تحصیل پزشکی در دانشگاه خصوصی ایتالیا

تحصیل رشته پزشکی رویای بسیاری از افراد است. در صورتی که در ایران موفق به تحصیل این رشته نشدید،دانشگاه های پزشکی ایتالیا می تواند مقصد مناسبی باشد. در ایتالیا هم امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی وجود دارد و هم دانشگاه های خصوصی که کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به شرح کاملی درباره تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ایتالیا پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط:

تحصیل در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تابعیت و شهروندی ایتالیا

اقامت و مهاجرت به ایتالیا

شهریه و آزمون ورودی برخی دانشگاه های خصوصی پزشکی ایتالیا

به منظور آن که تصویر ذهنی شما را در رابطه با تحصیل در دانشگاه های ایتالیا تکمیل نماییم، قصد داریم تا به صورت خلاصه مدارس پزشکی بین المللی خصوصی را معرفی کنیم. دانشگاه هایی که دروس خود را به زبان انگلیسی آموزش می دهند، در کشور ایتالیا جدید هستند. برخلاف مدارس پزشکی دولتی، این دانشگاه ها به لحاظ مالی توسط دولت پشتیبانی نمی شوند و از این لحاظ با دیگر مدارس پزشکی خصوصی اروپا قابل مقایسه هستند. (در حدود 9000 یورو در سال)

هر دانشگاه آزمون پذیرش خاص خود را دارد. به طور مثال در مورد دانشگاه (Humanitas)، نام آزمون (IMAT) می باشد. این آزمون در فرمت سوالات، مانند آزمون دانشگاه های دولتی است و در تاریخ جداگانه ای برگزار می شود و نتایج آن نیز قابل تغییر نیست. ما در زیر به تعدادی از دانشگاه های پزشکی خصوصی ایتالیا به همراه هزینه شهریه آنان اشاره کوتاهی نموده ایم:

  • دانشگاه کاتولیک رم: 7،000 الی 16،000 یورو در سال برای دانشجویان اروپایی و 15،600 یورو در سال برای دانشجویان غیر اروپایی. این دانشگاه آزمون ورودی خاص خود را دارد.
  • دانشگاه بین المللی علوم پزشکی و سلامتی سن کامیلوس رم: 15،000 یورو در سال. دانشجویان اروپایی آزمون ورودی را در رم می گذرانند و دانشجویان غیر اروپایی در آزمون (UCAT) شرکت می کنند.
  • دانشگاه سن رافائل در نزدیکی میلان (سگرات): 20،000 یورو در سال. این دانشگاه نیز آزمون ورودی خاص خود را دارد.
دانشگاه خصوصی پزشکی Humanitas ایتالیا

دانشگاه خصوصی پزشکی Humanitas ایتالیا

دانشگاه خصوصی پزشکی Humanitas ایتالیا

دانشگاه (Humanitas) که در شهر بزرگ میلان واقع شده است، تصمیم دارد تا برای سال جدید برنامه درسی جدیدی را تحت عنوان (MEDTEC) ارائه دهد. با اخذ این مدرک، دانشجویان همزمان دو مدرک پزشکی از این دانشگاه و مدرک لیسانس علوم مهندسی بیومدیکال را از دانشگاه پلی تکنیک میلان دریافت می نمایند. هدف این برنامه آن است تا پزشکانی تربیت کند که قادر به خلق و مدیریت فناوری های نوآورانه مانند بیوانفورماتیک، زیست آمار و شبیه ساز پزشکی باشند. استادان هر دو شاخه، مهارت مهندسی را در قالب تجارب بالینی آموزش می دهند. اخذ این مدرک به مدت 6 سال به طول می انجامد.

ترم پاییز در دانشگاه پلی تکنیک میلان و ترم بهاره در دانشگاه (Humanitas) برگزار می گردد. طی سال چهارم الی ششم، تمامی دوره ها در دانشگاه (Humanitas) برگزار می شوند. دانشجویان فارغ التحصیل قادرند تا وارد دوره رزیدنتی شده، به انجام تحقیقات بپردازند و در صنایعی چون فناوری زیست – پزشکی یا داروسازی، با استفاده از مدرک پزشکی و زیست – مهندسی خود مشغول به کار گردند.

مباحث دوره ها به قرار زیر می باشند:

  1. رباتیک
  2. علوم داده
  3. هوش مصنوعی
  4. زیست – آمار
  5. مواد جدید
  6. شبیه سازی و واقعیت مجازی
  7. نانوتکنولوژی

این دانشگاه اعلام داشته است که بیشتر کلاس های مرتبط با این مدرک در مرکز شبیه ساز ماریو لوتزاتو برگزار می شوند، زیرا این مراکز دارای اتاق اضطراری، تئاتر عملیاتی، آمبولانس ها، اتاق مهارت عملی و بالینی و غرفه های چند رسانه ای می باشد.

این برنامه دارای 360 امتیاز پزشکی و 30 امتیاز مازاد مهندسی می باشد و بر آن است تا مهارت کافی در فیزیک، شیمی، تحلیل ریاضی، علوم رایانه، مهندسی برق، مکانیک و مهندسی صنایع را به دانشجویان آموزش دهد. دانشگاه اعلام داشته است که دانشجویان می بایست در دو زمینه پزشکی و پلی تکنیک، تحت نظارت استاد راهنما به ارائه پایان نامه بپردازند.

دانشگاه (Humanitas) اعلام داشته است که اولین بیمارستان ایتالیا می باشد که توسط سازمان بین المللی شبیه ساز مورد تایید قرار گرفته است و این تاییدیه در سال 2002 به این دانشگاه اعطاء شده است. از آن زمان تا کنون، این کمیته چنین امتیازی را تنها به 5 بیمارستان اهداء نموده است.

دانشگاه خصوصی پزشکی UniCamillus رم ایتالیا

دوره بین المللی پزشکی و جراحی دانشگاه علوم پزشکی سنت کاملیوس، برای دانشجویان بین المللی پزشکی در نوامبر 2018 شکل گرفت. (UniCamillus) دانشگاهی خصوصی است که توسط وزارت آموزش ایتالیا کاملاً مورد تأیید می باشد و به همین دلیل مدرکی یکسان با دیگر مدارس پزشکی ایتالیا صادر می کند. این دوره به کلیه دانشجویان (اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا) و علاقه مند به چالش های سازمان بهداشت و درمان در کشورهای در حال توسعه، اختصاص یافته است و ماموریتش آموزش پزشکانی است که در مورد مسائل بهداشت جهانی آگاهی دارند. همچنین فارغ التحصیلانی که قادر به فعالیت در کل اتحادیه اروپا هستند و تحصیلاتشان در سراسر جهان با تاکید ویژه بر بیماریهای رایج جهان جنوبی، شناخته می شود.

شرکت در کلاس ها الزامی است و ممکن است در صبح و بعد از ظهر برگزار شود، اما از دانشجویان نیز خواسته می شود که به طور مستقل مطالعه کنند. اساتید مطالب آموزشی ارائه می دهند و آخرین نسخه های کتاب هایی را که معمولاً در مدارس پزشکی ایالات متحده و انگلیس استفاده می شود، معرفی می کنند. موضوعات کلینیکی از سال سوم مورد بررسی قرار می گیرند. رشته های پزشکی داخلی در سه آزمون تحت عنوان آسیب شناسی سیستمیک (I،II و III) گروه بندی می شوند. در حالی که مباحث جراحی و تخصصی مانند عصب شناسی یا اطفال در طول چند ترم گنجانده می شود. چند ساعت به فعالیت بالینی اختصاص می یابد حتی در دو سال اول و چرخش مناسب در سال سوم شروع می شود.

امتحانات نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود و این آزمون می تواند به صورت کتبی یا شفاهی یا هر دو باشد. جلسه رسمی آزمون در ماه های فوریه، ژوئن، جولای و سپتامبر برگزار می شود. کادر آموزشی (UniCamillus) متشکل از ترکیبی پویا از اساتید مجرب و جوان است که اکثر آنها تجربه کار در کشورهای اتحادیه اروپا با ایالات متحده یا کشورهای در حال توسعه را داشته اند.

این دانشگاه صرفاً به علوم بهداشتی و پزشکی اختصاص یافته و دوره هایی را در رشته های پزشکی، مامایی، فیزیوتراپی، پرستاری، تکنیک های آزمایشگاه زیست پزشکی و تکنیک های رادیولوژی و رادیوتراپی ارائه می دهد. این نام بر اساس نام کامیلوس دللیس، که برای بیماران، پرستاران و بیمارستان ها مقدس است، انتخاب شده است.وی در توسعه یک ایده مدرن در سیستم مراقبت های بهداشتی کارآمد و مراقبت از بیمار کمک کرد و در عین حال اصرار داشت که بیمار باید در مرکز روند بهبود قرار گیرد.

اهداف تحقیقاتی (UniCamillus) شامل مقابله با بیماری های واگیردار مدرن مانند ایدز و همچنین بیماری های مسری از جمله سل و مالاریا است که در دوبار در حال شیوع در جهان هستند، می باشد.

آزمون پذیرش (UCAT) شهروندان خارج از اتحادیه اروپا

آزمون پذیرش (UCAT) شهروندان خارج از اتحادیه اروپا

آزمون پذیرش (UCAT) شهروندان خارج از اتحادیه اروپا

آزمون استعدادیابی بالینی دانشگاه یا (UCAT Camillus) آزمونی با سؤالات چند گزینه ای است که شرکت در آن برای هر فردی که مایل به پذیرش در برنامه پزشکی (UniCamillus) است، الزامی می باشد. تعداد دانشجویان مجاز به ورود به این دوره هر ساله توسط وزارت بهداشت ایتالیا مشخص می شود. برای پذیرش به هیچ گواهی زبان انگلیسی احتیاج نیست و تنها مدرک دیپلم دبیرستان با 12 سال تحصیل یا معادل آن مورد نیاز است. دانش آموزانی که در سال آخر دوره متوسطه خود ثبت نام کرده اند، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

ثبت نام در آزمون از ابتدای فوریه تا اواسط آوریل امکان پذیر است و موسسه به متقاضیان توصیه می کند که هرچه سریعتر اقدام به ثبت نام نمایند. این ثبت نام بصورت آنلاین از طریق وب سایت (UCAT) انجام می شود. آزمون کاملاً به زبان انگلیسی می باشد و در ماه آوریل در مراکز آزمون اختصاصی مستقر در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می گردد.

برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا این آزمون شامل پنج بخش است. استدلال کلامی (44 سوال)، تصمیم گیری (29 سوال)، استدلال کمی (36 سؤال) و استدلال چکیده (55 سؤال) می باشد که هر کدام از این بخش ها بین 300 تا 900 امتیاز را در بر می گیرد و مجموع کل امتیازات 1200 تا 3600 می باشد. همچنین 69 سوال در مورد تصمیم گیری موقعیتی وجود دارد که نتایج آن به چهار گروه اختصاص داده شده است، که اولین گروه بالاترین گروه است. امتیاز این بخش آخر در کل نمره محسوب نمی شود. وب سایت (UCAT) اطلاعات زیادی در مورد بخش های خاص و همچنین تست های عملی و بانک های سوال دارد.

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید در آزمونی شرکت کنند که کاملاً متفاوت از (IMAT) است و بر خلاف (IMAT) که برای ارزیابی یک تحصیل استاندارد اروپایی تهیه شده است، بیشتر بر ارزیابی مهارتهای عمومی تاکید دارد. رتبه بندی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا از دانشجویان اتحادیه اروپا کاملاً جداست. این رتبه بندی تا 15 می منتشر می شود.

آزمون پذیرش شهروندان اتحادیه اروپا

آزمون مختص متقاضیان اتحادیه اروپا 100 دقیقه زمان دارد و شامل 90 سوال است که 40 مورد از آنها استدلال منطقی، حل مسئله و درک مطلب، 30 سوال مربوط به علوم پایه (زیست شناسی، ریاضیات، شیمی و فیزیک) و 20 سوال در مورد ماموریت بشردوستانه دانشگاه می باشد. هر پاسخ صحیح 1 امتیاز و سوالات پاسخ داده نشده 0 امتیاز دارد. در حالی که هر پاسخ نادرست 0.25 امتیاز منفی را شامل می شود. داوطلبانی که کمتر از 30 امتیاز دریافت کرده اند، پذیرفته نمی شوند.

آزمون اختصاص داده شده برای دانشجویان اتحادیه اروپا با تفاوت های ناچیزی، بسیار مشابه با (IMAT) است. (IMAT) شامل 60 سوال است که 20 مورد از آنها درباره تفکر انتقادی، 2 مورد فرهنگ، 18 مورد زیست شناسی، 12 مورد شیمی و 8 مورد فیزیک و ریاضی می باشد. هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز و هر پاسخ نادرست 0.4- امتیاز در بر دارد. علاوه بر این (IMAT) در ماه سپتامبر برگزار می شود، در حالی که زمان برگزاری کاملیوس (UCAT) در ماه آوریل است.

زندگی دانشجویی

هنگامی که در رم هستید مانند رمیان تایم صبحانه را با کاپوچینو و کروسان سپری کنید. از هم آپارتمانی ایتالیایی خود یاد بگیرید که چطور پاستای واقعی درست کنید، از میان مارپیچ ساختمانهای تاریخی در خیابانهای سنگفرشی بچرخید و در آخر بدن خسته خود را در کافه های فضای باز استراحت دهید و همراه با غروب آفتاب نوشیدنی خود را صرف کنید. تحصیل پزشکی اغلب با اوقات فراغت کمی همراه است، اما روش های مختلفی وجود دارد تا از وقت آزادتان بیشترین استفاده را ببرید.

زندگی شبانه بسیار پرنشاط و رویدادهای فرهنگی متنوع هستند، بنابراین می توانید به راحتی روال روزانه خود را بین کلوپ ها و نمایش های هنری تنظیم کنید. تعداد کثیر دانشجویان و گردشگران باعث جنب و جوش جوانان در این شهر شده است و همین مسئله رم را به مکانی بسیار جالب برای زندگی تبدیل کرده است. مسافران از وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، مترو و اتوبوس استفاده می کنند، اما با افزایش جمعیت رم، تعداد بیشتری از مردم در حال دوچرخه سواری در پایتخت ایتالیا هستند.

امکانات و تدارکات

با توجه به تازه تاسیس بودن (UniCamillus)، می توان انتظار امکانات مدرن و کاربردی را داشت. کلاس های درس و سالن های مطالعه همه امکانات رفاهی لازم را دارند و برای فعالیتهای عملی فضاهای مختلف وجود دارد، از جمله آزمایشگاه آناتومی مدل که در آن تعداد زیادی مدل وجود دارد که باعث تقویت تجربه یادگیری می شود.

فعالیت بالینی بخشی اساسی از برنامه درسی دانشکده پزشکی است و به همین ترتیب (UniCamillus) با چندین بیمارستان و مرکز تحقیقاتی در رم مشارکت کرده است. تمام بخش های این مرکز توسط سیستم ملی بهداشت و درمان معتبر شناخته شده اند. حتی اگر فعالیت های عملی لزوماً به زبان ایتالیایی انجام شود، یادگیری زبان پس از چند سال زندگی در تماس نزدیک با افراد محلی به طور طبیعی اتفاق می افتد. (UniCamillus) برای دانشجویانی که هنوز هنگام فعالیت بالینی با زبان ایتالیایی مشکل دارند، مدرسانی را اختصاص می دهد.

اسکان و تأمین بودجه

(UniCamillus) با (Uni Logistics) توافق دارد که آپارتمانهای کاملاً مبله، مجهز و نزدیک به دانشگاه را در اختیار دانشجویان قرار دهد. در کنار این گزینه جذاب برای اسکان، شهر رم چندین آپارتمان و محل اقامت دانشجویی را ارائه می دهد.

بورس های تحصیلی با توجه به شایستگی رتبه (UCAT) و ارزیابی های مستقل، به دانشجویان خارج اتحادیه اروپا ارائه می شود. در عوض بورسیه های اتحادیه اروپا توسط (Laziodisu)، موسسه رفاه دانشجویی دانشجویان، ارائه می شود.

تبادل دانشجو

هدف (Uni Camillus) آموزش پزشکان و متخصصان درمانی است که به مسائل پزشکی در کشورهای در حال توسعه می پردازند و بنابراین دانشکده مفتخر است دانشجویانی را که مایل به گذراندن دوره آموزشی در گلوبال جنوبی هستند، را داشته باشد. حتی اگر هنوز هیچ توافق نامه ای به امضا نرسیده باشد، هدف دانشگاه ایجاد مشارکت با انجمن های بشردوستانه به منظور ارائه چنین تجربه ای به دانشجویان است. در این میان، به کسانی که مایل به کار در کشورهای دیگر هستند، اجازه خواهند داد این کار را به عنوان بخشی از فعالیتهای فوق برنامه انجام دهند.

دانشگاه خصوصی پزشکی HUNIMED ایتالیا

دانشگاه خصوصی پزشکی HUNIMED ایتالیا

دانشگاه خصوصی پزشکی HUNIMED ایتالیا

مدرک جراحی و پزشکی دانشگاه (Humanitas) یا (Hunimed) برنامه ای است که توسط بیمارستان تحقیقاتی (Humanitas)، موسسه خصوصی که کار خود را از سال 2014 آغاز نمود، ارائه شده است. این برنامه 6 ساله، در دو سال اول به آموزش علوم پایه به زبان انگلیسی می پردازد و 4 سال بعد را به دوره های بالینی مانند پزشکی داخلی، جراحی و پزشکی اورژانسی اختصاص می دهد.

با آغاز سال سوم، دوره کلرک شیپ، معادل با چرخش بالینی در آمریکا “کشیک”، در بیمارستان (Humanitas) شروع می شود که شامل روال روزانه است و 360 امتیاز برای پزشکان آینده به دنبال دارد. دانشجویان علاقه مند به فعالیت های تحقیقاتی ممکن است در برنامه (Virgilio) نیز شرکت کنند و اعتبار مازادی را در خلال ترم های اضافه و فعالیت های آزمایشگاهی کسب نمایند.

شیوه آموزشی با استفاده از رویکرد چند رشته ای و بین فردی و مکالمه میان دانشجویان در رابطه با موضوعات و ابعاد مختلط انجام می شود، تا رویکردی جامع در رابطه با پزشکی داشته باشند. این بیانیه به خودی خود به عنوان موضوعی متفاوت در دوره های یکپارچه طراحی شده است تا دانشجویان مفهوم عمومی را از دست ندهند و از سناریوهای موردی و آموزش مساله مدار بهره ببرند.

آزمون های این دانشگاه در بخش های مختلف انجام می شود و از ژانویه تا فوریه و از ژوئن تا جولای و سپتامبر برگزار می شوند. آزمون ها ممکن است به صورت شفاهی و یا کتبی باشند.

حقیقت هایی راجع به (Hunimed)

پذیرش و الزامات: ورود به دوره ها تحت انحصار وزارت آموزش می باشد. متقاضیان می بایست دارای مدرک پایان دوره دبیرستان باشند و نمرات قابل قبولی در آزمون ورودی دانشگاه کسب نمایند.

تاکید بر آموزش: در کنار کلرک شیپ بیمارستان تحقیقاتی (Humanitas)، دانشجویان (Hunimed) در مرکز شبیه ساز نیز مشغول به کار می شوند.

پردیس دانشگاه: پردیس دانشگاه در کنار بیمارستان است و دارای 20،000 متر مربع فضا به همراه آزمایشگاه، کتابخانه، منطقه گروه های درسی، مراکز ورزشی و کافه تریا می باشد.

بورسیه تحصیلی: هر ساله این دانشگاه تعدادی بورسیه صلاحیت، به هدف پوشش بخشی از مبلغ هزینه شهریه ارائه می دهد.

تحرک بین المللی: این دانشگاه دانشجویان را ترغیب می نماید تا بخشی از تحصیلات خود را طبق توافقنامه های بین المللی دوطرفه و برنامه هایی چون اراسموس پلاس، در خارج از کشور بگذرانند.

زندگی در میلان: این شهر نه تنها شهر مد و فشن ایتالیاست، بلکه قطب صنعتی آن به علاوه داشتن فناوری پیشرفته می باشد. اگرچه کل روز با کار کردن سپری می شود، اما شب های این شهر زیبایی بی نظیری دارند.

تحصیل پزشکی در ایتالیا، چه در دانشگاه های دولتی و چه دانشگاه های خصوصی، مزایای بسیاری دارد که از این مزایا می توان به اعتبار مدارک اخذ شده از آنها و امکان تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد. اگر شما نیز رویای تحصیل در ایتالیا و یا سایر کشورهای جهان را دارید، موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با داشتن شعب رسمی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد و اصفهان و همچنین سابقه درخشان در تمامی امور مهاجرتی، یاری کننده شما در رسیدن به اهدافتان می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *