درآمد پزشکان در فرانسه

بحث ما در این مقاله در ارتباط با درآمد پزشکان در فرانسه می باشد. همان طور که می دانید یکی از رشته های پر طرفدار در سراسر دنیا، رشته پزشکی و زیر شاخه های آن می باشد. شاید یکی از اصلی ترین دلایل در زمینه پر طرفدار بودن این رشته ها پس از علاقه، میزان درآمدی این گروه از افراد پس از پایان تحصیلات باشد. به همین دلیل است که عده بسیاری برای ورود به دانشگاه رشته ای پزشکی و پیرا پزشکی را انتخاب می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بحث درآمد پزشکان مسئله ای بسیار حائز اهمیت است. در برخی کشور ها درآمد پزشکان از لحاظ مقایسه ای نسبت به سایر کشور ها کم تر است. فاکتور های بسیاری بر مسئله درآمدی افراد در کل بستگی دارد. در این مقاله که با تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، بحث ما مربوط به درآمد پزشکان در فرانسه می باشد.

دانشجویان زیادی در سراسر دنیا هستند که برای تحصیل در فرانسه اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می کنند. مهاجرت به فرانسه به دلیل دانشگاه های معتبر و شرایط اقتصادی بسیار عالی این کشور گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان می باشد. البته راه های مهاجرت به فرانسه بسیار هستند و از جمله آن ها می توان به مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه، مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه فرانسوی، تولد فرزند در فرانسه و … . هر کدام از این روش های مهاجرتی برای خود شرایطی دارند که لازم است برای بررسی آن ها به متخصص امور مربوطه مراجعه کرد. از این رو بهترین کار این است که به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه شود. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

درآمد پزشکان در فرانسه

یکی از مشاغل پر طرفدار و در عین حال سخت و طاقت فرسا، پزشکی و زیر شاخه های آن می باشد. این رشته تحصیلی در کشور فرانسه همانند بسیاری دیگر از کشور های دنیا طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. از این رو بحث درآمد پزشکان در فرانسه می تواند برای افرادی که قصد دارند برای تحصیل پزشکی در فرانسه اقدام کنند بسیار مهم می باشد. پزشکی در فرانسه به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در این کشور با مدارک سطح بالا، تاثیر بسیار زیادی در آینده افراد خواهد داشت. اما قبل از بررسی بحث درآمد پزشکان می بایست کمی با کشور فرانسه آشنا شویم. آشنایی با فرانسه به این دلیل است که فرد با شرایط زندگی در فرانسه، جغرافیای این کشور، هزینه های زندگی در فرانسه و ..و تا حدودی آشنایی پیدا کند.

آشنایی با کشور فرانسه جهت بررسی درآمد پزشکان

جمهوری فرانسه که آن را با نام فرانسه می شناسند، کشوری در اروپای غربی است که شعار مردم آن « آزادی، برابری، برادری» می باشد. پایتخت کشور فرانسه، شهر معروف پاریس است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم فرانسه، زبان زیبای فرانسوی می باشد.

مساحت کشور فرانسه، ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع می باشد که از این حیث بزرگ ترین کشور در اتحادیه اروپا به شمار می رود. جمعیت کشور فرانسه طبق آخرین سرشماری ها بیش از شصت و پنج میلیون نفر اعلام شده است. فرانسه یکی از کشور های پیشرفته و پیشرو است که شرایط زندگی در آن برای افراد بسیار جذاب خواهد بود.

چرا فرانسه برای شغل پزشکی جذاب است؟

در این بخش از مقاله قبل از این که وارد بحث درآمد برای پزشکان در فرانسه شویم، قصد داریم به این مسئله بپردازیم که چرا فرانسه برای پزشکی جذاب است. در زندگی مدرن شرایط زندگی با وجود برق، اینترنت، دارو های متنوع و … بسیار پیشرفته شده است. اما هر کدام از این موارد را مدیون دانشمندان بسیاری در کل دنیا هستیم. دانشمندان پزشکی در حوزه سلامت در کشور فرانسه از گذشته دستاورد های بسیار را برای جامعه پزشکی به ارمغان آورده اند. همین مسئله باعث شده است تا گروه پزشکی در فرانسه کماکان قدرت خود را حفظ نموده و یکی از بهترین سیستم های سلامت و بهداشت را در کل دنیا داشته باشد.

چرا فرانسه برای شغل پزشکی جذاب است؟

چرا فرانسه برای شغل پزشکی جذاب است؟

فرانسه نه تنها در درمان های جسمی به عنوان یکی از قوی ترین کشور ها محسوب می شود، بلکه در زمینه درمان های روحی هم دارای پیشینه ای قوی است. فیلیپ پینل در زمینه روانپزشکی اجتماعی دستاوردهای پزشکی زیادی کسب کرد. وی به عنوان مردی شناخته می شود که روش های درمان مبتلایان روانی را به افراد انسانی تر تغییر داده است. او اولین پزشکی بود که شرایط زندگی بیماران را سازماندهی مجدد کرده و آنها را از زنجیر رهایی می داد. با این پیشینه قوی می توان گفت که فرانسه یکی از بهترین کشور های دنیا برای شغل پزشکی است.

حقوق و دستمزد مناسب همراه با شرایط زندگی عالی نیز در این کشور برای پزشکان و افراد با زیر شاخه های پزشکی نیز مزید بر علت است. کشور فرانسه برای پزشکان شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند با سایر کشور ها به راحتی در زمینه های پزشکی و علمی وارد بحث و کار شوند. از این رو برای انتخاب شغل پزشکی، کشور فرانسه یکی از گزینه های عالی است.

چگونه می توان در فرانسه به کار پزشکی مشغول شد؟!

پزشکان زیادی از سرتاسر دنیا برای کار وارد فرانسه می شوند. در حقیقت کار در فرانسه به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد، باعث می شود تا افراد برای حضور در این کشور تمایل زیادی داشته باشند. به همین دلیل اخذ ویزای کاری فرانسه مورد توجه افراد زیادی خواهد بود. اگر شما به عنوان پزشک قصد کار در کشور فرانسه را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط برای افراد متفاوت است.

اگر فردی در اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشد و یا تحصیل پزشکی در فرانسه را در رزومه خود داشته باشد برای کار در این کشور شرایط بهتری خواهد داشت. اما اگر شما درخارج از اتحادیه اروپا و دانشگاه های فرانسه تحصیل کرده باشید، برای کار در این کشور می بایست شرایط خاصی را در پیش بگیرید. در حقیقت شما باید سه مرحله را طی کنید. در مرحله اول باید امتحان نظری و عملی را بدهید. در نهایت این که لازم است تا سه سال تحت نظارت یک پزشک در بیمارستان مشغول به کار شوید.

در مرحله آخر لازم است تا برای حرفه خود مجوز دریافت کنید. توجه داشته باشید که در زمان کار تحت نظارت یک پزشک در بیمارستان، لازم است تا شما یک بار دیگر مرحله PACES را پشت سر بگذارید تا بتوانید مدرک خود را معادل سازی کنید. پس از معادل سازی می توانید ECN را بدست آورید.

میانگین حقوقی پزشکان در فرانسه

فردی که به عنوان پزشک در فرانسه، مشغول به کار است معمولا سالانه حدود صد و چهل و یک هزار یورو درآمد دارد. حقوق در پایین ترین حالت از شصت و سه هزار یورو میانگین شروع می شود و بالاترین میانگین یا حداکثر حقوق در این کشور دویست و سی و نه هزار یورو می باشد. این متوسط حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایای دیگر است. حقوق بین پزشکان مختلف در این کشور بسیار متفاوت است. اما اگر قصد دارید در این کشور با زیر شاخه های خاص پزشکی فعالیت کنید، باید میانگین درآمدی عناوین خاص را بدانید. در زیر بخشی این حقوق ها را بیان می کنیم.

میانگین حقوقی پزشکان در فرانسه

میانگین حقوقی پزشکان در فرانسه

حقوق زیر شاخه های خاص پزشکی در فرانسه

همان طور که گفتیم برای افرادی که قصد دارند در زیر شاخه های خاص پزشکی فعالیت کنند، هزینه ها بسیار متفاوت است. در این بخش این هزینه ها را بیان می کنیم.

  • آلرژیست صد و هفت هزار یورو
  • متخصص بهداشت رفتاری شصت و نه هزار و سیصد یورو
  • کایروپراتور شصت و هشت هزار یورو
  • روانشناس بالینی صد و هشتاد و یک هزار یورو
  • متخصص پوست و مو دویست و نه هزار یورو
  • متخصص تغذیه صد و بیست و نه هزار یورو
  • پزشک عمومی صد و پنجاه و یک هزار یورو
  • پزشک اورژانس صد و ده هزار یورو
  • فیزیولوژیست ورزش صد و سی و پنج هزار یورو
  • آسیب شناسی پزشکی قانونی صد و پنجاه و شش هزار یورو
  • مشاور ژنتیک نود و نه هزار و دویست یورو
  • متخصص داخلی صد و هشتاد و شش هزار یورو
  • متخصص مغز و اعصاب صد و شصت و دو هزار یورو
  • متخصص قلب و عروی دویست و بیست و پنج هزار یورو
  • متخصص زنان و زایمان صد و شصت و یک هزار یورو
  • چشم پزشک صد و سی هزار یورو
  • اپتومتریست صد و بیست هزار یورو
  • متخصص اطفال صد و چهل هزار یورو
  • فیزیوتراپی نود و نه هزار و ششصد یورو
  • پزشک بیهوشی دویست و چهار هزار یورو
  • پزشک هماتولوژی/ آنکولوژی صد و پنجاه و نه هزار یورو
  • پزشک بیماری های عفونی صد و چهل و چهار هزار یورو
  • پزشک داخلی صد و هشتاد و نه هزار یورو
  • پزشک هسته ای صد و پنجاه و شش هزار یورو
  • دستیار پزشک نود و یک هزار و دویست یورو
  • رادیولوژیست صد و پنحاه و هشت هزار یورو
  • اورولوژیست دویست و سه هزار یورو
  • درمانگر توانبخشی ویژن نود و پنج هزار و هشتصد هزار یورو

فاکتور های تاثیر گذار بر حقوق پزشکان در فرانسه

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه تجربه افراد بیشتر باشد، دستمزد وی هم بیشتر خواهد بود. به طور کلی افراد با تجربه از دو سال تا پنج سال به طور متوسط حدود سی و دو درصد بیشتر از جوانان تازه کار درآمد خواهند داشت. به طور کلی کارکنان و پزشکان با تجربه بیش از پنج سال به طور میانگین حدودا سی و شش درصد بیشتر از افراد با سابقه کار کم تر دستمزد می گیرند. علاوه بر آن این که در چه رشته ای تحصیل کرده باشید و یا در چه شهری از فرانسه کار کنید هم در میزان حقوق تاثیر گذار است.

فاکتور های تاثیر گذار بر حقوق پزشکان در فرانسه

فاکتور های تاثیر گذار بر حقوق پزشکان در فرانسه

تغییر حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته است. افرادی که در زمینه های پزشکی و بهداشتی فعالیت می کنند سالانه هشت درصد افزایش حقوق خواهند داشت. دقت داشته باشید که متوسط ​​دستمزد ساعتی (پرداخت هر ساعت) در فرانسه 68 یورو است. این بدان معناست که یک فرد عادی ​​در فرانسه تقریباً در هر ساعت کار 68 یورو درآمد دارد.

میانگین حقوق پزشکان در شهر های مختلف فرانسه چقدر است؟

ما در بخش قبلی مقاله نکات بسیار مهمی را در زمینه حقوق پزشکان در فرانسه ارائه دادیم. اما گفتیم که یکی از مولفه های تاثیر گذار بر میزان حقوق افراد، محل زندگی آن ها است. از این رو در این بخش از مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که در متوسط حقوق در هر کدام از شهر های کشور فرانسه چقدر است. در حقیقت متوسط حقوق شهری را در فرانسه برای پزشکان ارائه می کنیم.

از مرکز کشور فرانسه یعنی شهر پاریس شروع می کنیم و سپس متوسط حقوق افراد در شهر های دیگر فرانسه را نیز برای شما ارائه خواهیم داد. میانگین حقوق شهری در کشور فرانسه برای پزشکان عبارت است از:

  • پاریس: 157000 یورو
  • بوردو: 131000 یورو
  • لیل: 129000 یورو
  • لیون: 149000 یورو
  • مارسی: 152000 یورو
  • مونت پلیر: 136000 یورو
  • نانت: 142000 یورو
  • نایس: 145000 یورو
  • استراسبورگ: 140000یورو
  • تولوز: 149000یورو

سوالات متداول در ارتباط با درآمد پزشکان در فرانسه

  1. آیا فرانسه کشوری مناسب و امن برای کار محسوب می شود؟

    بله، فرانسه به دلیل شرایط زندگی عالی و دستمزد های خوب یکی از بهترین کشور ها برای زندگی محسوب می گردد.

  2. آیا سیستم بهداشتی و درمانی در فرانسه مناسب است؟

    بله سیستم بهداشت و درمان در کشور فرانسه یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین سیستم های بهداشت و درمان در کل دنیا است.

  3. چرا کار در زیر شاخه های پزشکی در فرانسه طرفدار دارد؟

    فرانسه به دلیل پیشینه بسیار عالی که در زمینه علمی و پزشکی دارد افراد زیادی را برای کار در این شاخه به خود جلب نموده است.

  4. کمترین دستمزد پزشکان در فرانسه چقدر است؟

    حقوق پزشکی در پایین ترین حالت از شصت و سه هزار یورو میانگین شروع می شود.

  5. چه مقدار دستمزد در فرانسه به عنوان بیشترین دستمزد شناخته می شود؟

    حداکثر حقوق در فرانسه دویست و سی و نه هزار یورو برای پزشکان می باشد.

  6. چه مولفه هایی بر دستمزد پزشکان در فرانسه تاثیر گذار است؟

    مولفه های چون سابقه کاری، رشته تحصیلی و شهر محل کار بر دستمزد پزشکان در کشور فرانسه تاثیر گذار می باشد. البته مولفه های دیگری هم در این بخش سهیم هستند.

  7. میانگین دستمزد پزشکان در کل کشور فرانسه چقدر است؟

    سالانه حدود 141 هزار یورو درآمد به طور متوسط برای پزشکان در فرانسه در نظر گرفته شده است.

  8. آیا امکان افزایش حقوق برای پزشکان در فرانسه مهیا شده است؟

    بله هر ساله پزشکان دارای افزایش حقوق هستند که به طور میانگین هشت درصد اعلام شده است.

  9. پزشکان در فرانسه علاوه بر حقوق از چه مزایایی بهره می برند؟

    در این کشور پزشکان دارای مزایایی از جمله مسکن، هزینه حمل و نقل و… هستند.

  10. چگونه می توان برای شغل پزشکی در فرانسه اقدام نمود؟

    اگر در فرانسه تحصیل کرده باشید کار راحت تر است؛ اما اگر خارج از اتحادیه اروپا باشید با طی کردن مراحل و دادن آزمون هایی می توانید در این کشور به شغل پزشکی مشغول شوید.

  11. در کدام یک از شهر های فرانسه دستمزد پزشکان بیشتر است؟

    دستمزد پزشکان در شهر های پاریس و مارسی نسبت به سایر شهر های کشور فرانسه بیشتر است. به طور میانگین حدودا صد و پنجاه هزار یورو اعلام گردیده.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *