مطالعه حقوق در اسپانیا

دانشجویان در نظر داشته باشند که مطالعه حقوق در اسپانیا به دو زبان رایج جهان آموزش داده می شود همچنین یکی دیگر از مزایای تحصیل حقوق در اسپانیا هزینه های بسیار کم این رشته در این کشور می باشد. تاکید اسپانیا بر قانون مدنی و اخذ کار دانشجویی در اسپانیا برای فارغ التحصیلان است که این باعث می شود فرصت های شغلی در خود کشور اسپانیا و دیگر همسایه های اروپایی آن ایجاد شود. مقاله زیر را در این رابطه به قلم کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

در جوامع امروز، صنعت حقوقی به طور چشمگیری به صنعتی رقابتی، انگیزه به دانشجویان حقوق برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، به عنوان یک بعد بین المللی برای مشاهده و تفکر دانشجویان تبدیل شده است. کارفرمایان به دنبال وکلایی که آموزش و تخصص بین المللی را به عنوان نیازها و نگرانی مشتریان دارند، هستند: شرکت هایی که در نقاط مختلف جهان ادغام شده اند، قوانین مختلفی در حوزه قضایی دارند، که آنها را به هم پیوسته شدن در معاملات پیچیده متفاوتی که قبلا رخ نداده بود، تبدیل کرده است. به همین دلیل کشورهای مختلفی در اروپا، به خصوص اسپانیا، با تمرکز بر قوانین بین المللی و اروپایی، اسپانیا را به کشوری برای اهداف مطالعه محبوب برای دانش آموزان در رشته حقوق تبدیل کرده است.

در حالی که دانشجویان سنتی کشور هایی چون آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا را به عنوان انتخاب های واضح انتخاب کردند، هزینه تحصیل برای تحصیل رشته حقوق در این کشورها می تواند بسیار بالا باشد و اغلب به معنی میزان قابل توجهی بدهی های زیادی برای دانشجویان است. به عنوان یک جایگزین، دانشجویان به طور چشمگیری علاقه مند به کشورهای اروپایی برای مطالعه هستند – و چه کشوری برای قصد تحصیل بهتر از اسپانیا است!

سیستم آموزشی اسپانیا فرصتی عالی برای دستاوردهای علمی و رشد شخصی و همچنین شانسی برای لذت بردن از آب و هوای متعادل، سواحل شنی، جزایر عجیب و غریب و فرهنگ تاریخی غنی فراهم می کند. مادرید یکی از پویاترین شهرهای اروپا است، در حالی که بارسلونا به خاطر کار هنرمندان بزرگ مانند پیکاسو و میرو از لحاظ تاریخی، هنر و میراث بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تحصیل رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا به شما امکان این را می دهد که شرایط تحصیلات تکمیلی خود را در زمینه حقوق حرفه ای را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه بدست آورید و همچنین فرصتی را برای سفر به اروپا و یادگیری یک زبان جدید یعنی اسپانیایی فراهم می کند.

رشته حقوق در اسپانیا فرصتی عالی برای مطالعه در محیط جهانی و چند فرهنگی را نیز فراهم می کند. حقوق بین الملل، قانون مالیات، قانون تجارت و مالی، قانون شرکت، حقوق مالکیت فکری، قانون تجارت بین الملل و اروپا، سیاست های عمومی و توسعه بین المللی، روابط بین المللی و سیاست های مهاجرت، قانون مخابرات و فناوری اطلاعات، کارشناسی ارشد در قانون.

شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق از دانشگاه های اسپانیا

شرایط ورود به یک دانشگاه اسپانیایی به طور معمول یک مدرک لیسانس در رشته حقوق و یا معادل آن و مهارت در زبان انگلیسی و اسپانیایی است. اسناد زیر برای پذیرش در بیشتر موسسات مورد نیاز است (ما به شدت به شما توصیه می کنیم که نیازهای خاص دانشگاه مورد علاقه خود را بررسی کنید):

  1. فرم درخواست دانشگاه
  2. متن
  3. رزومه
  4. عکس ها
  5. نامه ارجاع (ها)
  6. مدارک تحصیلی زبان انگلیسی برای مثال نتایج IELTS / TOFEL

در چند دانشگاه، آزمون پذیرش یا مصاحبه تلفنی ممکن است برای محض احتیاط در دانشگاه انجام شود. به طور معمول، زبان آموزش انگلیسی و اسپانیایی است. بنابراین، حیاتی است که دانش آموزان نه تنها باید تسلط به زبان انگلیسی، بلکه تسلط به زبان اسپانیایی نیز داشته باشند. دوره ها را می توان به صورت تمام وقت یا پاره وقت و یا از طریق پژوهشی بگذرانند(دانش آموزان باید در برخی از ماژول های اجباری که مربوط به پایان نامه کارشناسی ارشد است بگذرانند).

شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق از دانشگاه های اسپانیا

شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق از دانشگاه های اسپانیا

با این حال، معمولا دانشجویان بین المللی شرایط لازم برای کسب ویزای ورودی را دارند که مشغول به تحصیل تمام وقت هستند و ممکن است به صورت پاره وقت مشغول به تحصیل نباشند. ما به شدت توصیه می کنیم که بررسی کنید که آیا این امر در کشور و ملیت شما قابل قبول است یا خیر و شما به طور کامل از طریق راهنمای ویزای پذیرش تحصیلی که توسط کنسولگری اسپانیا در کشورتان ارائه شده است را بخوانید.

ویزا و مهاجرت:

برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازی به ویزا نیست و تمام چیزی که نیاز است داشتن یک گذرنامه معتبر می باشد. دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا نیاز به یک ویزای دانشجویی برای ورود به اسپانیا دارند. شرایط ویزا متغیر است، بنابراین دانشجویان باید با سفارتخانه / کنسولگری در کشور خود برای دریافت اطلاعات قبل از درخواست خود مشورت بگیرند. به طور کلی، مدارک زیر برای پروسه درخواست ویزا موارد ذیل است:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه
  • اثبات بودجه
  • نامه ثبت نام دانشگاه / نامه پذیرش
  • بیمه سلامت
  • اثبات واکسیناسیون (شاید برای بعضی کشورها لازم باشد)

ما همچنین به دانش آموزان توصیه می کنیم تا چند هفته قبل از شروع دوره خود برای گرفتن ویزا درخواست ویزا کنند تا زمان کافی برای پردازش درخواست های ویزا فراهم شود. لطفا توجه داشته باشید که زمان پردازش برای هر کشوری متفاوت است و به شما توصیه می شود که با کنسولگری اسپانیا در کشور خودتان بررسی کنید.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته حقوق

موسسات آموزشی متعددی در کشور اسپانیا وجود دارند که در بسیاری از سیستم ها و جداول رنکینگ و رتبه بندی رتبه خوبی کسب کرده است. دانشگاه هایی که در آنها کارشناسی ارشد حقوق تدریس می شوند عبارتند از:

  1. ESADE Business School,
  2. IE Law School,
  3. Universitat Autònoma de Barcelona,
  4. Pompeu Fabra University,
  5. University of Deusto,
  6. Universidad Pontificia Comillas,
  7. Universidad de Zaragoza,
  8. University Rovira I Virgili,
  9. University of Seville and
  10. Universidad Carlos III de Madrid.

این رشته شامل زیر شاخه های متنوعی می شود و دانشجویان می توانند از بین آنها انتخاب کنند. حقوق تجارت بین الملل، حقوق مالیات، حقوق تجارت و دارایی، حقوق شرکتی، حقوق مالکیت غیر مادی، حقوق تجارت اروپایی و بین المللی، سیاست عمومی و توسعه بین المللی، روابط بین المللی و سیاست های مهاجرتی، حقوق ارتباطات از راه دور و فناوری اطلاعات و ارشد بکارگیری حقوق

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا به زبان انگلیسی

پیش ثبت نام در مطالعات حقوقی پیشرفته به وکلا از اسپانیا و خارج از کشور، از جمله فارغ التحصیلان اخیر و متخصصان با تجربه، که مایل به دریافت آموزش های پژوهشی بیشتر وبه روز کردن دانش خود از روند اخیر و نوآورانه در قانون را خطاب می دهد.

حدود 18 واحد به دانش بنیادی و روش شناسی اختصاص دارد، 24 واحد به یک تخصص (به عنوان مثال قانون عمومی یا خصوصی) و 18 واحد به پروژه نهایی اختصاص دارد. مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات حقوقی پیشرفته، یک دوره کارشناسی ارشد دانشگاهی است که توسط دانشگاه بارسلونا، که یکی از 100 دانشگاه برتر دنیا است، با توجه به رتبه بندی شانگهای، ارائه شده است. این برای وکلای اسپانیایی و خارج از کشور طراحی شده است.

از جمله فارغ التحصیلان اخیر و متخصصان با تجربه، که مایل به دریافت آموزش های تحقیقاتی بیشتری هستند و دانش خود را در مورد روند اخیر و نوآورانه قانون به روز می کنند. این شامل 18 واحد از هسته آموزش در دانش و روش شناسی بنیادی است که از نظر دانش جامع تقابل-انضباطی در قانون مقایسه ای و پایه های قانون، از لحاظ روش شناسی، از آنجا که مدرک کارشناسی ارشد دسترسی به مطالعات دکترا را فراهم می کند، این دوره مهارت های مورد نیاز را برای تکمیل یک پروژه تحقیقاتی یا پایان نامه دکترا را می آموزد.

مدرک کارشناسی ارشد که در مطالعات حقوقی پیشرفته آموزش حقوقی متمرکز بر پژوهش، ارائه دانش آموزان به دانش به روز که در زمینه های اصلی و نوآورانه این رشته است را ارائه می دهد. بنابراین، به سه گروه اصلی از زبان آموزان اهدا می شود: فارغ التحصیلان رشته های مربوط به قانون و اعمل قانونی، متخصصان قانونی با تجربه (وکلا، دادگاه ها، قضات، مشاوران و مشاوران، کارمندان و محققان) و کسانی که علاقه مند به تهیه پایان نامه دکترا و یا یک پروژه پژوهشی حقوقی هستند که شامل افرادی است که علاقمند به پیگیری فعالیت دانشگاهی در سطح دانشگاه هستند، می شود.

در این زمینه، کارشناسی ارشد در مطالعات پیشرفته حقوقی عمدتا به منظور ارائه آموزش جامع متقابل و همچنین آموزش تخصصی در رشته های مختلف قانون و تجزیه و تحلیل جامع ترین موضوعات قانونی معاصر طراحی شده است. موضوعاتی که در هر تخصص قرار می گیرند، به طور عمده با بسیاری از پروژه های تحقیقاتی شناخته شده است که توسط کارکنانی که برنامه را آموزش می دهند، انجام شده است. بسیاری از دانشگاه ها برخی از دوره های خود را به زبان انگلیسی، از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دوره های دکترا ارائه می دهند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته حقوق

رتبه بندی دانشگاه های جهان که توسط تحصیلات عالی تایمز مطرح می شوند، شهرت تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ها و چند مقالاتی را که توسط دانشگاه ها در سراسر جهان به چاپ رسیده است را مورد توجه قرار می دهد. رتبه دانشگاهی دانشگاه های جهانی توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ که بر تعداد دانشمندان برنده جایزه و بیشترین تعداد محققان از دانشگاه های ذکر شده است و همچنین بر سهم آنها در جامعه علمی تمرکز دارد را ارائه می دهد.

رتبه بندی QS ایجاد شده توسط سایت TopUniversities.com تعداد زیادی از متخصصان دانشگاهی را در رابطه با شهرت دانشگاه ها بررسی می کند و همچنین کیفیت آموزش را اندازه گیری می کند.

برترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی، که توسط سایت USNews.com ثبت شده است، نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی و تعداد دانشجویانی که در سال دوم تحصیل خود ثبت نام می کنند، را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین نمایندگان دانشگاه ها در عملکرد دانشگاه ها را بررسی می کند.

  1. دانشگاه پومپئو فابرا 135
  2. دانشگاه مستقل بارسلونا 145
  3. دانشگاه بارسلونا 201
  4. دانشگاه نوارا 251
  5. دانشگاه مستقل مادرید 351
  6. دانشگاه کامپلوتنس مادریر 401
  7. دانشگاه روویرایی ویرجیلی 401 تا 565
  8. دانشگاه والنسیا 401 401 561 264
  9. دانشگاه تکنولوژی پلی تکنیک کاتالونیای بارسلونا (UPC) 501
  10. دانشگاه لا لاگونا 501
  11. دانشگاه جزایر بالئارس 501
  12. دانشگاه مادرید کارلوس III 601
  13. دانشگاه پلی تکنیک والنسیا 601
  14. دانشگاه اویدو 601
  15. دانشگاه میگل هرناندز 601
  16. دانشگاه پلیتکنیک مادرید (UPM) 601
  17. دانشگاه جومه I (UJI) 601
  18. دانشگاه اوبرتاب کاتالانیا (UOC) 601
  19. دانشگاه آلکالا 601
  20. دانشگاه دواستو 601
رتبه و رنکینگ دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته حقوق

رتبه و رنکینگ دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته حقوق

هزینه تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

هزینه های تحصیل به دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد. اگر انتخاب کنید که در بارسلونا تحصیل کنید، ممکن است متوجه شوید که یکی از گران ترین شهرهای اسپانیا است. هزینه های تحصیل در مقطع تحصیلی رشته حقوق متفاوت است و بین 25،000 تا 28،000 یورو است، در حالی که دیگر رشته ها بین 15000 تا 20000 یورو است. دشوار است که یک رقم خاص را بیان کرد زیرا محدوده قیمت ها تا حد زیادی متغیر است و به دانش آموزان توصیه می شود که قیمت هر کدام از دوره های انتخاب خود را چک کنید.

متوسط هزینه زندگی در اسپانیا (به غیر از مسکن) معمولا بین 250 تا 500 یورو در ماه متغیر است. همچنین ممکن است کار نیمه وقتی را پیدا کنید که از تعداد ساعتهای مجاز ویزای شما تجاوز نمی کند، اگرچه به عنوان یک قاعده کلی دانش آموزان مجبورند نشان دهند که آنها دارایی های کافی برای پرداخت هزینه های دوره خود را دارند تا به آنها یک ویزای معتبر برای ورود داده شود. همچنین ممکن است قبل از اینکه بخواهید برای یافتن شغل و کاریابی در اسپانیا در خواست دهید، برنامه درسی و خواسته های دوره خود را در نظر بگیرید. یک دوره می تواند کاملا چالش برانگیز باشد و بنابراین ساعت هایی که می توانید کار کنید ممکن است محدود باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل حقوق در اسپانیا

  1. Shadab گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما. بنده لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور با معدل 14/5 دارم. آیا من می توانم در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق در اسپانیا تحصیل کنم؟
    و تا چه سنی می توانم برای کارشناسی ارشد در رشته حقوق اقدام کنم؟
    و آیا بعد از فارغ‌التحصیلی می توانم در اسپانیا در رابطه با مدرک تحصیلی خودم کار پیدا کنم؟(چون که شنیدم کار در اسپانیا به سختی پیدا می شود.)
    لطفا من را راهنمایی کنید. با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به سخت گیری پذیرش رشته حقوق ایران در کشور های دیگر بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *