مشکلات اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مشکلات اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب صحبت کنیم. یکی از نکات مهم در ارتباط با مهاجرت به کشور های مختلف و مهاجرت به سایر کشور ها، اخذ ویزا می باشد. مسئله ویزا با شکل های مختلفی و بنا به شرایط افراد اتفاق می افتد. ویزا و اخذ آن انواع مختلفی دارد که می توان هر کدام را دریافت نمود و بر مبنای آن به کشور مقصد سفر کرد. از جمله انواع ویزا می توان به ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی و … اشاره نمود. هر کشوری برای پذیرش و ارائه ویزا به افراد قوانین مخصوص به خود را دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قوانین هر کشوری بر مبنای شرایط متفاوت است و شما می بایست بر مبنای کشور مقصد و قوانین آن برای درخواست ویزای خود اقدام نمایید. با توجه به موضوع مقاله در ارتباط با مشکلات اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب در ابتدا با کشور های حوزه کارائیب آشنا می شویم.

زمانی که در زمینه مهاجرت یا اخذ ویزا به مشکلی برخورد می کنید، کمک متخصصان و وکلای کارآزموده می تواند بهترین اتفاق برای شما باشد و شرایط مناسبی را برای شما به ارمغان آورد. کشور های حوزه کارائیب نیز شرایط و قوانین مهاجرتی مخصوص به خود را دارند و برای اخذ ویزا لازم است تا با این قوانین آشنایی کامل داشت. بهترین راه این است که به کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه گردد.

برای مهاجرت به کشور های حوزه کارائیب روش های مختلفی وجود دارد که از جمله این روش ها می توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد فرزند و … اشاره نمود. در این راستا لازم است تا با قوانین هر کدام از کشور های حوزه کارائیب و قوانین آن ها آشنایی داشته باشیم.

مشکلات اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب

در راستای هدف و موضوع مقاله در ارتباط با مشکلات اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب لازم است تا مطالبی ارائه گردد. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام کشور ها جزو حوزه کارائیپ هستند؟! در ابتدای امر ما این کشور ها را کاملا معرفی می کنیم و در نهایت به بررسی موضوع می پردازیم.

کشور های حوزه کارائیب

در راستای بحث ما در این مقاله، در این بخش قصد داریم به معرفی کشور های حوزه کارائیب بپردازیم. منطقه ای در قاره آمریکا وجود دارد که با نام منطقه کارائیب شناخته می شود و نام دیگر آن ناحیه آنتیل است. در این منطقه جزاير بسیاری وجود دارند که از لحاظ جغرافیایی در شرق آمریکای مرکزی قرار دارد. البته این منطقه در جنوب شرقی آمریکای شمالی نیز می باشد. جزایری که در این منطقه وجود دارند منابع طبیعی بسیاری را دارند اما صادرات معمولا در این کشور ها محدود است. منطقه کارائیب شامل دریای کارائیب و جزایر درون آن است.

دومینیکا

دومینیکا

کشور های بسیاری جزو منطقه کارائیب هستند. از جمله این کشور ها می توان به آروبا، آنتیگوا و باربوده، آنتیل هلند، آنگویلا، باربادوس، باهاما، برمودا، بلیز، پاناما، پورتوریکو، ترینیدا و توباگو، جزایر تورکس و کایکوس، جامائیکا، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، سنت کیس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، سورینام، کاستاریکا، جزایر کیمن، کوبا، گرنادا، گواتمالا، جزیره گوادلوپ، مارتینیک، مونتسرات، نیکاراگوئه، جزایر ویرجین انگلستان، جزایر ویرجین ایالات متحده، هائیتی و هندوزاس اشاره نمود. هر کدام از این کشور ها قوانین مخصوص به خود را دارند.

به طور مثال مهاجرت به دومینیکا قوانین متفاوتی نسبت به مهاجرت به جمهوری دومینیکن دارد. حال که با این کشور ها آشنا شدیم ببینیم منظور از ویزای دوم چیست؟ و در نهایت این که چه مشکلاتی در این باره ممکن است به وجود بیاید. باید دید مشکلات اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب چیست؟

منظور از پاسپورت دوم چیست و چه مشکلاتی برای دریافت آن وجود دارد؟

طبق قوانین کشور های حوزه کارائیب، افراد مختلف می توانند با سرمایه گذاری و پول کافی، پاسپورت دومی را برای خود خریداری کنند. بسیاری از کشور های حوزه کارائیب این امکان را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید از این مسئله استفاده لازم را ببرید. تنها در طی مدت زمان پنج ماه می توان این پاسپورت دوم را دریافت نمود. اما سوال مهم این است که مزیت پاسپورت دوم چیست؟ چه مزیتی برای پاسپورت دوم وجود دارد که عده ای با پرداخت پول حاضر به دریافت آن هستند؟!

حال باید ببینیم که مزیت این روش چیست. شما با داشتن یک پاسپورت دوم می توانید محدودیت سفر های خود را کنترل نمایید و با آسایش و راحتی هر چه بیشتر به کشور های جدید سفر کنید. داشتن پاسپورت دوم خصوصا برای افرادی که در کشور های خاص با ارزش پاسپورت کم زندگی می کنند مزیت بسیار بالایی محسوب می شود. رفع این محرومیت ها باعث می شود تا فرد بتواند به راحتی برای سفر به کشور های مختلف اقدام نماید و از این رو پیشرفت های اقتصادی بسیاری داشته باشد.

پس می توان گفت با دریافت پاسپورت دوم شما می توانید به راحتی برای سفر های بین المللی اقدام کنید. افرادی که مهاجرین فعال هستند خصوصا برای فعالیت های اقتصادی در صورتی که پاسپورت با اعتبار پایین داشته باشند، نمی توانند به درستی برای سفر های خود اقدام نمایند. از این رو با یک بار هزینه کردن و دریافت پاسپورت های کارائیب می توانید به بیشتر کشور ها از جمله کشور های شنگن، اتحادیه اروپا و… سفر کنند.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات کلاه برداری مسئولان

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیپ این روز ها به دلیل شرایط بسیار ساده و مناسبی که دارد طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است اما با این وجود، مشکلاتی نیز در این باره دیده می شود. یکی از این مشکلات که به تازگی در برخی از کشور های حوزه کارائیب دیده شده، مشکلات مربوط به کلاه برداری های خاص است. از این رو افرادی که برای دریافت ویزای دوم اقدام می کنند می بایست در کنار خود تیمی مجرب داشته باشند.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات کلاهبرداری مسئولان

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات کلاهبرداری مسئولان

در یکی از این رویداد های برنامه شهروندی سنت کیتز و نوویس با سرمایه گذاری (CBI) با اتهامات کلاهبرداری و سوء استفاده توسط ماموران تابعیت و توسعه دهندگان محلی تحت پیگرد قرار گرفته است و مشکلاتی را برای سرمایه گذاران به وجود آورده است. دولت این جزیره اکنون در حال انجام اقدامات لازم برای تقویت قانون حاکم بر عملکرد حسابهای سرمایه گذاری و خصوصا املاک و مستغلات است.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکل عدم اطلاعات کافی

با توجه به این که کشور های زیادی در حوزه کارائیپ هستند، قوانین نیز می تواند برای هر کدام تفاوت هایی داشته باشد. اما یکی از مشکلاتی که عموم مردم با آن مواجه هستند، نداشتن اطلاعات کافی در ارتباط با شرایط و روند دریافت پاسپورت دوم می باشد. همین مسئله باعث شده تا اشخاصی که قصد سرمایه گذاری و یا دریافت پاسپورت دوم را دارند در این زمینه دچار مشکلات زیادی شوند.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات تابعیت سریع

همان طور که می دانید افراد زیادی هستند که برای دریافت تابعیت کشور های مختلف اقدام می کنند و در حقیقت تمام تلاش خود را برای دریافت تابعیت جدید انجام می دهند. اما طبق بررسی های صورت گرفته و تحقیقات انجام شده، نشان داده شده است که دریافت تابعیت سریع صرفا یک کلاه برداری است. چرا که کشور ها برای ارائه تابعیت به مدت زمانی مشخص نیاز دارند. این مسئله برای دریافت پاسپورت دوم و در کشور های حوزه کارائیب دیده شده است.

به عبارتی مشتری اخذ گذرنامه دوم که بیشتر در معرض خطر قرار دارد ، شخصی است که در معامله دریافت اقامت دائم سریع یا تابعیت با سرعت گیر کرده است. به طور مثال ممکن است به شخصی پیشنهاد دریافت تابعیت دومینیکا یا اقامت دومینیکا فقط در مدت زمانی کم مانند ده روز داده شود که این مسئله کاملا شک برانگیز است و قطعا شخص را دچار مشکل خواهد کرد.

در این عصر ارتباطات و سرعت اطلاعات باز هم برای دریافت پاسپورت دوم و همچنین تابعیت کشور های کارائیب مدت زمانی قانونی طی خواهد شد. این حقایق تأکید می کنند که چرا خرید شهروندی دوم باید کاملاً بر اساس قوانین روشن و اثبات شده در قانون موجود دولت صادر کننده آن باشد.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات مربوط به اختیارات خاص

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب مورد بررسی قرار می گیرد، اختیارات خاص برخی از افراد در زمینه ارائه پاسپورت دوم می باشد. برخی از کشور های کارائیب مقرراتی در قوانین خود دارند که به رئیس دولت یا سایر وزرا اختیار می دهند که در موارد نادر و استثنایی ، به اتباع بیگانه پاسپورت دوم یا تابعیت اعطا کنند. اما این مسئله به راحتی اتفاق نمی افتد و دارای شرایط خاصی است.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات مربوط به اختیارات خاص

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات مربوط به اختیارات خاص

در حقیقت افراد عادی نمی توانند به راحتی در این زمینه فعالیت کنند و حتی افراد خاص هم می بایست در راستای قانون اقدام به انجام این فعالیت ها کنند. پس نمی توان گفت که دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب به راحتی از این روش امکان پذیر است. پس مراقب باشید و بدانید که “گذرنامه های دیپلماتیک” برای فروش ، نشانه ای دقیق از کلاهبرداری باشد. از این رو اگر با این مسئله مواجه شدید تحقیقات بسیاری انجام دهید و یا مراتب را به مراجع قانونی اطلاع دهید. خرید گذرنامه های غیر قانونی مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات مربوط به خرید قانونی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برای خریداران به وجود بیاید، خرید قانونی است. طبق بررسی های صورت گرفته فرد می تواند با چند کلیک در مرور گر ها با دریایی از وب سایت ها جهت دریافت اقامت و یا بررسی شرایط مربوط به دریافت پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب مواجه شود. اما باید به این نکته توجه داشت که تمام این وب سایت ها قانونی نیستند.

در حقیقت در این عصر کلاهبرداری گسترده در اینترنت ، می توانید هزاران پیشنهاد جعلی گذرنامه و دریافت پاسپورت دوم حوزه کارائیب را در اینترنت دریافت کنید و به دلیل هزینه های بالا و هنگفت این مسیر دچار مشکلات بسیاری شوید و حتی کل سرمایه خود را از دست دهید. به همین دلیل سعی کنید در این مسیر با کارشناسان مجرب و وکلای حقوقی بزبده مشورت نمایید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی حتما به مشورت با وکلای کار آزموده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی توجه نمایید.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات مربوط به هزینه های سرمایه گذاری

یکی دیگر از مسکلات مربوط به دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب که البته از بقیه کم رنگ تر است، مشکلات مربوط به سرمایه گذاری می باشد. در این راستا یکی از اصلی ترین مشکلات این است که برخی افراد بیشتر تمایل دارند تا خود به تنهایی برای سرمایه گذاری اقدام کنند و بدون دخالت هیچ وکیلی دست به این کار می زنند. از این رو در مسیر سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی را از دست می دهند و دچار مشکل می شوند.

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات مربوط به هزینه های سرمایه گذاری

دریافت پاسپورت دوم کشور های کارائیب و مشکلات مربوط به هزینه های سرمایه گذاری

نکته مهم دیگر این است که هزینه های سرمایه گذاری و حداقل هزینه ها برای اقدامات مربوط به سرمایه گذاری در هر کشور حوزه کارائیب با دیگری متفاوت است. از این رو باید این هزینه ها را بر مبنای کشور مورد نظر بررسی نمود. به طور مثاله هزینه سرمایه گذاری در دومینیکا و یا خرید ملک در دومینیکا با هزینه سرمایه گذاری در گرانادا یا خرید ملک در گرانادا متفاوت می باشد.

سوالات متداول مربوط به مشکلات اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب

  1. اخذ پاسپورت دوم کدام کشورهای حوزه کارائیب بهتر است؟

    بهترین کشور ها به ترتیب عبارتند از: گرانادا، دومینیکا، بلز، گویان و … .

  2. با اخذ پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب می توان به چند کشور بدون ویزا سفر کرد؟

    پاسپورت هر کدام متفاوت است. به طور مثال گرنادا دسترسی بدون ویزا به 142 مقصد، دومینیکا دسترسی بدون ویزا به 139 مقصد، بلیز دسترسی بدون ویزا به 100 مقصد، گویان دسترسی بدون ویزا به 88 مقصد و … .

  3. چند مدت زمان برای دریافت پاسپورت دوم کشورهای حوزه کارائیب لازم است؟

    حداقل مدن زمان دو ماهه و حداکثر پنج ماهه می باشد.

  4. آیا در زمینه دریافت پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب مشکلاتی به وجود می آید؟

    بله با توجه به شرایط خاص این مدل پاسپورت در این زمینه مشکلاتی صد راه قرار می گیرد.

  5. اخذ پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب برای چه افرادی مناسب است؟

    دریافت این پاسپورت بیشتر برای افرادی مناسب است که در کشور های خود محدودیت سفر دارند و پاسپورت معتبری ندارند.

  6. آیا امکان کلاه برداری در روند اخذ پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب  وجود دارد؟

    بله اخیرا افرادی سود جو در برخی از کشور های حوزه کارائیب اقدام به کلاه برداری هایی در این زمینه نموده اند.

  7. آیا هر فرد عادی می تواند از امتیاز دریافت پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب افراد خاص استفاده کند؟

    خیر این امتیاز به صورت محدود در اختیار روسای دولت ها و برخی وزرا قرار دارد و افراد عادی نمی توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

  8. آیا هزینه اخذ پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب برای تمام کشور ها یکسان است؟

    خیر کشور های مختلف حوزه کارائیب هر کدام هزینه های مربوط به خود را دارند.

  9. میزان سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب یکی است؟

    برای سرمایه گذاری در کشور های حوزه کارائیب، هر کشور قوانین و حداقل هایی برای خود دارد و باید این موارد به طور کلی رعایت گردد.

  10. آیا برای دریافت پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب نیاز به وکیل است؟

    بله به دلیل شرایط خاص پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب  و قوانین به خصوصی که دارد بهترین کار در این زمینه وجود یک وکیل و تیم قدرتمند می باشد.

  11. آیا می توان به دریافت تابعیت سریع از طریق پاسپورت دوم کشور های حوزه کارائیب اعتماد کرد؟

    خیر هر کاری برای روند قانونی خود زمان بندی هایی دارد. از این رو سرعت در روند اخذ اقامت و یا تایعیت صرفا روشی مشکل ساز برای افراد خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *