مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اسپانیا

هر فردی در زندگی خود گاهی با چالش های بسیاری روبرو می شود. این چالش ها می توانند تغییرات زیادی برای فرد به وجود بیاورند. یکی از شرایط خاص زندگی را می توان تغییر محل زندگی از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر دانست. مهاجرت در ابتدا ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما اگر با پیش بینی های دقیق جلو بروید نتیجه مطلوب را کسب خواهید کرد‌. روش های مهاجرتی بسیار متفاوت هستند. هر کدام از این روش ها شرایط خاص خود را دارند. شما می توانید برای درک دقیق این شرایط به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید و اطلاعات دقیق را از کارشناسان ما بخواهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

یکی از روش های مهاجرتی که در این مقاله و به همت کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی تهیه شده است، روش خودحمایتی است و ما قصد داریم اقامت تمکن مالی فرانسه و اسپانیا را با هم مقایسه کنیم. اقامت تمکن مالی در فرانسه شرایط خود را دارد و اقامت تمکن مالی در اسپانیا نیاز به اقدامات خاصی است. این نکات را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اسپانیا

یکی از جذاب ترین، آسان ترین و بهترین روش های مهاجرتی به کشور های مختلف روش خود حمایتی یا تمکن مالی است. این روش که دردسر زیادی ندارد، برای افرادی که تمکن مالی خوبی دارند بسیار مناسب است. در این روش فرد باید توانایی مالی خود را به گونه ای ثابت کند که اعضای خانواده او می توانند بدون کار کردن در کشور مقصد از پس هزینه های خود بر آیند. کشور های مختلفی اقامت تمکن مالی دارند. فرانسه و اسپانیا هم جزو این کشور ها هستند. در این بخش تمامی شرایط اقامت خود حمایتی این دو کشور را با هم مقایسه می کنیم.

مقایسه قوانین اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه و اسپانیا

هر کشوری برای روش های مهاجرتی خود قوانینی دارد.‌ یقینا قوانین روش های مهاجرت به فرانسه با روش های مهاجرت به اسپانیا متفاوت است. در این بخش این قوانین را برای مهاجرت تمکن مالی به این دو کشور مقایسه می کنیم.

برای اخذ اقامت از طریق روش خود حمایتی در هر دو کشور فرانسه و اسپانیا باید ثابت کنید که تمکن مالی مناسبی برای پوشش هزینه های خود دارید.‌

توجه داشته باشید که در روش اقامت تمکن مالی در فرانسه، شما نیاز به سرمایه گذاری در فرانسه نخواهید داشت. حتی نیاز نیست سرمایه مالی خود را به بانک های فرانسه منتقل کنید. تنها کافی است که  سند اثبات سرمایه خود را که در بانک های ایران قرار داده اید ارائه کنید. مبلغی که شما در بانک قرار داده اید با نرخ ارز دولتی محاسبه می گردد.‌ اگر سند ملکی داشته باشید یا مدرکی ارائه دهید که نشان دهنده درآمد ثابت شما باشد، روند خودحمایتی در کشور فرانسه با سرعت بیشتری رخ می دهد.

برای اقامت تمکن مالی در اسپانیا، شما نیاز به منبع درآمد در این کشور نخواهید داشت. حتی نیاز نیست سرمایه گذاری در اسپانیا صورت گیرد، یا برای اخذ شرکت در اسپانیا اقدام کنید. حتی نیاز به خرید ملک در این کشور هم نیست.

مقایسه قوانین اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه و اسپانیا

مقایسه قوانین اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه و اسپانیا

مقایسه شرط های اخذ اقامت تمکن مالی در فرانسه و اسپانیا

شرط های مختلفی برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در کشور های فرانسه و اسپانیا وجود دارد.

برای کشور فرانسه لازم است تا متقاضی اصلی معادل چهل هزار یورو در بانک های ایران سرمایه داشته باشد. علاوه بر آن برای همسر او باید معادل بیست هزار یورو در حساب بانکی قرار داده شود. برای اخذ اقامت از طریق روش خودحمایتی اسپانیا شرط سن متقاضی دارای اهمیت نیست و افراد نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. یکی از بزرگترین و بهترین مزیت های اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در فرانسه این است که حفظ اقامت هیچ نیازی به حضور و زندگی در کشور فرانسه ندارد. توجه داشته باشید که در این روش برای دریافت ویزای خود باید در فرانسه ملکی اجاره کنید. این کار الزامی است و جزو مدارک اصلی و مهم محسوب می شود. فرد متقاضی باید حتما قبل از درخواست خود یک بار با اخذ ویزای توریستی فرانسه به این کشور رفته باشد یا قبل از انجام کار های اقامت تمکن مالی به این کشور سفر کند.

این شروط برای کشور اسپانیا به شرح زیر است. اگر شخصی بخواهد در کشور اسپانیا برای اخذ اقامت اسپانیا از روش خود حمایتی اقدام کند باید در ابتدا حساب بانکی به ارزش بیست و هفت هزار یورو ارائه کند. برای هر نفر از اعضای خانواده این حساب افزایش خواهد داشت. در ادامه فردی که متفاضی تمکن مالی در اسپانیا است باید ثابت کند می تواند هزینه های خود و خانواده اش را در این کسور بپردازد. در حقیقت فرد متقاضی باید نشان دهد که برای خود در کشور خودش ماهیانه دو هزار و صد و سی یورو در آمد دارد. علاوه بر آن فرد باید ثابت کند که به ازای هر کدام از اعضای خانواده نیز مبلغ پانصد و سی و دو یورو در ماه درآمد دارد. فرد متقاضی باید ثابت کند که در کشور خود سند ملکی هم دارد. در این کشور داشتن مدارک دیگری به جز سود سپرده بانکی هم تمکن مالی را اثبات می کند. این منابع عبارتند از ارائه مدارک مرتبط با دریافت حقوق بازنشستگی، در آمد حاصل از ارائه ملک در کشور شخص متقاضی، درآمد حاصل از سود سهام و در آمد های حاصل از کسب و کار. توجه داشته باشید که حساب بانکی باید به نام خود شخص باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اقامت تمکن مالی در فرانسه و اسپانیا

جهت اخذ اقامت در کشور فرانسه یا اخذ اقامت در کشور اسپانیا از روش خود حمایتی نیاز به مدارکی است که در این بخش از مقاله به بررسی این مدارک می پردازیم. اگر قصد داشته باشید تا در کشور فرانسه اقامت گزینید باید با دقت کامل مدارک خود را تکمیل کرده و ارائه کنید. این مدارک عبارتند از : پاسپورت معتبر، مدارک نشان دهنده اثبات تمکن مالی مناسب، بیمه درمانی معتبر که نشان دهنده سی هزار یورو پوشش بیمه ای است، ارائه مدارک در ارتباط با محل زندگی در فرانسه، تکمیل فرم درخواست، عکس استاندارد پاسپورت، اظهارنامه عدم فعالیت کاری در فرانسه و … .

این مدارک برای کشور اسپانیا به شرح زیر است. شما برای مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی لازم است تا مدارکی ارائه دهید. این مدارک عبارتند از: گذرنامه معتبر، سند ازدواج ترجمه شده، گواهی عدم سو پیشینه که در دفاتر ترجمه رسمی مهر شده و ترجمه شده باشد، مدارک مورد نیاز در جهت اثبات تمکن مالی، اجاره نامه یا ارایه سند ملکی در کشور اسپانیا، بیمه درمانی مطابق با قوانین کشور اسپانیا، فرم درخواست معتبر و …. .

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در روش اقامت از طریق تمکن مالی در این دو کشور، امکان کار و فعالیت موجود نیست و هیچ کدام از افراد خانواده فرد متقاضی و خود او اجازه کار در این کشور ها را نخواهند داشت.

مدارک مورد نیاز جهت اقامت تمکن مالی در فرانسه و اسپانیا

مدارک مورد نیاز جهت اقامت تمکن مالی در فرانسه و اسپانیا

مقایسه مزایای اقامت از طریق روش تمکن مالی در فرانسه و اسپانیا

یقینا اقامت از طریق روش خود حمایتی در هر کشور مزایایی دارد که در این بخش به بررسی این مزایای مهم می پردازیم.
بهترین مزایایی که می توان برای اقامت از روش خود حمایتی در کشور فرانسه بر شمرد عبارتند از : اجازه اقامت در کشور های اروپایی عضو شنگن برای همسر و فرزندان فرد متقاضی برای مدت نود روز ، تحصیل در فرانسه رایگان برای فرزندان فرد متقاضی در کشور فرانسه و استفاده از بهترین سیستم های آموزشی دنیا در این کشور. امکان استفاده از خدمات بیمه درمانی، امکان افتتاح حساب و استفاده از خدمات بانکی، امکان صردور اقامت برای فرزندان بالای هجده سال فرد متقاضی، امکان سفر به کشور های حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا، ارائه کارت اقامت پنج ساله برای فرزندان زیر هجده ساله فرد متقاضی، امکان دربافت اقامت دائم، امکان دریافت پاسپورت فرانسوی، امکان اخذ ویزای کشور هایی مانند انگلیس و کانادا با راحتی هر چه بیشتر و … .

بهترین مزایایی که می توان برای زندگی در کشور اسپانیا و اخذ اقامت از طریق روش خود حمایتی اعلام کرد به شرح زیر است: استفاده از بیمه رایگان برای شخص متقاضی و تمام اعضای خانواده او، تحصیل در اسپانیا رایگان برای فرزندان فرد متقاضی، امکان سفر به سایر کشور های اروپایی و عضو اتحادیه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا، امکان اخذ اقامت دائم در کشور اسپانیا، امکان اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت اسپانیا، امکان سرمایه گذاری در کلیه کشور های اروپایی و عضو اتحادیه شنگن، امکان خرید ملک در اسپانیا، اعطای اقامت اسپانیا بدون محدودیت در تعداد و … .

مقایسه روند اخذ اقامت در فرانسه و اسپانیا از طریق روش تمکن مالی

نکته بسیار مهم در روش های مهاجرتی مختلف نحوه اخذ اقامت و تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم و سپس دریافت پاسپورت و شهروندی کشور مقصد است. در این بخش از مقاله اقامت در کشور های فرانسه و اسپانیا را از روش تمکن مالی بررسی می کنیم.

زمانی که شما برای اقامت از طریق روش تمکن مالی در کشور فرانسه اقدام می کنید، باید توجه داشته باشید که در ابتدا به شما و خانواده تان اجازه اقامت یک ساله داده می شود. این اقامت هر سال قابل تمدید است. پس از پنج سال تمدید اقامت در کشور فرانسه می توان برای اقامت دائم این کشور درخواست داد. زمانی که شما اقامت دائم کشور فرانسه را دریافت کنید و در این کشور زندگی خود را بگذرانید، می توانید فورا برای دریافت تابعیت فرانسه و پاسپورت فرانسوی اقدام کنید. در حقیقت شرط اصلی دریافت پاسپورت فرانسوی این است که اقامت دائم این کشور را دریافت کرده باشید‌. علاوه بر آن تسلط به زبان فرانسوی هم لازم است.

اما زمانی که ویزای تمکن مالی اسپانیا برای فرد صادر می شود، شخص متقاضی باید تا نود روز وارد خاک این کشور شود. اعتبار اولیه ویزا یک ساله است و باید هر سال تمدید شود. در این روش شما باید حتما شش ماه در اسپانیا اقامت داشته باشید. ویزای در صورتی تمدید می شود که فرد در کشور اسپانیا سابقه کیفری پیدا نکند. پس از پنج سال تمدید ویزا در این کشور می توان برای اقامت دائم کشور اسپانیا درخواست داد. پس از آن با ده سال زندگی در کشور اسپانیا می توان برای اخذ پاسپورت این کشور درخواست داد.

مقایسه هزینه های زندگی در فرانسه و اسپانیا

یکی از نکاتی که افراد برای مهاجرت باید در نظر داشته باشند، هزینه های زندگی است. در این بخش از مقاله قصد داریم هزینه های زندگی در فرانسه را با هزینه های زندگی در اسپانیا مقایسه کنیم.

هزینه زندگی به ازای هر فرد در فرانسه به عنوان خانوار یک نفره مبلغی بین هشتصد تا هزار و دویست یورو تخمین زده شده است. البته توجه به این نکته ضروری است که نوع زندگی خانواده هم در روند هزینه ها تاثیر می گذارد.‌ دقت کنید که اگر تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد، هزینه ها کمتر خواهد بود. هزینه خورد و خوراک در کشور فرانسه به طور میانگین‌ مبلغی بین دویست تا دویست و پنجاه یورو است که البته این میزان با آشپزی در منزل کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مقایسه هزینه های زندگی در فرانسه و اسپانیا

مقایسه هزینه های زندگی در فرانسه و اسپانیا

هزینه زندگی در کشور اسپانیا متفاوت تر از کشور های دیگر است. در این کشور هم می توان با هزینه بسیار زندگی کرد و هم با هزینه کم. شهر های بارسلون و مادرید در این کسور جزو پنجاه کشور گران دنیا هستند. می توان گفت کشور های دیگر اروپایی از این کشور برای زندگی ارزان تر هستند. به طور مثال هزینه کرایه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود ششصد و پنجاه یورو ماهیانه می باشد و طبق آماری که اعلام شده است حدود یک سوم یا یک چهارم درآمد های ماهانه هر فرد در اسپانیا برای هزینه های خانه و کرایه مسکن صرف می شود.‌ اگر در اسپانیا با صرفه جویی زندگی کنید می توانید برای هزینه خورد و خوراک خود ماهیانه بیان صد و پنجاه یورو تا دویست یورو کنار بگذارید.

شما متقاضیان عزیز مهاجرت به کشورهای اروپایی، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه، مهاجرت به فرانسه، مهاجرت به اسپانیا، تحصیل در فرانسه، تحصیل در اسپانیا، تحصیل پزشکی در فرانسه و تحصیل پزشکی در اسپانیا، بهدیگر مقالات وبسایت ما مراجعه نمائید.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اسپانیا

  1. آیا برای تمکن مالی در فرانسه، نیاز به سرمایه گذاری در این کشور است؟

    خیر برای اقامت از طریق تمکن مالی در فرانسه نیاز به سرمایه گذاری در این کشور نخواهد بود.

  2. آیا برای اقامت مالی در کشور اسپانیا نیاز به سرمایه گذاری در این کشور است؟

    خیر برای اخذ اقامت در اسپانیا نیاز به سرمایه گذاری در این کشور نیست.

  3. چه میزان هزینه اولیه برای اقامت از طریق تمکن مالی در فرانسه لازم است؟

    برای اخذ اقامت فرانسه از روش تمکن مالی باید چهل هزار یورو سرمایه در بانک های ایران برای فرد متقاضی وجود داشته باشد.

  4. برای اقامت از طریق تمکن مالی در اسپانیا چه مقدار هزینه اولیه لازم است؟

    برای اخد اقامت در این کشور فرد متقاضی باید حداقل بیست و هفت هزار یورو در بانک های ایران سرمایه داشته باشد.

  5. شرط اصلی دریافت اقامت از طریق تمکن مالی در کشور های فرانسه و اسپانیا چیست؟

    شرط اصلی این است که فرد متقاضی تمکن مالی خود را اثبات کند.

  6. آیا برای اخذ اقامت فرانسه و اسپانیا از طریق تمکن مالی نیاز به پوشش مالی همسر و فرزندان است؟

    بله به ازای هر فرد باید مبلغ مشخصی در نظر گرفته شود و فرد متقاضی باید این مسئله را اثبات کند.

  7. آیا برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در فرانسه و اسپانیا فرد باید ملکی در این کشور ها اجاره کند ؟

    بله یکی از مدارک لازم برای دریافت ویزای خود حمایتی ارائه اجاره نامه یا سند ملکی است.

  8.  آیا افرادی که از طریق خود حمایتی به فرانسه با اسپانیا می روند، اجازه کار در این کشور ها را دارند؟

    خیر افرادی که از روش خود حمایتی به این دو کشور می روند نمی توانند مشغول به کار شوند.

  9.  پس از چند سال اقامت موقت در فرانسه از روش خودحمایتی می توان اقامت دائم دریافت نمود؟

    پس از پنح سال زندگی در کشور فرانسه می توان برای اقامت دائم این کشور و سپس شهروندی فرانسه اقدام نمود.

  10. آیا می توان از طریق روش خود حمایتی پاسپورت اسپانیایی گرفت؟

    بله اقامت در اسپانیا از روش خود حمایتی ابتدا یک ساله است و پس از پنج سال تمدید می توان برای اقامت دائم‌و پس از ده سال می توان برای شهروندی اقدام کرد.

  11. آیا با اقامت از طریق تمکن مالی در کشور های اسپانیا و فرانسه می توان به کشور های شنگن سفر کرد؟

    بله با این روش اقامتی می توان به کشور های اروپایی و شنگن سفر کرد و نیازی به ویزا هم نخواهد بود.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *