مهاجرت استارآپی به استرالیا

استرالیا یکی از خوش آوازه ترین کشورهای جهان است که از راه های گوناگونی می توان به این کشور مهاجرت نمود که یکی از آن ها مهاجرت استارآپی به استرالیا است. در این مطلب خواهیم کوشید تا مطالبی درباره این نوع مهاجرت را شرح دهیم. این مطالب توسط مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار گرفته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای استارآپ

ویزای کارآفرین جدید در جنوب استرالیا مورد آزمایش قرار می گیرد حمایت از نوآوری در استرالیا که از طرف دولت متعهد به تقویت کارآفرینی و نوآوری است و تعهد خود را به تیم لیبرال استیون مارشال برای خلع اخذ ویزای استرالیا جدید در جنوب کشور صادر کرده است. تحت این ابتکار، توافقنامه های جدید ویزائی که دولت های ایاالت متحده را مجبور به همکاری با انکوباتورهای کسب و کار در جذب کارآفرینان خارجی به استرالیا می کنند، در جنوب استرالیا، قبل از راه اندازی ملی در سال 2019، راه اندازی خواهد شد. تحت این ابتکار عمل، کارآفرینان خارجی و سرمایه گذاران با یک ایده نوآورانه و یک طرح تجاری حمایت کننده قادر خواهند بود برای یک ویزای موقت درخواست کنند تا سرمایه گذاری خود را در استرالیا انجام دهند.

بر خلاف ویزای کارآفرین فعلی که مستلزم حداقل 200،000 دلار است، متقاضیان به پشتوانه سرمایه نیاز ندارند. در عوض، پیشنهادات متقاضی توسط نهادهای دولتی یا دولت فدرال بررسی خواهد شد. کارآفرینانی که موفق به ایجاد کسب و کار خود در استرالیا می شوند، واجد شرایط درخواست اقامت دائم خواهند شد. دولت استرالیا با جزئیات مربوط به ویزا که در سال برنامه 2018-19 در دسترس قرار دارد، با وزارت امور داخلی همکاری می کند. اگر از طریق استارت آپ در استرالیا شروع کنید، فرصت بیشتری برای ویزا دارید: اگر شما در حال ایجاد یک ایده جدید کسب و کار و یا سرمایه گذاری در استرالیا باشید می توانید درخواست کنید. شما باید:

  • کمتر از 45 سال سن داشته باشید.
  • سطح معینی از انگلیسی داشته باشید.
  • شروع کسب و کار خود رابه مقامات استرالیایی اعلام کنید.
  • تعهدات پولی و دارایی را در یک کسب و کار واجد شرایط رعایت کنید.
  • مقدار مشخصی از کل دارایی ها را داشته باشید.
  • یک حرفه تجاری موفق داشته باشید.

شما می توانید موقت و سپس ویزای دائمی را به عنوان یک سرمایه گذار دریافت کنید. الزامات مشابه ویزای کارآفرینی و کسب و کار هستند. شما باید مدرک حرفه ای کسب و کار و تجربه در سرمایه گذاری را نشان دهید. شما باید دارایی های لازم تا حدی از تمکن مالی خود را در کشور استرالیا نشان دهید. اگر شما توسط یک کارفرما حمایت نشوید، اما در یکی از مشاغل از طریق استارت آپ یا همان کارآفرینی مورد نیاز استرالیا، می توانید برای این ویزا درخواست کنید. شما باید بین 18 تا 45 سال سن داشته باشید. لیستی از حرفه های مورد نیاز را می توان در وب سایت وزارت مهاجرت و شهروندی یافت.

استارآپ های مورد تایید جهت ویزا و مهاجرت به استرالیا

از ابتدای سال 2018، دولت استرالیا ویزای استارت آپ را به مجموعه ویزاهای خود اضافه کرده است که هدف اصلی آن جذب مهارت های پیش رفته و استعدادهای جهانی برای کمک به رشد اقتصاد استرالیا است. این ویزا با جذب استعدادهای جهانی در چهار شاخه ی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به استارت آپ های استرالیایی امکان دسترسی سریع تر به استعدادهای جهانی را می دهد. بدین ترتیب استارت آپ های استرالیایی می توانند به شیوه ی موثرتری به رقابت جهانی بپردازند. به طور ویژه هدف این ویزا جذب مهندسان نرم افزار، متخصصان رشد دیجیتال، متخصصان داده و افراد دارای تجربه در سیستم های بلاک چین و تلماتیک است.

استارآپ های مورد تایید جهت ویزا و مهاجرت به استرالیا

برای این که یک کسب و کار فعال در استرالیا بتواند افراد خارجی را از طریق ویزای استارت آپ به کار بگیرد باید در یکی از جهار حوزه علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضیات فعال باشد و فعالیتش مطالبق با اولویت های این کشور باشد. متقاضیان دریافت این ویزا نیز باید الزامات سلامتی، شخصیتی و امنیتی مورد نظر اداره ی امور داخلی را داشته باشند. آنها همچنین باید:

  • ارتباط خویشاوندی ای با مدیران یا سهام داران شرکت نداشته باشند.
  • تایید شود که قادر به ایفای کاملا نقش ماهرانه هستند.
  • حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط داشته باشند.
  • توانایی انتقال مهارت ها و بهبود کارگران و صنعت استرالیا را داشته باشند.

این ویزا چهار سال اعتبار داشته و فرد متقاضی می تواند پس از سه سال درخواست اقامت دائم نمایید. شرایط مهاجرت به استرالیا را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای شما عزیزان بازگو خواهند کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *