اعزام دانشجو به اسپانیا

در سال های گذشته تب و تاب مهاجرت به کشور های مختلف افزایش یافته است. هر فردی با توجه به شرایط خود یکی از انواع راه های مهاجرتی را انتخاب می کند. یکی از روش های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی می باشد. در این مقاله نیز ما به بررسی موضوع اعزام دانشجو به اسپانیا می پردازیم. اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری است که در جنوب غربی اسپانیا قرار گرفته است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا است و در شبه جزیره ایبری قرار گرفته. کشور اسپانیا با کشور های فرانسه، آندورا و پرتغال همسایگی دارد. علاوه بر آن اسپانیا سواحلی در دریای مدیترانه و خلیج بیسکای و اقیانوس اطلس نیز دارد. مرز اسپانیا و پرتغال طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مساحت این کشور پانصد و پنج هزار و نهصد و نود کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر چهل و شش میلیون نفر دارد. شعار ملی مردم اسپانیا عبارت فراتر از آن، است. پایتخت کشور اسپانیا، شهر مادرید است که بزرگ ترین شهر آن نیز محسوب می شود. اسپانیا دارای بیست بخش خود مختار می باشد که پس از مادرید شهر های بارسلونا، والنسا، سویا و ساراگوسا جزو شهر های بزرگ این کشور محسوب می شوند. زبان رسمی مردم در کشور اسپانیا، زبان اسپانیایی است. ارز رایج و واحد پولی اسپانیا، یورو است.

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم روش های مهاجرتی بسیار متفاوت هستند. از این رو برای مهاجرت به اسپانیا می توان از روش های تحصیل در اسپانیا، کار در اسپانیا، سرمایه گذاری در اسپانیا، ازدواج با تبعه اسپانیایی و … اقدام نمود. هر کدام از این راه های مهاجرتی نیازمند اطلاعاتی منحصر به خود هستند. از این رو لازم است تا برای مهاجرت به اسپانیا با مشاورین و وکلای کارآزموده و زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید. شما می توانید به راحتی با مراجعه به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز به نتیجه مورد نطر خود برسید.

اعزام دانشجو به اسپانیا

اسپانیا یکی از پر بازدید ترین کشور های اروپایی و مقصد مطالعاتی بسیاری از دانشجویان بین المللی است. دانشجویانی که مایل با کشف فرهنگی غنی و سبک زندگی ای جالب و جذاب هستند، می توانند مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را انتخاب کنند. پادشاهی اسپانیا تاریخی غنی دارد و تجربیات محسور کننده ای را می توان در شهر های بزرگ و کوچک این کشور از لحاظ تاریخی مشاهده نمود. اسپانیا برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیلات دانشگاهی با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب هستند، انتخابی محبوب است.

وجود دانشگاه های مدرن و در عین حال تاریخی این کشور به روند اعزام دانشجو به اسپانیا و تحصیل در این کشور جذابیت بیشتر بخشیده است. زندگی دانشجویی در اسپانیا می تواتد برای دانشجویان از جذابیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در حقیقت تحصیل رایگان در اسپانیا به شما این امکان را می دهد تا در بهترین دانشگاه های جهان از جمله مدرسه مشهور تجاری اسپانیا مشغول به تحصیل شوید. برای اعزام دانشجو به اسپانیا روند های متفاوتی وجود دارد. شما لازم است تا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا اقدام نمایید.

قبل از این که بخواهید برای پذیرش اقدام کنید، لازم است تا با دانشگاه های این کشور آشنایی داشته باشید و بدانید که در کدام دانشگاه می توانید برای رشته خود تحصیل کنید. اما نکته مهم تر این است که قبل از هر گونه اقدام‌ برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا، لازم است تا درباره شرایط تحصیل در اسپانیا و چرایی تحصیل در این کشور اطلاعاتی کسب کنید. در نهایت این روند با کسب اطلاعات درباره هزینه تحصیل در اسپانیا یا هزینه زندگی در اسپانیا و نهایتا اخذ ویزای اسپانیا برای تحصیل خاتمه می یابد. در بخش بعد قصد داریم بینیم که آبا تحصیل در اسپانیا ایده خوبی است؟!

چرا تحصیل در اسپانیا؟

همان طور که گفتیم برای اعزام دانشجو به اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل، کسب اطلاعات در ارتباط با تحصیل در این کشور و شرایط تحصیلی اسپانیا بسیار مهم است. از این رو در این بخش از مقاله به سوال چرا تحصیل در اسپانیا پاسخ اساسی می دهیم. پس با ما همراه شوید.

همه ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان راهی کشور اسپانیا می شوند تا در یکی از هفتاد و چهار دانشگاه این کشور مشغول به تحصیل شوند. اسپانیا یک فرصت عالی برای یادگیری است و حتی مهم نیست که شما در کدام دانشگاه این کشور مشغول به تحصیل می شوید. تمام دانشگاه های اسپانیا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در حقیقت می توان گفت اسپانیا سومین کشور پرطرفدار برای مطالعات بین المللی با حدود سی و شش درصد امتیاز می باشد.

چرا تحصیل در اسپانیا

چرا تحصیل در اسپانیا

اسپانیا با طبیعیتی جذاب و شهر های زیبا می تواند در زمینه تفریحات مناسب در زمان تحصیل برای شما جذابیت داشته باشد. نکته مهم دیگر این است که اسپانیایی پس از انگلیسی دومین زبان رایج در دنیا است و شپا با حضور در اسپانیا و دانشگاه ها این کشور، می توانید به راحتی یک زبان جدید یاد بگیرید. علاوه بر آن هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه با سایر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. در کنار این ها باید گفت که هزینه تحصیل در کشور اسپانیا و دانشگاه های اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در برخی دانشکده های اسپانیا بین پنج هزار و پانصد تا دوازده هزار یورو می باشد که هنوز هم از بسیاری از کالج ها و دانشگاه های کشور های دیگر اروپا و همچنین ایالات متحده آمریکا بهتر می باشد.

دقت کنید که شهریه دانشجویان بین المللی حدودا هزار تا هزار و پانصد یورو بیش تر از شهریه دانشجویان دارای تابعیت اسپانیا و یا اتحادیه اروپا می باشد. این شرایط یک قاعده کلی نیست و بسته به دانشکاه یا رشته تحصیلی می تواند متفاوت باشد. در دانشکاه های دولتی اسپانیا معمولا هزینه تحصیل بین صد و پنجاه تا سه هزار و پانصد یورور در سال برای کارشناسی و بین سیصد تا سه هزار و پانصد یورو در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد می باشد.

ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا عبارتند از دانشکاه گرانادا با میانگین شهریه هشتصد و بیست و یک یورو در سال، دانشگاه والنسیا یا میانگین شهریه دو هزار و ششصد یورو در سال، دانشگاه سانتیاگو د کامپوتسلا با میانگین شهریه هزار و ششصد یورو در سال و دانشکاه بارسلونا با دو هزار و نهصد یورو در سال .

سیستم آموزشی در اسپانیا برای اعزام دانشجو

دانشگاه های بسیار زیادی در اسپانیا وحود دارند که سیستم اموزشی خاصی را اعمال می کنند.‌ اما بیینیم سیستم اموزشی در اسپانیا چگونه است؟! برای تحصیل در دوره ها کارشناسی در دانشگاه اسپانیا چندین الزام اساسی وجود دارد. برای تحصل در این مقطع داشتن مدارک تحصیلی دیپلم با نمرات مناسب لازم می باشد‌. تحصیلات شما باید از طریق وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا مورد تایید قرار گیرد. برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا لازم است تا مدارک زبان آیلتس و تافل ارائه شود زیرا دانشگاه ها ممکن است قبل از ورود شما به مقطع تحصیلی مورد نظرتان، تست هایی را به زبان های انگلیسی و یا سایر زبان های خارجی تنظیم کنند. پیش ثبت نام برای مقاطع کارشناسی و رشته ها مختلف معمولا از اواسط ژوئن تا اواسط جولای انجام می شود.

اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا لازم است تا لیسانسی معتبر به دانشکاه ارائه دهید و یا لیسانس خود را از یکی از دانشکاه های اسپانیا دریافت کرده باشید. در حقیقت سطح تحصیلات شما می بایست معادل با مدرک لیسانس در دانشگاه های اسپانیا باشد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که معیار های پذیرش در دانشگاه های مختلف و دوره های مختلف تحصیلی در اسپانیا متفاوت است. اما از دانشجویان انتظار می رود که به طور عمومی رزومه تحصیلی خود، نسخه مدارک تحصیلی قبلی خود، مدارک لازم برای اثبات تسلط به زبان انکلیسی یا اسپانیایی و بیاینه شخصی برای تحصیل در این رشته در اسپانیا را ارائه دهد. برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد لازم است تا تحصیلات خود را در یک دوره دو ساله به پایان برسانید. این مدرک در کشور های مختلف دنیا و اتحادیه اروپا معتبر است.

در مورد دوره دکتری در دانشگاه های اسپانیا، باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل دکتری در این کشور به دو دوره تقسیم بندی می شود.‌ دوره اول مطالعاتی است و شامل شصت واحد تحصیلی می باشد و دوره دوم مربوط به تحقیقات است. برای دریافت مدرک دکتری در دانشگاه های اسپانیا لازم است تا حداکثر سه ساله تحصیلات خود را به پایان برسانید. البته به این نکته توجه داشته باشید که تحصیلات پاره وقت در مقطع دکتر در اسپانیا پنج سال به طول می انجامد. حال که با سیستم اموزشی در اسپانیا اشنا شدیم ببینیم چه دانشکاه هایی در اسپانیا وجود دارند؟!

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم به عنوان یکی از مهم ترین مراحل اعزام دانشجو به اسپانیا، به معرفی دانشگاه های اسپانیا بپردازیم. ما دانشگاه های اسپانیا را به طور خلاصه و لیست وار برای شما معرفی خواهیم کرد‌. پس در این بخش از مقاله با ما همراه شوید. دانشکاه های زیادی در اسپانیا وجود دارند بسیاری از آن ها از اعتبار بین المللی خوبی در دنیا برخوردارند و در رده های بین المللی رتبه های بالایی را به خود اختصاص داده اند.

دانشگاه های اسپانیا عبارتند از: دانشگاه آلمریا، دانشگاه کادیز، دانشگاه کورودوبا، دانشکاه گرانادا، دانشگاه هیولوا، دانشگاه ژان ژان، دانشگاه مالاگا، دانشگاه بین المللی اندلس، دانشگاه پابلو، دانشگاه ساراگوزا، دانشگاه سن جورج، دانشگاه اودیو، دانشگاه لاس پالماس، دانشگاه لالاگونا، دانشگاه اروپایی اتلانتیک، دانشکاه ایزابل اول، دانشگاه لون لون، دانشگاه میگل دو سروانتس، دانشگاه کلیسایی سالامانکا، دانشگاه خودمختار بارسلونا، دانشگاه بارسلونا کاتولبنا، دانشگاه جیرونا کاتولینا، دانشگاه پلی تکنیک کاتولینا بارسلونا و … .

اما نکته مهم دیگری که قصد داریم به بررسی ان بپردازیم این است که کدام یک از دانشگاه های اسپانیا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.‌ در ادامه لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران را بیان می کنیم. از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم می توان به دانشکاه کارلوس مادرید، دانشکاه ناوارا، دانشگاه بارسلونا، دانشکاه سویا، دانشگاه کانتابریا، دانشگاه گرانادا، دانشگاه مورسیا، دانشگاه سالامانکا، دانشگاه سویل، دانشگاه سانتیاگو، دانشگاه ساراگوزا، دانشگاه پلی تکنیک مادرید، دانشگاه ویگو، دانشکاه پمپئو و … اشاره نمود. شما می توانید لیست دقیق و شرایط هر مدرک را در اعلامیه وزارت علوم به دقت بررسی کنید.

دانشگاه های بسیاری از جمله دانشگاه زاراگوزا، دانشگاه مادرید، دانشگاه ماریو و … تیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. شما می توانید برای تحصیل پزشکی در اسپانیا، تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا و یا تحصیل داروسازی در اسپانیا به این دانشگاه ها مراجعه کنید. توجه داشته باشید که برنامه های تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا به زبان های انکلیسی و اسپانیایی هستند و شما قبل از ورود به دانشگاه لازم است تا در زمینه زبان تحصیل رشته مورد نظر خود نیز اطلاعات کسب کنید.‌

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به اسپانیا

  1. آیا اسپانیا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله اسپانیا کشوری با قدمت بالا و شرایط مناسب زندگی و تحصیلی مکانی بسیار مناسب است.

  2. آیا دانشگاه های اسپانیا شرایط مناسبی برای تحصیل دارند؟

    بله دانشگاه های اسپانیا در عین حال که نشان دهنده تاریخ این کشور هستند، می توانند با دیدگاهی مدرن و جذاب به ازائه کورس های تحصیلی بپردازند.

  3. زبان تحصیل در دانشگاه های اسپانیا چیست؟

    کورس های تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی صورت می گیرد.

  4. آيا تحصیل در دانشگاه های اسپانیا رایگان است؟

    خیر تحصیل در هیچ کدام از دانشگاه های اسپانیا به هیچ عنوان رایگان نیست و بنا به شرایط و دانشگاه و رشته می بایست هزینه های مختلفی را پرداخت نمود.

  5. آیا اسپانیا برای دانشجویان بین المللی خوب است؟

    بله. به طور کلی ، اسپانیا کشوری نسبتاً مقرون به صرفه است که دانشجویان بین المللی  تحت فشار مالی نیستند.

  6. هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا چگونه است؟

    در دانشکاه های دولتی اسپانیا معمولا هزینه تحصیل بین صد و پنجاه تا سه هزار و پانصد یورور در سال برای کارشناسی و بین سیصد تا سه هزار و پانصد یورو در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد می باشد.

  7. ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا کدامند؟

    ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا عبارتند از دانشکاه گرانادا با میانگین شهریه هشتصد و بیست و یک یورو در سال، دانشگاه والنسیا یا میانگین شهریه دو هزار و ششصد یورو در سال و … .

  8. کدام دانشگاه های اسپانیا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم عبارتند از دانشکاه کارلوس مادرید، دانشکاه ناوارا، دانشگاه بارسلونا، دانشکاه سویا، دانشگاه کانتابریا، دانشگاه گرانادا، دانشگاه مورسیا، دانشگاه سالامانکا، دانشگاه سویل و … .

  9. کدام دانشگاه های اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    دانشگاه های بسیاری از جمله دانشگاه زاراگوزا، دانشگاه مادرید، دانشگاه ماریو و … تیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

  10. تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه های اسپانیا چقدر طول می کشد؟

    مدت زمان تخصیل در دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در مقطع دکتری حداکثر سه ساله است و دارای دو دوره مختلف می باشد.

  11. آیا هزینه زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بسیار است؟

    خیر هزینه زندگی در اسپانیا برای دانشجویان در گران ترین شهر و با بیشترین امکانات به هزار یورو در ماه می رسد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *