دوره زبان در مجارستان

کالج های مجارستان

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

یکی از راه‌های مهاجرتی که اخیرا بسیار متداول شده، اقدام از طریق دوره زبان در مجارستان است. عدم نیاز به مدرک زبان، پروسه سریع اخذ پذیرش و ویزا از جمله مزایای این روش مهاجرتی به اروپا می‌باشد. شما می‌توانید در کالج‌ها و موسسات آموزشی کشور مجارستان در شهرهای پچ، سگد و بوداپست، به تحصیل در دوره زبان مجارستان بپردازید. همچنین شما می‌توانید با خیال راحت و با گارانتی اخذ ویزا از این طریق برای مهاجرت اقدام کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط، هزینه، شانس دریافت ویزا و کالج‌های مختلف را برای ورود به دوره‌های زبان و پذیرش تحصیل در مجارستان بررسی کنیم. جهت اخذ ویزا تحصیلی و پذیرش از برترین کالج های مجارستان، کالج دونا، پچ و … می توانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی آلمان را انجام دهید.

مهاجرت سریع به اروپا از طریق دوره زبان مجارستان

طی سال‌های اخیر، روش مهاجرت از طریق تحصیل تبدیل به یکی از روش‌های متداول مهاجرت برای افراد ایرانی شده است. ایرانی‌ها با توجه به مسائل مالی و اقتصادی و همچنین با توجه به راحت بودن پروسه مهاجرت تحصیلی، عمدتا این روش را برای مهاجرت انتخاب نموده‌اند. اقدام از طریق دوره زبان بالطبع با توجه به مزایایی که برای این روش وجود دارد، سبب شده محبوبیت بیشتری داشته باشد. اینکه شما بتوانید در مدتی کوتاه و بدون نیاز به مدرک زبان و دردسرهای تحصیل در مقاطع دانشگاهی، مهاجرت کنید، می‌تواند بسیار جذاب و قابل توجه باشد.

حال کشور مجارستان با توجه به واقع شدن در اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای حوزه شنگن، سبب شده محبوبیت بیشتری نسبت به سایر کشورها داشته باشد. از طرفی این کشور، راهی برای ورود به اروپا و مهاجرت به کشورهایی نظیر: آلمان، سوئیس، فرانسه، سوئد، دانمارک و غیره می‌باشد. قطعاً راه ورود به این کشورها پس از مهاجرت به مجارستان بسیار راحت‌تر و آسان‌تر خواهد بود و مسئله اصلی برای مهاجرت به اروپا که ویزا می‌باشد را، می توان از طریق کشور مجارستان تسهیل و ساده کرد.

مزایای دوره زبان در مجارستان

اگر قصد دارید به تحصیل در مجارستان بپردازید و این کار را با حضور در دوره‌های زبان آغاز می‌کنید، باید بگوییم که مزایای بسیاری در انتظار شما هستند. این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

 برنامه‌های آماده‌سازی برای پذیرش

در بسیاری از دانشگاه‌های مجارستان، برنامه‌های آماده‌سازی برای دانشجویان خارجی وجود دارد که به مدت یک تا دو ترم برگزار می‌شوند. این برنامه‌ها علاوه‌بر آموزش زبان، امتیازاتی همچون تخفیف‌های دانشجویی، دسترسی به رویدادهای دانشگاه و امکانات کتابخانه و ورزش را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

هزینه مقرون‌به‌صرفه

شهریه دوره زبان مجارستان با میانگین 110 دلار در هفته، کمتر از کشورهای همسایه مانند صربستان، اتریش و ایتالیا است. قیمت مناسب همراه با کیفیت آموزش، این کشور را به یک مقصد جذاب برای آموزش زبان تبدیل کرده است.

 برنامه‌های تابستانی

دانشگاه‌های مجارستان برنامه‌های تابستانی را ارائه می‌دهند که به مدت دو تا چهار طول می‌کشد. در این دوره‌ها، دانشجویان به یادگیری زبان می‌پردازند و با فرهنگ، تاریخ و هنر عامیانه مجارستان آشنا می‌شوند.

 چشمه‌های آب گرم و تفرجگاه‌ها

مجارستان با حدود 60 هزار چشمه آب گرم با مزیت درمانی مشهور است. تفرجگاه‌های بالنولوژیکی نزدیک به شهرهای بزرگ این کشور، مکان‌های عالی برای یادگیری زبان در کنار تفرج و استراحت هستند.

 فرصت شغلی

شرکت در کالج های مجارستان برای دوره‌های زبان یا حضور در دانشگاه‌ها به مدت بیش از سه ماه امکان اقامت موقت را فراهم می‌کند و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا حداکثر 24 ساعت در هفته کار کنند. این فرصت شغلی به افراد امکان می‌دهد تا در کنار یادگیری زبان، تجربیات کاری نیز کسب کنند.

شرایط دوره زبان در مجارستان

برای شرکت در دوره زبان این کشور، متقاضیان باید به شرایط زیر توجه داشته باشند و مدارک مورد نیاز را قبل از اینکه مراحل مهاجرت به مجارستان را آغاز کنند، جمع‌آوری سازند.

 1. مدرک تحصیلی

برای ثبت نام در دوره‌های زبان مجارستان، متقاضیان باید گواهی پایان دوره دبیرستان با سطح بالاتر یا دیپلم دانشگاه را ارائه دهند. این مدرک باید همراه با ریز نمرات مربوطه باشد تا از سطح دانشجویان درک دقیقی ارائه شود.

 2. رزومه Europass

رزومه Europass یک سند استاندارد اروپایی است که جزئیات زبان‌های یاد گرفته‌شده، تجربیات کاری و مهارت‌های فردی را شامل می‌شود. ارائه این رزومه نقش مهمی در افزایش اطلاعات در مورد دانشجویان دارد.

 3. کپی پاسپورت معتبر

برای ثبت نام، ارائه کپی پاسپورت معتبر الزامی است. این کپی باید اطلاعات فردی متقاضی را به دقت نشان دهد.

 4. عکس تازه

ارائه یک عکس که به تازگی گرفته شده است با قوانین عکس پاسپورت، یکی از شرایط ثبت نام در دوره زبان مجارستان است. این عکس برای ایجاد هویت و شناخت دقیق‌تر فرد استفاده می‌شود.

 5. گواهی بیمه درمانی

متقاضیان باید گواهی بیمه درمانی معتبر برای کل مدت تحصیل در کشور مجارستان ارائه دهند. این گواهی باید اطلاعات کامل و معتبر در خصوص پوشش درمانی فراهم‌شده برای دانشجویان را شامل شود.

اطلاعات و مدارک تکمیلی درخواستی باید به دقت و با اطلاعات صحیح تهیه شوند تا فرآیند ثبت نام بدون مشکل ادامه پیدا کند. با ارائه مدارک کامل و معتبر، دانشجویان می‌توانند با اطمینان در دوره‌های زبان مجارستان شرکت کنند و از تجربه یادگیری زبان و فرهنگ این کشور بهره‌مند شوند.

هزینه دوره زبان در مجارستان

دانشگاه/برنامهمدت زمانهزینه دوره زبان (دلار)هزینه اقامت در ماه (دلار)شهر
دانشگاه کوروینوس1-2 ترم3287 دلار در هر ترم77-130 دلار در ماهبوداپست
دانشگاه تابستانی Eötvös Loránd2-4 هفته677-1041 دلار/دورهقیمت در صورت درخواستبوداپست
دوره فشرده پایه مجارستانیک سال1863 دلار در هر ترم
دانشگاه تابستانی دانشگاه پچ2-4 هفته603-1096 دلار/دوره197-438 دلار/دورهPécs
مجارستان عمومییک ترم174 دلار/ترمقیمت در صورت درخواست
برنامه مقدماتی1-2 ترم3500-5500 دلار/دورهقیمت در صورت درخواست

 

توجه: هزینه اقامت در ماه، متناسب با شرایط فردی و نیازهای هر شخص ممکن است تغییر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مهاجرت از طریق دوره زبان مجارستان می‌توانید با کارشناسان مجموعه اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق دوره زبان

زبان مجارستانی به‌عنوان یکی از اعضای خانواده فینو اوگریک شناخته می‌شود. این خانواده زبانی شامل زبان‌های فنلاندی، استونیایی و زبان‌های بومیان روسیه است که شامل موردویی، کومی، ماری و اودمورت می‌شود. این زبان‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند از جمله چسبندگی، استفاده از ضمایم به جای حروف اضافه و عدم وجود جنسیت دستوری.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود یادگیری این زبان برای افرادی که می‌خواهند آن را فرا بگیرند، چالش‌برانگیز باشد. مجارستانی به‌عنوان زبان رسمی در کشور مجارستان مورداستفاده قرار می‌گیرد و تا حد زیادی فقط در داخل مرزهای کشور و کمی در مناطق مرزی با کشورهای همسایه صحبت می‌شود.

به‌همین دلیل، تقاضای یادگیری این زبان در مقایسه با سایر زبان‌ها محدودتر است. عمدتا دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه‌های مجارستان را دارند، به یادگیری این زبان مشغول می‌شوند.

برنامه‌های یادگیری زبان بیشتر در دوره‌های تابستانی هستند

برنامه‌های مهاجرت از طریق دوره زبان مجارستان در دوره‌های فشرده تابستانی ارائه می‌شوند. کلاس‌ها هر هفته جمعا 30 ساعت درنظر گرفته شده‌اند.

دوره‌های مقدماتی یادگیری زبان مجارستانی

در دوره‌های مقدماتی، دانشجویان به خواندن، نوشتن و شنیدن می‌پردازند و توجه خاصی به واژگان مرتبط با رشته تحصیلی خود دارند. این دوره‌ها مهارت‌های دانشگاهی را ارائه می‌کنند و به دانشجویان امکان می‌دهند که از ابتدای تحصیلات خود تا پایان برنامه، مهارت‌های ارائه، نگارش مقاله و خواندن مقالات علمی را تقویت سازند. در پایان دوره، دانشجویان مدرک معتبر دانشگاهی را به‌دست می‌آورند.

دوره‌های زبان انگلیسی

دوره زبان انگلیسی در مجارستان

در کشور مجارستان، دوره‌های زبان در کالج‌ها و موسسات آموزشی بسیاری برگزار می‌شود. کالج‌هایی نظیر: “اوسینا”، “دونا”، “وکرله”، “یورو کالج” و “دریس کالج”، چند مورد از این کالج‌ها می‌باشند. عمدتاً کالج‌ها و موسسات آموزشی در شهر بوداپست واقع شده‌اند؛؛ ولی در شهرهایی مثل پچ و سگد نیز موسسات آموزشی با کیفیت مناسبی در حال فعالیت هستند.

اخذ پذیرش دوره زبان در مجارستان، معمولاً چندان سخت نیست. کالج “اوسینا” که کالجی ایرانی است، معمولاً نیازی به آیلتس و حتی مصاحبه برای پذیرش نخواهد داشت. کالج “وکرله” برای پذیرش به آیلتس 5 و یا قبولی در آزمون ورودی اسکایپ نیاز دارد.

دوره زبان آلمانی در مجارستان

دوره زبان آلمانی در مجارستان

طی سال‌های اخیر چند دلیل سبب شده است که دوره زبان آلمانی در مجارستان نیز پرطرفدار شود. یکی از این دلایل متقاضیانی هستند که قصد دارند پس از مجارستان نسبت به مهاجرت و تحصیل در آلمان و یا کار در این کشور اقدام کنند. یعنی در واقع شانس اخذ ویزای آلمان را به دلایل مختلف کم می‌بینند و ترجیح می‌دهند از طریق مجارستان نسبت به مهاجرت به کشور آلمان یا اتریش یا کشورهای آلمانی زبان اقدام کنند. دسته بعدی افرادی هستند که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند و می‌خواهند از این طریق سریع‌تر به اروپا مهاجرت کنند. کالج‌هایی مثل یورو کالج، اوسینا و وکرله دوره‌های زبان آلمانی را تدریس می‌کنند.

لیست کالج های زبان مجارستان

حال در این بخش قصد داریم دانشگاه های مجارستان که در بخش کالج خود دوره‌های زبان را برگزار می‌کنند آشنا کنیم.

  • کالج دونا (Duna College): یک موسسه آموزش عالی در مجارستان است که به ارائه دوره‌های تحصیلی و زبان برای دانشجویان بین‌المللی متمرکز است.
  • کالج دانشگاه Eötvös Loránd در مجارستان: به‌عنوان یکی از بهترین مراکز برای گذراندن دوره زبان برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. با تاریخچه‌ای پرافتخار و اساتید مجرب، این دانشگاه برای دانشجویان فرصتی مناسب برای یادگیری زبان و فرهنگ مجارستان را فراهم می‌کند.
  • کالج دانشگاه پچ مجارستان: یکی دیگر از بهترین کالج‌ها برای دانشجویان جهت شرکت در دوره زبان مجارستان است. با ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع و توجه به استانداردهای بین‌المللی، این دانشگاه فرصتی ایده‌آل برای افزایش مهارات زبانی و فرهنگی است.
نام کالجدورههزینهطول دوره
کالج دونا (Duna College)دوره زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی۵,۶۵۰ الی ۷,۵۰۰ یورو۱ سال
دانشگاه Eötvös Loránd مجارستاندوره زبان انگلیسیدانشگاه Eötvös Loránd مجارستاندوره زبان انگلیسی
دانشگاه پچ مجارستاندوره زبان انگلیسی

دوره زبان مجاری

دوره مقدماتی زبان

۵۵۱ الی ۱,۰۰۲ یورو

۱۵۹ یورو

۳,۱۶۷ الی ۴,۹۷۶ یورو

۲ الی ۴ هفته

۱ ترم

۱ الی ۲ ترم

مدارک لازم برای پذیرش در دوره زبان

برای شرکت در برنامه‌های زبان مجارستانی در این کشور، اسناد مربوط به پذیرش باید با دقت تهیه و ارائه شوند. این اسناد شامل فرم درخواست به مدارک ذیل است:

  • دیپلم دبیرستان یا گواهی فارغ التحصیلی امسال (در صورتی که دیپلم در دسترس نیست) به‌همراه نمرات یک الی دو سال گذشته
  • کپی پاسپورت
  • رزومه
  • نامه تشویق
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام
  • ترجمه محضری دیپلم و ریز نمرات به انگلیسی
  • بیمه درمانی

لازم به ذکر است که لیست مدارک احتمالا بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت باشد. بنابراین توجه به لیست درخواستی از سوی دانشگاه ضرورت دارد.

ویزای دوره زبان مجارستان

برای دوره های کوتاه مدت زبان در مجارستان که حداکثر 90 روز طول می کشد، دانش آموزان به ویزای شنگن دسته C نیاز دارند. زمان پردازش 15 روز است. مدارک مورد نیاز:

  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی
  • گذرنامه
  • کپی پاسپورت داخلی
  • 2 عدد عکس رنگی
  • بیمه درمانی با حداقل پوشش 32873 دلار
  • دعوت نامه از آموزشگاه زبان یا دانشگاه
  • قرارداد رزرو هتل یا اجاره آپارتمان
  • بلیط پرواز رفت و برگشت
  • اثبات توانایی مالی
  • رسید پرداخت دوره زبان

اگر قصد دارید بیش از 90 روز تحصیل کنید، به اجازه اقامت موقت نیاز دارید. ابتدا برای شما ویزا 30 روزه صادر می‌شود. با در اختیار داشتن آن می‌توانید وارد کشور شوید و سپس با تبدیل آن به ویزای تحصیلی مجارستان اجازه اقامت بلند مدت دریافت کنید. مدت بررسی نیز 15 روز است.

مدارک برای دریافت اجازه اقامت موقت گذراندن دوره زبان مجارستان:

  • درخواست برای اجازه اقامت در مجارستان (از وب سایت کنسولگری قابل دانلود است)
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی
  • گذرنامه
  • یک عکس رنگی
  • اثبات توانایی مالی
  • محل اقامت برای کل دوره تحصیل (رزرو هتل، قرارداد اجاره آپارتمان، گواهی اقامتگاه مدرسه یا دانشگاه)
  • دعوت نامه از آموزشگاه زبان یا دانشگاه
  • رسید پرداخت دوره زبان
  • بیمه درمانی

محل عکس: مدارک ویزای دوره زبان کشور مجارستان

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با بیش از 12 سال تجربه فعالیت در زمینه مهاجرت و داشتن 5 شعبه داخلی و خارجی، ارائه‌دهنده تمامی خدمات مهاجرتی است. این موسسه به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی و با اطمینان به مقصد مورد نظرتان برسید. خدمات این موسسه شامل مسائل مختلفی از جمله تحصیل، کار، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری و سایر مسائل مرتبط با مهاجرت است.

تیم مجرب اصطهباناتی با ارائه مشاوره حرفه‌ای و راهنمایی دقیق، شما را در تمامی مراحل مهاجرت همراهی می‌کند. این موسسه با پشتوانه تجربه و شبکه گسترده به شما فرصتی را فراهم می‌آورد تا به بهترین شکل ممکن در مسیر مهاجرت پیش بروید.

جمع‌بندی

دوره زبان مجارستان فرصتی مناسب برای یادگیری زبان محلی و افزایش مهارات تحصیلی و کاری فراهم می‌کنند. با برنامه‌های تدریس متنوع و فرهنگی، دانشجویان می‌توانند با محیط زندگی و تاریخچه مجارستان آشنا شوند.  قیمت مناسب و برنامه‌های تابستانی جذاب، تجربه یک دوره زبان موفق را تضمین می‌کنند.

سوالات متداول

1.آیا دوره زبان در مجارستان تنها برای دانشجویان دانشگاهی است؟

خیر، دوره‌های زبان در مجارستان عمدتا برای دانشجویان دانشگاهی نیستند و برای افرادی با هر سطح تحصیلی و هدفی در دسترس خواهند بود.

2.چه مدارکی برای ثبت نام در دوره زبان در کشور مجارستان لازم است؟

مدارک معمولا شامل فرم درخواست، مدرک تحصیلی یا گواهی فارغ التحصیلی، کپی پاسپورت می‌شوند و اگر قبلا درس خوانده‌اید، نامه تشویق و رسید پرداخت هزینه ثبت نام نیاز است.

3.آیا دوره‌های زبان در مجارستان هزینه مناسبی دارند؟

بله، معمولا هزینه دوره‌های زبان در مجارستان نسبت به دیگر کشورها مناسب و پذیرای دانشجویان بین‌المللی است.

  1. کالج های زبان مجارستان کدامند؟

کالج دونا، کالج دانشگاه و کالج دانشگاه پچ مجارستان از بهترین‌ها هستند.

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دوره زبان در مجارستان

  1. فریبرز سلیمی عروس محله گفت:

    سلام.من الان دارم فوق دکتری حقوق بشر رو در دانشگاه دولتی باکو-دانشکده حقوق ، گروه سازمان یونسکو، را میگذرانم. متولد 1 شهریور سال 1350 هستم.گپ تحصیلی هم ندارم.آیا محدودیت سنی دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      سن شما برای ارائه مشاوره دقیق تر ذکر نگردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *