ویزاهای کاری استرالیا 2020

در این مقاله از وبسایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر به بررسی آنچه در مورد کار در کشور استرالیا نیاز است می پردازیم و چارچوب و قوانین موجود را در زمره ویزاهای کاری استرالیا 2020 مطالعه میکنیم. این کشور در صورتی که نیروی کار بخواهد بر اساس قوانین موجود فعالیت میکند و ما نیز قوانین مهاجرت کاری به استرالیا را برای شما شرح می دهیم. پس انتخاب با شماست.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزاهای کاری استرالیا 2020

این ویزا که 457 یورو هزینه دارد، یکی از رایج ترین ویزاهایی است که کارفرمایان جهت دعوت از افراد ماهر سایر کشور ها به صورت موقت استفاده می نمایند. همچنین در مناطق ناحیه ای سرتاسر استرالیا قرار ملاقات هایی برای کارمندان ترتیب داده شده است. در صورتی که فرد موفق به اخذ این ویزا گردد قادر خواهد بود تا اقامت موفق استرالیا را دریافت نموده و در زمان اقامت به تعداد دفعات دلخواه از کشور خارج و به آن وارد شود.

انواع ویزای مهارتی استرالیا:

  • ویزای مستقل: این ویزا مختص افراد ماهر و متخصصی است که نیازمند حمایت خانواده نیستند.
  • ویزای کاندید: این ویزا مختص افراد متخصصی است که میخواهند به استرالیا سفر کنند و توسط یکی از ایالت های این کشور حمایت می شوند.
  • ویزای ناحیه ای: این ویزا مختص کسانی است که در زمینه ای خاص تحصیل نموده و در آن مهارت دارند و مایلند تا در ناحیه ای خاص در استرالیا مشغول به کار شوند.

طرح نامزدی کارفرما

مقیمان دائمی که به استرالیا تحت حمایت طرح نامزدی کارفرما می آیند، شغل مناسبی خواهند داشت. کسانی که دارای ویزای تعطیلات کاری یا دانشجویی هستند قادرند تا جهت اخذ این ویزا اقدام نمایند.

اطلاعاتی در زمینه ویزای کاری تعطیلات

این ویزا مختص افراد 18 الی 30 ساله است که میخواهند جهت کار و حمایت از خود به این کشور سفر نمایند. این ویزا 12 ماه اعتبار داشته و امکان اشتغال در هر شرکتی را برای فرد فراهم می سازد. پس از اخذ ویزا، فرد می تواند به مدت یک سال از آن استفاده نماید. با شروع استفاده از ویزا، اعتبار 12 ماهه آغاز می گردد. فرد می تواند طی این 12 ماه از کشور خارج شود اما اعتبار 12 ماهه محاسبه می شود.

ویزای Skilled Work استرالیا 2020

ویزای Skilled Work استرالیا 2020

ویزای Skilled Work استرالیا 2020

استرالیا مقصدی بسیار محبوب برای مهاجران حرفه ای و با تجربه می باشد. این کشور در سال 2015-2016 تحت برنامه عمومی مهاجرت نیروی ماهر (انتخاب مهارت ) بیش از 128.500 جایگاه شغلی در دسترس داشته است. تحت برنامه ” انتخاب مهارت ” نیروهای ماهر متقاضی می توانند در صورت مطابقت مدارک تحصیلی، تجربه کاری و توانایی زبانشان با شرایط مهاجرت استرالیا، ویزای دائمی استرالیا را به دست آورند.

در سالهای 2012-2013 برنامه عمومی مهاجرت نیروهای ماهر (انتخاب مهارت) جایگزین سایر ویزاهای نیروی کار ماهر استرالیا شد. این سیستم دارای 5 زیر مجموعه است و امتیاز محور می باشد.متقاضیان باید حداقل 60 امتیاز از جدول امتیازات مهاجرت عمومی (انتخاب مهارت) به دست آورند.

نکاتی که برای دریافت ویزای نیروی کار ماهر در استرالیا باید بدانید:

  1. سن – در هنگام درخواست باید سن شما کمتر از 50 سال باشد.
  2. زبان انگلیسی _ جهت کار در استرالیا باید مهارت کافی در زبان استرالیایی داشته باشید (حداقل در سطح مناسب). که این مهارت از طریق سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی اندازه گیری می شود.
  3. مدارک تحصیلی _ مهارت ها و مدارک تحصیلی شما باید توسط مقامات ارزیابی مربوطه ارزیابی شود تا مشخص شود که متناسب با شغل انتخابیتان می باشد یا خیر.
  4. شغل انتخاب شده – زمانی که درخواست می دهید، برای یکی از شغل های حرفه ای مشخص شده که متناسب با مهارت ها و مدارک تحصیلی شماست کاندید می شوید. شغل انتخابی شما باید در لیست مشاغل حرفه ای یافت شود.
  5. ارزیابی مهارت _ قبل از ارائه درخواست، مهارت شما باید توسط مقامات ارزیابی استرالیا که برای ارزیابی شغل انتخابیتان تعیین شده اند، ارزیابی شود.
  6.  ارزیابی سلامت _  شما باید از لحاظ پزشکی ارزیابی شوید و نشان دهید که از سلامتی کافی برخوردار هستید.
  7. ارزیابی شخصیت _ شما باید از شخصیت خوبی برخوردار باشید، که این ارزیابی معمولاً به معنای بررسی سابقه کیفری می باشد.

 چنانچه نمی توانید این شرایط اساسی را برآورده کنید، بنابراین نباید برای برنامه عمومی مهاجرت به استرالیا در قالب نیروی ماهر درخواست دهید.

ویزای کاری 482 استرالیا 2020

این ویزای مربوط به نیروهای کار ماهری است که می خواهند تا 4 سال در استرالیا کار کنند. برای دریافت این ویزا نیروهای کار ماهر باید توسط یک کارفرما حمایت مالی شوند. ویزای موقت بر اساس مهارت های مورد نیاز (زیر کلاس 482) یا ویزای TSS نوعی ویزای کاری است که به کارفرمایان استرالیا اجازه می دهد برای تامین نیروی مورد نیاز خود در استرالیا شخص دیگری را از خارج از کشور حمایت مالی کنند. این نوع ویزای کار ویژه در 19 مارس 2019 معرفی شد و جایگزین زیر مجموعه ویزای موقت کار 457 شد توسط DHA لغو شده است، گردید. اگر مهارت لازم برای تکمیل نیروی مورد نیاز کارفرمای استرالیایی که به دنبال جذب شما می باشد را دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای TSS باشید.

سه نوع ویزای TSS وجود دارد:

  1.  جریان کوتاه مدت
  2.  جریان میان مدت
  3.  جریان توافق نامه کار

شما می توانید با مراجعه به لیست مشاغل حرفه ای تلفیقی، جریان مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر شغل شما مشروط به شرایط کوتاه مدت باشد، حداکثر مدت زمان اعتبار ویزای TSS شما تایید، دو سال خواهد بود. اگر شغل شما واجد شرایط جریان میان مدت باشد پس حداکثر مدت تایید ویزای TSS برای شما چهار سال است.

 شرایط لازم برای درخواست ویزای موقت مهارت های مورد نیاز (زیر مجموعه 482)

الزامات عمومی ویزای TSS عبارتند از:

  1.  اشتغال در کاری که در لیست مشاغل تلفیقی حرفه ای آمده باشد
  2.  انتخاب توسط یک کارفرمای استرالیایی جهت استخدام
  3.  داشتن مهارت و مدارک تحصیلی متناسب با شغل انتخابی خود
  4. داشتن حداقل دو سال سابقه کار در شغل خود
  5.  داشتن مهارت بالا در زبان انگلیسی
  6.  جلب رضایت DHA از لحاظ برخورداری از شخصیت و سلامتی مناسب

چنانچه در حال حاضر در استرالیا حضور دارید، ویزای اساسی یا ویزای بریجینگ A ،B یا C دارید و شرایط ویزای خود را رعایت کرده اید.

ویزای کاری Subclass 417 استرالیا 2020

ویزای کاری Subclass 417 استرالیا 2020

ویزای کاری Subclass 417 استرالیا 2020

یک گزینه بسیار محبوب برای جوانان از سراسر جهان می باشد، این ویزا به افراد 18 تا 30 ساله اجازه می دهد تا ضمن کار برای تکمیل درآمد خود، در استرالیا تعطیلات قابل تمدید داشته باشند. با این همه بحث ویزای 417 و 462 اشتباه گرفته می شود ؟ هر دو ویزا به افراد غیر استرالیایی اجازه می دهند تا برای کار و تعطیلات به استرالیا بیایند، اما اختلافات کمی با هم دارند. 

شرایط ویزا چگونه تغییر می کند ؟

ویزای 462 دارای شرایط تحصیلی می باشد، در حالی که ویزای 417 شرایط تحصیلی ندارد. ویزای 462 نیاز به نامه حمایت از دولت مبداء شما دارد (مگر این که شما اهل ایالات متحده آمریکا باشید )، در حالی که ویزای 417 این گونه نیست.  ویزای 462 مستلزم شواهد انگلیسی عملکردی است، در حالی که ویزای 417 مستلزم این شرایط نمی باشد.

آیا حداکثر مدت اقامت متفاوت می باشد ؟

بله ! این یکی از مهمترین تفاوت های بین ویزای 417 و 462 می باشد. در صورت تکمیل سه ماه کار مشخص شده در منطقه استرالیا، افرادی که ویزای 417 دارند واجد شرایط دریافت ویزای کار و تعطیلات طولانی مدت در سال دوم هستند. دارندگان ویزای 462 نمی توانند برای ویزای کار و تعطیلات سال دوم اقدام کنند. امیدواریم این توضیحات باعث روشن شدن هر چه بیشتر ویزای 417 و 462 شود.

ویزای کار و تعطیلات ( زیر مجموعه 417 ):

ویزای کار و تعطیلات ( زیر مجموعه 417) ویزای موقت برای جوانانی است که می خواهند تا یک سال در استرالیا تعطیل داشته و کار کنند. ویزای موقتی است که تبادل فرهنگی و روابط نزدیک تر بین استرالیا و کشور های واجد شرایط را ایجاد می کند. 

  •  ویزای کار و تعطیلات اول: هنگام درخواست نخستین ویزای کار و تعطیلات و تصمیم گیری ویزا، باید خارج از استرالیا باشید.
  •  ویزای کار و تعطیلات دوم: اگر در استرالیا درخواست می دهید، هنگام دریافت ویزا باید در استرالیا باشید. اگر در خارج از استرالیا درخواست می کنید، هنگام دریافت ویزا باید خارج از استرالیا باشید.
  • کار در استرالیا – شش ماه با یک کارفرما: شما عموما فقط می توانید شش ماه با یک کارفرما کار کنید.

مدارک لازم برای ویزاهای کاری استرالیا 2020

  1. گذرنامه ( با حداقل 6 ماه اعتبار ).
  2. 2 یا 3 قطعه عکس اخیرا گرفته شده.
  3. نامه پیشنهاد کاری.
  4. در صورت وجود، اثبات وابستگی.
  5. بیمه درمانی و مسافرتی.
  6. مدارک حسن رفتار.
  7. ارزیابی شخصیت های فردی ( فرم 80 ).
  8. رزومه کاری، ارزیابی و گواهی نامه ها.
  9. صلاحیت زبان انگلیسی.
  10. ویزای کار و تعطیلات ( زیر کلاس 417 ).

برای جوانانی است که می خواهند تا یک سال در استرالیا تعطیلات داشته و کار کنند. این نوع ویزا، ویزای موقتی می باشد که تبادل فرهنگی و روابط نزدیک تر بین استرالیا و کشور های واجد شرایط را ترغیب می کند.

نیازمندی ها:

برای این که بتوانید برای این ویزا اقدام کنید، باید اظهار علاقه خود را ارائه دهید و سپس از طریق SkillSelect درخواست دهید. می توانید هنگام درخواست و هنگام دریافت ویزا در استرالیا یا در خارج از کشور باشید. اگر دعوت شده باشید ممکن است واجد شرایط درخواست این نوع ویزا باشید. وقتی نامه دعوت نامه را برای شما ارسال کردیم، باید این موارد را نیز داشته باشید: 

  1. شغلی انتخابی در لیست مشاغل دارای مهارت مربوطه قرار داشته باشد.
  2. به دست آوردن یک ارزیابی مهارت مناسب برای آن شغل.
  3. داشتن سن زیر 50 سال.
  4. نمره تعیین شده در نامه دعوت شما بر اساس فاکتور های موجود در امتیاز ازمون می باشد.
  5. حداقل صلاحیت زبان انگلیسی.
  6. نامزد شده توسط یک ایالت استرالیا یا دولت.
مدارک لازم برای ویزاهای کاری استرالیا 2020

مدارک لازم برای ویزاهای کاری استرالیا 2020

اولین اقدامات هنگام درخواست ویزای کار برای استرالیا

  • مرحله اول شامل تعیین دسته ویزای کار بر اساس پیشنهاد کاری می باشد.
  • در صورت نیاز، متقاضی باید شرایط ارزیابی مبتنی بر امتیاز را برآورده سازد.
  • در صورت لزوم، کارفرما باید قبل از درخواست فرد جهت اخذ ویزا، فرم درخواست نامزد / حمایت مالی را تکمیل کند.
  • متقاضی باید فرم درخواست آنلاین گروه ویژه ویزا را پر کند.
  • هر گونه اطلاعات و مدارک تکمیلی مربوط باید همراه با درخواست ارسال شود.
  • برای درخواست ویزا باید هزینه درخواست ویزا پرداخت شود.

مدارک استاندارد مورد نیاز:

  • گذرنامه ( با حداقل 6 ماه اعتبار ).
  • 2 یا 3 قطعه عکس اخیرا گرفته شده.
  • نامه پیشنهاد کاری.
  • در صورت وجود، اثبات وابستگی.
  • بیمه درمانی و مسافرتی.
  • مدارک حسن رفتار.
  • رزومه کاری، ارزیابی و گواهی نامه ها.
  • صلاحیت زبان انگلیسی.
  • ویزای کار و تعطیلات ( زیر کلاس 417 ).

برای جوانانی است که می خواهند تا یک سال در استرالیا تعطیلات داشته و کار کنند. این نوع ویزا، ویزای موقتی می باشد که تبادل فرهنگی و روابط نزدیک تر بین استرالیا و کشور های واجد شرایط را ترغیب می کند.

می توانید برای این ویزا درخواست دهید، اگر:

  • حداقل 18 سال داشته و هنوز 31 ساله نباشید.
  • در طول مدت اقامت در استرالیا فرزند وابسته ای ندارید که شما را همراهی کند.
  • داشتن گذرنامه از یک کشور واجد شرایط.

ویزای کار و تعطیلات اول: هنگام درخواست نخستین ویزای کاری تعطیلات و تصمیم گیری ویزا، باید خارج از استرالیا باشید.

ویزای کار و تعطیلات دوم: اگر در استرالیا درخواست می دهید، هنگام دریافت ویزا باید در استرالیا باشید. اگر در خارج از استرالیا درخواست می کنید، هنگام دریافت ویزا باید خارج از استرالیا باشید.

در صورت داشتن گذرنامه از کشور واجد شرایط، ممکن است بتوانید با کلیک بر روی دکمه ” اکنون درخواست دهید ” در زیر کلیک کنید. به گزینه ” چگونگی درخواست ” برای مشاهده لیستی از کشور های واجد شرایط مراجعه کنید. اگر نمی توانید به صورت آنلاین اقدام کنید می توانید فرم درخواست کاغذی را ارائه دهید.

ویزا کاری و تعطیلات ( زیر کلاس 462 ):

ویزای کار و تعطیلات ( موقت ) برای جوانانی است که می خواهند حداکثر یک سال در استرالیا تعطیلات داشته و کار کنند. ویزای موقتی می باشد و تبادل فرهنگی و روابط نزدیک تر بین استرالیا و کشور های واجد شرایط را ایجاد می کند.

می توانید برای این ویزا درخواست دهید، اگر:

  • حداقل 18 سال داشته و هنوز 31 ساله نباشید.
  • در طول مدت اقامت در استرالیا فرزند وابسته ای ندارید که شما را همراهی کند.

ویزای مختص فارغ التحصیلان دانشگاه خاص ( زیر مجموعه 476 ):

به فارغ التحصیلان مهندسی اخیر دانشگاه ها و موسسات شناخته شده اجازه می دهد تا 18 ماه تجربه کار ماهرانه در مشاغل را بدست آورند. این نوع ویزا، ویزای موقت می باشد.

ممکن است واجد شرایط دریافت این ویزا باشید، اگر:

  • جوان تر از 31 سال باشید.
  • در دو سال گذشته مدرک مهندسی را در یک موسسه شناخته شده گذرانده باشید.

ممکن است هنگام درخواست ویزا در داخل یا خارج از استرالیا باشید، اما هنگام تصمیم گیری در مورد ویزا باید خارج از استرالیا باشید، مگر این که شما یک شهروند نیوزیلندی باشید که ویزای ویژه ای را در اختیار دارید ( زیر مجموعه 444 ). یک شهروند نیوزیلندی که ویزای ویژه ( زیر مجموعه 444 ) را در اختیار دارد می تواند هنگام تصمیم گیری ویزا در داخل یا خارج از استرالیا باشد.

ویزای کار موقت ( مهارت ) ( زیر مجموعه 457 ):

این نوع ویزا به کارگران ماهر اجازه می دهد تا به استرالیا سفر کنند تا به مدت چهار سال در شغل نامزد شده خود مشغول به کار شوند.

نیازمندی ها:

اگر نتوانید یک شهروند استرالیا یا مقیم دائم برای انجام کار دارای مهارت را پیدا کنی د، یک تجارت می تواند از کسی برای این ویزا حمایت کند. هنگام ارائه درخواست خود می توانید در خارج یا استرالیا باشید.

ممکن است بتوانید این ویزا را دریافت کنید، اگر:

  • توسط یک تجارت تایید شده حمایت مالی شده باشید.
  • مهارت های لازم را برای پر کردن موقعیتی که توسط یک شرکت تایید شده معرفی شده را داشته باشید.
  • مهارت ها، مدارک تحصیلی و شرایط زبان انگلیسی را برآورده سازید.
  • شرایط مختلف بهداشتی، از جمله داشتن بیمه درمانی را برآورده کنید. علاوه بر این، کارمندان باید از طریق بررسی های پس زمینه، نیاز های شخصیتی را برآورده کنید.

در انتهای این مطلب باید ذکر کنیم که گرچه ما شرایط ویزاهای کاری استرالیا 2020 را بررسی کردیم و مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) چارچوب های موجود را به شما منتقل کردند، اما نیاز است تا حتما بر اساس آنچه که باید و هستید، عمل نمایید و به هدفتان دست پیدا کنید، پس با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *