امکان تولد فرزند و زایمان در استرالیا و اخذ اقامت

استرالیا، کشوری که با وسعت فراوانش ششمین کشور وسیع دنیا شناخته می شود. جمعیت کشور استرالیا بیش از بیست و پنج میلیون نفر است و زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی می باشد. استرالیا در سال هزار و نهصد و یک میلادی استقلال خود را از بریتانیای کبیر اعلام نمود. پایتخت کشور اسپانیا شهر کانبرا است و شهر های بزرگ دیگر این کشور سیدنی و ملبورن هستند. استرالیا مرز خاکی با هیچ کشوری ندارد چرا که دو تا دور آن را اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد جنوبی و اقیانوس هند احاطه کرده است. استرالیا سرزمین اصلی کوچکترین قاره دنیا یعنی اقیانوسیه است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور پیشرفته با اقتصادی قوی و سیستم آموزشی مدرن توانسته است مقصد افراد زیادی برای مهاجرت شود. مهاجرت به استرالیا با روش های مختلفی امکان پذیر است. همان طور که گفتیم سیستم اقتصادی کشور استرالیا بسیار پیشرفته است از این رو افراد زیادی برای کار در استرالیا یا سرمایه گذاری در استرالیا اقدام می کنند. از طرفی دانشگاه های کشور استرالیا جزو با کیفیت ترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند. از این رو دانشجویان زیادی مقصد خود را استرالیا برای تحصیل انتخاب می کنند.

اما روش های دیگری هم برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. به طور مثال ازدواج با فردی استرالیایی یا تولد فرزند در استرالیا. در این مقاله ما به بررسی شرایط تولد فرزند در استرالیا و اخذ اقامت در این کشور می پردازیم.

اگر تمایل دارید در ارتباط با دیگر روش های مهاجرتی به استرالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، مشاوران ما در تمام نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز پاسخگوی شما هستند.

شرایط تولد فرزند و زایمان در استرالیا و اخذ اقامت

همان طور که گفتیم یکی از راه های مهاجرت به کشور های مختلف از طریق تولد فرزند است. در کل برای کشور های مختلف و تولد فررند دو قانون وجود دارد. یک قانون که معروف به اصل خاک است و قانون دیگر با نام اصل خون شناخته می شود. این دو اصل در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

اصل خاک چیست؟

اصل خاک در کشور های مهاجر پذیر اجرا می شود. طبق این اصل تمام افرادی که در کشتی، هواپیما، قلمرو یا در آسمان و محدوده هوایی یک کشور متولد شوند، حق شهروندی آن کشور را خواهند داشت. این حق هیچ ارتباطی به ملیت یا شهروندی والدین و حتی نوع اقامت آن ها (اقامت قانونی یا اقامت غیر قانونی) ندارد. کانادا و آمریکا تنها کشور های توسعه یافته دنیا هستند که از اصل خاک پیروی می کنند. از دیگر کشور هایی که از اصل خاک پیروی می کنند می توان مکزیک، اروگوئه، ونزوئلا، پاناما، شیلی، پرو، آرژانتین، کلمبیا، هندوراس و … نام برد.

برخی از کشور ها مانند فرانسه، آلمان، ایران، ایرلند و … برای جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی شروطی برای اصل خاک وضع کرده اند.

اصل خون چیست؟

اصل خون نقطه مقابل اصل خاک است و طبق این اصل ملیت هر شخص بر اساس ملیت یک یا هر دوی والدین او تعیین می گردد. از جمله کشور هایی که تابع اصل خون هستند می توان با آلمان، فنلاند، ارمنستان، استونی، هند، ایران و … اشاره نمود.

حال پس از بررسی این دو مفهوم اساسی سوالی که پیش می آید این است که استرالیا از چه اصلی پیروی می کند؟ شرایط تولد فرزند و اخذ اقامت در استرالیا چیست؟ آیا والدین کودک پس از تولد او در استرالیا می توانند برای اقامت اقدام کنند؟ در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ دقیق خواهیم داد.

بررسی قانون تولد فرزند در استرالیا

در این بخش قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم که قانون تولد فرزند از کدام اصل پیروی می کند.

کودکانی که در استرالیا متولد می شدند، فارغ از هر دین، آیین یا مذهبی تا سال هزار و نهصد و هشتاد و شش به عنوان شهروند استرالیا شناخته می شدند و به آن ها تابعیت این کشور اعطا می شد. به عبارتی تا سال ۱۹۸۶ کشور استرالیا از قانون اصل خاک تبعیت می کرد و هر کودو متولد شده در این کشور از تمام حقوق شهروندی استرالیا بهره مند می شد.

بررسی قانون تولد فرزند در استرالیا

بررسی قانون تولد فرزند در استرالیا

اما به دلیل افزایش مهاجرت ها به کشور استرالیا و زیاد شدن تعداد مهاجرین در این کشور، اصل خاک تغییر کرد و قانون جدیدی برای تولد فرزند در استرالیا وضع شد. به عبارتی از سال هزار و نهصد و هشتاد و شش به بعد کشور استرالیا تابع قانون خون شد. طبق این قانون هر گودک متولد شده در کشور استرالیا پیرو وضعیت شهروندی یا اقامت والدین خود در این کشور خواهد بود.‌ البته این نکته بسیار حائز اهمیت است که بدانید کشور استرالیا اهمیت بسیار زیادی برای خانواده قائل است و حفظ ارکان خانواده در این کشور اهمیت بسیار بالایی دارد.‌

شرایط اقامت والدین و تولد فرزند در استرالیا

همان طور که در بخش قبل گفتیم، تولد فرزند در استرالیا تابع قانون خون یا اصل خون است. پس در ارتباط با نحوه اقامت والدین و اقامت کودک باید اطلاعات دقیقی کسب شود. در این بخش به بررسی شرایط مختلف اقامت والدین و تولد کودک در کشور استرالیا می پردازیم. از آن جا که در بخش قبل گفتیم، کودکی که در استرالیا به دنیا می آید تابع وضعیت والدین خود است، پس قوانین زیر را داریم.

اگر والدین نوزاد در کشور استرالیا دارای اقامت موقت استرالیا باشند، کودک متولد شده نیز تابع این وضعیت خواهد بود. پس به او نیز اقامت موقت استرالیا داده خواهد شد. به عبارتی شهروند کشور استرالیا محسوب نمی شود‌. توجه داشته باشید که در این حالت اگر پدر و مادر کودک موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شوند، برای کودک هم اقامت دائم صادر خواهد شد.

اگر پدر و مادر کودک تازه متولد شده در کشور استرالیا دارای اقامت دائم این کشور باشند، کودک نیز از همان ابتدای تولد اقامت دائم این کشور را دریافت می کند. توجه کنید که در این حالت حتی اگر یکی از والدین هم اقامت دائم کشور استرالیا را داشته باشد به فرزند او اقامت دائم استرالیا داده خواهد شد. توجه کنید که در این حالت والدین کودک باید برای اخذ اقامت دائم او درخواست دهند. ویزای کودک زیر مجموعه صد و یک است و باید برای اخذ ویزا واحد شرایط بوده و هزینه های مربوطه را پرداخت نمود‌.

اگر پدر یا مادر کودک استرالیایی ( حتی یکی از آن ها) شهروند کشور استرالیا باشد و دیگری اقامت موقت یا دائم استرالیا را داشته باشد، به کودک از همان ابتدای تولد شهروندی کشور استرالیا و تابعیت استرالیا داده خواهد شد.

هزینه زایمان در کشور استرالیا

در ارتباط با هزینه های زایمان نمی توان هزینه دقیقی را اعلام نمود چرا که این هزینه ها تا حد زیادی به نوع مراقبت از زایمان و نحوه تولد فرزند بستگی دارد. در استرالیا گزینه های مختلفی وجود دارد. این گزینه ها عبارتند از: سیستم بهداشت عمومی (مدیکر) ، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان و زایمان در منزل (با بودجه خصوصی یا عمومی) . می توان گفت که تقریبا هفتاد و دو درصد از زنان استرالیایی برای زایمان خود از سیستم بهداشت عمومی استفاده می کنند.

زایمان در بیمارستان های دولتی استرالیا

اگر شما در کشور استرالیا کارت مدیکر داشته باشید، هزینه های بارداری شما توسط Medicare تحت پوشش قرار خواهد گرفت. این یک طرح بیمه درمانی است که توسط دولت تامین می شود. تمام مراقبت های پزشکی در این حالت توسط بیمارستان پرداخت می شود و هیچ هزینه ای را نباید پرداخت کنید. این مراقبت ها شامل سونوگرافی، آزمایش خون، کلاس های ویژه، زایمان، مراقبت پس از تولد و تمام مدت زمانی است که شما و فررندتان در بیمارستان حضور دارید.

زایمان در بیمارستان های استرالیا

زایمان در بیمارستان های استرالیا

حتی اگر کودک در NICU به پزشک متخصص اطفال یا مراقبت های ویژه نیاز داشته باشد، باز هم نیازی به هزینه نخواهد بود. در این حالت اگر بیمار بخواهد از سایر امکانات بیمارستان استفاده کند باید هزینه های اضافی را خود پرداخت کند.

زایمان در بیمارستان های خصوصی استرالیا

تقریبا سی درصد از خانم های باردار در کشور استرالیا، تصمیم به داشتن متخصص زنان و زایمان در بیمارستان خصوصی می گیرند. بسته به جایی که زندگی می کنید هزینه زایمان خصوصی بین دو هزار دلار تا ده هزار دلار متغیر است. البته اگر پزشک با بیمارستان های دولتی قرارداد داشته باشد این هزینه ها کمتر خواهد شد. در کل می توان گفت میانگین هزینه تولد فرزند در بیمارستان های خصوصی استرالیا حدود هشت هزار و پانصد دلار است.‌

اگر فردی بخواهد در بیمارستان های خصوصی زایمان کند باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشد. داشتن این بیمه ضروری است اما هر بیمه گر سیاست های متفاوتی ارائه می کند. برای اطلاعات بیشتر باید با بیمه گر خود قبل از بارداری تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید‌. نوزادانی که زودرس به دنیا می آیند یا دو قلو ها که نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند، هزینه های جداگانه ای را به شما تحمیل خواهد کرد.

زایمان فرزند در خانه در استرالیا

کمتر از یک درصد زنان در استرالیا زایمان در خانه را انتخاب می کند. دو راه اصلی برای زایمان در خانه وجود دارد. یا با مامای خصوصی و یا از طریق برنامه تولد با بودجه عمومی. برنامه تولد در خانه با بودجه عمومی توسط مدیکر، از طریق تعداد معینی بیمارستان های دولتی در استرالیا انجام می شود و هزینه آن از صفر تا هزار و پانصد دلار متغیر است.

اگر خانم های باردار برای مراقبت های ویژه و زایمان خود از ماما های خصوصی استفاده کنند باید بین سه هزار و پانصد دلار تا شش هزار دلار هزینه کنند. این هزینه ها شامل قرار ملاقات های زمان بارداری، مراقبت های پیش از زایمان، زایمان و مراقبت های بعد از زایمان تا شش هفته است. هزینه های سونوگرافی، آزمایش خون و سایر آزمایش های اسیب شناسی باید جداگانه پرداخت شوند.

زایمان در خانه در استرالیا

زایمان در خانه در استرالیا

برخی از بیمه های درمانی خصوصی، تا حدی هزینه های ماما های خصوصی را نیز پوشش می دهند. اگر در کشور استرالیا بیمه درمانی خصوصی داشته باشید و برای زایمان منزل خود را انتخاب کرده اید، حتما با بیمه گر خود در ارتباط باشید. نکته قابل توجه این است که برخی ماما های خصوصی در کشور استرالیا مدیکر واجد شرایط هستند. از این رو به شما این امکان را می دهد که بین هزار تا هزار و هشتصد دلار تخفیف بگیرید.‌ این تخفیف ها فقط شامل قرار های قبل و بعد از تولد است.
توجه کنید که هر انتخابی داشته باشید، مراقبت های اساسی و محیط تاثیر زیادی بر تحربه زایمان شما خواهد داشت. از این رو با دقت همه چیز را بررسی کنید.

تولد کودک با والدین دانشجو یا دارای ویزای کاری

برخی از خانواده ها برای تحصیل در استرالیا یا اخد ویزای کاری استرالیا اقدام می کنند. همان طور که در بخش های قبل گفتیم کودک متولد شده در استرالیا تابع وضعیت والدین خود خواهد بود‌. از این رو اگر این افراد دارای اقامت موقت کشور استرالیا باشند، ویزایی مشابه ویزای والدین به کودک تعلق خواهد گرفت.‌اما نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که برای دریافت این ویزا نیازی به درخواست نیست. شما باید در اسرع وقت به اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید و گواهی تولد و پاسپورت کودک را ارائه کنید. ویزا به پاسپورت کودک الصاق می شود و نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نخواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط تولد فرزند و زایمان در استرالیا و اخذ اقامت

  1.  برای تولد فرزند در کشور های مختلف دنیا چه قوانینی وجود دارد؟

    دو قانون اصلی قانون خاک و قانون خون برای تولد فررند وجود دارد. طبق اصل خاک کودک با تولد در کشور مذکور شهروند آن کشور خواهد شد اما اصل خاک نه.

  2.  استرالیا از کدام قانون برای تولد فرزند پیروی می کند؟

    کشور استرالیا تا سال ۱۹۸۶ تابع اصل خاک بود اما از این سال به بعد تابع اصل خون شده است.

  3.  کودکی که با والدین دارای اقامت موقت در استرالیا متولد می شود چه شرایطی دارد؟

    اگر والدین کودک دارای اقامت موقت استرالیا باشند، به کودک نیز اقامت موقت این کشور داده خواهد شد.

  4. اگر والدین کودک دارای اقامت دائم کشور استرالیا باشند اقامت کودک چگونه خواهد بود؟

    اگر والدین کودکی در کشور استرالیا دارای اقامت دائم باشند با او هم اقامت دایم داده خواهد شد.‌

  5.  آیا نوزادان متولد شده در استرالیا به طور خودکار شهروند این کشور می شوند؟

    کودکانی که در استرالیا متولد می شوند، به طور خودکار تابعت استرالیا را دریافت می کنند به شرطی که حداقل یکی از والدین شهروند استرالیا باشد.

  6.  آیا می توان در صورت تولد فرزند در استرالیا اقامت داشت؟

    وقتی شخصی با داشتن ویزای موقت و از یک شهروند استرالیای صاحب فررند شده باشد و والدین از هم جدا شوند تنها کودک تابعیت خواهد داشت و والدین خارجی حق اقامت در استرالیا را نخواهند داشت و باید برای ویزای دائم اقدام کنند.

  7. چه روش هایی برای زایمان در کشور استرالیا وجود دارد؟

    زایمان در کشور استرالیا به سه روش زایمان در بیمارستان دولتی، زایمان در بیمارستان خصوصی و زایمان در خانه صورت می گیرد.

  8. آیا زایمان در استرالیا رایگان است؟

    زایمان در استرالیا در بیمارستان های دولتی و با داشتن کارت مدیکر رایگان است.

  9. هزینه زایمان در بیمارستان های خصوصی در استرالیا چقدر است؟

    این هزینه بستگی به محل زندگی شما دارد و بین دو هزار تا ده هزار دلار است‌. میانگین هزینه در بیمارستان های خصوصی استرالیا هشت هزار و پانصد دلار است.

  10. زایمان در خانه در کشور استرالیا چقدر هزینه دارد؟

    زایمان در خانه به دو روش مامای خصوصی و زایمان تحت مدیکر صورت می گیرد که می تواند تا شش هزار دلار هزینه داشته باشد.

  11. آیا امکانات بیمارستان های دولتی برای زایمان در استرالیا مناسب است؟

    بله این بیمارستان ها تمام امکانات و شرایط زایمان از مراقبت ها، ازمایش ها، سونوگرافی و … را با کیفیت بالا و به صورت رایگان ارائه می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *