دانشگاه پل ساباتیه پاریس

بحث ما در این مقاله در ارتباط با دانشگاه پل ساباتیه پاریس است. کشور فرانسه را می توان از جهاتی مهد فرهنگی و تمدن دانست. همان طور که در لیست کشور های بیشترین دارنده میراث جهانی یونسکو در رتبه چهارم قرار گرفته است. فرانسه را می توان مهم ترین مکان رشد و پرورش بسیاری از هنرمندان دانست تا جایی که این کشور را مرکز پیدایش و شکوفایی فرهنگ مدرن جهانی می پندارند. فرانسه که یکی از کشور های اروپای غربی است با لقب شش ضلعی شناخته می شود. مساحت این کشور ششصد و چهل هزار و ششصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع می باشد و از این حیث در اول بین کشور های اروپای غربی و اتحادیه اروپا می باشد. فرانسه سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دوره روشنگری در فرانسه باعث شد تا این کشور کماکان در رتبه بالایی از نظر علمی، ادبی، هنری و … باشد. فرانسه که در رتبه دوم پرجمعیت ترین کشور ها در قاره اروپا پس از آلمان قرار دارد، جمعیتی بیش از شصت و هفت میلیون نفر دارد. پاریس پایتخت کشور فرانسه و بزرگترین شهر این کشور می باشد و به نوعی می توان آن را مرکز اصلی تجارت و فرهنگ کشور فرانسه نامید. زبان رسمی مردم فرانسه، فرانسوی است و جزو یکی از کشور های توسعه یافته با قدرت اقتصادی بالا محسوب می شود. واحد پولی این کشور یورو است.

روش های مهاجرت به فرانسه از جمله مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه و … می باشد. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید، کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در نمایندگی های این موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

دانشگاه پل ساباتیه پاریس

شهر تولوز فرانسه یکی از شهر های کشور فرانسه می باشد که شهری دانشگاهی است و دارای دانشگاه های با کیفیتی می باشد. یکی از این دانشگاه های معروف فرانسه در شهر تولوز، دانشگاه پل ساباتیه است. پل ساباتیه شیمیدان فرانسوی است که در سال هزار و نهصد و دوازده به همراه گرینیارد برنده جایزه نوبل شیمی شد. او در سال هزار و نهصد و چهل و یک میلادی از دنیا رفته است. تحصیل در فرانسه یکی از راه های اقامت در فرانسه می باشد و می توان برای اقامت پس از تحصیل در فرانسه نیز اقدام نمود.

برای تحصیل در این کشور و زندگی در فرانسه متقاضیان زیادی وجود دارد و علاقه مندان بسیاری وارد این کشور می شوند. هر شخصی می تواند با توجه به شرایط خود یکی از راه های مهاجرتی به این کشور را انتخاب کند‌. به طور مثال فردی می تواند متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه باشد. اما ببینیم داستان دانشگاه پل ساباتیه پاریس چیست و چگونه می توان برای حضور در این دانشگاه اقدام کرد یا برای ویزای تحصیلی فرانسه شرایط را مهیا نمود.

تاریخچه دانشگاه پل ساباتیه پاریس

دانشگاه پل ساباتیه پاریس که آن را با نام دانشگاه تولوز سه نیز می شناسند، دومین دانشگاهی بود که پس از سوربن در سال هزار و دویست میلادی، در سال هزار و دویست و بیست و نه میلادی شروع به فعالیت کرد. دانشگاه پل ساباتیه یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین دانشگاه های فرانسه است. در حقیقت این دانشگاه در کنار برخی از دانشگاه های قدیمی دنیا مانند دانشگاه آکسفورد، دانشگاه بولونیا، دانشگاه سوربن و دانشگاه سالامانکا قرار دارد.‌ در اواخر امپراطوری دوم فرانسه این دانشگاه دچار فقر علمی، فرهنگی و مالی شد.

دانشکده های قانون، ادبیات، علوم و الهیات کاتولیک در این دانشگاه همزمان با هم دچار افتی شدید شدند ولی دانشکده حقوق دارای بیشترین ثبت نام ها و اساتید معتبر بود. کماکان دانشکده ها دچار افت کیفیت آموزشی بودند تا زمانی که ادامات لوئیز لیارد و ارنست لوئیس باعث استقلال بیشتر این دانشگاه شد اما هنوز شرایطی مانع پیشرفت بیشتر دانشگاه پل ساباتیه می شد. اما در دوزادهم نوامبر سال هزار و نهصد و شصت و هشت میلادی، زمانی که قانون سیاست آموزش عالی معروف به قانون ادگار فاور تصویب شد، نوع جدیدی از موسسات آموزشی و عمومی علمی و فرهنگی ایجاد گردید.

دانشکده های قدیمی به طور کامل جمع آوری شدند و توسط واحد های تحقیق و تدریس که در دانشگاه جمع شده بودند، جایگزین شدند‌. بدین صورت سه دانشگاه در تولوز ظاهر شدند: دانشگاه تولوز، دانشکاه علوم اجتماعی ( حقوق، اقتصاد و مدیریت) و دانشکاه تولوز سه پل ساباتیه (علوم و بهداشت). اصول اجری اجرا شده در سایه این قانون عبارتند از : استقلال، مشارکت و انضباط چند منظوره که استقلال قابل توجهی را به موسسات بخشیده است. از آن زمان تا کنون دانشگاه پل ساباتیه دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این در حالی است که کماکان عمیقا به ریشه های خود که توسط افراد برجسته به وجود آمده متصل است.

تاریخچه دانشگاه پل ساباتیه

تاریخچه دانشگاه پل ساباتیه

به عبارتی می توان گفت پایه های اصولی و اساسی این دانشگاه در سال هزار و نهصد و شصت و نه میلادی از ادغام دانشکده های پزشکی، داروسازی و علوم پایه بنا شد. تنوع آزمایشگاه های آن و کیفیت آموزش آن در علوم، بهداشت، ورزش، فناوری و مهندسی بیش از پنجاه سال است که تاثیرات علمی آن را تضمین کرده و در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار داده است.

جزئیات تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه پاریس

تا این جای مقاله با تاریخچه عمیق و جذاب این دانشگاه در فرانسه آشنا شدیم و داستان رشد آن را به دقت بررسی کردیم. اما در این بخش از مقاله سعی داریم تا تمام‌ جزئیات مرتبط با شرایط این دانشگاه و دانشکده های مختلف آن به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

دانشگاه پل ساباتیه دارای دانشکده هایی به شرح زیر است: دانشکده جراحی دندانپزشکی، دانشکده پزشکی پورپان، دانشکده پزشک رانگوئیل، دانشکده ورزش و علوم جنبش انسانی، دانشکده علوم دارویی و دانشکده علوم و مهندسی. انستیتو هایی که تحت نظارت این دانشگاه فعالیت می کنند عبارتند از: آی یو تی پائول ساباتیه، ای یو تی تاربز و رصد خانه میدی پیرنه. در این دانشگاه برنامه ها و کورس های تحصیلی زیادی به صورت دو زبانه برای دانشجویان طراحی شده است که از جمله آن ها می توان به کارشناسی ارشد میکرو و نانو تکنولوژی، کارشناسی ارشد نوآوری در مواد غذایی و کشاورزی ، کارشناسی ارشد علم و فناوری فضایی و … اشاره نمود.‌

این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می کند. برای پذیرش در این دانشگاه باید گفت که شما باید در شما باید به رقابت با بزرگترین و برترین استعداد ها در سراسر دنیا بپردازید و رزومه ای قوی داشته باشید. کمتر از ده درصد متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه مقاومت می کنند و بقیه در این راه مقاوت خود را از دست می دهند و دست از تلاش بر می دارند. موفقیت دانشجویان در پذیرش مبتنی بر یک بسته ایده آل برای تهیه مدارک برنامه است که بر اساس آن کمیته پذیرش و ثبت نان دعوت به مصاحبه را در نظر می گیرد‌.

کلاس های تحصیلی در این دانشگاه معروف فرانسوی در هفته دوم ماه سپتامبر آغاز می گردد و در ماه دسامبر به پایان می رسد.‌ امتحانات این دانشگاه در ماه ژانویه برگزار می شود و ترم بهار در دانشگاه پل ساباتیه پاریس حدودا اواسط ماه ژانویه شروع می شود و تا پایان ماه آوریل ادامه پیدا می کند. این دانشگاه در همکاری مستقیم با مراکز کاری بسیاری است و از این رو روابط بین دانشجویان و کارفرمایان را شکل می دهد.

دانشگاه پل ساباتیه پاریس در رده بندی جهانی QS در سال دو هزار و بیست میلادی در رتبه پانصد و یازده جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه تا پایان سال دو هزار و نوزده میلادی در رده بندی WORL REPORT رتبه دویست و چهل و هشت را به خود اختصاص داده بود.

دانشکده جراحی دندانپزشکی دانشگاه پل ساباتیه

برای افرادی که قصد دارند به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه بپردازند یکی از بهترین گزینه ها ابن دانشکده است. در این دانشکده ششصد و هشتاد دانشجو به همراه نود و شش محقق و بیست کارمند و سی و دو استاد دندانپزشکی برجسته در حال فعالیت هستند.

در این دانشکده رشته هایی همچون توانبخشی دهان، بیولوژی، پریودنتولوژی و جراحی دهان و دندان و سلامت عمومی دهان و دندان تدریس می شوند.‌ به طور مثال رشته توانبخشی دهان شامل ترمیم حفره های دهان به دنبال آسیب شناسی های مختلف مانند پدیده های حلقوی، بیماری های پریودنتال، تروما، ناهنجاری های ارثی و … است. این روش برای بیمار بسته به شیب درمانی مراحل مختلفی از جمله ترمیمی، دندامپزشکی اندودنتیک و مروتز را شامل می شود.

دانشکده پزشکی پورپان دانشگاه پل ساباتیه پاریس

یکی دیگر از دانشکده های مهم این دانشگاه در شهر پاریس، دانشکده پزشکی پورپان است. تحصیل پزشکی در فرانسه را می توان در این دانشکده پیگیری کرد. دقت داشته باشید که برای تحصیل پزشکی در این دانشکده باید حداقل نه سال زمان بگذارید. در سال اول دوره مشترک مطالعات بهداشتی برای دانشجویان گذاشته خواهد شد و کورس های تحصیلی آن ها در این زمینه می باشد. در سال های دوم و سوم دانشجویان در زمینه بیوشیمی و آموزش های سمیولوژیکال تحصیل می کنند و با روند فعالیت در بیمارستان ها آشنا می شوند.

دانشکده پزشکی پورپان دانشگاه پل ساباتیه پاریس

دانشکده پزشکی پورپان دانشگاه پل ساباتیه پاریس

در سال های چهارم، پنجم و ششم تحصیل، دانشجویان آموزش های بالینی دریافت می کنند و در فعالیت های بیمارستانی بخش CHU شرکت می کنند‌ در پایان دوره دوم آزمونی کلی از دانشجویان گرفته می شود که در صورت قبولی می توانند وارد چرخه سوم تحصیلی خود در زمینه پزشکی شوند‌ مدت زمان تحصیل در دوره سوم بسته به تخصص مورد نظر بین سه تا پنج سال متغیر است. دانشجویان با توجه به رتبه دریافتی شان برای انتخاب شهر و رشته تلاش می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه فرانسه

از جمله شرایط تحصیلی مورد بررسی ما هزینه های تحصیلی در این دانشگاه است. البته توجه کنید که علاوه بر هزینه های تحصیلی باید به هزینه زندگی در فرانسه نیز دقت زیادی داشته باشید. هزینه شهریه در این دانشگاه کاملا متغیر است و بسته به نوع تحصیل متفاوت می باشد.

به طور مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی هزینه دویست و هفده دلار در سال است. برای کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی باید دویست و نود و پنج دلار در سال بپردازند. هزینه تحصیل دانشجویانی که شهروند این کشور هستند برای دوره کارشناسی هزار دلار در سال و برای دوره کارشناسی ارشد نیز همین قیمت می باشد‌. نکته دیگر در ارتباط با شرایط تحصیل در این دانشگاه این است که به جز برخی رشته های خاص باقی رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می گردد. به همین دلیل لازم است تا بر زبان فرانسوی تسلط داشته باشید و حداقل مدرک B2 را ارائه دهید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه پل ساباتیه پاریس

  1. دانشگاه پل ساباتیه پاریس در چه سالی تاسیس شده است؟

    دانشگاه پل ساباتیه پاریس که آن را با نام دانشگاه تولوز سه نیز می شناسند، دومین دانشگاهی بود که پس از سوربن در سال هزار و دویست میلادی، در سال هزار و دویست و بیست و نه میلادی شروع به فعالیت کرد.

  2. دانشگاه پل ساباتیه پاریس دارای چه دانشکده هایی می باشد؟

    دانشگاه پل ساباتیه دارای دانشکده هایی به شرح زیر است: دانشکده جراحی دندانپزشکی، دانشکده پزشکی پورپان، دانشکده پزشک رانگوئیل، دانشکده ورزش و علوم جنبش انسانی، دانشکده علوم دارویی و دانشکده علوم و مهندسی.

  3. چه انیستیتو هایی تحت نظر دانشگاه پل ساباتیه پاریس فعالیت می کنند؟

    انستیتو هایی که تحت نظارت این دانشگاه فعالیت می کنند عبارتند از: آی یو تی پائول ساباتیه، ای یو تی تاربز و رصد خانه میدی پیرنه.

  4. تحصیل در دانشگاه پل ساباتیه پاریس به چه زبان هایی می باشد؟

    تحصیل در این دانشگاه بیشتر به زبان فرانسوی است اما کورس هایی خاص به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

  5. حداقل مدرک مورد نیاز برای تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه پل ساباتیه پاریس چیست؟

    به جز برخی رشته های خاص باقی رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می گردد. به همین دلیل لازم است تا بر زبان فرانسوی تسلط داشته باشید و حداقل مدرک B2 را ارائه دهید.

  6. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه پل ساباتیه پاریس چقدر است؟

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی هزینه دویست و هفده دلار در سال است. برای کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی باید دویست و نود و پنج دلار در سال بپردازند.

  7. تحصیل پزشکی در دانشکده پورپان دانشگاه پل ساباتیه پاریس چقدر زمان می برد؟

    برای تحصیل پزشکی در این دانشکده باید حداقل نه سال زمان بگذارید.

  8. چه رشته های تحصیلی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پل ساباتیه پاریس ارائه می شود؟

    در این دانشکده رشته هایی همچون توانبخشی دهان، بیولوژی، پریودنتولوژی و جراحی دهان و دندان و سلامت عمومی دهان و دندان تدریس می شوند.‌

  9. کلاس های تحصیلی در دانشگاه پل ساباتیه پاریس از چه زمانی شروع می شود؟

    کلاس های تحصیلی در این دانشگاه معروف فرانسوی در هفته دوم ماه سپتامبر آغاز می گردد و در ماه دسامبر به پایان می رسد.‌

  10. دانشگاه پل ساباتیه پاریس در رتبه بندی جهانی چه جایگاهی دارد؟

    دانشگاه پل ساباتیه پاریس در رده بندی جهانی QS در سال دو هزار و بیست میلادی در رتبه پانصد و یازده جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه تا پایان سال دو هزار و نوزده میلادی در رده بندی WORL REPORT رتبه دویست و چهل و هشت را به خود اختصاص داده بود.

  11. آیا دانشگاه پل ساباتیه پاریس در تمام مقاطع تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می کند؟

    بله این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *