دانشگاه وروسلاو

لهستان کشور در مرکز اروپا به گونه ای در این قاره قرار گرفته است که می توان گفت بخش های شرقی و غربی اروپا را به هم متصل می کند. امکان فعالیت های اقتصادی در لهستان بسیار زیاد است و این کشور مکان مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود. البته از نظر زیبایی هم این کشور توریست های زیادی را به خود جلب کرده است. مهاجرت به لهستان به دلایل مختلفی امکان پذیر است. مهاجرت تحصیلی به لهستان، مهاجرت سرمایه گذاری به لهستان، مهاجرت کاری به لهستان و … از جمله روش های مهاجرتی به این کشور محسوب می شود. اخذ ویزای لهستان نیز شرایط مختلفی دارد. هزینه زندگی در لهستان نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر و مناسب تر است. هزینه تحصیل نیز میزان مناسبی خواهد داشت. مثلا به طور میانگین سیصد تا پانصد یورو در ماه برای دانشجو مناسب خواهد بود. در این مقاله ما به معرفی یکی از دانشگاه های مهم لهستان می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی دانشگاه وروسلاو لهستان

تعداد دانشگاه های موجود در لهستان بیش از پانصد عدد است که بیشتر این دانشگاه ها خصوصی هستند. دانشگاه های لهستان بیشتر مواقع در بین برترین دانشگاه های دنیا رتبه های بسیار عالی ای دارند. در این بخش از مقاله ما به نعرفی دانشگاه وروسلاو لهستان می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه وروسلاو لهستان

دانشگاه وروسلاو در سال ۱۷۰۲ میلادی فعالیت خود را آغاز نمود . در پانزدهم نوامبر، بنیانگذار این دانشگاه، فعالیت های اموزشی را آغاز نمود. دانشگاهی با تاریخچه سیصد ساله در ابتدا با دانشکده های فلسفه و کلام شروع کرد. تالار اصلی دانشگاه که به زیبایی در کرانه رود اودر درست در وسط شهر قدیمی واقع شده است ، به این دوره باز می گردد. تاسیس دانشگاه وروسلاو لهستان همزمان با تاسیس دانشگاه هایی در بن و برلین بود. دانشگاه وروسلاو پس از اندک مدتی شامل چهار بخش بود: فلسفه، پزشکی، حقوق و کلام. این دانشگاه در حقیقت پس از این رشد اولیه به پناهگاهی برای دانشجویان لهستانی تبدیل شد و بسیاری از لهستانی ها را به خود جذب کرد. در سال ۱۹۴۵ میلادی و همزمان با شدت جنگ جهانی دوم، تصمیم بر این شد که دانشگاه همراه با تجهیزات و کتابخانه هایش تخلیه شود. به این ترتیب دوره اول این دانشگاه که به صرف تحت تاثیر آلمانی ها بود، پایان یافت. از ان زمان به بعد دوره جدیدی برای این دانشگاه آغاز شد و شش بخش از دانشگاه بازسازی شد. بعصی از این بخش ها بعد ها به دانشکده های مستقلی تبدیل شدند. به عنوان مثال آکادمی های کشاورزی و پزشکی امروزه این دانشگاه قبلا بخش های کوچکی بودند. این دانشگاه، اعتبار زیادی دارد و دانشمندان زیادی را در طول دوره سیصد ساله خود به چشم دیده است. این دانشگاه لیست چشمگیری از دانشمندان فارغ التحصیل و اساتید خود دارد که موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند و افتخاری بزرگ برای این دانشگاه به ارمغان اورده اند.‌ از جمله این افراد می توان به ماکس بورن، اتو استرن، ماریا گوپر مایر (در رشته فیزیک) ، تئودور مامسن، گرهارت هاوشتمن (در رشته ادبیات) و ادوارد بوکنر، فردریش برگیوس، کورت آدلر ( در رشته شیمی) اشاره نمود. امروزه هم مانند گذشته، دانشگاه وروسلاو همچنان به نقش خود به عنوان پل بین شرق و غرب ادامه می دهد.

تاریخچه دانشگاه وروسلاو

تاریخچه دانشگاه وروسلاو

شرایط و امکانات دانشگاه وروسلاو لهستان

پس از بررسی تاریخچه این دانشگاه قدیمی و سیصد ساله قصد داریم در ارتباط با شرایط این دانشگاه، نکات مهمی را بیان کنیم. دانشگاه وروسلاو لهستان یکی از برترین دانشگاه های این کشور است و می توان آن را جزو برترین دانشگاه های تحقیقاتی عمومی در لهستان نامید. پردیس دانشگاه وروسلاو در شهر وروسلاو واقع در وویولشش قرار دارد و دارای زیر ساخت های کلاس های مدرن جهانی است و امکانات به روزی را ارائه می دهد. این پردیس دارای کلاس های بزرگ، کتابخانه ای با هیبت و عظیم، آزمایشگاه های مجهز، مکان های گسترده مطالعاتی و سالن های دانشجویی است. این دانشگاه همچنین دارای پنج خوابگاه مشترک دانشجویی که دارای امکانات عالی هستند می باشد. علاوه بر این ها در این پردیس دانشگاه وروسلاو امکانات ورزشی بسیاری برای رشته های ایروبیک، بدمینتون، کاراته، بسکتبال، دو و میدانی، دو با مانع، اسنوبرد، اسکی، فوتبال، شنا، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، تنیس، قایقرانی، کوهنوردی و … ارائه داده است.

رشته های تحصیلی دانشگاه وروسلاو

این دانشگاه در هشتاد رشته کورس های کارشناسی ارائه می دهد و در شصت رشته تحصیلات کارشناسی ارشد به دانشجویان خود ارائه می کند. این رشته ها از طریق ده دانشکده در زمینه های مختلفی چون بیوتکنولوژی، مهندسی، شیمی، کامپیوتر، تجارت، علوم سیاسی، روزنامه نگاری، حقوق، گردشگری، فلسفه، جامعه شناسی و … ارائه می دهد. اکثر برنامه های آموزشی در این دانشگاه به زبان لهستانی ارائه می شود اما با این وجود حدود سی رشته به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند. این دانشگاه دارای بیش از بیست هزار دانشجوی تمام وقت، بیش از ۵۶۰۰ دانشجوی نیمه وقت و حدود ۱۹۰۰ استاد است. دانشگاه وروسلاو لهستان با دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه های بین المللی در ۲۶ کشور از جمله ایالات متحده، چین، ژاپن، فرانسه، اسپانیا، روسیه و پرو همکاری مشترک دارد. این همکاری ها فرصتی را برای دانشجویان فراهم می کنند تا در برنامه های درسی تحصیل ور خارج از لهستان شرکت کنند. این دانشگاه فارغ التحصیلان برجسته بسیاری دارد. دانشگاه وروسلاو بزرگترین دانشگاه منطقه است و حدود هزار و سیصد دانشجوی دکتری دارد. هر ساله حدود نه هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. این دانشگاه وسیع ترین و بیشترین رشته های اقتصاد را در کل منطقه ارائ می دهد. هفت رشته تحصیلی معتبر و پنجاه رشته تخصصی اقتصاد در این دانشگاه ارائه می گردد. یکی از مزیت های فوق العاده بخش های مختلف دانشگاه وروسلاو این است که جلسات متعددی برای بحث و تبادل نظر با چهره های برجسته کاری و علمی وسط انجمن کسب و کار و مجمع اموزش های اقتصادی این دانشگاه برقرار می شود. طبق آمار دقیق ارائه شده توسط وب سایت آمار های جهانی برترین دانشگاه ها، دانشگاه وروسلاو کشور لهستان با حدود ۲۸ هزار دانشجو در رشته های مختلف و با میزان تحقیقات بسیار بالا و با کیفیت در رتبه ۷۷۶ جهانی قرار گرفته است‌.

دانشگاه وروسلاو لهستان

دانشگاه وروسلاو لهستان

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه وروسلاو لهستان

یکی از رشته های مورد علاقه دانش آموزان پزشکی و دندان پزشکی است. دانشگاه وروسلاو لهستان در زمینه پزشکی و دندان پزشکی به تازگی و در سال جدید میلادی یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران قرار گرفته است، از این رو متقاضیان زیادی برای مهاجرت به لهستان و تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در لهستان بار سفر بسته اند. دانشگاه علوم پزشکی وروسلاو لهستان موسسه عالی پزشکی در وروسلاو لهستان است که از پنج دانشکده یا بخش اموزشی تشکیل شده است. این بخش ها عبارتند از: پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و تحصیلات تکمیلس است.‌ در مجموع ۸۹۱ استاد دانشگاهی در این دانشکده پزشکی مشغول به کار هستند و حدود ۳۵۰۰ دانشجو در آن جا تحصیل می کنند. این دانشگاه در بخش علوم پزشکی خود دارای بیست و دو قرارداد بین المللی همکاری با سایر دانشگاه های خارج از لهستان است. این همکاری در چارچوب برنامه های سقراط و اراسموس اتحادیه اروپا به ویژه با کشور های فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، هلند و انگلیس تبادلات گسترده ای دارد. این دانشگاه افراد معتبر زیادی را در طول فعالیت خود به چشم دیده است. دانشکده پزشکی وروسلاو قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده پزشکی در وروسلاو است که در چهارده نوامبر سال ۱۹۴۵ میلادی به عنوان یکی از شش دانشکده دانشگاه وروسلاو تاسیس شد. پروفسور ویکتور بروس برای اولین بار در دنیا در این دانشکده، عمل جراحی قلب باز را انجام داد و در سال ۱۹۶۶ اولین پیوند کلیه از اهدا کننده زنده را انجام داد. مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی برای اخذ مدرک پزشکی دانشگاه وروسلاو لهستان، شش سال و برای دندان پزشکی پتج سال است. هزینه تحصیل پزشکی برای هر سال تحصیلی حدود ده هزار و هفتصد یورو می باشد و این در حالی است که تحصیل دندان پزشکی در این دانشگاه هزینه ای حدود سیزده هزار و هشتصد یورو خواهد داشت. متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه وروسلاو لهستان، برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی، بر اساس نمرات موجود در مدرک دبیرستانی خود انتخاب می شوند. امتحان ورودی یا مصاحبه ای برای این دانشگاه وجود ندارد. برای پذیرش بیشترین درس هایی که برای دانشگاه اهمیت دارد، شیمی و زیست شناسی در مدرک دبیرستانی است. تحصیل کارشناسی در این دانشگاه برای سه سال و شش ترم به طول می انجامد و این در حالی است که تحصیل کارشناسی ارشد مدت زمانی دو ساله در چهار ترم خواهد داشت. تحصیل دکتری در این دانشگاه چهار سال طول خواهد کشید. هزینه ثبت نام در این دانشگاه دویست یورو است که پنجاه یوروی آن در هنگام ثبت نام آنلاین پرداخت می شود و در صورت موافقیت با پذیرش دانشجو، صد و پنجاه یوروی بعدی اخذ خواهد شد. برای لیسانس و اعضای غیر اتحادیه اروپا، هزینه تحصیل سه هزار و پانصد یورو در سال و برای اعضای اتحادیه اروپا دو هزار یورو در سال است. برای دکتری این هزینه به ۴۵۰۰ یورو در سال برای اعضای غیر اتحادیه اروپا و سه هزار یورو برای اعضای اتحادیه اروپا می رسد.

پزشکی و دندانپزشکی دردانشگاه وروسلاو

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه وروسلاو

کار در زمان تحصیل در لهستان

یک نکته بسیار مهم این است که شما به عنوان دانشجوی خارجی می توانید در زمان تحصیل خود به کار بپردازید و برای این کار نیاز به مجوز نخواهد داشت و حق کار شامل همه دانشجویان می شود. دانشجویان مشغول به تحصیل می توانند برای مدت بیست ساعت در هفته مشغول به کار شوند. سعی کنید قبل از ورود به کشور لهستان با روند های کاری و شغل های دانشجویی موجود در این کشور به طور کامل آشنا شوید. برای این آشنایی بهتر است به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید و با همکاران ما در این موسسه صحبت کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه وروسلاو لهستان

این دانشگاه همانند سایر دانشگاه های لهستان برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی زیادی ارائه می دهد یکی از این بورسیه ها، رکتور اسکالرشیپ است. این بورسیه به دانشجویانی یا دانش آموزانی ارائه می شود که دارای معدل بالایی هستند. در برنامه بورس تحصیلی هر فرد باید معیار های مربوطه را ارائه دهد. برای هر معیار فرد باید بیانیه و رزومه شخصی خود را ارائه دهد. توجه کنید که مدارک خواسته شده برای دریافت این اسکولار شیپ باید به زبان لهستانی باشد. افرادی که هم معدل بالایی دارند و هم دارای دستاورد های علمی زیادی هستند می توانند برای اسکولارشیپ قوی تری اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی دیگری هم برای این دانشگاه لهستانی وجود دارد که می توانید از طریق وب سایت دانشگاه برای اخذ این بورسیه ها در زمان مقرر اقدام کنید. توجه داشته باشید که هر بورسیه تحصیلی زمان بندی خاص خود را دارد و شما باید در زمان مقرر مدارک خواسته شده را به دانشگاه جهت دریافت اسکولارشیپ ارائه دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع بورسیه های تحصیلی دانشگاه وروسلاو لهستان و زمان بندی برای ثبت نام شرایط بورسیه ها بهتر است که با مشورت از همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی اقدام کنید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه وروسلاو لهستان

  1. آیا دانشگاه وروسلاو لهستان در رشته پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

    بله این دانشگاه از سال ۲۰۲۰ میلادی براش روع ترم جدید در رشته های پزشکی و دندان پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است.

  2. آیا امکان تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه وروسلاو لهستان به زبان انگلیسی موجود است؟

    بله در برخی رشته های تحصیلی می توانید با زبان انکلیسی به ادامه تحصیلات خود در دانشگاه وروسلاو لهستان بپردازید.

  3. آیا امکان کار در زمان تحصیل در دانشگاه وروسلاو وجود دارد؟

    بله در زمان تحصیل می توان برای بیست ساعت در هفته به طور میانگین مشغول به کار پاره وقت شد.

  4. آیا دانشجویان بین المللی هم مجوز کار در زمان تحصیل در دانشگاه وروسلاو را دارند؟

    بله دانشگاه وروسلاو و در کل کشور لهستان به هیچ عنوان محدودیت کاری برای دانشجویان خود حتی دانشجویان بین المللی در نطر نگرفته است.

  5. تحصیل رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه وروسلاو چقدر به طول می انجامد؟

    در دانشگاه وروسلاو زمان تحصیل در رشته پزشکی شش سال و برای دندان پزشکی پنج سال است.‌

  6. هزینه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه وروسلاو چقدر است؟

    برای تحصیل پزشکی هزینه سالیانه ده هزار و هفتصد یورو و برای تحصیل در رشته دندان پزشکی هزینه سالیانه سیزده هزار و هشتصد یورو است.

  7. ایا تحصیل در دانشگاه وروسلو لهستان نیاز به ازمون ورودی دارد؟

    خیر در این دانشگاه روند پذیرش دانشجو صرفا با نمرات تحصیلی فرد در مقاطع قبلی صورت می گیرد.‌ برای رشته های پزشکی نمره های شیمی و زیست شناسی اولویت دارد.‌

  8. تحصیل در مقاطع مختلف غیر پزشکی دانشگاه وروسلو لهستان چقدر طول می کشد؟

    تحصیل در مقطع کارشناسی سه ساله، در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله و برای دکتری چهار ساله می باشد.

  9. آیا دانشگاه وروسلاو لهستان برای دانشجویان خود اسکولارشیپ یا بورسیه ارائه می دهد؟

    بله این دانشگاه با توجه به شرایط ویژع خود برای دانشجویان که قصد تحصیل در کشور لهستان را دارند، انواع بورسیه های تحصیلی را ارایه می دهد. علاوه بر آن این دانشگاه در زمینه بورسیه اراسموس هم فعال است.

  10. آیا رتبه جهانی دانشگاه وروسلاو مناسب و قابل اعتبار است؟

    بله این دانشگاه سالیان سال است که در بین هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد و افتخارات علمی زیادی را به دنیا معرفی نموده. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه مفتخر به دریافت جایزه نوبل شده اند.

  11. آیا دانشگاه وروسلاو امکانات مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می دهد؟

    بله دانشگاه وروسلاو بر اساس امکانات مدرن دنیا و پیشرفته ترین شرایط علمی دانشجویان خود را مورد حمایت قرار می دهد.‌ کتابخانه ها، سالن های ورزشی و تمام امکانات به روز برای استفاده دانشجویان فراهم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *