای یافتن کار نیاز به اخذ امتیازاتی است و جدول امتیازاتی برای فرد در نظر گرفته شده است. کارت قرمز سفید قرمز به افرادی که متقاضی کار در اتریش از طریق پیشنهاد کار هستند تعلق می گیرد و باید امتیازات لازم را کسب کنند. در روش ویزای جستجوی کار اتریش، فرد در صورت دریافت آن شش ماه فرصت دارد تا در این کشور به جستجوی کار بپردازد. برای ویزای جستجوی کار فرد باید امتیازات لازم در جدول امتیاز جست و جوی کار را دریافت کند. برای اخذ ویزای جست و جوی کار نیاز به هفتاد امتیاز از صد امتیاز است. به طور مثال در کشور اتریش داشتن پدرک کارشناسی در رشته های ریاضی، رایانه، علوم پایه و تکنولوژی سی امتیاز را به فرد خواهد داد.‌ داشتن مهارت در زبان انگلیسی یا آلمانی با سطح A1 پنج امتیاز دارد. اما ببینیم روند کارت قرمز سفید قرمز اتریش چگونه است؟!

کارت قرمز سفید قرمز اتریش و امتیازات آن

همان طور که گفتیم برای کار در اتریش کارتی به نام قرمز سفید قرمز ارائه شده است. این کارت در دو نوع متفاوت عرضه می شود. کارت قرمز سفید قرمز در حالت عادی که به آن RWR CARD گفته می شود برای فرد فعالیت تحت نظارت کارفرمایی خاص و حوزه ای خاص را به ارمعان می آورد. نوع دوم آن کارت قرمز سفید قرمز پلاس یا همان RWR CARD PLUS می باشد. با داشتن این کارت فرد می تواند در هر نقطه از اتریش مشغول کار شود. اما ببینیم امتیازات کارت قرمز سفید قرمز بر اساس روند های کاری مختلف چگونه است؟!

دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طریق نیروی کار متخصص

یکی از روش های مهاجرت کاری استخدام به عنوان نیروی کار متخصص است. این مدل جذب نیرو که معروف به VERY HIGHLY QUALIFIED WORKERS است، با امتیازات خود نگاهی جدید به استخدام نیرو در اتریش ان انداخته است. بر اساس جدول امتیازات این قسمت اگر فرد بتواند از صد امتیاز، هفتاد امتیاز را دریافت کند، می تواند از این روش وارد کشور اتریش شود‌. حال ببنیم امتیازات این بخش چگونه است؟!

برای مدرک تحصیلی از موسسات آموزش عالی بیست امتیاز، برای مدرک تحصیلی مرتبط با رشته های علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم طبیعی سی امتیاز، برای مدرک تحصیلی دکتری چهل امتیاز، برای فعالیت های پژوهشی و نوآورانه یا ثبت اختراع بیست امتیاز، برای جوایز بین المللی مانند المپیاد ها و … بیست امتیاز، برای میزان دستمز در سال قبل بیست امتیاز و دستمزد بالای هفتاد هزار یورو سی امتیاز تعلق می گیرد. اگر مدرک دیپلم از اتریس باشد پنج امتیاز و اگر لیسانس یا فوق لیسانس از اتریش باشد ده امتیاز تعلق می گیرد. تا سن سی و پنج سالگی بیست امتیاز، از سی و شش تا چهل سالگی پانزده امتیاز و از چهل و یک تا چهل و پنج سال ده امتیاز تعلق می گیرد.‌ سطح زبان انگلیسی یا آلمانی بسته به مهارت امتیازی معادل پنج و ده خواهد داشت.‌ برای هر سال سابقه کاری دو امتیاز تعلق می گیرد و برای شش ماه سابقه کار در اتریش ده امتیاز تعلق می گیرد. با کسب هفتاد امتیاز می توانید برای شش ماه در اتریش به جستجوی کار بپردازید و با یافتن شغل موفق به دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش می شوید. اعتبار اولیه کارت دو ساله است. پس از پنج سال اقامت دائم اتریش را خواهید گرفت.

دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طریق نیروی کار متخصص

دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طریق نیروی کار متخصص

دریافت کارت سفید قرمز اتریش از طریق نیروی کار ماهر در بخش کمبود متخصص کاری

کشور اتریش به دلیل کمبود نیروی کار متخصص و درخواست زیاد شرکت ها اقدام به استخدام نیروی کار متخصص از کشور های مختلف نموده است. جدول امتیازاتی در این بخش وجود دارد. در این روش با داشتن پنجاه و پنج امتیاز از نود امتیاز می توان می توان کارت قرمز سفید قرمز اتریش را دریافت نمود. اعتبار این کارت در ابتدا دو ساله است و پس از پنج سال می توان اقامت دائم این کشور را دریافت نمود و سپس برای تابعیت اتریش اقدام کرد. نحوه امتیاز بندی در این بخش به شرح زیر است: دارا بودن مدارک دانشگاهی عمومی سی امتیاز، تحصیلات فنی و حرفه ای در زمینه کاری مرتبط بیست و پنج امتیاز، فارغ التحصیلی از موسسات آموزش عالی با حداقل سه سال سی امتیاز، سن تا سی سالگی پانزده امتیاز و سن تا چهل سالگی ده امتیاز، مهارت زبان انگلیسی بسته به مدرک پنج یا ده امتیاز، مهارت زبان آلمانی در سطوح مختلف پنج، ده و پانزده امتیاز، برای هر سال سابقه کاری دو امتیاز و به ازای هر یک سال سابقه کاری در اتریش چهار امتیاز.

دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش برای استخدام کارگران ماهر

در این روش با داشتن حداقل پنجاه و پنج امتیاز از نود امتیاز می توان در کشور اتریش مشغول به کار شد.‌ در این حالت باید از شرکتی اتریشی دعوت نامه داشت و حقوق خالص فرد ماهانه بین دو هزار و ششصد یورو تا سه هزار و صد یورو بر اساس شرایط فرد باشد. در این روش تحصیلات فنی و حرفه ای بیست امتیاز، مدرک دانشگاهی عمومی بیست و پنج امتیاز، فارغ التحصیلی موسسات اموزش عالی سی امتیاز، برای هر سال سابقه کاری دو امتیاز، برای هر یک سال کار در اتریش چهار امتیاز، زبان انکلیسی بسته به سطح پنج و ده امتیاز، زبان آلمانی بسته به مهارت پنج، ده و پانزده امتیاز و امتیاز ورزشکاران و مربیان حرفه ای بیست امتیاز خواهد داشت.

دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طریق استارت اپ

با داشتن ایده ای جدید می توانید در کشور اتریش کاری نو و استارت اپی جدید راه اندازی کنید. در این روش شما باید از هشتاد و پنج امتیاز حداقل پنجاه امتیاز کسب کنید تا بتوانید کارت قرمز، سفید قرمز را دریافت نمایید. جزییات امتیاز بندی برای دریافت این کارت به شرح زیر است: مهارت در زمینه شغلی و آموزش های فنی و حرفه ای بیست امتیاز، برنامه حداقل سه ساله در موسسات آموزش عالی بیست امتیاز، داشتن تحصیلات در تمام مقاطع در اتریش سی امتیاز، مهارت های زبان انگلیسی و آلمانی پنج، ده و پانزده امتیاز، تجربه کاری برای هر سال دو امتیاز، سرمایه اولیه حداقل پنجاه هزار یورو ده امتیاز، داشتن حامی مالی در اتریش ده امتیاز و سن تا سی و پنج سال ده امتیاز خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش

برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش باید مدارک خاصی را آماده داشت. این مدارک را باید در کشور خود مثلا ایران به کنسولگری یا سفارت اتریش تحویل داد.‌ مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش عبارتند از: پاسپورت معتبر، شناسنامه و کپی ترجمه سده معتبر آن، عکس، مدرک تحصیلی ترجمه شده، فرم درخواست ویزا، بیمه درمانی، مدرک زبان معتبر، گواهی اشتغال به کار، گواهی تمکن مالی، پرینت حساب بانکی، مدرکی نشان دهنده محل زندگی در اتریش، بیزنس پلن در صورت نیاز، مدارک مرتبط با ثبت شرکت در صورت نیاز و … . توجه داشته باشید که منظور از بیمه، بیمه بهداشت مسافرتی برای ورود به کشور اتریش است. این بیمه باید در اتریش معتبر باشد و پوشش کافی برای موضوعات مختلف بهداشتی را داشته باشد. محققانی که در موسسات تحقیقاتی اتریش استخدام می شوند و حقوق آن ها بیش از چهارصد و شصت یورو در ماه باشد، به طور خودکار تحت پوشش بیمه های درمانی، حوادث و حقوق بازنشستگی قرار می گیرند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش

کارت قرمز سفید قرمز اتریش و ویزای همراه

اعضای خانواده افرادی که موفق به دریافت کارت قرمز سفید قرمز شده اند، می توانند برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز همراه درخواست دهند. برای دریافت این کارت افراد باید در کنسولگری یا سفارت اتریش در کشور خودشان اقدام کنند. زمانی که برای درخواست مراجعه می کنند باید ثابت کنند که دانش زبان آلمانی شان در سطح A1 است. اعضای خانواده پس از دریافت کارت قرمز سفید قرمز می توانند در این کشور به راحتی وارد بازار کار شوند و نیازی به اخذ مجوز هم ندارند. کارت قرمز سفید قرمز اعضای خانواده نیز دو ساله است. همسر فردی که قصد دارد ویزای همراه بگیرد باید بیست و یک سال سن داشته باشد. توجه داشته باشید که این کارت در قالب کارتی اعتباری با یک عکس صادر می شود و به عنوان سند شناسایی است. شما باید این کارت را در کشور اتریش همیشه همراه داشته باشید.

کارت قرمز سفید قرمز اتریش و نکات دیگر

توجه داشته باشید که این کارت به فارغ التحصیلان دانشگاهی هم تعلق می گیرد. در این حالت فرد باید مدارک خاصی ارائه دهد. به طور مثال گذرنامه، قرار داد کاری اولیه، شناسنامه و .. لازم است. در کل این مدارک باید با ترجمه معتبر آلمانی ارائه گردد. داشتن این کارت مزایای زیادی دارد از جمله حضور در کشوری با بالاترین سطن رفاه اجتماعی، ثبات سیاسی، کیفیت بالای زندگی و در نهایت دریافت سومین پاسپورت قدرتمند دنیا.

سوالات متداول در ارتباط با کارت قرمز سفید قرمز اتریش

  1.  کارت قرمز سفید قرمز اتریش مخصوص چه کسانی است؟

    این کارت مخصوص افرادی است که قصد دارند از طریق کار در اتریش اقامت داشته باشند.

  2. مدت زمان ابتدایی کارت قرمز سفید قرمز اتریش چگونه است؟

    مدت زمان اولیه این کارت اعتباری دو ساله خواهد داشت.

  3. کارت قرمز سفید قرمز اتریش بر چه اساسی ارایه می شود؟

    کارت قرمز سفید قرمز اتریش بر اساس جدول امتیازات مخصوص هر حالت ارائه می شود.

  4.  میزان امتیاز برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از روش نیروی کار متخصص چقدر است؟

    در این روش فرد برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش باید از صد امتیاز هفتاد امتیاز دریافت کند.

  5.  برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از طریق کمبود نیروی کار متخصص چند امتیاز لازم است؟

    در این روش باید از نود امتیاز کامل، پنجاه و پنج امتیاز دریافت شود.‌

  6. چه مقدار امتیاز برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش چقدر امتیاز لازم است؟

    برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از این روش لازم است از نود امتیاز، پنجاه و پنج امتیاز دریافت گردد.

  7. برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش از روش استارت اپ باید چقدر امتیاز داشت؟

    برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش باید از بین هشتاد و پنج امتیاز حداقل پنجاه امتیاز کسب کنید.

  8.  برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش چه مدارکی لازم است؟

    برای دریافت این کارت باید پاسپورت، شناسنامه، گواهی تمکن مالی، بیزنس پلن، مدارک ثبت شرکت و … را ارائه داد.‌

  9. آیا خانواده فردی که کارت قرمز سفید قرمز اتریش دریافت می کند، می توانند وارد اتریش شوند؟

    بله خانواده این افراد می توانند از طریق دریافت کارت قرمز سفید قرمز همراه در کشور خود اقدام کنند.

  10.  آیا کارت قرمز سفید قرمز اتریش به فارغ التحصیلان دانشگاه ها تعلق می گیرد؟

    بله کارت قرمز سفید قرمز اتریش به فارغ التحصیلان دانشگاه ها هم تعلق می گیرد.

  11. آیا سن و سال تاثیری در امتیازات دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش دارد؟

    بله در جدول امتیازات دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش سن و سال امتیازاتی را به خود اختصاص داده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *