تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا

رشته مدیریت در اسپانیا از جمله رشته‌های پرطرفدار به شمار می‌آید که با توجه به شرایط آموزشی با کیفیت در این کشور توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود معطوف ساخته است. رشته مدیریت یکی از رشته‌های بسیار پراستفاده در جهان به شمار می‌آید چرا که در هر کسب و کاری وجود یک مدیر لایق و شایسته می‌تواند منجر به پیشرفت و سوددهی آن کسب و کار گردد. همچنین در اسپانیا رشته مدیریت دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که از جمله آنها می‌توان به گرایش گردشگری، تجاری، صنعتی، بازرگانی و … اشاره کرد. بنابراین در این مقاله تحصیل در رشته مدیریت در اسپانیا بدون مدرک زبان را بررسی می‌کنیم تا افرادی که قصد تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در رشته‌های مدیریت را دارند، اطلاع لازم را بدست آورند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه تحصیل در رشته مدیریت اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای بسیار محبوبی می‌باشد که در اروپای غربی قرار گرفته است و با توجه به داشتن مراکز آموزشی باکیفیت، فرصت‌های شغلی فراوان و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده به عنوان چهارمین مقصد مهاجران و گردشگران محسوب خواهد شد. آن دسته از دانشجویانی که می‌خواهند مدارک متنوع خود را در رشته‌های تحصیلی گوناگون همچون تحصیل پزشکی در اسپانیا، تحصیل مدیریت در اسپانیا و … در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بگیرند، باید دوره‌ها، سمینارها، مراکز تحقیقات، کارآموزی و … را در اسپانیا سپری کنند.  لیست دانشگاه های اسپانیا معتبری که در آن به ارائه رشته‌های مدیریت می‌پردازند، شامل دانشگاه بارسلونا، دانشگاه مادرید، دانشگاه والنسیا، دانشگاه دانشگاه گرانادا، دانشگاه پمپئو فابرا، دانشگاه سالامانکا و دانشگاه سویل خواهد بود.

در دانشگاه‌های اسپانیا رقابت جهت تحصیل در رشته مدیریت بسیار بالا است و مهاجران باید علاوه بر دانشجویان اسپانیایی با دانشجویان خارجی دیگر نیز رقابت کنند. معمولا دانشجویانی که عضو کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند، ممکن است جهت تحصیل در مقاطع مختلف رشته مدیریت شهریه زیادتری پرداخت نمایند. هزینه شهریه و ثبت نام آنها در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا توسط دولت این کشور انجام می‌گیرد. می‌توان گفت دانشجویانی که در مقطع لیسانس تحصیل می‌کنند، جهت تحصیل در این مقطع باید تا 2100 یورو در سال شهریه بپردازند و شهریه این دانشجویان برای مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی می‌تواند 4320 یورو باشد. با این حال می توان با استفاده از بورسیه تحصیلی اسپانیا هزینه ها را در این کشور به شکل چشمگیری کاهش داد.

شرایط تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا

زمانی که دانشجویان در دوره مدیریت در اسپانیا ثبت نام می‌کنند و در گرایش‌های مختلف این رشته هم چون مدیریت کسب و کار شرکت می‌نمایند، بنابراین از فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار خواهند شد و حتی می‌توانند با تحصیل در این رشته به زبان اسپانیایی مسلط شوند و با شرکت‌های مختلفی که در صنایع گوناگون اسپانیا وجود دارد، همکاری نمایند.

از این رو بسیاری از افرادی که به دنبال رسیدن به آرزوهای بزرگ هستند و می‌خواهند به پیشرفت برسند، در دوره مدیریت در اسپانیا شرکت می‌نمایند و در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل خواهند کرد و بدین ترتیب اقامت این کشور را نیز به دست می‌آورند. معمولاً در اسپانیا دانشگاه‌های دولتی و دانشگاهی خصوصی با رتبه‌های جهانی وجود دارد که بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته‌اند که به دنبال تحصیل در رشته مدیریت هستند. از مهمترین گرایش های رشته مدیریت در اسپانیا می‌توان به مدیریت مهمانداری و گردشگری اشاره کرد، همچنین از دیگر گرایش‌های رشته مدیریت، می‌توان به رشته مدیریت تجاری، مدیریت سازمان و رشته مدیریت گردشگری تجاری نیز اشاره نمود که افراد و متخصصانی را آماده می‌کند که جهت انجام پروژه‌های تجاری، مدیریت رویدادها، کنگره‌ها، کنوانسیون‌ها و … مشغول به کار خواهند شد.

تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا

تحصیل مدیریت در اسپانیا بدون مدرک زبان

با توجه به اینکه رشته‌هایی همچون رشته مدیریت از بازار کار بسیار مناسبی برخوردار است، به همین دلیل تحصیل در این رشته علاوه بر ارتقا دانش افراد، تأثیر زیادی در کسب تجربه‌های عملی آنها نیز خواهد شد و بدین ترتیب افراد می‌توانند با کسب تجربه و دانش مناسبی که به دست آوردند، جهت پیشبرد اهداف شخصی و کسب درآمد بهره لازم را ببرند.

در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های اسپانیا به صورت کاملاً تخصصی رشته‌های مدیریت توسط بهترین اساتید به دانشجویان ارائه خواهد شد، همچنین دروس به صورت تئوریک و عملی نیز به دانشجویان داده می‌شود تا به خوبی بر این رشته مسلط گردند.

تحصیل مدیریت در مدارس بیزینس اسپانیا از جمله گزینه‌های بسیار مناسب جهت فراگیری این رشته توسط دانشجویان است، چرا که موجب تسلط بیشتر دانشجویان و ورود آنها به بازار کار می‌گردد.

بنابراین دانشجویانی که می‌خواهند به تحصیل مدیریت در اسپانیا بدون مدرک زبان بپردازند، می‌توانند مدارس بیزنس را انتخاب کنند، چرا که این مدارس دارای برنامه‌های آموزشی بسیار متنوع همراه با پشتیبانی دانشجویان جهت ورود آنها به بازار کار خواهند بود که موجب پیشرفت زیاد دانشجویان نیز خواهد شد.

تحصیل در رشته مدیریت بدون مدرک زبان در مقاطع مختلفی همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا میسر گردیده و می‌توان گفت ایده‌آل‌ترین راه جهت تحصیل کسانی است که بدون مدرک زبان به دنبال کسب مدارک لازم در رشته مدیریت هستند.

برخی از مدارک مهم جهت گرفتن ویزای مدارس بیزنس به قرار زیر هستند:

  • دیپلم 12 ساله
  • مدرک زبان (متناسب مقطع تحصیلی)
  • توصیه نامه از اساتید و معلمان
  • انگیزه نامه
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات در هر مقطع
  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش
  • CV

تحصیل مدیریت در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در اسپانیا در مقطع کارشناسی و در رشته مدیریت تحصیل کنید، اما به زبان اسپانیایی مسلط نیستید و نمره آیلتس زبان انگلیسی شما نیز کمتر از ۶ شده است، می‌توانید با داشتن نمرات تحصیلی بالا در مقطع قبل و شرایط لازم دیگر، به کشور اسپانیا وارد شوید و با طی کردن یک دوره زبان و رساندن سطح زبان خود به حد نصاب در رشته مدیریت در اسپانیا به تحصیل بپردازید.

دانشجویانی می‌توانند در اسپانیا به تحصیل مدیریت بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی بپردازند که دوره سنی آنها بین ۱۸ تا ۲۱ باشد و از جمله نکات مهم که در تحصیل این رشته در مدرسه بیزینس وجود دارد آن است که، زبان اسپانیایی در کنار دروس مختلف مدیریت به صورت فشرده تدریس می‌شود تا دانشجویان بین المللی بتوانند به راحتی با مردم اسپانیا ارتباط برقرار کنند و امکان کاریابی آنها در این کشور به راحتی صورت گیرد.

تحصیل مدیریت اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که دارای مدرک مقطع کارشناسی با نمرات بالا هستند و از سوابق تحصیلی مناسبی برخوردار می‌باشند، می‌توانند با ارائه مدارک خود و داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶ در مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل داشته باشند، هر چند که مدرک آیلتس آنها باید ۶.۵ باشد. بنابراین ابتدا دوره زبان انگلیسی را در دو ماه در اسپانیا می‌گذرانند تا نمره آیلتس آنها به شش و نیم برسد و سپس امکان ادامه تحصیل آنها در مقطع کارشناسی ارشد میسر می‌گردد. طول دوره تحصیل این افراد در مدرسه بیزینس یک سال خواهد بود و سن دانشجویان باید بین ۲۸ تا ۳۲ باشد تا این افراد بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته تحصیل نمایند.

تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور نیازی نیست که دانشجویان مدرک زبان ارائه دهند و همچنین نیازی نخواهد بود که به زبان اسپانیایی تحصیل نمایند. بنابراین به طور کلی افرادی که قصد گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا را دارند، باید نامه پذیرش از دانشگاه ‌های اسپانیا را داشته باشند و از نکات مثبت تحصیل در اسپانیا آن است که علاوه بر عدم نیاز به مدرک زبان، امکان گرفتن ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز وجود دارد که دانشجویان باید تمکن مالی لازم جهت برآوردن نیازهای خود و خانواده را داشته باشد.

از جمله مهمترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل و کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • مدرک تحصیلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات
  • اثبات تمکن مالی با ارائه گردش حساب
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گذرنامه همراه با کپی صفحات
  • ارائه عکس مناسب گذرنامه

جمع بندی

رشته مدیریت از جمله رشته‌های در اسپانیا می‌باشد که در صورت داشتن تسلط علمی و عملی لازم، زمینه رشد و ترقی دانشجویان فراهم خواهد شد، به همین جهت بسیاری از دانشجویان بدون مدرک زبان نیز خواهان تحصیل در این رشته هستند و به فکر مهاجرت به اسپانیا می‌باشند. بدین ترتیب می‌توان گفت تحصیل در رشته مدیریت در اسپانیا بدون مدرک زبان، در صورتی امکان پذیر خواهد بود که افراد دارای رزومه تحصیلی قوی باشند و در هر مقطع تحصیلی، بتوانند به حداقل تسلط زبان مورد نیاز برسند و در ادامه تحصیل خود در دوره زبان شرکت کنند و کسری نمره زبان خود را جبران نمایند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *