ویزای تحصیلی چین

شرایط برای برنامه ریزی سفر خارج از کشور و تحصیل، بسته به کشوری که انتخاب می کنید متفاوت است. برخی از متقاضیان مهاجرت چین برای تحصیل را انتخاب کرده اند تا آینده خود را روشن بسازند. بنابراین شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین نیز در این مقاله توسط مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای شما بررسی شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

تحصیل پزشکی در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تابعیت و شهروندی چین

شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در چین باید درخواست ویزای دانشجویی (ویزای X) را ارائه بدهند. لطفا آخرین مقررات و شرایط و ضوابط اخذ ویزا از سفارت چین در کشور خودتان را بررسی کنید. در وب سایت سفارت چین، قبل از ارائه درخواست ویزا، باید فرم درخواست ویزا را کلا دانلود کنید.

ترک کشور در مدت زمان تحصیل در خارج از کشور ممکن است کمی پیچیده و ابهام برانگیز باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم قبل یا بعد از ترم تحصیلی تان به کشورهای دیگر سفر کنید تا از پرداخت هزینه های اضافی ناشی از ویزا جلوگیری کنید.

لطفا توجه داشته باشید که فرآیند درخواست ویزا می تواند زمان بر و طولانی باشد و زمان زیادی صرف گرفتن ویزای دانشجویی شود. ما کلا به شما توصیه میکنیم تا قبل از اخذ ویزای تحصیلیتان پرواز خارجی را برای خودتان رزرو نکنید. ما به شما توصیه میکنیم تا چند روز قبل از شروع ترم تحصیلی به چین پرواز تان را رزرو کنید و چند روز پس از اتمام آن ترم پرواز برگشت را بگیرید.

جزئیات و شرایط الزامی برای اطلاع و آگاهی دارندگان ویزا X1

دارندگان ویزای X1 باید ظرف مدت زمان 30 روز کاری پس از ورود به چین درخواست اخذ مجوز اقامت موقت را از اداره مهاجرت و اقامت چین را ارائه کنند. اجازه اقامت موقت می تواند با اعتبار حداکثر 5 سال صادر شود. اسناد مورد نیاز عبارتند از گذرنامه، نامه پذیرش، فرم JW201 یا JW202، گزارش ثبت آزمایشات بدنی اتباع خارجی، ثبت نام مسکن و محل سکونت و عکس پس زمینه سفید گذرنامه. بنا بر مهلت زمانی مجوز اقامت موقت، دانش دانشجویان می توانند به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای به داخل و خارج از خاک چین سفر کنند.

هنگامی که دوره تحصیلی شما در چین به پایان می رسد، دارندگان ویزا X1 باید به اداره محلی امور اتباع خارجی برای لغو اجازه اقامت موقت مراجعه کنند و برای یک ویزای توریستی 30 روزه بدون ورود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی درخواستی را ارائه کنند.

شرایط و ضوابط الزامی برای اطلاع و آگاهی دارندگان ویزا X2

دارندگان ویزای X2 باید در مدت زمانی اخذ ویزای دانشجویی در چین اقامت کنند و آنجا بماند و برای آنها اخذ مجوز اقامت موقت الزامی نیست. در شرایطی که دانشجویان الزاما باید ویزای X2 را تمدید کنند، باید به اداره محلی اتباع خارجی مراجعه کنند تا ظرف مدت زمان 30 روز کاری قبل از تاریخ انقضا برای تمدید و رسیدگی به پرونده آنها مسئولان اقدام کند.

اشتغال به کار برای اخذ ویزا X مجاز نیست

شما با ویزای نوع X مجاز به اشتغال به کار در چین نیستید. اما کار نیمه وقت و کارآموزی در محوطه دانشگاه ممکن است مجاز باشد. بعد از اینکه در چین زندگی کردید، می بایست با دانشگاه یا کارفرمای خود تماس بگیرید تا مدارک و شرایط را با یکدیگر تنظیم کنید و با همدیگر هماهنگ شوید.

برای دانشجویان خارجی که به نقض مقررات کشور چین می پردازند یا فراتر از حد مجاز یا بدون توجه به مهلت زمانی به اشتغال می پردازند اشتغال به کار آنها غیر قانونی تلقی می شوند و احتمالا مجبور به استعفا از کار و یا ترک کشور چین می شوند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین به عنوان ایکس ویزا نیز شناخته میشود .این ویزا به دانشجویان غیر بومی تعلق میگیرد. ویزای تحصیلی به دو نوع تقسیم میشود .

  • ویزای ایکس 1 : برای تحصیل طولانی مدت 180 روزه
  • ویزای ایکس 2 : برای تحصیل کوتاه مدت کمتر از 180 روز

اعتبار هر دو نوع ویزا به مدت 90 روز است. اما مدت زمان اقامت ویزای ایکس1 بیشتر از 180 روز که مدت زمان دقیق بعد از ورود متقاضی به چین باید مشخص شود و مدت زمان اقامت ایکس 2 کمتر از 180 روز . دانشجویان بین المللی باید یک موسسه معتبر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند تا این موسسات فرم JW202 یا JW201 و نامه ثبت نام را برای آنها ارسال کنند .

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی چین

  • گذرنامه
  • گذرنامه اصل و دارای اعتبار 6 ماهه و با حداقل یک صفحه خالی
  • فرم ثبت نام
  • یک فرم ثبت نام کامل و پر شده ویزای تحصیل چین
  • عکسی که اخیرا گرفته شده باشد
  • عکس کامل صورت بدون کلاه و پس زمینه روشن باید ضمینه فرم ثبت نام باشد
  • فرم پذیرش
  • کپی و اصل فرم پذیرش در دانشگاه یا مدرسه چین
  • فرم JW201 یا JW202 البته فقط برای ویزای ایکس 1
  • کپی و اصل فرم تایید شده فرم JW201 یا JW202 فرم ویزای تحصیلی

توجه داشته باشید که فرم JW201 یا JW202 باید توسط دانشگاه یا مدرسه ای که در آن ثبتنام کرده اید صادر شده باشد. فرم JW 201 برای دانشجویانی صادر میشود که توسط دولت بورسیه تحصیل رایگان در چین شده اند اما فرم JW202 برای دانشجویانی است که توسط پول خودشان ثبت نام کرده اند .

ویزای ایکس چین

میتوانید درخواست خود را از طریق شرکت های مهاجرتی یا سفارت چین یا کنسولگری به صورت حضوری ابلاغ کنید. یا می توانید از یک نفر (دوست، آشنا، شرکت مهاجرتی) درخواست کنید تا به جای شما این کار را انجام دهد. وکالت هم لازم نیست . درخواست به صورت نامه توسط کنسولگری ها و سفارت چین قابل قبول نیست اما مرکز ثبت نام ویزای چین درخواست به صورت نامه را قبول میکند .

برای سفارت و کنسولگری ها معمولا نیاز نیست که وقت قبلی داشته باشید اما اگر میخواهید از طریق مرکز ثبتنام ویزای چین اقدام کنید لازم است که به صورت آنلاین یک قرار ملاقات تعیین کنید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی چین

چند روز طول میکشد تا مسئولان پرونده و درخواست اخذ ویزای دانشجویی را در صورت ارائه شخصی درخواست فرد در مرکز روادید بررسی کنند ؟

زمان بررسی پرونده اخذ ویزای دانشجویی به طور معمولی 4 روز کاری است. اگر میخواهید و یزای تان زودتر صادر شود، خدمات اکسپرس و ویزای فوری را می‌توانید استفاده کنید.

  • خدمات اکسپرس: فرایند بررسی پرونده 2-3 روز کاری بطول میانجامد .
  • خدمات ویزای فوری : پروسه بررسی پرونده یک روز کاری است.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی چین

هزینه اخذ ویزای چین با توجه به ملیت شما، تعداد ورودی های مورد نیاز، کشور و محل اقامت متقاضی درخواست ویزا و خواستار ویزای تحصیلی با سرویس اکسپرس بودن، بسیار متفاوت و متغیر است. به طور کلی این هزینه 140 دلار برای یک شهروند آمریکایی و برای شهروندان کشورهای دیگر هزینه بر است که این هزینه از 30 دلار تا 90 دلار می رسد. معمولا برای اخذ ویزا دانشجویی باید پرداخت شوند، اما در بعضی از نقاط، زمانی ارائه درخواست می بایست این هزینه پرداخت شود.

در بیشتر کشورها، سفارت و کنسولگری هزینه های مربوط بنا بر تعداد ورودی های ویزای صادر شده باید پرداخت شوند. معمولا، هرچه تعداد ورود های شما به این کشورها بیشتر باشد، ویزای شما گران تر خواهند بود.

شرایط دریافت ویزای همراه در چین

برای دانشجویانی که مایل به درخواست ویزای خانوادگی می باشند. خانواده شامل همه اعضای نزدیک خانواده پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، بچه ها و غیره می شود. شما باید دعوت نامه ای از دفتر دانشجویان مربوطه خود با نشان دادن جزئیات اعضای خانواده تان که مایل به سفر هستند، دریافت کنید.

اگر خانواده شما در حال آمدن هستند، توجه داشته باشید که باید مقدمات اقامت را برای آنها ترتیب دهید، بنابراین اول از موسسه آموزش بین المللی خود برای کمک درخواست کنید. آنها شما را در مورد روش ترتیب اقامت راهنمایی می کنند (بعضی از دانشگاه ها آپارتمان های خانوادگی را ارائه می دهند و بعضی ها همچین خدماتی ندارند)، زیرا ممکن است مجبور شوید یک آپارتمان را برای خانواده خود اجاره کنید و این مشمول هزینه ای بسیار است، به طور معمول کرایه به صورت سالانه و نیمه ساله از قبل پرداخت می شود، بنابراین باید برای آن برنامه ریزی کنید.

در صورتی که آنها مایل به کرایه یک آپارتمان در خارج از کشور باشند، صاحبان CSC علاوه بر کمک هزینه تحصیلی CSC ؛ 148.26 دلار آمریکا اضافه دریافت خواهند کرد. بنابراین توصیه می شود که در ابتدا پذیرش خود را قطعی کنید، به دانشگاه بپیوندید، با محیط آن آشنا شوید و بر این اساس پیش روید.

انواع ویزا تحصیلی چین

  • ویزا S1 – قابل تبدیل به اجازه اقامت برای همراه
  • ویزا S2 – قابل تبدیل به اجازه اقامت نیست

بنابراین، برای ویزای صحیح درخواست کنید. در مورد همسر و فرزندانی که مایل به اقامت با اجازه هستند، فقط نوع S1 را انتخاب کنید و برای صدور S1 اقدام کنید.

انواع ویزا تحصیلی چین

مدارک مورد نیاز ویزای چین

  1. دعوت نامه از طرف دانشگاه تان با ذکر جزئیات دانشجو و همچنین نام همسر و گذرنامه تان.
  2. کپی مجوز گذرنامه / اقامت شما.
  3. گواهی کامپیوتری ازدواج شما با تایید Mofa / گواهی خویشاوندی که جزئیات اقوام نزدیک که به شما ملحق می شوند را نشان می دهد.
  4. گواهی عدم سو پیشینه تایید شده توسط Mofa.
  5. گواهینامه پزشکی از بیمارستان های تعیین شده از طرف سفارتخانه (نیازی به تاییدیه Mofa نیست).
  6. در مورد کودکان، گواهی زایمان تایید شده توسط Mofa.( Mofa به معنی وزارت امور خارجه است).
  7. گواهی ازدواج، گواهی تولد یا گواهینامه خویشاوندی نیز باید توسط سفارت چینی در کشور شما تایید شود (همچنین ممکن است نسخه ترجمه شده به زبان چینی نیز برای سوابق آنها مورد نیاز باشد)
  8. فرم ویزا پر شده بر اساس مقررات با عکس بر روی آن

بقیه تمام مراحل رسمی سفارت است، شما با مدارک اصلی همراه با فتوکپی ها و فرم ویزا کامل شده به سفارت مراجعه می کنید. آنها مدارک را بررسی می کنند و ویزا را در 3 تا 4 روز تمبر می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر تحصیل و اعزام دانشجو به چین می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی چین

  1. Sayed Mohammad Hashemy گفت:

    سلام ایا میشه بعد از اتمام تحصیل از کشور چین به سمت اروپا سفر کرد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، دانشگاه های چین در سطح بین المللی معتبر هستند و مدرک شما را به رسمیت می شناسند.

  2. شیرین گفت:

    سلام خسته نباشید.
    آیا برای شهروندی چین میشه از طریق تحصیل هم اقدام کرد؟و به چه صورتی هست؟
    خیلی ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید؛ یکی از بهترین راه های اخذ اقامت موقت و سپس دائم کشور های خارجی ورود از طریق تحصیل و سپس کار و زندگی است.

      1. شیرین گفت:

        متشکرم از پاسخگوییتون.

        1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

          خواهشمندم
          نظر لطف شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *