مشکلات و معایب زندگی در فنلاند

برای زندگی در هر کشوری لازم است تا مزایا و معایب زندگی در آن کشور را به دقت مورد بررسی قرار داد. زمانی که شما تصمیم به مهاجرت می گیرید یقینا باید موارد بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دهید. شرایط زندگی در هر کشور و منطقه ای با سایر کشور ها متفاوت است. به همین دلیل بهترین کار این است که قبل از هر گونه اقدامی اطلاعات خود را در زمینه کشور مقصد افزایش دهید. برای این منظور می بایست موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. در واقع شما باید جزئی ترین مسائل را هم مورد بررسی خود قرار دهید. در این مقاله نیز هدف ما مشکلات و معایب زندگی در فنلاند می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای حضور در فنلاند و مهاجرت به فنلاند می توانید از روش ها و راه هاای اقدام کنید که هر کدام از آن ها بر مبنای شرایط و روند آینده نگری شما باشد. در واقع پس از اطلاع از روند های مهاجرتی باید با توجه به شرایط شخصی خود تصمیم گیری نمایید. برای مهاجرت به فنلاند می توانید از روش ها و راه هایی مانند مهاجرت تحصیلی به فنلاند، مهاجرت کاری به فنلاند، مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در فنلاند، مهاجرت از طریق ازدواج در فنلاند و … اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با روند مهاجرتی خود می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

مشکلات و معایب زندگی فنلاند

فنلاند کشوری جذاب و زیبا است که در شمال اروپا واقع شده. کشور فنلاند حدودا پنج و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن هلینسکی می باشد. در کشور فنلاند دو زبان رسمی فنلاندی و سوئدی موجود است و بیشتر مردم در شهر هلینسکی زندگی می کنند. برای مهاجرت به فنلاند روش های زیادی وجود دارد. به طور مثال شما می توانید برای کار در فنلاند و اخذ ویزای کاری فنلاند اقدام نمایید.

یا این که شما می توانید برای تحصیل در فنلاند به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند به این کشور مهاجرت نمایید. البته شما می توانید با سرمایه گذاری در فنلاند به طور مثال خرید ملک در فنلاند یا ثبت شرکت در فنلاند هم در این کشور اقامت داشته باشید. اما مهاجرت به هر روشی در نهایت منتهی به زندگی در فنلاند می شود. به همین دلیل است که قبل از هر گونه اقدامی می بایست شرایط زندگی در این کشور را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

در واقع شما می بایست به بررسی هزینه های زندگی در فنلاند، هزینه های تحصیل در فنلاند و … بپردازید. این کار با بررسی دقیق روند مسکن، حمل و نقل، سیستم /اموزشی، خورد و خوراک و … امکان پذیر می باشد. با تمام این ها باید به این مسئله دقت داشته باشید که هر کشوری همان طور که مزایای زیادی برای زندگی دارد می تواند معایب و مشکلات زیادی هم داشته باشد. معایب و مشکلات در هر کشوری مختص به همان کشور است و باید از دید و زاویه همان کشور مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه این مقاله نیز ما به بررسی دقیق معایب و مشکلات کشور فنلاند می پردازیم

بررسی مشکلات و معایب زندگی در فنلاند

زندگی در فنلاند این کشور اروپایی هم دارای مزایای بسیاری است و هم معایب زیادی دارد. از این رو لازم است تا به دقت تمامی جوانب را مورد بررسی قرار داد. اگز شما تمایل دارید که به فنلاند مهاجرت کنید لازم است تا به دقت تمام جزئیات را بررسی نمایید. مشکلات و معایبی که در فنلاند وجود دارد در کنار مزایای بسیاری است که می تواند در این کشور وجود داشته باشد. فنلاند کشوری در اروپای شمالی است که هر ساله زمستان های وحشیانه ای را تجربه خواهد کرد. برای زندگی در فنلاند مزایای بسیار زیادی هم وحود دارد.

بررسی مشکلات و معایب زندگی در فنلاند

بررسی مشکلات و معایب زندگی در فنلاند

به طور مثال فنلاند یکی از کشور های مرفه در جهان است و دلیل در صدر خوشبخت ترین کشور  های جهان بودن، نیز تولید ناخالص داخلی آن است. اقتصاد بسیار صنعتی فنلاند اساساً مبتنی بر تجهیزات مخابراتی ، اتومبیل و محصولات جنگلی است. شاید برای بعضی از ما تعجب آور باشد اما در فنلاند مراقبت های بهداشتی با سیستم جهانی انجام می شود. اگر تصادف کنید یا بیمار شوید ، بهترین روش های درمانی موجود در دنیا را دریافت خواهید کرد و هزینه ای برای شما هم نخواهد داشت.

فنلاند عملا کشوری بدون فساد است و یکی از بهترین موارد در مورد فنلاند توجه به حرفه معلمی است. دولت خود این اطمینان را می دهد که معلمان بهترین دستمزد و آموزش عالی را دریافت می کنند. در واقع سیستم آموزشی در فنلاند یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد و هیچ دانش آموزی در فنلاند بیش از نیم ساعت در خانه برای کار های مربوط به مدرسه وقت نمی گذارد. نکته مهم تر این است که کتابخانه برای مردم فنلاند بخشی از زندگی آن ها است.

این کشور مزایای بیشتری هم دارد که باعث شده تا رتبه اول بسیاری از بهترین های دنیا را به خود اختصاصد دهد. پس جای تعجب ندارد که آرزوی خیلی ها مهاجرت به فنلاند است. اما با تمام این ها زندگی در فنلاند دارای معایب و مشکلاتی هم می باشد که در ادامه به بررسی دقیق آن ها خواهیم پرداخت. در واقع نکات خوب زندگی در فنلاند چهره های تلخی از آن را نیز به همراه دارد. فنلاند ، اگرچه یکی از بهترین کشور ها برای زندگی است ، اما دارای برخی از مسائل نه چندان مهم است که مردم گاهی اوقات آن ها را نامساعد می دانند.

زمستان های سخت و طاقت فرسا در فنلاند

همان طور که اشاره کردیم فنلاند کشوری است که در اروپای شمالی قرار گرفته. از این رو می توان گفت که از لحاظ آب و هوایی دارای ویژگی های خاصی است. در واقع زمستان های سخت در این کشور به عنوان یکی از معایب زندگی در فنلاند شمرده می شود. می توان بدترین زمستان ها را در فنلاند شمالی مشاهده نمود. میزان درجه حرارت دما گاها در این منطقه تا منفی پنجاه درجه سانتی گراد هم می رسد.

در حقیقت ، کل کشور دارای زمستان هایی بسیار سرد همراه با بارش شدید برف و حتی گاهی طوفان برف شناخته شده است. در این کشور نور چیزی نادر است و به عنوان منظره ای جذاب دیده می شود. از این رو باید به این نکته توجه داشته باشید که زندگی در زمستان های سخت و طاقت فرسا خصوصا برای افرادی که با سرما دوستی ندارند می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. کما این که گاها زندگی در این میزان سرما برای خود فنلاندی ها هم مشکل ساز می باشد. از این رو قبل از عزیمت به این کشور لازم است تا به دقت در این زمینه بررسی های لازم را انجام دهید. 

مشکلات هزینه های زندگی در فنلاند

با توجه به این که در این مقاله هدف ما بررسی مشکلات و معایب زندگی در فنلاند است باید به این نکته اشاره نمود که یکی از مشکلات و معایب زندگی در فنلاند، هزینه های زندگی در فنلاند می باشد. هزینه های زندگی یکی از مهم ترین مولفه هایی است که هر فرد باید قبل از زندگی در کشور فنلاند آن ها را به دقت مورد بررسی قرار دهد. فنلاند یکی از کشور های گران قیمت در دنیا است و هزینه های زندگی در این کشور بسیار زیاد است.

هلینسکی گران ترین شهر در فنلاند می باشد. هزینه های زندگی در فنلاند به حدی زیاد است که برای داشتن یک سبک زندگی متوسط در این کشور برای هر نفر باید بیش از دو هزار یورو هزینه کنید. یک نکته بسیار مهم که نشان دهنده بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور است، این مسئله است که هزینه های زندگی در فنلاند بیش از هشتاد درصد کشور های دنیا است.

به دلیل اقتصاد پیشرفته و ثبات کاری، داشتن امنیت شغلی ، درآمد بالای کار و خیلی دلایل دیگر که به آن ها اشاره کردیم، خیلی از افراد به دنبال مهاجرت کاری به فنلاند هستند تا بتوانند از این طریق هم شغل خوب و پر درآمدی داشته باشند و هم اقامت دائم فنلاند را دریافت کنند.

به همین دلیل باید قبل از اقدامات مهاجرتی به دقت شرایط زندگی در فنلاند را مورد بررسی قرار دهید و به بررسی دقیق هزینه های زندگی در این کشور بپردازید. هزنیه های زندگی در فنلاند شامل هزینه های مسکن، هزینه های حمل و نقل، هزینه های تحصیل، هزینه های خورد و خوراک و … می باشد. گرچه حقوق دریافتی برای کار در فنلاند واقعاً زیاد است و به مراتب بیشتر از حقوق در انگلیس یا ایالات متحده است ، اما پول اضافی که می گیرید عمدتا با میزان هزینه ای که هر روز صرف زندگی در فنلاند می کنید متعادل می شود.

مشکل دریافت مالیات های زیاد در فنلاند

یکی از مشکلاتی که در فنلاند دیده می شود و عموما گریبانگیر افراد خارجی هم می شود، مشکلات مربوط به ارائه مالیات ها در این کشور می باشد. با توجه به اهمیت مالیات به جهت زندگی در فنلاند و اخذ اقامت فنلاند یا تابعیت فنلاند باید به این مسئله با دقت زیاد توجه کنید. به نظر می رسد زندگی در فنلاند در مواردی که صحبت از مالیات های دولت می شود سخت و چالش بر انگیز خواهد بود.

مالیات بر درآمد در فنلاند به میزان سرسام آور سی و یک و هفتاد و پنج صدم درصد می باشد. در کنار این میزان مالیات سنگین، مردم همچنین باید سهم بیمه اجتماعی و مالیات پخش عمومی را پرداخت کنند. فنلاندی ها از حقوق ، حقوق بازنشستگی ، درآمد سرمایه حاصل از سرمایه گذاری و مزایای اجتماعی خود مالیات پرداخت می کنند. در واقع کلیه درآمد کسب شده مردم مشمول مالیات ملی ، مالیات شهرداری و مالیات کلیسا می باشد. با این وجود اعتقاد بر این است که به دلیل این نرخ مالیات بالا ، دولت قادر به ارائه خدمات بهداشتی جهانی در فنلاند است.

افسردگی و اعتیاد به الکل در فنلاند

با خواندن اعدادی درباره هزینه زندگی در فنلاند و همچنین شنیدن زمستانهای طولانی و تاریک و وحشیانه ، شاید تعجب آور نباشد که افسردگی و اعتیاد به الکل موضوعات دائمی فنلاند هستند. در واقع به دلیل وجود سرمای شدید در فنلاند، مردم تمایل دارند که بیشتر در خانه های خود بمانند.

افسردگی و اعتیاد به الکل در فنلاند

افسردگی و اعتیاد به الکل در فنلاند

از این رو میزان معاشرت در فصل زمستان به شدت کاهش می یابد و تمایل مردم به معاشرت در این فصل شدیدا کم می شود. همین مسئله باعث می شود که زندگی در فنلاند همراه با نوع خاصی از افسردگی باشد. این مسئله خصوصا برای افرادی که به این کشور به تازگی مهاجرت کرده باشند می تواند مشکل ساز باشد. از این رو باید به این مسئله دقت بسیار زیادی شود و رابطه این نوع زندگی با میزان سرمای موجود بررسی گردد. 

دشواری در یادگیری زبان فنلاندی

یکی از مشکلاتی که عموما برای افراد زیادی که به تازگی مهاجرت به فنلاند را انتخاب کرده اند پیش می آید عدم یادگیری زبان فنلاندی است. گرچه در این کشور زبان انگلیسی هم به راحتی صحبت می شود. یک شکایت رایج از افرادی که زندگی در فنلاند را امتحان کرده اند این است که یادگیری زبان در آنجا دشوار است.

در واقع این زبان برای مهاجران بسیار سخت می باشد. اما همانطور که گفتیم اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در فنلاند زندگی می کنند انگلیسی صحبت می کنند ، بنابراین حتی اگر در فنلاند به عنوان مهاجر زندگی می کنید و کار می کنید ، می توانید بدون یادگیری فنلاندی در این کشور زندگی نمایید. 

سوالات متداول در ارتباط با مشکلات و معایب زندگی در فنلاند

  1. آیا کشور فنلاند برای زندگی و مهاجرت مناسب است؟

    بله فنلاند را می توان بهترین کشور برای زندگی و مهاجرت دانست.

  2. کشور فنلاند در چه منطقه ای از اروپا قرار دارد؟

    کشور فنلاند در شمال اروپا قرار داد و کشوری سردسیر می باشد.

  3. مزایای زندگی در فنلاند چیست؟

    از جمله این مزایا عبارتند از: اقتصاد مناسب، امنیت بالا، بهترین سیستم آموزشی، بهترین سیستم بهداشت و درمانی و غیره.

  4. مشکلات و معایب زندگی در فنلاند چه مواردی هستند؟

    از جمله این مشکلات عبارتند از: اعتیاد به الکل و افسردگی، سرمای سخت هوا، هزینه های بالای زندگی و غیره.

  5. آیا هزینه های زندگی در فنلاند مناسب هستند؟

    خیر هزینه های زندگی در فنلاند بسیار بالا می باشد.

  6. هزینه های زندگی در فنلاند به ازای هر نفر چقدر می باشد؟

    هزینه های زندگی در فنلاند به ازای هر نفر می تواند از دو هزار دلار در ماه هم بیشتر باشد.

  7. آیا آب و هوا می تواند به عنوان مشکلات و معایب زندگی در فنلاند شناخته شود؟

    بله آب و هوا در این کشور به دلیل سرمای بسیار زیاد مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

  8. آیا یادگیری زبان می تواند به عنوان مشکلات و معایب زندگی در فنلاند بررسی شود؟

    بله زبان فنلاندی به گفته عده زیادی یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری می باشد.

  9. آیا مالیات ها در فنلاند به عنوان مشکلات و معایب زندگی در فنلاند هستند؟

    بله مالیات ها در کشور فنلاند بسیار زیادی و بالای سی درصد می باشند.

  10. آيا در فنلاند بین مردم افسردگی موجود است؟

    بله به دلیل سرمای بسیار و در خانه ماندن گاها میزان افسردگی بالا می رود.

  11. آیا میزان حقوق در فنلاند با میزان هزینه های زندگی در این کشور تعادل دارد؟

    بله اما با وجودی که حقوق ها در این کشور زیاد است اکثر مواقع تعادل بین مصرف و حقوق وجود دارد.

4/5 - (24 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *