کار پزشک عمومی در استرالیا

کشور استرالیا که در سال ۲۰۱۸ به عنوان مرفه ترین کشور جهان شناخته شد، در شاخص توسعه انسانی در مقام سوم جهان قرار دارد. بر طبق شاخص جهانی قابل سکونت ترین جای جهان که در سال ۲۰۱۸ توسط موسسه EIU اکونومیست منتشر شد، شهر سیدنی استرالیا در رتبه پنجم جهان و شهر آدلاید در رتبه دهمین شهر برتر قابل سکونت قرار گرفته اند. در این مقاله به بررسی شرایط کار پزشکان عمومی در استرالیا و حقوق و درآمد آن ها می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشورهایی که مدرک پزشکی ایران را قبول دارند

کشورهای اسکاندیناوی دارای ویزای مخصوص پزشکان می باشند و همچنین روند معادل سازی راحت تری را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی دارند و به همین دلیل کشورهای بهتری برای مهاجرت پزشکان ایرانی می باشند.کشورهای اروپایی آلمان، فرانسه و اتریش از جمله کشورهایی می باشند که مدرک پزشکی ایران را پذیرش می کنند. پزشکان می توانند با اخذ ویزای کار آلمان در این کشور به طبابت و کار بپردازند. میزان درآمد پزشکان در کشور آلمان از حدود 140.000 یورو تا 160.000 یورو در سال می باشد.کشور فرانسه نیز یکی از برترین کشورهای اروپایی برای کار پزشکان می باشد. بالا بودن درآمد و حقوق پزشکان، رفاه و امنیت اجتماعی و ثبات اقتصادی از مهم ترین مزیت های کار پزشکان در این کشور می باشد. کشور اتریش نیز به دلایل بالا بودن درآمد و حقوق و دارا بودن تجهیزات و امکانات پزشکی یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار پزشکان می باشد.

کار پزشک عمومی در استرالیا و دلایل مهاجرت

کشور استرالیا که از باثبات ترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است، یکی از مقاصد مهاجرتی پزشکان ایرانی محسوب می شود. پزشکانی که قصد کار و طبابت در کشور استرالیا را دارند از مزیت های برخورداری از اشتغال با حقوق مکفی و مناسب و زندگی در آرامش و صلح در یک کشور پیشرفته بهره مند می شوند.بر اساس آمار رسمی کشور استرالیا تا سال 2025 اقدام به جذب پزشکان عمومی و متخصص از سرتاسر جهان می کند تا کمبود پزشک در این کشور را جبران کند. به طور کلی از هر 4 پزشک در استرالیا یک پزشک مهاجر می باشد.بالا بودن حقوق و درآمد پزشکان، برخورداری از خدمات اجتماعی در سطح بالا، بالا بودن استانداردهای زندگی، امکان اخذ اقامت دائم با کار و طبابت در استرالیا را می توان از دلایل مهاجرت پزشکان به این کشور ذکر کرد. علاوه بر این شرایط راحت مهاجرت به این کشور برای پزشکان مهاجر و بالابودن حقوق و درآمد سالانه تا بالای 120.000 دلار استرالیا را می توان از دلایل مهاجرت پزشکان به این کشور ذکر کرد.

کار پزشک عمومی در استرالیا و شرایط مهاجرت

پزشکان برای مهاجرت به استرالیا باید مواردی را در نظر بگیرند. از مهم ترین شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا دارا بودن مدرک معتبر پزشکی می باشد. مدرک تحصیلی پزشک مهاجر باید از طرف سازمان های پزشکی مورد تائید و پذیرش قرار گیرد.علاوه بر این پزشک مهاجر باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی معتبر باشد. پزشکان ایرانی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا رادارند، باید دارای مدرک مورد تائید و معتبر از نظر کشور استرالیا باشند. به طور کلی پزشکان برای مهاجرت به استرالیا باید چند مرحله را طی کنند.

کار پزشک عمومی در استرالیا و شرایط مهاجرت

کار پزشک عمومی در استرالیا و شرایط مهاجرت

کار پزشک عمومی در استرالیا و مراحل مهاجرت

پزشکان برای مهاجرت به استرالیا باید در آزمون های مختلف نمره لازم را کسب کنند. علاوه بر این مدارک پزشکان نیز باید مورد ارزیابی های علمی قرار گیرد. مراحل مهاجرت به استرالیا عبارت است از:

ارزیابی مدارک پزشکی عمومی

پزشکانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، باید مدارک خود را به سازمان ارزیابی سطح علمی مدرک پزشکان AMC و سازمان ارزیابی آمریکایی ارزیابی مدرک پزشکان ECFMG ارائه دهند تا مدارک آن ها مورد ارزیابی و بررسی های علمی قرارگیرد. هزینه های ارزیابی مدارک پزشکی توسط سازمان AMC در حدود 500 دلار استرالیا و هزینه ارزیابی مدارک پزشکی توسط سازمان ECFMG در حدود 200 دلار استرالیا می باشد.

کسب نمره لازم در آزمون AMC و MCQ

پزشکان عمومی در مرحله بعد باید در آزمون های AMC ،MCQ نمره لازم را کسب کنند. پزشکان ایرانی برای شرکت در این آزمون می توانند به ترکیه سفر کنند، چون این آزمون در ایران برگزار نمی شود. متقاضیان برای شرکت در این آزمون باید در حدود 2700 دلار استرالیا هزینه کنند.

کسب نمره لازم در آزمون زبان انگلیسی OET

پزشکان عمومی برای مهاجرت به استرالیا باید در آزمون زبان انگلیسی OET شرکت کنند و در هر همه مهارت ها نمره B را کسب کنند. در واقع پزشکان باید نمره معادل آیلتس 7 را از این آزمون اخذ کنند. هزینه شرکت در این آزمون در حدود 580 دلار استرالیا می باشد.

اخذ ویزای اقامت موقت استرالیا

پزشکان عمومی پس از کسب نمره لازم در آزمون های ارزیابی و زبان انگلیسی می توانند برای نهایی کردن روند پرونده مهاجرت و اخذ پیشنهاد کاری از کشور استرالیا ویزای اقامت موقت این کشور را دریافت کنند.

کار پزشک عمومی در استرالیا و درآمد و حقوق

هزینه های زندگی در استرالیا از دیگر کشورها مناسب تر و میزان درآمد و حقوق پزشکان عمومی و متخصص به طور قابل توجهی از کشورهای دیگر بالاتر می باشد.

  • به طور کلی هزینه های دوره کارشناسی پزشکی در استرالیا سالانه در حدود ۴۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ یورو می باشد.
  • به طور متوسط هزینه های زندگی یک دانشجو به طور سالانه در کشور استرالیا در حدود ۲۰.۰۰۰ دلار می باشد.
  • حقوق و درآمد یک پزشک عمومی در استرالیا سالانه در حدود 90.000 دلار استرالیا تا 180.000 دلار استرالیا می باشد.
  • حقوق و درآمد پزشکان خانواده در استرالیا سالانه در حدود 250.000 دلار استرالیا می باشد.
  • حقوق و درآمد پزشکان اورژانس در استرالیا سالانه در حدود 150.000 دلار استرالیا می باشد.
  • حقوق و درآمد پزشکان متخصص در استرالیا سالانه از 260.000 دلار استرالیا تا 450.000 دلار استرالیا متغیر می باشد.
  • حقوق و درآمد جراحان در استرالیا سالانه در حدود 400.000 دلار استرالیا می باشد.
  • حقوق و درآمد پزشکان متخصص در استرالیا چند برابر درآمد متوسط در این کشور است.
  • متوسط درآمد سالانه در استرالیا در حدود 90.000 دلار استرالیا می باشد.
کار پزشک عمومی در استرالیا و درآمد و حقوق

کار پزشک عمومی در استرالیا و درآمد و حقوق

کار پزشک عمومی در استرالیا و Job Offer

فارغ تحصیلان دوره های ۴ ساله کارشناسی و ۶ ساله کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاه های استرالیا می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. بدین منظور فارغ تحصیلان می توانند با یافتن کارفرمای استرالیایی و اخذ Job Offer پیشنهاد کاری و امضای قرارداد کاری با وی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. همه فارغ تحصیلان رشته پزشکی دانشگاه های استرالیا جذب بازار کار و اشتغال و طبابت می شوند. پزشکان مهاجر می توانند پس از چند سال کار و اشتغال در ابتدا اقامت دائم و در مراحل بعد تابعیت و شهروندی را دریافت کنند.

کار پزشک عمومی در استرالیا و کار درمانگاهی

روش دیگر برای اشتغال پزشکان مهاجر در استرالیا اخذ تائیدیه های لازم و ارزیابی های علمی و کسب نمره های لازم در آزمون های علمی پزشکی و زبان و کار به عنوان پزشک عمومی در درمانگاه های استرالیا می باشد. پزشکان عمومی می توانند به عنوان مدیر درمانگاه نیز در استرالیا مشغول کار شوند. از جمله شرایط لازم برای کار به عنوان مدیر درمانگاه در استرالیا عبارت است از:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی پزشکی عمومی
  • دارا بودن سابقه کاری یک سال در رابطه با مدیریت درمانگاه و کلینیک پزشکی
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی با نمرهB در آزمون OET معادل آیلتس 7
  • دارا بودن سن مناسب زیر 45 سال

کار پزشک عمومی در استرالیا و آزمون زبان پزشکی

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و تسلط به این زبان است. به طور کلی مدرک مورد پذیرش برای ارزیابی مدارک پزشکی در استرالیا مدرک زبان آیلتس می باشد که دارا بودن نمره 7 در این آزمون الزامی است. علاوه بر این پزشکان عمومی باید در آزمون OET نیز نمره لازم را کسب کنند. آزمون زبان پزشکی OET یک آزمون زبان تخصصی پزشکی است که همچون آزمون آیلتس شامل 4 مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و درک مطلب می باشد که کسب نمره B در هر چهار مهارت الزامی می باشد.

مهاجرت به استرالیا به عنوان پزشک متخصص

کشور استرالیا از بهترین مقاصد مهاجرت برای پزشکان عمومی ایرانی می باشد. کشور استرالیا در سال های اخیر نیروهای متخصص کاری را از برترین کشورهای جهان جذب کرده است. پزشکان در استرالیا باید با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات دانش خود را به روز کنند و در دوره های تخصصی پیشرفته شرکت کنند.پزشکان ایرانی به منظور تحصیل در دوره های تخصصی این کشور پهناور باید مدارک پزشکی خود را معادل سازی کنند. مراحل معادل سازی مدارک پزشکی عمومی در استرالیا در بالا توضیح داده شد.بنا به دلایل فراوانی مانند سالمند بودن جمعیت این کشور، نیاز به تخصص پزشکی، شرایط مناسب تر اخذ اقامت استرالیا در مقایسه با کشورهای آمریکا و کانادا و همچنین زبان رسمی انگلیسی استرالیا موجب شده است تا این کشور در زمره برترین کشورهای غیر اروپایی برای تحصیل و مهاجرت پزشکان ایرانی محسوب شود.

مهاجرت به استرالیا به عنوان پزشک متخصص

مهاجرت به استرالیا به عنوان پزشک متخصص

کار پزشک عمومی در استرالیا و شرایط اشتغال

پزشکانی که مدرک تحصیلی پزشکی خود را از کشورهای دیگر دریافت کرده اند و قصد کار و طبابت در استرالیا را دارند، باید مدارک پزشکی آن ها توسط انجمن پزشکان استرالیا تائید شود. بدین منظور این پزشکان باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ باشند. از دیگر شرایط اخذ مجوز کار پزشکان در استرالیا پذیرش در آزمون تئوری MCQ و آزمون عملی AMC می باشد.
فارغ تحصیلان دوره های پزشکی دانشگاه های استرالیا می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. بدین منظور فارغ تحصیلان می توانند با یافتن کارفرمای استرالیایی و امضای قرارداد کاری با وی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.همه فارغ تحصیلان رشته پزشکی دانشگاه های استرالیا جذب بازار کار و اشتغال و طبابت می شوند. پزشکان در استرالیا دارای بالاترین درآمد نسبت به دیگر رشته های تحصیلی می باشند.

کار پزشک عمومی در استرالیا و اخذ اقامت

پزشکان مهاجر پس از یافتن کار و اخذ ویزای کاری و اشتغال و طبابت به مدت ۵ سال در کار مرتبط با رشته تحصیلی خود می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.پزشکان مهاجر پس از کار و طبابت و اشتغال به مدت ۳ تا ۴ سال و پرداخت بیمه و مالیات ها به موقع و منظم می تواند درخواست اخذ اقامت دائم استرالیا را ارائه دهد. پس از گذشت ۳ سال از دریافت مجوز اقامت دائم فارغ تحصیل در صورتی که در کشور استرالیا زندگی و کار کند، می تواند برای اخذ پاسپورت استرالیا اقدام کند.

کار پزشک عمومی در استرالیا و خدمات موسسه اصطهباناتی

از مهم ترین موارد در مهاجرت پزشکان به استرالیا و کار و اشتغال در این کشور مشاوره با وکلای مجرب و باسابقه می باشد. متقاضیان به منظور مهاجرت تحصیلی خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود. ارسال مدارک کاری و تحصیلی نیاز به کارشناسان باسابقه و آگاه به قوانین و مقررات مهاجرتی و کاری دارد.موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با برخورداری از وکلا و مشاوران برجسته و مجرب همه موارد مهم در مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا و چگونگی شرایط اقامت در این کشور، چگونگی اخذ ویزای همراه و شرایط اخذ تابعیت و اقامت دائم استرالیا را به متقاضیان ارائه می دهند.موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است. افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.علاوه بر این متقاضیان می توانند با مطالعه سلسله مقاله های علمی و مستند این موسسه در سایت های جهانی در مورد شرایط و چگونگی مهاجرت به کشورهای برتر جهان اطلاعات لازم را کسب کنند.

مزایای کار پزشک عمومی در استرالیا

پزشکان عمومی که به استرالیا مهاجرت کرده اند و با کار و اشتغال اقامت این کشور را اخذ کرده اند، از مزایای بی شماری بهره مند می شوند. از جمله مهم ترین این مزیت ها موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. کار و اشتغال و طبابت بدون هیچ محدودیتی با اخذ مجوز اقامت
  2. برخورداری از خدمات پزشکی رایگان
  3. دریافت حقوق بیکاری در صورت بیکاری پس از ۲ سال
  4. امکان سرمایه گذاری در کشور استرالیا
  5. تحصیل رایگان با استفاده از وام های تحصیلی دانشگاه ها
  6. تحصیل رایگان فرزندان متقاضی تا اخذ مدرک دیپلم در مدرسه های دولتی
  7. امکان اخذ پاسپورت استرالیا پس از اخذ شهروندی و تابعیت استرالیا
  8. امکان اخذ ویزای توریستی کشورهای اروپایی و کانادا
  9. متقاضی می تواند برای اعضا خانواده خود اسپانسر شخصی شود و در صورت لزوم آن ها را در استرالیا به همراه داشته باشد.
  10. اگر متقاضی در کشور خود ازدواج کرده باشد و دارای مجوز اقامت استرالیا باشد، می تواند همسر خود را در استرالیا به همراه داشته باشد.
  11. برخورداری از همه مزایا و حق و حقوق شهروندی استرالیا
  12. سهولت در اخذ ویزا به دلیل قانونمند بودن، کم بودن کاغذ بازی و بروکراسی و به روز شدن قوانین مهاجرت
  13. خرید خانه با اخذ اقامت استرالیا و وام ۴ درصدی و پرداخت اقساط طی ۳۰ سال
  14. دریافت کمک هزینه برای تامین هزینه های زندگی فرزندان خود از دولت استرالیا
  15. اعطای تابعیت به کودک متقاضی متولد شده در استرالیا
مزایای کار پزشک عمومی در استرالیا

مزایای کار پزشک عمومی در استرالیا

سخن آخر

در این مقاله شرایط کار پزشک عمومی در استرالیا مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که پزشکان با ارائه مدارک تحصیلی پزشکی معتبر و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و همچنین اخذ نمره های لازم در آزمون های ارزیابی و زبان تخصصی پزشکی می توانند در کشور استرالیا به کار و طبابت بپردازند. بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی در این کشور باثبات و امن اروپایی را می توان از مهم ترین مزایای مهاجرت به این کشور دانست. برخی از مهم ترین دلایل جذابیت مهاجرت به استرالیا بالابودن استانداردهای زندگی، امکانات رفاهی و امنیت و ثبات اقتصادی و وجود فرصت های شغلی با درآمدهای بالا می باشد.

اگر در مورد کار پزشکان عمومی در استرالیا نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند.این مقاله به توضیح موارد مهم در کار پزشکان عمومی در استرالیا پرداخت. اگر قصد کار و طبابت در با کیفیت ترین کشور جهان را دارید، اگر قصد اخذ اقامت و تابعیت یکی از برترین کشورهای جهان برای زندگی را دارید، اگر قصد تحصیل تخصصی پزشکی در دانشگاه های مطرح و برتر در سطح جهان را دارید، مهاجرت به استرالیا را به شما پیشنهاد می کنیم. پزشکان مهاجر می توانند با ارائه مدارک تحصیلی پزشکی و اخذ تائیدیه های لازم از سازمان های ارزیابی و معادل سازی مدارک پزشکی و اخذ نمره زبان لازم مجوز کار و طبابت در استرالیا را دریافت کنند. از مزیت های مهم مهاجرت به استرالیا بالا بودن استانداردهای زندگی، امکان اخذ اقامت دائم پس از کار و طبابت و بالا بودن حقوق و درآمد را می توان ذکر کرد.اگر قصد مهاجرت شغلی به کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد کار پزشک عمومی در استرالیا

1- دلایل مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا کدامند؟

بالا بودن حقوق و درآمد پزشکان، برخورداری از خدمات اجتماعی در سطح بالا، بالا بودن استانداردهای زندگی، امکان اخذ اقامت دائم با کار و طبابت

2- دلایل انتخاب کشور استرالیا برای مهاجرت پزشکان چیست؟

کشور استرالیا نیازمند تخصص پزشکی پزشکان مهاجر می باشد. شرایط ادامه تحصیل پزشکان و تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی

3- شرایط اخذ ویزای کار برای مهاجرت پزشکان به استرالیا چیست؟

بر اساس سوابق کاری، مدارک معتبر پزشکی و تائیدیه سازمان های ارزیابی

4- آزمون زبان پزشکی در استرالیا چیست؟

آزمون زبان پزشکی OET یک آزمون زبان تخصصی پزشکی است که همچون آزمون آیلتس شامل 4 مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و درک مطلب می باشد که کسب نمره B در هر چهار مهارت الزامی می باشد.

5- حقوق و درآمد پزشکان مهاجر در استرالیا چقدر است؟

حقوق و درآمد یک پزشک عمومی در استرالیا سالانه در حدود 90.000 دلار استرالیا تا 180.000 دلار استرالیا می باشد. حقوق و درآمد پزشکان خانواده در استرالیا سالانه در حدود 250.000 دلار استرالیا می باشد. حقوق و درآمد پزشکان اورژانس در استرالیا سالانه در حدود 150.000 دلار استرالیا می باشد.

6- شرایط کار پزشکان مهاجر در استرالیا چگونه است؟

پزشکان با مهاجرت به استرالیا می توانند در درمانگاه ها مشغول شوند و یا به عنوان پزشک عمومی و خانواده

7- آیا اخذ اقامت استرالیا با مهاجرت پزشکان امکان پذیر است؟

پزشکان با مهاجرت کاری به استرالیا می توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ کنند. پزشک مهاجر در مدت ۵ سال اشتغال و طبابت مستمر مالیات های خود را پرداخت کرده باشد و با قوانین و مقررات کشور استرالیا آشنا باشد و از همه این قوانین و مقررات تبعیت کند.

8- هزینه های ارزیابی مدارک پزشکی در استرالیا چقدر است؟

هزینه های ارزیابی مدارک پزشکی توسط سازمان AMC در حدود 500 دلار استرالیا و هزینه ارزیابی مدارک پزشکی توسط سازمان ECFMG در حدود 200 دلار استرالیا می باشد.

9- مهم ترین شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا چیست؟

از مهم ترین شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا دارا بودن مدرک معتبر پزشکی می باشد. مدرک تحصیلی پزشک مهاجر باید از طرف سازمان های پزشکی مورد تائید و پذیرش قرار گیرد. علاوه بر این پزشک مهاجر باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی معتبر باشد.

10- آیا پزشکان می توانند برای مهاجرت به استرالیا خودشان اقدام کنند؟

پزشکان به منظور مهاجرت خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود. ارسال مدارک کاری و تحصیلی نیاز به کارشناسان باسابقه و آگاه به قوانین و مقررات مهاجرتی و کاری دارد.

11- مهم ترین مزایای مهاجرت پزشکان به استرالیا کدامند؟

بالا بودن حقوق و درآمد پزشکان برخورداری از خدمات اجتماعی در سطح بالا بالا بودن استانداردهای زندگی امکان اخذ اقامت دائم با کار و طبابت

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *