اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت

کشور سوئد یکی از بهترین کشور های منطقه اسکاندیناوی و از مهاجر پذیر ترین کشور های اروپایی به شمار می رود. روش های مختلفی برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد، که  یکی از این روش ها، ثبت شرکت در سوئد می باشد و سرمایه گذاران می توانند از این طریق به این کشور مهاجرت کرده و اقامت بگیرند. افراد از طریق تاسیس شرکت در سوئد می توانند از مزایای بسیار اقامت در این کشور بهره مند شوند. همکاران ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی این مطالب را تهیه کرده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت شرکت در کشور سوئد را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط ثبت شرکت در  کشور سوئد

برای ثبت شرکت در کشور سوئد فرد باید شرایط لازم را داشته باشد. یکی از این شرایط ارائه بیزینس پلن با تمامی جزئیات برای شرکتی است که فرد قصد تاسیس آن را دارد. متقاضی باید این بیزینس پلن را به اداره مهاجرت کشور سوئد تحویل دهد.

از دیگر شرایط ثبت شرکت در سوئد، ارائه گواهی تمکن مالی می باشد. در واقع فرد باید ثابت کند که توانایی مالی خرید و یا ثبت شرکت در این کشور را دارد و علاوه بر آن می تواند، تا دو سال هزینه های زندگی در سوئد را تامین کند. برای اثبات این مورد فرد باید نقدینگی خود را به این کشور ثابت کند. مبلغ این تمکن مالی برای خود شخص 200.000 کرون، برای همسرش 100.000 کرون و به ازای هر فرزند زیر 18 سال، 50.000 کرون خواهد بود.

برای ثبت شرکت در این کشور لازم است برخی اقدامات لازم انجام گیرد که عبارتند از: تهیه پیش نویس اساس نامه، امضای نمونه ها، کپی گذرنامه و … . ثبت شرکت در سوئد لازم است در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد. علاوه بر این به یک حساب بانکی و همچنین استخدام یک حسابدار محلی برای شرکت تازه ثبت شده نیاز خواهد بود. فرد سرمایه گذار باید حداقل 50 درصد از سهام شرکت را دارا باشد و همچنین خود شخص بایستی شرکت را اداره کند و مسئولیت شرکت را بر عهده داشته باشد. یکی از قوانین ثبت شرکت در سوئد این است که متقاضی بایستی دارای پاسپورت معتبر و با اعتبار حداقل مدت مورد تقاضا باشد.

از دیگر شرایط ثبت شرکت در سوئد، این است که در طی دو سال نخست، شرکت باید به سود دهی مناسبی برسد و شخص بتواند از خود و خانواده اش بعد از دوسال حمایت مالی نماید. علاوه بر این متقاضی باید نشان دهد که اطلاعات لازم در خصوص تجارت مورد نظر را داشته و تجربه مدیریت شرکت خصوصی را دارا می باشد. شخصی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارد باید به یکی از زبان های سوئدی و یا انگلیسی تسلط داشته باشد، اما ارائه مدرک زبان الزامی نخواهد بود.

اخذ اقامت کشور سوئد از طریق ثبت شرکت

یکی از اهداف افرادی که اقدام به ثبت شرکت در کشور سوئد می نمایند، علاوه بر افزایش سرمایه و سوددهی اقتصادی، دریافت اقامت این کشور می باشد. کشور سوئد به دلیل برخورداری از محیطی امن و پیشرفته برای زندگی، به مقصدی مناسب برای اقامت برای بسیاری از مهاجران تبدیل شده است. روند دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در سوئد، به این صورت است که ابتدا به افراد یک اقامت دو ساله داده می شود. این افراد به محض ورود به کشور سوئد و با ارائه مدارک لازم، می توانند کارت اقامت موقت خود را دریافت کنند.

در طی این اقامت دو ساله که این کشور به فرد سرمایه گذار ارائه کرده است، متقاضی باید شرکت خود را تاسیس کرده و فعالیت خود را آغاز کند. در طی این مدت، همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز می توانند در این کشور حضور داشته باشند، اما همسر متقاضی اجاره کار در سوئد را نخواهد داشت. پس از اتمام این مدت و ادامه فعالیت شرکت، متقاضی باید به اداره مهاجرت سوئد مراجعه کرده و درخواست اقامت دائم نماید. برای اخذ اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در سوئد، افراد باید ثابت کنند که 50 درصد از تجارت مورد نظر متعلق به آن ها می باشد. همچنین برای اخذ اقامت دائم، فرد باید حداقل 6 ماه از سال را در کشور سوئد ساکن بوده باشد.

برای اخذ اقامت دائم افراد باید در دو سال اقامت موقت خود، مرتکب هیچ گونه جرم و جنایتی نشده باشند. همچنین بایستی تمام مالیات های خود را به صورت مرتب پرداخت کنند. با بررسی پرونده متقاضی و بررسی تمام موارد ذکر شده، در صورتی که فرد واجد شرایط باشد، به او اقامت دائم سوئد اعطا خواهد شد. پس از 5 سال اقامت دائم در سوئد، متقاضی می تواند اقدام به اخذ پاسپورت این کشور نماید.

اقامت دوساله سوئد برای ثبت شرکت

اقامت دوساله سوئد برای ثبت شرکت که قابل تمدید خواهد بود.

انواع ثبت شرکت در سوئد

برای ثبت شرکت سوئد لازم است متقاضی ابتدا نوع شرکتی که قرار است به ثبت برساند را مشخص کند، سپس با توجه به قوانین مربوطه، اقدامات لازم را جهت تاسیس شرکت انجام دهد. انواع شرکت های قابل تاسیس در سوئد به شرح زیر می باشد:

  • شرکت انحصاری
  • شرکت تعاونی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • موسسه اقتصادی
  • پیشنهاد طرح تجاری نوآورانه
  • شراکت در کسب و کار

شرکت انحصاری

در این نوع شرکت ها یک شخص اقدام به تاسیس شرکت می نماید و مالکیت آن در انحصار همان شخص خواهد بود. در شرکت های انحصاری تمامی مسئولیت های قانونی و مالیاتی همچون هزینه بیمه شرکت، بدهی های شرکت و هزینه مالیات بر عهده شخص مالک می باشد. هزینه بیمه شرکت در کشور سوئد 25 درصد از درآمد خواهد بود.

شرکت تعاونی

در شرکت های تعاونی چند شریک با هم در سود و زیان شرکت سهیم اند و سهام شرکت بین این افراد تقسیم می شود. در این شرکت ها حضور حداقل دو شریک الزامی است. هر کدام از شرکا موظف به پرداخت مالیات خود می باشند. این گونه شرکت ها می توانند سرمایه شروع نداشته باشند و در ان ها یک شریک می تواند تمامی بدهی های شریک دیگر را نیز پرداخت کند.

 شرکت با مسئولیت محدود

یکی از محبوب ترین نوع شرکت ها در میان سرمایه گذاران خارجی شرکت های با مسئولیت محدود می باشند. سرمایه اولیه برای تاسیس این شرکت ها 50.000 کرون یا 7800 دلار می باشد. در شرکت های مسئولیت محدود حضور یک مدیر و یک قائم مقام اجباری است. این شرکت ها باید گزارش خود را به صورت سالانه به اداره ثبت شرکت ارائه کنند. همچنین بایستی 26.3 درصد از درآمد شرکت را به عنوان مالیات پرداخت کنند. توجه داشته باشید که سهام شرکت های مسئولیت محدود را نمی توان وارد بازار بورس کرد.

موسسه اقتصادی

موسسات اقتصادی از حداقل 3 نفر تشکیل می شوند که تمام این افراد حق وارد شدن به جلسه و حق رای دارند. تفاوت موسسه اقتصادی با شرکت مسئولیت محدود در این است که موسسات اقتصادی نیازی به ثبت شدن در اداره ثبت شرکت ندارند.

پیشنهاد طرح تجاری نوآورانه

برای ثبت این نوع شرکت ها سرمایه گذار می تواند طرحی خلاقانه برای ثبت شرکت پیشنهاد دهد. فرد باید این پیشنهاد را به دولت کشور سوئد ارائه دهد و همچنین این طرح باید در ارتباط با کار سرمایه گذار باشد. از شرایط ثبت این شرکت ها این است که متقاضی تجربه مدیریتی داشته باشد. همچنین متقاضی باید به زبان انگلیسی و سوئدی مسلط باشد تا بتواند سرمایه گذاری موفقی در این کشور داشته باشد.

ارائه تمکن مالی

یکی از شرایط ثبت شرکت ارائه تمکن مالی میباشد.

شراکت در کسب و کار

افرادی که قصد ثبت شرکت در سوئد را دارند، می توانند با یک شخص تبعه سوئدی شریک شوند. در این صورت فرد نیازی به ارائه طرح خلاقانه نخواهد داشت. سرمایه گذار باید تمکن مالی کافی داشته باشد تا بتواند هزینه زندگی خود وخانواده اش را در این کشور تامین کند.

مراحل ثبت شرکت در سوئد

برای ثبت شرکت در کشور سوئد لازم است متقاضیان مراحل مشخصی را پشت سر بگذارند. در این بخش می خواهیم این مراحل را بررسی کنیم. اولین گام برای ثبت شرکت در سوئد، انتخاب یک نام برای شرکت می باشد که باید متناسب با کسب و کار مورد نظر باشد. پس از آن متقاضی باید اقدام به افتتاح حساب بانکی نموده و حداقل سرمایه ای که دارد را به حساب مورد نظر واریز نماید. مرحله بعدی تهیه پیش نویس اساس نامه شرکت می باشد که در آن اطلاعاتی همچون نام، تعداد و میزان سهام سهام داران و همچنین میزان سرمایه اولیه شرکت آورده می شود. متقاضیان برای ثبت شرکت در کشور سوئد، می توانند به دو صورت آنلاین و حضوری اقدام نمایند.

پس از صادر شدن گواهی ثبت شرکت، دفاتر روزنامه ها بیانیه ای برای راه اندازی شرکت جدید چاپ می کنند. افراد باید قبل از آگاه شدن مقام های مالیاتی و کم تر از گذشت دو ماه از ثبت شرکت، اقدام به ثبت مالیات نمایند. این کار می تواند آنلاین و یا توسط مقامات مالیات انجام شود. پس از این که مدارک و بیزینس پلن ارائه شده توسط متقاضی، بررسی شده و به تائید دولت رسید، اجازه سرمایه گذاری به فرد متقاضی داده می شود. در این صورت به فرد مهلتی داده می شود که شرکت خود را ثبت کرده و به سودآوری مناسبی برسد.

اولین مرحله برای ثبت شرکت در سوئد

اولین مرحله برای ثبت شرکت در سوئد انتخاب نام شرکت میباشد.

استانداردهای سرمایه گذاری و ثبت شرکت درکشور سوئد

متقاضیان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئد بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهند. یکی از این نکات مهم، تحقیق در مورد برخی استاندارد های سرمایه گذاری در این کشور می باشد که شامل نرخ مصادره اموال و ساختار قضائی و سیاسی سوئد است. سرمایه گذار خارجی باید در مورد امنیت اموال خود در این کشور اطمینان حاصل کند. به این ترتیب که اگر بین او و یک شرکت سوئدی اختلافی پیش آمد، محکمه های این کشور چه رفتاری با سرمایه گذار خارجی خواهند داشت؟ در صورتی که بین دولت و شخص خارجی مشکلی پیش آمد، دولت سوئد اقدام به توقیف اموال شخص می کند؟ خوشبختانه باید بگوییم کشور سوئد محل امنی برای سرمایه گذاری می باشد و قانون این کشور، تفاوتی بین شخص خارجی و افراد خارجی قائل نمی شود. نرخ ریسک مصادره اموال در سوئد بسیار پایین است و این کشور از جهت سرمایه گذاری امنیت بالایی دارد.

شاخص های اقتصادی تأثیرگذار برای ثبت شرکت در سوئد

برای سرمایه گذاری در یک کشور خارجی لازم است  متقاضیان قبل از هر گونه اقدامی شاخص های مهم اقتصادی که در تجارت آن ها موثر است را بررسی نمایند. از مهم ترین این شاخص ها باید به نرخ بیکاری و نرخ مالیات اشاره کرد.

نرخ بیکاری

یکی از شاخص های مهم اقتصادی که بر روی کسب و کار سرمایه گذاران تاثیر مستقیمی دارد، نرخ بیکاری می باشد. نرخ بیکاری در واقع نشان دهنده اندازه رونق در هر کشور می باشد که هر چقدر این عدد کم تر باشد، به این معنی است که کسب و کار در آن کشور رونق داشته و اقتصاد پویایی وجود دارد. پایین بودن نرخ بیکاری برای سرمایه گذاران خبر خوشی است و این مژده را به آن ها می دهد که تجارت پر سودی خواهند داشت. خوشبختانه در کشور سوئد نرخ بیکاری پایین است و هر ساله نیز کم تر می شود.

نرخ مالیات

برای راه اندازی کسب و کار در یک کشور ثالث، کسب اطلاع از نرخ مالیات در آن کشور نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. سرمایه گذار با توجه به نرخ مالیات در کشور خارجی می تواند بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری در آن کشور بگیرد. به طور کلی مالیات در نظر گرفته شده، باید به گونه ای باشد که با درآمد و سود افراد تناسب داشته باشد، تا انگیزه سرمایه گذاران بیشتر شود. کشور سوئد همانند سایر کشور های اروپایی چندین نرخ مالیاتی برای سرمایه گذاران و کار فرما ها در محاسبه میزان پرداخت مالیات در نظر گرفته است. این موارد شامل مالیات بر اموال، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سود این موارد خواهد بود.

طرح تجاری (بیزینس پلن) برای ثبت شرکت در سوئد

برای ثبت شرکت در این کشور، یکی از مهم ترین الزامات ارائه بیزینس پلن یا همان طرح تجاری می باشد. در صورتی که متقاضی بتواند یک بیزینس پلن قوی ارائه دهد، می تواند اقدام به دریافت اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت نماید. در واقع سرمایه گذار باید به دولت کشور سوئد ثابت کند که طرح وی، سودآوری مناسب را دارد و به رشد اقتصادی این کشور کمک خواهد کرد. برای ثبت شرکت، باید ابتدا طرح تجاری سرمایه گذار به تائید دولت این کشور برسد.

بهتر است متقاضیان برای ارائه بیزینس پلن، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند. ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی، کارشناسان خبره ای در این زمینه داریم که می توانند به شما در ارائه یک بیزینس پلن حرفه ای کمک کنند. شما عزیزان می توانید با متخصصان ما در این مجموعه تماس بگیرید و یا به صورت حضوری مراجعه نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

افراد سرمایه گذار باید در بیزینس پلن، دیدگاهی کلی از شغل مورد نظر ارائه دهند و همچنین در رابطه با خدماتی که قرار است ارائه دهند، توضیح دهند. در این طرح تجاری متقاضی باید اطلاعاتی در مورد مدرک تحصیلی خود، مهارت هایی که دارد و … مطرح کند. همچنین توضیحاتی در مورد استراتژی های فردی همچون برنامه بازاریابی و سیاست های قیمت گذاری در بیزینس پلن ذکر می شود. متقاضی باید در طرح تجاری خود، در مورد سرمایه اولیه و تامین اعتبار اضافی و سود کافی صحبت کند. علاوه بر همه این موارد افراد باید تمامی مدارک و اسناد مرتبط با ثبت شرکت و همچنین تائیدیه کتبی حمایت مالی، توصیه نامه ها و مجوز ها را ضمیمه کنند.

لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی، مواردی همچون استخدام نیروی کار سوئدی را در بیزنیس پلن خود مطرح کند، می تواند کمک زیادی به تائید شدن بیزینس پلن ارائه شده نماید. در نهایت دولت سوئد پس از بررسی موارد ذکر شده در طرح توجیهی فرد، مجوز راه اندازی کسب و کار را صادر می کند و مهلت مناسبی به شخص می دهد تا تجارت خود را به سودآوری برساند.

شرایط ثبت شرکت در سوئد

ارائه بیزینس پلن یکی از اصلی ترین شرایط ثبت شرکت در سوئد میباشد.

هزینه ثبت شرکت در سوئد

هزینه های مختلفی برای ثبت شرکت و شروع یک بیزینس وجود دارد که فرد متقاضی باید قبل از هر گونه اقدامی از آن ها آگاهی کسب کند. از هزینه های ثبت شرکت در سوئد می توان به هزینه های احداث شرکت، هزینه های اداری و هزینه ثبت شرکت و برند اشاره کرد که باید به دولت سوئد پرداخت گردند و به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهند بود. علاوه بر این افراد باید مبلغی بابت هزینه خرید یا اجاره ملک برای شرکت در نظر بگیرند و همچنین سرمایه اولیه مناسبی را داشته باشند. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در این کشور، 50.000 کرون یا 5000 یورو خواهد بود.

هزینه های یک فرد سرمایه گذار

هزینه های یک فرد سرمایه گذار

یکی دیگر از هزینه های لازم، هزینه اخذ ویزای سوئد از طریق ثبت شرکت می باشد که نیازمند مبلغ 150.000 یورو می باشد. علاوه بر این متقاضی باید از توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه های سالانه شرکت و کارمندان و پرداخت حقوق و بیمه برخوردار باشد. فرد سرمایه گذار باید هزینه یک سال حقوق کارمندان، اجاره دفتر برای شرکت و هزینه تبلیغات را داشته باشد.

علاوه بر همه این موارد، متقاضی باید سرمایه لازم جهت تامین زندگی خود و خانواده اش در این کشور برای مدت 2 سال را داشته باشد و بتواند هزینه های جانبی، اصلی و … را پرداخت کند. این مقدار هزینه برای خود متقاضی 20.000 یورو، برای همسر 10.000 یورو و برای فرزندان 5000 یورو خواهد بود.

مزایای ثبت شرکت در کشور سوئد

ثبت شرکت در این کشور مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • نظام مالیاتی مطلوب
  • دسترسی به بازار اروپا
  • امکان اخذ پاسپورت 5 سال پس از اخذ اقامت دائم
  • استفاده از برند اروپایی
  • پایین بودن هزینه های اداره شرکت
  • امکان افتتاح حساب شخصی و شرکتی
  • اجازه اقامت شنگن برای همه اعضای خانواده
  • امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال
  • قوانین گمرکی و تجاری آزاد در داخل اتحادیه اروپا
  • داشتن درآمد بالا
  • امکان فعالیت در نظام اقتصادی پویا
  • کشور سوئد یکی از 10 اقتصاد برتر اروپا است.
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا سوئدی
  • عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی
  • برخورداری نظام سیاسی و حقوقی با شرایط مناسب
  • کم ریسک بودن ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • اختصاص تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران در قالب وام

نکات اساسی در خصوص ثبت شرکت سوئد

اگر چه ممکن است ثبت شرکت در سوئد روشی ساده برای سرمایه گذاری باشد و سودآوری زیادی نیز داشته باشد، اما باید نکات مهم را در نظر گرفت. در واقع تنها اشخاصی می توانند در این روش از سرمایه گذاری با موفقیت عمل کنند که به طور کامل از ریسک ها و نکات موجود در این زمینه آگاه باشند. یکی از مهم ترین نکاتی که افراد باید در نظر داشته باشند، این است که در حوزه ای اقدام به ثبت شرکت نمایند که در آن از سابقه کاری درخشانی برخوردار بوده و همچنین بیزینس پلن قوی ای دارند.

یکی دیگر از نکات اساسی برای موفقیت در ثبت شرکت، نوشتن یک طرح تجاری قوی و خلاقانه می باشد که تاثیر بسیاری در تائید کسب و کار توسط دولت سوئد خواهد داشت. آخرین نکته برای ثبت شرکت در این کشور، توجه به ریسک و خطر پذیری این اقدام می باشد که در کشور سوئد ریسک سرمایه گذاری بسیار پایین است و متقاضی می تواند با خیالی اسوده اقدام به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئد نماید.

وکیل ثبت شرکت در سوئد اصطهبانناتی

ثبت شرکت در کشور های خارجی به دلیل عدم آشنایی متقاضی به قوانین موجود، کمی دشوار به نظر می رسد. برای ثبت شرکت در کشور سوئد، صاحبان سرمایه باید با تمامی قوانین حقوقی و ثبت شرکت در این کشور اشنایی داشته باشند. در صورتی که در تهیه مدارک مورد نیاز قصور کنند و یا در یکی از مراحل لازم برای تاسیس شرکت مرتکب اشتباه شوند، ممکن است با خسارت های غیر قابل جبرانی روبرو شوند و چه بسا دیگر نتوانند به هدف خود برسند. از این رو همواره توصیه می شود که صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور های خارجی از جمله سوئد، از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرند.

کارشناسان ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره و خدماتی در زمینه تاسیس شرکت می باشند. وکلای ما با برخورداری از سال ها تجربه در این زمینه و تسلط بر تمامی قوانین حقوقی مربوط به راه اندازی شرکت در کشور سوئد، می توانند بهترین راهکار ها را در اختیارتان قرار داده و شما در این امر خطیر یاری دهند.

سخن پایانی

با مواردی که در این مقاله بررسی شد، به این نتیجه رسیدیم که ثبت شرکت در سوئد شرایط ایده آلی خواهد داشت. به این دلیل که این کشور دارای اقتصاد رو به رشدی است و یکی از کشور های پیشرفته اروپایی محسوب می شود. ارائه بیزینس پلن قوی تاثیر قابل توجهی در قانع کردن مقامات دولتی برای ثبت شرکت در این کشور دارد. افراد برای سرمایه گذاری در سوئد باید شاخص اقتصادی تاثیر گذار را بررسی کنند و مطابق با آن تصمیم گیری نمایند. همچنین باید استاندارد های سرمایه گذاری را مد نظر قرار داده و از امنیت مالی در این کشور مطمئن شوند. هر چند که سرمایه گذاران در سوئد از امنیت مالی بالایی برخوردار می باشند.

در صورتی که قصد تاسیس شرکت در سوئد را دارید، می توانید با مشاوران ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید. همچنین می توانید در پایان این مقاله سوالات خود را در این خصوص مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخ گو باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در سوئد + شرایط و هزینه های ثبت شرکت

  1. رضا دشتى گفت:

    سلام، لطفا يك وقت مشاوره جهت مهاجرت به سوئد را هماهنگ كنيد تا خدمتتون برسم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      لطفاً با همکاران موسسه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *