هزینه زندگی در فنلاند

مهاجرت، پدیده ای ست که این روز ها طرفداران زیادی نسبت به قبل پیدا کرده و عده زیادی از مردم برای مهاجرت به کشور های مختلف اقدام می کنند. مهاجرت روش های مختلفی دارد اما قبل از آن لازم است تا کشور مقصد و هدف مهاجرت مشخص گردد. فنلاند کشوری زیبا است که در طول سالیان مختلف تبدیل به کشوری با بالاترین میزان رضایت زندگی و امنیت شده است. این کشور که در شمال اروپا قرار دارد، بیش از پنج میلیون نفر را در خود جای داده است. فنلاند با کشور های روسیه، نروژ و سوئد مرز مشترک دارد. مرکز کشور فنلاند شهر هلسینکی است که جمعیت زیادی را در خود جای داده.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شاید مولفه های بسیاری موجب شده تا مهاجرت به فنلاند اولویت عده زیادی قرار گیرد. روش های مهاجرت به فنلاند متفاوت است. به طور مثال افرادی برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند سفر می کنند و گروهی برای مهاجرت کاری. هر نوع مهاحرت روند مخصوص خود را دارد. اما نکته دیگری که در هر نوع مهاجرت مهم است، هزینه های زندگی در کشور مقصد می باشد. یقینا برای تمام افرادی که قصد مهاجرت به فنلاند را دارند، هزینه های زندگی در فنلاند مهم خواهد بود. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم.

توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع روش های مهاجرتی به فنلاند می تواند به همکاران ما در نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز پاسخگوی سوالات شما هستند.

هزینه زندگی در کشور فنلاند

همان طور که گفتیم میزان رضایت از زندگی در کشور فنلاند بسیار بالا است. اما در حقیقت می توان گفت این کشور جزو گران ترین کشور هایی اروپایی محسوب می شود. اما به دلیل داشتن شرایط مناسب شغلی و تورم پایین، هزینه های زندگی متناسب با درآمد است. به همین دلیل است که می توان به راحتی گفت فنلاند کشوری مقرون به صرفه برای زندگی و تحصیل است. حتی بسیاری از دانشجویان که برای تحصیل در فنلاند به این کشور آمده اند می توانند با کار نیمه وقت گذران زندگی کنند.

ما قصد داریم در این مقاله هزینه های زندگی در فنلاند که شامل هزینه خورد و خوراک، هزینه مسکن، هزینه حمل و نقل و … است را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه مسکن در فنلاند

یکی از نکات قابل توجه برای زندگی در یک کشور، بررسی هزینه های مسکن است. می توان گفت یکی از اولویت های زندگی برای هر فردی داشتن سر پناه می باشد. از این رو در این بخش ما به عنوان بخش مهمی از هزینه های زندگی، هزینه مسکن در کشور فنلاند را طبق جدید ترین آمار در سال دو هزار و بیست میلادی بررسی می کنیم. اولین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که هزینه های زندگی هر فرد بیشتر به نوع زندگی او بستگی دارد.‌

البته توجه داشته باشید که این هزینه ها به محل زندگی شما هم کاملا بستگی دارد. زندگی در شهر های بزرگ یا در مرک شهر همیشه راحت تر است اما گرانقیمت تر هم می باشد. در حالی که اقامت در شهر های کوچک تر همیشه هزینه کمتری دارند.

اما اگر بخواهیم در این مورد، میانگین هزینه های مسکن را در نظر بگیریم با اعداد زیر برخورد خواهیم کرد. هزینه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر برای اجاره یک ماه به طور میانگین هفتصد و پنجاه و یک یورو است. هزینه آپارتمان یک خوابه خارج از محدوده مرکزیت شهری، پانصد و هشتاد یورو می باشد. این هزینه ها برای آپارتمان های بزرگتر قطعا بیشتر است. هزینه برای اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر هزار و دویست و شصت یورو در ماه است و هزینه آپارتمان سه خوابه خارج از مرکزیت شهری، نهصد و چهل و نه یورو در ماه می باشد.

هزینه مسکن در فنلاند

هزینه مسکن در فنلاند

اما ببینیم هزینه خرید مسکن در این کشور چگونه است؟! قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر، حدود چهار هزار و نهصد و ده یورو می باشد. این قیمت برای محدوده خارج از مرکزیت شهری حدودا دو هزار نهصد و بیست و چهار یورو می باشد. البته همان طور که گفتیم این هزینه ها به شهر محل زندگی هم بستگی دارد. البته شرایط برای دانشجویان متفاوت است و آن ها می توانند با حضور در خوابگاه ها یا خانه های دانشجویی مشترک از هزینه های خود بکاهند‌.

هزینه خورد و خوراک در فنلاند

اما از هزینه های دیگری که در فنلاند می توان به آن اشاره داشت، هزینه خورد و خوراک در این کشور است. در این بخش از مقاله قصد داریم هزینه خورد و خوراک در این کشور برای تمام حالت ها بررسی کنیم. منظور از حالت ها، وعده های غذایی رستورانی یا خرید وسایل اولیه آشپزی است.

در ابتدا از هزینه های روزمره آشپزی شروع می کنیم. هزینه یک لیتر شیر در این کشور نود و دو سنت است. هزینه یک تکه نان پانصد گرمی تازه یک و نود و دو صدم یورو است. هزینه یک کیلوگرم برنج سفید ۱.۸۳ یورو، هزینه دوازده عدد تخم ‌مرغ، ۱.۸۶ یورو، هزینه یک کیلوگرم پنیر محلی ۶.۱۷ یورو، هزینه فیله مرغ یک کیلویی ۹.۱۰ یورو، هزینه گوشت ۱۱.۹۷ یورو، هزینه یک کیلو گرم سیب ۱.۹۸ یورو، هزینه یک کیلو موز ۱.۵۹ یورو، هزینه خرید یک کیلو پرتقال ۱.۸۰ یورو، هزینه خرید یک کیلو سیب زمینی ۲.۷۸ یورو، هزینه خرید یک کیلو گوجه ۰.۸۸ یورو، یک کیلو گرم پیاز، یک و بیست و شش صدم یورو، یک و نیم لیتر آب معدنی دوازده یورو و یک پاکت سیگار بیست تایی مارلبرو هفت و سی و پنج صدم یورو می باشد.

هزینه خرید غذا در فنلاند

هزینه خرید غذا در فنلاند

اما هزینه های رستوران در کشور فنلاند چگونه است؟ هزینه یک وعده غذایی کامل در رستورانی ارزان قیمت یازده یورو، هزینه یک وعده غذایی مک دونالد هشت یورو، هزینه سه وعده غذا برای دو نفر در رستوران معمولی شصت و پنج یورو، هزینه یک کاپ کاپوچینو سه و نیم یورو، یک قوطی پپسی دو و پنجاه و دو یورو و یه بطری آب معدنی کوچک یک و هفتاد یورو است. نکته جالبی که درباره رستوران های فنلاند وجود دارد، این است که تقریبا در کل این کشور می توان غذا هایی با کیفیت و با قیمت مناسب یافت.

اگر بخواهیم برای دانشجویی یا برای یک نفر هزینه های غذایی را در نظر بگیریم در طول یک ماه هزینه مناسب خواهد بود. اما تمام این ها به خود شخص و نحوه زندگی او بستگی دارد.

هزینه های آب و برق در کشور فنلاند

متوسط هزینه های آب و برق در این کشور، از شصت یورو تا سیصد و سی و پنج یورو متفاوت است که احتمالا به محل زندگی، اندازه آپارتمان و فصل مصرف بستگی دارد. در درجه اول باید توجه داشته باشید که هزینه آب و هوا در فصل زمستان و زمان سرما کمی بیشتر از فصول دیگر است. به طور مثال برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متری، میانگین هزینه های مصرفی آب، برق، گرمایشی، سیستم خنک کننده و زباله در در هر ماه جمعا ۹۰ یورو خواهد بود.

تعرفه هر دقیقه مکالمه محلی بدون هیچ گونه تخفیفی هفت صدم یورو است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه های مربوط به اینترنت است. فنلاند یکی از بهتریت خدمات اینترنتی در سرتاسر دنیا را دارد. هزینه اینترنت در کل کشور فنلاند یکسان است و شما تنها با حدود بیست و چهار یورو می توانید به بهترین مدل اینترنت دسترسی داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در کشور فنلاند

قطعا یکی از هزینه های مهم در زندگی، هزینه حمل و نقل است.‌ این هزینه به شرایط زیادی بستگی دارد. به طور مثال مسافت منزل تا محل کار یا محل تحصیل. فنلاند کشوری است با امکانات بسیار زیاد. این کشور چندین کسیله نقلیه عمومی را در سراسر کشور برای همه عرضه داشته است. این وسایل عبارتند از قطار، تراموا، اتوبوس و تاکسی. از آنجا که این کشور با جزایر زیادی پر شده است می توانید با کشتی از بسیاری جزایر بازدید کنید.

جاده های بسیار خوب و باکیفیت این کشور باعث شده تا عده زیادی خصوصا دانشجویان بتوانند به راحتی از دوچرخه استفاده کنند. اگر کارت حمل و نقل داشته باشید، هزینه های حمل و نقل برای شما بسیار کمتر خواهد بود. هزینه بلیت یک طرفه در ان کشور سه یورو است. هزینه پاس ماهانه ۵۵ یورو است. هزینه تعرفه آغاز تاکسی شش یورو و هر کیلومتر یک و شصت صدم یورو است. یک لیتر بنزین هزینه یک و نیم یورویی دارد. شما برای خرید یک خودرو معادل وولس واگن گلف جدید حدودا به بیست و سه هزار یورو نیاز خواهید داشت.

هزینه حمل و نقل در فنلاند

هزینه حمل و نقل در فنلاند

سایر هزینه های زندگی در فنلاند

هزینه های زندگی بسیار پیچیدا هستند. علاوه بر هزینه های ظاهری زندگی، برخی از هزینه های زندگی کاملا پنهانی است. در این بخش از مقاله سعی داریم در ارتباط با این بخش از هزینه های زندگی صحبت کنیم. مطلبی که شاید فراموش شود. اما کمک زیادی به ما خواهد کرد. در ابتدای این بخش درباره هزینه های پوشاک صحبت می کنیم. یک جفت جین با کیفیت هزینه ای معادل هشتاد و چهار یورو خواهد داشت. هزینه خرید یک لباس تابستانه در فروشگاه های زنجیره ای مانند زارا و … سی و دو و هفتاد و نه صدم یورو است. هزینه خرید یک کفش نایک حدود هشتاد و سه یورو است و هزینه خرید یک جفت کفش مردانه چرم حدود صد و پانزده یورو خواهد بود.

علاوه بر این هزینه ها، هزینه نهان دیگر شامل تفریحات است که در این بخش در ارتباط با هزینه باشگاه های ورزشی خواهیم گفت. هزینه یک ماهه باشگاه فیتنس سی و هفت یورو و هزینه یک ساعت باشگاه تنیس بیست و یک یورو است. هزینه بلیط سینما در این کشور برای صندلی بین المللی چهارده یورو خواهد بود‌.

بررسی بعدی در ارتباط با هزینه تحصیل است. هزینه تحصیل در مدارس دولتی فنلاند رایگان می باشد. اما هزینه تحصیل در پیش دبستانی یا مهد کودک برای روز کامل و خصوصی برای یک ماه دویست و هشتاد و پنج یورو است. هزینه مدارس بین المللی برای یک سال نیز دو هزار و هفتصد و پنجاه و یک یورو است.

در کل متوسط هزینه های زندگی در شهرهای فنلاند مبلغی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه است. البته به محل زندگی شما هم بستگی دارد. هلسینکی گران ترین شهر است، در حالی که لاپرتانتا، پوری و تمپره به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر ها شناخته شده اند.

هزینه زندگی دانشجویان در فنلاند

برای زندگی دانشجویان در فنلاند شرایط متفاوت تر است . دو گزینه اصلی اقامتی با هزینه کم برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. حالت اول آپارتمان مشترک است که برای یک اتاق بین صد و شصت تا سیصد و هشتاد یورو در ماه هزینه دارد. راه حل دوم اجاره آپارتمان است که برای دانشجویان قیمت هایی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه دارد‌‌. هزینه های اضافی که دانشجویان باید در نظر بگیرند، شامل عضویت در اتحادیه دانشجویان که بین ۸۰ تا صد یورو است. البته در این حالت با دریافت کارت دانشجویی می توانید از تخفیفات زیادی استفاده کنید. به طور متوسط هزینه خرید از سوپر مارکت ها برای دانشجویان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه خواهد بود. البته با استفاده از سوپر مارکت های با تخفیف می توانید پس انداط داشته باشید. پس برای بررسی و برنامه ریزی هزینه های زندگی خود دقت لازم را داشته باشید.

سوالات متداول در ارتباط با هزینه زندگی در فنلاند

۱. متوسط هزینه زندگی در فنلاند چقدر است؟

در فنلاند بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، هزینه زندگی بین هفتصد تا نهصد یورو در ماه است.

۲. هزینه زندگی در شهر های فنلاند چگونه است؟

هلینسکی که پایتخت فنلاند است، گران ترین شهر می باشد در حالی که لاپرتانتا، پوری و تمپره شهر های مقرون به صرفه هستند.

۳. میانگین درآمد در فنلاند چقدر است؟

بر اساس داده های آماری میانگین درآمدی در فنلاند سه هزار یورو در ماه است.

۴. میانگین اجاره بها در کشور فنلاند برای هتر متر مربع چقدر است؟

میانگین اجاره برای هر متر مربع مسکن بدون یارانه در کل کشور چهارده یورو است.

۵. هزینه تحصیل در فنلاند چقدر است؟

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا برای دانشگاه هلینسکی بین ۱۳ هزار تا ۱۸ هزار یورو است. سایر دانشکاه ها هزینه های کمتری دارند.

۶. آیا خدمات درمانی در فنلاند رایگان است؟

بیمه در کشور فنلاند رایگان است و توسط سیستم مالیاتی تامین می شود. بیمه در فنلاتد همه ساکنان را تحت سیاست جهانی بهداشت قرار می دهد.

۷. هزینه اجاره منزل یک خوابه در مرکز شهر در فنلاند چقدر است؟

هزینه اجاره یک خوابه در مرکز شهر هفتصد و پنجاه یورو است.

۸. هزینه خرید مسکن در فنلاند چقدر است؟

در مرکز شهر هزینه هزینه متر مربعی چهارهزار و نهصد و ده یورو و خارج از مرکز شهر دو هزار و نهصد و بیست و چهار یورو است.

۹. هزینه رستوران در کشور فنلاند چقدر است؟

هزینه دستوران متفاوت است و بزای یک وعده غذایی در رستورانی ارزان باید پانزدا یورو هزینه کرد.

۱۰. هزینه های پنهانی زندگی در کشور فنلاند شامل چه مواردی است؟

این هزینه ها شامل پوشاک، تفریحات، ورزش و … می باشد.

۱۱. هزینه حمل و نقل در فنلاند چگونه است؟

در فنلاند سیستم های حمل و نقل گسترده ای شامل اتوبوس، قطار، تاکسی، تراموا و … وجود دارد که بسته به نوع آن هزینه متفاوت است.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *