شرایط زندگی در وانواتو

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط زندگی در وانواتو صحبت کنیم. زمانی که فردی برای مهاجرت تصمیم می گیرد می بایست تمامی جوانب را در نظر بگیرد. یکی از مسائلی که قطعا بر روند مهاجرتی تاثیر می گذارد، شرایط زندگی در کشور جدید است. تمام مسائل و ریز جزئیات مربوط به این مسائل می بایست توسط افراد و یا مشاوران بررسی گردد. اطلاع یافتن از شرایط زندگی باعث می شود تا فرد بتواند به راحتی برای زندگی و آینده خود تصمیم گیری نماید. نکته مهم تر این است که شرایط زندگی در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است و از این رو می بایست با دقت به این موضوع برای مهاجرت و حتی تمکن مالی تصمیمات بهتری گرفته شود. با توجه به موضوع این مقاله که در ارتباط با شرایط زندگی در وانواتو است قصد داریم در ادامه و ابتدای مسیر بحث خود کمی با این کشور آشنا شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به وانواتو می توان از روش های متفاوتی اقدام نمود. همانند سایر کشور ها راه های مهاجرتی به این کشور نیز گوناگون و بسته به شرایط و قوانین است. از آن جا که قوانین هر کشوری با دیگر کشور ها متفاوت است کسب اطلاعات درباره جزئیات می توانند راه گشای مسیر باشد. از این رو مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی گزینه ای بسیار مناسب جهت انجام امور مهاجرتی خواهد بود. وکلا و مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در زمینه مهاجرت به وانواتو و شرایط زندگی در وانواتو با حضور در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند. لازم است تا به این نکته دقت داشته باشید که راه های مهاجرتی به وانواتو عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به وانواتو، مهاجرت کاری به وانواتو، مهاجرت سرمایه گذاری به وانواتو، تولد فرزند در وانواتو و … .

آشنایی با کشور وانواتو جهت اطلاع از شرایط زندگی در وانواتو

برای این که بدانیم شرایط زندگی در وانواتو چگونه است، لازم است تا با اطلاعات این کشور آشنایی پیدا کنیم. در این بخش از مقاله هدف ما این است که با مشخصات و ویژگی های کشور وانواتو آشنایی پیدا کنیم و پس از آن به بررسی شرایط زندگی در وانواتو و هزینه های زندگی در وانواتو بپردازیم. وانواتو که نام حقیقی آن جمهوری وانواتو است کشوری است که در جنوب اقیانوس آرام واقع شده و در حقیقت به عنوان یک کشور جزیره ای و بسیار کوچک شناخته می شود. این کشور که تا سال هزار و نهصد و هشتاد میلادی تحت سلطه مشترک انگلیس و فرانسه بود سرانجام توانست استقلال خود به دست آورد.

کشور وانواتو از یک سری مجمع الجزایر آتشفشانی تشکیل شده و با کشور های استرالیا، کالدونیا، فیجی و جزایر سلیمان راه آبی مشترک و مرز آبی مشترک دارد. مساحت کلی این کشور کوچک دوازده هزار و صد و هشتاد و نه کیلومتر مربع است و جمعیتی به اندازه دویست و هفتادو دو هزار و چهارصد و پنجاه نفر دارد که از این تعداد سی و چها هزار نفر در پایتخت این کشور زندگی می کنند. پایتخت کشور وانواتو که این تعداد جمعیت را در خود جای داده است، پورت ویلا نام دارد. اما می توان گفت یکی از مهم ترین شهر های این کشور شهر لوگان ویل با دوازده هزار نفر جمعیت است.

وانواتو

وانواتو

این کشور دارای بیش از هشتاد جزیره است و برخی از مهم ترین جزایر آن ها عبارتند از: افاته، اسپیرتو سانتو، مالکولا و ناتا. مردم این کشور به زبان های انگلیسی، فرانسوی و زبان بیسلاما. لازم به ذکر است که زبان بیسلاما در این کشور رایج تر از زبان های دیگر است. البته می توان گفت که کشور وانواتو یکی از پرتراکم ترین کشور ها در زمینه زبان است و در حقیقت بیش از صد زبان محلی در این کشور فعال هستند. در کشور وانواتو بیش از صد و سی و هشت زبان محلی وجود دارد. زبان بیسلاما نیز یک زبان ترکی مشتق شده از انگلیسی است. در نهایت در ارتباط با ارز رایج این کشور باید گفت که در کشور وانواتو از ارز واتو به عنوان ارز رایج و رسمی استفاده می شود.

شرایط زندگی در وانواتو

ما در بخش قبلی مقاله با کشور وانواتو آشنایی پیدا کردیم و متوجه شدیم که این کشور چه شرایطی دارد اما در حقیقت بحث ما در این مقاله موصوع شرایط زندگی در وانواتو است. برای مهاجرت به این کشور دانستن شرایط زندگی ضروری است. از این رو بر آن هستیم تا تمامی جزئیات مربوط به شرایط زندگی در وانواتو را مورد بررسی دقیق خود قرار دهیم. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه مباحثی را می توان در این بحث گنجاند؟ در بحث بررسی شرایط زندگی در وانواتو لازم است تا هزینه های زندگی در این کشور و جزئیات دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه های زندگی در وانواتو را می توان به بخش های هزینه مسکن در وانواتو، هزینه خورد و خوراک در وانواتو، هزینه حمل و نقل در وانواتو، هزینه خرید و وانواتو و … اشاره نمود. اما بحث های مهم دیگری در زمینه شرایط زندگی در وانواتو وجود دارد. از جمله بحث های تحصیلی در این کشور. به طور مثال ممکن است شما با روش سرمایه گذاری در وانواتو و از طریق خرید ملک وارد این کشور شده اید و همسر و فرزندان شما نیز به وانواتو آماده اند، از این رو بحث تحصیل و شرایط تحصیلی نیز مهم خواهد شد. در بخش های مختلف مقاله ما قصد داریم تمام این مسائل را تا حد ممکن توضیح دهیم.

شرایط زندگی در وانواتو و بررسی هزینه های زندگی

همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین بحث های مربوط به بررسی شرایط زندگی در وانواتو بحث هزینه های زندگی در این کشور است. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم.

هزینه مسکن در وانواتو

شما به هر روشی به کشور وانواتو مهاجرت کنید، یکی از مهم ترین بحث ها و دغدغه های پیش روی شما مسکن خواهد بود. ممکن است بخواهید برای تحصیل وارد این کشور شوید، از این رو می بایست برای اجاره خانه اقدام کنید. شاید فردی هم متقاضی خرید ملک در وانواتو باشد تا برای آینده سرمایه گذاری کند. حال ببینیم قیمت ها در این کشور چگونه است. برای اجاره خانه در مرکز شهر های کشور وانواتو و یک واحد مسکونی آپارتمانی یک خوابه هزینه ها بین صد و نه هزار و دویست و پنجاه و یو واتو تا سیصد هزار واتو است و به طور میانگین می بایست صد و شصت و نه هزار و هشتصد و دوازده واتو می باشد.

این هزینه ها برای آپارتمان های یک خوابه خارج از مرکز شهر های وانواتو بین هشتاد هزار تا صد و پنجاه هزار ماهیانه خواهد بود. حال ببینم برای آپارتمان های سه خوابه شرایط چگونه است. برای آپارتمان های سه خوابه در مرکز شهر های وانواتو می بایست بین دویست و پنجاه هزار واتو تا چهارصد و پنجاه هزار واتو ماهیانه هزینه کرد. برای همین آپارتمان ها و خارج از مرکز شهر های وانواتو هزینه ها بین دویست هزار واتو تا سیصد و سه هزار واتو است و به طور میانگین می بایست برای هر ماه دویست و پنجاه و یک هزار و صد و پنجاه و هشت واتو پرداخت نمود.

حال برای هزینه های خرید ملک توضیحاتی ارائه می کنیم. هزینه خرید واحد مسکونی در مرکز شهر های وانواتو برای هر متر مربع صد و هفتاد و شش هزار و چهرصد و یک واتو می باشد و برای خرید واحد مسکونی خارج از مرکز شهر های وانواتو می بایست برای هر متر مربع به طور میانگین هشتاد و هشت هزار و هفتصد و شصت و دو واتو هزینه پرداخت نمود.

هزینه زندگی در وانواتو

هزینه زندگی در وانواتو

هزینه خورد و خوراک در وانواتو

پس از بررسی نکته مهم هزینه های مسکن در وانواتو، در این بخش برای بررسی شرایط زندگی در این کشور لازم است تا به بررسی هزینه های خورد و خوراک در وانواتو بپردازیم. هزینه خورد و خوراک هم شامل هزینه های رستورانی و هم شامل هزینه های خرید مواد اولیه می شود. از این رو ما به طور خلاصه و لیست وارد این مسائل را بررسی می کنیم. برای یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت می بایست به طور میانگین هزار و هفتصد و پنجاه واتو پرداخت نمود. برای دو نفر و حضور در یک رستوران معمولی برای سه وعده غذایی هزینه های شما شش هزار و پانصد واتو خواهد بود.

برای یک وعده مک دونالد یا چیزی شبیه به آن در وانواتو هزینه هزار و دویست واتو می باشد. هزینه یک لیوان کاپوچینو به طور میانگین سیصد و هفتاد واتو است و برای خرید یک قوطی پپسی می بایست دویست و هفتاد و سه واتو هزینه نمود. حال به بررسی هزینه های مارکت و مواد اولیه می پردازیم.

برای خرید یک لیتر شیر هزینه دویست و چهل و چها هزار واتو است و برای خرید یک تکه نان تازه سفید باید صد و هشتاد و شش واتو هزینه کرد. یک کیلوگرم برنج سفید در این کشور هزینه ای به اندازه صد و نود و چهار واتو خواهد داشت و برای خرید یک پک دوازده تایی تخم مرغ باید حدودا چهارصد و پنجاه و هشت واتو هزینه نمود. برای خرید یک کیلوگرم فیله مرغ هزینه پرداختی شما هزار و چهارصد و پنجاه و هفت واتو و برای یک کیلوگرم گوشت تازه باید هزار و ششصد و پنجاه و پنج واتو هزینه نمود.

برای خرید یک کیلوگرم سیب، موز، پرتقال، گوجه، سیب زمینی و پیاز می بایست به ترییب با مقادیر سیصد و پنجاه و پنج واتو، پنجاه و پنج واتو، صد و ده واتو، سیصد و پنجاه و یک واتو، دویست و چهارده واتو و دویست و پنجاه و سه واتو هزینه نمود.

شرایط زندگی در وانواتو و تحصیل در این کشور

در این بخش از مقاله قصد داریم شرایط تحصیلی در وانواتو را بررسی کنیم. آموزش و پرورش در این کشور سیستمی را شامل می شود که دارای شش سال آموزش ابتدایی، چهار سال تحصیلا متوسطه و سه سال آموزش پیشرفته تر است. در این کشور فقط آموزش شش سال اول اجباری است و همین مسئله منجر به سواد آموزی بزرگسالان با درصد بیش از شصت و پنج شده است. دولت وانواتو برای آموزش و مخارج آن حدودا نوزده و دو دهم درصد از بودجه سالانه را اختصاص می دهد.

دانش آموزان کلاس های یک تا هفتم در دبستان شرکت می کنند و ذکر این نکته ضروری است که در کشور وانواتو بیش از هفتاد مدرسه ابتدایی وجود دارد. در مدارس این کشور آموزش زبان های انگلیسی و فرانسوی با همت والایی صورت می گیرد و دانش آموزان را برای پذیرش از دانشگاه های خارجی آماده می کند. این مسئله به این دلیل است که در کشور وانواتو دانشگاه های زیادی وجود ندارد. مهم ترین مرکز آموزشی سطح بالا در این کشور، دانشگاه اقیانوس آرام جنوبی در بندر ویلا می باشد. این دانشگاه در سه شهر دیگر نیز کمپ هایی دارد ولی دانشکده حقوق در بدر ویلا و پردیس Emalus قرار گرفته است.

کالج وانواتو

کالج وانواتو

کالج های آموزشی دیگری نیز در این کشور وجود دارند که عبارتند از کالج آموزش پرستاری وانواتو، کالج کشاورزی وانواتو، موسسه آموزش معلمان وانواتو، انستیتوی فناوری وانواتو و کالج دریایی وانواتو . نکته مهم برای تحصیلات پیشرفته این است که به دلیل قرار داد های بین این کشور و کشور های دیگر به راحتی با داشتن پاسپورت وانواتو می توان به کشور های حوزه شنگن و همچین انگلیس سفر کرد.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط زندگی در وانواتو

  1. آیا وانواتو کشوری امن است؟

    کشور وانواتو از لحاظ سرقت و جرم شناسی بسیار امن است اما لازم است تا رعایت های لازم صورت گیرد خصوصا در بندر ویلا. همچنین در این کشور توصیه شده تا از تاکسی استفاده گردد.

  2. آیا وانواتو کشوری جذاب برای زندگی است؟

    بله وانواتو به دلیل شرایط آب و هوایی و طبیعت زیبا و سواحل جذاب به عنوان یک کشور خوب برای زندگی شناخته شده است.

  3. آیا وانواتو کشوری فقیر است؟

    این کشور از بسیار کشور های آفریقایی بهتر است ولی سومین کشور فقیر در اقیانوس آرام می باشد.

  4. آیا وانواتو کشوری گران برای زندگی است؟

    در حالی که وانواتو را کشوری گران برای زندگی نمی دانند ولی آن چنان برای زندگی هم ارزان نخواهد بود.

  5. وانواتو از لحاظ جغرافیایی در کدام منطقه قرار دارد؟

    کشور وانواتو در اقیانوس آرام و جنوب آن واقع شده است.

  6. آیا وانواتو اجازه تابعیت دوگانه را می دهد؟

    بله در کشور وانواتو هیچگونه محدودیتی در مورد تابعیت دوگانه وجود ندارد.

  7. آيا در وانواتو مالیات های سنگین وجود دارد؟

    خیر. واناتو مالیات بر درآمد ، مالیات بر دارایی ، سود سرمایه یا مالیات بر ارث ندارد.

  8. زبان رسمی مردم در وانواتو چیست؟

    در کشور وانواتو مردم به زبان های انگلیسی، فرانسوی، بیسلاما و زبان های محلی دیگر سخن می گویند.

  9. هزینه خرید مسکن در وانواتو برای واحد مسکونی در مرکز شهر های وانواتو چقدر است؟

    هزینه خرید واحد مسکونی در مرکز شهر های وانواتو برای هر متر مربع صد و هفتاد و شش هزار و چهرصد و یک واتو می باشد .

  10. آیا در کشور وانواتو دانشگاه های معتبری وجود دارد؟

    وانواتو عملا دارای دانشگاه خاصی نمی باشد و تنها دارای تعدادی کالج و یک دانشگاه اقیانوسیه می باشد.

  11. ارز رایج و رسمی در وانواتو چیست؟

    در وانواتو ارز رایج واتو نام دارد.

 

 

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *