امتیاز بندی ویزای کاری اتریش

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با امتیاز بندی ویزای کاری اتریش مطالب جامع و مهمی را ارائه دهیم. اتریش به عنوان یکی از بهترین مکان های زندگی در اروپا در نظر گرفته شده است. با توجه به شرایط شهری تمیز و بی خطر بودن آن ، زیبایی طبیعی ، موسیقی وشرایط فرهنگی اصیل، این مسئله تعجب آور نیست. اتریش نیز با ثبات بسیار و برجستگی اقتصادی و اجتماعی یکی از ثروتمندترین کشور ها در اروپا است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هر ساله تعداد بسیاری از مردم می خواهند در اتریش مستقر شوند تا کیفیت زندگی خود و خانواده آن ها افزایش یابد. بسته به ملیت ، برخی از اتباع کشور های غیر اتحادیه اروپا برای زندگی و کار در اتریش باید متقاضی ویزای کار شوند. دارندگان گذرنامه اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند بدون اجازه کار در اتریش زندگی و کار کنند.

برای مهاجرت به کشور اتریش به غیر از مهاجرت کاری به اتریش، روش های دیگری چون مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش، مهاجرت تحصیلی به اتریش، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اتریش، مهاجرت از طریق ازدواج در اتریش و … نیز وجود دارد. هر روشی با توجه به جزئیات خود دارای شرایطی است. برای ان که بتوانید در ارتباط با روش های مهاجرتی اطلاعات لازم را کسب نمایید لازم است تا با افراد خبر در این زمینه مشورت نمایید. از این رو مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی انتخابی به جا و مهم می باشد. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی فعال می باشد.

امتیاز بندی ویزای کار اتریش

برای مهاجرت به کشور اتریش و کار در اتریش می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. در حقیقت کشور اتریش به این منظور اقدام به ارائه روش های گوناگونی کرده است که برای افراد مختلف دارای فواید بسیار زیادی است. آسان ترین و سریع ترین راه برای اخذ ویزای کاری اتریش درخواست کارت قرمز سفید قرمز اتریش است. اتریش طرفدار مهاجرت های ماهرانه می باشد به همین دلیل است که در سیستم مهاجرت های کاری این کشور یک شرایط خاص قرار داده شده و بر اساس شایستگی های افراد، مهاجران آینده نگر را در رده های مختلف کاری قرار می دهد.

برای درخواست ویزای کار ، متقاضیان باید شرایط ورود عمومی را که توسط دولت اتریش تعیین شده است رعایت کنند ، مدارک لازم را تهیه کرده و هزینه بررسی مدارک خود را بپردازند. اعتبار ویزا های کار بسته به نوع ویزا متفاوت است. معمولاً برای دوره هایی بیشتر از شش ماه تا 12 ماه اعتبار دارند. علاوه بر کارت قرمز سفید قرمز اتریش برای کار می توان کارت آبی اتحادیه اروپا یا همان بلو کارت اتحادیه اروپا و ویزای جاب سیکر کشور اتریش را درخواست داد. هر کدام از این روش ها برای خود شرایط ویژه ای دارند. در این مقاله هدف و بحث ما ویزای جاب سیکر و امتیاز بندی های مربوط به آن می باشد.

چگونه می توان برای یافتن کار در اتریش اقدام کرد؟

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با نحوه یافتن کار در اتریش صحبت کنیم. اما چرا این مسئله مهم است؟! برای دریافت ویزای کاری اتریش به هر روشی که باشد لازم است تا شرایطی برای فرد مهیا شود. به عبارتی برای اخذ ویزای اتریش جهت کار در اتریش لازم است تا از یک کارفرمای اتریشی یا یک شرکت در اتریش پیشنهاد شغلی داشته باشید و در آن پیشنهاد شغلی پذیرفته شوید.

شما به عنوان یک کارگر ماهر از کشور های غیر اتحادیه اروپا برای یافتن کار گزینه های متفاوتی دارید. این گزینه ها را برای شما ارائه می نماییم. گزینه های یافتن کار در اتریش عبارتند از: در روش اول می توانید برای اخذ ویزای جست و جوی کار در اتریش اقدام نمایید. اگز در طول مدت اعتبار ویزای خود موفق به یافتن شغل شدید و پیشنها اشتغال دریافت کردید، می توانید برای ویزای کاری اتریش و کارت قرمز سفید قرمز اتریش درخواست دهید.

چگونه می توان برای یافتن کار در اتریش اقدام کرد؟

چگونه می توان برای یافتن کار در اتریش اقدام کرد؟

در روش بعدی شما می توانید یک نماینده ذی صلاح در اتریش داشته باشید که برای شما به دنبال شغل باشد و با داشتن پیشنهاد شغلی درخواست کار خود را ارائه دهید. اما شرایط امتیاز بندی هم به گونه ای است که به عنوان یک شهروند کشور ثالث که دارای سطح صلاحیت بالایی است، در صورت دستیابی به حداقل هفتاد امتیاز مطابق با جدول کاری، می توانید برای اخذ ویزای کاری شش ماه در اتریش برای جست و جوی شغل در این کشور اقدام نمایید. در حقیقت در این حالت می توانید برای خود در خواست ویزای جستجوی کار اتریش را بدهید. دقت کنید که اتباع کشور های ثالث با داشتن مهارت های ویژه می توانند امتیازات بیشتری نسبت به کارت قرمز-سفید-قرمز کسب کنند.

مجوزهای کاری و ویزاهای مبتنی بر اشتغال اتریش

مجوز کار و ویزا های اشتغال در اتریش به چندین شکل مختلف ارائه می شود و در طیف وسیعی از شرایط به متخصصان ارائه می شود. برخی از مجوز های اصلی کار در اتریش که به اتباع غیر اتحادیه اروپا تعلق گرفته می شود عبارتند از “اجازه کار محدود” (معتبر برای یک سال) ، “اجازه کار” استاندارد (معتبر برای دو سال) و “اجازه کار نامحدود” (معتبر برای پنج سال).

امتیاز بندی های ویژه ویزای کاری اتریش

در بخش های قبلی مقاله نکات بسیار مهمی را در ارتباط با ویزای کاری اتریش و انواع آن برای شما بیان نمودیم. اما در این قسمت قصد داریم اصلی ترین مسئله در زمینه دریافت ویزای کاری اتریش را بررسی نماییم. در حقیقت هدف ما در این بخش از مقاله بررسی شرایط امتیاز بندی ویزا های کاری اتریش و ویزای جستجوی کار اتریش می باشد که از اهمیت بالایی برخورداز است و می تواند تعیین کننده شرایط حضور فرد باشد. امتیازات برای دریافت ویزا و معیار های واجد شرایط بودن افراد ماهر به شرح زیر است:

داشتن مهارت های بسیار ویژه در فرد متقاضی حداکثر امتیاز مجاز چهل را دارد. قارغ التحصیل شدن از یک موسسه آموزش عالی معتبر با حداقل برنامه درسی چهار ساله دارای بیست امتیاز است. اگر رشته تحصیلی فرد در زمینه های ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و علوم یا فناوری با موضوعال MINT باشد، حداکثر امتیاز سی خواهد بود. با داشتن مدرک دکتری شخص می تواند حداکثر امتیاز چهل را برای خود داشته باشد.

حقوق ناخالص سال قبل با شرکتی که در بورس اوراق بهادار یا شرکتی که دفتر تجارت خارجی اتریش مسئول آن بوده است و در یک موقعیت خاص فرد متقاضی مدیریت ارشد به دست آورده است، با حقوق بین پنجاه هزار تا شصت هزار یورو بیست امتیاز، حقوق بین شصت هزار یورو تا هفتاد هزار یورو بیست و پنج امتیاز و حقوق بیش از هفتاد هزار یورو سی امتیاز خواهد داشت. برای اخذ ویزا فعالیت های تحقیق و نوآورانه مانند برنامه های ثبت اختراع و یا انتشارات خاص دارای بیست امتیاز خواهد بود. داشتن جوایز شناخته شده بین المللی توسط فرد بیست امتیاز خواهد داشت.

امتیاز بندی های ویژه ویزای کاری اتریش

امتیاز بندی های ویژه ویزای کاری اتریش

تجربه کاری فرد که نشان دهنده صلاحیت وی و یا مقام مدیریت ارشد باشد حداکثر امتیاز مجاز آن بیست خواهد بود. این نکته را هم باید در این زمینه اضافه کرد که به ازای هر سال تحربه کاری در اتریش به فرد دو امتیاز تعلق می گیرد و داشتن شش ماه سابقه کار در اتریش ده امتیاز برای شخص خواهد داشت. اما بحث زبان نیز مهم است. توانایی های زبان حداکثر ده امتیاز مجاز را برای شخص به ارمغان خواهد آورد. با داشتن مهارت های زبان آلمانی یا انگلیسی برای استفاده ابتدایی زبان در سطح پایه یا سطح A1 امتیاز پنج به فرد تعلق می گیرد. برای مهارت های آلمانی یا انگلیسی برای استفاده ابتدایی زبان در سطح A2 ده امتیاز به شخص تعلق خواهد گرفت.

حداکثر امتیاز دریافتی برای سن فرد بیست خواهد بود. این امتیاز برای سن تا سی و پنج سالگی بیست، برای سن تا چهل سالگی پانزده و برای سن تا چهل و پنح سالگی ده خواهد بود. برای تحصیل در اتریش حداکثر امتیازی که به فرد تعلق می گیرد ده می باشد. با داشتن مدرک دیپلم در اتریش فرد می تواند پنج امتیاز دریافت نماید و با داشتن برنامه لیسانس یا کارشناسی ارشد فرد دارای ده امتیاز خواهد شد. جمع امتیازات مجاز بدر این بخش صد امتیاز می باشد و حداقل امتیاز مورد نیاز برای دریافت ویزای اتریش هفتاد است.

مشاغل مورد نیاز در اتریش و سیستم امتیاز بندی

یک نکته بسیار خوب برای کار در اتریش وجود دارد و آن این است که برخی از فعالیت های کاری در اتریش برای دریافت امتیاز شرایط راحت تری خواهند داشت. در حقیقت در سال دو هزار و بیست میلادی طبق اعلام کشور اتریش افرادی که در مشاغل و رشته های زیر درخواست کار دارند به جای هفتاد امتیاز با داشتن حداقل شصت و پنح امتیاز می توانند برای انواع ویزای اتریش جهت کار در اتریش درخواست دهند. دقت کنید که ویزا های مهم اتریش عبارتند از: کارت قرمز سفید قرمز اتریش و ویزای جست و جوی کار اتریش.

اما مشاغل مورد نیاز در این بخش با امتیاز کم تر در رشته های زیر ارائه وی شوند و عبارتند از:

  • فارغ التحصیل مهندسی مکانیک
  • فارغ التحصیل مهندسین برق
  • مهندسان فارغ التحصیل برای پردازش داده ها
  • فارغ التحصیلان رشته مهندسی مخابرات با گرایش های ویژه
  • مهندسین فارغ التحصیل (حرفه های ویژه)
  • فارغ التحصیلان رشته مدیریت تجارت
  • دانشمندان علوم اجتماعی ، اقتصاددانان ، آمارشناسان علمی
  • اقتصاد دانان برجسته و با مهارت بالا
  • پزشکان

چگونه می توان درخواست ویزای کاری اتریش را ثبت نمود؟!

شما باید شخصا در سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور محل اقامت خود درخواست ویزای کار یا به عبارتی ویزای دسته D بدهید. فرم های درخواست در مراجع نماینده کشور اتریش موجود است. اگر بخش خدمات اشتغال عمومی یعنی AMS با مقام نمایندگی اتریش تایید کند که شما به نکات مورد نیاز برای پذیرش رسیده اید، ویزای جست و جوی کار را برای شما ارائه خواهد داد.

اما اگر تحت ملیت یک کشور بدون نیاز به ویزای اتریش وارد این کشور شدید، نیاز به ویزای جست و جوی شغل نخواهید داشت. اگر در طول اقامت قانونی بدون ویزا شغلی را پیدا کردید که مطابق با صلاحیت شما باشد ، می توانید در این دوره در اتریش درخواست کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش را بدهید.

چگونه می توان درخواست ویزای کاری اتریش را ثبت نمود؟!

چگونه می توان درخواست ویزای کاری اتریش را ثبت نمود؟!

اگر پیشنهاد شغلی در اتریش دریافت کنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر در طول مدت زمان اقامت در اتریش برای جست و جوی کار در این کشور توانستید یک پیشنهاد شغلی دریافت نمایید، می توانید کارت قرمز سفید قرمز اتریش را با بررسی های مراجع و مقامات ذی صلاح در اتریش درخواست نمایید. حتی اگر شما در اتریش حضور نداشته باشید شما می توانید به سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور محل اقامت خود مراجعه نموده و تقاضای کارت قرمز سفید قرمز اتریش را بدهید. در مقابل کارفرمای شما نیز می بایست درخواست را به مراجع صالح در محل اقامت خود در اتریش به طور مثال مقامات استان و یا مقام اداری مجاز منطقه ای یا مقام اداری محلی ببرد.

اعلامیه کارفرمای (Arbeitgebererklärung) با جزئیات خاص در مورد محل اشتغال آینده شما باید همراه با درخواست ارسال شود. دقت کنید که اگر قصد دارید در اتریش نماینده قانونی یا وکیل داشته باشید حتما اطمینان حاصل کنید که فرد در کشور اتریش دارای مجوز کاری می باشد. چرا که در غیز این صورت هیچ کداکم از فعالیت های صورت گرفته مجاز نخواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با امتیاز بندی ویزای کاری اتریش

  1. آیا کشور اتریش برای کار مناسب است؟

    بله اتریش یکی از ثروتمند ترین و با امکانات ترین کشور های اروپایی محسوب می شود و شرایط مناسبی را برای کار افراد در نظر گرفته است.

  2. امتیاز بندی ویزای کاری اتریش برای چه شرایطی انجام می شود؟

    این امتیاز بندی در ابتدای راه برای دریافت ویزای جست و جوی کار در نظر گرفته می شود.

  3. در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری اتریش آیا می توان برای کارت قرمز سفید قرمز نیز اقدام کرد؟

    بله در صورت داشتن پیشنهاد شغلی می توان برای کارت قرمز سفیر قرمز اتریش نیز درخواست داد.

  4. در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری اتریش مجموع کل امتیازات چقدر است؟

    مجموع کل امتیازات در این سیستم صد می باشد.

  5. حداقل امتیاز مورد نیاز برای امتیاز بندی ویزای کاری اتریش چقدر است؟

    حداقل امتیاز به طور کلی هفتاد است.

  6. آیا امکان کاهش حداقل امتیاز در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری اتریش موجود است؟

    بله با داشتم شرایط خاص این امتیاز از هفتاد به شصت و پنج کاهش می یابد.

  7. چه مشاغلی منجر به کاهش امتیاز در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری اتریش می شود؟

    از جمله این مشاغل عبارتند از: فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک، مهندسی برق، اقتصاد دانان، مهندسان در رشته های حرفه ای خاص، پزشکان و … .

  8. آيا بحث سن و سال در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری اتریش مهم است؟

    بله سن و سال در این سیستم دارای حداکثر امتیاز بیست می باشد.

  9. برای مدارک تحصیلی مختلف چه امتیازاتی در امتیاز بندی ویزای کاری اتریش قرار دارد؟

    برای مدرک دکتری حداکثر امتیاز چهل، برای لیسانس یا کارشناسی ارشد نیز ده امتیاز تعلق می گیرد. برای دیپلم هم امتیاز پنج است.

  10. داشتن مهارت های زبان انگلیسی یا آلمانی چه امتیازاتی برای افراد در امتیاز بندی ویزای کاری اتریش خواهد داشت؟

    توانایی های زبان حداکثر ده امتیاز خواهد داشت.

  11. آیا داشتن مهارت و سابقه کاری در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری اتریش مهم است؟

    بله هم مهارت و هم سابقه کار در گرایش های مختلف امتیازات ویژه ای را در سیستم امتیاز دهی ویزای کاری اتریش خواهد داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *