دانشگاه فرای (آزاد) آلمان

دانشگاه فرای (آزاد) آلمان

Free University of Berlin

موقعیت:آلمان - برلین
نوع:دولتی . موسسه
تعداد دانشجویان:23592 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:4568 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
98
رتبه در کشور
4
هزینه ویزا
75
نرخ پذیرش
15 درصد
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد /--
زمان فرآیند ویزا
بیش از 3 ماه
مجوز کار
دارد
شهریه
رایگان
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه فرای (آزاد) آلمان در شهر برلین قرار دارد و به عنوان یک دانشگاه برجسته و آینده گرا در فضای آکادمیک این کشور شناخته شده است. این دانشگاه به طور مکرر عضوی از دانشگاه‌های عالی آلمان معرفی شده است و همین موضوع نمایانگر جهت گیری آینده نگرانه، رویکرد بین رشته‌ای و تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی این دانشگاه می‌باشد.دانشگاه فرای برلین طیف گسترده‌ای از مطالعات و برنامه‌های بسیار رقابتی را در تمام سطوح دانشگاهی برای افرادی که علاقمند به تحصیل در آلمان هستند ارائه می‌دهد. اگرچه این دانشگاه فعالیت‌های ویژه‌ای در زمینه‌ی علوم انسانی و علوم اجتماعی داشته است، اما در سایر رشته‌ها مانند کامپیوتر و ریاضیات، علوم طبیعی و زمین نیز تحقیقات پیشرفته‌ای را انجام داده است.همانطور که از نامش پیداست، دانشگاه آزاد برلین از زمان تاسیس خود در سال 1948، آزادی آکادمیک را به عنوان مهم‌ترین اصل سرلوحه کار خود قرار داده است. این دانشگاه در همان اوایل فعالیتش چشم انداز بین المللی خاصی پیدا کرد و امروزه برای دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در دانشگاه های آلمان یک گزینه‌ی ایده آل محسوب می‌شود. پردیس اصلی دانشگاه در برلین-داهلم واقع شده است، جایی که فضای آرام و مسکونی آن باعث تمرکز بیشتر دانشجویان بر تحصیل و تحقیقاتشان می‌شود.

ترم بهار1 نوامبر (10 آبان)
ترم پاییز1 آوریل (12 فروردین)

دانشکده ها

Faculties

این دانشگاه دارای 12 دانشکده مختلف است که تعداد بسیار زیادی از رشته‌‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد. این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده زیست شناسی، شیمی و داروسازی
  • دانشکده فلسفه و علوم انسانی
  • دانشکده علوم زمین
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده آموزش و روانشناسی
  • دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی
  • دانشکده تاریخ و مطالعات فرهنگی
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده اقتصاد و کسب و کار
  • دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده پزشکی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه فرای هر ساله رشته‌های تحصیلی مختلفی را در سطح بین المللی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. داوطلبانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه لازم است تا صلاحیت علمی لازم و مدرک زبان داشته باشند. رایج‌ترین دوره‌های ارائه شده توسط این دانشگاه در مقاطع مختلف به شرح زیر هستند:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد مهندسی و علوم پایه (MS) 22 دورهرایگان1 تا 2 سالآیلتس: 4 تا 5.5 تافل: 43 تا 80 PTE: 43 تا 59
کارشناسی ارشد علوم انسانی و زبان (MA) 66 دورهرایگان1 تا 2 سالآیلتس: 4.5 تا 7.5 تافل: 72 تا 80 PTE: 59 تا 75
کارشناسی ارشد رشته های مدیریت (MIM) 4 دورهرایگان2 سالآیلتس: 5.5 به بالا تافل: 72 به بالا
کارشناسی مهندسی و علوم پایه (BSc) 16 دورهرایگان3 سالآیلتس: 5 تا 5.5 تافل: 71 تا 80 PTE: 58 تا 59
کارشناسی علوم انسانی و زبان (BA) 44 دورهرایگان3 سالآیلتس: 5 تا 6.5 تافل: 94 به بالا PTE: 75 به بالا

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5 به بالا
TOEFEL 72 به بالا
PTE 45 به بالا
GPA --
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه Freie برنامه‌های بورسیه‌ای متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که هر یک از آنها شرایط مخصوص خود را دارند اما به طور معمول داشتن عملکرد تحصیلی درخشان برای برخورداری از بورسیه تحصیلی آلمان لازم است. برخی از این بورسیه‌ها توسط دانشگاه تامین می‌شوند و برخی دیگر توسط نهادهای مستقل. تعدادی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

  • بورسیه دانشگاهی Elsa-Neumann
  • بورسیه دانشگاهی آلمان
  • برنامه بورسیه آکادمیک BeArt-Presets
  • بورسیه ACES
  • بورسیه GyanDhan
  • بورسیه SBW برلین

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

این دانشگاه خوابگاه‌های دانشجویی داخل محوطه دانشگاه را به تعداد محدودی از دانشجویان ارائه می‌دهد. افرادی که موفق به رزرو خوابگاه نشوند می‌توانند در اقامتگاه‌های دانشجویی شهر برلین که در نزدیکی پردیس‌های مختلف این دانشگاه واقع شده‌اند ساکن شوند. میانگین هزینه‌ای که دانشجویان برای اقامت باید بپردازند 450 یورو در ماه است.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
Shoucheng Zhang
Shoucheng Zhang
فیزیکدان معروف
مایکل راس
مایکل راس
فیلم ساز و نویسنده‌ی مشهور آلمانی
ماریو لاسرنا پینزون
ماریو لاسرنا پینزون
موسس دانشگاه بوگوتا لس آندس

سوالات متداول

Location

نرخ پذیرش دانشجو در این دانشگاه 15% است و رقابت سختی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه فرای برلین یکی از دانشگاه های برتر در کشور آلمان است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های تحقیقاتی در آلمان است که سالانه پذیرای بسیاری از دانشجویان ملی و بین المللی است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های دانشگاه فرای برلین هستید با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

دانشگاه فرای برلین – مقدمه و تاریخچه

دانشگاه فرایه برلین (به آلمانی: Freie Universität Berlin ، که اغلب به اختصار FU Berlin یا به سادگی FU خوانده می شود) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در برلین، آلمان است. دانشگاه فرای برلین یکی از یازده دانشگاه برتر تحقیقاتی آلمان در طرح تعالی دانشگاه های آلمان است. دانشگاه فرایه برلین به طور مداوم در میان ده دانشگاه برتر آلمان قرار دارد، با نقاط قوت خاص در هنر و علوم انسانی و به دنبال آن علوم اجتماعی در سطح بین المللی می باشد.این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پیشرو در جدول دانشگاه های بین المللی شناخته شده است. دانشگاه فرایه برلین آلمان در سال 1948 با حمایت آمریكا در اوایل جنگ سرد به عنوان نوع غربی دانشگاه فردریك ویلیام، كه در برلین شرقی بود و با سرکوب شدید کمونیستی روبرو بود، در برلین غربی تأسیس شد.

دانشکده ها و پردیس های دانشگاه فرای برلین

دانشگاه فرای برلین دارای چهار پردیس اصلی است. پردیس داهلم که در جنوب غربی برلین واقع شده است، بخشهای مختلفی مانند علوم انسانی، علوم اجتماعی، تاریخ، حقوق، تجارت، اقتصاد، علوم سیاسی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک را در خود جای داده است. در این محوطه دانشگاه همچنین 106 هکتار باغ بزرگ گیاه شناسی و موسسه مطالعات آمریکای شمالی جان اف کندی واقع شده است.پردیس Lankwitz شامل موسسه علوم جغرافیایی، موسسه هواشناسی، انستیتو علوم زمین شناسی و انستیتو علوم فضایی است. این دانشگاه همچنین دارای بایگانی دانشگاه است.

دانشکده ها و پردیس های دانشگاه فرای برلین

دانشکده ها و پردیس های دانشگاه فرای برلین

پردیس دوپل بیشتر بخشهای کمکی گروه پزشکی دامپزشکی را در خود جای داده است. پردیس بنجامین فرانکلین که در استگلیتز واقع شده است، بخش پزشکی ادغام شده دانشگاه هومبولت برلین و دانشگاه فرای برلین است.

لیست رشته های دانشگاه فرای برلین

این دانشگاه 52 دوره دکترا، 105 کارشناسی ارشد و 73 رشته کارشناسی در رشته های مختلف مانند علوم اجتماعی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، شیمی، پزشکی ، داروسازی، ریاضیات، زبان ها، مطالعات فرهنگی، حقوق، اقتصاد، تجارت و هنر را ارائه می دهد. این دانشگاه بیش از 31،500 دانشجو و بیش از 4500 کارمند را در خود جای داده است. این دانشگاه در بین دانشگاه های بین المللی برای تعداد بالای دانشجویان و معلمان بین المللی شناخته می شود. این دانشگاه همچنین با سازمان ها و موسسات بین المللی متعددی از کشورهای مختلف مانند فرانسه، هند، ترکیه، بلژیک، کرواسی، مجارستان، انگلیس، هلند، روسیه و غیره همکاری می کند. در طی سالهای متمادی با شرکتهای با تاسیس توسعه یافته است.این دانشگاه با بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته مربوط به رشته های مختلف مرتبط است. شوچنگ ژانگ یک فیزیکدان موفق بود که به خاطر کار در مقرهای توپولوژیک شهرت داشت. یورگن کوکا مورخ مشهور آلمانی بود. کلاوس واوریت شهردار سابق برلین بود. هارتموت زینسر دانشمند موفق مطالعات دینی آلمان است. مایکل استورمر مورخ آلمانی، ولفگانگ بکر کارگردان مشهور فیلم آلمانی است. اینگبورگ گرول نماینده پارلمان اروپا است. مایکل روس فیلمساز و نویسنده آلمانی است. ماریو لازرنا پینزون بنیانگذار دانشگاه لس آند بوگوتا است.

شرایط پذیرش دانشگاه فرای برلین

دانشگاه فرای در برلین طیف گسترده ای از دوره های تحصیلی را از دوره های کارشناسی تا دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد، بنابراین این بخش به الزامات درخواست برای دوره های کارشناسی دانشگاه فرای در برلین یا شرایط درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد تحصیل در دانشگاه فرای برلین می پردازد.

برای دوره کارشناسی

روند پذیرش دانشگاه فرای برلین برای دانشجویان داخلی و خارجی هر دو به صورت آنلاین انجام می شود. با این حال، دانشجویان بین المللی شرایط اضافی دارند و باید مراقب روند دریافت ویزا خود باشند تا به موقع آن را تکمیل کنند. برای بهره مندی از بورسیه های تحصیلی، دانشجویان باید زودتر اقدام کنند.

شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی

  • مدارک تحصیلی دبیرستان (شامل نمرات سه سال گذشته با معدل 3/2 – 3/7 یا بالاتر)
  • اثبات مهارت آلمانی
  • کپی گذرنامه
  • مقاله شخصی/ بیانیه هدف
  • توصیهنامه ها
  • بیمه درمانی
  • اثبات تمکن مالی

بسیاری از برنامه هایی که دوره لیسانس هنر یا لیسانس علوم که در سایت دانشگاه فرایه برلین ارائه می شود شامل یک موضوع اصلی و یا دو ماژول هستند ، با 30 امتیاز اعتبار (Leistungspunkte ، LP) در هر یا یک ماژول 60 امتیازیدرخواست شما برای چنین برنامه کارشناسی ترکیبی کامل نیست، مگر اینکه برای هر دو درخواست کرده باشید: موضوع اصلی و ماژول (ها). تنها در این صورت درخواست شما در فرآیند پذیرش مورد بررسی قرار می گیرد.

پذیرش از طریق uni-assist

اگر صلاحیت ورود به دانشگاه خود را در کشوری غیر از آلمان کسب کرده اید، لازم است درخواست خود را از طریق uni-assist به سایت دانشگاه فرایه برلین ارائه دهید. Uni-Assist بررسی می کند که آیا برنامه از پیش نیازهای رسمی و خاص موضوع ایجاد شده توسط دانشگاه فرای برلین برخوردار است.بررسی مقدماتی توسط uni-assist با دریافت هزینه انجام می شود. درخواست شما برای uni-assist پردازش نمی شود مگر اینکه هزینه به حساب uni-assist پرداخت شود.

الزامات زبان در دانشگاه فرای

برخی از دوره های تحصیلات کارشناسی به مهارت های زبانی خاصی نیاز دارند، دانشجویان بین المللی ممکن است نیاز به ارائه نمره مهارت انگلیسی فقط در چند دوره لازم داشته باشند.حداقل نمره لازم:

  • (iBT) 80 TOEFL
  • (CBT) 170 TOEFL
  • TOEFL (PBT) 500
  • آیلتس 5.0

برای دوره های تحصیلات تکمیلی

اگر می خواهید برای ترم اول یا دوره خاص یک دوره کارشناسی ارشد اقدام کنید، لازم است درخواست خود را از طریق Uni-Assist به سایت دانشگاه فرایه برلین ارائه دهید.دانشگاه فرای برلین فقط دوره های ارائه شده با فرم آنلاین Uni-Assist را می پذیرد. شما می توانید حداکثر دو دوره کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.برای درخواست تحصیل در دانشگاه فرای برلین در دوره کارشناسی ارشد، اسناد زیر با شماره متقاضی شما باید از طریق پست الکترونیکی به Uni-Assist ارسال شود:

  • گواهی فارغ التحصیلی (اگر تحصیلات خود را به پایان رسانده اید) اگر متقاضی یک ترم خاص برای دوره بالاتر هستید (این مدرک حتما لازم است)؛
  • متن رسمی آخرین سوابق تحصیلی؛
  • نسخه رسمی سوابق دوره کارشناسی ارشد و یک گواهینامه ثبت نام فعلی فقط در صورت درخواست ترم های خاص و یا موضوع خاص؛
  • در صورت وجود، گواهی فعلی ثبت نام؛
  • ترجمه رسمی کلیه گواهینامه ها و مدارگ به هر زبانی غیر از آلمانی یا انگلیسی صادر شده باشد؛
  • ارائه مدرکی برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی؛
  • دانش کافی از زبان آلمانی (در صورت نیاز برای برنامه کارشناسی ارشد انتخاب شده) بسته به دوره تحصیلی درخواستی؛
  • در صورت وجود، مهارت های اضافی مرتبط با دوره و رشته انتخابی؛

در صورت ثبت درخواست ویژه، برگه درخواست ویژه تکمیل شده را به همراه کلیه مدارکی که از برنامه ویژه شما پشتیبانی می کنند به عنوان نسخه های رسمی تأیید شده ارسال کنید.

درخواست ویزای دانشجویی دانشگاه فرای آلمان

برای درخواست ویزا، با سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود تماس بگیرید. آدرس نمایندگی های دیپلماتیک آلمان را می توانید در وب سایت وزارت خارجه پیدا کنید، که همچنین شامل اطلاعات دقیقاً اسناد مورد نیاز شماست.فرم های درخواست و هرگونه اسناد لازم را می توان مستقیماً از طریق وب سایت های نمایندگی های دیپلماتیک دانلود کرد. اگر قبلاً در یک موسسه آموزش عالی پذیرفته شده اید، می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز اخد ویزای دانشجویی

  • گذرنامه معتبر؛
  • اثبات بیمه درمانی؛
  • اثبات تمکن مالی؛ قبل از آمدن به آلمان (غالباً هنگام درخواست ویزای خود) ملزم به ارائه مدرک منابع مالی هستید.
  • سوابق تحصیلات قبلی و مهارتهای زبانی؛
  • در صورت وجود: نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی؛
  • گواهی بهداشت؛

روند درخواست پذیرش و میزان شهریه در دانشگاه فرای

فرآیند پذیرش چندین الزام دارد که مهمترین آن عملکرد قبلی متقاضی است. سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود. یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ممکن است 1000 دلار یا حتی کمتر برای شما هزینه داشته باشد. یک سال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد برای شما کمتر از 1000 دلار هزینه دارد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه ها را برای آموزش آنلاین ارائه می دهد.با توجه به اینکه ممکن است هزینه های تحصیل در سایت دانشگاه فرای برلین بسته به دانشکده متفاوت باشد، به شما توصیه می کنیم وب سایت دانشگاه فرای برلین http://www.fu-berlin.de را برای اطلاعات دقیق تر بررسی کنید. اما به صورت کلی در دانشگاه فرایه برلین به این صورت است که به جز برخی از برنامه های کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی، دانشگاه آزاد برلین شهریه ای دریافت نمی کند. دانشجویان صرفاً مسئولیت پرداخت هزینه های خاص در هر ترم را دارند. این هزینه های پرداخت شده توسط دانشجویان “هزینه ها و کمک ها” نامیده می شود که توسط موارد زیر تأمین می شود:

  • 00 هزینه ثبت نام / هزینه ثبت نام مجدد
  • 09 یورو کمک ترم به خدمات پشتیبانی دانشجویی
  • 70 یورو شامل 7.50 یورو به اتحادیه دانشجویی و 1.20 یورو به “Semesterticketbüro”
  • بلیط حمل و نقل 198.80 یورو

تحصیل پزشکی در دانشگاه فرای برلین

از سال 2003، دانشگاه فرای برلین ظرفیت های تحقیقاتی خود را در مناطق متمرکز تحقیق بین رشته ای به نام خوشه ها قرار داده است. به دلیل کاهش منابع مالی و تغییر ساختار دانشکده های پزشکی در همان سال، موسسات پزشکی دانشگاه فرای برلین و دانشگاه هومبولت ادغام شدند و یک بخش مشترک، Charité – Universitätsmedizin Berlin ایجاد کردند. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از مراکز پزشکی با مدرک بسیار معتبر در کل اروپا می باشد.

تحصیل داروسازی

موسسه داروسازی در دانشگاه فرای برلین یکی از بزرگترین امکانات آموزش دارویی در آلمان است. در برلین-براندنبرگ تنها دانشگاهی است که رشته داروسازی دارد. تدریس و تحقیق در زمینه های زیست شناسی دارویی، شیمی دارویی، داروسازی بالینی، داروسازی و فناوری دارویی انجام می شود. این موسسه بر توسعه و آزمایش دارو، تجزیه و تحلیل مواد طبیعی، روش های آزمایش جایگزین و سیستم های نوآورانه دارورسانی متمرکز است.

رتبه دانشگاه فرای برلین

دانشگاه فرای برلین هر ساله موفق به کسب رتبه های بالا در رتبه بندی ملی آلمان می شود. این دانشگاه در 5 درصد برتر معتبرترین موسسات آموزشی دنیا قرار دارد. این شهرت به دلیل کیفیت آموزش در رشته های زیر مشهور است: «هنرها و علوم انسانی»، «مهندسی و فناوری»، «علوم زندگی و پزشکی»، «علوم طبیعی»، «علوم اجتماعی و مدیریت». این دانشگاه در بین 100 دانشگاه با کیفیت برتر آموزش قرار دارد. علاوه بر جایگاه علمی خوب، دانشگاه همچنین مورد احترام صنعتگران در سراسر جهان است.

رتبه دانشگاه فرای برلین

رتبه دانشگاه فرای برلین

کار دانشجویی در دانشگاه دانشگاه فرای برلین

برای داشتن شغل داشتن شهروندی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا داشتن اجازه اقامت و کار ضروری است. اما  به عنوان دانشجو مجاز به کار تمام وقت نیستید. شما می توانید 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال است.

موقعیت کار پس از تحصیل در آلمان

دانشگاه فرای برلین آلمان توانسته است دانشجویانی فارغ التحصیل کند که هم اکنون با بزرگترین شرکت ها در کشورهای مختلف همکاری می کنند. علاوه بر کیفیت بالای افراد فارغ التحصیل این دانشگاه، خود شهر برلین یکی از شهرهای صنعتی آلمان و اروپا می باشد که بازار کار بسیار خوبی را برای افراد فارغ التحصیل های خود را فراهم کنید.سخن آخربه طور کلی، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، کشور آلمان یکی ار بهترین گزینه ها و دانشگاه فرای، یکی از قوی ترین و مهم ترین دانشگاه های آلمان و اروپا می باشد. برلین یکی از شهرهای جذاب و دیدنی و در عین حال همراه با بازار کار بسیار قوی برای دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات می باشد.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه فرای برلین با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *