شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان-هامبورگ

کشور آلمان با قرار گرفتن در کنار، دریای بالتیک، رشته کوه‌های آلپ و دشت اروپای شمالی از آب و هوایی نسبتا معتدل برخوردار است. این کشور در رتبه هفتم از بزرگترین و وسیع‌ترین کشورهای قاره اروپا قرار گرفته است. با بررسی از بالا تا پایین این کشور ممکن است آب و هواهای متنوعی را ببینید. به طور کلی این کشور در تابستان‌ها گرم است و دارای باران فراوان بوده، اما در فصل زمستان به حدی که باید سرمای استخوان‌سوزی ندارد. شما در این کشور می‌توانید به راحتی زندگی کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان، در مقاله زیر با ما همراه شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

5 تا از برترین شهرهای آلمان از نظر شرایط آب و هوایی

در بخش زیر، برخی از برترین شهرهای کشور آلمان از نظر آب و هوایی بررسی شده‌اند. افرادی که قصد مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور را دارند، باید تمامی جنبه‌های آن را بسنجند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند. در همین راستا نیز، ما به بررسی شرایط آب و هوایی شهرهای برتر آلمان پرداخته‌ایم.

موارد مرتبط:

مهاجرت به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

برلین، پایتخت آلمان

شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان-برلین

شاید شما تمایل به بازدید پایتخت این کشور داشته باشید. از آنجایی که پایتخت آلمان “برلین” است، بزرگترین شهر در کشور می‌باشد. این پایتخت شگفت‌انگیز در شمال شرقی آلمان واقع شده است. این شهر از بهترین و معتدل‌ترین آب و هواهای کشور را دارد. به صورتی که در تابستان تنها تا 23 درجه بالا می‌رود، و در زمستان تا بالای 3 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

همچنین کم‌ترین دما در فصل زمستان تا حدود 10- درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین ممکن است که در فصل تابستان این دما تا 35 درجه سانتی‌گراد نیز بیاید ولی تغییرات جوی طولانی مدت در این شهر بسیار نادر است. پس نگران گرمای زیادی هوا نباشید. زیرا باران‌های بسیاری که در فصل تابستان شروع به بارش می‌کنند، باعث تعادل دمای بسیار مناسبی خواهند شد.

سالان بیشتر از شش میلیون گردشگر داخلی و بین المللی به شهر برلین سفر می‌کنند. به همین دلیل مسئولان شهرداری و همچنین مردم در زمینه رفاهیات گردشگری بسیار می‌کوشند.

شهر بندری هامبورگ

شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان-هامبورگ

این شهر به عنوان شهری بندری شناخته می‌شود. هامبورگ در شمال آلمان قرار گرفته است و نسبتا فاصله نزدیکی با برلین دارد. با اینکه از پایتخت آلمان فاصله‌ای حدود 500 متر دارد، اما آب و هوایی خنک‌تر دارد. به طور مثال گرم‌ترین درجه هوای این شهر 22 درجه سانتی‌گراد است که در مرداد ماه اتفاق می‌افتد. در زمستان دمای هوا می‌تواند تا 2- پایین بیاید. پس اگر در زمستان سفر می‌کنید چمدان خود را با لباس‌های گرم پر کنید.

تعداد روزهای بارش باران در این بندر به طور میانگین، 13 تا 18 روز در هر ماه از سال است.

شهر فرانکفورت

شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان-فرانکفورت

این شهر از آب و هوای معتدل اقیانوسی برخوردار است. میانگین هوای این شهر در طول سال حدود 10 درجه سانتی‌گراد است. با این حال فرانکفورت جزو شهرهای گرم در آلمان به حساب آورده می‌شود. در فصل زمستان،دما هوای این شهر در مدت روز می‌تواند از 3 تا 16 درجه تغییر کند. در تابستان نیز میانگین دما حدود 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. البته شب‌های این شهر خنک‌تر از روزهایش است. در شب‌های زمستان، هوا از 2- تا 2 درجه، و شب‌های تابستان تا 15 درجه تغییر می‌کند.

میانگین تعداد روزهای بارانی این شهر در فصل زمستان و تابستان تقریبا یک اندازه است. به این صورت که در هر ماه از فصل زمستان، ممکن است 12 تا 17 روز بارانی باشد. همچنین در ماه‌های تابستان این شهر، میانگین روزهای بارانی 14 رروز است.

شهر افنباخ آم ماین

شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان-آفن باخ

این شهر در ایالت “هسن” آلمان واقع شده است. افنباخ آم ماین هم مرز با شهر فرانکفورت است و رود ماین در شمال این شهر قرار دارد. میانگین دما در روزهای تابستان این شهر، حدود 24 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. همچنین در فصل زمستان این شهر، دارای حداقل و حداکثر دمای 2 و 6 می‌باشد.

شهر ماینتس آلمان

شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان-ماینتس

شهر ماینتس، پایتخت ایالت “راینلاند-فالتس” در آلمان می‌باشد. این شهر در منطقه رود راین و روبروی شهر “ویسبادن” قرار گرفته است. میانگین دمای هوا در شهر دوست‌داشتنی ماینتس، 23 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. بیشترین دمای تابستان در طول روز ممکن است تا 33 درجه باشد. همچنین بیشترین دما در طول زمستان 18 درجه سانتی‌گراد و کمترین دما نیز 5- است. به طور کلی در تابستان میانگین حداکثر و حداقل دمای هوا 24 تا 8 درجه سانتی‌گراد است. این شهر می‌تواند جزو لیست شهرهای گرم در آلمان قرار بگیرد.

میزان بارش باران در این شهر به میزانی کمتر از شهرهای گفته شده در قسمت بالا است. برای مثال در ماه ژوئیه سال 2021، کمتر از 10 روز شاهد باران در این منطقه بوده‌ایم.

آفتابی‌ترین شهرهای آلمان

از افتخارات شهر “کمنیتس” در آلمان، این است که به شکل رسمی آفتابی‌ترین شهر در آلمان لقب گرفته است. آفتاب در این شهر به طور میانگین، روزانه 5 ساعت می‌تابد. در طول ماه‌های جولای و ژوئن، آفتاب روزانه 9 ساعت بر سطح شهر می‌تابد که بیشتر از هر شهر دیگری در آلمان است.

از طرف دیگر 5 شهر آلمان که کمترین نور آفتاب را دارند همگی در منطقه راین شمالی و وست‌فالیا هستند. در این شهرها آفتاب به طور میانگین، روزانه 3 ساعت می‌تابد و در آسمان دیده می‌شود! پس اگر بدن شما دچار کمبود ویتامین D است، بهتر است که از این شهرها دوری کنید.

گرم‌ترین شهرهای آلمان

ممکن است شگفت‌زده شوید اگر بفهمید که گرم‌ترین شهرهای آلمان، لزوما آفتابی‌ترین آن‌ها نیستند! در واقع، شهرهایی که بیشترین دمای هوا را دارند اکثرا در ایالت‌های غربی آلمان و  مناطق محروم از آفتاب قرار دارند.

آفنباخ آم ماین با حداکثر 15 درجه میانگین دمای سالانه، جایگاه اول گرم‌ترین شهر در آلمان را به خود اختصاص داده است.

سردترین شهرها

سردترین شهرهای آلمان، همانطور که انتظار می‌رود در شمالی‌ترین سواحل با وزش باد فراوان قرار گرفته‌اند. شهر “رستاک” در آلمان با 11 درجه سانتی‌گراد میانگین دمای سالانه، سردترین شهر در آلمان می‌باشد.

طولانی‌ترین تابستان‌ شهرها در آلمان

تابستان فصل مورد علاقه بیشتر افراد است. تنها نقصی که می‌توان به آن اشاره کرد، به اندازه کافی طولانی نبودن این فصل هیجان‌انگیز است. اکثریت شهرها در آلمان تابستان‌شان تنها 3 ماه طول می‌کشد. با این حال ساکنین شهرهای: آفن باخ، کارلسروهه، ماینتس، فارژیم و فرانکفورت آنقدر خوش شانس هستند که می‌توانند با میانگین دمای 20 درجه، برای 4 ماه کامل تابستان را تجربه کنند.

کوتاه‌ترین تابستان‌ شهرها

کوتاه‌ترین تابستان در شهر برمرهافن(بندر برمن) آلمان اتفاق می‌افتد. این شهر در شمال غربی کشور آلمان و در استان برمن قرار گرفته است. بندر برمن تنها شهر در آلمان است که در کناره دریای شمالی قرار دارد. تابستان کوتاه به این علت است که، در این شهر تنها ماه‌های آگوست و جولای ممکن است دمای بالای 20 درجه داشته باشند.

کم باران‌ترین شهرهای آلمان

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد از خیس شدن در باران و هوای بارانی متنفر هستید، پیشنهاد می‌شود که به “Halle an der Saale” در آلمان مهاجرت کنید. در این شهر میانگین بارش سالانه حدود 483 میلی‌متر است. این مقدار 236 میلی‌متر از مقدار بارش ملی در این کشور کمتر است.

شهرهای بعدی به ترتیب، ارفورت، برلین و مگدبورگ هستند. آن‌ها نیز هر ساله کمتر از 500 میلی‌متر باران، تگرگ و برف به خود می‌بینند.

پر باران‌ترین شهرها

اگر در راه رفتن به “اولدن‌برگ” هستید، یادتان نرود چترتان را با خود ببرید! این شهر شگفت‌انگیز با میزان بارش سالیانه 1072 میلی‌متر، به طور رسمی پر باران‌ترین شهر آلمان نام گرفته است. رتبه دوم در این بخش، به هر 5 شهر در منطقه وست‌فالیا و راین شمالی اعطا می‌شود.

 

اگر بخواهیم به طور کلی در نظر بگیریم، آلمان کشوری با آب و هوای چهار فصل و معتدل است. شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان از مناطق شمال تا جنوب این کشور دستخوش تنوع بسیاری می‌شوند. شما برای آشنایی بیشتر با این شهرها، دانشگاه‌های این شهرها یا شرایط مهاجرت و اقامت‌شان می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. همچنین، در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقدام برای تحصیل در آلمان، اعزام دانشجو به آلمان و حتی تحصیل پزشکی در آلمان را دارید، می‌توانید به دیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید.

مقالات مربوطه برای اطلاعات بیشتر:

چهار دانشگاه برتر در آلمان

کالج های آلمان (لیست کامل) + شرایط پذیرش

دانشگاه ارفورت آلمان | شرایط تحصیل در رشته های مختلف

دانشگاه کارلسروهه آلمان | برنامه ها و دوره ها + هزینه تحصیل

 

چه چیزهایی در شهرهای آلمان ممنوع است؟

در این بخش از مقاله شرایط آب و هوایی شهر های آلمان به مواردی می پردازیم که انجام آن در شهرهای کشور آلمان ممنوع است. کشور آلمان به جز در مورد اسلحه، مواد مخدر و تاریخ نازی ها بسیار لیبرال است. اما ذکر برخی از مواردی که در این کشور ممنوع است خالی از لطف نیست. چه چیزهایی در شهرهای آلمان ممنوع است؟

 

دانلود رایگان فیلم، ممنوع

دانلود یک فیلم یا موسیقی در کشور آلمان ممنوع است. متقاضیان باید برای دانلود فیلم و موسیقی هزینه آن را پرداخت کنند. شهروندان آلمانی امکان تماشای بیشتر ویدیوهای یوتیوب را به طور رایگان ندارند.

 

مصرف مواد مخدر، ممنوع

کشور آلمان از کشورهای امن در حوزه مصرف مواد مخدر است. البته استفاده از این مواد و در دسترس بودن آن به شهرهای کشور آلمان و محل زندگی افراد بستگی دارد. مثلا جرم استفاده از مواد مخدر در شهر هامبورگ بسیار جدی و سنگین است اما در شهر باواریا ممکن است شرایط به این سختی نباشد. مصرف هروئین، آمفتامین، کوکائین، حشیش و ریتالین و حتی الکل در بسیاری از شهرهای المان نیاز به مجوز یا دستور خاصی دارد.

 

استفاده از اسلحه، ممنوع

کشور آلمان از لحاظ نگهداری و استفاده از اسلحه کشور امنی است. یک کشور قانونمند به شهروندان خود اجازه حمل آزادانه اسلحه را نمی دهد. کشور آلمان را از لحاظ نگهداری از اسلحه می توان از امن ترین کشورهای جهان محسوب کرد. در شاخص صلح جهانی، کشورهای پیشگام قوانین سختی را در مورد استفاده و حمل اسلحه و مواد مخدر دارند.

 

تمام شدن سوخت در اتوبان، ممنوع

تمام شدن سوخت ماشین در اتوبان از موارد ممنوع در آلمان است که سهل انگاری راننده محسوب می شود. در واقع رانندگان مجاز به توقف ماشین خود در اتوبان های شهرهای کشور آلمان نیستند، مگر اینکه دلیل غیرقابل تغییری برای آن وجود داشته باشد. در صورت پنچری لاستیک یا ترافیک توقف در اتوبان های آلمان منعی ندارد اما توقف به دلیل تمام شدن سوخت جریمه دارد.

 

انتشار و پخش موضوعات مربوط به دوران نازی، ممنوع

بسیاری از مطالب مربوط به دوران هیتلر و نازی ها در آلمان با ممنوعیت پخش و انتشار مواجه است و در صورت پخش مجازات های سنگین در انتظار پخش کنندگان است. نمایش عمومی در حدود 40 فیلم تبلیغاتی نازی ها تا به امروز و پس از حدود 80 سال از مرگ هیتلر هنوز ممنوع است. علاوه بر این فریاد زدن “های هیتلر” یا همان سلام نظامی خاص دوران هیتلر در مکان های عمومی ممنوع است.

 

در ادامه پاسخ به پرسش چه چیزهایی در شهرهای آلمان ممنوع است، برخی دیگر از موارد ممنوع و موارد غیر ممنوع در کشور آلمان که شاید برای شما جالب باشد در ادامه ارائه شده است:

  • شستن ماشین در روز یکشنبه ممنوع است
  • چیدن چمن در روز یکشنبه ممنوع است.
  • دور انداختن بطری ها برای بازیافت غیر از زمان های خاص ممنوع است.
  • نگهداری از حشرات در خانه ممنوع است.
  • دور انداختن زباله ها در غیر از زمان خود ممنوع است.
  • موارد غیر ممنوع در شهر های آلمان
  • سفر با ماشین بوگاتی با سرعت 400 کیلومتر در اتوبان
  • توهین به گروه های مردم چه با نوشتن پیام روی دیوار وچه حمل برچسب
  • برهنه راه رفتن در خیابان تا زمانی که به کسی توهین نشده است.

 

تمام شدن سوخت در اتوبان، شستن ماشین و چیدن چمن در روز یکشنبه و نگهداری حشرات در خانه ها در کشور آلمان ممنوع است.

برخی از حقایق جالب در مورد مردم آلمان

کشور آلمان و رسم و رسومات و آداب و فرهنگ آن و حتی شرایط آب و هوایی شهر های آلمان برای متقاضیانی که قصد اقامت در این کشور را دارند، جالب است. در بخش قبل به این موضوع پرداختیم که چه چیزهایی در شهرهای آلمان ممنوع است، در این بخش به ارائه حقایق جالب در مورد زندگی مردم آلمان می پردازیم:

 

  • در رستوران های شهرهای کشور آلمان آب سرو نمی شود و باید از گارسون بخواهید. معمولاً آب با گاز یا آب گاز دار برای شما سرو می شود.
  • شهر برلین در حدود 9 برابر شهر پاریس است و تعداد پل هایش بیشتر از شهر ونیز ایتالیا است.
  • پس از جنگ جهانی اول به دلیل کشته شدن بیشتر مردان آلمانی در جنگ در ازای هر مرد آلمانی 3 زن وجود داشت.
  • مردم آلمان با روی باز مسیرها و مکان ها را به افراد نشان می دهند و از اینکه به کسی کمک کنند خوشحال می شوند.
  • کشور آلمان یکی از معدود کشورهای اروپایی است که استعمال دخانیات را در محل کار و رستوران ها ممنوع نکرده است. این امر به دلیل ترس قانونگذاران آلمانی از تغییر قوانین نازی ها است.
  • در تنوع و فراوانی وجود نوشیدنی های مختلف در شهر های آلمان همین بس که برای هر روز 365 روز سال می توان یک نوشیدنی جدید و خوشمزه در آلمان نوشید.
  • تحصیل در دانشگاه ها و مدارس کشور آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته بسیار ارزان و در حد رایگان است.
  • پنجره های بسیاری از خانه ها و اداره ها بسیار قطور و سنگین است، تا حدودی به پنجره های ضد گلوله شبیه است. دلیل این امر محافظت ساکنان خانه ها و اداره ها از سرمای زمستان است.
  • استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و باد و وجود تعداد بسیار زیادی آسیاب های بادی در شهرهای المان رواج زیادی دارد.
  • در حدود 300 نوع نان مختلف و موزه های نان و بیش از 1000 نوع سوسیس در آلمان وجود دارد.
  • در 70% بزرگراه های آلمان محدودیت سرعت وجود ندارد.
  • انکار هولوکاست در آلمان جرم است.
  • بیشتر تاکسی های آلمان مرسدس بنز هستند.
  • اولین کتاب چاپ شده در جهان در آلمان بود.
  • مدارس در آلمان در زمان ناهار به پایان می رسند.
  • در سال 1920 کشور آلمان با تورم سرسام آور مواجه شد که هر 4.000.000.000.000.000.000 مارک آلمان یک دلار آمریکا ارزش داشت.

 

بهترین شهرهای کشور آلمان از لحاظ داشتن آرامش

یکی از موضوعات مهم برای انتخاب بهترین شهر آلمان از لحاظ آرامش دارا بودن شرایط آب و هوایی شهر های آلمان و همچنین دارا بودن رفاه و امنیت و مزایای اجتماعی است. بهترین شهر های آلمان از لحاظ داشتن آرامش و زندگی سالم شهرهای آخن، فرانکفورت و مونیخ می باشند. بر اساس گزارش های مهاجران توسط internations در سال 2021 شهرهای آخن، فرانکفورت و مونیخ به دلایل فراوان از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی از لحاظ آرامش و رفاه و زندگی و در بالاترین رتبه قرار گرفتند.

شهر آخن:

از بهترین شهرهای کشور آلمان از لحاظ داشتن آرامش و زندگی سالم است. شهر آخن ارزان ترین شهر آلمان و از شهرهای دانشجویی است. یکی از معتبرترین دانشگاه های مهندسی آلمان دانشگاه RWTH در این شهر واقع شده است. شهر نسبتاً کوچک آخن برای زندگی معمولی و همچنین زندگی دانشجویی بسیار مناسب است. شهر آخن از بهترین شهرهای آلمان از لحاظ داشتن آرامش است.

 

شهر فرانکفورت آم ماین:

شهر فرانکفورت در رده پنجمین شهر بزرگ آلمان قرار دارد که دارای جذابیت های طبیعی و تاریخی بسیاری است. فرانکفورت از بهترین شهرهای آلمان از لحاظ داشتن آرامش و رفاه برای زندگی است که پایتخت بانکی آلمان و اروپا نیز هست. مهاجران این شهر را در رتبه بهترین شهرهای کشور آلمان برای زندگی و اقامت و کار به شمار می آورند.

 

شهر هامبورگ:

هامبورگ از بهترین شهرهای کشور آلمان از لحاظ داشتن آرامش است و در رتبه دومین شهر بزرگ آلمان قرار دارد. شهر هامبورگ با زندگی شبانه فعال و معماری بی نظیر و مردم مهربان از شهرهای مهم آلمان و قاره اروپا است. بسیاری از مهاجران ایرانی در شهر هامبورگ زندگی می کنند.

 

بورسیه فول فاند یعنی تمام هزینه های تحصیل و زندگی افراد پرداخت می شود و در واقع تحصیل در کانادا رایگان خواهد بود

بهترین شهر های آلمان برای کار

متقاضیان برای آگاهی از شرایط زندگی و اقامت در آلمان جدا از اطلاعات لازم در مورد شرایط آب و هوایی شهر های آلمان باید بهترین شهر از لحاظ کار و اشتغال و یا تحصیل و یا سرمایه گذاری را بررسی کنند. بهترین شهرهای آلمان برای کار و اشتغال فرانکفورت، هامبورگ، برلین، مونیخ و دوسلدورف می باشند. از این میان شهرهای مونیخ و دوسلدورف از بهترین شهرهای المان برای یافتن مشاغل به زبان انگلیسی می باشند.

 

برلین از بهترین شهرهای آلمان برای کار:

برلین به عنوان بهترین شهر آلمان برای کار و اشتغال یک مرکز استارت آپی بزرگ و پر هیاهو و فعال است. اگر به زبان آلمانی تسلط ندارید و قصد کار و اشتغال در آلمان را دارید، شهر برلین بهترین گزینه انتخابی برای شماست.

 

مونیخ از بهترین شهر های آلمان برای کار:

گرچه شهر مونیخ از گران ترین شهرهای آلمان است و مکان مناسبی برای زندگی و کار ثروتمندان و مرفهین است، اما از بهترین شهرهای آلمان برای کار و اشتغال محسوب می شود. مردم جنوب آلمان بسیار محافظه کار، جدی و کمتر صمیمی با مهاجران هستند. اما مونیخ از شهرهای مناسب برای راه اندازی کسب و کار و شرکت های تجاری است.

 

دوسلدورف از بهترین شهرهای آلمان برای کار:

شهر دوسلدورف نیز از بهترین شهرهای آلمان برای کار و اشتغال است که خانه بسیاری از استارت آپ های موفق جهان می باشد. زندگی پرنشاط و فعال و کار با درآمد مناسب و احساس آرامش از زندگی در شهر دوسلدورف جریان دارد. اگر به زبان آلمانی مسلط نیستید و قصد راه اندازی کار و اشتغال در آلمان به زبان انگلیسی را دارید، شهر دوسلدورف گزینه بسیار مناسبی است.

 

بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران

کشور آلمان بهترین کشور برای کار و اشتغال مهاجران است. این کشور با دارا بودن بزرگترین اقتصاد در اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی دارای مزایای فراوان برای کار و اشتغال و زندگی مهاجران است. در پاسخ به پرسش مهاجران بیشتر در کدام شهرهای آلمان زندگی و کار می کنند، باید گفت شهرهای برلین، فرانکفورت، مونیخ، لایپزیگ و اشتوتگارت از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران است.

شرایط آب و هوایی شهر های آلمان و همچنین شرایط زندگی و کار و اشتغال و سطح درآمد از مهم ترین موارد برای انتخاب بهترین شهر آلمان از لحاظ مهاجران است.

 

برلین از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران:

بسیاری از مهاجران عاشق زندگی در بزرگترین شهر آلمان و پایتخت این کشور برلین هستند. بسیاری از مهاجران از کشورهای آمریکا، ترکیه و ویتنام در شهر برلین زندگی می کنند. برلین از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران و خانه بسیاری از استارت آپ های موفق جهان و مرکز تحقیق و توسعه شرکت های فولکس واگن و فایزر و SAP است.

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشند و یا در حوزه های فناوری موفق باشند، می توانند در این شهر به کار علمی مورد نظر بپردازند. علاوه بر این متقاضیانی که در حوزه های هنری حرفی برای گفتن داشته باشند، می توانند با اخذ ویزای هنری که مختص شهر برلین است به این شهر مهاجرت کنند.

هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی و وجود مراکز تفریحی و سرگرمی بسیار و همچنین شرایط مناسب برای راه اندازی کسب و کار از دیگر ویژگی های شهر برلین است. اگر متقاضیان دارای مهارت های زبان آلمانی محدود باشند و چندان به این زبان تسلط نداشته باشند، برلین بهترین شهر آلمان برای زندگی و کار آنها است.

 

فرانکفورت از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران:

فرانکفورت از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران و پنجمین شهر بزرگ آلمان است. وجود بانک مرکزی اروپا و بورس فرانکفورت و همچنین دویچه بانک در این شهر محل مناسبی برای کار و اشتغال مهاجرانی است که در حوزه های مالی و بانکداری دارای تخصص می باشند.

وجود فرصت های شغلی متنوع، استفاده راحت از وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده از پروازهای ارزان به هر گوشه جهان از طریق فرودگاه فرانکفورت از مزایای زندگی در این شهر برای مهاجران است. علاوه بر این مناسب بودن هزینه های اجاره مسکن در شهر فرانکفورت خیال مهاجران را از بابت دارا بودن جای خواب و زندگی راحت کرده است.

 

مونیخ از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران:

مونیخ مرکز ایالت بایرن و سومین شهر بزرگ آلمان است که در حدود یک سوم جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل می دهند. وجود شرکت های بزرگ جهانی در این شهر فرصت های شغلی متنوعی را ایجاد کرده است.

مشاغل در حوزه رسانه، موسیقی و انتشارات در شهر مونیخ برای مهاجران در دسترس است. گرچه هزینه های زندگی در مونیخ در مقایسه با شهرهای دیگر آلمان بالاتر است، اما وجود جشنواره های مختلف و امکانات پیشرفته زندگی و هوای آفتابی و زیبای این شهر برای مهاجران بسیار لذت بخش است.

برگزاری جشنواره جهانی Oktoberfest هر ساله بسیاری از گردشگران را به این رویداد نوشیدنی جذب می کند.

 

لایپزیگ از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران:

این شهر که در حدود 100 مایلی برلین قرار دارد و با نام “برلین بهتر” یا “هایپزیگ” شناخته می شود، در ایالت زاکسن واقع شده است. وجود کارخانه های خودروسازی BMW و پورشه و استارت آپ های موفق فرصت های شغلی بسیاری را برای مهاجران ایجاد کرده است.

گرچه جمعیت مهاجران در این شهر در مقایسه با شهرهای برلین و مونیخ کمتر است، اما کیفیت زندگی در این شهر در سطح بسیار بالایی است.

 

اشتوتگارت از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران:

از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران و یکی از بهترین شهر های آلمان برای زندگی و کار است. وجود بسیاری از سازمان ها و نهادهای علمی، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در شهر اشتوتگارت فرصت های شغلی بسیاری را در حوزه های فناوری ایجاد کرده است.

شهر اشتوتگارت یکی از مکان های ثبت اختراعات برجسته است. برای کار و اشتغال متقاضیان دارای تخصص در حوزه های مهندسی و فناوری اطلاعات شهر اشتوتگارت گزینه مناسب است.

وجود تاکستان های زیبا و مناظر طبیعی این شهر را به مکانی مناسب برای زندگی افراد تنها کرده است که هیچ گاه در این شهر احساس تنهایی نمی کنند.

 

شهرهای برلین، فرانکفورت، مونیخ، لایپزیگ و اشتوتگارت از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران است.

 

جاذبه های گردشگری شهرهای کشور آلمان

کشور آلمان مملو از جاذبه های گردشگری، مناظر طبیعی، معماری تاریخی و بناهای باشکوه و کهن است. فرقی نمی کند که برای تماشای هنر، فرهنگ و تاریخ و یا برای شرکت در جشنواره های مختلف به این کشور سفر کنید. کشور آلمان در هر روز و در هر شهر دارای جذابیت های گردشگری فراوان است. برخی از شهرهای آلمان از لحاظ گردشگری بیشتر مورد توجه گردشگران خارجی است. در ادامه مقاله شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان به بررسی جاذبه های گردشگری و تاریخی چند شهر بزرگ آلمان می پردازیم.

 

جاذبه های گردشگری برلین:

پایتخت آلمان شبیه به شهرهای پاریس و لندن است که بدون دیدن جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کشور آلمان صفایی ندارد. شب های پر هیاهو و فعال و جاذبه های طبیعی و سرسبز از دیدنی های جذاب شهر برلین است. این شهر به گذشته شوم و پر جذبه خود فروتنانه ادای احترام می کند. از بهترین جاذبه های گردشگری شهرهای کشور آلمان و شهر برلین می توان بنای یادبود یهودیان کشته شده اروپا، یادبود دیوار برلین، گالری سمت شرقی و ایست بازرسی چارلی نام برد.

 

جاذبه های گردشگری مونیخ:

هر ساله گردشگران فراوانی برای دیدن جشنواره Oktoberfest راهی شهر مونیخ می شوند. اما دیدنی ها و جاذبه های گردشگری مونیخ بیشتر از این جشنواره ها است. البته این جشنواره از بهترین جاذبه های گردشگری شهرهای کشور آلمان و شهر مونیخ است. شهر مونیخ دارای باغ های زیبا، کلیساهای نفیس و موزه های جذاب است که ارزش دیدن دارند. محله های زیبای مونیخ و میدان مرکزی شهر با فروشگاه ها با میزبانی جشن کریسمس از دیگر جاذبه های گردشگری مونیخ است.

 

جاذبه های گردشگری هامبورگ:

هامبورگ بزرگترین بندر کروز آلمان و مکانی پر از رودخانه ها و کانال هایی است که از مرکز شهر عبور می کنند. بسیاری از جاذبه های گردشگری هامبورگ در مرکز این شهر قرار دارند. از جمله این جذابیت ها Alter Elbtunnel و پارک Planten un Blomen و مجموعه زیبای Elbphilharmonie با سالن های کنسرت عالی و بهشتی برای علاقمندان به موسیقی را می توان نام برد. مناظر بکر طبیعی و تاریخی این شهر از بهترین جاذبه های گردشگری شهرهای کشور آلمان است.

 

 

جاذبه های گردشگری نورنبرگ:

در حالی که تصور بازدید از آلمان در زمستان شاید چندان از لحاظ سردی هوا خوشایند نباشد، اما دیدن بزرگترین بازار کریسمس آلمان در شهر نورنبرگ تجربه جدیدی از دیدار آلمان در زمستان است. بازار بزرگ کریسمس Christkindlmarkt که یکی از پربازدیدترین مناظر کشور آلمان است، از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرهای کشور آلمان و شهر نورنبرگ است. در این شهر موزه ها، کلیساها، مکان های تاریخی جنگ جهانی دوم و قلعه امپراتوری قرون وسطی قرار دارد.

 

جاذبه های گردشگری بادن-وورتمبرگ:

یکی از بهترین جذابیت های گردشگری این منطقه و در واقع شکوه طبیعی آلمان جنگل سیاه است. مناظر شگفت انگیز، تپه های غلتان، دریاچه های خیره کننده، جنگل های پر از آبشار و دره های طولانی و دهکده های جذاب از جمله جذابیت های منطقه جنگل سیاه است.

 

جاذبه های گردشگری ماینز:

همه دوستداران نوشیدنی باید از شهر مانیز یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهرهای کشور آلمان دیدن کنند. پایتخت نوشیدنی کشور آلمان و بزرگترین منطقه تولید کننده نوشیدنی در آلمان علاوه بر دارا بودن تاکستان های زیبا و سرسبز دارای شهر قدیمی و تاریخی است. معماری زیبای میدان های زیبای این شهر و بازارهای پرهیاهو و فعال از جاذبه های گردشگری ماینز آلمان است.

 

 

جاذبه های گردشگری بن:

علاقمندان به موسیقی حتماً شهر بن، پایتخت قدیمی آلمان را دوست دارند. تماشای خانه دوران کودکی لودویگ ون بتهوون افسانه موسیقی جهان از جذابیت های این شهر است. موزه هنر معاصر و ساختار افسانه ای در بالای شهر از دیگر جاذبه های گردشگری شهر زیبای بن است.

 

هر ساله گردشگران فراوانی برای دیدن جشنواره Oktoberfest یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مونیخ راهی کشور آلمان می شوند.

تغییر قوانین اجتماعی آلمان در سال 2022

با شروع سال 2022 و افزایش تورم و هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی و همه جهان دولتمردان آلمانی با تغییر قوانین و افزایش مزایای اجتماعی سعی در کاهش فشارهای حاصل از هزینه های زندگی بر شهروندان این کشور دارند. بر این اساس و با تغییر قوانین شهروندان آلمانی با افزایش مزایای اجتماعی و درآمد و حقوق بسیاری از افراد کم درآمد و نیازمند حمایت دولت مواجه شدند. برخی از قوانین تغییر یافته و افزایش مزایا و حقوق در سال 2022 در آلمان عبارت است از:

 

افزایش سن بازنشستگی

از آنجایی که کشور آلمان کم کم به سمت افزایش سن بازنشستگی پیش می رود، محدودیت های سنی برای دریافت مستمری دولتی در سال 2022 تا یک ماه دیگر اضافه شده است. بر این اساس متولدین 1956 یا 1957 با رسیدن به 65 سال و 10 ماه یا 65 سال تمام بازنشسته می شوند.

 

حمایت های طولانی تر از افراد بدون فرزند

دولت آلمان برای حمایت های طولانی مدت از افراد بدون فرزند نرخ مشارکت بیمه ای آن ها را افزایش داده است. دولت آلمان با این توجیه که سالمندان بدون فرزند در دوران پیری خود به هزینه و مراقبت بیشتری نیاز دارند، تمهیدات مالی بیشتری را برای آن ها در نظر گرفته است. به منظور تامین مالی در سیستم مراقبت های طولانی مدت نرخ مشارکت بیمه ای افزایش یافته است. بر این اساس حقوق ناخالص شهروندان 23 ساله به بالا که دارای فرزند نمی باشند از حدود 0.1% تا 3.4% افزایش یافته است.

 

افزایش کمک هزینه ها یا مزایای کمک های اجتماعی

شهروندان آلمانی که هزینه بیکاری Hartz دریافت می کنند، از اول ژانویه 2022 میزان بالاتری دریافت کرده اند. میزان افزایش مزایای اجتماعی بزرگسالان تا حدود 449 یورو می باشد و نرخ استاندارد مزایای بیکاری و یا کمک هزینه های اجتماعی برای کودکان و جوانان نیز در حال افزایش است.

 

افزایش تعداد واجد شرایط دریافت مزایای مسکن

از اول ژانویه 2022 مزایای مسکن هر 2 سال یکبار به طور خودکار با توجه به تحولات و تغییرات در اجاره بها و درآمد شهروندان پرداخت می شود. با این قانون تعداد بیشتری از خانوارهای کم درآمد آلمان واجد شرایط دریافت مزایای مسکن شده اند.

 

مراقبت های بیشتر برای افراد نیازمند مراقبت

از اول ژانویه 2022 دولت آلمان قانونی را در راستای کمک و حمایت از افراد بدون سرپرست و نیازمند مراقبت اجرا کرده است. بر این اساس شهروندان نیازمند حمایت که در خانه های خود مراقبت می شوند، یک مکمل اضافی از بیمه طولانی مدت دریافت می کنند. با اجرای این قانون دولت آلمان اطمینان حاصل می کند که این شهروندان تحت فشار حاصل از افزایش هزینه های مراقبت قرار نمی گیرند.

 

افزایش کمک هزینه مراقبت از کودک

در سال 2022 میزان کمک هزینه کودک و نگهداری از کودک تا حداکثر 209 یورو در هر ماه افزایش می یابد. بر این اساس کمک هزینه تکمیلی فرزند Kinder Zu Schlag و مزایای اضافی برای خانواده های کم درآمد در کنار کمک هزینه عادی فرزند Kindergeld افزایش می یابد.

 

افزایش کمک هزینه معاف از مالیات

از اول ژانویه 2022 کمک هزینه اصلی معاف از مالیات برای بزرگسالان در حدود 204 یورو افزایش یافته است. به عبارت دیگر افراد مجرد برای 9.984 یورو اول درآمد خود هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند و برای افرادی که ازدواج کرده اند و یا افرادی که به صورت شراکتی ثبت شده اند، این مبلغ دو برابر شده است.

 

افزایش حداقل دستمزد

در اول ژانویه 2022 دستمزدها در آلمان بار دیگر افزایش یافت و به 9.82 یورو برای هر ساعت کار رسید. در اول جولای 2022 دستمزدها و حقوق کارگران در آلمان با افزایش دوباره روبرو شد و به ساعتی 10.45 یورو رسید.

 

ثابت ماندن آستانه های درآمد

بر اساس قوانین جدید در سال 2022 آستانه درآمد برای مشارکت در بیمه درمانی قانونی بیمه مراقبت های طولانی مدت ثابت خواهد ماند. در واقع آستانه درآمد ماهانه در حدود 4.837.50 یورو می باشد که هر گونه درآمد بالاتر از این حد مشمول حق بیمه سلامت نمی باشد. سقف بیمه اجباری 64.350 یورو در سال ثابت است و افراد با دارا بودن بیش از این درآمد می توانند از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنند.

 

در اول ژانویه 2022 دستمزدها در آلمان به 9.82 یورو برای هر ساعت کار و در اول جولای 2022 با افزایش دوباره به ساعتی 10.45 یورو رسید.

جمعیت شهرهای آلمان

در حال حاضر و بر اساس آخرین داده های سازمان ملل متحد جمعیت کشور آلمان در حدود 84 میلیون نفر است. جمعیت شهرهای آلمان و این کشور معادل 1.07% کل جمعیت جهان است و دارای رتبه 19 در فهرست پرجمعیت ترین کشورهای جهان می باشد. 76.3% از جمعیت کشور آلمان در شهر های المان زندگی می کنند. امید به زندگی در آلمان برای زن و مرد 81.88 سال و نرخ مرگ و میر آن ها برای هر 1000 نفر 2.1 نفر است.

 

 

نام شهرجمعیت
1Berlin برلین3,426,354
2Hamburg هامبورگ1,739,117
3Munich مونیخ1,260,391
4Koeln کلن963,395
5Frankfurt am Main  فرانکفورت650,000
6Essen اسن593,085
7Stuttgart اشتوتگارت589,793
8Dortmund دورتموند588,462
9Duesseldorf دوسلدروف573,057
10Bremen برمن546,501
11Hannover هانوفر515,140
12Leipzig لایپزیگ504,971
13Duisburg دویسبورگ504,358
14Nuernberg نورنبرگ499,237
15Dresden درسدن486,854
16Wandsbek واندسبک411,422
17Bochum   بوخام385,729
18Bochum-Hordel بوخام –هاردل380,000
19Wuppertal وپرتال360,797
20Bielefeld بیلفلد331,906
21Bonnبن313,125
22Mannheim مانهایم307,960

 

بازار کار شهرهای کشور آلمان

کشور آلمان دارای بالاترین نرخ تولید ناخالصی داخلی در جهان است و از این لحاظ در رتبه چهارم جهانی قرار دارد. پایین بودن نرخ بیکاری در حدود 5% و وجود شرکت های نوآورانه با فناوری های پیشرفته فرصت های شغلی بسیاری در این کشور ایجاد کرده است. به همین دلیل است که بسیاری از مهاجران کشور آلمان را برای کار و اشتغال انتخاب می کنند.

بسیاری از شهر های آلمان دارای بازار کار مناسب، درآمد و حقوق عالی، فرصت های شغلی متنوع و هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی می باشند. در ادامه موضوع شرایط آب و هوایی شهر های آلمان بر اساس پیشنهاد شغلی، میزان حقوق و هزینه های زندگی و همچنین چشم انداز آینده فهرستی از بهترین شهرهای کشور آلمان از لحاظ بازار کار شهرهای کشور آلمان را ارائه می دهیم.

 

بازار کار شهر برلین

یکی از متنوع ترین بازار کار شهرهای کشور آلمان در شهر برلین است که مجموعه ای از شرکت های جهانی و شناخته شده ترین کارفرمایان را در خود جای داده است. برلین مجموعه بی شماری از فرصت های شغلی برای مهاجرانی است که هر روز تعدادشان در حال افزایش است. بازار کار در حوزه های فناوری اطلاعات، ارتباطات، رسانه و فناوری های نوآورانه در این شهر بسیار پر رونق است. علی رغم بالا بودن هزینه های زندگی در برلین طیف گسترده ای از حقوق و درآمد در این شهر وجود دارد و میزان حقوق به اندازه ای است که نگرانی از بابت هزینه های زندگی و آینده امن وجود ندارد.

 

 

بازار کار شهر فرانکفورت

بر اساس آخرین داده های ثبت رسمی فرانکفورت پنجمین شهر پرجمعیت آلمان و یک مرکز مالی پیشرو در جهان است. وجود بانک های مرکزی جهانی و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان و بزرگترین کارفرمایان آلمانی در این شهر نویدبخش وجود فرصت های شغلی متنوع برای مهاجران است. پایین بودن نرخ بیکاری کمتر از 5% در شهر فرانکفورت و تنوع صنایع مدرن در این شهر بازار کار پررونقی را برای فرانکفورت ایجاد کرده است.

 

بازار کار شهر مونیخ

شهر مونیخ بزرگترین شهر ایالت بایرن و دارای صنایع مختلف و حوزه های کاری مهندسی، فناوری، صنایع بهداشتی و فناوری های نوآورانه است. علی رغم هزینه های بالای زندگی در مونیخ، درآمد بالا و فرصت های شغلی نامحدود و محیط زیبا برای زندگی این شهر یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار است. بر اساس آمارهای رسمی حوزه های کاری بیشتر شهروندان و مهاجران شهر مونیخ در زمینه تجارت، ارتباطات، علم، حمل و نقل، کارهای تولیدی، سرگرمی و کارهای اداری است. گرچه هزینه های زندگی در مونیخ در سطح بالایی است، اما دستمزدها نیز به لطف تعداد زیاد کارمندان بسیار بالاتر از میانگین ملی است.

 

بازار کار شهر اشتوتگارت

شهر اشتوتگارت به عنوان یکی از 10 شهر بزرگ آلمان و یکی از قدرتمندترین مناطق تجاری در آلمان است. وجود صنایع مهندسی و فناوری های پیشرفته و شرکت های بزرگ جهانی فرصت های شغلی زیادی را برای متقاضیان کار و اشتغال در آلمان ایجاد کرده است و متقاضیان صرف نظر از تخصص حرفه ای کار مناسب را در این شهر پیدا می کنند. بازار کار پررونق شهر اشتوتگارت و آینده شغلی مطمئن و همچنین فضای پر جنب و جوش کاری هر مهاجری را برای کار در این شهر به شوق وامی دارد.

 

بازار کار شهر هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و به عنوان مرکز تجاری ملی دارای بخش های اقتصادی زیادی است. بخش های خدمات، تجارت، آموزش و سلامت قوی ترین بخش های اقتصاد هامبورگ می باشند که دارای بازار کار فعالی هستند. میزان دستمزد و حقوق در بندر هامبورگ از میانگین ملی بالاتر است.

 

بازار کار شهر کلن

شهر کلن با وجود فعال بودن بسیاری از صنایع تولیدی و تجاری دارای اقتصاد بسیار توسعه یافته ای است و به همین دلیل از بهترین شهر های آلمان محسوب می شود. هسته اصلی اقتصاد کلن صنعت خودروسازی است اما صنایع خدمات رسانه ای و بیمه نیز در این شهر بسیار پررونق می باشد. وجود فرصت های شغلی متنوع و کسب درآمد بالا و امکان بالا بردن استانداردهای زندگی و اطمینان از آینده شغلی از مزایای کار و زندگی در شهر کلن آلمان است.

 

سخن پایانی

در این مقاله شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان، بهترین شهرهای آلمان، بهترین شهرهای آلمان برای کار و جمعیت شهرهای آلمان به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این پاسخ مناسب به پرسش چه چیزهایی در شهرهای آلمان ممنوع است، ارائه شد و در مورد جاذبه های گردشگری شهرهای آلمان، بازار کار شهرهای کشور آلمان، جمعیت شهرهای آلمان و بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران بررسی های لازم انجام شد.

نکات مهم این مقاله در مورد شرایط زندگی و آب و هوایی شهرهای آلمان است که مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آگاهی کامل از این شرایط و برخورداری از دانش روز بهترین راهنمایی ها را ارائه داده اند.

گرچه مطالب این مقاله بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی نوشته شده است اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ممکن است تغییر کند.

بدون شک بسیاری از متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از کارشناسان موسسه های مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک برای اخذ ویزای اقامت آلمان می باشند، اما کمک از مشاوران و کارشناسان ماهر موجب تسریع در روند اخذ ویزای اقامت آلمان می شود.

اگر از نحوه نحوه اپلای گرفتن از دانشگاه های آلمان آگاه نیستید، می توانید سوال های خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان و مشاوران مهاجرتی مطلع و باتجربه و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی به آن ها پاسخ دهند.

مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای تخصص کاری و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی هستند. این مشاوران همه تلاش خود را به کار می بندند تا شرایط لازم برای اپلای دانشگاه های کشور آلمان را برای متقاضیان فراهم کنند.

 

سوالات متداول در مورد شرایط آب و هوایی شهرهای آلمان

 

  1. بهترین شهرهای کشور آلمان از لحاظ داشتن آرامش کدامند؟

بهترین شهرهای آلمان از لحاظ آرامش و زندگی سالم شهرهای آخن، فرانکفورت و مونیخ می باشند. بر اساس گزارش های مهاجران توسط internations در سال 2021 شهرهای آخن، فرانکفورت و مونیخ به دلایل فراوان از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی محسوب می شوند.

  1. بهترین شهرهای آلمان برای کار کدامند؟

بهترین شهرهای آلمان برای کار و اشتغال فرانکفورت، هامبورگ، برلین، مونیخ و دوسلدورف می باشند. از این میان شهرهای مونیخ و دوسلدورف از بهترین شهرهای المان برای یافتن مشاغل به زبان انگلیسی می باشند. برلین به عنوان بهترین شهر آلمان برای کار و اشتغال یک مرکز استارت آپی بزرگ و پر هیاهو و فعال است. اگر به زبان آلمانی تسلط ندارید و قصد کار و اشتغال در آلمان را دارید، شهر برلین بهترین گزینه انتخابی برای شماست.

  1. بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران کدامند؟

کشور آلمان بهترین کشور برای کار و اشتغال مهاجران است. این کشور با دارا بودن بزرگترین اقتصاد در اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی دارای مزایای فراوان برای کار و اشتغال و زندگی مهاجران است. در پاسخ به پرسش مهاجران بیشتر در کدام شهرهای آلمان زندگی و کار می کنند، باید گفت شهرهای برلین، فرانکفورت، مونیخ، لایپزیگ و اشتوتگارت از بهترین شهرهای کشور آلمان برای مهاجران است.

  1. بازار کار شهرهای کشور آلمان چگونه است؟

کشور آلمان دارای بالاترین نرخ تولید ناخالصی داخلی در جهان است و از این لحاظ در رتبه چهارم جهانی قرار دارد. پایین بودن نرخ بیکاری در حدود 5% و وجود شرکت های نوآورانه با فناوری های پیشرفته فرصت های شغلی بسیاری در این کشور ایجاد کرده است. به همین دلیل است که بسیاری از مهاجران کشور آلمان را برای کار و اشتغال انتخاب می کنند. بسیاری از شهرهای آلمان دارای بازار کار مناسب، درآمد و حقوق عالی، فرصت های شغلی متنوع و هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی می باشند.

  1. مهاجران ایرانی بیشتر در کدام شهر آلمان اقامت دارند؟

در شهر هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان که به عنوان مرکز تجاری ملی دارای بخش های اقتصادی زیادی است. بخش های خدمات، تجارت، آموزش و سلامت قوی ترین بخش های اقتصاد هامبورگ می باشند که دارای بازار کار فعالی هستند. میزان دستمزد و حقوق در بندر هامبورگ از میانگین ملی بالاتر است.

 

3.2/5 - (6 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *