Estahbanati-canada-vs-germany

تحصیل در کانادا یا آلمان؟ متقاضیان تحصیل خارج از کشور انتخاب‌های زیادی برای مهاجرت دارند. اگر شما نیز از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور هستید، احتمالا دوست دارید بدانید که چه کشوری بیشتر مناسب شماست.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کانادا یا آلمان هر دو از گزینه‌های پر طرفدار برای مهاجرت‌اند که امکانات متفاوت و فوق العاده ای را برای دانشجویان خارجی در اختیار می‌گذارند. جهت انتخاب هوشمندانه‌تر مسیر زندگی آینده خود، با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و مزایای آن

از بین کشورهای انگلیسی زبانی که می توانید در آن‌ها تحصیل کنید، کانادا جز کم هزینه ترین کشورها می‌باشد. همچنین امتیازاتی که موسسات آموزشی و دانشگاه‌های کانادا به خود اختصاص داده‌اند بسیار بالا می‌باشد و این کشور جزو اولین انتخاب هر شخص برای مهاجرت است. شما برای تحصیل در کانادا تنها به دو چیز نیاز دارید: پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه‌های کانادا و ویزای تحصیلی کانادا.

دانشگاه‌های کانادا معمولا برای تحصیل آزمون ورودی از شما نخواهند گرفت پس شما بسیار راحت‌تر از کشورهای دیگر می‌توانید در دانشگاه‌ها ثبت نام شوید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان و مزایای آن

آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان، امکانات بسیار خوبی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد و دارای پایین ترین نرخ بیکاری در جهان است. آلمان با داشتن مراکز آموزشی بسیار سطح بالا و عالی که در میان برترین‌های جهان شناخته شده‌اند، توجه افراد زیادی که علاقه‌مند مهاجرت تحصیلی به اروپا هستند را به خود جلب کرده است.

خبر خوب این است که تحصیل در دانشگاه‌های مختلف آلمان از سطح کارشناسی تا ارشد و دکترا رایگان است و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی این کشور هم در زبان آلمانی و هم انگلیسی تحصیل کنند.

تحصیل در کانادا یا آلمان

دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه‌های بسیار معروف در کانادا مثل( دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، واترلو) همه جزو 300 دانشگاه برتر جهان با رتبه‌های بسیار خوب هستند.

  • دانشگاه تورنتو: رتبه 1 کانادا، 25 جهانی
  • دانشگاه مک گیل: رتبه 2 کانادا، 31 جهانی
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: رتبه 3 کانادا، 45 جهانی
  • دانشگاه مونتریال: رتبه 4 کانادا، 118 جهانی
  • دانشگاه آلبرتا: رتبه 5 کانادا، 119 جهانی

+لیست کامل کالج‌های کانادا

دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها نسبت به دانشگاه‌های هم مرتبه خود اصلا دشوار نیست. شما می توانید برای ثبت نام در هر یک به سایت مربوط به دانشگاه مراجعه کنید و مدارک لازم را برای آن‌ها ارسال کنید. مدارک مورد نیاز هم وابسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما می‌تواند متفاوت باشد.

تحصیل در کانادا یا آلمان

دانشگاه‌های آلمان

+لیست کامل کالج‌های آلمان

آلمان به این دلیل که تجربه بسیار زیادی از گذشته تا کنون در زمینه آموزش و پرورش و تحقیق دارد، امروزه از برترین و ممتازترین موسسات آموزشی را در میان آموزشگاه‌های تحصیلات عالی جهانی دارد.

البته به غیر از این دانشگاه‌ها که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در سراسر آلمان حدود 40 دانشگاه عالی دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود و مدارک تان برای آن‌ها درخواست نامه و اپلای نویسی کنید.

اقامت دائم کانادا

اگر شما خواستار اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصیلی خود می باشید می‌توانید با استخدام شدن در کار تمام وقت، برای اقامت دائم خود اقدام کنید. قوانین سیستم آموزشی هر استان و ایالت در کانادا متفاوت است، اما به طور کلی برای ورود به مقطع کارشناسی شما تنها به مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی نیاز خواهید داشت.

اقامت دائم آلمان

با توجه به مدت اقامت شما در این کشور و شرایط خودتان، چندین روش اقامتی پس از تحصیل در آلمان وجود دارد که در زیر آن‌ها را بررسی می کنیم. یکی از روش‌های اقامت دائم، ابتدا اقدام برای اقامت موقت است که می توانید از طریق کار، ادامه تحصیل و یا ازدواج این اقامت را برای خود فراهم کنید.

مدت اقامت موقت در آلمان یک سال است البته می توانید آن را پس از اتمام یک سال تمدید کنید.

بلو کارت

یکی دیگر از روش‌های مربوط، دریافت “بلو کارت: Blue Cart” می‌باشد. بلو کارت نیز مانند اقامت موقت می تواند مدتی برای شما مجوز سکونت در آلمان را فراهم کند، اما تفاوت آن در مدت زمانی که می‌توانید بمانید است.

Estahbanati-blue-card

البته بلو کارت شامل تمامی افراد نیست و فقط گروه خاصی از افراد که دارای مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس در گروه رشته‌های (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات و IT) هستند و در حرفه تخصصی مهارت دارند می توانند بلو کارت را دریافت کنند. نکته آخر در مورد بلو کارت این است که باید خارجی بوده و جزو اتحادیه اروپا نباشید.

زبان مورد نیاز تحصیل در کانادا

علاوه بر مدارک مقطعی که در گذشته گذرانده‌اید، هر کشوری که بخواهید به آنجا مهاجرت تحصیلی داشته باشید، نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است. شما نه تنها در دانشگاه بلکه برای تجربه بهتر زندگی در آن کشور باید زبان انگلیسی خود را قوی کنید.

شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6 داشته باشید. البته هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و برای اطلاعات دقیق تری درباره مدارک زبان مورد نیاز می توانید به سایت اصلی مرتبط با هر دانشگاه مراجعه کنید.

اگر مهارت زبان شما تعریفی ندارد و در آیلتس خود نمره قابل قبول را دریافت نکردید نگران نباشید، شما می‌توانید پذیرش شما می تواند با “پذیرش مشروط” صادر شود. به این معنا که شما پس از مهاجرت به کانادا می توانید در دوره‌های زبان شرکت کرده و پس از اتمام دوره وارد رشته تخصصی خود شوید. دوره‌ها در همان موسسه و دانشگاهی که ثبت نام می‌کنید برگزار می شوند و نسبت به توانایی خودتان از چند ماه تا یک سال می تواند ادامه یابد.

زبان مورد نیاز تحصیل در آلمان

اگر شما متقاضی تحصیل در آلمان به زبان آلمانی هستید، باید مدرک زبان B1 یا B2 را داشته باشید. اگر هم می خواهید در دانشگاه‌های انگلیسی زبان تحصیل کنید، نیازمند آیلتس بالای 6.5 هستید. ممکن است دانشگاهی که برای آن درخواست نویسی می کنید، از شما مدارک زبان دیگری مانند: GRE یا GMAT را بخواهند.

توجه داشته باشید که اکثریت دوره‌های کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند، بنا بر این علاوه بر زبان انگلیسی تسلط زبان آلمانی نیز نیاز است.

برخی از دانشگاه‌های آلمان نیز دارای پذیرش مشروط هستند(تحت شرایط گفته شده). اما در هر صورت ما به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از ثبت درخواست خود با گرفتن مدرک زبان آلمانی خیال خود را آسوده کنید.

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، معدل مقطعی که گذرانده‌اید آخرین مدرک مهم برای پذیرش است و از باقی مواردی که نیاز دارید ارزش کمتری دارد اما همانطور که گفته شد، هر استان در کانادا با دیگری متفاوت است پس بهتر است ابتدا درباره دانشگاه و شهری که می‌خواهید در آن اقامت کنید تحقیق داشته باشید.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان

دانشگاه‌های آلمان به دلیل اینکه تنها افراد با سابقه علمی بالا و معدل خوب را پذیرش می کنند از دانشجویان هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند، اما اگر معدل شما آنچنان بالا نبوده و در حد متوسط به پایین است هیچ نگران نباشید، زیرا دانشگاه‌های خصوصی در سراسر آلمان وجود دارند که در ازای دریافت هزینه ای از شما، به شما پذیرش می دهند.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • کارشناسی: 18 تا 25 سال
  • کارشناسی ارشد: 22 تا 30 سال
  • دکترا: 24 تا 35 سال

البته بستگی دارد که مقصد شما در کجای کانادا و چه دانشگاهی است، چون هر منطقه با دیگری می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی سن معمول مهاجرت تحصیلی در بالا گفته شده است.

همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر بیش از 5 سال از دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما می گذرد، شما مشمول ” وقفه تحصیلی :Study Gap ” خواهید شد، که کمی برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی مشکل ایجاد خواهد کرد. اما اصلا نگران نباشید، چون می توانید با ارائه مدارک سوابق کاری تان در طول این مدت تا حدودی این مشکل را برطرف کنید.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی باید حداقل 21 سال کمتر باشید. برای موفقیت در اخذ پذیرش آلمان هرچه سن و توقف تحصیلی کمتری داشته باشید موفق تر خواهید بود. زیرا کشور آلمان از این نظر حساس می باشد.

تحصیل در کانادا یا آلمان

ویژگی‌های کشور کانادا

در ادامه مقاله تحصیل در کانادا یا آلمان باید بگوییم کانادا در شمالی ترین نقطه قاره آمریکا قرار دارد، و دومین کشور پهناور جهان می باشد. این کشور آنقدر وسیع است که می تواند 40 کشور اندازه انگلیس را در خود جای دهد. همچنین از طولانی ترین خطوط ساحلی جهان در کانادا است.

کانادا 10 استان و 3 ناحیه دارد. زیبایی کشور کانادا جزو افتخارات اش است و اکثریت کشور را دشت‌ها، علفزار‌ها و کوهستان‌ها تشکیل می‌دهند. البته در این کشور بیش از هر کشور دیگری آب‌ها و دریاچه‌های مختلفی وجود دارد.

کانادا و آمریکا تا حدود زیادی جغرافیای یکسانی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند که شامل: رشته کوه‌های راکی، ارتفاعات آپالاشی، پنج دریاچه سوپریور، میشیگان، هوران، اری و آنتاریو و رودخانه‌های مختلف است.

تحصیل در کانادا یا آلمان

ویژگی‌های کشور آلمان

آلمان کشوری در مرکز قاره اروپا می باشد که از طریق دریای شمال و دریای بالتیک، به آب‌های آزاد دسترسی دارد. کشور آلمان دارای آب و هوای معتدل قاره ای است.

در قسمت‌های مرکزی آلمان، زمین‌هایی مرتفع با جنگل و کوه‌های آتشفشانی وجود دارد. این کشور دارای 16 ایالت با جمعیت 81 میلیون، از قطب‌های مهم اقتصادی اروپا می باشد. پایتخت آلمان شهر برلین است و شهرهای بزرگ آلمان شامل:‌ هامبورگ، برمن، مونیخ، فرانکفورت، اشتوگارت، دوسلدورف، نورمبورگ و هانوور است.

کلام آخر

تحصیل در کانادا یا آلمان، هر یک مزیت های به خصوص خود را دارند و شرایط هر کشور با دیگری متفاوت است. اما شما با توجه به وضعیت خود و علاقه تان می توانید برای مهاجرت تحصیلی در کانادا یا آلمان اقدام کنید. اگر همچنان نیازمند اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در کانادا یا آلمان هستید، مشاوران شرکت ما می توانند به شما کمک شایانی در این زمینه کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *