شرایط زندگی در قبرس

قبرس کشوری در میان آب ها، جزیره ای زیبا و پر از شگفتی ها، بیش از یک میلیون جمعیت دارد. این جزیره زیبا در مدیترانه، در قاره اروپا قرار دارد. پایتخت کشور قبرس، شهر نیکوزیا می باشد. مردم این کشور به دو قسمت یونانی نشین و ترک نشین تقسیم بندی شده اند. قبرس جزو اتحادیه اروپا می باشد و مقصد عده زیادی برای تفریحی، کار، تحصیل و … می باشد. سالانه بیش از پنج میلیون نفر برای تفریح و گردشگری به قبرس سفر می کنند. واحد پول این کشور یورو است البته در برخی موارد نیاز به استفاده از دلار یا لیر ترکیه هم دیده شده است. این کشور دارای شش ناحیه فاماگوستا، کیرنیا، لارناکا، نیکوزیا، لیماسل و فاموس طبقه بندی شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط قبرس به گونه ای است که افراد زیادی برای مهاجرت به قبرس اقدام می کنند. مهاجرت به قبرس روش های مختلفی دارد. به طور مثال مهاجرت کاری به قبرس، تحصیل در قبرس، سرمایه گذاری در قبرس و … . اما قبل از هر تصمیم مهاجرتی باید شرایط زندگی در این کشور را بررسی کرد. در این مقاله ما شرایط زندگی در قبرس را بررسی می کنیم.

اگر تمایل دارید روند مهاجرتی خود را برای زندگی در قبرس انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم اولویت خود را مشورت با کارشناسان ما در نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی بگذارید. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز فعال هستند.

شرایط زندگی قبرس

مهاجرت یک تصمیم بزرگ است و سختی ها و چالش های مخصوص خود را دارد. بهتر این است که قبل از مهاجرت، تمام جوانب را بررسی کرد. یکی از نکات مهم قبل از مهاجرت را در این بخش بررسی می کنیم. شرایط زندگی در قبرس را به طور کامل ارائه خواهیم داد. شرایط زندگی شامل شغل، تحصیل، هزینه و … است.

مزایای زندگی در قبرس

اجازه دهید تا قبل از شروع بررسی شرایط زندگی در قبرس، به این سوال پاسخ دهیم که مزیت های زندگی در کشور قبرس چیست؟ قبرس یک کشور اروپایی با آب و هوایی معتدل می باشد. این کشور بهترین آب و هوای مدیترانه را دارد. آب و هوا در این کشور به گونه ای است که می توان آن را یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور دانست که سالیانه افراد زیادی را به خود جلب می کند. در این کشور بیشتر روز های سال آفتابی است و دمایی مطلوب دارد. شاید به همین دلیل باشد که اصلی ترین درآمد این کشور، گردشگری و جذب گردشگر است.

زندگی در قبرس

زندگی در قبرس

کشور قبرس برای زندگی بسیار امن است و نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین می باشد. هزینه های درمان در این کشور کاملا معقولانه است به گونه ای که حتی بیمارستان های خصوصی هم در این کشور مقرون به صرفه هستند.

شرایط اقتصادی در کشور قبرس

یکی از مهم ترین فاکتور های زندگی در یک کشور شرایط اقتصادی آن کشور است چرا که این مسئله بر نوع زندگی، کار و … تاثیر می گذارد. همان طور که در بخش قبل گفتسم قبرس دارای آب و هوایی معتدل است و بیشتر روز های سال آفتاب بر این کشور می تابد. به همین دلیل یکی از شاخه های مهم اقتصادی قبرس، کشاورزی و فعالیت در زمینه های مختلف کشاورزی است. به عبارتی محصولات کشاورزی پایه ثابت صادرات این کشور هستند.

این کشور در سال ۲۰۱۳ میلادی یک بحران مالی شدید را پشت سر گذاشت و هم اکنون در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته است. این رشد تا جایی پیش رفته است که کشور قبرس در بازار های بین المللی التبار زیادی کسب کرده است. از سال ۲۰۱۵ این روند رشد وسعت یافت و با ثبت کشتی های جدید در ناوگان دریانوردی و افزایش سرمایه گذاری مسکن این کشور توانست توجهات زیادی را به خود جلب کرد. یونان و بریتانیا را می توان اصلی ترین شریکان تجاری قبرس نامید.

می توان گفت اصلی ترین کالا های صادراتی در قبرس، محصولات دارویی، محصولات غذایی خام و فرآوری شده و ضابعات هستند. قبرس معمولا کالا های مورد نیاز خود را از کشور های یونان، بریتانیا و ایتالیا تامین می کند. این واردات شامل هیدروکربن، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه، آهن و فولاد است. کشور قبرس به دلیل موقعیت و شرایط خاصی که دارد، خود را به عنوان دروازه کسب و کار میان اروپا، آسیا، خاورمیانه و آفریقا معرفی کرده است.

شرایط اقتصادی در قبرس

شرایط اقتصادی در قبرس

شرایط در این کشور به گونه ای پیش رفته که شرکت های بین المللی و سرمایه گذاری علی الخصوص برای بهره برداری گاز طبیعی به دنبال کشف ذخایر در آب های قبرس باشند. این مسئله به دلیل رشد چشمگیر فناوری های اطلاعات و ارتباط عالی در کشور قبرس می باشد. قبرس به دلیل داشتن بازار آزاد و باز عملکرد اقتصادی خود را روز به روز بهتر از قبل پیش می برد. از این رو می توان گفت سرمایه گذاری در کشور قبرس یکی از راه های زندگی و موفقیت در این کشور است.

هزینه های زندگی در کشور قبرس

مسیله قابل توجه برای زندگی‌، هزینه های آن است. این مسئله در زمان مهاجرت نیاز به دقت بیشتری دارد. هر فردی که قصد داشته باشد برای مهاجرت به کشوری جدید اقدام کند باید هزینه های زندگی در آن کشور را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد. در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتباط با هزینه های زندگی در کشور قبرس نکات مهمی بیان کنیم. هزینه های زندگی در قبرس شامل مسکن، خورد و خوراک، تحصیلات، خدمات عمومی، حمل و نقل و … است. این هزینه هارا جداگانه بررسی می کنیم.

هزینه مسکن در قبرس

کشور قبرس چند سالی است که مقصد ایرانیان زیادی برای زندگی و تحصیل شده است. عده زیادی برای سرمایه گذاری در قبرس، خرید ملک را انتخاب می کنند. حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت مجوز اقامت قبرس از طریق خرید مسکن، سیصد هزار یورو است. علاوه بر آن فرد باید حداقل مبلغ موجود سی هزار یورویی در بانک های قبرس داشته باشد. بیشتر واحد های مسکونی موجود در قبرس دارای وام های کم بهره هستند.

هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر به طور میانگین هزار و نهصد یورو است و هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر قیمتی برابر با هزار و چهارصد یورو دارد. به طور مثال قیمت یک آپارتمان دو خوابه با یک حمام‌ جداگانه هفتاد متری در پافوس قبرس صد و بیست هزار یورو است. در همین شهر یک ویلای صد و نود و سه متری با سه خواب و دو حمام جداگانه با متراژ کلی ۳۰۶ متر قیمتی معادل چهارصد و بیست و پنج هزلر یورو دارد.‌ این در حالی است که قیمت یک ویلای ۳۵۰ متری با زیر بنای ۲۰۸ متر دارای چهار خوب و دو حمام در لارناکا، سیصد و پنجاه هزار یورو می باشد. ‌

هزینه مسکن در قبرس

هزینه مسکن در قبرس

اما هزینه اجاره مسکن در این کشور چگونه است؟ به طور میانگین این هزینه را بررسی می کنیم. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور میانگین قیمتی بین سیصد و پنجاه یورو تا نهصد یورو در ماه خواهد داشت.‌ میانگین هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر مبلغی بین ۲۵۰ یورو تا ششصد و پنجاه یورو است. برای اجاره آپارتمان سه خوابه باید هزینه ای بین ۵۲۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه پرداخت کرد و این هزینه برای آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر بین ۴۴۶ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه است.‌

هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل در قبرس

از جمله هزینه های مهم دیگر زندگی خورد و خوراک، رستوران و حمل و نقل است. در این بخش به توضیح کامل در این باره می پردازیم.‌

از هزینه های رستوران در کشور قبرس شروع می کنیم. هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران گران قیمت قبرسی، مبلغی بین هشت تا پانزده یورو است. برای خرید سه وعده غذایی در یک رستوران معمولی جهت استفاده دو نفر باید مبلغی بین سی و چهار تا پنجاه یورو هزینه شود. یک وعده مک دونالد در کشور قبرس هزینه ای بین پنج تا هفت یورو خواهد داشت. برای خوردن یک فنجان کاپوچینوی معمولی باید مبلغی بین دو و نیم تا چهار یورو هزینه کرد. برای خرید یک بطری نوشابه کوکا کولا یا پپسی میزان هزینه بین یک تا دو و نیم یورو است. یک بطری آب نیم لیتری هم هزینه ای بین نیم تا یک و نیم یورو دارد.‌

هزینه غذا در قبرس

هزینه غذا در قبرس

اما اگر نخواهیم در رستوران وعده های غذایی خود را مصرف کنیم، میانگین هزینه خرید وسایل روزمره چقدر خواهد بود؟! هزینه خرید یک بطری شیر در قبرس مبلغی بین یک تا یک و هشت دهم یورو است.‌ برای خرید نان ۵۰۰ گرمی مبلغی بین یک تا دو یورو باید هزینه کرد. یک کیلوگرم برنج هزینه ای بین یک تا دو و نیم یورو خواهد داشت. برای خرید دوارده عدد تخم مرغ باید مبلغی بین ۱.۶۰ یورو تا سه و شش دهم یورو هزینه کرد. یک کیلوگرم پنیر محلی هزینه ای بین چهار و نیم تا ده یورو خواهد داشت. برای خرید یک کیلوگرم سینه مرغ بدون استخوان باید هزینه ای بین پنج تا نه یورو پرداخت. این هزنینه برای گوشت گوساله بین ۶.۹ تا ده یورو است. هزینه خرید یک کیلوگرم از سیب، موز، پرتقال، گوجه، سیب زمینی، پیاز و کاهو به ترتیب ۱.۲۹ تا سه یورو، ۰.۹۹ تا دو یورو، ۰.۸ تا دو یورو، یک تا دو و سی صدم یورو، ۰.۴ تا یک یورو، ۰.۴ تا یک یورو و ۰.۳۰ تا ۰.۸۰ یورو است. هزینه یک بطری یک و نیم لیتری آب هم بین ۰.۴۵ یورو تا یک و نیم یورو است.

اما بیینیم هزینه حمل و نقل در این کشور چگونه است؟! هزینه هر لیتر بنزین در کشور قبرس ۱.۲۲ تا ۱‌.۳۳ یورو است‌ برای خرید بلیط یک ماهه باید چهل یورو هزینه کرد. برای خرید بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی در قبرس باید مبلغ یک و نیم یورو هزینه کرد. تعرفه نرمال تاکسی بین سه و نیم تا پنج یورو است و به ازای هر یک کیلومتر باید بین نیم یورو تا یک یورو پرداخت نمود. تاکسی به ازای هر ساعت توقف مبلغی بین ده تا هجده یورو دریافت می کند.

هزینه حمل و نقل در قبرس

هزینه حمل و نقل در قبرس

هزینه های خدماتی و اوقات فراغت در قبرس

یکی از هزینه هایی که شاید عده زیادی در نظر نگرفته باشند، هزینه خدمات عمومی در قبرس است. هزینه خدمات عمومی مانند آب، برق، سرما، گرما و زباله برای یک آمارتمان هشتاد و پنج متری به طور میانگین بین پنجاه و پنج تا صد و شصت یورو است. تعرفه یک دقیقه مکالمه محلی با تلفن همراه هشت صدم یورو است و تعرفه اینترنت مبلغی بین بیست و نه تا شصت یورو خواهد داشت.

اما بینیم هزینه اوقات فراغت در این کشور چقدر است؟! برای باشگاه ورزشی در این کشور باید ماهیانه بین بیست و هشت تا شصت یورو پرداخت و برای اجاره یک ساعته زمین تنیس مبلغ چیزی بین ده تا بیست یورو خواهد بود. قیمت یک عدد بلیت سینما هم عددی بین هشت تا نه یورو است‌.

بازار کار در قبرس

یکی دیگر از نکات مهم در قبرس، بازار کار در این کشور است که می تواند تاثیر مهمی بر شرایط زندگی داشته باشد. در این کشور میزان حقوق بسیار متناسب است و شغل برای کسانی که در این کشور اقامت دارند به میزان کافی موجود است. گرچه میزان بیکاری در گذشته زیاد بوده اما پیشرفت های فوق العاده قبرس باعث افزایش میزان کار شده است. البته شرایط برای افراد خارجی کمی پیچیده تر است. و شرایط کار در قبرس و اخذ ویزای کاری قبرس متفاوت از حالت عادی و اتحادیه اروپا خواهد بود.

سوالات متداول درباره شرایط زندگی در قبرس

۱. چه روش هایی جهت مهاجرت در قبرس وجود دارد؟

روش های مهاجرت به قبرس عبارتند از: مهاجرت سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری و … .

۲. آب و هوای کشور قبرس برای زندگی در این کشور چگونه است؟

قبرس دارای آب و هوای مدیترانه ای و معتدل می باشد.

۳. اصلی ترین بخش درآمدی در قبرس چیست؟

اصلی ترین بخش درآمدی این کشور مربوط به گردشگری و جذب گردشگر است.

۴. بیشترین صادرات کشور قبرس چه چیزی است؟

بیشترین میزان صادرات از قبرس محصولات
کشاورزی، محصولات دارویی و ضایعات است.

۵. هزینه زندگی در قبرس شامل چه چیزهایی است؟

هزینه زندگی در قبرس شامل مسکن، خورد و خوراک، تحصیلات، خدمات عمومی، حمل و نقل و … است.

۶. بیشترین میزان سرمایه گذاری ایرانیان در قبرس چگونه است؟

مدتی است که سرمایه گذاری بر رو خرید ملک در این کشور توسط ایرانیان افزایش یافته است.

۷. هزینه هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر در کشور قبرس چقدر است؟

هزینه هر متر مربع واحد مسکونی با این شرایط به طور میانگین هزار و نهصد یورو است.

۸. هزینه اجاره آپارتمان در کشور قبرس چگونه است؟

هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه میانگین برای مرکز شهر بین سیصد و پنجاه یورو تا نهصد یورو و خارج از مرکز بین دویست و پنجاه تا ۶۵۰ یورو است.

۹. هزینه خورد و خوراک در قبرس چگونه است؟

هزینه خورد و خوراک در رستوران های این کشور کاملا مناسب است و برای خرید مواد غذایی هم هزینه کمی باید پرداخت.

۱۰. هزینه یک لیتر بنزین در قبرس چقدر است؟

هزینه یک لیتر بنزین در کشور قبرس مبلغی بین ۱.۲۲ تا ۱.۳۳ یورو است.

۱۱‌. آیا هزینه خدمات عمومی مثل آب و برق در قبرس مناسب است؟

بله هزینه خدمات عمومی مثل اب، برق، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و زباله در این کشور بسته به متراژ منزل کاملا مناسب می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *