شرایط زندگی در فنلاند

برای مهاجرت و زندگی در یک کشور باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، زیرا در طول زندگی در این کشور به موارد زیادی برمی خورید که از ابتدا باید برای آن ها برنامه ریزی داشته باشید. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گرداوری شده است، شرایط زندگی در فنلاند را بررسی می کند و به سوالات شما در ارتباط با سیستم درمانی دولتی و خصوصی فنلاند، هزینه های زندگی، نحوه پیدا کردن کار در این کشور و میزان مالیات تعلق گرفته به درآمدتان همچنین مزایا و معایب زندگی در فنلاند پاسخ می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شعب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط بهداشت و درمان در فنلاند

امروزه نحوه رسیدگی به بهداشت و درمان مهاجرین مورد توجه واقع شده است که خود باعث تاثیر گذاری در انتخاب شما میشود. شیوه سرویس های درمانی عمومی و خصوصی به شرح زیر است:

مراکز درمانی عمومی معمولاً از دوشنبه تا جمعه از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر باز می باشند. برای قرار ملاقات ، خوب است که به محض باز شدن با مرکز بهداشت تماس بگیرید. اگر شرایطی باشد که نیاز به مراقبت فوری داشته باشد سریعا به شما رسیدگی می شود و اگر نیازی به درمان فوری ندارید، باید مدت بیشتری برای ملاقات با پزشک صبر کنید. شخصی که قرار ملاقات شما را تنظیم می کند نیز ارزیابی خواهد کرد که آیا شما نیاز به مراجعه به پزشک یا پرستار دارید. در فنلاند پرستاران می توانند تعدادی از بیماری ها را درمان کنند. در صورت لزوم، پرستار شما را به پزشک ارجاع می دهد.احتمالاً مراجعه به پزشک در یک کلینیک خصوصی سریعتر از خدمات بهداشت عمومی خواهد بود. خدمات بهداشتی و درمانی خصوصی نسبت به خدمات عمومی برای مشتری بسیار گران تر است. کلینیکهای مختلف خدمات مختلفی ارائه می دهند. خدمات بهداشتی و درمانی خصوصی شامل حال تمام افراد حتی کسانی که اقامت این کشور را ندارند، می شود.

اگر تحت پوشش بیمه درمانی ملی فنلاند باشید، تمام هزینه های درمان های فوری را می پردازد و بخش کمی از هزینه های مراقبت از دندان را می پردازد. بعضی اوقات شخصی که تحت پوشش بیمه درمانی ملی فنلاند نیست، ممکن است حق استفاده از آن را نیز داشته باشد. خدمات بهداشت عمومی در فنلاند رایگان نیست، هرچند که این موضوع بسیار منطقی است. مراقبت های بهداشتی عمومی بر عهده شهرداری ها است که از طریق مالیات تأمین می شود. حداکثر هزینه ای که شهرداری ها می توانند از آن بپردازند در قانون و مصوبه کارمزد مشتری تعیین شده است. در سال های 2020-2021 حداکثر هزینه قابل پرداخت برای دریافت بیمه دولتی 60 یورو است. اما سرویس های بهداشت خصوصی به خصوص در زمینه دندان پزشکی گاهی از 500 تا 1000 یورو نیز ممکن است، خرج بردارد.

هزینه زندگی در فنلاند:

انتخاب یک کشور برای مهاجرت، به ویزه مهاجرت به فنلاند، براساس میزان هزینه زندگی یکی از متداول ترین اتفاقات است زیرا از عوامل تاثیر گذار، بودجه شما برای زندگی به عنوان یک مهاجر می باشد. در اینجا هزینه های زندگی در فنلاند را بررسی می کنیم. یک نکته جالب در مورد غذا در فنلاند این است که هر کجا که بروید و هر رستوران که یک وعده غذایی معمولی را سفارش دهید، همیشه 9 یورو هزینه دارد. آپارتمان های یک خوابه در شهری به بزرگی هلسینکی می توانند 800 یورو تا 1100 یورو است در حالی که اقامت در شهرهای کوچکتر بسته به سلیقه و نیاز شما از 600 تا 900 یورو شروع می شود. هزینه های آب و برق از 60 یورو تا 335 یورو متغیر است که احتمالاً به محل، اندازه آپارتمان و فصول مختلف بستگی دارد. در درجه او ، هزینه های آب و هوا در فصل های زمستان یا سرما کمی بیشتر از فصول دیگر است. 35 یورو برای اتصال به بهترین اشتراک اینترنت برای شما هزینه دارد و اساساً قیمت استاندارد در سراسر کشور است. نکته قابل توجه این واقعیت است که فنلاند یکی از بهترین خدمات اینترنتی را در تمام اروپا دارد. زندگی در شهرهای بزرگ یا در مرکز شهر همیشه راحت تر است اما همچنین گرانقیمت تر نیز است. فنلاند چندین وسیله نقلیه عمومی برای حمل و نقل در سراسر کشور مانند اتوبوس، قطار، تراموا، تاکسی را ارائه می دهد و از آنجا که این کشور جزایر زیادی دارد می توانید با کشتی از بسیاری از آنها بازدید کنید. اما اگر وسیله حمل و نقل مدرن تر را ترجیح می دهید، بنابراین حرکت با دوچرخه بسیار محتمل است. اتوبوس ها و تراموا 2.50 تا 3 یورو و کشتی ها 5 یورو برای یک روز هزینه دارند، و دقیقاً مانند اکثر کشورهای اروپایی اگر کارت مسافرتی محلی دارید می توانید بلیط هایی با قیمت ارزان تر تهیه کنید.

هزینه زندگی در فنلاند

هزینه زندگی در فنلاند

مالیات در فنلاند

پرداخت مالیات به این معناست که شما چه میزان از حقوق خود را به دولت پرداخت خواهید کرد بنابراین مهم است که شما از میزان مالیات دریافتی در کشور مقصدتان اطلاع حاصل کنید. مالیات در کشور فنلاند بدین گونه است:

یک فرد خارجی که دارای اقامت بلند مدت بدون داشتن مدرک شهروندی است فقط از منبع درآمد فنلاند مالیات می دهد. مگر در مواردی که در پیمان مالیاتی نرخ پایین تری ارائه شده باشد، نرخ مالیات 35٪ درامد اشتغال و 30٪ سود سهام ، سود (البته درآمد عایدی برای افراد غیر شهروند مشمول مالیات نیست) و حق امتیاز می باشد. با این حال، کسر استاندارد 510 یورو در هر ماه یا اگر درآمد یرای مدت زمان کمتر از یک ماه باشد، 17 یورو در روز باید مالیات پرداخت کنید. مشمول مالیات 35٪ در مبلغ کسر می شود. مالیات بر بازنشستگی نیز به گونه دیگری محایبه میشود. همچنین در صورت شهروند شدن شما از تمام منابع خارجی و غیر خارجی باید مالیات پرداخت کنید. از این میزان مالیاتی که به درآمد تعلق میگیرد، مالیات شهرداری نیز پرداخت می شود که بسته به نوع شهرداری، نرخ بین 23.5 تا 16.5 درصد متغیر است. مالیات کلیسا توسط اعضای کلیسای انجیلی لوتر، ارتدکس و فنلاند آلمان در فنلاند با نرخ مساوی از درآمد مشمول مالیات تعیین شده برای مالیات شهری قابل پرداخت است. بسته به محل مورد نظر، نرخ ها بین2.2 – 1 درصد متفاوت است. مالیات پخش عمومی بر درآمد مشمول مالیات تعلق می گیرد. میزان مالیات بخش عمومی با توجه به درآمد سالانه بیش از 14000 یورو 2.5٪ است. با این حال، حداکثر پرداختی از حقوقتان برای این نوع مالیات مبلغ 163 یورو است. افراد اگر درآمد سالانه آنها 14000 یورو یا کمتر باشد، مسئولیت پرداخت مالیات را ندارند.

شرایط پیدا کردن کار در فنلاند

از عوامل مهم در انتخاب یک کشور، اطلاع کسب کردن از نحوه پیدا کردن کار است. در این بخش به راه های پیدا کردن کار در کشور فنلاند پرداخته ایم.وب سایت اداره کار فنلاند (TE-Palvelut) اطلاعاتی در مورد شغل های موجود ارائه می دهد و به شما امکان می دهد جستجوی خود را با هدف مشخص انجلم دهید تا مطابق با نوع کار مورد نظر شما باشد. اطلاعات موجود در وب سایت ها به زبانهای فنلاندی، انگلیسی و سوئدی موجود است، گرچه موتور جستجوی آنلاین کار با اطلاعات دقیق تر فقط به زبان فنلاندی و سوئدی قابل دسترسی است. راه دیگر برای جستجوی شغل آنلاین استفاده از پورتال تشغلی اروپا (EURES) است. این سرویس اطلاعاتی در مورد جای خالی شغل ها و همچنین نحوه درخواست و شرایط عمومی زندگی و کار در فنلاند به شما اطلاعات می دهد. شما همچنین می توانید CV خود را به این سایت ارسال کنید به این امید که کارفرمایان شما را پیدا کنند. تعداد زیادی آژانس استخدامی نیز در فنلاند وجود دارد که می توانید CV خود را بصورت آنلاین ارسال کرده و به دنبال جای خالی باشید. همچنین می توان ایمیل هایی را برای کارفرمایان بالقوه ارسال کرد زیرا ممکن است موقعیت شغلی در آینده ایجاد شود و این افراد با توجه به رزومه ای که قبلا ارسال کردید، شما را انتخاب کنند. بیشتر مناطق فنلاند دفتر کار استخدامی را دارند و هرکسی حق دارد از آنها مشاوره بخواهد. برخی دفاتر بزرگتر دارای مشاوران EURES هستند که می توانند مشاوره خاصی را برای کارجویان مهاجر فراهم کنند. نگاه به تابلوهای اعلانات در مدارس، دانشکده ها و سایر موسسات آموزشی به ویژه برای دانشجویانی که به دنبال کار فصلی یا کارآموزی هستند مفید است. مشاغل تمام وقت نیز بعضاً در همین تابلوها گذاشته می شود ارسال می شود بنابرین یکی دیگر از پیدا کردن کار نیز اینگونه است.

مزایا و معایب زندگی در فنلاند

این کشور دارای مزایا و معایبی است که افراد میتوانند با توجه به آن ها تصمیم به زندگی در این کشور را بگیرند.

مزایای زندگی در این کشور به شرح زیر است:

سیستم آموزشی با کیفیت بالا:

سیستم آموزش رایگان و با کیفیت است. معلمان برای ارائه بهترین ها به خوبی آموزش دیده اند. مدیریت شهری حمل و نقل را برای دانش آموزانی که بیش از 5 کیلومتر از مدرسه زندگی می کنند، ترتیب می دهد.

نرخ اشتغال بالا:

تنها 9٪ نرخ بیکاری در این کشور است. همچنین کارمندان با متوسط حقوق 45000 یورو در سال حقوق بالایی به دست می آورند.

آلودگی محیط زیستی کم:

همه مردم فنلاند برای حفظ محیط زیست تلاش می کنند. این به محافظت از محیط و جلوگیری از آلودگی کمک می کند.

میزان فساد کم:

به دلیل کم بودن فساد، رشد اقتصادی کشور افزایش یافته است.

اجناس با کیفیت بالا :

فنلاند بهترین کیفیت محصولات را در جهان دارد. در سراسر جهان، بازدید کنندگان در هنگام سفر به این کشور خریدهای زیادی انجام می دهند.

امنیت داشتن:

فنلاند کشور صلح طلبانه ای است و میزان جرم آن پایین است. افراد زیادی برای لذت بردن از یک محیط صلح آمیز به این کشور مهاجرت می کنند.

امنیت داشتن در فنلاند

امنیت داشتن در فنلاند

 معایب زندگی در این کشور نیز به شرح زیر است:

  • هزینه بالا: در فنلاند، همه چیز با قیمت بالاتر فروخته می شود، از مواد غذایی، پوشاک، مسکن و حمل و نقل عمومی.
  • زبان فنلاندی:اگرچه بیشتر مردم به انگلیسی صحبت می کنند، اما یادگیری زبان فنلاندی برای خارجی ها دشوار است.
  • هوای سرد:آب و هوا بسیار سرد است. در زمستان می توانید دمای هوا تا 20- درجه سانتیگراد و تاریکی بیشتری را تجربه کنید. طلوع آفتاب اوایل ظهر.
  • بوروکراسی: مانند سایر کشورهای اروپایی، قوانین زیادی وجود دارد که گرفتن مجوز و مراحل طولانی برای دریافت خدمات دولتی را دشوار می کند.
  • رشد شرکت های خارجی دشوار است: در فنلاند، توسعه شرکت های خارجی در بازار محلی را دشوار است، زیرا شرکت ها و اتحادیه های فنلاندی تأثیرگذاری زیادی بر دولت و مقامات محلی دارند. رقابت در بازار محلی بین فنلاندی ها است.
  • فرهنگ تغییر ناپذیر: افراد مسن بسیار محافظه کار و ضد اجتماعی هستند، در حالی که نسل جوان بسیار متفکر هستند. اشخاصی که الکل مصرف می کنند زیاد هستند.

با توجه به مطالب بالا در میابید که این کشور دارای مزایا و معایبی ست که می تواند شما را در تصمیم گیری برای مهاجرت به این کشور یاری کند. همچنین در ارتباط با هزینه زندگی در کشور فنلاند و شرایط عمومی همچون میزان مالیات این کشور، درمان و بهداشت فنلاند و شرایط پیدا کردن کار که از نکات مهم و تاثیر گذار در تصمیم گیری برای مهاجرت به یک کشور است. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصهباناتی در شعب تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد شرایط زندگی در فنلاند

1- آیا هزینه زندگی در فنلاند گران است؟ در فنلاند بسته به منطقه ای که در آن زندگی خواهید کرد ، بین 700 تا 900 یورو در ماه نیاز خواهید داشت. هلسینکی گرانترین شهر است، در حالی که لاپرتانتا، پوری و تمپره به عنوان مقرون به صرفه ترین شهرها شناخته می شوند.

2- آیا می توان به راحتی به فنلاند مهاجرت کرد؟ بله، انواع راه های مهاجرتی متفاوتی برای فنلاند وجود دارد. همچون مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی .

3- آیا خدمات درمانی در فنلاند رایگان است؟ بیمه درمانی در فنلاند برای همه ساکنان رایگان است. مهم نیست با چه وضعیت مالی باشید، همه ساکنان فنلاند به مراقبت های بهداشتی و بیمه ای دسترسی دارند. بیمه فنلاند همه ساکنان را تحت یک سیاست جهانی تحت پوشش قرار می دهد.

4- متوسط حقوق در فنلاند چقدر است؟ آماری فنلاند نشان داد كه بطور متوسط، كارگران تمام وقت در فنلاند حقوق ماهانه 3333 یورو را بدست آورده اند.

5- آیا پیدا کردن کار در فنلاند آسان است؟ پیدا کردن کار در این کشور مستلزم یادگیری زبان فنلاندی است، زیرا بیشتر مشاغل این کشور نیازمند زبان فنلاندی هستند.

6- آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟ دانشگاه های دولتی فنلاند به دانشگاه های معمولی و دانشگاه های علوم کاربردی تقسیم می شوند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA که در دوره های آموزش زبان انگلیسی ثبت نام می کنند، باید شهریه خود را پرداخت کنند.

7- آیا فنلاند مالیات بالایی دارد؟ کارگران فنلاند یکی از بالاترین نرخ مالیات در جهان را پرداخت می کنند -.براساس داده های منتشر شده توسط OECD ، در سال 2018 ، مالیات بر درآمد شخصی 13 درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است، در حالی که در شیلی 1.8 درصد است.

8- آیا در فنلاند انگلیسی صحبت می شود؟ بیشتر فنلاندی ها می توانند به زبان انگلیسی و با مهارت های مختلف صحبت کنند. همچنین فنلاندی های وجود دارند که زبان رومی خود را دارد. فنلاندی زبان مشترکی است که تقریباً همه فنلاندی ها می توانند با آن صحبت کنند.

9- دین اصلی در فنلاند چیست؟ فنلاند کشوری است که عمدتا مسیحی هستند و حدود 71.9٪ از 5.5 میلیون نفر جمعیت کل، مسیحیت را دنبال می کنند. اکثریت قریب به اتفاق اعضای کلیسای انجیلی لوتری فنلاند (پروتستان)، 27.4٪ هستند و 0.7٪ از مذاهب دیگر مانند اسلام، هندوئیسم، بودیسم، یهودیت، پیروی می کنند.

10- آیا زندگی در فنلاند امن است؟ فنلاند کشوری فوق العاده و امنی است.مطمئناً، در هر شهری میزان جرم وجود خواهد داشت، اما حتی در پایتخت این کشور، هلسینکی هیچ مسئله امنیتی بزرگی وجود ندارد.

11- آیا فنلاند کشور خوبی برای زندگی است؟ فنلاند که در زمینه های فن آوری، توسعه پایدار، حکمرانی خوب، برابری جنسیتی و بسیاری دیگر عملکرد بسیار بالایی دارد، سبزترین کشور اروپا است. حتی در هلسینکی که بیشترین سهم از کل جمعیت کشور را در خود جای داده است، زندگی نزدیک طبیعت امکان پذیر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *