آسان ترین راه های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به هر دلیلی یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فرد است که می تواند او را با چالش های بزرگی روبرو کند. به همین دلیل است که توصیه می شود برای مهاجرت حتما به موسسات معتبر مراجعه گردد. یکی از کشور هایی که افراد زیادی به خصوص ایرانیان، تمایل دارند به آن مهاجرت کنند، استرالیا است. ما در این مقاله سریع ترین راه های مهاجرت به استرالیا را با هم بررسی می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

راه های آسان مهاجرت به کشور استرالیا

یکی از کشور های مهم و پر طرفدار دنیا برای مهاجرت، کشور استرالیا است.

استرالیا با حدود ۲۵ میلیون جمعیت به دلیل شرایط اقتصادی مناسب، مهاجران زیادی را در خود جای داده است. پایتخت این کشور کانبرا است و واحد پول آن دلار استرالیا می باشد. این کشور جزو یکی از کشورهای بزرگ دنیا محسوب می شود و از این حیث در رتبه ششم قرار دارد.

دلایل مهاجرت به استرالیا

یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد زیادی، استرالیا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنند، اقتصاد قوی و پویای این کشور است.

  • مردم استرالیا زبان انگلیسی را با گویش و لهجه استرالیایی صحبت می کنند.

نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و مردمی که در استرالیا مشغول به فعالیت و زندگی هستند، از سطح رفاهی و اجتماعی بالایی برخوردارند. طبق نظر سنجی های صورت گرفته مردم این کشور را می توان جزو گروه شاد ترین افراد به حساب آورد. خدمات آموزشی فوق العاده و به روز در این کشور، باعث شده تا دانشجویان بسیاری از سرتاسر دنیا به استرالیا هجوم ببرند و از امکانات ویژه آن استفاده نمایند. حال که با کشور استرالیا و شرایط جذاب آن تا حدودی آشنا شدیم، در ادامه به بررسی سریع ترین راه های مهاجرت به استرالیا می پردازیم. البته قبل از آن کمی در ارتباط با ویزای این کشور صحبت خواهیم کرد.

روش های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت آسان به کشور استرالیا

ویزای کشور استرالیا

زمانی که شما به اقامت دائم در استرالیا برسید و ویزای شما دائم شود، می توانید به کشور های بسیاری به راحتی سفر کنید. اقامت دائم این کشور باعث می شود تا بتوانید بدون ویزا به کشور هایی مانند آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، مجارستان، ژاپن، مالزی، مکزیک و … سفر کنید. زمانی که اقامت دائم یا تابعیت کشور استرالیا را دریافت می کنید، می توانید به طور رایگان از امکانات زیادی من جمله بیمه درمانی Medicare استفاده نمایید.
یکی دیگر از امکانات حصور در استرالیا، ویژه دانشجویانی است که با ویزای تحصیلی وارد این کشور می شوند.

  • آن ها از طریق وام تحصیلی یا help می تواند در روند تحصیلی خود به راحتی پیش بروند.

در صورتی که قصد دارید ویزای استرالیا را دریافت کنید، باید قبل از هر کار نوع ویزای خود اعم از دانشجویی، کاری و … را مشخص نمایید.

مدارک مشترک برای اخذ ویزای استرالیا

اما مدارک اولیه ای که در تمام موارد مشترک است و باید به سفارت ارائه دهید به شرح زیر می باشد:
فرم تقاضای ویزای استرالیا، پاسپورت، شناسنامه، عکس رنگی شش در چهار، کارت پایان خدمت، گواهی تمکن مالی و … . دقت کنید که تمام مدارک فارسی را باید ترجمه شده تحویل دهید.

اصل مدارک شما پس از صدور ویزا به شما داده خواهد شد.
حال که تا حدودی با ویزای جذاب استرالیا آشنا شدیم، قصد داریم تا سریع ترین روش های مهاجرت به استرالیا را بیان کنیم.

مهاجرت به کشور استرالیا

در کل به دلیل شرایط ویژه و عالی این کشور، راه های زیادی برای مهاجرت به آن وجود دارد. شما می توانید با کمک موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشاوره با افراد زبده این موسسه، بهترین راه مهاجرتی خود را انتخاب نمایید.

برای مهاجرت به استرالیا می توانید با

  • ویزاهای کاری،
  • ویزاهای پزشکی،
  • ویزاهای خانوادگی،
  • ویزاهای سرمایه گذاری،
  • پذیرش دانشجویی،
  • ویزای توریستی

و … اقدام کنید.

هر کدام از این روش ها شرایط خاص خود را دارند. ما در ادامه این مقاله آسان ترین راه های مهاجرت به استرالیا را برای شما با توضیحات جامع ارائه خواهیم داد.

ما از یکی از محبوب ترین و سریع ترین روش ها شروع می کنیم. روشی که به دلیل شرایط جالب آن، ایرانیان زیادی را به خود جلب کرده است.‌

مهاجرت به کشور استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

یکی از سریع ترین روش ها و آسان ترین ها برای اقامت در کشور استرالیا اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا در این کشور است. این ویزا برای کارآفرینان و افرادی که قصد فعالیت های اقتصادی یا مدیریت کسب و کاری خاص دارند، بسیار مناسب است. البته قطعا گرفتن این ویزا نیاز به فعالیت های اقتصادی قوی ی در گذشته فرد متقاضی دارد. زمانی که شما اقدام برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری می کنید، در ابتدا یک ویزای موقت به شما داده خواهد شد.

  • مدت زمان ویزای موقت چهار سال و سه ماه است.

اگر فرد مهاجر به تمام تعهدات خود در زمینه شرایط ویزای سرمایه گذاری عمل کند، می تواند ویزای خود را به دائم تبدیل کند. این ویزا را می توان برای همسر به عنوان همراه و فرزندان زیر بیست و سه سال دریافت نمود.

  • نکته بسیار مهم این است که برای اخذ این مدل شما نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارید.

این در حالی است که برای ویزاهای تحصیلی فرد نیاز به داشتن مدرک آیلتس با نمره مرتبط با دانشگاه دریافتی دارد. اما در صورت نداشتن مدرک باید مبلغی را پرداخت کنید و دوره ای اولیه را پس از ورود به استرالیا برای آمادگی زبان انگلیسی بگذرانید. این مبلغ برای فرد متقاضی به میزان ۹۷۹۵ دلار و برای هر فرد خانواده که بالای ۱۸ سال سن دارد ۴۸۹۰ دلار استرالیا می باشد.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم تا برای شما از شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای موقت صحبت کنیم.

البته بهتر این است که با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشاوره با کارشناسان زبده موسسه اطلاعات جامع و کاملی را کسب کنید. به طور خلاصه برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری سن شما باید کمتر از ۵۵ سال باشد و حتما سابقه مدیریت کسب و کاری را داشته باشید. شما باید مالک کسب و کاری ثبت شده با فروش ناخالص سالیانه ۵۰۰ هزار دلار استرالیایی باشید. علاوه بر آن میزان دارایی های شما یا همسرتان حداقل باید ارزشی معادل هشتصد هزار دلار استرالیا داشته باشد.

  • در تمام این موارد دلار استرالیایی با نرخ دولتی محاسبه خواهد شد.

شرط اصلی اخذ ویزای استرالیا

اما شرط اصلی و نکته خیلی مهم در کسب ویزای سرمایه گذاری که یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به استرالیا است، موافقت با بیزنس پلن شما می باشد.

  • پس باید به دقت و با کمک مشاوران مختلف بیزنس پلن بسیار قوی بنویسید.

برای نوشتن طرح کسب و کار می توانید از مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی کمک بگیرید. اصل مهم این است که یکی از ایالت های کشور استرالیا با طرح کسب و کار شما موافقت نماید. بنابراین شما باید قبل از هر کاری یکی از ایالت های شش گانه استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید.

  • باید توجه کنید که هر ایالت شرایط مخصوص خود را برای سرمایه گذاری دارد.

پس قبل از هر گونه اقدامی از تمام شرایط اطلاعات لازم را کسب کنید. اگر ایالت مورد نظر با درخواست شما موافقت کنید، دعوت نامه ای را برای تان ارسال خواهد نمود. در ادامه شما باید حداقل ۶۵ امتیاز در جول امتیاز بندی سرمایه گذاری استرالیا کسب نمایید.

روش های مهاجرت به استرالیا

اخذ ویزا برای مهاجرت به استرالیا

جدول امتیاز بندی مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا

توضیح تمام نکات و امتیازات این جدول از حوصله این مقاله خارج است.

توصیه ما این است که با مراجعه به کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، از شرایط دقیق این جدول اطلاعاتی را کسب کنید. در این بخش از مقاله ما فقط به عنوان مثالی، به توضیح برخی از امتیازات این جدول می پردازیم.

فرض کنید شما ۲۷ سال سن دارید. طبق این جدول افراد در سنین بین ۲۵ تا ۳۳ سال به میزان سی امتیاز می گیرند. پس شما سی امتیاز خواهید داشت. اگر در همه مهارت ها نمره آزمون آیلتس شما ۵ باشد، پنج امتیاز دیگر خواهید داشت. تا کنون شما با این شرایط ۲۵ امتیاز دارید. مدرک لیسانس دارای ۵ امتیاز خواهد بود فرض کنیم شما در ایران بیش از ۷ سال سابقه مدیریتی و کسب و کار فعال دارید. امتیاز این مرحله ۱۵ است. تا حال شما ۴۵ امتیاز دارید و باید حداقل ۲۰ امتیاز دیگر کسب کنید. اگر حداقل در دو سال قبل از درخواست ویزا شما دارایی های تان حداقل یک و سه دهم میلیون دلار استرالیا باشد ۲۵ امتیاز خواهید داشت. بنابراین با این شرایط شما ۷۰ امتیاز دارید.

ممکن است این سوال برای تان پیش بیاید که چگونه از طریق ویزای سرمایه گذاری می توانید ویزای دائم و اقامت دائمی استرالیا را دریافت نمایید.

ما در بخش بعد این نکات را توضیح می دهیم.

چگونگی تبدیل ویزای موقت استرالیا به دائم

اگر قصد دارید ویزای سرمایه گذاری خود را تبدیل به ویزای دائم کنید، باید این شرایط را داشته باشید.

  • اول این که کسب و کار شما باید در استرالیا حداقل به مدت دو سال به خوبی فعال باشد.
  • فروش ناخالص شما باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار استرالیا به صورت سالیانه باشد.
  • زمانی که درخواست ویزای دائم می دهید ارزش کسب و کار شما باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار استرالیا باشد.
  • علاوه بر آن باید حداقل دو شهروند استرالیایی را استخدام کرده باشید و یا سرمایه کلی شما در کشور استرالیا حداقل ۶۰۰ هزار دلار باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ویزای سرمایه گذاری استرالیا می توانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

حال می خواهیم روش بعدی از آسان ترین راه های مهاجرت به استرالیا را بیان کنیم.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری

یکی دیگر از روش های مهاجرتی که جزو آسان ترین راه های مهاجرت به استرالیا است، اخذ ویزای کاری استرالیا می باشد.

  • برای اقدام جهت دریافت ویزای کاری فرد باید حداقل ۶۵ امتیاز داشته باشد.

به طور مثال برای سن بین ۱۸ تا ۲۵ سال به میزان بیست و پنج امتیاز به فرد تعلق خواهد گرفت. کسب حداقل نمره هفت در آزمون آیلتس هم ده امتیاز خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جدول می توانید به کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

ویزا های کاری در استرالیا انواع مختلفی دارد.

انواع ویزا های کاری استرالیا

انواع ویزا های کاری استرالیا عبارتند از: ویزای ۱۸۹ استرالیا، ویزای ۱۹۰ و ویزای ۴۹۱.

هر کدام از این ویزا ها مزایا و معایبی برای خود دارند که ما به طور خلاصه هر کدام را بیان می کنیم.

ویزای ۱۸۹ استرالیا

این ویزا که برای اکثر مهاجران و افرادی که قصد فعالیت کاری در استرالیا را دارند، جزو بهترین نوع محسوب می شود، ویزایی دائم است.

  • یکی از مزیت های این ویزا این است که نیاز به اسپانسر ندارد.

تنها داشتن امتیاز کافی خواهد بود اما به دلیل ظرفیت کمی که این ویزا دارد حداقل امتیاز لازم برای آن ۸۰ امتیاز است. به طور مثال ظرفیت این مدل ویزا برای سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حداکثر ۱۸۶۵۲ نفر بوده است.

ویزای ۱۹۰ استرالیا

ویزای ۱۹۰ شرایطی همانند ویزای ۱۸۹ دارد.

تنها تفاوت این دو داشتن اسپانسر ایالتی برای کار می باشد. در این روش کارفرما به دلیل کمبود نیروی کار محلی متقاضیانی که شرایط آن کار را دارند می پذیرد. در این حالت فرد مهاجر باید حداقل دوسال در ایالت مربوطه تعهد بدهد. یکی از مزیت های این مدل ویزای کاری دامنه شغل های بیشتر آن است. در این روش شما می توانید از هر دو لیست کاری استفاده نمایید.

ویزای ۴۹۱ استرالیا

  • این ویزا اعتباری ۵ ساله دارد.

مانند ویزای ۱۹۰ نیاز به اسپانسر ایالتی خواهد داشت. در این مدل ویزا امکان اقامت خویشاوندان نزدیک هم موجود خواهد بود.

با توجه به نکاتی که توضیح دادیم، ویزای کاری در استرالیا بسیار مورد پسند و جذاب خواهد بود.

در این ویزا حتما باید کاری را دریافت کنید.

ایالت های استرالیا لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می کنند. شغل های موجود در حقیقت به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

این دسته ها عبارتند از ROL، MLTSSL و STSOL که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

  • در لیست MLTSSL شغل هایی وجود دارند که کشور استرالیا در دراز مدت به آن نیاز دارد.
  • لیست STSOL شامل شغل های کوتاه مدت مورد نیاز ایالت های مختلف این کشور است.
  • لیست مشاغل ROL مشاغلی را شامل می شود که در مناطق کم جمعیت به آن ها نیاز است.

شما با توجه به شرایط خود و مشورت با کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی یکی از حالت ها را انتخاب نمایید.

2/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *