ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

دانشجویانی هستند که مایل به تحصیل در آفریقای جنوبی باشند، اگر شما جزو این دسته از افراد هستید با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل نمایید. این موسسه حقوقی، با دارا بودن کادری تخصصی از کارشناسان و مشاورین مجرب، قادر به یاری شما در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می باشد. شما می توانید با خاطری آسوده اخذ ویزای تحصیلی و امور پس از آن را به ما بسپارید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

همه دانشجویانی که اقامت دائم در خارج از آفریقای جنوبی دارند و شهروندان آفریقایی نیستند، پس از پذیرش در یک دانشگاه آفریقای جنوبی باید ویزای تحصیلی را دریافت کنند. پس از دریافت ویزا، به دانشجویان به طور رسمی اجازه اقامت در آفریقای جنوبی داده می شود. برای شروع روند ویزا، ابتدا باید به نزدیکترین سفارت، کنسولگری یا کمیسیون عالی آفریقای جنوبی درخواست کنید. از آنجایی که این روش می تواند تا هشت هفته طول بکشد، توصیه می شود که درخواست را در اسرع وقت پس از پذیرش در دانشگاه آغاز کنید.

هنگامی که یک ویزا تحصیلی صادر شد، برای تمام مدت اقامت دانشجویی در آفریقای جنوبی معتبر است. شما نمی توانید با ویزای بازدید کننده به آفریقای جنوبی وارد شوید و سپس برای دریافت یک ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی درخواست کنید. یک ویزای تحصیلی هرگز شما را برای اقامت دائم آفریقای جنوبی واجد شرایط نخواهد کرد. در عوض، ابتدا باید وضعیت خود را به نوع ویزایی تغییر دهید که اجازه اقامت را می دهد، مانند ویزای کار یا ویزای کسب و کار. شما می توانید این کار را از داخل آفریقای جنوبی انجام دهید.

برای دریافت ویزای دانشجویی اولا، شما باید از طرف یک مدرسه، کالج یا دانشگاه ثبت شده در آفریقای جنوبی به عنوان یک دانشجو پذیرفته شوید و نامه پذیرش از طرف موسسه با مهر مدیر یا رئیس اداره آموزش دریافت کنید. پس از آن باید فرم درخواست اقامت موقت B1-1738 را تکمیل کنید و شخصا به سفارت، کنسولگری یا کمسیون آفریقای جنوبی در کشور خود مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر برای حداقل 30 روز پس از پایان دوره خود، با دو صفحه متوالی، بدون خط خوردگی برای تمبر ورود و خروج
  • پرداخت درخواست نامه ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی
  • دو عکس با اندازه گذرنامه ای رنگی
  • یک نامه رسمی از موسسه آموزشی آفریقای جنوبی که دوره تحصیلی شما را تایید می کند.
  • تائید ثبت نام در موسسه آموزشی عالی
  • مدارک مالی لازم برای پوشش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی برای مدت اقامت خود، در حدود 3،000 ZAR در هر ماه (صورت حساب های بانکی، چک مسافرتی) و سپرده نقدی برای پرداخت هزینه بلیط بازگشت.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

گواهی پوشش مراقبت های پزشکی یا بیمه درمانی که توسط مقامات آفریقای جنوبی به رسمیت شناخته شده است و همچنین یک نامه تایید می کند که هر ساله برای مدت اقامت شما تمدید می شود. اگر شما یک دانش آموز و فرزند وابسته والدینی هستید که یک ویزای آفریقای جنوبی و بیمه پزشکی دارد، ممکن است تحت پوشش طرح والدین قرار بگیرید. بعضی اوقات، کمیسیون های عالی آفریقای جنوبی کمک های پزشکی خارجی و سیاست های بیمه بین المللی را می پذیرند.

  • در برخی موارد گواهی واکسیناسیون تب زرد
  • گزارش های پزشکی و رادیولوژی در طی شش ماه گذشته
  • اطلاعات در مورد جایی که شما در آفریقای جنوبی زندگی می کنید.
  • یک گواهی عدم سو سابقه پلیس از کشور مبدا از سن 18 سالگی
  • ارائه مدارک مربوط به ازدواج یا طلاق یا گواهی تولد فرزندان وابسته (در صورت وجود)

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

مدت زمان پردازش درخواست تحصیل در آفریقای جنوبی بین 4 تا 8 هفته است. مدت زمان پردازش درخواست تحصیلی که در یک هیئت خارجی در خارج از کشور ارائه می شود، تا حد زیادی بستگی به کمیسیون عالی مربوطه و زمان سال دارد. رایج ترین دلیل برای تاخیر در صدور ویزای تحصیلی، مدارک ناقص و گم شده است. این وظیفه دپارتمان وزارت داخله نیست که درخواست نامه های ناقص را مرتب کند و یا در مورد درخواست ها مشاوره دهد. درست یا غلط، وزارت امور داخله تنها درخواست ها را بر اساس آنچه که ارائه شده است، بررسی می کند.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

اگر قصد ادامه ی تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی را دارید باید قبل از خروج از ایران، ابتدا ویزای این کشور (یا همان مجوز تحصیل در آفریقای جنوبی) را دریافت کنید. به این معنی که این امکان وجود ندارد که با ویزای توریستی وارد آفریقا شوید و بعد درخواست ویزای دانشجویی دهید. اگر از جانب دانشگاه بورسیه شده باشید هم احتیاج به ویزا خواهید داشت و بدون ویزای معتبر به شما اجازه ی ثبت نام در دانشگاه، کالج یا مدرسه داده نمی شود.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

هزینه ای که باید بابت صدور ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی به سفارت بپردازید به این صورت است: 425 راند آفریقا بابت ویزا و 1350 راند بابت خدمات مربوط به صدور ویزا. همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه های صدور ویزا، در هنگام ثبت درخواست، می بایست همراه با مدارک خود، سندی مبنی بر داشتن توانایی مالی زندگی در آفریقای جنوبی (هزینه تحصیل، زندگی روزمره و بلیط برگشت به کشور خودتان) ارائه دهید. مقدار مبلغی که به این منظور باید در حساب بانکی خود داشته باشید 3000 راند آفریقای جنوبی است.

شرایط دریافت ویزای همراه در آفریقای جنوبی

برای واجد شرایط بودن اجازه ویزای همراه مانند فامیل یا همسر در آفریقای جنوبی، همسر و یا عضو خانواده باید در آفریقای جنوبی کار کند یا اقامت دائم آفریقای جنوبی را داشته باشد. اگر شما همسر یا از بستگان مهاجری هستید که در آفریقای جنوبی کار می کند، می توانید با درخواست برای اجازه همسر یا اعضای خانواده به او در افریقای جنوبی بپیوندید.

اگر همسر شما برای اقامت موقت در آفریقای جنوبی درخواست می کند مانند ویزای کار، بازنشستگی، کسب و کار، ویزای پزشکی یا معاهده، شما و هر کودک وابسته ممکن است در ویزای همراه اعضای خانواده گنجانده شوید. مدت زمان ویزای همراه خانواده یا همسر در آفریقای جنوبی مانند ویزای اقامت موقت بستگان شما است. شما باید همزمان با همسر خود درخواست خود را ارسال کنید. شما باید روابط، محل سکونت و منابع مالی کافی، از جمله هزینه بلیط بازگشت را ثابت کنید.

دارندگان ویزای همراه خانواده با این ویزا مجاز به تحصیل یا کار در آفریقای جنوبی نیستند و این شامل کودکان مدرسه ای می شود که نیاز به تحصیل دارند. برای انجام این کار، آنها مجبور خواهند شد برای یک مجوز آفریقای جنوبی مطابق با شرایط خود درخواست کنند. اگر برای کمتر از 5 سال با یک شهروند آفریقای جنوبی ازدواج کرده اید، می توانید برای ویزای همراه همسر آفریقای جنوبی درخواست کنید.

یک ویزای همراه همسر آفریقای جنوبی به طور معمول برای یک سال صادر می شود و می تواند تمدید شود و یا تا سه سال دیگر اگر کار یا فعالیت های مجاز برای آن صادر شده باشد. شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

1- اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی چقدر طول میکشد؟

زمانی که پذیرش دانشگاه را به دست آوردید برای اخذ ویزا باید به سفارت مراجعه نمایید که روند اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی ممکن است تا ۸ هفته زمان ببرد.

2- ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی تا چه زمانی اعتبار دارد؟

هنگامی که یک ویزا تحصیلی صادر شد، برای تمام مدت اقامت دانشجویی در آفریقای جنوبی معتبر است.

3- آیا می توان با ویزای توریستی وارد خاک آفریقای جنوبی شد سپس درخواست ویزای دانشجویی داد؟

خیر، شما نمی توانید با ویزای توریستی به آفریقای جنوبی وارد شوید و سپس برای دریافت یک ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی درخواست کنید.

4- آیا با اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد؟

خیر، یک ویزای تحصیلی هرگز شما را برای اقامت دائم آفریقای جنوبی واجد شرایط نخواهد کرد.

5- در چه صورت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می تواند به اخذ اقامت دائم آفریقای جنوبی شود؟

در صورتی که پس از اتمام تحصیلات ویزای تحصیلی خود را به یکی از ویزاهایی که منجر به اقامت می شوند همانند ویزای کاری، تبدیل کنید.

6- مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی چیست؟

  • پاسپورت معتبر برای حداقل 30 روز پس از پایان دوره خود، با دو صفحه متوالی، بدون خط خوردگی برای تمبر ورود و خروج
  • پرداخت درخواست نامه ویزای دانشجویی آفریقای جنوبی
  • دو عکس با اندازه گذرنامه ای رنگی
  • یک نامه رسمی از موسسه آموزشی آفریقای جنوبی که دوره تحصیلی شما را تایید می کند.
  • تائید ثبت نام در موسسه آموزشی عالی
  • مدارک مالی لازم برای پوشش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی برای مدت اقامت خود

7- چه دلایلی باعث می شود تا دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی با تاخیر بیافتد؟

رایج ترین دلیل برای تاخیر در صدور ویزای تحصیلی، مدارک ناقص و گم شده است.

8- آیا کسانی که از یکی از دانشگاه های آفریقای جنوبی بورسیه دارند باز هم باید روند اخذ ویزا را طی کنند؟

بله، اگر از جانب دانشگاه بورسیه شده باشید هم احتیاج به ویزا خواهید داشت و بدون ویزای معتبر به شما اجازه ی ثبت نام در دانشگاه، کالج یا مدرسه داده نمی شود.

9- آیا برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی باید به سفارت هم هزینه پرداخت شود؟

بله، 425 راند آفریقا بابت ویزا و 1350 راند بابت خدمات مربوط به صدور ویزا.

10- آیا جهت اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی نیاز به ارائه تمکن مالی می باشد؟

بله، مقدار مبلغی که به منظور تمکن مالی باید در حساب بانکی خود داشته باشید 3000 راند آفریقای جنوبی است.

11- آیا ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی که برای کودکان در سن مدرسه هستند امکان دریافت ویزای همراه دارد و آیا همراه اجازه کار دارد؟

بله ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی که برای کودکان مدرسه است امکان بردن همراه (یکی از والدین) را دارد اما همراه اجازه کار و یا تحصیل ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *