هزينه تحصيل در مجارستان

مجارستان در مقایسه با دیگر مناطق اروپای غربی، یک مکان بسیار مقرون به صرفه در مورد شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی ارائه می دهد. شهریه ها و هزينه تحصيل در مجارستان براساس دانشگاه و برنامه تحصیلی متغیر است، معمولا پیش از پذیرش در دانشگاه، باید شهریه آن را پرداخت کرد. اطلاعات تکمیلی را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه های مجارستان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است، جمعیت آن 9.8 میلیون نفر و پایتخت آن بوداپست می باشد. نظام آموزشی این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است. شهریه تحصیل بسیار مقرون به صرفه می باشد و در مقایسه با سایر کشور های اروپایی شهریه و هزینه تحصیل بسیار پایین است.

شهریه تحصیل در مجارستارن بسیار کم و مقرون به صرفه است و هزینه تحصیل در هر دانشگاه متفاوت است. دانشجویانی که تحت برنامه “بودجه دولتی” مشغول به تحصیل هستند ، لازم نیست هیچ گونه شهریه ای پرداخت کنند. دانشجویان غیر اروپایی یا بین المللی باید سالیانه حدود 2000 یورو برای شهریه دانشگاه هزینه کنند. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. شهریه تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت است . برای کسب اطلاعات دقیق تر می توان به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرد. شهریه و هزینه تحصیل برخی از رشته های موجود در دانشگاه های مجارستان :

  • پزشکی و دندان پزشکی : حدود 3000 _ 4000 یورو در هر ترم
  • رشته های مهندسی : حدود 1600 _ 2500 یورو در هر ترم
  • مدیریت تجارت : حدود 1200 یورو در هر ترم
  • روابط بین الملل : حدود 600 _ 1000 یورو در هر ترم

معمولا پیش از پذیرش در دانشگاه، باید شهریه آن را پرداخت کرد. علاوه بر پرداخت شهریه، دانشحویان ملزم به پرداخت هزینه های اضافی مانند هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه درخواست هستند که هزینه هر یک از آنها 15 یورو می باشد. دانشجویان می توانند از “مرکز وام دانشجویی مجارستان” برای تامین هزینه های تحصیل  خود وام بگیرند. شرایط درخواست وام تحصیلی :

  • داشتن مجوز اقامت یا کارت مهاجرت
  • حداکثر سن مجاز برای درخواست:  40 سال

مرکز وام دهی از شرایط دانشجویان مطلع است و ممکن است برخی از آنها در بازپرداخت وام با مشکلاتی مواجه شوند؛ بنابراین نحوه پرداخت اقساط وام دانشجویی را با توجه به توان مالی آنها تنظیم می کنند. راه دیگر برای پرداخت هزینه های تحصیل، کار کردن است . طبق قانون مجارستان، دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت (8 ساعت) یا نیمه وقت (4 _ 6 ساعت) کار کنند. حداقل حقوق افراد تازه وارد و غیر متخصص که 8 ساعت در روز کار می کنند حدود 430 یورو است، در حالی که حداقل حقوق افراد ماهر و متخصص حدود 560 یورو می باشد.

 

دانشگاه های مجارستان

هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان 450 یورو تا 500 یورو در ماه است. این شامل هزینه های غذا، مسکن، حمل و نقل، کتاب و غیره می شود.

  • اجاره ماهانه آپارتمان کوچک در بوداپست : 70.000 فورینت( 220 یورو)
  • هزینه آب و برق: 200 تا 230 یورو
  • اجاره ماهانه یک اتاق در بوداپست : 60.000 فورینت( 190 یورو) به همراه هزینه آب و برق
  • اجاره ماهانه آپارتمان کوچک در بیرون از شهر: 50.000 فورینت( 155 یورو) به همراه هزینه آب و برق
  • اجاره ماهانه یک اتاق در بیرون از شهر: 20.000 فورینت (60 یورو) به همراه هزینه آب و برق
  • هزینه ماهانه: 9.500 فورینت( 30 یورو)هزینه حمل و نقل ماهانه برای دانشجویان: 3.450 فورینت (12 یورو)
  • بلیط یک طرفه: 350 فورینت
  • هزینه حمل و نقل عمومی در بیرون از شهر، هزینه ماهانه: 6.50 فورینت
  • هزینه حمل و نقل ماهانه برای دانشجویان: 3.300 فورینت
  • بلیط یک طرفه: 300 فورینت
  • یک قرص نان: 270 فورینت( 1 یورو،1 دلار)
  • یک بطری نوشیدنی: 250 فورینت(1 یورو،1.4 دلار)
  • یک لیتر شیر:220 فورینت( 1 یورو، 1.4 دلار)
  • هزینه غذای بیرون: 1.500 تا 2.500 فورینت ( 5 تا 6 یورو، 6 تا 12 دلار)
  • منوی روزانه: 890 تا 1.500 فورینت
  • بلیط سینما: 1.090 تا 1.670 فورینت(4 یورو، 5.5 دلار)  با عینک سه بعدی: 1.600 تا 2.100 فورینت

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی مجارستان

مطالعات پزشکی در مجارستان در سطح استانداردهای اروپایی بوده و بالاترین کیفیت را در نظر گرفته اند. شرایط پذیرش نسبتا راحت و هزینه های معقول برای دانشجویان، مجارستان را برای بسیاری از دانشجویان محل مناسبی برای انتخاب ساخته است. مجارستان از دانشجویان بین المللی با چهار دانشگاه که برنامه های پزشکی ، داروسازی و دندان پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند استقبال می کند: دانشگاه Semmelweis، دانشگاه Debrecen، دانشگاه Szeged و دانشگاه Pécs.

مدرک پزشکی از دانشگاه مجارستان در اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا معتبر است که موجب می شود تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته پزشکی به مجارستان بیایند. مجارستان به گرمی از دانشجویان بین المللی استقبال می کند.

مجارستان مطابق با استاندارد های بین المللی است و رشته پزشکی در مجارستان با بهترین کیفیت ارائه می شود. اگر شما تصمیم به تحصیل پزشکی در مجارستان را دارید، شما مدرکی را دریافت خواهید کرد که در کل اتحادیه اروپا معتبر است. شرایط پذیرش نسبتا آسان و هزینه های کم تحصیل در مقطع کارشناسی، مجارستان را انتخاب اول برای بسیاری از دانشجویان می کند.

تحصیل پزشکی در مجارستان چه مقدار هزینه در بر خواهد داشت؟ هزینه زندگی در مجارستان از بقیه کشور های اروپایی کمتر است. یک بودجه منطقی ماهانه حدود 750 یورو ( تقریبا 950 دلار آمریکا) به ازای هر ماه خواهد بود. اگر شما برنامه دارید که در بوداپست تحصیل کنید، این را به خاطر داشته باشید که هزینه های شما نسبت به بقیه بخش های کشور بالاتر خواهد بود.

شرایط و درآمد کار دانشجویی در مجارستان

آیا به فکر کار کردن در کنار تحصیل در کشور مجارستان هستید؟ دانشجویانی که علاقه مند به کار کردن در کنار تحصیل در کشور مجارستان باشند، فرصت های متعددی پیش روی خود خواهند یافت تا بتوانند در کنار تحصیل، سابقه ی کاری نیز کسب کنند. شرکت های بین المللی و همچنین شرکت های مجارستانی، به دانشجویان خارجی، شغل های چند زبانه پیشنهاد می دهند. شرکت های بین المللی بزرگی مثل TATA و GE انتخاب های محبوبی برای دانشجویان بین المللی در مجارستان به حساب می آیند. دلایلی برای کار کردن در کنار تحصیل:

  • کارفرمایان در خصوص شرایط کار و ساعات کاری در مقابل دانشجویان انعطاف به خرج می دهند.( کار پاره وقت، 4 -6 ساعت در روز)
  • می توانید در کنار پول ماهیانه ای که دریافت می کنید، هزینه های زندگی خودتان را تامین کنید.
  • تجربه کاری به دست می آورید.

در خصوص دانشجویان شاغل در کشور مجارستان قوانینی نیز وجود دارد:

  • در هفته حداکثر 24 ساعت می توانید کار کنید.
  • باید بیشتر از 16 سال سن داشته باشید.

اکثر موسسات آموزش عالی در کشور مجارستان، دفاتر کاریابی مختص به خودشان را دارند که دانشجویان در صورت علاقه مندی می توانند به این دفاتر مراجعه و اطلاعات مربوط به فرصت های شغلی موجود را کسب نمایند. این دفترها از طریق پایگاه های اطلاعاتی و هم چنین برنامه های سازمان دهی شده، فرصت های شغلی ای را به دانشجویانی که به دنبال کار می گردند ارائه می دهند و در خصوص مدیریت و برنامه ریزی کاری به آنها کمک می کنند.

EURES یک پرتال جست وجوگر فرصتهای شغلی در اتحادیه اروپاست که در آن می توانید فرصت های شغلی ای که توسط شرکت های اروپایی و همچنین شرکت های مجارستانی به اشتراک گذاشته شده اند را مشاهده کنید. EURES مجارستان، اطلاعاتی در مورد شرایط کاری به شما ارائه می دهد و همچنین پایگاه های اطلاعاتی ای را در اختیار افرادی که به جست و جوی کار هستند می گذارد که در آن می توانید فرصت های شغلی مختلف را بررسی کنید.

Job Fair (رویداد هایی که در آن شرکت ها، کارفرمایان و مدیران برای جذب نیرو به معرفی خود می پردازند). در کشور مجارستان، برای افرادی که در جست و جوی کار هستند و می خواهند با نمایندگان شغل های مختلف ملاقات داشته باشند، رویداد هایی برگزار می شود. رویداد HVG، محبوب ترین رویداد در کشور مجارستان است که سالیانه دو بار برگزار می شود و شرکت های بین المللی و شرکت های مجارستانی در آن معرفی می شوند.

در صورتی که پس از فارغ التحصیلی تصمیم بگیرید که در کشور مجارستان بمانید و به کار مشغول شوید، به “مجوز اقامت کاری” نیاز خواهید داشت. اطلاعات مربوط به این مجوز را می توانید در وبسایت دفتر مهاجرت و پناهندگی کشور مجارستان مشاهده کنید.

هزینه تحصیل در مجارستان در دانشگاه های خصوصی

دانشگاه Andrassy بوداپست (AUB) (نام کامل :دانشگاه آلمانی زبان  Andrassy Gyula بوداپست /  Andrassy Gyula German Deutschsprachige Universitat Budapest ) یک دانشگاه خصوصی در بوداپست می باشد که پایتخت مجارستان می باشد. هزینه شهریه برای  دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس در (AUB) در حدود 280000 HUF یا 865 یورو  برای هر ترم از ترم تابستانه ۲۰۱۹ می باشد. هزینه شهریه برای دانشجویان مقطع دکترا در (AUB) در حدود 165000 HUF یا 510 یورو  برای هر ترم از ترم تابستانه ۲۰۱۹ می باشد.

 هزینه های کارهای اداری برای دانشجویان برنامه تحصیلی دکترا در دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد و فوق لیسانس در (AUB) در حدود 20000 HUF یا 62 یورو برای هر ترم از ترم تابستان  ۲۰۱۸ می باشد. دانشگاه متروپولیتن بوداپست یک آموزشگاه آموزش عالی خصوصی و معتبر در بوداپست مجارستان می باشد. بطور رسمی معروف به دانشگاه علوم کاربردی BKF یا دانشگاه علوم کاربردی متروپولیتن بوداپست می باشد. ترم پایه حرفه ای برای برنامه های کسب و کار تجاری، برنامه پیش از کارشناسی ارشد :

  • برای دانشجویان اروپایی 1, 2 : ۲۰۰۰ یورو هر ترم
  • برای دانشجویان غیر اروپایی 1 : ۲۰۰۰  یورو هر ترم
  • برنامه آمادگی فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان اروپایی 1, 2 :  ۲۲۰۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی 1 : ۲۲۰۰  یورو هر ترم
  •  برنامه های تحصیلی لیسانس، انیمیشن، نمایش های بصری، طراحی گرافیک، طراحی رسانه، عکاسی، طراحی محیط برای دانشجویان اروپایی 1, 2 :  ۲۳۷۵ و برای دانشجویان غیر اروپایی 1 : ۳۱۵۰ یورو هر ترم
  • مدیریت و اجرای کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات، حسابداری و دارایی، کسب و کار بین الملل، گردشگری و کیترینگ، علوم رسانه و ارتباطات، رابطه بین المللی برای دانشجویان اروپای1, 2 : ۱۷۵۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی 1 :  ۲۳۷۵  یورو هر ترم
  • برای تمامی دانشجویان  ۲۹۵۰ یورو برای هر ترم  در مورد مدرک گردشگری فقط ۱۵۰۰ یورو برای هر ترم + هزینه شهریه METU  در مورد مدرک گردشگری و METU
  •  طراحی گرافیک، هنر و مدیریت طراحی، برای دانشجویان اروپایی ۲۷۰۰ یورو و برای دانشجویان غیر اروپایی  ۳۵۰۰ یورو برای هر ترم
  • مطالعات رسانه و ارتباطات ،گسترش کسب و کار، برای دانشجویان اروپایی ۲۱۰۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی ۳۳۰۰ یورو برای هر ترم
  • مدیریت گردشگری، مدیریت و رهبری و بازاریابی برای دانشجویان اروپایی ۲۱۰۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی ۲۵۰۰ یورو برای هر ترم
  • کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برای دانشجویان اروپایی  ۲۵۰۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی ۳۳۰۰ یورو برای هر ترم

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان دارای یکی از بالاترین شهریه تحصیلی است، برای اطلاعات به روز در این خصوص می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

سوالات متداول در مورد هزینه تحصیل در مجارستان

1- هزینه تحصیلی پزشکی و دندان پزشکی در مجارستان چه میزان می باشد؟

هزینه تحصیلی پزشکی و دندان پزشکی حدود۳۰۰۰-۴۰۰۰ یورو در هر ترم

2- هزینه تحصیل رشته های مهندسی در مجارستان چه میزان می باشد؟

هزینه تحصیلی رشته های مهندسی حدود ۱۶۰۰-۲۵۰۰ یورو در هر ترم

3- هزینه تحصیلی مدیریت تجارت در مجارستان چه میزان می باشد؟

هزینه تحصیلی مدیریت تجارت حدود ۱۲۰۰ یورو در هر ترم

4- هزینه تحصیلی رشته روابط بین الملل در مجارستان چه میزان می باشد؟

هزینه تحصیلی روابط بین الملل حدود ۶۰۰-۱۰۰۰ یورو در هر ترم

5- هزینه تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کارMBAدر مجارستان چه میزان می باشد؟

کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار MBAبرای دانشجویان اروپایی ۲۵۰۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی ۳۳۰۰ یورو برای هر ترم

6- هزینه تحصیلی مدیریت گردشگری،مدیریت و رهبری و بازاریابی در مجارستان چه میزان می باشد؟

مدیریت گردشگری،مدیریت و رهبری و بازاریابی برای دانشجویان اروپایی۲۱۰۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی ۲۵۰۰ یورو برای هر ترم

7- هزینه تحصیلی مطالعات رسانه و ارتباطات،گسترش کسب و کاردر مجارستان چه میزان می باشد؟

مطالعات رسانه و ارتباطات ،گسترش کسب و کار،برای دانشجویان اروپایی۲۱۰۰ و دانشجویان غیر اروپایی۳۳۰۰ یورو برای هر ترم

8- هزینه تحصیلی طراحی گرافیک،هنر و مدیریت طراحی در مجارستان چه میزان می باشد؟

طراحی گرافیک ،هنر و مدیریت طراحی برای دانشجویان اروپایی۲۷۰۰یورو و برای دانشجویان غیر اروپایی۳۵۰۰ یورو برای هر ترم

9- هزینه تحصیل برنامه امادگی فشرده زبان در مجارستان چه میزان می باشد؟

برنامه امادگی فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان اروپایی ۲۲۰۰ و برای دانشجویان غیر اروپایی۲۲۰۰ یورو در هر تر

10- هزینه تحصیلی رشته انیمیشن،نمایش های بصیری،طراحی گرافیک در مجارستان چه میزان می باشد؟

برنامه های تحصیلی لیسانس انیمیشن نمایش های بصیری،طراحی گرافیک،طراحی رسانه،عکاسی ،طراحی محیط برای دانشجویان اروپایی۲۳۵۷و برای دانشجویان غیر اروپایی۳۱۵۰ یورو برای هر ترم

11- هزینه تحصیلی رشته مدیریت و اجرای و کسب وکار،بازاریابی و تبلیغات،حسابداری در مجارستان چه میران می باشد؟

مدیریت اجرای کسب وکار،بازاریابی و تبلیغات،حسابداری و دارایی،وکسب و کار بین الملل،گردشگری و کیترینگ،برای دانشجویان اروپایی۱۷۵۰ یورو و برای دانشجویان غیر اروپایی ۲۳۷۵ یورو در هر ترم می باشد

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *