مقایسه شرایط تحصیل در سوئد و دانمارک

مقایسه شرایط تحصیل در دانمارک و سوئد

این روزها افراد زیادی، خصوصا جوانان برای ادامه تحصیلات خود به کشور های خارجی سفر می کنند. اما انتخاب شهر و کشور مناسب برای تحصیلات کمی چالش بر انگیز است. عده زیادی قصد دارند بورسیه یا فاند تحصیلی دریافت کنند و افرادی هم قصد دارند به طور آزاد مهاجرت تحصیلی کنند. در هر صورت، باید انتخاب مناسبی صورت بگیرد. کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند با نکات ارزنده و مهمی در این باره شما را راهنمایی کنند. ما در این مقاله برای راهنمایی و کمک بیشتر به مهاجرین و افرادی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به سوئد یا مهاجرت تحصیلی به دانمارک دارند، مقایسه ای جذاب و عالی ارائه خواهیم داد تا در این مسیر بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. ما سعی کردیم در این مقاله تمام نکات را برای شما بازگو کنیم.

نکاتی درباره کشور های دانمارک و سوئد

کشور دانمارک با پایتخت کپنهاک دارای پنج و نیم میلیون جمعیت می باشد و پنج استان را در خود جای داده است.

دانمارک را می توان یکی از کشور های ثروتمند دانست که درآمد مردم اختلاف چندانی با هم ندارد. شاید همین دلیل باعث شده است که مردم این کشور جزو شادترین و راضی ترین مردم جهان هستند. دانمارک یکی از کشور های عضو شنگن است. افراد زیادی برای مهاجرت به دانمارک با روش های مختلف اقدام می کنند.
و اما سوئد. سوئد کشوری سرد و زیبا با پایتختی شهر استکهلم است و جمعیتی بیش از یازده میلیون نفر دارد. زبان رسمی مردم کشور سوئد، سوئدی می باشد و واحد پولی این کشور، کرون می باشد. سالیانه افراد زیادی از جای جای دنیا و ایران برای مهاجرت به سوئد اقدام می کنند.

سوئد و دانمارک از نظر مرزی همسایه یکدیگر محسوب می شوند.

مقایسه تحصیل در سوئد و دانمارک

در این بخش از مقاله برای افرادی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل یا مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل دارند، نکاتی ارائه خواهیم داد. هر دو کشور دانمارک و سوئد جزو اتحادیه اروپا محسوب می شوند اما قطعا تفاوت های بسیاری با هم دارند. دانشگاه های کشور دانمارک از نظر رتبه علمی و شرایط علمی رنکینگ بسیار بالایی دارند و مدارک معتبری برای دانشجویان ارائه خواهند داد. مدرک دانشگاهی کشور دانمارک اعتبار بین المللی بالایی دارد. مقاطع تحصیلی مختلفی در کشور دانمارک برای ادامه تحصیل علاقه مندان وجود دارد.

تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور چهار سال طول خواهد کشید. نکته مهم این است که دانشجویان بدون آزمون ورودی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد وارد شوند. در این دوره کورس های درسی به زبان انگلیسی ارائه می شود. پس وجود مدرک آیلتس برای این افراد الزامی می باشد. البته شرایطی هم وجود دارد که دانشجویان می توانند بدون مدرک زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. در این باره با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید.

علاوه بر این ها در کشور دانمارک برای ادامه تحصیل، دوره هایی به نام دوره های آمادگی برای دانش اموزان برتر و ممتاز ارائه می شود که باعث پیشرفت تحصیلی بیشتر خواهد شد. دانمارک کشوری است که بین شش کشور برتر دنیا جهت تحقیق و توسعه قرار دارد. به همین دلیل است که تحصیل دکتری در دانمارک از شرایط ویژه ای برخوردار است.

تحصیل در دانمارک و سوئد
تحصیل در دانمارک و سوئد

از طرف دیگر دانشگاه های کشور سوئد همیشه از محبوبیت بالایی میان دانشجویان بین المللی خصوصا دانشجویان ایرانی برخوردار بوده اند. یکی از مزیت های فوق العاده ای که دانشگاه های سوئد دارند این است که همکاری دانشگاه ها با بخش های اقتصادی و کاری بسیار بالا است. به همین دلیل دانشجویان فرصت پیشرفت زیادی در این کشور دارند. دوره های تحصیلی مختلفی در سوئد ارائه می شوند.‌ یکی از مزیت های دوره کارشناسی در این کشور این است که طول دوره کارشناسی در این کشور سه ساله است.

البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است در مقطع لیسانس باید پایان نامه ای ارائه شود. این خبر خوب را به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سوئد می دهیم که برای هر درس تا دو بار امکان امتحان مجدد وجود دارد. دوره های کارشناسی ارشد کشور سوئد اعلب دو ساله هستند اما در برخی دانشگاه ها دوره های یک ساله فوق لیسانس هم ارائه می شود. دانشگاه های سوئد همکاری دائمی را با کارخانه ها و شرکت های بزرگ دارند. همین دلیل اغلب باعث می شود که دانشجویان پس از همکاری با یک شرکت بزرگ برای ارائه پایان نامه خود، در شرکت مذکور استخدام شوند. در برخی شرایط تحقیقاتی حتی حقوق هم به دانشجو تعلق می گیرد.

دوره های دکتری و فوق دکتری در کشور سوئد متفاوت از کشور های دیگر است. این مقاطع تحصیلی کاملا پژوهش محور هستند و لزوم برگزاری ان ها وجود پروژه های مختلف است. به همین دلیل شما باید از طریق وب سایت دانشگاه های مختلف این شرایط را پیگیری نمایید. اما مزیت بسیار بالایی که این مقطه تحصیلی دارد این است که در زمان تحصیل در مقطع دکتری، با حقوق معین برای دانشجو خواهد بود و شرایط دریافت اقامت دائم پس از تحصیل را فراهم خواهد نمود. این فرصت در دیگر مقاطع تحصیلی برای دانشجویان وجود نخواهد داشت.

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این کشور باید آیلتس حداقل شش و نیم داشته باشید. البته دقت داشته باشید که تحصیل در سوئد هم به زبان سوئدی و هم به زبان انگلیسی برقرار است پس بهتر این است که به زبان سوئدی هم تسلط نسبی داشته باشید.

مقایسه موردی شرایط تحصیل در دانمارک و سوئد

در این بخش از مقاله قصد داریم نکاتی جزئی تر در ارتباط با شرایط تحصیل در دانمارک و تحصیل در سوئد برای شما بیان کنیم. اول این که باید گفت رنک دانشگاه های برتر دانمارک و سوئد تقریبا یک حالت را دارند به طور مثال دانشگاه کوپنهاک دانمارک، در رنک هفتاد و نه جهانی است و دانشگاه لوند سوئد در رتبه هفتاد و هشت جهانی هستند. هزینه درخواست ویزای دانشجویی کشور دانمارک، سیصد و ده یورو می باشد.

این در حالی است که هزینه اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد بسیار کمتر و حدود صد و چهل و دو یورو می باشد. هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه های دانمارک صد یورو و همین هزینه برای دانشگاه های سوئد هشتاد و پنج یورو می باشد. کار دانشجویی در کشور دانمارک تا بیست ساعت در هفته قانونی خواهد بود و برای کشور سوئد تا چهل ساعت در هفته. در هر دو کشور برای ورود به مقاطع مختلف لازم است تا در آزمون های ورودی مانند اس آر تی، اس اِی تی و جی مت شرکت کنید.

میانگین هزینه های زندگی که شامل مسکن یا خوابگاه، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک و لوازم تحریر و … خواهد بود، برای کشور دانمارک مبلغی مابین هشتصد تا هزار و دویست یورو در ماه و برای کشور سوئد بین هشتصد تا نهصد و بیست یورو در ماه خواهد بود. در هر دو کشور امکان دریافت بورسیه تحصیل و تحصیل رایگان وجود دارد.

مقایسه هزینه تحصیل و زندگی در کشور های سوئد و دانمارک

در این قسمت از مقاله قصد داریم هزینه تحصیل در سوئد و هزینه تحصیل در دانمارک را با جزئیات مقایسه کنیم. البته برای درک بهتر زندگی در این کشور ها هزینه زندگی را با جزئیات بیان خواهیم نمود. در هر دو کشور دانشگاه ها برای ارائه فرصت های تحصیلی خود از دانشجویان رشته های مختلف خود شهریه ای اخذ خواهند کرد. البته مانند کشور های دیگر هزینه تحصیل در شهر و کشور های مختلف با هم متفاوت است. در کل هزینه تحصیل در این دو کشور پایین نیست البته ناگفته نماند که هزینه تحصیل در سوئد بالاتر از هزینه تحصیل در دانمارک می باشد.

یک نکته جالب این است که معمولا در کشور دانمارک هزینه تحصیل به زبان دانمارکی رایگان می باشد. شهریه سالانه دانشگاه در مقطع کارشناسی برای دانشگاه های دانمارک مبلغی متغیر بین شش هزار تا شانزده هزار یورو است، همین مبلغ برای دانشگاه های سوئد بین هشت هزار و پانصد یورو تا چهارده هزار و دویست یورو می باشد. شهریه ای که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای یک سال در دانشگاه های دانمارک باید پرداخت کنید، مبلغی همانند دوره کارشناسی دارد. برای دکتری هم همین مبلغ است.

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کشور سوئد نیز باید مبالغی شبیع به مقطع کارشناسی پرداخت نمود. درست است که این هزینه ها تفاوت زیادی با هم ندارند ولی برای عده ای همین تفاوت ها هم مهم هستند.

مقایسه هزینه تحصیل در دانمارک و سوئد
مقایسه هزینه تحصیل در دانمارک و سوئد

حال ببینیم هزینه زندگی در این دو کشور با جزییات چقدر است‌. در کل میزان هزینه ای که یک دانشجو در کشور سوئد می کند، مقداری کمتر از هزینه در کشور دانمارک است. اجازه دهید تا برخی هزینه ها را با جزییات توضیح دهیم. برای اجاره آپارتمانی کوچک و یک خوابه در کشور دانمارک به طور میانگین باید هشتصد و پنجاه یورو هزینه کنید، این در حالی است که برای همین مدل آپارتمان در سوئد باید حدود هفتصد و هشتاد یورو هزینه کرد.

هزینه اینترنت پر سرعت در دانمارک حدود سی و سه یورو و در سوئد بیست و هشت یورو می باشد. وعده غذایی در رستورانی معمولی در کشور دانمارک حدود شانزده یورو و در کشور سوئد حدود ده یورو می باشد. در کل تفاوت هزینه های زندگی در این دو کشور آن قدر زیاد نیست. و البته ناگفته نماند که هزینه زندگی به خود دانشجو و نحوه زندگی او نیز بستگی دارد.

مقایسه دقیق کار در زمان تحصیل در دو کشور دانمارک و سوئد

یکی از سوالاتی که اغلب دانشجویان خصوصا دانشجویان بین المللی می پرسند شرایط کار دانشجویی در کشور های مختلف است. ما این شرایط را برای کشور های سوئد و دانمارک با جزئیات دقیق بررسی می کنیم. در این بخش با ما همراه شوید. دانشجویانی که برای تحصیل به کشور های دانمارک و سوئد مهاجرت می کنند با شرایطی و بدون محدودیت خاصی می توانند در حین تحصیل به کار نیز مشغول شوند.

همان طور که در بخش های قبل مقاله به طور خلاصه گفتیم، ساعت کار دانشجویی در دانمارک بیست ساعت در هفته خواهد بود ولی در کشور سوئد این ساعت به چهل ساعت در هفته می رسد. شما در هر دو کشور می تواتید پس از فارغ التحصیلی تان، اقامت کاری بگیرید. البته مزیتی که در این شرایط سوئد دارد این است که در این کشور به فارغ التحصیلان ویزای جست و جوی کار داده خواهد شد.

مقایسه کار در زمان تحصیل در دانمارک و سوئد
مقایسه کار در زمان تحصیل در دانمارک و سوئد

البته نکته بسیار مهم این است که نرخ بیکاری در کشور دانمارک بسیار کمتر از کشور سوئد می باشد. در کشور دانمارک نرخ بیکاری پنج درصد می باشد ولی در کشور سوئد این نرخ هفت و یک دهم درصد است که از نرخ بیکاری میانگین اتحادیه اروپا هم بیشتر می باشد. میانگین درآمد ماهیانه در دانمارک نیز بسیار بالاتر از سوئد می باشد.‌ در کشور دانمارک میانگین درآمد ماهیانه حدود شش هزار یورو و در سوئد حدود چهار هزار و پانصد یورو می باشد. پس می توان گفت اگر چه شرایط تحصیل در سوئد شاید برای عده ای بهتر باشد اما شرایط کار و زندگی در دانمارک بهتر از سوئد می باشد.

درخواست ویزای دانمارک و سوئد

در این بخش از مقاله به عنوان نکات آخر، شرایط، مدارک و نحوه درخواست ویزای برای دو کشور سوئد و دانمارک را ارائه می کنیم. البته در این مورد بهتر است با همکاران ما در موسسه حقوقی برتر اصطهباناتی مشورت کنید. برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دانمارک لازم است تا پاسپورت، مدارک دانشگاهب، ریز نمرات، توصیه نامه، رزومه، مدرک زبان و … ارائه دهید. برای ویزای تحصیلی کشور سوئد باید ریز نمرات، مدرک زبان، پاسپورت و … ارائه دهید. برای هر دو کشور لازم است تا مدارک ترجمه شوند.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه شرایط تحصیل در سوئد و دانمارک

  1. آیا زندگی در دانمارک با شرایط مناسبی است؟

    بله دانمارک یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل می باشد.

  2. آیا کشور سوئد برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله تحصیل در کشور سوئد دارای شرایط مناسبی است و این کشور برای زندگی نیز مناسب می باشد.

  3. آیا دانشگاه های دانمارک برای تحصیل معتبر هستند؟

    بله کشور دانمارک دارای بهترین دانشگاه ها برای تحصیل می باشد.

  4. آيا تحصیل در دانشگاه های سوئد برای دانشجویان دارای اعتبار است؟

    بله دانشجویان در سوئد در بهترین دانشگاه ها تحصیل می کنند.

  5. آیا امکان کار در زمان تحصیل در سوئد وجود دارد؟

    بله دانشجویان می توانند برای کار در زمان تحصیل نیز اقدام کنند.

  6. دانشجویان محصل در دانمارک می توانند برای کار در زمان تحصیل اقدام کنند؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل برای دانشجویان دانمارکی موجود است.

  7. درآمد دانشجویان در دانمارک نسبت به سوئد چگونه است؟

    میانگین درآمد ماهیانه در دانمارک نیز بسیار بالاتر از سوئد است.

  8. هزینه تحصیل در سوئد و دانمارک چه تفاوت هایی با هم دارند؟

    هزینه تحصیل در سوئد بسیار کم تر از دانمارک است.

  9. آیا در سوئد امکان تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی می باشد؟

    بله در سوئد می توان برای تحصیل در تمام مقاطع اقدام نمود.

  10. چه مقاطعی در دانمارک برای تحصیل مناسب هستند؟

    در دانمارک می توان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمود.

  11. هزینه زندگی در سوئد و دانمارک چکونه است؟

    شرایط کار و زندگی در دانمارک بسیار بهتر از سوئد می باشد.

سخن آخر

در این مقاله ما تا حد امکان شرایط تحصیلی در کشور های سوئد و دانمارک را با هم مقایسه کردیم و نکات اساسی در ارتباط با مهاجرت از طریق تحصیل به سوئد و مهاجرت از طریق تحصیل به دانمارک برای تان بیان نمودیم. شما با توجه به شرایط خود و مشورت با همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیره اصطهباناتی می توانید یکی از این دو کشور را برای ادامه تحصیل تان انتخاب نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *