ویزای همراه سوئد

سوئد در شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور با نروژ، فنلاند و دانمارک همسایگی دارد. علاوه بر آن خلیج بوتنی و دریای بالتیک نیز در اطراف این کشور قرار گرفته اند. این کشور بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. بزرگ ترین شهر کشور سوئد، استکهلم است که البته پایتخت این کشور هم می باشد. سوئد کشوری است با شرایط بسیار ویژه مانند کیفیت زندگی، آزادی شهروندی، بهداشت، آموزش، اختلاف طبقاتی، رفاه اجتماعی و … . همین مسائل باعث شده تا کشور سوئد برای مهاجرت انتخاب خوبی باشد. مهاجرت به سوئد برای برخی افراد به عنوان پیروزی محسوب می شود. مهاجرت به این کشور از طریق کار در سوئد، تحصیل در سوئد، سرمایه گذاری در سوئد، ازدواج با تبعه سوئدی و … امکان پذیر است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با اخذ ویزای همراه سوئد مطالب دقیقی را برای شما ارائه کنیم. روش های مهاجرتی بسیاری است که می تواند انتخاب شما باشد. اگر قصد دارید از طریق یکی از روش های مهاجرت به سوئد اقدام کنید، می توانید با مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز نکات و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. اما ببینیم شرایط اخذ ویزای همراه سوئ چگونه است؟ چه مدارکی برای اخذ ویزای همراه نیاز است؟

اخذ ویزای همراه سوئد

هر فردی که مهاجرت را در زندگی خود انتخاب می کند قطعا چالش ها و نگرانی هایی پیش روی خود مشاهده می کند. یکی از این چالش ها برای افرادی است که متاهل هستند و فررند دارند. آن ها نگرانی این مسئله را دارند که پس از مهاجرت با چه شرایطی می توانند همسر و فرزندان را نزد خود ببرند. مهاجرت به سوئد با هر روشی که باشد این نگرانی و دغدغه را می تواند برای فرد ایجاد کند. اولین مسئله ای که می تواند این نگرانی ها را رفع کند مشاوره با افراد آگاه و کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با تمام روند های مهاجرتی است. در این بخش ما روش های مهاجرتی به سوئد را بررسی می کنیم و در هر روش نحوه اخذ ویزای همراه را ذکر می کنیم.

تحصیل در سوئد و اخذ ویزای همراه

یکی از روش های مهاجرتی به کشور سوئد، اخذ ویزای تحصیلی سوئد و تحصیل در این کشور است. سوئد به دلیل امکانات آموزشی عالی و دانشگاه های معتبر، جایگاه بالایی در سطح آموزشی جهانی دارد. از این رو افراد زیادی برای ادامه تحصیلات خود به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در این کشور تا سال دو هزار و یازده میلادی برای تمامی ملیت ها و افراد رایگان بود. اما از آن سال با بعد تنها برای دانشجویان ساکن در اتحادیه اروپا و کشور سوئیس رایگان است. از این رو دانشجویانی که برای ادامه تحصیل خود به کشور سوئد می روند باید برای شهریه دانشگاه نیز هزینه ای علاوه بر هزینه زندگی در سوئد در نظر بگیرند. اما ببینیم در این روش، شرایط اخذ ویزای همراه چگونه است؟ اگر شخصی ویزای تحصیلی کشور سوئد را دریافت کرده باشد و در این کشور و یکی از دانشگاه های سوئد مشغول به تحصیل شده باشد، می تواند اعضای خانواده خود را به این کشور ببرد؟

منظور از اعضای خانواده ، همسر و فررندان زیر هجده سال فرد است. همسر و فرزندان شخصی که در حال تحصیل در کشور سوئد است، می توانند ویزای همراه سوئد را دریافت کرده و تا زمانی که شخص به واسطه تحصیل در سوئد اقامت سوئد را دارا می باشد، در این کشور حضور داشته باشند. یک نکته بسیار مهم در ارتباط با ویزای همراه سوئد از این روش وجود دارد. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که در صورت دریافت ویزای همراه، آیا می توان در این کشور مشغول به کار شد. پاسخ به این سوال در صورتی مثبت است که فرد مشغول به تحصیل در کشور سوئد، برای بیش از شش ماه حضور در کشور سوئد اجازه اقامت داشته باشد.

تحصیل در سوئد و اخذ ویزای همراه

تحصیل در سوئد و اخذ ویزای همراه

اگر این شرایط مهیا باشد، فردی که با ویزای همراه به سوئد آمده، می تواند در این کشور مشغول به کار شود. اما تحصیل در سوئد و حضور همسر و فرزندان در این کشور مزیت بسیار مهمی دارد. اگر فردی در کشور سوئد برای تحصیل در مقطع دکتری درخواست داده باشد و پذیرش خود را گرفته باشد، می تواند به این واسطه برای خود و همسر و فرزندان اقامت دائم دریافت کند. چرا که مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئد چهار سال است. اما فردی که پس از پایان تحصیلات خود قصد دارد در کشور سوئد زندگی کند باید مجوز اقامت خود را تمدید نماید. علاوه بر آن برای تمام اعضای خانواده نیز باید این اتفاق بیفتد. تمدید اقامت به صورت آنلاین انجام می شود.

برای دریافت ویزای همراه سوئد نیاز به مدارکی است. این مدارک عبارتند از: کپی صفحات گذرنامه شخص متقاضی، اسناد مربوط به تمکن مالی ترجمه شده به زبان انکلیسی، کپی از سند ازدواج، گواهی مربوط به این که دو نفر در کشور خود در یک منزل با هم زندگی کرده اند، نامه کوتاه از شخص حاضر در سوئد که نشان دهد او در این کشور زندگی می کند و … .

اخذ ویزای همراه از طریق کار در سوئد

زمانی که شخص قصد مهاجرت به سوئد را داشته باشد، راه های زیادی پیش روی او قرار می گیرد که می توان بسته به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب نماید. اخذ ویزای کاری سوئد و کار در کشور سوئد نیز یکی از همین روش ها است. افراد زیادی به دلیل شرایط مناسب اقتصادی در کشور سوئد برای کار در این کشور اقدام می کنند.

در این روش کارفرمای سوئدی ابتدا آکهی استخدامی خود را سه ماه در داخل کشور و سپس سه ماه در اتحادیه اروپا قرار می دهد و اگر فردی متقاضی این کار دریافت نشد، برای استخدام افراد بین المللی اقدام می کند. حقوق در کشور سوئد باید به گونه ای باشد که پاسخگوی زندگی شخص متقاضی و خانواده او در کشور سوئد باشد. در حقیقت برای مهاجرت کاری به کشور سوئد فرد باید یک جاب آفر از کارفرمایی در کشور سوئد داشته باشد‌.‌ از جمله رشته هایی که در این کشور بازار کار بسیاری دارد و افراد زیادی را برای استخدام و کار به خود جذب کرده است، تخصص آی تی می باشد. در این روش حداقل مدرک باید لیسانس باشد و نمره آیلتس باید شش و نیم به بالا باشد.

اما فرض کنیم پس از بررسی تمام این شرایط، فرد توانست برای کار به کشور سوئد برود. حال سوالی که پیش می آید، این است که چگونه می تواند همسر و فرزندان خود را به این کشور ببرد؟ شرایط دریافت ویزای همراه چگونه است؟

توجه داشته باشید که شخصی که برای کار در این کشور انتخاب شده است با داشتن مجوز کار و اقامت در کشور سوئد می تواند همسر و فررندان زیر بیست و یک سال خود را به این کشور ببرد. یک مزیت اساسی و نکته مهم در این بخش این است که با اخذ ویزای کاری کشور سوئد، فرد متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه را در همان زمان درخواست دهد. این مسئله می تواند دغدغه های شخص را تا حد زیادی کاهش دهد. اما برای اخذ ویزای همراه سوئد نیاز به مدارکی است که آن ها رابیان خواهیم کرد. برای اخذ ویزای همراه اولین مسئله این است که همسر فرد باید سن بالاتر از هجده سال داشته باشد‌. در قدم بعد فرد باید ایمیل معتبری را به سفارت ارائه کند. نکته مهم دیگر این است که شخص باید مدارک خود را اسکن نموده و ارسال نماید. مبلغی که برای دریافت فرم سفارت باید پرداخت شود، از طریق مستر کارت باید ارائه گردد. علاوه بر این مدارک لازم است تا شخص پاسپورت معتبر داشته و کپی آن را ارائه کند. مدرک ازدواج خود را با ترجمه برای بررسی تحویل دهد و اگر دارای فررند است کپی گذرنامه فررند و مدرک تولد او را نیز ارائه دهد. زمانی که شخص مدارک خود را تکمیل می کند و فرم سفارت را پر می کند باید مبلغی به عنوان هزینه سفارت نیز پرداخت نماید. این مبلغ را می توان آنلاین پرداخت نمود و برای هر شخص با توجه به سن متفاوت است. هزینه فرم سفارت برای افراد بالای هجده سال صد و چهل یورو و برای افراد زیر هجده سال هفتاد یورو است.

نکته مهم دیگری که در این قسمت باید توجه کنید، اجازه کار همسر است.‌ اگر اجازه اقامت شما به عنوان شخص اصلی و دارای کار در سوئد بیش از شش ماه باشد، همسر شما می تواند در کشور سوئد مشغول به کار شود. دقت کنید که هزینه زندگی در سوئد نسبت به میزان درآمد ها بسیار پایین است از این رو شرایط زندگی از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.‌

کار در سوئد و اخذ ویزای همراه

کار در سوئد و اخذ ویزای همراه

اخذ ویزای همراه از طریق سرمایه گذاری در سوئد

از جمله روش های مهاجرتی به کشور سوئد، سرمایه گذاری در این کشور است. یک نکته اساسی در ارتباط با سرمایه گذاری در این کشور این است که سخت گیری در سوئد برای سرمایه گذاری نسبت به سایر کشور های اروپایی بیشتر است. روش های سرمایه گذاری زیادی در سوئد وجود دارد اما با تمام این روش ها نمی توان برای اخذ ویزای همراه یا اقامت دائم سوئد اقدام کرد. سرمایه گذاری در کشور سوئد از طریق خرید ملک در این کشور، سرمایه گذاری در اوراق قرضه، کارآفرینی در کشور سوئد، ثبت شرکت در کشور سوئد و … امکان پذیر است.

توجه داشته باشید که با خرید املاک و مستغلات در شهر های مختلف کشور سوئد تمی توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید‌.‌ این مسئله و نکته مهم برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه و خرید این اوراق هم صدق می کند.

اما در روش های ثبت شرکت در سوئد و کارآفرینی در این کشور داستان متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید، فردی که قصد دارد از طریق ثبت شرکت در کشور سوئد اقدام کند، باید بیزنس پلنی بسیار قوی ارائه نماید. در این بیزنس پلن یا طرح کسب و کار فرد باید نشان دهد که می تواند منافع مالی زیادی را برای کشور سوئد فراهم آورد. در صورت داشتن بیزنس پلنی قوی و تایید آن توسط کشور سوئد فرد می تواند از همان ابتدا اقامت دو ساله این کشور را کسب کند. برای این منظور صد و پنجاه هزار کرون سوئد برای هزینه ثبت اولیه و ششصد هزار کرون سوئد برای سرمایه اولیه مورد نیاز است. اما پس از طی شدن تمامی این شرایط و اخذ شرکت در سوئد باید گفت که شخص می تواتد برای همسر و خانواده خود شرایط اقامت در سوئد را فراهم آورد. توجه داشته باشید که سرمایه گذار از این طریق می تواند همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را برای اقامت در سوئد ببرد.

نکته بسیار مهمی که در این حالت باید توجه داشت اجازه کار است. در این حالت همسر فرد نمی تواند در کشور سوئد مشغول به کار شود و این مسئله را می توان یک نکته منفی تلقی کرد. اگر شرکت تا چهار سال در سوئد فعال باشد شخص می تواند اقامت دائم خود و خانواده را بگیرد و در سال ششم نیز برای کسب پاسپورت سوئدی اقدام کند.

کارآفرینی نیز همین شرایط را دارد‌. البته کارآفرینی مزایای بیشتری با خود به همراه دارد.‌ فرد متقاضی کارآفرینی می تواند با ارائه مدارک خود و خانواده اقامت دوساله کشور سوئد را به دست آورد و پس از دو سال با بررسی شرایط کار و اثبات این که شخص می تواند هزینه های خود و خانواده اش را بپردازد حضور در این کشور برای دو سال دیگر تمدید خواهد شد.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای همراه سوئد

  1. آیا اخذ ویزای همراه سوئد از طریق تحصیل در سوئد امکان پذیر است؟

    بله شخصی که برای تحصیل به کشور سوئد می رود می تواند همسر و فرزندان خود را با داشتن ویزای همراه به این کشور ببرد.

  2. آیا فردی که به عنوان همراه شخص محصل در سوئد وارد می شود می تواند در این کشور مشغول به کار شود؟

    بله اگر شرایط تحصیل فرد متقاضی زمانی بیشتر از شش ماه را داشته باشد فرد می تواند در این کشور مشغول به کار شود.

  3. شرایط اقامت در کشور سوئد برای محصلان و افراد همراه در این کشور چگونه است؟

    اگر فردی در این کشور برای تحصیل چهار ساله دکتری اقدام کرده باشد و خانواده او در سوئد به عنوان همراه باشند پس از چهار سال به آن ها اقامت دائم کشور سوئد داده خواهد شد.

  4. آیا امکان اخذ ویزای همراه سوئد از طریق کار در سوئد موجود است؟

    بله شخصی که برای کار در سوئد اقدام می کند و در این کشور مشغول به کار می شود می تواند همسر و فرزندان خود را به این کشور ببرد.

  5. آیا شخصی که به عنوان همراه فرد استخدام شده در سوئد به این کشور وارد می شود می تواند در سوئد مشغول به کار شود؟

    بله در صورتی که زمان حضور شخص بیش از شش ماه باشد می تواند در این کشور مشغول به کار گردد.

  6. آیا امکان درخواست ویزای همراه سوئد از طریق کار در سوئد برای فرزندان بالای بیست و یک سال سال وجود دارد؟

    خیر در حالت دریافت ویزای همراه از طریق کار فرد صرفا می تواند برای فرزندان زیر بیست و یک سال خود درخواست اقامت دهد.

  7. آیا امکان درخواست ویزای همراه سوئد از طریق کار در همان ابتدا وجود دارد؟

    بله شخص متقاضی می تواند با درخواست ویزای همراه از ابتدا همس و فرزندان خود را همزمان وارد کشور سوئد کند.

  8. آیا امکان دریافت ویزای همراه سوئد از طریق سرمایه گذاری در سوئد وجود دارد؟

    بله اما با هر روش سرمایه گذاری در سوئد این اتفاق نمی افتد.

  9. آیا با خرید ملک یا خرید اوراق قرضه در کشور سوئد می توان برای دریافت ویزای همراه سوئد اقدام نمود؟

    خیر این روش های سرمایه گذاری منجر به دریافت ویزای همراه نخواهد شد.

  10. چه روش های سرمایه گذاری در سوئد منجر به دریافت ویزای همراه سوئد می شود؟

    از طریق ثبت شکت در سوئد یا کارآفرینی در این شرکت می توان برای دریافت ویزای همراه کشور سوئد درخواست داد.

  11. آیا همسر فردی که در کشور سوئد سرمایه گذاری کرده است می تواند به عنوان همراه در این کشور مشغول به کار شود؟

    خیر در این حالت اجازه کار فرد همراه وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *