مشاغل مورد نیاز فرانسه

افرادی که به دنبال مشاغل مورد نیاز فرانسه هستند این مطلب را باید مد نظر داشته باشند که جهت پیدا کردن کار مناسب باید مسلط کامل بر روی زبان این کشور داشته باشند در غیر اینصورت شغل مناسبی را به دست نخواهند آورد. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به این مسئله پرداخته ایم تا شرایط مهاجرت کاری به فرانسه و اتحادیه اروپا را برای شما روشن کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشاغل مورد نیاز فرانسه

لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه

آیا به دنبال کار در کشور فرانسه می باشید؟ ما در این مقاله به معرفی لیست مشاغل مورد نیاز کشور فرانسه در سال 2019 پرداخته ایم. این مشاغل در نواحی مختلف کشور به میزان های متفاوتی مورد نیاز است و در تمامی زمینه ها وجود دارند. اقتصاد کشور فرانسه به واسطه ریاست جمهوری ایمانوئل ماکرون و بدون تاثیر تجارت با ترامپ و برکسیت و جنگ آنان با کشور چین، در شرایط امیدوار کننده ای قرار دارد. با توجه به آژانس استخدامی بین المللی ادکو، کمبود کارمند در تمامی قسمت های این کشور و در تمامی زمینه ها از جمله زمینه های فنی و تخصصی وجود دارد.

از اکتبر الی دسامبر سال 2018، 455000 جای خالی برای مشاغلی در زمینه خرده فروشی در رتبه اول، 279000 جای خالی برای مشاغل مرتبط با زمینه IT در رتبه دوم و 260000 جای خالی برای مشاغل در زمینه فروش عمده محصولات در رتبه سوم وجود داشتند. از دیگر مشاغلی که نیازمند کارمند می باشد، رستوران ها و صنعت غذایی با 254000 جای خالی، مشاغل دولتی با 222000، ساخت و ساز با 180000، کار اجتماعی با 168000، مربی گری و تعلیم با 162000 و آژانس املاک با 157500 جای خالی را می توان نام برد. از دیگر مشاغلی که نیازمند کارمند می باشند را می توان فروشندگان و نگهبانان انبار، مکانیک ها و رانندگان پیک نام برد.

همچنین تعداد بیش از 20000 شغل برای مدیران فروش، توسعه گران نرم افزار، متخصصان تدارکات، خدمت کاران، پیش خدمتان و بازاریابان وجود دارد. به هر سو، در 3 ماه آغاز سال 2019، بیش از 1.4 میلیون شغل در کشور فرانسه در دسترس می باشد. پایتخت کشور فرانسه از جمله بزرگترین مراکز ارائه مشاغل گوناگون به افراد می باشد و همچنین در شهرهایی چون لیون، گرانوبل و سنت اتین 219 شغل بدون کارمند در دسترس می باشد. از دیگر نکات مثبت کشور فرانسه آن است که دولت این کشور در 3 ماه آخر سال 2018 تعداد مشاغل تمام وقت خود را افزایش داده است.

شرایط اخذ ویزای کاری فرانسه

فرانسه بیشترین بازدید کننده را در جهان دارد. بنابراین هیچ جای تعجبی ندارد که برخی از آن میلیونها توریستی که فرانسه را برای بازدید انتخاب می کنند ترجیح بدهند اقامت بیشتری برای کار و تحصیل در فرانسه داشته باشند. اقتصاد فرانسه ششمین کشور بزرگ جهان با خدمات مالی و تولید ناخالص ملی است که به تولید ناخالص داخلی سالم و پایدار کمک می کند. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، ممکن است لازم باشد قبل از شروع کار جدید نیاز به ویزای کاری داشته باشید. دقت کنید که مدارک شما کامل باشد و از هرگونه استرس غیرضروری برای گرفتن ویزای کار فرانسه اجتناب کنید.

اگر شما شهروند یکی از کشورهای ( اتحادیه اروپا) کشور نروژ, ایسلند, لیختن اشتاین, یا سوئیس  هستید, مجوز تحصیل در فرانسه را نخواهید داشت.شهروندان کرواسی باید شرایط فعلی را بررسی کنند. همانطور که در حال حاضر در حال بررسی به عنوان بخشی از الحاق کرواسی به اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار میگیرد. اگر شما از قبل مجوز اقامت در فرانسه را دارید، ممکن است به مجوز کاری جداگانه ای نیاز نداشته باشید. جزئیات مربوط به کارت اقامت خود را بررسی کنید که باید مشخص شود که آیا اقامت موقت یا کوتاه مدت شما دائمی است یا خیر. اگر شما یک کارت اقامت دائم دارید، احتمالا به شما حق کار بازارکار فرانسه را خواهند داد اما با انواع ویزاهای دیگر ممکن است مجوز کار جداگانه ای داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای کاری فرانسه

شرایط اخذ ویزای کاری فرانسه

جزئیات دقیق در رابطه به کار در فرانسه به ملیت شما بستگی دارد.پس مطمئن شوید که با سفارت محلی خود چک کنید. قبل از اینکه بتوانید یک ویزای کاری فرانسه را دریافت کنید باید یک شغلی پیدا کنید که کارفرمای شما در آن زمان درخواست ویزای کار از جانب شما در وزارت کار را به کار گیرد. این فرآیند به طور منطقه ای مدیریت می شود. با تغییراتی در فرآیندهای بکار گرفته شده در طول زمان می تواند متفاوت باشد. هنگامی که این مرحله اولیه برنامه مورد تایید قرار می گیرد به مقامات مهاجرت داده می شود که  با سفارت فرانسوی در کشور شما تماس میگیرند. پس از آن مسئولیت آن به عهده ی شماست که به سفارتخانه رفته و شخصا روند درخواست را تکمیل کنید.

انواع مختلف ویزاهای کاری و اقامت های مجاز در دسترس بسته به ملیت شما وجود دارد و کاری که قصد دارید انجام دهید. این محدوده با گذشت زمان تغییر می کند، برای مثال در سال 2017 یک ویزای فناوری جدید برای تشویق کارکنانی که برای کار در شرکت های فناوری نوآورانه طراحی شده اند. راه اندازی می شود.جزئیات کامل انواع ویزاها در وب سایت دولت فرانسه(به فرانسوی) یا وب سایت انگلیسی خدمات دیپلماتیک موجود است. اگر برای کار به فرانسه بروید، آنها به شما در مورد نوع ویزای مناسب توصیه می دهند. هرچند آژانس هایی وجود دارند که می توانند ویزای خود راا دریافت کنند.

بسیاری از این آژانس ها به طور مستقیم با کارفرمایان کار می کنند تا سرعت و رویکرد ویزا را از دیدگاه خود ساده تر کنند. اگر تصمیم به استفاده از یک آژانس برای کمک به شما در امن کردن  ویزای خود دارید ,اطمینان حاصل کنید قبل از اینکه پول نقد خود را دریافت کنید. اطلاعات جامع تر در پورتال کمیسیون اروپا و پورتال مهاجرت اتحادیه اروپا یافت می شود.

میزان درآمد مشاغل در فرانسه برای خارجی ها

تفاوت حداقل حقوق فرانسویان در مقایسه با سایر نقاط اروپا چقدر است؟ شرایط حداقل دستمزد در فرانسه و همچنین متوسط حقوق مورد انتظار مهاجران را پیدا کنید. تمام خارجیانی که مجوز کار در فرانسه دارند، می توانند حداقل دستمزد فرانسه را دریافت کنند. حداقل دستمزد فرانسه یکی از بالاترین دستمزدها در اروپا است، و حداقل حقوق کارگران در هر ساعت 10.03 یورو است. بر خلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا، حداقل دستمزد در فرانسه برای تمام افراد بالغ – فارغ از سن یا تجربه شان – قابل پرداخت است.

علاوه بر وجود حداقل دستمزد ملی در فرانسه، در برخی صنایع این کشور بر اساس توافقنامه های جمعی بین اتحادیه ها و کارفرمایان، دستمزد بیشتری به کارگران می دهند و به این ترتیب حقوق مناسبی که کارگران در برخی مشاغل انتظار دارند، دریافت می کنند. این راهنما حداقل دستمزد فرانسویان (یا حداقل درآمد، حقوق و دستمزد در فرانسه) و متوسط حقوق را در این کشور توضیح می دهد.

نحوه گفتن کلمه حقوق به فرانسوی چند مدل است:

  • le salaire (دستمزد)
  • les gages (مزد)
  • la paie / la paye (حقوق و دستمزد)
  • le revenu  (درآمد)
  • la rémunération (حق الزحمه)

حداقل دستمزد فرانسه در سال 2019

حداقل دستمزد فرانسه در ژانویه 2019 افزایش یافت و به 10.03 دلار در هر ساعت و یا معادل 1.521.22  یورو در ماه رسید (براساس 35 ساعت کار در هفته). با آنکه در اصطلاح حداقل دستمزد در فرانسه افزایش یافته، اما رشد ناچیزی داشته است – دستمزد ساعتی سال 2019 تنها 15 سنت بیشتر از حداقل حقوق 9.88 یورویی در سال 2018 است. در واقع، فرانسه سیستم حداقل  دستمزد ثابت را اجرا می کند، هرچند استثناهایی نیز وجود دارد.

افراد کمتر از 17 سال که کمتر از شش ماه تجربه کار حرفه ای دارند می توانند تا پایان سن 17 سالگی حداقل دستمزد 80 درصدی دریافت کنند، سپس تا 18 سالگی این میزان به 90 درصد می رسد. در ضمن افرادی که دوره کارآموزی را می گذراندند، می توانند از 25 تا 78 درصد حداقل دستمزد دریافت کنند که البته این میزان به سن و سطح تجربه آنها بستگی دارد.

به لحاظ نظری، افرادی که برای کسب تجربه کار میکند، حداقل دستمزد دریافت نمی کنند، اما مخارج آنها باید پرداخت شود. اگر قرارداد تجربه کاری بیش از دو ماه طول بکشد، شرکت ها باید حداقل حقوق کارکنان را مطابق با هزینه های آنها پرداخت کنند. این میزان در حال حاضر ماهانه 554،40 یورو تعیین شده است.

حداقل دستمزد فرانسه در سال 2019

حداقل دستمزد فرانسه در سال 2019

مدارک مورد نیاز جهت مشاغل مورد نیاز فرانسه

  • گذرنامه معتبر (که باید در ده سال گذشته صادر شده باشد و تا آخرین لحظه ای که امتیاز ویزا به پایان رسیده است)
  • فرم درخواست و اقامت کامل و امضا شده
  • عکس امضا شده پاسپورت
  • شاید لازم باشد برنامه های سفر از جمله پروازهای رزرو شده برگشت، بسته به نوع ویزای مورد درخواست، نشان داده شود
  • هزینه درخواست و در برخی موارد هزینه پاکت تمبردار و آدرس
  • شاید شرایط و قوانین سفارت کشور مبدا کمی متفاوت باشد، لذا هنگام قرار ملاقات، قوانین را بررسی کنید.  کارکنان سفارت همچنین می توانند پس از قرار ملاقات و قبل از صدور ویزا، مستندات بیشتری را درخواست کنند.

اگر می خواهید برای ویزای جامع تر مثلا ویزای «مهارت و استعدادها»  درخواست دهید که در واقع دارندگان این ویزا از حقوق بیشتری برخوردار می شوند، باید اطلاعات و مدارک بیشتری ارائه دهید.  در این صورت باید مهارت در انجام نقش ماهرانه یا کارآفرینی مورد نظر را اثبات کنید همچنین باید شواهد و مدارک مهارت های خود را ارائه دهید. لازم به ذکر است هر یک از اعضای خانواده که قرار است با شما سفر کنند نیز باید در این ملاقات حضور داشته باشند؛ زیرا ویزا تنها پس از ملاقات حضوری با سفارت صادر می شود.  چون در برخی موارد لازم است عکس بگیرید و اثر انگشت دهید.

هزینه اخذ ویزا بسته به نوع کشور و نوع ویزا کمی متفاوت است.  برای شهروندان آمریکایی که به دنبال ویزای بلند مدت است، هزینه پروسه فعلی حدود 100 دلار است. بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید، می توانید به جای ویزای کار، برای کارت آبی درخواست دهید. این کارت همانند کارت سبز ایالات متحده، به شما اجازه می دهد تا در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به استثنای دانمارک، ایرلند و انگلستان) مشغول به کار شوید.

برای اخذ کارت آبی، باید عضو یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشید، بسیار ماهر و حرفه ای باشید (به این معنی است که دارای مدرک لیسانس یا پنج سال سابقه حرفه ای داشته باشید) و پیشنهاد شغلی یا  قرارداد کاری فعال داشته باشید. کشورهای عضو سریعا به فرآیند درخواست کارت آبی رسیدگی می کنند، به این معنی که این کارت سریعتر از سایر انواع ویزای کاری صادر می شود. با این وجود تا سه ماه هم طول می کشد.  اگرچه فرآیند درخواست را به صورت آنلاین و تنها از این طریق شروع می کنید، اما ممکن است بسته به شرایط شخصی هر کس متفاوت باشد. شبکه کارت آبی یک وب سایت مفید دارد و به متقاضیان در شناخت و تکمیل این پروسه کمک می کند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت و شرایط مهاجرت به فرانسه با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *