همانطور که ممکن است اخیراً زیاد شنیده باشید، کشور مجارستان به یک مقصد بزرگ برای مهاجرت ایرانیان در اروپا تبدیل شده است. وجود دانشگاه‌های خوب و شرایط راحت پذیرش و از همه مهم‌تر شرایط راحت اخذ ویزا سبب شده است تا ایرانیان زیادی، سالانه این کشور را برای مهاجرت و ادامه زندگی خود انتخاب کنند. در این میان یکی از دوره‌های بسیار جذاب، دوره IT آی تی در مجارستان است، که همراه با گارانتی شغلی برای افراد می‌باشد. در این مطلب، به بررسی کامل این دوره می‌پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل دوره IT آی تی در مجارستان

شرایط تحصیل دوره IT آی تی در مجارستان

مجارستان-بوداپست

مختصری درباره دوره آی تی در مجارستان

مدت زمان دوره آی تیسه ترم
هزینه دوره آی تی7000 یورو
کالج‌هاوکرله، یورو کالج،…

رشته IT در سال‌های اخیر بازار کار بسیار خوبی در کشورهای اروپایی و همچنین کشورهایی نظیر کانادا و آمریکا پیدا کرده است. با توجه به راه اندازی استارت آپ‌ها و همچنین پیشرفت سیستم‌های آنلاین، این موضوع به یک ضرورت تبدیل شده است. برای همین منظور و تسریع در اشتغال افراد و اهداف دیگر، در کشور مجارستان دوره‌های کوتاه مدتی جهت آموزش دوره‌های IT  برگزار می‌شود. این دوره‌ها معمولاً کوتاه مدت و بیشتر در جهت ورود به کار هستند و برعکس دوره‌های دانشگاهی آنچنان آکادمیک نیستند.

همین موضوع سبب شده است تا سالانه افراد زیادی به قصد تحصیل در مجارستان و برای شرکت در این دوره‌های کوتاه مدت، وارد کشور مجارستان شوند. این دوره IT، در سه ترم برگذار می‌شود که دو ترم به صورت تئوری و یک ترم به صورت کارآموزی ارائه می‌شود. معمولاً دوره‌های آی تی مجارستان، در کالج‌هایی نظیر یورو کالج و همچنین کالج وکرله برگزار می‌شوند. در کالج وکرله متولی برگزاری این دوره شرکت “هلیکس لب” که شرکتی واقع در شهر پچ است، می‌باشد.

هزینه تحصیل دوره

در کشور مجارستان دوره سه ترمه آی تی شهریه‌ای حدود 7000 یورو دارد، این شهریه شامل 3 ترم تحصیلی می‌باشد. از مزایای این دوره، می‌توان به گارانتی شغلی پس از پایان تحصیلات اشاره کرد. البته همانطور که مستحضر هستید، هزینه زندگی شامل: هزینه خوابگاه یا خانه، هزینه خوراک، هزینه‌های رفت و آمد و غیره نیز می‌شود. متقاضیان این دوره برای گارانتی شغلی نیاز به پرداخت هزینه جداگانه‌ای ندارند. همه افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، می‌توانند از شرایط گارانتی شغلی بهره‌مند شوند.

گارانتی شغلی دوره

همانطور که در بالاتر نیز ذکر شد، این دوره شامل گارانتی شغلی می‌باشد. تضمین شغلی دوره شامل شرایطی است از جمله اینکه: نمرات شخص نباید از حد خاصی پایین‌تر باشد. قطعاً شرکت‌ها و کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که تخصص کافی در زمینه کاری خود داشته باشند. برای تضمین کار نیازی به داشتن مدرک زبان خاصی نیست؛ ولی طبیعتاً برای کار، افراد باید بتوانند با کارفرما ارتباط برقرار کنند. همچنین شایان ذکر است که این گارانتی شغلی فقط مربوط به کار در مجارستان نمی‌شود و ممکن است برای شخص در کشورهای دیگر نیز کار پیدا شود.

دوره IT کالج وکرله

دوره IT کالج وکرله مجارستان

کالج وکرله مجارستان

یکی از مراکزی که طرف قرارداد شرکت “هلیکس لب” جهت برگزاری دوره‌های آی تی می‌باشد، کالج وکرله یا WBS می‌باشد، این کالج در منطقه 8 شهر بوداپست واقع شده و علاوه بر این دوره، دوره‌های زبان و دوره‌های بیزینس نیز برگزار می‌کند. از مزایای این کالج عدم نیاز به مدرک زبان برای پذیرش می‌باشد. هزینه دوره ای تی در وکرله 7100 یورو می‌باشد و متقاضیان باید هزینه حدود 150 یورو نیز جهت اپلیکیشن فی پرداخت کنند. لازم به ذکر است که در صورت ریجکت شدن ویزا، مبلغ شهریه عودت خواهد شد.

خوشبختانه موسسه اصطهباناتی یکی از نمایندگان وکرله در ایران است و متقاضیان دوره زبان در مجارستان یا دوره‌های دیگری مثل دوره آی تی یا بیزینس می‌توانند به راحتی و بدون واسطه از این کالج، از طریق این موسسه اقدام نمایند.

شرایط اخذ ویزا دوره IT مجارستان

اخذ ویزای مجارستان از طریق این دوره امکان‌پذیر است؛ ولی باید به سوابق کاری و تحصیلی متقاضی نیز دقت شود. برای مثال اگر شخصی کارش در زمینه‌ای غیر از آی تی بوده، باید طوری پذیرش صادر شود که برای افیسر اداره اقامت مجارستان اخذ پذیرش منطقی باشد. به صورت کلی موسسه ما، تاکنون ویزاهای زیادی را از طریق این دوره برای افراد مختلف چه مجرد و چه متاهل و با همراه دریافت نموده است.

امید است مطلب بالا به شما کمک کرده باشد، در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و رشت از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری در ارتباط با مهاجرت به مجارستان و سایر کشورها در ارتباط باشید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

5 دیدگاه برای “دوره IT آی تی در مجارستان با گارانتی شغلی

  1. امین توانایی گفت:

    سلام وقت بخیر. برای شرکت در این دوره، شرط معدل وجود دارد؟
    و اینکه کارشناسی من نرم افزار و ارشد من IT هستش. این دوره اصلا مشمول من می شود؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، شما می توانید برای شرکت در این دوره ها اقدام نمایید.

  2. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    بله، می توانید برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام نمایید.

  3. فرزاد گفت:

    با سلام و درود
    برای شرکت در دوره IT مجارستان همانطور که فرمودید هزینه دوره در حدود ۷۰۰۰ یورو میباشد فقط بنده متوجه نشدم که این ۷۰۰۰ یورو شامل هزینه اسکان در خوابگاه و هزینه زندگی در طول دوره هم میشود یا اینکه برای خوابگاه و هزینه های زندگی در طول دوره بجز این ۷۰۰۰ یورو باید هزینه های دیگری هم متقبل بشیم؟ کل هزینه دوره IT و خوابگاه و هزینه زندگی برای یک دوره دقیقا چقدر لازمه ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیل جدا از هزینه های اسکان و مابقی هزینه ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *