کار حین تحصیل در استرالیا

از جمله سوالاتی که معمولاً برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور مطرح می شود، شرایط کار دانشجویی است، استرالیا با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل بالا بالخصوص بیشتر مورد این مسئله واقع است. مخصوصا برای ما ایرانی ها که به دلیل قیمت بالای ارز، فشار بیشتری ممکن است بر خانواده ها باشد، ما در این مقاله به بررسی شرایط کار حین تحصیل در استرالیا پرداخته ایم. مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند پاسخگوی شما در زمینه شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت این کشور باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط کار حین تحصیل در استرالیا

جایی که می توانید کار پیدا کنید.
یافتن کار کاملا به نقاط قوت و علاقه شخصی شما بستگی دارد. نکته اصلی این است که شغلی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد – کاری که نزدیک به محوطه دانشگاه یا محل زندگی شما واقع شده باشد. مشاغل محبوب پاره وقت برای دانشجویان شامل موارد زیر است:

خرده فروشی: هر نوع فروشگاهی که کالا به مشتریان می فروشد ، از پوشاک گرفته تا لوازم الکترونیکی. این کار می تواند در یک فروشگاه کوچک ، یک فروشگاه زنجیره ای یا یک فروشگاه خیلی بزرگ باشد.

پیش خدمتی: کارفرمایان عبارتند از سینما ها ، رستوران ها ، هتل ها ، فروشگاه های غذای آماده و سالن های ورزشی .
خدمات- کارفرمایان شامل سوپر مارکت ها ، پمپ بنزین ها ، مراکز تلفنی و مشاغل مختلف که به کارهای اداری نیاز دارند، می باشند.

صنعت: اگر خوش شانس باشید ممکن است بتوانید شغلی پیدا کنید که مرتبط با رشته ای باشد که در آن تحصیل می کنید (به عنوان مثال یک دانشجوی رسانه ای ممکن است بتواند به طور نیمه وقت در تلویزیون محلی یا ایستگاه رادیویی محلی کار کند).

چگونه می توانید کار دانشجویی در استرالیا پیدا کنید؟

قبل از آنکه شروع به جستجو و درخواست کار در استرالیا کنید  ، به یک رزومه نیازمند هستید. بسیاری از مؤسسات تحصیلی دارای خدمات شغلی باشند و به شما در نوشتن و قالب بندی یک رزومه ی حرفه ای که شامل تحصیلات ، مهارت ها ، علایق و تجربه کاری قبلی شما است ، کمک کنند. رزومه ی شما نباید خطایی داشته باشد  ، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از شروع جستجوی کار، از کسی که مهارات بسیار بالایی در زبان انگلیسی دارد درخواست کنید آن را بررسی نماید.

هنگامی که رزومه ی خود را تهیه کردید ، وقت آن است که به دنبال شغل بروید!

 می توانید به یک مرکز خرید محلی بروید و رزومه خود را به فروشگاه ها تحویل دهید. از مدیران سؤال کنید که آیا کاری برایتان دارند- اگر ندارند می توانید از آن ها بخواهید رزومه ی شما را نگه دارند  تا در در آینده در صورت پیدا شدن جای خالی شما را به خاطر داشته باشند. برای تاثیر گذاری خوب در برخورد اول باید ظاهر آراسته ای داشته باشید .

برای یافتن جای خالی می توانید در بخش شغلی در وب سایت  کارفرمایان یا صنایع جستجو کنید. بسیاری از این وب سایت ها به شما این امکان می دهند که بصورت آنلاین درخواست دهید .

 می توانید برای جستجوی مشاغل پاره وقت در منطقه خود ، از وب سایت های جستجوی شغل استرالیا استفاده کنید. وب سایتهای اصلی جستجوی شغل عبارتند از:

  •  Seek
  •  MyCareer
  •  CareerOne
  • ApplyDirect

همچنین ممکن است موسسه ی تحصیلی  شما دارای خدمات شغلی باشد که می تواند شما را با کارفرمایان مرتبط کند یا یک صفحه جستجوی شغل در وب سایتشان داشته باشند که شغل های پاره وقت را در اختیار شما قرار می دهد.

میزان دستمزد و درآمد کار دانشجویی در استرالیا

یکی از مزایای تحصیل در استرالیا این است که به لطف ویزای دانشجویی می توانید برای پرداخت هزینه اقامت خود تحصیل و کار کنید. در واقع ، پیدا کردن شغل برای دانش جویان در استرالیا بسیار آسان می باشد.

گرفتن شغل معمولی برای کسب درآمد در هنگام تحصیل در استرالیا ممکن است یک ضرورت باشد . اما مزایای بسیار زیادی برای کار پاره وقت علاوه بر پول نقد نیز وجود دارد.

شما می توانید تجربه فوق العاده ای را برای ادامه کار در آینده خود به دست آورید، اگر زبان دوم انگلیسی شما باشد ، می توانید زبان انگلیسی را تمرین کنید ، و همکارانتان حتی ممکن است دوستان خوبی باشند.

بنابراین، اگر به استرالیا آمدید، می توانید دوره ای را که مورد علاقه شماست طی کنید و آن را با 20 ساعت کار در هفته در ساعات مدرسه و 40 ساعت در طول تعطیلات ترکیب کنید. حداقل دستمزد در استرالیا بین 18 دلار استرالیا (11 یورو) در ساعت می باشد، اگرچه در بسیاری از مشاغل و شهر ها دست آورد بیشتری دارند . به هر حال ، شما می توانید به عنوان یک دانشجو در استرالیا به صورت نیمه وقت کار کنید.

به این ترتیب که شما قبل از رسیدن آمادگی دارید، ما می خواهیم به شما بگوییم بهترین شغل ها برای دانشجویان در استرالیا چیست. به خاطر داشته باشید که بسته به سطح انگلیسی و تجربه خود می توانید به یک یا چند شغل بپیوندید . همچنین، اگر هر یک از این موارد را برای کار در استرالیا دریافت کنید ، می توانید کار در استرالیا را آسان تر کنید. البته، هرچه سطح زبان انگلیسی خود را بهبود می بخشید، می توانید به مشاغل واجد شرایط تر و با دستمزد بهتر نسبت به دیگران دسترسی پیدا کنید.

میزان ساعت کاری دانشجویی در استرالیا

ویزای دانشجویی استرالیا این امکان را برایتان فراهم می کند که در هر ترم حداکثر 40 ساعت در هر دو هفته کار کنید ، با این کار می توانید هزینه های زندگی خود را تامین نمایید، در حالی که هنوز می توانید وقت زیادی صرف تحصیلتان کنید . در طی ترم های تحصیلی مجاز به کار در ساعات نامحدود هستید.

 برای آنکه روند کارمندی خود را تا حد امکان آسان کنید باید یک حساب در بانکی استرالیایی افتتاح نمایید  در این صورت کارفرمایتان می تواند دستمزد تان را پرداخت کند . همچنین باید از اداره مالیات استرالیا درخواست شماره پرونده ی مالیات (TFN) نمایید تا مطمئن شوید که مالیات زیادی لازم نیست پرداخت کنید (کارفرمای شما اظهارنامه TFN را برای شما تهیه می کند یا می توانید آن را بصورت آنلاین یا از طریق شماره تلفن  132861 دریافت کنید. )

اطلاع از حقوق کاریتان  از اهمیت بالایی برخوردار است. برای هر کاری که انجام می دهید باید دستمزدی عادلانه دریافت کنید، بنابراین مراقب کارفرمایانی که اصرار دارند نقدا حقوقتان را پرداخت کنند یا کسانی که از شما می خواهند به صورت آزمایشی و بدون حقوق کار کنید، باشد. همچنین باید از دستمزد و شرایط منظقه ی کاریتان آگاه باشید و هرگونه قرارداد کاری که امضا می کنید را با دقت مطالعه کنید.

میزان ساعت کاری دانشجویی در استرالیا

میزان ساعت کاری دانشجویی در استرالیا

محیط ها و انواع کار دانشجویی در استرالیا

  • پیشخدمت یا باریستا:

کار مهمان نوازی در استرالیا: برای این کار شما به یک سطح نسبتاً خوب انگلیسی احتیاج دارید ، باید با مشتریان ارتباط برقرار کنید .  اما بسته به موقعیت ، آن ها سطح کم تر یا بیشتر را تقاضا می کنند .
کار با مهارت کم ، اگرچه اگر شما به عنوان پیشخدمت تجربه داشته باشید ، می تواند اضافه شود .
سطح زبان انگلیسی متوسط / بالا .

  • نظافت چی:

شغل  نظافت چی در استرالیا یک گزینه ی مناسب برای دانش جویان می باشد زیرا برنامه ها معمولاً انعطاف پذیر هستند و درتمد خوبی نیز دارند . از طرف دیگر دسترسی به ان آسان است زیرا سطح بسیار کمی از زبان انگلیسی لازم است .

  • باربری:

کار باربری در استرالیا یک کار نسبتاً معمولی است ، اما اگر از نظر فیزیکی جثه ی خوبی دارید و حرکت را دوست دارید این کار را توصیه می کنیم . در این جا ما کار هایی را در شرکت های بار بری انجام می دهیم ، اما شکل مرسوم ان ” حمل کننده ” می باشد . به عنوان مثال،  این کار می تواند برای یک فروشگاه لوازم خانگی ، سوپر مارکت یا فروشگاه مبلمان باشد . در این جا ما گزینه ی خوبی را برای شما فراهم می کنیم تا بتوانید در استرالیا در زمینه ی بار بری فعالیت نمایید .

  • پیک:

کار به عنوان پیک در استرالیا: اگر گواهینامه ی رانندگی دارید می توانید به عنوان راننده ی پیک به صورت موتور سیکلت ( به نحوه ی دریافت گواهینامه ی موتور سیکلت در استرالیا مراجعه کنید ) و اتومبیل مشغول به کار شوید. برای این کار معمولاً لازم است مدتی را در شهری که می خواهید در ان کار کنید ، بگذرانید و به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشید. حقوق معمولاً از 18 دلار استرالیا تا 25 دلار استرالیا ( 12.234 دلار امریکا تا 16.992 دلار امریکا برای تعطیلات و شب ) می باشد.

کار های با مهارت پایین :

سطح انگلیسی مورد نیاز پایین / متوسط می باشد .
کار کردن از طریق aupair در استرالیا : برای کار به عنوان یک پرستار کودک در استرالیا ، از شما خواسته می شود سطح خاصی از زبان انگلیسی ، Blue Card  و به طور معمول تجربه ی کار با کودکان را داشته باشید . درامد این کار معمولا حدود 300 – 200  دلار استرالیا ( 203.90 – 135.92 دلار امریکا ) در هفته می باشد . در این جا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ی کار به عنوان Au Pair در استرالیا در اختیار شما قرار دارد .

کار نیازمند مهارت :سطح زبان انگلیسی متوسط / بالا .

  • مزرعه :

کار در مزرعه در استرالیا: کار شما در یک مزرعه وظایف مختلفی را خواهد داشت : مراقبت از حیوانات ، برداشت محصول از باغ یا تمیز کردن خانه . همه ی این ها به توافقی که با کارفرمای خود می کنید ، بستگی دارد . کار در مزارع ممکن است دارای درامد باشد و ممکن است نباشد ، گاهی اوقات تنها شامل پاداش اقامت و غذا می شود .
کار کم مهارت : سطح زبان انگلیسی پایین / متوسط .

  • کار مراقبت از باغ ها (باغبان):

کار به عنوان باغبان در استرالیا : اگر در زمینه ی مراقبت از باغ تجربه ای دارید : پیرایش چمن ، آبیاری و غیره . این می تواند کار خوبی برای شما باشد . این کار درامد خوبی داشته ، شبیه به یک نظافت چی است و به شما این امکان را می دهد که مدت زمان زیادی را در بیرون از خانه بگذرانید .
کار با مهارت بالا : سطح زبان انگلیسی متوسط / بالا .

به عنوان یک فرد مستقل ( شغل ازاد ) در استرالیا کار کنید :

به عنوان یک مهندس در استرالیا کار کنید اگر ایده ی کسب و کار دارید و می خواهید آن را توسعه دهید ، در استرالیا ممکن است این کار آسان باشد . با ویزای دانشجویی می توانید به عنوان یک فرد مستقل ثبت نام کنید و مجبور نیستید میزان حداقل هزینه را مانند اسپانیا یا کشور های دیگر پرداخت کنید . فقط باید ثبت نام کنید و شروع به کار نمایید .
کار با مهارت بالا : سطح زبان انگلیسی متوسط / بالا .

به عنوان یک نجات غریق در استرالیا کار کنید :

برای اینکه به عنوان یک نجات غریق در استرالیا کار کنید به مجوز از طرف دولت استرالیا احتیاج دارید . مسابقه ی نجات غریق در استرالیا توسعه می یابد . اولین عنوانی که کسب می کنید این است که به عنوان یک غریق نجات در استخر ها کار کنید و از آن جا می توانید در مقیاس حرفه ای پیشرفت کنید .
کار با مهارت بالا : سطح زبان انگلیسی متوسط / بالا .

کار به عنوان یک جمع کننده میوه :

میوه چین در استرالیا: جمع آوری میوه های فصلی در مناطق مختلف استرالیا مورد نیاز می باشد. این کار در طول تعطیلات مدرسه انجام خواهد شد زیرا می تواند به شما امکان مسافرت و گرفتن پول اضافی را بدهد ، اگرچه زمان معمولاً خیلی خوب برای پرداخت نمی باشد. نحوه ی تهیه ی میوه در استرالیا،  فصول جمع اوری میوه در مکان های مختلف و شرایط کار را ببینید.

شرایط کار دانشجویی در استرالیا محیط دانشگاه

ویزای دانشجویی برای استرالیا یا نیوزیلند به دانشجویان تمام وقت (کارشناسی و کارشناسی ارشد) اجازه می دهد تا در طول سال تحصیلی به طور نیمه وقت کار کنند و تمام وقت در تعطیلات تابستانی ، مشروط بر این که دوره ی آن ها مطابق با شرایط مهاجرت باشد ، به کار بپردازند.

لطفاً توجه داشته باشید که حق کار در ویزای دانشجویی تا زمانی که به طور رسمی در دوره خود ثبت نام نکنید ، شروع نمی شود.

تمام دانشگاه های استرالیا و نیوزلند دارای یک سرویس جستجوی شغلی دانشجویی هستند که به دانش جویان کمک می کند تا در طول مدت ترم و تعطیلات تابستانی کار نیمه وقت را پیدا کنند . اگر نیاز به کار پاره وقت دارید ، اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت به آن ملحق شوید یا به آن دسترسی پیدا کنید و تابلو های شغلی را مرتباً بررسی کنید ، زیرا پیشنهادات جدید کارفرمایان در همه زمان ها فرا می رسد.

کار با ویزای دانشجویی در استرالیا

ویزا های دانشجویی استرالیا معمولاً به دانش جویان تمام وقت ( کارشناسی و کارشناسی ارشد ) اجازه می دهد تا در طول سال تحصیلی 40 ساعت در هر دو هفته و ساعت های نامحدود در ایام تعطیلات تابستانی کار کنند .

حداقل دستمزد در استرالیا در حال حاضر 15.96 دلار قبل از کسر مالیات می باشد .

قوانین و مقررات بیشتر :

سایر قوانین و محدودیت های تحت ویزا های دانشجویی استرالیا شامل موارد زیر می باشند:

  • دانشجویان ملزم به پیگیری یک برنامه تحصیلی مداوم هستند که توسط دولت استرالیا تأیید شده باشد.
  • دانشجویان باید کلیه ی الزامات برنامه تحصیلی را که در آن ثبت نام کرده اند ، تحقق بخشند.
  • دانشجویان باید در هر دوره تحصیلی مطابق نیاز مدرسه خود ، از حضور و رضایت بخشی در دوره و پیشرفت دوره ی خود برخوردار باشند.
  • دانشجویان موظف هستند پوشش بهداشتی دانش جویان خارج از کشور (OSHC) را حفظ کنند.

کار در طول اقامت در استرالیا راهی عالی برای دانش جویان بین المللی برای تأمین منابع مالی آن ها است. با این وجود، آگاهی از محدودیت هایی که به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای شما ایجاد می شود، بسیار مهم می باشد. اگر هر یک از این محدودیت ها را نقض کنید، ممکن است ویزای دانشجویی شما باطل شود و شما می توانید از استرالیا اخراج شوید.

کار پس از تحصیل در استرالیا

کار پس از تحصیل در استرالیا

میزان ساعت مجاز کار همراه دانشجو در استرالیا

دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در استرالیا مجازند تحت ویزای زیر مجموعه ی 500 برای وابسته های خود درخواست ویزا نمایند. بنا به قانون ویزا برای همسر، یک دانشجوی دارای ویزای استرالیا می تواند برای همسر و فرزندانش اقدام به گرفتن ویزای وابسته ها نماید.

شما می توانیم همزمان با درخواست ویزای دانشجویی خود برای همسر و فرزندانتان دخواست ویزا نمایید و یا اینکه می توانید پس ورود تحت ویزای زیر مجموعه ی 500، اقدام به گرفتن ویزا کنید.

با داشتن ویزای وابسته ی دانشجویی برای ورود به استرالیا یک فرد می تواند برای هر کارفرمایی کار کند.  اگر همسرتان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا باشد در آن صورت برای میزان ساعتی که وابسته ی او می تواند مشغول به کار باشد محدودیتی وجود ندارد. بنابراین می توانید به دلخواه خود هر میزان ساعتی که می خواهید کار کنید. برای پیشنهاد کار هم مطلقا هیچ محدودیتی از هیچ نوعی وجود ندارد. موقعیت های کاری فراوانی وجود دارند که تا زمانی که به عنوان وابسته و از طریق ویزای همسرتان وارد استرالیا شده اید، می توانید از آن ها بهره مند شوید. بدین ترتیب ضمن نزدیک بودن به اعضای خانواده تان تجربه ی ارزشمند کار در استرالیا را هم کسب خواهید نمود.

مدت زمان و اعتبار ویزای همسر وابسته معمولا مشابه با ویزای دانشجویی است.

بسیار مهم است زمان اقدام برای گرفتن ویزای دانشجویی، اطلاعاتی در باره ی همه ی وابسته های خود ارائه نمایید. اگر شما هر وابسته ای داشته باشید که اطلاعاتش در زمان درخواست مجوز تحصیل ارائه نشده باشد، در خواست آن ها با مشکل مواجه خواهد شد. تنها حالت استثنا مربوط به افرادی می شود که پس از ارسال درخواست توسط شما وابسته ی شما شده باشند.

استرالیا مکانی عالی برای تحصیل و کار است و موقعیت های فراوانی را در اختیار همسر و فرزندان وابسته قرار می دهد. به منظور بهره مندی از همه ی این فرصت ها فرد باید به هنگام اقدام برای ویزای همسر استرالیا بسیار دقت نماید. اگر متقاضی اصلی ویزای دانشجویی گرفته باشد این بدین معنی نیست که همسر او هم به طور قطع موفق به دریافت ویزا خواهد شد. برای این کار خط مشی مخصوصی وجود داشته و فرد باید با مستندات و مدارک مناسب برای برای ویزای همسر اقدام نماید تا موفق شود. حتی یک بی دقتی کوچک در مستند سازی می تواند به درخواست ویزا و نهایتا مجبور شدن شما به زندگی دور از خانواده، منتهی شود. هر مورد درخواست ویزا متفاوت است و فرد باید مدارک را مطابق با شرایط خودش ارائه نماید.

شرایط کار پس از تحصیل در استرالیا

تحصیلات تکمیلی
بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیلات تکمیلی یا کسب مدارک سطح بالا در استرالیا باقی می مانند، مانند دیپلم فارغ التحصیلی یا مدرک کارشناسی ارشد. ادامه ی تحصیلات باعث افزایش اقامت شما در استرالیا می شود و باعث استفاده بیشتر از سیستم آموزشی می شود، که با آن آشنا هستید و کسب مدارک و مهارت های سطح بالایی که برای کار به آنها نیاز دارید. شما حق انتخاب برای تحصیل در موسسه ی خود یا موسسه ی دیگری (یا حتی یک شهر متفاوت) برای کسب تجربه ی جدید دارید. اگر شما به دنبال تحصیلات تکمیلی در استرالیا هستید، مطمئن شوید که دارای پول کافی برای پرداخت هزینه های تحصیلی و مخارج زندگی هستید، و باید ویزای تحصیلی و پوشش بهداشتی خود را توسعه دهید، و همچنین باید برای رشته ی انتخابی خود تا زمان نهایی درخواست کنید.

افزایش اقامت خود در استرالیا:

اگر شما قصد ادامه ی تحصیل ندارید، ممکن است به دنبال افزایش اقامت خود در استرالیا برای کار یا سفر باشید. در حالی که شما دیگر ویزای دانشجویی دریافت نمی کنید، دیگر گزینه های ویزای موقت وجود دارد که شما می توانید از طریق دپارتمان مهاجرت و شهروندی (DIAC) برای آن درخواست کنید:

کار در تعطیلات: افراد بین سنین 18 تا 30 ساله از کشور های مورد تایید قادر به درخواست برای “ویزای کار در تعطیلات” یا ویزای “کار و تعطیلات” هستند، که به آنها اجازه ی سفر و کار تا 12 ماه را می دهد.

کسب تجربه ی کاری حرفه ای: فارغ التحصیلان مهندسی، حسابداری و علم کامپیوتر قادر به تکمیل یک برنامه ی یک ساله حرفه ای هستند – که یک برنامه ساختار بندی شده 12 ماهه است و به منظور کمک به آنها برای توسعه صنعت و مهارت های خاص از طریق تحصیل و تجربه ی کاری طراحی شده است. این برنامه برای دانشجویانی ایده آل است که می خواهند واجد شرایط اقامت دایم در استرالیا هستند؛ زیرا کسانی که این برنامه را تکمیل کنند پنج امتیاز اضافی برای واجد شرایط بودن ویزای مهاجرت مهارت دریافت می کنند.

درخواست برای یک ویزای کار: اگر شما قصد کار کردن با کارفرمای خود را دارید و آنها مایل به حمایت از شما به صورت دایمی یا موقتی از طریق طرح نامزدی کارفرما هستند، شما تا زمانی که برای آن کارفرما کار می کنید قار به کار و زندگی در استرالیا هستید.

درخواست برای یک ویزای موقت: ویزای فارغ التحصیلی ماهر (موقت) به دانشجویان بین المللی این اجازه را می دهد که بعد از پایان تحصیلات خود برای 18 ماه در استرالیا باقی بمانند و امکان مسافرت، کسب تجربه ی کاری یا بهبود مهارت های زبان انگلیسی برای آنها فراهم است. این یک گزینه ی خوب برای دانشجویانی است که به دنبال افزایش اقامت خود برای کار به منظور کسب اقامت دائم هستند.

درخواست برای اقامت دائم: ویزای مستقل مهارت (اقامت) به دارندگان ویزای دانشجویی که حداقل دو سال تحصیل در استرالیا را تکمیل کرده اند اجازه می دهد تا واجد شرایط اقامت دائم استرالیا باشند. واجد شرایط بودن بستگی به نتایج آزمون امتیازی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا و سایر رشته ها می توانید با در روزهای غیر تعطیل با کارشناسان و مشاوران موسسه در دفاتر تهران، شیراز، اصفهان و مشهد در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “شرایط کار حین تحصیل در استرالیا

  1. داریوش احمدی گفت:

    سلام من فوق لیسانس صنایع غذایی هستم.برای بورس شدن در استرالیا من چیکار کنم. چقدر کمک هزینه به من میدن?

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا سابقه علمی و تسلط زبانی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. میزان بورسیه تحصیلیتان نیز بسته به رزومه علمیتان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *