لیست دانشگاه های پزشکی چین

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور جمهوری خلق چین در سال های اخیر با انبوه مشتاقان تحصیل در این رشته ها مواجه شده است. اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، وجود رشته های متنوع دانشگاهی، اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان موجب شده است تا این کشور به یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی جهان تبدیل شود. در این راستا در این مقاله به بررسی دانشگاه های برتر و معتبر پزشکی چین می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • تحصیل در رشته پزشکی چین
  • اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی چین
  • برنامه تحصیل پزشکی در چین
  • دوره های تحصیل پزشکی در چین
  • ایرانی های مشغول به تحصیل پزشکی چین
  • شرایط تحصیل پزشکی در چین
  • مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر چین
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین
  • دلایل تحصیل در رشته پزشکی چین
  • دانشگاه های پزشکی زبان انگلیسی چین
  • دانشگاه پزشکی ژنگرو چین
  • دانشگاه پزشکی فودان چین
  • دانشگاه پزشکی ووهان چین
  • دانشگاه پزشکی جیائو تونگ شانگهای چین
  • دانشگاه پزشکی جنوب شرقی چین
  • دانشگاه پزشکی پکن چین
  • دانشگاه پزشکی سوت یات سن چین
  • دانشگاه پزشکی گوانگشی چین
  • دانشگاه پزشکی شاندونگ چین
  • دانشگاه پزشکی دالیان چین
  • دانشگاه پزشکی وهبی چین
  • دانشگاه پزشکی شیان جیائو تونگ چین
  • دانشگاه پزشکی سیچوان چین
  • دانشگاه پزشکی ژجیانگ چین
  • رتبه و رنکینگ جهانی دانشگاه های پزشکی چین
  • دانشگاه های پزشکی چین مورد تائید وزارت بهداشت ایران
  • برترین دانشگاه های پزشکی چین در سایت CUCAS
  • دانشگاه های پزشکی چین دارای امتیازهای جهانی
  • معتبر ترین دانشگاه های پزشکی چین
  • سخن آخر
  • سوالات متداول

تحصیل در رشته پزشکی چین

پایین بودن هزینه های تحصیل در رشته پزشکی و اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی و اهمیت دانشگاه های کشور چین موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل در این رشته روانه این کشور شوند. مهم ترین مورد در مهاجرت متقاضیان تحصیل در این رشته در کشور چین، این است که متقاضیان الزامی به شرکت در آزمون ورودی و یا شرکت در دوره پیش پزشکی مانند دوره پیش پزشکی پاتفک روسیه ندارند.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته پزشکی چین مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس می باشد. طول مدت تحصیل در این رشته در حدود ۵ تا ۶ سال می باشد. به دلیل این که دانشجویان پس از تمام شدن دوره آموزشی باید دوران کارآموزی خود را در بیمارستان ها و درمانگاه های کشور چین بگذرانند، مهارت و تسلط به زبان چینی اهمیت فراوانی دارد.
متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی چین از این مزیت خاص برخوردار هستند که هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور در حدود ۷۰ درصد از کشور آمریکا ارزان تر است. خبر خوب برای متقاضیان ایرانی علاقمند به تحصیل در این کشور این است که بیشتر دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشند. در واقع این موضوع یکی از نگرانی های متقاضیانی است که خواستار بازگشت به کشور خود پس از تمام شدن دوره تحصیلی می باشند.
بر این اساس مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی دانشگاه های معتبر و برتر کشور چین پرداخته اند. اگر قصد تحصیل پزشکی در چین را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشد.

اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی چین

متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور چین این کشور را به دلیل برخورداری دانشگاه ها از اساتید مجرب و با پشتوانه علمی بالا محل مناسبی برای تحصیل پزشکی می دانند. کالج ها و دانشگاه های پزشکی چین با ارائه امکانات آموزشی پیشرفته و مدرن و آزمایشگاه های مجهز زمینه لازم در جهت مهارت ورزی و کسب تجربه و علم و دانش را برای دانشجویان فراهم می کنند.از مزیت های مهم تحصیل در دوره پزشکی کشور چین می توان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور و بهره مندی دانشجویان از کتابخانه های بزرگ و تجهیزات کامپیوتری مدرن و ارائه دوره های آموزش کامپیوتر به منظور استفاده دانشجویان بر اساس استاندرادهای بین المللی و وجود کتاب های مرجع و کتاب های درسی به زبان انگلیسی را نام برد.از میان دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین در حدود ۴۵ دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می کنند که این امر موجب رشد گرایش دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شده است. در آخرین رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS در سال ۲۰۱۸ شش دانشگاه این کشور در رتبه زیر ۱۰۰ دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند. دانشگاه های این کشور با سرمایه گذاری های کلان در بخش آموزش و تحصیل دانشگاهی سعی در تسهیل روند مهاجرت متقاضیان تحصیل در این کشور برتر آسیایی شده اند.

اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی چین

اعتبار جهانی دانشگاه های پزشکی چین

برنامه تحصیل پزشکی در چین

متقاضیان تحصیل پزشکی در چین بدون شرکت در آزمون ورودی و کنکور پذیرش می توانند در رشته پزشکی این کشور تحصیل کنند. طول مدت تحصیل در این رشته ۶ سال است. دانشجویان در سال آخر تحصیل باید دوره های کارآموزی را بگذرانند. به منظور شرکت در دوره های کارآموزی دانشجویان باید در آزمون HSK شرکت کنند. در صورتی که دانشجو نمره لازم را از این آزمون کسب کند، می تواند در دوره های کارآموزی مشغول فراگیری دروس عملی شود. دوره های کارآموزی پزشکی چین به زبان چینی تدریس می شوند و قاعدتا دانشجویان باید به منظور فراگیری این دوره ها و ارتباط با بیماران در بیمارستان ها و کلینیک ها به زبان چینی مسلط باشند.

دوره های تحصیل پزشکی در چین

دانشجویان در طی مدت ۵ تا ۶ سال در دوره پزشکی تحصیل می کنند. دانشجویان در سال اول به فراگیری دروس پایه شیمی و فیزیک و زیست شناسی و همچنین زبان چینی می پردازند. از سال دوم تا پنجم دانشجویان پزشکی دروس تئوری پزشکی را می آموزند و در سال ششم در دوره های کارآموزی شرکت می کنند. جدول زیر به ارائه دقیق واحدهای درسی هر ترم تحصیلی دوره پزشکی می پردازد.

دوره های پزشکیواحدهای درسی ترم اولواحدهای درسی ترم دوم
سال اول تحصیلی-پری مدیکال(پیش-پزشکی)شیمی عمومی-زیست شناسی مدرن-فیزیک-حسابداری و زبان چینیشیمی عمومی-حسابداری-فیزیک عمومی-شیمی آلی-زیست شناسی سلولی-فیزیک و زبان چینی
سال دوم تحصیلی-پیش کلینیکیآناتومی ۱- بیوشیمی- جنین شناسی- آزمایشگاه و هیستولوژی- زبان چینیآناتومی ۲-ژنتیک پزشکی-فیزیولوژی-زبان چینی و تاریخ پزشکی
سال سوم تحصیلی-پیش کلینیکیآسیب شناسی-ایمونولوژی-روانشناسی-طب سنتی-پزشکی چینی-پاتوفیزیولوژیفارماکولوژی-طب پیشگیرانه-جراحی-تشخیص بیماری-میکرب شناسی
سال چهارم تحصیلی –پیش کلینیکیپزشکی اجتماعی-پزشکی قانونی-اطلاع رسانی پزشکی-مقدمه ای بر پزشکی خانوادهپزشکی ۱-جراحی ۱- رادیولوژی- زنان و زایمان
سال پنجم تحصیلی-کلینیکپزشکی III- جراحی III-کودکانبیماری های عفونی-عصب شناسی-پوست –چشم پزشکی-دندانپزشکی-پزشکی اورژانس-روانپزشکی
سال ششم تحصیلی –کلینیککارآموزی و کار عملیکارآموزی و کار عملی

ایرانی های مشغول به تحصیل پزشکی چین

دانشجویان از مهاجرت به چین در حدود ۵۰ درصد رضایت دارند. این میزان به نسبت رضایتمندی دانشجویان در کشورهای اروپایی چندان بالا نمی باشد اما پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود. مهاجران تحصیلی که در دانشگاه های چینی زبان این کشور تحصیل کرده اند در حدود ۸۹ درصد می باشد. متقاضیان فراوانی از کشور ایران به این کشور مهاجرت کرده اند. این افراد بنا به شباهت های آب و هوایی و پایین بودن هزینه های اجاره مسکن و اقامت در مناطق شمالی و مرکزی این کشور به تحصیل پزشکی مشغول می باشند.پایین بودن هزینه های تحصیل در رشته پزشکی و هزینه های زندگی و اعتبار مدارک صادر شده موجب شده است تا هر روز به تعداد ایرانی های مشتاق به تحصیل در این کشور افزوده شود. به طور کلی وجود کنکور سراسری و موانع دیگر در کشور ایران موجب شده است تا جوانان ایرانی با تصور پوشیدن لباس سفید پزشکی به تحصیل در این رشته در کشور چین بپردازند که بدون برگزاری کنکور و آزمون ورودی آرزوی آن ها را برآورده می کند.کشور مهاجرپذیر چین علی رغم جمعیت زیاد این کشور دارای سیستم های درآمدزایی فراوان و فرصت های شغلی برای متقاضیان است. این کشور در فهرست ۱۰ کشور مهاجرپذیر برای مهاجران ایرانی قرار دارد. در سال ۲۰۱۷ بیشترین میزان مهاجرت به این کشور مهاجران ایرانی بوده اند. مهاجران ایرانی سعی می کنند در ماه های اول ورود به این کشور زبان چینی را فرا بگیرند.

شرایط تحصیل پزشکی در چین

پایین بودن هزینه های تحصیل رشته پزشکی، اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی و اهمیت دانشگاه های کشور چین و عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی و یا شرکت در دوره پیش پزشکی مانند دوره پیش پزشکی پاتفک روسیه از عوامل مهم در گرایش متقاضیان تحصیل پزشکی چین محسوب می شود.متقاضی به منظور تحصیل در رشته پزشکی چین نیازمند دو مدرک مهم، مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ می باشند. طول مدت تحصیل در چین در این دو رشته در حدود ۵ تا ۶ سال می باشد. از آن جا که دانشجویان پس از تمام شدن دوره آموزشی باید دوران کارآموزی خود را در بیمارستان ها و درمانگاه های کشور چین بگذرانند، مهارت و تسلط به زبان چینی حائز اهمیت می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در چین

شرایط تحصیل پزشکی در چین

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر چین

پایین بودن هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در چین ، این کشور پیشرفته و ابرقدرت صنعتی در مقایسه با کشورهای آمریکا و دیگر کشورهای برتر اروپایی از جمله مزیت های تحصیل در رشته پزشکی کشور چین محسوب می شود. از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • برخی از برترین دانشگاه های پزشکی این کشور از نظر وزارت بهداشت ایران مورد تائید می باشد. مورد تائید بودن وزارت بهداشت ایران از این نظر حائز اهمیت می باشد که دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود بدون نگرانی از آینده شغلی و یا ادامه تحصیل در کشور خود می توانند به کشور خود بازگردند و در آن جا مشغول کار و طبابت و یا ادامه تحصیل شوند.
  • بسیاری از دانشگاه های کشور چین به دلیل بالا بودن سطح علمی در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهانQS در سال ۲۰۲۰ برخی از دانشگاه های این کشور دارای رتبه های زیر ۳۰۰ می باشند.
  • متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور چین از این مزیت برخوردار می باشند که بدون ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی می توانند در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی به عنوان یک امتیاز مثبت محسوب می شود.
  • متقاضی تحصیل پزشکی چین الزامی به شرکت در دوره پیشپزشکی این کشور ندارد. اما متقاضیانی که در این دوره شرکت کنند از اولویت در ثبت نام و پذیرش در این رشته برخوردار می شوند. در واقع کشور چین برای پذیرش دوره پزشکی هیچ آزمون و کنکور پذیرش ندارد. کشورهای دیگر مانند روسیه دارای آزمون پذیرش پاتکف می باشند.
  • متقاضیان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی ویزای تحصیلی چین را دریافت کنند.
  • دانشجویانی که دارای تمکن مالی ناکافی می باشند، می توانند به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی و برخورداری از خوابگاه های دانشجویی و با اخذ بورسیه های تحصیلی هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.
  • متقاضیان نیاز به شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی این کشور ندارند، اما بالا بودن نمره های دروس پایه دبیرستان( شیمی، فیزیک و زیست شناسی و زبان انگلیسی) و شرط معدل و شرط سنی الزامی می باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین

دانشجویان رشته های متفاوت در دانشگاه های چین با دریافت بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی می توانند هزینه های تحصیل خود را تامین کنند. اما برای دریافت بورسیه تحصیلی چین ،دانشجویان باید واجد شرایط باشند. یکی از این شرایط محدودیت سنی است. متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد نباید بیشتر از ۳۲ سال و در مقطع دکترا بیشتر از ۴۰ سال داشته باشد. اگر متقاضی فارغ تحصیل دانشگاه های چین باشد، مدت زمان اخذ مدرک تحصیلی وی نباید بیشتر از یک سال باشد. متقاضی برای اخذ بورسیه های تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • کپی مدارک تحصیلی
  • ارائه رزومه و سوابق علمی تحصیلی
  • ارائه مقاله های پژوهشی و تحقیقی
  • ارائه دو توصیه نامه از اساتید
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست بورسیه
  • بالا بودن سطح علمی و نمره های متقاضی
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی چین

دلایل تحصیل در رشته پزشکی چین

برنامه های تحصیلی رشته پزشکی چین مطابق با استانداردهای بین المللی و مطابق کیفیت آموزشی دانشگاه های برتر جهان می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور از مقرون به صرفه ترین شهریه ها ی دوره پزشکی جهان می باشند، بسیاری از فارغ تحصیلان رشته پزشکی چین بنا به سطح و سواد علمی بالا از افراد مهم و شناخته شده جهانی در زمینه های تحقیق و پژوهش و تکنولوژی های مدرن در حوزه پزشکی محسوب شوند.متقاضیان در سراسر جهان رشته پزشکی این کشور پهناور و پرجمعیت را بنا به دلایلی برای تحصیل انتخاب می کنند. از مهم ترین این دلایل می توان موارد زیر را نام برد:

  • اعتبار و ارزش علمی مدارک صادر شده از دانشگاه پزشکی چین در همه کشورهای جهان به گونه ای است که فارغ تحصیلان با این مدرک می توانند در هر کشور جهان مشغول کار و طبابت و یا ادامه تحصیل شود.
  • فارغ تحصیلان دانشگاه های پزشکی چین می توانند در آزمون های ملی کشور چین شرکت کنند و در صورت پذیرش در این کشور مشغول کار شوند. دانشگاه های پزشکی چین مورد تائید سازمان بهداشت جهانی می باشد.
  • به دلیل برخورداری بیشتر دانشگاه های پزشکی چین از رتبه های زیر ۵۰۰ در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی، مدارک فارغ تحصیلان دارای اعتبار و ارزش بالایی همچون مدارک دانشگاه های آمریکا و کشورهای اروپایی می باشند.
  • وجود آزمایشگاه های مدرن و کتابخانه های مجهز و زیرساخت های مناسب آموزش دانشگاه های پزشکی چین شرایط لازم را برای فراگیری واحدهای عملی و تئوری مطابق با شرایط و استانداردهای جهانی فراهم می کند.
  • خوابگاه های دانشجویی استاندارد به همراه فضای کافی و امکانات دانشجویی مناسب زمینه لازم را برای تحصیل آسان و در امنیت و آرامش برای دانشجویان فراهم می کند.
  • روند پذیرش در دانشگاه های پزشکی چین در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا راحت تر می باشد. عدم وجود آزمون ورودی و وجود دانشگاه های انگلیسی زبان و پایین بودن هزینه های تحصیل از جمله مهم ترین موارد در پذیرش سهل و راحت متقاضیان در رشته پزشکی چین محسوب می شود.
  • این ابرقدرت صنعتی جذابیت فراوانی برای مهاجران تحصیلی در سرتاسر جهان دارد، تاریخ غنی و فرهنگ پربار و موفقیت های اخیر این کشور در صنعت و تکنولوژی و فناوری از جذابیت های این کشور محسوب می شود.
  • تنوع فرهنگی و آشنایی با مردم دیگر کشورهای جهان از موارد جذاب در افزایش گرایش مهاجرت متقاضیان محسوب می شود. افزایش تعداد دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی چین موجب می شود تا دانشجویان در حین تحصیل با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف آشنا شوند.
  • کشور چین را می توان ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی دانست چرا که هزینه شهریه دوره پزشکی در این کشور برای ۶ سال تحصیلی در حدود ۳۰.۰۰۰ دلار تا ۵۰.۰۰۰ دلار می باشد، در حالی که هزینه شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های آمریکا در حدود ۱۵۰.۰۰۰ دلار تا ۲۰۰.۰۰۰ دلار می باشد. علاوه بر هزینه شهریه رشته پزشکی، هزینه زندگی در این کشور نیز پایین و به صرفه می باشد. دانشجویان با تحصیل در رشته پزشکی چین از مزیت شهریه ارزان و مقرون به صرفه نسبت به کشورهای دیگر برخوردار می شوند.
  • دولت چین به منظور حمایت و حفظ امنیت و آرامش مهاجران تحصیلی تدبیرهای خاصی را در نظر گرفته است. دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در رشته پزشکی چین از مزیت زندگی در یک فضای امن و باثبات برخوردار می باشند. سخت گیری های مراجع قانونی چین در مورد اجرای قوانین اجتماعی و تبعیت از مقررات موجب شده است تا این کشور از نرخ جرم و جنایت کمتری برخوردار باشد.

دانشگاه های پزشکی زبان انگلیسی چین

بیشتر دانشگاه های پزشکی کشور چین به زبان انگلیسی تدریس می کنند. در واقع زبان تدریس انگلیسی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور موجب جذب متقاضیان فراوان برای تحصیل در این رشته ها شده است. از برترین دانشگاه های پزشکی چین که واحدهای درسی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

  1. دانشگاه علوم پزشکی چین
  2. دانشگاه پزشکی دالیان
  3. دانشگاه پزشکی شاندونگ
  4. دانشگاه پزشکی ژنگرو
  5. دانشگاه پزشکی جیلین
  6. دانشگاه پزشکی تیانجین
  7. دانشگاه پزشکی هبی
  8. دانشگاه پزشکی هاربین
  9. دانشگاه پزشکی فودان
  10. دانشگاه پزشکی جنوب
  11. دانشگاه پزشکی نانجینگ
  12. دانشگاه پزشکی سوچو
  13. دانشگاه پزشکی مرکزی جنوب
  14. دانشگاه پزشکی ژیژانگ
  15. دانشگاه پزشکی مرکزی جنوب
دانشگاه های پزشکی زبان انگلیسی چین

دانشگاه های پزشکی زبان انگلیسی چین

در ادامه به شرح مختصر برخی از برترین دانشگاه های پزشکی چین می پردازیم:

دانشگاه پزشکی ژنگرو چین

دانشگاه ژنگرو با کمک های مالی دولت چین و مردم این کشور در سال ۱۹۲۸ تاسیس شد. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی ژنگرو چین که مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد در بخش شمالی این کشور قرار دارد. این دانشگاه دارای خوابگاه می باشد و خوابگاه های پسران و دختران آن مجزا است. زبان تدریس رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه زبان انگلیسی است.دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه باید در حدود ۳۵ هزار یوان هزینه کنند. در حدود ۲۰۰۰ دانشجو از ۹۱ کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به نسبت دیگر دانشگاه های جهان ارزان تر است. دانشگاه ژنگرو بخشی از منابع مالی خود را به منظور حمایت از دانشجویان بین المللی در جهت تحقیق و پژوهش ارائه کرده است.به طور کلی متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی کشور چین نیاز به شرکت در آزمون ورودی و کنکور برای پذیرش در این رشته ها نمی باشند و می توانند به طور مستقیم برای تحصیل در این کشور اقدام کنند.

دانشگاه پزشکی فودان چین

دانشگاه فودان که در سال ۱۹۰۵ تاسیس شده است در شهر شانگهای قرار دارد. این دانشگاه از جمله دانشگاه های مادر کشور چین محسوب می شود. دانشگاه فودان در رتبه بندی بهترین دانشگاه های پزشکی چین در رتبه سوم قرار دارد. این دانشگاه که از برترین دانشگاه های پزشکی چین است دارای ۳۰.۰۰۰ دانشجو می باشد. در حدود ۱۰ بیمارستان وابسته به این دانشگاه پزشکی در حال فعالیت می باشند.

دانشگاه پزشکی ووهان چین

دانشگاه پزشکی ووهان چین از برجسته ترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین محسوب می شود. این دانشگاه در میان رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه ۳ می باشد. از مجموع ۵۰.۰۰۰ دانشجوی در حال تحصیل در این کشور در حدود ۴۰۰۰ دانشجو بین المللی می باشند. قدمت این دانشگاه که به ۱۲۳ سال پیش بر می گردد، دارای معماری و زیرساخت های زیبا می باشد. این دانشگاه متشکل از ۶ کالج حقوق، مهندسی، کشاورزی، علوم پزشکی، هنر و علوم پزشکی و ۲۰ بخش تحقیقاتی در زمینه جراحی، زانان و زایمان، متخصص اطفال و جراحی داخلی است. بالا بودن کیفیت آموزشی و دارا بودن امکانات پزشکی پیشرفته موجب شده است تا متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند.

دانشگاه پزشکی ووهان چین

دانشگاه پزشکی ووهان چین

دانشگاه پزشکی جیائو تونگ شانگهای چین

دانشگاه پزشکی جیائو تونگ شانگهای که در سال ۱۸۹۶ در شهر شانگهای تاسیس شده است، از دانشگاه های مادر کشور چین محسوب می شود. این دانشگاه دارای ۴۰.۰۰۰ دانشجو می باشد. در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهانQS این دانشگاه در رتبه ۶۰ جهانی قرار دارد. این دانشگاه که از برترین دانشگاه های پزشکی چین به شمار می آید، یکی از بهترین دانشگاه ها برای رشته های مهندسی و پزشکی می باشد.

دانشگاه پزشکی جنوب شرقی چین

این دانشگاه که در فهرست برترین دانشگاه های پزشکی چین قرار دارد، تحت نظارت دولت مرکزی و آموزش و پرورش چین اداره می شود. در طی بیش از ۱۰۰ سال اخیر این دانشگاه به دانشگاه جامع تحقیق و پژوهش محور تبدیل شده است که دارای کالج های مهندسی، پزشکی، مدیریت، علوم پایه، حقوق و اقتصاد می باشد. اساتید این دانشگاه از برنامه های استعدادهای درخشان و محققان جوان می باشند.دانشگاه پزشکی جنوب غربی دارای ۴۳ بورسیه از بنیاد علمی جوانان برجسته، کارشناسان دوره بین المللی علوم و فناوری و استعداد های درخشان است. از میان رشته های متنوع تحصیلی این دانشگاه ۱۱ رشته تحصیلی از جمله رشته پزشکی دارای مقام برتر در پایگاه اطلاعاتی جهانی ESI می باشند. در حال حاضر ۱۴۶۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند. این دانشگاه جایزه های جهانی بی شماری را در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی و فلسفی کسب کرده است.

دانشگاه پزشکی پکن چین

دانشگاه پکن در رتبه بندی های جهانی برترین دانشگاه های جهان از جمله دومین دانشگاه دارای رتبه برتر می باشد. این دانشگاه که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شده است در شهر پکن قرار دارد. دانشگاه پکن دارای بزرگترین کتابخانه در میان دانشگاه های کشورهای آسیایی است. این دانشگاه که از دانشگاه های مادر در چین محسوب می شود، دارای بیش از ۳۰.۰۰۰ دانشجو می باشد. این دانشگاه که دارای برترین رتبه ها در حوزه پزشکی است، از بهترین دانشگاه های پزشکی چین محسوب می شود.

دانشگاه پزشکی سوت یات سن چین

دانشگاه سوت یات سن در سال ۱۹۲۴ توسط سون یات سن تاسیس شد که سیاستمدار و فیلسوف و انقلابی چینی بود. سوت یات سن یکی از بنیان گذاران جمهوری خلق چین بود. این دانشگاه در شهر گوانگدونگ قرار دارد. این دانشگاه که دارای ۳ کمپ در شهرهای مختلف چین است، یکی از برترین دانشگاه های پزشکی چین محسوب می شود. این بیمارستان دارای ۱۰ بیمارستان می باشد.

دانشگاه پزشکی سوت یات سن چین

دانشگاه پزشکی سوت یات سن چین

دانشگاه پزشکی گوانگشی چین

دانشگاه پزشکی گوانگشی یکی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین می باشد. این دانشگاه از نخستین دانشگاه های کشور چین است که اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی کرده است. دانشجویان بین المللی بسیاری از کشورهای مالزی، سنگاپور، تایلند، ویتنام، هند، پاکستان و اندونزی در این دانشگاه تحصیل می کنند. دانشجویان این دانشگاه به دلیل نزدیکی به شهر پکن، به راحتی در این دانشگاه ثبت نام و تحصیل می کنند. دانشگاه گوانگشی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین دانشگاه های چین می باشد. دانشجویان باید برای اخذ پذیرش در این دانشگاه در فصول بهار و پائیز اقدام کنند.

دانشگاه پزشکی شاندونگ چین

دانشگاه شاندونگ چین در سال ۱۹۱۰ تاسیس شد و به عنوان اولین موسسه آموزش عالی در استان شاندونگ شروع به فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۰ دانشگاه شاندونگ قدیمی و دانشگاه پزشکی شاندونگ و دانشگاه صنعتی شاندونگ با ترکیب با هم دانشگاه جدید شاندونگ را به وجود آوردند. این دانشگاه که از مدرن ترین دانشگاه های چین می باشد، در سال های اخیر به موفقیت ها و پیشرفت های فراوانی نائل شده است.رشته های تحصیلی این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، اقتصاد، حقوق، ادبیات و غیره می باشد. از مجموع ۶۰.۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه در حدود ۱۵۰۰ دانشجو بین المللی می باشد. در این دانشگاه دانشجویان بین المللی از ۴۰ کشور دنیا مشغول به تحصیل می باشند.
در سال ۲۰۰۶ کالج دندانپزشکی این دانشگاه شروع به کار کرد. این کالج دندانپزشکی شامل ۴ بخش آموزشی بیماری های دهان و دندان، جراحی های فک و صورت، پروتزهای دهان و دندان و ارتودنسی دهان و دندان می باشد. این کالج دارای ۲ بخش آموزشی و یک واحد تحقیقاتی شامل مهندسی پریودنتال بافت، توسعه و تنظیم ژنتیکی، میکروب شناسی دهان و ایمپلنت دهان می باشد. کالج دندانپزشکی شاندونگ از جمله اولین کالج برای ارائه خدمات دندانپزشکی در چین می باشد.

دانشگاه پزشکی دالیان چین

دانشگاه علوم پزشکی دالیان در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد. دانشگاه دالیان جدید از ادغام کالج پزشکی کانتی و موسسه فناوری دالیان تشکیل شده است. دانشگاه دالیان در سال ۱۹۵۰ به کالج پزشکی مستقل دالیان تبدیل شد. این دانشگاه متشکل از ۵۰ دانشمند قدیمی و اساتید برتر پزشکی، آکادمی علوم چین شن ژن، دکتر ژانگ یی، دکتر وو شیانگ و اساتید برجسته دیگر و پرسنل پزشکی می باشد. این کالج در علوم پایه و علوم بالینی دهان و دندان مدرک کارشناسی ارشد به دانشجویان اعطا می کند. برخی از اساتید این کالج دندانپزشکی مدارک دندانپزشکی خود را از کشورهای برتر جهان اخذ کرده اند.دانشجویان در این کالج برتر می توانند از سیستم آموزش دندان و قالب سازی، آزمایشگاه چند رسانه ای و امکانات دیگر برخوردار شوند. دانشگاه پزشکی دالیان که از معتبرترین دانشگاه هاجهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین محسوب می شود، هر سال میزبان دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی از سرتا سر جهان می باشد.در حال حاضر دانشجویان ۸۲ کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی می باشد. دانشجویان می توانند با بهره گیری از منابع اصلی و و مجلات و ژورنال های علمی به تحقیق و پژوهش در مورد زمینه های مختلف حوزه پزشکی بپردازند. این دانشگاه با دانشگاه های کشورهای تایلند، سریلانکا و غنا همکاری دارد.

دانشگاه پزشکی دالیان چین

دانشگاه پزشکی دالیان چین

دانشگاه پزشکی وهبی چین

دانشگاه وهبی که از کهن ترین دانشگاه های پزشکی چین محسوب می شود، اولین دانشگاه پزشکی در جهان می باشد که نوروپاتی عضلانی حاد را در جهان کشف کرد. این دانشگاه پزشکی موفقیت های فراوانی در حوزه پزشکی کسب کرده است، از جمله این موفقیت ها می توان به عمل پرکاری انگشت و نگارش آناتومی سیستم بدن را نام برد. اقدام به نگارش سیستم آناتومی بدن را پرفسور هنری گری انجام داد که از فارغ تحصیلان این دانشگاه می باشد. تاکنون دانشجویان با استعداد و پرتلاشی از این دانشگاه فارغ تحصیل شده اند که خدمات مهمی را در حوزه های پزشکی انجام داده اند. سین کونفان و لین از پیشگامان طب سنتی چینی و غربی می باشند که از این دانشگاه فارغ تحصیل شده اند.

دانشگاه پزشکی شیان جیائو تونگ چین

دانشگاه پزشکی شیان جیائو تونگ در سال ۱۸۹۶ با حکم امپراتور گوانگژو تاسیس شد. این دانشگاه دارای رشته های تحصیلی مهندسی، پزشکی،مدیریت و فناوری است. دانشگاه جیائو تونگ چین دارای ۵ آزمایشگاه مهم ملی، ۴ آزمایشگاه ویژه ملی و ۲ مرکز تحقیقات مهندسی می باشد. ۸ بیمارستان تحت نظر این دانشگاه در رتبه زیر ۱۰۰ قرار دارند.

دانشگاه پزشکی سیچوان چین

دانشگاه سیچوان در سال ۱۹۲۸ به عنوان کالج پزشکی و دندانپزشکی و پروتز تاسیس شد. این بیمارستان که در سال ۲۰۰۱ با کالج غرب چین ادغام شد، به عنوان یکی از برترین منابع دندانپزشکی چین محسوب می شود. این کالج خدمات درمانی دهان و فک و صورت را به تعداد بسیار زیادی از ساکنین مناطق غربی چین ارائه می دهند. این بیمارستان دارای ۱۲۸ عضو ارشد هیئت علمی، ۳۸ دکترا و ۲۴ واحد تحقیقاتی می باشد.در واحدهای تحقیقات این بیمارستان درمان بیماری های دهان و دندان، جراحی فک و صورت، پروتز و ارتودنسی ارائه می شود. در این بیمارستان برنامه های رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دندانپزشکی و پزشکی ارائه شده است. بخش دندانپزشکی این دانشگاه در سال ۱۹۳۶ تاسیس شده است و پروژه های مهم ملی مانند پروژه های ملی ۹۷۳ و پروژه ملی ۸۶۳ به عنوان پروژه های عظیم ملی چین در استان سیچوان چین در این دانشگاه اجرا شده است.

دانشگاه پزشکی سیچوان چین

دانشگاه پزشکی سیچوان چین

دانشگاه پزشکی ژجیانگ چین

دانشگاه ژجیانگ چین که از کهن ترین موسسه های آموزش عالی چین محسوب می شود، در شهر هانگزو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۹۷ تاسیس شده است و دارای ۷ کالج و ۳۶ مدرسه عالی می باشد. از مجموع ۳۶۱۱ عضو هئیت علمی تمام وقت این دانشگاه در حدود ۴۱ نفر عضو آکادمی علوم و مهندسی چین می باشند.

رتبه ورنکینگ جهانی دانشگاه های پزشکی چین

دانشگاه های پزشکی کشور چین در برترین رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای رتبه های زیر ۱۰۰ می باشند. در جدول زیر برخی از این دانشگاه ها و رتبه های جهانی آن ها ارائه شده است:

دانشگاه های پزشکی چینرتبه و رنکینگ جهانی
۱-دانشگاه پزشکی چونگ کینگ۱۰۰
۲-دانشگاه پزشکی فوجیان۹۰
۳-دانشگاه پزشکی سیچوان۱۰۰
۴-دانشگاه پزشکی نینگژوا۶۰
۵-دانشگاه پزشکی وایفانگ۶۰
۶-کالج پزشکی۶۰
۷-دانشگاه پزشکی کوانگژو۳۰

دانشگاه های پزشکی چین مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

یکی از نگرانی های متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشورهای خارجی مورد تائید بودن آن دانشگاه از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجو با تمام شدن دوره پزشکی و دندانپزشکی خود اگر قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد، با مورد تائید بودن دانشگاه و مدارک دانشگاهی صادر شده در آن کشور با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد.بر اساس رای صادره در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری در فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت در مورد ورودی های سال های تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱، فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به قرار زیر می باشد:

با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS، Times و Shanghai فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ مشخص شد. بر اساس رای صادر شده در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت متبوع برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ به شرح زیر می باشد.این فهرست هر سال مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفا دانشگاه های موجود در این فهرست جهت ادامه تحصیل مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند.علاوه بر این با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، امکان انتقال دانشجویان به داخل کشور که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تحصیل خود را در یکی از دانشگاه های مورد تائید خارج از کشور آغاز کرده اند، ممنوع است و در صورت تمام شدن دوره تحصیلی این افراد، مدارک صادره بر طبق ضوابط اعلام شده قابل ارزشیابی می باشد:

  1.  Beijing Normal University
  2.  Beijing university of Chinese medicine در رشته داروسازی و طب سنتی در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دارندگان مدرک پزشکی
  3.  Capital Medical University
  4.  Central South University
  5.  China agricultural university
  6.  China Med University
  7.  China Pharmaceutical University
  8.  Chinese University Hong Kong
  9.  East china university of science and technology
  10.  Fudan University
  11.  Huazhong University of Science and Technology
  12.  Jilin University
  13.  Jinan University
  14.  Nanjing Agriculture University
  15.  Nanjing Medical University
  16.  Nanjing University
  17.  Nankai University
  18.  Ocean University of China
  19.  Peking University
  20. Shandong University
  21.  Shanghai jiao Tong University
  22.  Shanghai University
  23.  Sichuan University
  24.  Soochow University
  25.  Southeast University
  26. Sun Yat-Sen University
  27. Tianjin University
  28.  Tongji University
  29. Tsinghua University
  30.  University Hong Kong
  31.  University of Chinese Academy of Science
  32.  University of Science and Technology of China
  33.  Wuhan University
  34. Xiamen University
  35.  Xian jiaotong University
  36.  Zhejiang University
  37. Zhengzhou University

برترین دانشگاه های پزشکی چین در سایتCUCAS

دانشگاه های کشور چین به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی همواره در فهرست دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. از میان برترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور، ۱۰ دانشگاه زیر در رتبه بندی و رنکینگ سایت CUCAS در بالاترین فهرست رتبه بندی قرار دارند:

  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی پکن
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سی چوان
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی نظامی فورت ملیتری
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی شانگهای جیاو تانگ
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی نانجینگ
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی ووهان
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سان یاتسن
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی کاپیتال
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی چین
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی ژجیانگ

دانشگاه های پزشکی چین دارای امتیازهای جهانی

دانشگاه های پزشکی و دنداپزشکی چین دارای رتبه های برتر در فهرست رتبه بندی های جهانی دانشگاه های برتر جهان می باشند. به طور کلی در میان فهرست رتبه بندی های برترین دانشگاه های معتبر جهان در حدود ۱۰۰ دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی این کشور دارای رتبه های زیر ۱۰۰ می باشند. در این رتبه بندی ها تعداد دانشجویان بین المللی مشغول در آن دانشگاه، اعتبار و اهمیت دانشگاه و مدرک دانشگاهی صادر شده، تحقیق و پژوهش های علمی دانشگاهی و به طور کلی عملکرد علمی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.فهرست زیر به ارائه امتیاز جهانی و اعتبار و رتبه جهانی دانشگاه های پزشکی چین پرداخته است. دانشجویان مشغول به تحصیل در هر یک از دانشگاه های پزشکی چین می توانند با بررسی فهرست زیر امتیاز جهانی و اعتبار و رتبه جهانی دانشگاه خود را ارزیابی کنند:

    رتبه جهانی               دانشگاه پزشکی چینامتیاز کلی جهانی
 1     Peking Union Medical College81.7
 2         Capital Medical University71.0
3       Nanjing Medical University68.4
4    Southern Medical University60.9
5      Tianjin Medical University60.7
6       China Medical University56.9
7     Harbin Medical University56.8
8Shanghai University of Traditional Chinese Medicine54.1
9    Chongqing Medical University51.2
10      Dalian Medical University49.3
11Beijing University of Chinese Medicine47.3
12      Hebei Medical University46.8
13       Wenzhou Medical University46.6
14     Guangzhou Medical University45.4
15        Anhui Medical University43.5
16Nanjing University of Chinese Medicine42.6
17        Fujian Medical University42.2
18      Guangxi Medical University41.7
19    Guangzhou University of Chinese Medicine40.8
20  Zhejiang Chinese Medical University39.1
21           Xuzhou Medical College38.4
22        Shanxi Medical University37.2
23        Ningxia Medical University36.6
24Tianjin University of Traditional Chinese Medicine36.2
25   Inner Mongolia Medical University35.4
26        Xinxiang Medical University34.9
27       Kunming Medical University34.5
28          Luzhou Medical College34.2
29Heilongjiang University of Chinese Medicine34.0
30Hunan University of Chinese Medicine33.9
31       Liaoning Medical University33.7
32Hubei University of Chinese Medicine33.6
33    Changchun University of Chinese Medicine33.1
34       Guangdong Medical College33.0
35     Shenyang Medical College32.7
36Guangdong Pharmaceutical University31.2
36         Xinjiang Medical University31.2
38Liaoning University of Traditional Chinese Medicine30.7
39        Chengdu University of TCM30.6
40Fujian University of Traditional Chinese Medicine30.5
41       Hubei University of Medicine30.2
42Henan University of Traditional Chinese Medicine30.1
42        Weifang Medical University30.1
44       Binzhou Medical University29.9
44         Xi’an Medical University29.9
46Guangxi University of Chinese Medicine29.8
47Anhui University of Chinese Medicine29.6
48          Guilin Medical University29.5
49Hebei University of Chinese Medicine29.3
49Shaanxi University of Chinese Medicine29.3
49Shandong University of Traditional Chinese Medicine29.3
52         Qiqihar Medical University28.9
52       Taishan Medical University28.9
54       Guiyang Medical University28.8
55       North Sichuan Medical College28.3
56          Chengde Medical College27.8
57Youjiang Medical University for Nationalites27.2
58          Chengdu Medical College27.1
59Jiangxi University of Traditional Chinese Medicine27.0
60      Mudanjiang Medical University26.8
61             Bengbu Medical College26.7
62         Changzhi Medical College26.6
63Yunnan University of Traditional Chinese Medicine26.2
64           Wannan Medical College25.9
65          Zunyi Medical University25.6
66      Gannan Medical University25.4
67        Jining Medical University25.2
68Gansu University Traditional Chinese
69               Jilin Medical College24.6
70          Hainan Medical University24.2
71Guiyang College of Traditional Chinese Medicine18.2

معتربرترین دانشگاه های پزشکی چین

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین همواره در فهرست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. معیارها و شاخص های مشخص شده به منظور قرار گیری دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در فهرست برترین دانشگاه های جهان، سطح و سواد علمی دانشجویان، تعداد مقاله های چاپ شده در ژورنال های علمی جهان، تعداد مقاله های چاپ شده در مجلات ISI، سوابق حرفه ای و علمی اساتید و محققان دانشگاه و امکانات تحقیقی و پژوهشی برای دانشجویان می باشد. دانشگاه های پزشکی زیر از لحاظ موارد این معیارها و شاخص ها در رتبه های برتر قرار دارند:

  1.  Jilin University
  2.  China Medical University
  3.  Dalian Medical University
  4.  Capital Medical University
  5.  Tianjin Medical University
  6.  Shandong Medical University
  7. Fudan University
  8. Xinjiang Medical University
  9.  Nanjing Medical University
  10.  Jiangsu University
  11.  Wenzhou Medical University
  12.  Zhejiang University
  13.  Wuhan University
  14.  Huazhong University of Science & Technology
  15.  Xi’an Jiaotong University
  16.  Southern Medical University
  17. Jinan University
  18.  Guangxi Medical University
  19. Sichuan University
  20.  Chongqing Medical University
  21.  Harbin Medical Science University
  22.  Beihua University
  23.  Liaoning Medical University
  24.  Qingdao University
  25.  Hebei Medical University
  26.  Ningxia Medical University
  27.  Tongji University
  28.  Shihezi University
  29.  Southeast University
  30.  Yangzhou University
  31.  Nantong University
  32. Suzhou University
  33.  Ningbo University
  34.  Fujian Medical University
  35.  Anhui Medical University
  36.  Xuzhou Medical University
  37.  China Three Gorges University
  38. Zhengzhou University
  39.  Guangzhou Medical University
  40.  Zhongnan University
  41.  Shantou University
  42.  Kunming Medical University
  43.  North Sichuan Medical University
  44. Southwest Medical University
  45.  Xiamen University
معتربرترین دانشگاه های پزشکی چین

معتربرترین دانشگاه های پزشکی چین

سخن آخر

این مقاله به بررسی دانشگاه های پزشکی برتر چین، دانشگاه های پزشکی معتبر چین، دانشگاه های پزشکی برتر جهانی چین، دانشگاه های پزشکی چین مورد تائید وزارت بهداشت ایران و دیگر دانشگاه های پزشکی مطرح کشور چین پرداخت و به طور خلاصه چگونگی اهمیت و اعتبار این دانشگاه ها را مورد بررسی قرار داد. از مجموع نکات و موارد شرح داده شده در این مقاله می توان نتیجه گیری کرد که به دلایل فراوانی تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های چین یک گزینه برتر برای افرادی است که به دنبال تحصیل پزشکی در یکی از برترین کشورهای جهان می باشند. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، اعتبار مدارک دانشگاهی پزشکی این کشور، بالا بودن سطح سیستم آموزش دانشگاهی و ثبات و امنیت کشور چین از دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل پزشکی محسوب می شود. اما مهم ترین و شاید بزرگترین دلیل مهاجران برای تحصیل پزشکی در این کشور عدم برگزاری کنکور پذیرش و آزمون ورودی می باشد. در واقع این مورد را می توان به عنوان یک مانع بزرگ در تحصیل پزشکی در بسیاری از کشورها مانند کشور ایران به حساب آورد. تحصیل به زبان انگلیسی نیز از موارد مثبت تحصیل در این کشور می باشد. از همه این موارد مهم تر اعتبار و اهمیت دانشگاه های پزشکی چین در صحنه های بین المللی و جهانی را می توان برشمرد. دانشگاه های پزشکی این کشور همواره در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی دارای برترین رتبه های جهانی می باشند که این عامل می تواند زمینه مناسبی برای پذیرش مدرک تحصیلی این دانشگاه ها در برترین کشورهای جهان و اشتغال در همه کشورها را فراهم کند.اگر علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی می باشید و به دلیل پذیرفته نشدن در کنکور سراسری کشور خود ناامید از تحصیل در این رشته تحصیلی می باشید، نگران نباشید. دانشگاه های پزشکی کشور چین شرایط راحتی را برای پذیرش متقاضیان در این رشته فراهم کرده است، البته به شرط این که دانشجو در سال های تحصیل پزشکی همه تلاش خود را به کار بندد.

اگر با همه موارد ذکر شده در مورد مزیت های تحصیل پزشکی در چین هنوز در انتخاب این گزینه مهاجرت تحصیلی تردید دارید، می توانید از مشاوره های مهاجرت تحصیلی مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران این موسسه برتر کشور در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد از ابتدای تشکیل پرونده تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود تا با ارائه خدمات مشاوره ای طی این مسیر سخت را هموار کنند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های پزشکی چین

1- عوامل مهم افزایش متقاضیان تحصیل پزشکی چین چیست؟

پایین بودن هزینه های تحصیل رشته پزشکی، اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی و اهمیت دانشگاه های کشور چین و عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی و یا شرکت در دوره پیش پزشکی مانند دوره پیش پزشکی پاتفک روسیه.

2- مهم ترین مدارک برای تحصیل پزشکی چین چیست؟

متقاضی به منظور تحصیل در رشته پزشکی چین نیازمند دو مدرک مهم، مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶ می باشند.

3- مورد تائید بودن دانشگاه های خارجی از نظر وزارت بهداشت ایران چه اهمیتی دارد؟

دانشجو پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود بدون نگرانی از آینده شغلی و یا ادامه تحصیل در کشور خود می توانند به کشور خود بازگردند و در آن جا مشغول کار و طبابت و یا ادامه تحصیل شوند.

4- آیا شرکت در دوره پیشپزشکی چین اجباری است؟

متقاضی تحصیل پزشکی چین الزامی به شرکت در دوره پیشپزشکی این کشور ندارد. اما متقاضیانی که در این دوره شرکت کنند از اولویت در ثبت نام و پذیرش در این رشته برخوردار می شوند

5- هزینه شهریه کل ۶ سال پزشکی چین چقدر است؟

هزینه شهریه دوره پزشکی در این کشور برای ۶ سال تحصیلی در حدود ۳۰.۰۰۰ دلار تا ۵۰.۰۰۰ دلار می باشد،

6- شرط مهم اخذ پذیرش پزشکی چین چیست؟

این کشور آزمون ورودی دندانپزشکی ندارند، اما بالا بودن نمره های دروس پایه دبیرستان( شیمی، فیزیک و زیست شناسی و زبان انگلیسی) و شرط معدل و شرط سنی الزامی می باشد.

7- آیا فراگیری زبان چینی برای تحصیل پزشکی چین اجباری است؟

به دلیل این که دانشجویان پس از تمام شدن دوره آموزشی باید دوران کارآموزی خود را در بیمارستان ها و درمانگاه های کشور چین بگذرانند، مهارت و تسلط به زبان چینی برای ارتباط با مردم و بیماران حائز اهمیت می باشد.

8- معتبرترین و ارزان ترین دانشگاه های پزشکی چین کدامند؟

دانشگاه پزشکی ووهان دانشگاه پزشکی ژنگرودانشگاه پزشکی پکن و دانشگاه پزشکی جیائوتونگ

9- دانشگاه های زبان انگلیسی چین کدامند؟

دانشگاه علوم پزشکی چیندانشگاه پزشکی دالیاندانشگاه پزشکی شاندونگدانشگاه پزشکی ژنگرودانشگاه پزشکی جیلیندانشگاه پزشکی تیانجیندانشگاه پزشکی هبیدانشگاه پزشکی هاربیندانشگاه پزشکی فوداندانشگاه پزشکی جنوب

10- طول مدت تحصیل پزشکی چین چند سال است؟

مدت ۵ تا ۶ سال که دانشجویان در سال اول به فراگیری دروس پایه شیمی و فیزیک و زیست شناسی و زبان چینی می پردازند. از سال دوم تا پنجم دانشجویان پزشکی دروس تئوری پزشکی را می آموزند و در سال ششم در دوره های کارآموزی شرکت می کنند.

11- شرایط مهم اخذ بورسیه تحصیلی چین چیست؟

متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد نباید بیشتر از ۳۲ سال و در مقطع دکترا بیشتر از ۴۰ سال داشته باشد. اگر متقاضی فارغ تحصیل دانشگاه های چین باشد، مدت زمان اخذ مدرک تحصیلی وی نباید بیشتر از یک سال باشد.

2.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *