تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

پزشکی و دندانپزشکی از جمله مشاغل پردرآمد در همه کشورهای جهان هستند به همین دلیل تعداد متقاضیانی که تمایل به تحصیل در این رشته‌ها را دارند بسیار زیاد است. تحصیل در این رشته‌ها به خصوص در دانشگاه‌های معتبر دنیا از آرزوهای بزرزگ هر دانشجویی به شمار می‌آید. سوئد از جمله کشورهایی است که سطح کیفیت سیستم آموزشی در ان بالاست و دانشجوهای ایرانیانی زیادی هستند که علاقمند به تحصیل پزشکی در سوئد و همچنین تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد هستند و از این طریق قصد مهاجرت تحصیلی به سوئد را دارند. اما آیا با شرایط و هزینه‌های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد آشنایی دارید؟ در این مقاله کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تمام جزییات مربوط به این موضوع را برای شما گردآوری کرده‌اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

موفقیت دانشجویان در قبولی برای تحصیل پزشکی در سوئد کار راحتی نیست و متقاضیان باید از نظر سطح علمی و سطح زبانی از آمادگی خوبی برخوردار باشند. شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئد نیز مانند پزشکی نسبتا دشوار است و دانشگاه‌های این کشور استانداردهای بالایی برای پذیرش دانشجویان خارجی در این رشته‌های پر درآمد در نظر گرفته‌اند.

تحصیل پزشکی در سوئد به طور معمول 5 سال طول می‌کشد که 1 سال و نیم از ان به صورت کارآموزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپری می‌شود. به همین دلیل دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در سوئد علاوه بر تسلط خوب بر زبان انگلیسی برای گذراندن دروس دانشگاهی خود، باید به زبان سوئدی نیز تسلط داشته باشند. همچنین دانشگاه‌های سوئد محدودیت‌های سنی خاصی را نیز برای پذیرش دانشجویان جدید اعمال کرده‌اند. به طور کلی شرایط تحصیل پزشکی در سوئد و همچنین رشته دندانپزشکی برای دانشجویان خارجی عبارتند از:

  • قبولی در آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های سوئد
  • تسلط به زبان انگلیسی و زبان سوئدی (مدرک آیلتس 7)
  • داشتن مدرک دیپلم از کشور مبدا
  • گذراندن دروس پیش نیاز از جمله زیست شناسی در دوران دبیرستان
  • محدودیت سنی متقاضیان (دانشجویان بین 17 تا 25 سال پذیرش می‌گیرند)
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد به زبان فنلاندی یا سوئدی

همانطور که در قسمت قبلی هم اشاره کردیم، مبحث زبان برای موفقیت در تحصیل در رشته پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در سوئد از مولفه‌های اصلی به حساب می‌آید. دانشجویان رشته پزشکی به علت سر و کار داشتن با جان و سلامتی انسان‌ها و حساسیت‌هایی که این رشته تحصیلی دارد موظفند تا با نوین‌ترین شیوه‌های درمان آشنا باشند و دائما علم خود را به روز نگه دارند. در دانشگاه‌های سوئد تمامی دروس با توجه به تغییرات شیوه‌های علمی و درمانی تدریس می‌شوند به همین دلیل تمامی دانشجویان این رشته باید آمادگی زبانی بسیار خوبی برای دسترسی و مطالعه منابع علمی داشته باشند. بنابراین دانشجویان قبل از ورود به تحصیل در رشته پزشکی در سوئد باید مدرک آیلتس 7 داشته باشند و صلاحیت زبانی خود را اثبات کنند.

رشته پزشکی و دندانپزشکی از آن دسته از رشته‌های تحصیلی هستند که دانشجویان علاوه بر گذراندن واحدهای تئوری در دانشگاه و آشنا شدن با علوم و مفاهیم اولیه، باید به صورت عملی نیز درس‌های خود را بیاموزند تا بتوانند به یک پزشک یا دندانپزشک حاذق تبدیل شوند. برای یادگیری دروس به صورت عملی، دانشجویان باید یک سال و نیم از طول دوران تحصیل پزشکی در سوئد را با کارآموزی در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی بگذرانند و با بیماران واقعی در ارتباط باشند.

زبان رسمی مردم سوئد زبان سوئدی است اما در این کشور زبان‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که اقلیت‌های مردمی با ان زبان‌ها با یکدیگر حرف می‌زنند. یکی از رایج ترین‌ترین زبان‌های رسمی اقلیت‌های مردمی در سوئد زبان فنلاندی است. دانشجویانی که در دوران کارآموزی خود هستند، برای ارتباط با بیماران نیاز دارند تا بتوانند با انها صحبت کنند به همین دلیل است که تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی در سوئد مستلزم یادگیری زبان سوئدی است. یادگیری زبان فنلاندی نیز می‌توانند به موفقیت بیشتر پزشکان در برقراری ارتباط با مراجعه کنندگان بیشتر کمک کند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد برای دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند رایگان است و این دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هزینه در دانشگاه‌های سوئد به تحصیل بپردازند. اما دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در سوئد و همچنین پزشکی در سوئد را دارند در مراحل مختلف هزینه‌های متفاوتی را باید بپردازند. این هزینه‌ها بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی بودن آن) می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به تفصیل درباره هزینه‌هایی که دانشجویان خارجی در رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی در سوئد باید بپردازند را گردآوری کرده‌ایم:

هزینه‌های مراحل مختلف تحصیلیمبلغی که دانشجویان باید بپردازند
هزینه بررسی مدارک دانشجویانبا توجه به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه متفاوت است
تحصیل پزشکی در سوئد در دانشگاه‌های دولتیبین 4000 تا 10000 یورو در سال
تحصیل پزشکی در سوئد در دانشگاه‌های خصوصی انگلیسی زبانتا 20000 یورو در سال
شرکت در آزمون TISUS در سوئد1600 کرون
شرکت در آزمون TISUS در خارج از سوئد2000 کرون
آزمون Tisus برای ارزیابی سطح زبان سوئدی

آزمون Tisus برای ارزیابی سطح زبان سوئدی

آزمون Tisus که مخفف عبارت The Test in Swedish for University Studies است، آزمونی برای ارزیابی سطح زبان سوئدی دانشجویان است. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی و یا پزشکی در دانشگاه‌های سوئدی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست را دارند باید قبل از شروع کلاس‌هایشان در آزمون شرکت کرده و مدرک قبولی خود را به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان می‌توانند در کشور سوئد با هزینه کمتری در این آزمون شرکت کنند. دانشجویانی هم که در کشور سوئد نیستند باید به سفارت سوئد در کشور خود رفته و با پرداخت هزینه بیشتر اقدام به ثبت نام نمایند. این آزمون هر ساله چند بار برگزار می‌شود و سیستم قبولی در آن مانند آزمون‌های تافل یا آیلتس با نمره مشخص نمی‌شود بلکه نتیجه آن فقط با قبولی یا مردودی به متقاضیان اعلام می‌شود.

دانشگاه های سوئد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

سوئد از نظر کیفیت سیستم آموزشی و سطح علمی دانشگاه‌ها از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار است. این کشور پیشرفته اروپایی علاوه بر رشد اقتصادی چشمگیری که دارد، در رشد آموزش و بهداشت نیز پیشرو است و توجه ویژه‌ای به تربیت دانش آموزان و دانشجویان در یک بستر خلاقانه و پربازده دارد. تحصیل در رشته پزشکی در سوئد به خصوص در دانشگاه‌های برتر این کشور رویای بسیاری از دانشجویان خارجی است.

دانشگاه کارولینسکا معتبرترین دانشگاه سوئد در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی است و از اعتبار بالایی در سطح بین المللی برخوردار است. این داشگاه افتخارات زیادی را در زمینه علم پزشکی کسب کرده است و همکاری‌های گسترده‌ای را با دیگر دانشگاه‌های مطرح جهان انجام داده است. در این قسمت به معرفی 10 تا از دانشگاه‌های رتبه دار سوئد در سطح جهانی می‌پردازیم.

نام دانشگاه‌های سوئدرنکینگ کشوریرنکینگ جهانیتاییدیه وزارت بهداشت
انستیتو کارولینسکا140دارد
دانشگاه اوپسالا287دارد
دانشگاه لوند398دارد
دانشگاه استکهلم4153دارد
دانشگاه گوتنبرگ5250 – 201دارد
دانشگاه علوم کشاورزی سوئد6300 – 250دارد
دانشگاه اومئا7350 – 301دارد
دانشگاه لینکوپینگ8400 – 351دارد
دانشگاه اوربرو9500 – 401دارد
دانشگاه مالمو10دارد

اقامت تحصیلی سوئد

دانشجویانی که شرایط تحصیل پزشکی در سوئد و شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئد را داشته باشند با آماده کردن مدارک لازم و ارائه آن به سفارت سوئد، می‌توانند برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنند. ویزای تحصیلی سوئد به دانشجویانی که اقامت کشورهای اتحادیه اروپا را نداشته باشند تعلق می‌گیرد. افرادی که ویزای تحصیلی سوئد را دریافت می‌کنند، تا پایان دوران تحصیلی خود می‌توانند در سوئد اقامت داشته باشند. اما پس از فارغ التحصیلی اعتبار ویزای آنها نیز به پایان می‌رسد و باید کشور سوئد را ترک کنند.

دانشجویان خارجی که مقیم کشورهای اتحادیه اروپا باشند نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارند و امکان اقامت تحصیلی بدون ویزا را در این کشور دارند. اما نکته قابل توجه برای این دانشجویان این است که پس از یک سال باید مشخصات خود را در جمعیت سوئد ثبت کنند و شماره هویت شخصی خود را دریافت کنند.

پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سوئد

پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سوئد

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

اگر شما نیز از آن دسته از دانشجویانی هستید که شرایط تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در سوئد را دارید، اولین گام برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد این است که از یکی از دانشگاه‌های سوئد پذیرش تحصیلی دریافت کنید. برای این کار بهتر است تا چند دانشگاه را مد نظر داشته باشید و قوانین و مقررات آنها برای پذیرش دانشجویان خارجی را با دقت مطالعه کنید. سپس با توجه به تناسب آن دانشگاه‌ها با شرایط شما و سوابق تحصیلیتان، معقولانه تصمیم گیری کنید و مدارک خود را به آنها ارسال کنید. اگر نمی‌دانید که کدام دانشگاه مناسب با شرایط شماست و شانس گرفتن پذیرش از کدام دانشگاه برایتان بیشتر است، توصیه می‌کنیم که از مشاوره‌های کارشناسان باتجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی استفاده کنید تا با خیال راحت‌تری برای آینده تحصیلی خود تصمیم گیری کنید.

دانشگاه‌های مختلف ممکن است مدارک متفاوتی را از دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در سوئد درخواست کنند اما به طور کلی مدارک لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر به دانشگاه
  • ارائه نسخه ترجمه شده مدرک دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه تمامی ریزنمرات
  • ارائه انگیزه نامه برای تحصیل
  • تکمیل فرم مشخصات شخصی به صورت کامل
  • ارائه مدرک زبان (آیلتس 6 یا 7)

پس از اینکه درخواست شما مبنی بر گرفتن پذیرش از دانشگاه مد نظرتان مورد قبول واقع شد، حالا نوبت آن است که برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنید. برای گرفتن ویزا لازم است تا مدارک خواسته شده را به سفارت سوئد تحویل دهید تا ماموران مهاجرتی به بررسی پرونده شما بپردازند و برای صدور ویزای شما تصمیم گیری کنند. مدارک لازم برای ارائه به سفارت سوئد عبارتند از:

  • ارائه گواهی تاییدیه سلامت
  • ارائه پاسپورت
  • گواهی عدم داشتن سوء سابقه کیفری
  • ارائه مدرک قبولی در آزمون زبان سوئدی TISUS
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 یا 7
  • اثبات داشتن تمکن مالی کافی
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
بورسیه های پزشکی و پیراپزشکی

بورسیه های پزشکی و پیراپزشکی

بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های سوئد به خصوص در دانشگاه‌های خصوصی گاهی ممکن است برای دانشجویان سنگین باشد. علاوه بر هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی نیز بر دوش دانشجویان است. یکی از گزینه‌هایی که به دانشجویان کمک می‌کند تا از پس هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد بربیایند استفاده از بورسیه‌های تحصیلی است. دانشجوها می‌توانند از بورسیه‌هایی که توسط دانشگاه‌های پزشکی و پیراپزشکی ارائه می‌شود و یا بورسیه‌های عمومی دانشجویان استفاده کنند. این بورسیه با توجه به انواعی که دارند درصدهای تخفیف مختلفی را برای شهریه دانشجویان تقبل می‌کنند. برخی از بورسیه‌ها نیز وجود دارند که به طور کامل هزینه‌ تحصیل پزشکی در سوئد و هزینه‌های زندگی دانشجویان را پوشش می‌دهند. انواع مختلفی از بورسیه‌ها وجود دارد که توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلفی ارائه می‌شوند و پرداخت قسمت‌هایی از هزینه‌های دانشجویان را تقبل می‌کنند. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

عنوان بورسیهنام نهاد ارائه دهنده
برنامه بورس جهانی دانشگاه کارلستاددانشگاه کارلستاد
برنامه بورس جهانی دانشگاه لونددانشگاه لوند
برنامه بورسیه تحصیلی دانشگاه گوتنبرگدانشگاه گوتنبرگ
بورسیه بین المللی دانشگاه لینکوپینگدانشگاه لینکوپینگ

میزان حمایت مالی این نهادها از دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در سوئد متفاوت است. برای اطلاع از جزییات این بورسیه‌ها بهتر است به سایت دانشگاه‌های ذکر شده در جدول بالا مراجعه کنید و در جریان دقیق آنها قرار بگیرید.

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد علاوه بر شهریه دانشگاه و مبالغی که برای جزوه و کتاب و …، هزینه‌های زندگی را نیز در بر می‌گیرد. این هزینه‌ها از شهریه خوابگاه گرفته تا کرایه تاکسی و خورد و خوراک و پوشاک و … را شامل می‌شود. از آنجایی که دانشجویان یا کار نمی‌کنند و توسط خانواده‌هایشان حمایت مالی می‌شوند و یا فقط مجوز کار نیمه وقت را دارند، لازم است تا براوردی از هزینه‌های ضروری زندگی دانشجویی در سوئد داشته باشند تا بتوانند به خوبی تمام هزینه‌های خود را مدیریت کنند. لازم به یادآوری است که کشور سوئد از جمله کشورهای گران قیمت در قاره اروپا به حساب می‌آید.

در قسمت‌های قبلی درباره هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های مختلف سوئد صحبت کردیم. در این قسمت اطلاعاتی کوتاه درباره هزینه‌های اقلام مصرفی روزانه افراد در سوئد برایتان گردآوری کرده‌ایم.

اقلام یا خدمات مصرفیهزینه به یورو
یک بطری شیر 1 لیتری1.07
یک قرص نان 500 گرمی2.06
1 کیلو برنج2.026
یک شانه 12 عددی تخم مرغ2.59
1 کیلو گوشت مرغ8.88
1 کیلو گوشت گوساله13.42
1 کیلو سیب2.35
1 کیلو سیب زمینی0.98
بطری آب 1.5 لیتری1.32
کرایه ایاب و ذهابماهیانه 66.19
هزینه آب و برق و گاز برای آپارتمان 85 متری66.79
اینترنت پر سرعت 60 MBPS نامحدود27.21
اجاره خانه واحد یک خوابه در مرکز شهر763.13
اجاره خانه واحد یک خوابه در اطراف شهر538.16

تمامی این هزینه‌ها به صورت تقریبی در نظر گرفته شده‌اند و با توجه به اینکه دانشجویان در کدام قسمت شهر ساکن هستند و سبک زندگی آنها هزینه‌های زندگی متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت که هزینه هر فرد به طور ماهیانه چیزی حدود 1600 تا 2100 یورو است.

شرایط ویزای تحصیلی سوئد

گرفتن ویزای تحصیلی در هر کشوری شرایط و مدارک خاص خود را لازم دارد. دریافت ویزای تحصیلی به خصوص برای تحصیل رشته پزشکی در سوئد نیز همینطور است. متقاضیان علاوه بر داشتن شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی و پزشکی در سوئد و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر این کشور باید شرایط عمومی گرفتن ویزای تحصیلی را نیز داشته باشند. درباره مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی در قسمت‌های قبلی صحبت کردیم. اما شرایط عمومی لازم برای اخذ این نوع ویزا عبارتند از:

  • موافقت دانشگاه مورد نظر در سوئد با تحصیل متقاضی در آن دانشگاه
  • نداشتن سوء سابقه کیفری دانشجویان
  • تهیه تمام مدارک شناسایی خواسته شده از سوی سفارت
  • سلامت جسمی و روحی-روانی متقاضیان
  • نامه تایید بانک مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی دانشجویان برای مدیریت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در سوئد
ویزای تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

کار پس از تحصیل پزشکی در سوئد

متقاضیانی که بتوانند ویزای تحصیلی سوئد را دریافت کنند، تا یک سال اجازه اقامت در این کشور را دارند. پس از گذشت یک سال در صورتی که دانشجویان نمرات خوبی را در دروس پزشکی و دندانپزشکی کسب کرده باشند و صلاحیت ادامه تحصیل در این رشته را داشته باشند، اداره مهاجرت سوئد با تمدید ویزای تحصیلی آنها موافقت خواهد کرد.

پس از فارغ التحصیلی اعتبار ویزای تحصیلی دانشجویان به پایان می‌رسد و باید به کشور خود بازگردند. دانشجویانی که قصد ادامه زندگی در کشور سوئد را داشته باشند می‌توانند به روش‌های مختلفی اقامت خود را در این کشور تمدید کنند. یکی از این روش‌ها پیدا کردن کار است.

خوشبختانه تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور سوئد این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا به راحتی بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند. از آنجایی که دانشگاه‌های پزشکی سوئد دارای اعتبار زیادی در اروپا و در سطح بین المللی هستند، فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند علاوه بر سوئد در سایر نقاط اروپا نیز استخدام شوند. استخدام پزشکانی که از دانشگاه‌های سوئد مدرک خود را دریافت کرده‌اند در کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله نروژ، فنلاند و دانمارک به راحتی انجام می‌شود. کشور سوئد نیز به دلیل پیشرفت‌های فراوانی که در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد و همچنین به دلیل نرخ پایین بیکاری در این کشور، به استخدام پزشکان زیادی در مراکز مربوطه می‌پردازد.

افرادی که کشور مبدا آنها جزئی از اتحادیه اروپا نیست، بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند ویزای کار خود را دریافت کنند و در کشور سوئد به فعالیت خود ادامه دهند. افرادی که با ویزای کار به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشند و بیمه و مالیات خود را پرداخت کنند، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند اقامت دائم سوئد را اخذ کنند و در این کشور ماندگار شوند. اما برای تبدیل ویزای تحصیلی سوئد به ویزای کاری برای کسانی که به تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در سوئد پرداخته‌اند، شرایط زیر لازم است:

  • تسلط به زبان سوئدی
  • تایید مدرک دانشگاهی آنها
  • گذراندن آزمون مهارت پزشکی در سوئد
  • حضور در دوره‌های آشنایی با قوانین کشور سوئد و یادگیری قوانین این کشور
  • گذراندن دوره‌های کارورزی و کارآموزی بالینی در مراکز درمانی
  • درخواست گواهی کار پزشکی
حداقل درامد دندانپزشکان در سوئد

حداقل درامد دندانپزشکان در سوئد

درآمد پزشکان در سوئد

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته دندانپزشکی در سوئد پس از فارغ التحصیلی و گذراندن دوره‌های کارورزی به راحتی می‌توانند جذب بازار کار این کشور شوند. دندانپزشکان در سوئد در بخش‌های دولتی و خصوصی و در مراکز مختلفی همچون بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌های شخصی، آزمایشگاه‌های مختلف و درمانگاه‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند. میزان حقوق دندانپزشکان به عوامل مختلفی مانند تجربه آنها، تخصص آنها، موقعیت محل کار ایشان و … تعیین می‌شود. به طور معمول حداقل حقوق دندانپزشکان از 56000 کرون شروع می‌شود و ممکن است به 164000 کرون نیز برسد.

فارغ التحصیلان پزشکی نیز پس از پایان تحصیل پزشکی در سوئد می‌توانند به عنوان پزشک عمومی در مراکز بهداشت و درمان شغل خود را ادامه دهند و یا در آزمون‌های تخصص شرکت کنند و در صورت قبولی به ادامه تحصیل پرداخته و در رشته مورد نظر خود متخصص شوند. در ادامه با متوسط درآمد دندانپزشکان و پزشکان در شاخه‌های مختلف تخصصی بیشتر آشنا می‌شویم. لازم به یادآوری است که اعداد زیر بسیار تقریبی هستند.

انواع مختلف تخصص پزشکانمیزان درآمد ماهیانه به کرون
دندانپزشک عمومی107000
متخصص ارتودنسی133000
متخصص پریودنت133000
متخصص اندودنتیکس138000
متخصص آلرژی87300
روانشناس بالینی151000
پزشک بخش اورژانس108000
پزشک متخصص داخلی143000
پزشک بیهوشی157000
فیزیوتراپیست84100
روانپزشک124000
رادیولوژیست131000
اورولوژیست163000
چشم پزشک97100
پزشک متخصص اطفال111000
پزشک متخصص زنان و زایمان133000
پزشک متخصص مغز و اعصاب144000
پزشک عمومی92900
متخصص تغذیه و رژیم درمانی92100
پزشک متخصص پوست133000

سخن پایانی

تحصیل پزشکی در سوئد و تحصیل دندانپزشکی در سوئد از جمله پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در این کشور پیشرفته اروپایی هستند. وجود دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی، بازار کار خوب برای فارغ التحصیلان این رشته و همچنین سطح بالای رفاه زندگی در این کشور باعث شده است تا دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در این رشته‌های پر رقابت شوند. قبولی در پزشکی و دندانپزشکی در سوئد کار راحتی نیست و شرایط دشواری پیش روی دانشجویان است. به همین دلیل لازم است تا دانشجویان پیش از ارسال درخواست به دانشگاه‌های مختلف سوئد برای گرفتن پذیرش، حتما اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت تحصیلی به سوئد بالا ببرند و با توجه به شرایط خود، دانشگاه مد نظرشان را انتخاب کنند.

اگر برای انتخاب دانشگاه پزشکی مورد نظر خود در سوئد دچار تردید هستید، می‌توانید از طریق راه‌های تماس مختلفی که در سایت وجود دارد با کارشناسان خبره ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی ارتباط بگیرید و از مشاوره‌های تخصصی آنها در زمینه انتخاب دانشگاه در سوئد و روند گرفتن ویزای تحصیلی سوئد کمک بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

4 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

  1. F گفت:

    این امکان وجود داره که مدرک کارشناسی رشته های علوم پایه مثلا زیستشناسی رو در ایران بگیریم و برای ارشد پزشکی در سوئد اقدام کنیم یا باید کارشناسی رو هم در سوئد گرفت

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با مدرک کارشناسی از دانشگاه های مورد تایید ایران می توانید برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد اقدام نمایید.

  2. helma گفت:

    سلام میخواستم بدونم چن سال باید درس بخونم تا دندون پزشکی قبول شم در کشور سوئد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      دوره دندانپزشکی در سوئد 5 ساله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *