بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان

لهستان یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان و یکی از برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در در قلب اروپا قرار دارد. در سال های اخیر بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی به دانشگاه های این کشور راه یافته اند. در این مقاله به بررسی دانشگاه های علوم پزشکی لهستان می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل پزشکی در لهستان؟
  • اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی لهستان
  • تحصیل پزشکی در لهستان
  • اخذ ویزای تحصیلی لهستان
  • اخذ پذیرش پزشکی لهستان
  • برنامه تحصیلی پزشکی لهستان
  • دوره پیشپزشکی PreMedical لهستان
  • زبان تحصیل پزشکی لهستان
  • برترین دانشگاه های پزشکی لهستان
  • دانشگاه های پزشکی لهستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی یاگیلونیا لهستان
  • دانشگاه علوم پزشکی لودز لهستان
  • دانشگاه علوم پزشکی گدانسک لهستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا لهستان
  • دانشگاه علوم پزشکی وورکلاو لهستان
  • دانشگاه علوم پزشکی ورشو لهستان
  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان لهستان
  • تحصیل در دوره تخصصی پزشکی لهستان
  • هزینه های تحصیل پزشکی در لهستان
  • هزینه های زندگی در لهستان
  • شرایط کار دانشجویی در لهستان
  • اخذ اقامت لهستان از طریق تحصیل پزشکی
  • مهاجرت تحصیلی به لهستان
  • مزایای تحصیل پزشکی در لهستان
  • نکات مهم در مورد تحصیل پزشکی در لهستان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد دانشگاه های پزشکی لهستان

چرا تحصیل پزشکی در لهستان؟

لهستان سرزمین سواحل رویایی و ارتفاعات باشکوه دارای جاذبه های گردشگری فراوان و تاریخ غنی و پربار و یکی از زیباترین کشورهای جهان می باشد. این کشور صنعتی و پیشرفته که ششمین عضو مهم کشورهای اتحادیه اروپا می باشد، در سالیان اخیر به عنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپایی شناخته شده است. کشور لهستان با پیشرفت در حوزه توریسم و گردشگری به عنوان ششمین کشور پربازدید از لحاظ توریسم شناخته می شود. کشور لهستان در ۱۰ سال گذشته از لحاظ اقتصادی در حال پیشرفت بوده است و در طی این مدت وضعیت اقتصادی این کشور به ارزش منفی نرسیده است.

دانشگاه های این کشور اروپایی قدمتی در حدود ۷۰۰ سال دارند. دانشگاه های لهستان در حدود ۴۰۰ رشته و دوره تحصیلی را به زبان انگلیسی به متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می دهند. این دانشگاه ها از لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. کشور لهستان به عنوان پلی در جهت اقامت و زندگی در دیگر کشورهای برتر اروپایی محسوب می شود. مهاجرانی که فرصت و امکان مهاجرت مستقیم به کشورهای برتر اروپایی و آمریکا را ندارند، می توانند با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان امکان اقامت در این کشورها را پیدا کنند. دانشجویان دوره پزشکی دانشگاه های لهستان می توانند در سال آخر پزشکی خود وارد دانشگاه ها و بیمارستان های مجهز آمریکا و کانادا و انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی شوند و پس از گذراندن دوره رزیدنسی خود در این کشورها زندگی و اقامت و کار کنند.

این مقاله که توسط مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است به بررسی دقیق دانشگاه های علوم پزشکی لهستان می پردازد و شرایط تحصیل پزشکی در این کشور را به تفضیل شرح می دهد. اگر می خواهید با دانشگاه های پزشکی لهستان آشنا شوید و چگونگی اخذ پذیرش این دانشگاه ها را بدانید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی لهستان

دانشگاه های علوم پزشکی لهستان از معتبرترین دانشگاه های کشورهای اروپایی محسوب می شوند. این دانشگاه ها بر اساس استانداردهای آموزشی آمریکا و اروپا تدریس می کنند. دانشگاه های کشور لهستان با تبعیت از سیستم نظام بولونیا که سیستم نظام هماهنگ آموزشی اروپا می باشد، دچار تغییر و تحولات فراوانی شدند. از جمله این تغییرها می توان ارائه آموزش با کیفیت و سطح علمی بسیار بالا و تدوین برنامه های تحصیلی و آموزشی دانشگاه ها را نام برد. بر این اساس مدارک پزشکی لهستان مورد تائید سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان های پزشکی بریتانیا GMC، NMC، HCPC، RCVS و GDC می باشد.

مدرک پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی لهستان مطابق با استانداردهای USMLE آمریکا و شورای پزشکی ارزیابی کانادا MCCEE و نظام انتقال واحد اروپایی ECTS می باشد. رشته پزشکی و دندانپزشکی کشور لهستان هم راستای دوره های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های برتر اروپا می باشد. فارغ تحصیلان دوره های پزشکی لهستان که به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، می توانند دوره رزیدنسی و سال آخر پزشکی خود را در بیمارستان های معتبر کشورهای آمریکا. کانادا، انگلستان، نروژ، ایرلند، آفریقای جنوبی، سوئد، نیجریه و اسرائیل بگذرانند. دوره پزشکی این کشور اروپایی به دلایل فراوانی مورد توجه متقاضیان قرار دارد. از مهم ترین این دلایل می توان به پایین بودن شهریه دوره پزشکی و شرایط اخذ پذیرش راحت این کشور اشاره کرد. هزینه های تحصیل در این کشور به یورو می باشد.

یکی از امتیازهای دانشگاه های پزشکی لهستان اعطای جایزه دکتر ماریا سیمینوف می باشد. دکتر ماریا سیمینوف در سال ۲۰۰۸ با سرپرستی گروه ۶ نفره از جراحان توانست در یک جراحی ۲۲ ساعته اولین پیوند صورت را در آمریکا انجام دهد. دکتر سیمینوف که در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه علوم پزشکی پوزنان لهستان فارغ تحصیل شده است، از برترین محققان این کشور محسوب می شود.

اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی لهستان

اعتبار دانشگاه های علوم پزشکی لهستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای اروپایی دیگر مانند سوئد با هزینه های بسیار زیاد همراه است و متقاضی ناچار به فراگیری زبان رسمی این کشورها می باشد و اخذ ویزای این کشورها چندان راحت نمی باشد. از این رو تحصیل در کشور لهستان به عنوان بهترین جایگزین این کشورها محسوب می شود. تحصیل در لهستان با این که مشکلات تحصیل در آن کشورها را ندارد، مزیت هایی نیز در پی دارد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان از استانداردهای برترین دانشگاه های اروپا تبعیت می کنند. دانشگاه های لهستان دارای تائیدیه از وزارت آموزش عالی و برد پزشکی آمریکا The US Department Of Education and Medical Boards in USA می باشد.

دانشگاه های معتبر کشور لهستان دوره های تحصیلی را در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و همچنین رشته های پزشکی و دندانپزشکی به دانشجویان ارائه می کنند. کشور لهستان به منظور پذیرش دانشجویان در رشته ها و مقاطع گوناگون شرایط راحت تری را به نسبت دیگر کشورهای اروپایی در نظر گرفته است. یکی از مهم ترین این شرایط عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی است. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی یک امتیاز محسوب می شود.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان این فرصت را برای متقاضیان انگلیسی زبان فراهم کرده اند که متقاضیان بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی و فقط با آشنایی با زبان انگلیسی می توانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند. در واقع یکی از مزیت های مهم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی این است که متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و تافل می باشد به شرط آشنایی با زبان انگلیسی می توانند در این دوره ها تحصیل کنند.دانشگاه های لهستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی دارای اعتبار و ارزش علمی بالایی می باشند. برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ها و رنکینگ های برترین دانشگاه های پزشکی جهان دارای رتبه های زیر ۵۰۰ می باشد. خبر خوب برای متقاضیان ایرانی این است که برخی از برترین دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد. برنامه ها و رشته های تحصیلی دانشگاه های این کشور در راستای برنامه های آموزشی دانشگاه های اروپا است. مدارک صادر شده از دانشگاه های کشور لهستان دارای اعتبار جهانی و مورد تائید و پذیرش همه کشورهای اروپایی می باشد. نظام آموزشی این کشور در جایگاه پنجم جهان قرار دارد. وجود تجهیزات پیشرفته پزشکی و آزمایشگاه های مجهز و به روز موجب شده است تا رشته پزشکی این کشور از اعتبار و ارزش جهانی برخوردار باشد.

تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل به زبان انگلیسی، پایین بودن هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در لهستان، بالا بودن کیفیت آموزشی، هم راستا بودن سیستم آموزشی با سیستم آموزشی کشورهای اروپایی و امکان اخذ اقامت این کشور با تحصیل و اشتغال از عوامل مهم در گرایش متقاضیان به تحصیل پزشکی در دانشگاه های لهستان محسوب می شود. دانشگاه های کشور لهستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار می باشند. متقاضی تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان باید دارای دیپلم ریاضی یا تجربی با معدل بالاتر از ۱۶ باشد. از شرایط دیگر تحصیل در دوره های دندانپزشکی لهستان این است که متقاضی دارای گپ تحصیلی نباشد. منظور از گپ تحصیلی فاصله میان آخرین مدرک تحصیلی و درخواست برای پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد.متقاضی پس از ارسال مدارک باید در آزمونی شرکت کند که از طریق اسکایپ برگزار می شود. سوالات مطرح شده در این آزمون بیشتر مربوط به تسلط و توانایی متقاضی در دانش زبان انگلیسی است. دانشگاه های کشور لهستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار هستند.

متقاضی تحصیل در رشته پزشکی لهستان باید در ابتدا در دوره پیش پزشکی این دانشگاه ها شرکت کند. متقاضی با شرکت در دوره پیشپزشکی آمادگی لازم برای آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی را کسب می کند. دوره پیشپزشکی یک دوره یک ساله است که متقاضی را برای شرکت در آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی آماده می کند. متقاضی پس از کسب نمره لازم در آزمون ورودی پزشکی می تواند تحصیل خود در دوره پزشکی را شروع کند. متقاضی تحصیل پزشکی لهستان با محدودیت سنی مواجه است و آن هم این که نباید بیشتر از ۳۰ سال داشته باشد. مدت زمان تحصیل در دوره های پزشکی دانشگاه ها و کالج های علوم پزشکی لهستان به شرح زیر می باشد:

  • دوره ۶ ساله پزشکی به زبان انگلیسیM.D
  • دوره ۴ ساله پزشکی به زبان انگلیسیAdvanced M.D
  • دوره ۵ ساله دندانپزشکی به زبان انگلیسیD.D.S
  • دوره ۸ ماهه تا یک ساله پیشپزشکی(پریمدیکال) به زبان انگلیسیPreMed
  • دوره ۶ ساله داروسازی به زبان انگلیسیPharm.D
  • دوره ۳ ساله پرستاری به زبان انگلیسیNursing Program
  • دوره ۵ ساله فوق لیسانس فیزیوتراپی به زبان انگلیسیPhysiotherapy Program
تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان

اخذ ویزای تحصیلی پزشکی لهستان

متقاضی تحصیل در دانشگاه های پزشکی لهستان پس از اخذ پذیرش در رشته پزشکی از دانشگاه مورد نظر در لهستان باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. متقاضی باید به منظور دریافت ویزای تحصیلی لهستان به سفارت کشور لهستان در ایران مراجعه کند و مدارک لازم را ارائه دهد. برخی از کشورهای حوزه شینگن مانند فرانسه و مجارستان برای دوره ها و کورس های زبانی ویزای تحصیلی صادر می کنند. کشور لهستان برای دوره های زبان انگلیسی ویزای تحصیلی صادر نمی کند و متقاضیان به منظور تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی این کشور باید برای دریافت دوره های پیشپزشکی درخواست دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در دوره های زبان و آمادگی این کشور اقدام کنند.متقاضی اخذ ویزای تحصیلی لهستان باید مدارک تحصیلی و همچنین شناسنامه و پاسپورت معتبر خود را به سفارت ارائه دهد. علاوه بر این مدارک متقاضی باید با ارائه اسناد و گواهی های مالی اثبات کند که توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل خود در مدت تحصیل در لهستان را دارا می باشد. در واقع ارائه گواهی تمکن مالی الزامی است. نامه پذیرش دانشگاه پزشکی لهستان و گواهی سوپیشینه از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

اخذ پذیرش پزشکی لهستان

متقاضی به منظور تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی لهستان باید از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کند. در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی لهستان راحت تر است. هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان شرایط و مدارک خاصی دارند. متقاضی باید بر اساس مدارک و شرایط هر دانشگاه مدارک را ارائه دهد. اخذ پذیرش دانشگاه های لهستان به صورت آن لاین امکان پذیر است و متقاضی باید مدارک لازم را به صورت اسکن به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد. از جمله مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی لهستان عبارت است از:

  • اسکن آخرین مدرک تحصیلی با ریزنمره های تحصیلی( مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با ترجمه)
  • اسکن گواهی سوپیشینه متقاضی
  • اسکن توصیه نامه از مدرسه یا کالج
  • نمره های بالا و سطح علمی مناسب در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی تافل ۵۵ و آیلتس ۶.۵
  • اسکن فرم درخواست پذیرش
  • اسکن گواهی سلامت جسمی متقاضی
  • اسکن گواهی و اسناد مالی مبنی بر تمکن مالی کافی در جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی در مدت تحصیل در لهستان
  • اسکن مدرک مهارت زبان انگلیسی( وجود این مدرک یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود)
  • اسکن اوراق شناسایی و هویتی(شناسنامه و پاسپورت معتبر)
اخذ پذیرش پزشکی لهستان

اخذ پذیرش پزشکی لهستان

برنامه تحصیلی پزشکی لهستان

متقاضیان تحصیل در دوره پزشکی لهستان باید در حدود ۶ سال و دوره داروسازی در حدود ۵ سال به تحصیل بپردازند. متقاضی به منظور تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی باید در دوره های پیشپزشکی یک ساله دانشگاه های این کشور شرکت کند. از آن جا که زبان تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی لهستان زبان انگلیسی می باشد، متقاضیان فراوانی از سرتاسر جهان برای تحصیل در این رشته ها به زبان انگلیسی راهی این کشور می شوند.علاوه بر دوره ۵ ساله دندانپزشکی و دوره ۶ ساله پزشکی، دانشگاه های پزشکی لهستان دوره ۴ ساله پزشکی را نیز ارائه می کنند که مختص متقاضیانی است که دارای مدرک کارشناسی علوم پایه می باشند. متقاضیان تحصیل پزشکی که دارای تابعیت کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان و کشورهای اسکاندیناوی می باشند، علاقه بسیاری به تحصیل در این دوره پزشکی ۴ ساله لهستان دارند. دوره ۴ ساله پزشکی لهستان مختص متقاضیان کشورهای آمریکا و کانادا است که دوره لیسانس علوم پایه را گذرانده اند و برای تحصیل پزشکی در لهستان آمادگی کافی دارند. دانشجویان دوره پزشکی لهستان در طول مدت ۶ سال تحصیل خود باید واحدهای درسی مختلف را بگذرانند.

متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی لهستان باید ابتدا در یک دوره یک ساله پیش پزشکی یا فاندیشن شرکت کنند تا آمادگی لازم برای تحصیل در دوره دندانپزشکی را کسب کنند. پس از کسب آمادگی و شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی متقاضی می تواند تحصیل در دوره پزشکی را شروع کند. دانشجوی پزشکی پس از ۶ سال تحصیل می تواند مدرک دکترای پزشکیMD را اخذ کند. فارغ تحصیل با این مدرک معتبر پزشکی می تواند در برترین کشورهای اروپایی و آمریکا مشغول کار و طبابت شود. دانشجویان پزشکی لهستان می توانند در حین تحصیل از بورسیه های تحصیلی دانشگاه ها برخوردار شوند.

دانشجویان برای دریافت بورسیه پزشکی باید به سفارت لهستان مراجعه کنند و در صورت واجد شرایط بودن، بورسیه تحصیلی لهستان را دریافت کنند. دانشجو با دریافت بورسیه می تواند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در مدت اقامت در لهستان را تامین کند. متقاضی می تواند با صرف هزینه ای معقول به نسبت دیگر کشورهای اروپایی موفق به اخذ مدرک پزشکی شود و از این مزیت نیز برخوردار شود که پس از فارغ تحصیلی اقامت این کشور را اخذ کند.دانشجویان دوره پزشکی لهستان در طی مدت ۶ سال تحصیل خود واحدهای درسی زیر را می گذرانند:

  • واحدهای درسی پیش بالینی و دروس پایه: آناتومی، شیمی پزشکی، زیست شناسی، بیوفیزیک، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، زیست شناسی سلولی، داروسازی، فیزیولوژی و بافت شناسی
  • واحدهای درسی بالینی : پزشکی کودکان، جراحی، زنان و زایمان، روانپزشکی، پزشکی داخلی، رادیولوژی، پزشک خانواده، انکولوژی، چشم پزشکی، بیماری های عفونی، عصب شناسی و گوش و حلق و بینی
برنامه تحصیلی پزشکی لهستان

برنامه تحصیلی پزشکی لهستان

دوره پیش پزشکی PreMedical پزشکی لهستان

متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی لهستان باید قبل از شرکت در آزمون ورودی در دوره پریمدیکال یا پیشپزشکی شرکت کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی لهستان را دارند، می توانند در دوره های پیشپزشکی یا فاندیشن کالج های پزشکی این کشور شرکت کنند. هدف از شرکت دانشجویان در این دوره پیشپزشکی کسب آمادگی لازم در جهت اخذ نمره لازم در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی می باشد. دانشجو با شرکت در این دوره آمادگی با مرور دروس پایه به زبان انگلیسی برای کسب نمره لازم آزمون پذیرش دانشگاه های پزشکی لهستان آماده می شود. متقاضیانی که در این دوره شرکت کنند، آمادگی لازم برای آزمون ورودی را کسب می کنند و با سوالات آزمون آشنایی پیدا می کنند و علاوه بر این موارد تسلط کافی به فراگیری دروس به زبان انگلیسی پیدا می کنند.این دوره به منظور کسب آمادگی برای تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی لهستان برگزار می شود. متقاضیان در این دوره به فراگیری و مرور دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی دبیرستان می پردازند. متقاضیان در مدت یک سال این دروس را به زبان انگلیسی فرامی گیرند. در این دوره ها زبان انگلیسی به مدت ۱۳۰ ساعت و دروس شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضی هر کدام به مدت ۲۳۰ ساعت تدریس می شوند.

برخی از دانشگاه ها پس از این دوره آمادگی آزمون ورودی برگزار می کنند. متقاضیان در برخی از دانشگاه ها نیز بدون برگزاری آزمون ورودی می توانند به طور مستقیم وارد دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی شوند. به طور کلی همه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان دوره های آمادگی پریمدیکال را برگزار می کنند. اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی انگلیسی زبان لهستان را داشته باشد، باید در دوره های پریمدیکال به زبان انگلیسی شرکت کند. در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی زبان لهستانی این کشور را داشته باشد، باید در دوره های پریمدیکال به زبان لهستانی شرکت کند. هزینه شرکت در این دوره های پریمدیکال در حدود ۵۰۰۰ یورو می باشد. این دوره های آمادگی از ماه سپتامبر شروع و در ماه می پایان می یابند.

زبان تحصیل پزشکی لهستان

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان از این مزیت ویژه برخوردار می باشند که دوره های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند. متقاضیان برای تحصیل پزشکی در این کشور باید در یک دوره پیشپزشکی(PreMedical) شرکت کنند تا آمادگی لازم در جهت شروع دوره پزشکی را کسب کنند. دانشجویانی که فاقد مدرک مهارت زبان می باشند و قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را دارند، باید در راستای شرکت در دوره های پیشپزشکی در دوره های آمادگی زبان انگلیسی نیز شرکت کنند.به منظور تحصیل در این رشته ها در کشور لهستان متقاضی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل ندارد و آشنایی با زبان انگلیسی کفایت می کند. این امتیاز ویژه موجب شده است تا متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف جهان با اندک آشنایی به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور به تحصیل بپردازند. در صورتی که متقاضی فاقد آشنایی اندک به زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که در کالج های کشور لهستان برگزار می شود و پس از کسب مهارت لازم تحصیل در دانشگاه را شروع کند.زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان زبان های انگلیسی و آلمانی و لهستانی می باشد. طول مدت تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی انگلیسی زبان لهستان با دیگر دانشگاه های این کشور تفاوتی نمی کند. متقاضیان باید قبل از شروع تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور در یک دوره یک ساله پیش پزشکی شرکت کنند تا آمادگی کامل را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کسب کنند. دوره پزشکی به زبان انگلیسی در لهستان در حدود ۶ سال، دوره دندانپزشکی عمومی در حدود ۵ سال و دوره داروسازی در حدود ۵ سال می باشد.

برترین دانشگاه های پزشکی لهستان

دانشگاه های علوم پزشکی لهستان دارای اعتبار بین المللی و جهانی می باشند. برخی از این دانشگاه ها در فهرست برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه های زیر ۵۰۰ می باشند. از زمان عضویت و تبعیت سیستم آموزشی این کشور از نظام آموزشی هماهنگ اروپایی یا نظام بولونیا سیستم آموزشی این کشور کلا متحول شد و در روند آموزشی و برنامه های دانشگاهی تغییرات زیادی به وجود آمد. کشور لهستان دارای بیش از ۵۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی می باشد که مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی را ارائه می دهند. از جمله دانشگاه های پزشکی برتر این کشور دانشگاه ها و کالج های پزشکی زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه پزشکی گانسک: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی
  • دانشگاه پزشکی لودز: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی، دوره ۵ ساله دندانپزشکی، دوره ۴ ساله پزشکی، دوره ۳ ساله پرستاری و دوره یک ساله پیشپزشکی
  • دانشگاه پزشکی لوبلین: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی و دوره ۴ ساله پزشکی
  • دانشگاه پزشکی یاگیلونیا: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی و دوره ۴ ساله پزشکی
  • دانشگاه پزشکی پوزنان: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی، دوره ۴ ساله پزشکی، دوره ۵ ساله دندانپزشکی و دوره ۳ ساله لیسانس فیزیوتراپی
  • دانشگاه پزشکی ورشو: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی، دوره ۴ ساله پزشکی، دوره ۵ ساله دندانپزشکی و دوره ۶ ساله داروسازی
  • دانشگاه پزشکی سیلسیا: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی و دوره ۴ ساله پزشکی
  • دانشگاه پزشکی پومرانین: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی
  • دانشگاه پزشکی بیالیستوک: ارائه دهنده دوره ۶ ساله پزشکی
برترین دانشگاه های پزشکی لهستان

برترین دانشگاه های پزشکی لهستان

دانشگاه های پزشکی لهستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

مورد تائید و پذیرش بودن دانشگاه های مورد نظر متقاضی از لحاظ وزارت بهداشت ایران از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجو با تمام شدن دوره پزشکی و دندانپزشکی خود اگر قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد، با مورد تائید بودن دانشگاه و مدارک دانشگاهی صادر شده در آن کشور با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد. یدر واقع کی از نگرانی های متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشورهای خارجی مورد تائید بودن آن دانشگاه از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشد.بر اساس رای صادره در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری در فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت در مورد ورودی های سال های تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱، فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به قرار زیر می باشد:

با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS، Times و Shanghai فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ مشخص شد. بر اساس رای صادر شده در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت متبوع برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ به شرح زیر می باشد.این فهرست هر سال مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفا دانشگاه های موجود در این فهرست جهت ادامه تحصیل مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند.علاوه بر این با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، امکان انتقال دانشجویان به داخل کشور که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تحصیل خود را در یکی از دانشگاه های مورد تائید خارج از کشور آغاز کرده اند، ممنوع است و در صورت تمام شدن دوره تحصیلی این افراد، مدارک صادره بر طبق ضوابط اعلام شده قابل ارزشیابی می باشد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان که مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد، عبارت است از:

  • دانشگاه ورشوUniversity of Warsaw
  • دانشگاه یاگیلونیا University of Jagiellonian
  • دانشگاه تکنولوژی ورشو Warsaw University of Technology
  • دانشگاه آدام میکی وایز Adam Mickiewicz University
  • دانشگاه علم و تکنولوژی AGH University of Science and Technology
  • دانشگاه تکنولوژی گدانسک Gdansk University of Technology
  • دانشگاه سیلسیا در کاتووایزUniversity of Silesia in Katowice

در ادامه به بررسی و شرح مختصر برترین دانشگاه های علوم پزشکی لهستان می پردازیم:

دانشگاه علوم پزشکی یاگیلونیا Jagiellonian لهستان

دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی یاگیلونیا در سال ۱۳۶۴ توسط کاسیمیر سوم تاسیس شد. این دانشگاه که از قدیمی ترین دانشگاه های لهستان محسوب می شود، در شهر کراکف قرار دارد. بر اساس رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی سایت USNEWS کالج پزشکی این دانشگاه در رتبه جهانی ۲۶۴ قرار دارد. دانشگاه یاگیلونیا پس از دانشگاه ورشو در رتبه ۷ دانشگاه های معتبر اتحادیه اروپا قرار دارد. این دانشگاه که یکی از کهن ترین دانشگاه های لهستان می باشد، دارای ۱۱ کالج است. کالج پزشکی این دانشگاه قدیمی به تدریس واحدهای تئوری و عملی و تحقیق و پژوهش علم پزشکی می پردازد. در مدت ۶ سال در حدود ۶۰۰ دانشجو از ۵ قاره جهان از این دانشگاه فارغ تحصیل شده اند. دانشجویان بین المللی عمدتا از کشورهای آمریکا، کانادا و نروژ می باشند.اعضای هئیت علمی این دانشگاه از اساتید بین المللی و از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان و کشورهای برتر اروپایی می باشند. سیستم آموزشی این دانشگاه بر اساس استانداردهای آموزشی کشور لهستان می باشد. دوره های کالج پزشکی این دانشگاه در راستای استانداردهای اروپا، برنامه تخصصی دانشگاه استنفورد آمریکا و برد پزشکی کالیفرنیا می باشد. این دانشگاه تدریس علوم پزشکی را به زبان انگلیسی بر اساس استانداردهای آموزشی اتحادیه اروپا و وزارت آموزش آمریکا و برد پزشکی کالیفرنیا برگزار می کند.این دانشگاه دارای ۵۰.۰۰۰ دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی گوناگون است. این دانشگاه دارای یک برنامه ۴ ساله پزشکی و ۲ برنامه ۶ ساله پزشکی و دندانپزشکی می باشد. دوره ۴ ساله پزشکی لهستان برای متقاضیانی از کشورهای کانادا و آمریکا است که دارای مدرک لیسانس در علوم پایه می باشند. دانشجویان پزشکی این دانشگاه می توانند سال آخر دوره پزشکی خود را در دانشگاه های طرف قرارداد این دانشگاه در کشورهای اروپایی و آمریکا بگذرانند. دانشگاه های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی یاگیلونیا عبارت است از:

  • دانشگاه سانتیگو کالیفرنیا آمریکا
  • دانشگاه اروین کالیفرنیا آمریکا
  • دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا آمریکا
  • مرکز پزشکی دانشگاه لوما لیندا
  • کالج پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه روچستر
  • دانشگاه کیس وسترن ریسرو در کلیوند آمریکا
دانشگاه علوم پزشکی یاگیلونیا Jagiellonian لهستان

دانشگاه علوم پزشکی یاگیلونیا Jagiellonian لهستان

فارغ تحصیلان دوره های پزشکی دانشگاه یاگیلونیا در پایان تحصیل خود مدرک دکترای پزشکی عمومی MD و دندانپزشکان فارغ تحصیل از این دانشگاه مدرک دکترای دندانپزشکی DDS دریافت می کنند. فارغ تحصیلان دوره های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه می توانند به تحصیل دوره های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای آمریکا، استرالیا، ایرلند، سوئد، نروژ، انگلستان و بسیاری از برترین کشورهای جهان بپردازند. شهریه دوره ۶ سال پزشکی در این دانشگاه عبارت است از:

  • شهریه سال اول پزشکی: سالانه در حدود ۱۳.۴۰۰یورو
  • شهریه سال های دوم تا ششم پزشکی : در حدود ۱۳.۰۰۰ یورو
  • شهریه دوره ۵ ساله دندانپزشکی دانشگاه یاگیلونیا:
  • شهریه سال اول و دوم دندانپزشکی: سالانه در حدود ۱۱.۰۰۰ یورو
  • شهریه سال سوم دندانپزشکی: سالانه در حدود ۱۲.۵۰۰ یورو
  • شهریه سال چهارم و پنجم دندانپزشکی: سالانه در حدود ۱۳.۰۰۰ یورو

دانشگاه یاگیلونیا یک ویژگی خاص در میان دانشگاه های علوم پزشکی لهستان دارد و آن این که فارغ تحصیلان دوره های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه می توانند دوره های رزیدنسی خود را در بیمارستان های طرف قرارداد با این دانشگاه در برترین کشورهای جهان بگذرانند. بر این اساس فارغ تحصیلان می توانند دوره های تکمیلی رشته خود را در بیمارستان های این کشورها بگذرانند:

آمریکا( شهرهای ایلی نویز، آلباما، آریزوانا، میشیگان، یوتا، ورمونت، نیویورک، جورجیا، نیوجرسی، فلوریدا،پنسیلوانیا،کانکتیکیوت، ویرجینیای غربی، اوهایو، لوئیزیانا، کالیفرنیای جنوبی و واشنگتن دی سی)کانادا(شهرهای کبک، اونتاریو، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و آلبرتا)کشورهای سوئد، استرالیا، ایرلند، نروژو انگلستان

دانشگاه علوم پزشکی لودز لهستان

دانشگاه دندانپزشکی لودز لهستان از بزرگترین مراکز آموزشی لهستان و از جمله سومین دانشگاه معتبر این کشور به شمار می آید. این دانشگاه که در دهه ۱۹۴۰ تاسیس شده است، دارای بیش از ۷۷۰ دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. این دانشگاه به نام دانشگاه منچستر لهستان معروف است. این دانشگاه دارای اعتبار جهانی می باشد و در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه های ۴۱۱ تا ۴۶۰ می باشد. دانشگاه لودز یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های لهستان از لحاظ تحصیل پزشکی در میان دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه لودز به دلیل معیارهای علمی در انجام تحقیقات و پژوهش های علمی در رتبه بندی وزارت علوم لهستان در جایگاه برتر قرار دارد. این دانشگاه دارای ۷ بیمارستان آموزشی مجهز و پیشرفته می باشد.دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی ضمن کارآموزی و کار عملی در این بیمارستان به کسب تجربه و مهارت می پردازند. دانشگاه لودز دارای ۶ موسسه تحقیقی پژوهشی بسیار پیشرفته می باشد. این دانشگاه دارای مرکز آموزش دندانپزشکی و مرکز شبیه سازی پزشکی است که بر اساس استانداردهای آموزشی جهان تدریس می کنند. دانشجویان با برخورداری از مشاوران تخصصی این دانشگاه در حوزه های مختلف تحصیلی به تحصیل می پردازند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه قبل از شروع تحصیل خود باید یک دوره یک ساله پریمدیکال یا پیشپزشکی را بگذرانند و با کسب نمره لازم در آزمون ورودی به تحصیل خود در دوره دندانپزشکی بپردازند.

  • هزینه تحصیل در دوره پزشکی به زبان انگلیسی این دانشگاه سالانه در حدود ۱۱.۰۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی سالانه در حدود ۱۳.۰۰۰ یورو است.
  • هزینه تحصیل دوره پزشکی به زبان لهستانی در دانشگاه لودز سالانه در حدود ۸.۰۰۰ یورو و دندانپزشکی به زبان لهستانی سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد.
دانشگاه علوم پزشکی لودز لهستان

دانشگاه علوم پزشکی لودز لهستان

دانشگاه علوم پزشکی گدانسک Gdansk لهستان

دانشگاه گدانسک که از بزرگترین دانشگاه های علوم پزشکی در لهستان محسوب می شود، در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد. این دانشگاه که یکی از برترین کالج های پزشکی لهستان می باشد، دارای ۶۰۰۰ دانشجوی پزشکی و تحصیلات تکمیلی می باشد. از مجموع این تعداد دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، بیش از نیمی از آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.کالج پزشکی دانشگاه گدانسک بر اساس رتبه بندی و رنکینگ US NEWS and WORLD REPORT در رشته پزشکی در رتبه ۳۲۰ قرار دارد. بر اساس رتبه بندی و رنکینگ علمی شانگهای برترین دانشگاه های جهان دانشگاه این دانشگاه در رتبه ۳۰۰ تا ۴۰۰ قرار دارد. گدانسک دوره ۶ ساله پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. در این دانشگاه دوره ۴ ساله پزشکی نیز برای متقاضیان دارای کارشناسی علوم پایه از کشورهای آمریکا و کانادا نیز ارائه می شود. این دانشگاه دارای ۴ کالج علوم پزشکی، بهداشت، داروسازی و بیوتکنولوژی می باشد.کالج پزشکی این دانشگاه توسط دولت لهستان به عنوان یک مرکز تحقیقاتی ملی شناخته شده است. دانشگاه گدانسک دارای ۲۱ برنامه در حوزه مراقبت های پزشکی و بهداشتی می باشد. در کالج پزشکی این دانشگاه در حدود ۸۰۰ دانشجو در حال تحصیل دوره پزشکی به زبان انگلیسی می باشند. دانشجویان در این دانشگاه به امکانات رفاهی و آموزشی پیشرفته دسترسی دارند. کتابخانه مجهز و باشگاه دانشجویی در خوابگاه دانشجویی این دانشگاه قرار دارد. تا کنون در حدود ۵۰۰۰ دانشجو در دوره های پزشکی، داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم بهداشت فارغ تحصیل شده اند. شهریه دوره های پزشکی این دانشگاه عبارت است از:

  • شهریه دوره ۶ ساله پزشکی: سالانه در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو
  • شهریه دوره دکترای داروسازی: هر ترم در حدود ۵۲۵۰ یورو
  • شهریه دوره پیشپزشکی: سالانه ۷۷۰۰ یورو
دانشگاه علوم پزشکی گدانسک Gdansk لهستان

دانشگاه علوم پزشکی گدانسک Gdansk لهستان

دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا Silesia لهستان

دانشگاه علوم پزشکی سیلسیا لهستان در سال ۱۹۶۸ در کاتوویس تاسیس شد. این دانشگاه ارائه دهنده برنامه های تخصصی و تحقیقی و پژوهشی است. این دانشگاه با دارا بودن آزمایشگاه های مجهز و برنامه های تحقیقی مدون نقش مهمی در توسعه آموزش و تحقیق و پژوهش علمی دانشگاهی لهستان دارد. این دانشگاه با ارائه ۷۰ برنامه و حدود ۲۴۰ دوره تخصصی در هر سال تحصیلی کمک شایانی به جامعه دانشگاهی لهستان می کند.

دانشگاه علوم پزشکی وورکلاو Wroclaw لهستان

دانشگاه پزشکی وورکلاو به عنوان معتبرترین و مشهورترین دانشگاه پزشکی لهستان شناخته می شود. دانشمندان و کاشفان جهانی مهمی از این دانشگاه فارغ تحصیل شده اند. دانشمندان و پیشگامانی مانند پل ارلیچ که کاشف شیمی درمانی بود، آلوئز آلزایمر که بیماری آلزایمر را کشف کرد و رابرت کوچ که به عنوان باکتری شناس مدرن شناخته می شود از جمله محققان و کاشفان مهمی هستند که در این دانشگاه تحصیل کرده اند. این دانشگاه با وجود دانشمندان و متخصصانی که در آینده کشف های تاریخی انجام می دهند، به عنوان قطب آموزش پزشکی لهستان محسوب می شود. دانشگاه وورکلاو به عنوان مرکز تحقیقات و پژوهش در موضاعات علمی مختلف شناخته شده است و تاکنون به دستاوردها و افتخارات زیادی نائل شده است.
دانشگاه وورکلاو دارای ۵ کالج پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، تحصیلات تکمیلی و بهداشت می باشد. این دانشگاه با برگزاری کلاس های عملی و کارآموزی در تابستان امکان تحصیل عملی دروس در خارج از محیط دانشگاه را فراهم می سازد. مدت هر دوره کارآموزی در این دانشگاه در حدود ۴ هفته است. فارغ تحصیلان دوره های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه می توانند پس از تمام شدن دوره های تحصیلی خود در دانشگاه های کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، هلند و دیگر کشورهای برتر جهان به تحصیل دوره های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی بپردازند.

دانشگاه علوم پزشکی وورکلاو Wroclaw لهستان

دانشگاه علوم پزشکی وورکلاو Wroclaw لهستان

دانشگاه علوم پزشکی ورشو Warsawلهستان

دانشگاه علوم پزشکی ورشو به عنوان برجسته ترین و معتبرترین کالج پزشکی در لهستان محسوب می شود. این دانشگاه با قدمتی ۲۰۰ ساله متخصصان فراوانی را در زمینه های پزشکی آموزش و تربیت کرده است. دانشگاه ورشو در رتبه ۶ دانشگاه های معتبر اتحادیه اروپا قرار دارد. دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی ورشو دارای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد. این دانشگاه از سال ۱۸۰۹ تدریس و فعالیت در رشته دندانپزشکی را آغاز کرده است. این دانشگاه بیش از ۲۰۰ سال است که به آموزش دوره های پزشکی و داروسازی پرداخته است. بخش تدریس دروس پزشکی به زبان انگلیسی این دانشگاه در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد.دانشگاه ورشو به منظور اطمینان از آموزش و کیفیت جهانی دوره ها و رشته های پزشکی خود با سازمان ها و مراکز آموزشی جهان همکاری هایی را انجام می دهد. بر اساس این همکاری های متقابل جهانی دانشجویان و اساتید جهانی در این مراکز به تبادل علم و دانش خود می پردازند و موجب ارتقا سطح علمی و تحقیقی پژوهشی دانشگاه ها در جهان می شوند. از مهم ترین برنامه های همکاری متقابل دانشگاه ورشو با مراکز جامعه جهانی می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • همکاری دانشگاه علوم پزشکی ورشو با ۱۰۶ دانشگاه برتر اروپایی
  • عضویت در برنامه اراسموس
  • عضویت در برنامه تبادل مطالعات دانشگاهی اروپا CEEPVS

دانشگاه ورشو در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه جهانی ۴۱۱ تا ۴۶۰ می باشد. این دانشگاه به منظور تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۱۲ تدریس دندانپزشکی به زبان انگلیسی را شروع کرد. در واقع این اقدام در جهت جذب دانشجویان بین المللی و توسعه علمی و دانشجویی این دانشگاه صورت گرفت. دانشگاه ورشو تدریس دروس عمومی و تخصصی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.
مدت تحصیل دوره دندانپزشکی در دانشگاه ورشو ۵ سال می باشد. دانشجویان پس از سپری کردن ۱۰ ترم تحصیلی می توانند مدرک دکترای دندانپزشکی خود را دریافت کنند. دانشجویان در پایان هر سال تحصیلی می توانند به مدت ۴ هفته در تابستان به آموزش عملی و کارورزی دندانپزشکی بپردازند. دانشگاه ورشو لهستان از این امتیاز برخوردار است که دانشجوی بین المللی می تواند این دوره ۴ هفته ای کارورزی را در کشور خود و تحت نظارت سازمان های معتبر بگذراند.

دانشگاه علوم پزشکی ورشو Warsawلهستان

دانشگاه علوم پزشکی ورشو Warsawلهستان

فارغ تحصیلان دوره تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ورشو لهستان با مدرک معتبر این دانشگاه می توانند در همه کشورهای اروپایی و آمریکا مشغول کار و اشتغال و یا ادامه تحصیل شوند. در صورتی که فارغ تحصیل قصد اقامت در کشور لهستان را پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود داشته باشد، می تواند در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور به عنوان دستیار استاد و یا محقق مشغول کار شود.دانشگاه ورشو در ۵ بیمارستان آموزشی به ارائه خدمات تخصصی، عمومی و تدریس دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می پردازد. این دانشگاه علاوه بر تحقیقات خود دانشگاه در تحقیقات و پژوهش های علمی و بالینی دانشگاه های دیگر در بیمارستان های شهر ورشو فعالیت دارد.متقاضیان به منظور تحصیل در دوره دندانپزشکی دانشگاه ورشو باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ و تافل با حداقل نمره ۹۰ باشد. در صورتی که متقاضی فاقد این مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های یک ساله آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که در کالج ها و دانشگاه های لهستان برگزار می شود و پس از کسب نمره لازم تحصیل در دوره دندانپزشکی این دانشگاه را شروع کند.

  • شهریه دوره ۶ ساله دکترای پزشکی این دانشگاه سالانه ۱۱۱.۰۰۰ یورو می باشد.
  • شهریه دوره ۴ ساله دکترای پزشکی این دانشگاه سالانه در حدود ۱۴۴.۰۰۰ یورو می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی پوزنان PUMS

دانشگاه پوزنان که از معتبرترین و برترین دانشگاه های پزشکی لهستان محسوب می شود، کمتر از ۱۰۰ سال پیش تاسیس شده است. کالج پزشکی این دانشگاه که به عنوان کالج پزشکی برجسته و عالی کشور لهستان شناخته می شود، هم اکنون به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و کلینیکی در لهستان محسوب می شود. این دانشگاه از حدود ۲۰ سال پیش تدریس دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی برگزار کرده است و تا کنون در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته است.

تحصیل در دوره تخصصی پزشکی در لهستان

پزشکانی که دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت در کشور لهستان تمام کرده اند، می توانند برای اخذ پذیرش در دوره های پزشکی تخصصی این کشور اقدام کنند. بالا بودن سطح علمی دانشگاه های پزشکی و وجود مراکز پزشکی پیشرفته در کشور لهستان موجب شده است تا سالانه پزشکان عمومی زیادی برای تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی روانه این کشور شوند. پزشکان در این کشور صنعتی و پیشرفته با تجهیزات پیشرفته پزشکی می توانند از آخرین پیشرفت های علم پزشکی مطلع شوند و سطح و سواد علمی خود را ارتقا دهند. این کشور با وجود توافق نامه های بین المللی با برترین کشورهای جهان و همکاری های علمی و پژوهشی دوجانبه به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل دوره های تخصصی پزشکی محسوب می شود. طول مدت تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی لهستان در حدود ۴ سال می باشد.تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی به مراتب دشوارتر از دوره عمومی می باشد. پزشکان عمومی برای اخذ پذیرش دوره های تخصصی لهستان باید واجد شرایط باشند و مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم می توان به رزومه قوی حرفه ای و علمی، انگیزه نامه تحصیلی و توصیه نامه از اساتید قبلی اشاره کرد. دارا بودن مدال های المپیادهای جهانی و امتیازه های ویژه در روند اخذ پذیرش دوره های تخصصی تاثیر زیادی دارند. دارا بودن توانایی خاص و استعدادهای برتر تحصیلی موجب می شود تا اخذ پذیرش به سهولت انجام شود. دانشگاه های علوم پزشکی لهستان دوره های تخصصی جراحی عمومی، تخصص قلب و عروق، تخصص مغز و اعصاب، تخصص پوست و مو و تخصص ارتوپدی را ارائه می دهند.

تحصیل در دوره تخصصی پزشکی در لهستان

تحصیل در دوره تخصصی پزشکی در لهستان

هزینه های تحصیل پزشکی در لهستان

کشور لهستان کشوری اروپایی است که در قلب اروپا قرار دارد، اما هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی مناسب و معقول می باشد. در واقع دانشجویان با برخورداری از امکانات بورسیه و کمک هزینه های دانشجویی می توانند تا حد زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کنند. دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی و کار و اشتغال تا ۳۰ ساعت در هفته می توانند ضمن تحصیل به کسب مهارت و تجربه حرفه ای بپردازند و درآمد لازم برای تامین بخشی از هزینه های زندگی و هزینه تحصیل در لهستان را کسب کنند. دانشگاه های لهستان بورسیه های مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد. بورسیه های تحصیلی بسیار مناسبی برای دانشجویان واجد شرایط در این کشور وجود دارد. استفاده دانشجویان از وام های دانشجویی مناسب یک گزینه دیگر برای تامین هزینه های تحصیل در این کشور و امکان تحصیل رایگان در لهستان می باشد.هزینه های تحصیل در لهستان به نسبت کیفیت آموزشی و امکانات تحصیلی و دانشگاهی این کشور ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور سالانه در حدود ۱۲.۰۰۰ یورو تا ۱۴.۰۰۰ یورو می باشد.
متقاضی باید مبلغ ۱۲۰ یورو را نیز به منظور اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه دندانپزشکی لهستان پرداخت کند.هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان لهستانی در حدود ۸.۰۰۰ یورو می باشد.دانشگاه های لهستان به طور کلی خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند اما به دلیل کم بودن ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانشجویان ناچار به اقامت در خانه و آپارتمان های خصوصی می باشند. از آن جا که هزینه های اجاره این خانه ها و آپارتمان ها در لهستان بسیار پایین می باشد، پرداخت اجاره بهای این اقامت گاه ها سهل و راحت می باشد.

هزینه های زندگی در لهستان

هزینه های زندگی هر فرد در کشورهای مختلف جهان بیشتر به سبک زندگی و الگوی مصرف آن فرد بستگی دارد. کشور لهستان با این که در مرکز اروپا قرار دارد اما به نسبت دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر است.

  • هزینه های زندگی یک دانشجوی بین المللی در این کشور ماهانه در حدود ۵۰۰ یورو تا ۶۰۰ یورو می باشد که برای یک کشور اروپایی پیشرفته و مدرن هزینه معقول و در حد پایینی محسوب می شود.
  • هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ تر و پیشرفته تر مانند ورشو بیشتر است و تا حدود ۸۵۰ یورو در ماه می رسد.
  • مهم ترین هزینه زندگی در کشور لهستان هزینه محل اقامت می باشد. در حدود ۴۰ درصد بودجه دانشجویان را هزینه محل اقامت و مسکن تشکیل می دهد.
  • دانشگاه های دندانپزشکی برای محل اقامت، خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند و این گونه هزینه های زندگی را کاهش می دهند. برخی از دانشجویان تمایل به اقامت در خانه های اجاره ای دارند. هزینه این خانه ها و آپارتمان های اجاره ای ماهانه در حدود ۴۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های خورد و خوراک دانشجویان از دیگر هزینه های ضروری و مهم برای دانشجویان بین المللی در لهستان محسوب می شود. دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های خورد و خوراک، مواد غذایی خود را از فروشگاه های تسکو، کارفو، لیدل و آوکان خریداری کنند.
  • هزینه های ماهانه خورد و خوراک یک دانشجوی بین المللی در این کشور در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو می باشد.
  • دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند تا ۵۰ درصد تخفیف در خدمات عمومی داشته باشند. هزینه بیمه دانشجویی سالانه در حدود ۱۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه تمدید ویزای دانشجویی دانشجویان در لهستان سالانه در حدود ۱۴۵ یورو می باشد.
هزینه های زندگی در لهستان

هزینه های زندگی در لهستان

شرایط کار دانشجویی در لهستان

دانشجویان دوره دندانپزشکی در لهستان می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی به تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود کمک کنند. دانشجویان با اخذ این مجوز کار می توانند تا۳۰ ساعت در هفته به کارهای پاره وقت مشغول شوند. در واقع دانشجویان با اشتغال و کار در حین تحصیل نه تنها درآمد کافی برای تامین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود کسب می کنند، بلکه مهارت و تجربه لازم به منظور کار و طبابت آینده را نیز به دست می آورند. دانشجویان می توانند در بخش های اداری دانشگاه خود مشغول کار شوند و یا در رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ به کار بپردازند.متقاضیان ایرانی که در دوره پزشکی لهستان تحصیل می کنند و دارای ویزای تحصیلی این کشور می باشند، به منظور اشتغال در این کشور نیازمند اخذ مجوز کار نمی باشند. در واقع در صورتی که دانشجو دارای کارت اقامت دانشجویی باشد به منظور اشتغال دانشجویی نیاز به اخذ مجوز کار دانشجویی ندارد.دانشجویان با انجام کار دانشجویی در حین تحصیل علاوه بر کسب درآمد و تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در مدت اقامت لهستان و تحصیل در لهستان می توانند تجربه و مهارت لازم برای فرصت های شغلی آینده پس از فارغ تحصیلی را فراهم کنند.

اخذ اقامت لهستان از طریق تحصیل پزشکی

دانشجویانی که در دوره های پزشکی و دندانپزشکی لهستان تحصیل می کنند، می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی و فارغ تحصیلی با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری مجوز کار این کشور را اخذ کنند. پس از چند سال کار و اشتغال در این کشور متقاضیان می توانند اقامت این کشور اروپایی را اخذ کنند. یکی از روش های مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت این کشور ،اخذ ویزای تحصیلی می باشد. متقاضیان با تحصیل در رشته های مختلف از جمله رشته های پزشکی و دندانپزشکی می توانند پس از چند سال کار و طبابت اقامت این کشور را اخذ کنند.اعتبار و ارزش تحصیل پزشکی در کشور لهستان موجب شده است تا پزشکان فارغ تحصیل در این کشور بتوانند بلوکارت اتحادیه اروپا را دریافت کنند. بلو کارت اروپا EU Blue Card را دولت لهستان به پزشکان و متخصصان با مهارت و با سابقه کار برای اشتغال و طبابت در کشورهای اتحادیه اروپا اعطا می کند. بالا بودن کیفیت آموزشی و پایین بودن هزینه های تحصیل و اعتبار و ارزش دانشگاه های این کشور موجب شده است تا متقاضیان گزینه تحصیل در این کشور را به منظور اخذ اقامت و تابعیت لهستان انتخاب کنند.متقاضی با اخذ پذیرش و اثبات گواهی تمکن مالی کافی می تواند در دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل شود و پس از فارغ تحصیلی و اشتغال مقدمات اخذ اقامت این کشور را فراهم کند. دولت لهستان به فارغ تحصیلان این کشور یک مهلت ۶ ماهه به منظور جست و جوی کار ارائه می دهد. اگر متقاضی موفق به یافتن شغل شود، می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.

مهاجرت تحصیلی به لهستان

متقاضیان مهاجرت به لهستان از روش های مختلفی می توانند برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش های اخذ اقامت و تابعیت این کشور است. متقاضیان می توانند از روش های مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خرید ملک، ازدواج با تبعه و شهروند لهستانی و یا تولد فرزند در این کشور اقامت این کشور شگفت انگیز را اخذ کنند. مهاجرت تحصیلی از آن جهت از بهترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود که روند اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی هزینه های کمتری دارد. از دیگر دلایل برتری مهاجرت تحصیلی می توان به پایین بودن هزینه های تحصیل در این کشور، اعتبار مدارک دانشگاهی در همه کشورهای جهان و هم راستا بودن سیستم آموزشی دانشگاهی این کشور با دیگر کشورهای برتر اروپایی می باشد.

مهاجرت تحصیلی به لهستان

مهاجرت تحصیلی به لهستان

مزایای تحصیل پزشکی در لهستان

دانشجویان مشغول به تحصیل در لهستان با اخذ اقامت تحصیلی به عنوان شهروندان و اتباع این کشور محسوب می شوند و می توانند از همه مزایا و حقوق شهروندی همانند دیگر شهروندان کشور لهستان برخوردار شوند. دانشجویانی که دانشگاه های کشور لهستان را برای تحصیل انتخاب می کنند، از امتیازها و مزایای زندگی و تحصیل در این کشور نیز بهره مند می شوند. از مهم ترین مزایای تحصیل و زندگی در این کشور موارد زیر را می توان نام برد:

  1. امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی. دانشجویان بدون نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و با آشنایی با این زبان می توانند در دانشگاه های پزشکی لهستان تحصیل کنند. اگر دانشجو فاقد آشنایی با زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبانی این کشور شرکت کند و مهارت لازم را به دست آورد.
  2. اخذ پذیرش تحصیلی در دوره پزشکی و دندانپزشکی بدون نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی
  3. امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی با هزینه های اجاره پایین. دانشگاه های لهستان خوابگاه های دانشجویی مناسب را برای اسکان دانشجویان با هزینه پایین در اختیار دانشجویان می گذارد.
  4. پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی. با این که کشور لهستان یک کشور اروپایی پیشرفته محسوب می شود اما هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مناسب و معقول است.
  5. معتبر بودن دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی. اعتبار بالای مدارک پزشکی و دندانپزشکی لهستان موجب افزایش روند مهاجرت تحصیلی متقاضیان شده است.
  6. امکان کار و طبابت در کشورهای برتر اروپایی و آمریکا پس از فارغ تحصیلی. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و معتبر بودن مدارک صادره موجب شده است تا فارغ تحصیلان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود بتوانند در کشورهای برتر مشغول کار شوند.
  7. امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و انجام کار دانشجویی. دانشجویان با کار دانشجویی می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در لهستان را تامین کنند.
  8. امکان اخذ اقامت لهستان پس از فارغ تحصیلی. دانشجویان با تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند با یافتن کار مناسب ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.
  9. امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اشتغال و طبابت در این کشور. فارغ تحصیلان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند با یافتن کار در لهستان به طبابت و اشتغال بپردازند.
  10. برخورداری از بورسیه های تحصیلی دوره های پزشکی و دندانپزشکی. دانشجویان با دریافت بورسیه های تحصیلی می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در لهستان را تامین کنند.
  11. بالا بودن کیفیت زندگی و استانداردهای کلی زندگی در اروپا
  12. بالا بودن امنیت اجتماعی و ثبات اقتصادی لهستان
  13. امکان اخذ ویزای تحصیلی بدون ارائه مدرک مهارت زبان
  14. امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی و اشتغال تا ۳۰ ساعت در هفته
  15. اعطای مدرک معتبر پزشکی و امکان کار با این مدرک در برترین کشورهای جهان
  16. سفر به کشورهای دیگر اروپایی( کشورهای عضو شینگن) بدون نیاز به اخذ ویزا. به دلیل این که کشور لهستان عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن می باشد، دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور و دارای کارت اقامت می توانند به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا و شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا رفت و آمد و سفر کنند.
  17. تبدیل شدن به یک شهروند و تبعه اروپا
  18. امکان تحصیل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا. با دارا بودن مجوز اقامت و تحصیل در کشور لهستان دانشجو می تواند در کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل، کار و طبابت کند و یا ادامه تحصیل دهد.
  19. امکان تحصیل بر اساس استانداردهای اروپا
  20. پذیرش راحت در دانشگاه های لهستان. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان شرایط سهل و راحتی برای اخذ پذیرش دارند. بالا بودن نمره های دروس پایه دبیرستان و آشنایی با زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه ها کافی است.
  21. برخورداری از مزایای بورسیه تحصیلی. دانشجویان با دریافت بورسیه های تحصیلی دوره پزشکی و دندانپزشکی می توانند تا حد زیادی از هزینه های تحصیل خود در کشور لهستان را کاهش دهند.
  22. امکان تحصیل رایگان و مناسب. کشور لهستان برخلاف قرار گرفتن در مرکز اروپا و پیشرفته و صنعتی بودن دارای هزینه های پایین زندگی و تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی می باشد.
  23. امکان کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا. فارغ تحصیلان دانشگاه های پزشکی لهستان می توانند با تمام شدن دوره تحصیلی خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اشتغال و طبابت بپردازند.
  24. پایین بودن هزینه های زندگی در کشور لهستان. مناسب و پایین بودن هزینه های زندگی در کشور لهستان که در قلب اروپا قرار دارد و بالا بودن استانداردهای زندگی مهاجران تحصیلی بسیاری را به این کشور کشانده است.
  25. بالا بودن اعتبار مدارک تحصیلی کشور لهستان در کشورهای اروپایی
  26. دارا بودن حق شهروندی ضمنی اتحادیه اروپا
  27. امکان تحصیل رایگان فرزندان
  28. بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی. کشور لهستان برخلاف گذشته تاریخی پرآشوب و جنگ و خونریزی در حال حاضر از ثبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و امنیت بالایی برخوردار است.
  29. امکان استفاده از تسهیلات بانکی کشور لهستان. در صورتی که دانشجو پس از فارغ تحصیلی بتواند کار مناسب و مطابق با مدرک تحصیلی خود بیابد و به کار و اشتغال در این کشور بپردازد پس از چند سال می تواند اقامت لهستان را اخذ کند و با اخذ اقامت این کشور از حقوق شهروندی مانند دیگر شهروندان این کشور برخوردار شود که امکان استفاده از تسهیلات بانکی یکی از این امتیازهای شهروندی لهستان می باشد.
مزایای تحصیل پزشکی در لهستان

مزایای تحصیل پزشکی در لهستان

نکات مهم در مورد تحصیل پزشکی لهستان

  • متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور لهستان به دو طریق می توانند اقدام کنند: در روش اول اگر متقاضی دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد، می تواند به راحتی با معدل بالا در دروس پایه پذیرش دوره پزشکی ۶ ساله این کشور را اخذ کند. اگر متقاضی دارای مدرک لیسانس علوم پایه باشد، می تواند در دوره ۴ ساله پزشکی شرکت کند. البته این روش مختص متقاضیان کشورهای آمریکا و کانادا می باشد زیرا در این کشورها قبل از تحصیل در دوره پزشکی باید دارای لیسانس علوم پایه باشند.
  • زبان تحصیل پزشکی در کشور لهستان زبان انگلیسی و لهستانی می باشد.
  • هزینه تحصیل در دوره پزشکی به زبان انگلیسی در هر ترم در حدود ۱۱.۰۰۰ یورو می باشد. هزینه تحصیل پزشکی به زبان لهستانی در هر ترم در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد.
  • اگر متقاضی قصد تحصیل در دوره پزشکی به زبان لهستانی را دارد، باید در دوره های زبان لهستانی شرکت کند و آمادگی و مهارت لازم را کسب کند. هزینه کلاس های یک ساله آمادگی زبان لهستانی در حدود ۲۰۰۰ یورو می باشد.
  • شرکت در دوره های پیشپزشکی برای تحصیل در دوره پزشکی لهستان الزامی می باشد. برخی از دانشگاه ها پس از این کلاس های آمادگی آزمون ورودی دانشگاه را برگزار می کنند و برخی دیگر از دانشگاه ها به طور مستقیم پس از این دوره پیشپزشکی متقاضی را پذیرش می کنند.
  • متقاضی برای تحصیل در دوره پزشکی لهستان نیازمند آشنایی و مهارت به زبان انگلیسی می باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که متقاضی به دلیل تعامل و ارتباط با مردم لهستان در بیمارستان ها در سال های آخر پزشکی ناچار به فراگیری زبان لهستانی نیز می باشد.
  • متقاضی به منظور اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان نباید دارای وقفه و گپ تحصیلی باشد. منظور از گپ تحصیلی فاصله میان آخرین مدرک اخذ شده و درخواست پذیرش از دانشگاه لهستان می باشد.
  • دانشجویان دوره پزشکی دانشگاه های لهستان در صورت تمایل پس از فارغ تحصیلی می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری به طبابت و کار در این کشور بپردازند و پس از چند سال اشتغال و طبابت اقامت این کشور را اخذ کنند.

سخن آخر

در این مقاله به شرح و توضیح دانشگاه های پزشکی کشور لهستان و بررسی چگونگی اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در این کشور پرداختیم. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله می توان این نتیجه را گرفت که تحصیل در این کشور اروپایی بسیار صنعتی با برترین دانشگاه های پزشکی و اعتبار بالای مدارک پزشکی و دندانپزشکی یکی از بهترین انتخاب ها برای متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی محسوب می شود.یکی از موارد مثبت تحصیل رایگان در لهستان، وجود دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برتر است که مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران نیز قرار دارد. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی دندانپزشکی، بالا بودن سطح علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه های پزشکی و شرایط سهل و راحت پذیرش در دانشگاه ها و کالج های پزشکی این کشور از موارد مهمی است که موجب جذب متقاضیان بین المللی به این کشور می شود.از مهم ترین عوامل مهاجرت تحصیلی متقاضیان برای تحصیل در این کشور اروپایی پیشرفته، تحصیل به زبان انگلیسی و امکان اخذ اقامت این کشور و برخورداری از مزیت های شهروندی لهستان محسوب می شود.

به طور کلی می توان گفت که دوره پزشکی کشور لهستان به عنوان یک گزینه برتر مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود که در کشور خود به دلیل وجود موانع سخت و دشوار مانند کنکور سراسری و نتیجه غیر قابل پیش بینی آن نمی توانند آرزوی خود در پوشیدن لباس سفید پزشکی را محقق کنند.

اگر با همه موارد شرح داده شده در این مقاله مستند و علمی برای انتخاب دانشگاه پزشکی برتر تردید دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. کارشناسان موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز همه تلاش خود را به کار می بندند تا بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی را به شما ارائه دهند. این وکلا و کارشناسان برجسته و مجرب موسسه برتر کشور با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی و اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی به شما کمک می کنند تا بر اساس شرایط زندگی، تحصیلات، سن و بودجه بهترین گزینه مهاجرتی را به شما ارائه دهند.

سوال های متداول در مورد دانشگاه های پزشکی لهستان

1- آیا متقاضی ایرانی می تواند در دوره ۴ ساله پزشکی مجارستان تحصیل کند؟

اگر متقاضی دارای مدرک لیسانس علوم پایه باشد، می تواند در دوره ۴ ساله پزشکی شرکت کند. البته این روش مختص متقاضیان کشورهای آمریکا و کانادا می باشد زیرا در این کشورها قبل از تحصیل در دوره پزشکی باید دارای لیسانس علوم پایه باشند.

2- شرایط تحصیل پزشکی لهستان چیست؟

متقاضی باید دارای دیپلم ریاضی یا تجربی با معدل بالاتر از ۱۶ باشد و دارای گپ تحصیلی نباشد. منظور از گپ تحصیلی فاصله میان آخرین مدرک تحصیلی و درخواست برای پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد.

3- آیا لهستان برای دوره های زبان انگلیسی ویزا صادر می کند؟

خیر. متقاضیان به منظور تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی این کشور باید برای دریافت دوره های پیشپزشکی درخواست دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در دوره های زبان و آمادگی این کشور اقدام کنند.

4- دوره پریمدیکال PreMedical پزشکی لهستان چیست؟

این دوره برای کسب آمادگی لازم در جهت اخذ نمره لازم در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی می باشد. دانشجو با مرور دروس پایه به زبان انگلیسی برای کسب نمره لازم آزمون پذیرش دانشگاه های پزشکی لهستان آماده می شود.

5- آیا برای تحصیل پزشکی لهستان به مدرک زبان نیاز داریم؟

برای تحصیل پزشکی در کشور لهستان متقاضی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل ندارد و آشنایی با زبان انگلیسی کفایت می کند. ارائه مدرک زبان یک امتیاز در نظر گرفته می شود.

6- هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی لهستان چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی لهستان سالانه در حدود ۱۲.۰۰۰ یورو تا ۱۴.۰۰۰ یورو می باشد.

7- هزینه زندگی در لهستان چقدر است؟

هزینه های زندگی یک دانشجوی بین المللی در این کشور ماهانه در حدود ۵۰۰ یورو تا ۶۰۰ یورو می باشد.

8- دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران کدامند؟

دانشگاه ورشودانشگاه یاگیلونیا دانشگاه تکنولوژی ورشو دانشگاه آدامدانشگاه علم و تکنولوژی دانشگاه تکنولوژی گدانسکدانشگاه سیلسیا در کاتووایز

9- شرایط تحصیل پزشکی دانشگاه ورشو چیست؟

متقاضی باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ و تافل با حداقل نمره ۹۰ باشد. در صورتی که متقاضی فاقد این مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های یک ساله آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند.

10- دروس تحصیلی دوره پریمدیکال چیست؟

متقاضیان در این دوره آمادگی به فراگیری و مرور دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی دبیرستان می پردازند و در مدت یک سال این دروس را به زبان انگلیسی فرامی گیرند.

11- هزینه شرکت در دوره های پریمدیکال چقدر است؟

این هزینه در حدود ۵۰۰۰ یورو می باشد. این دوره های آمادگی از ماه سپتامبر شروع و در ماه می پایان می یابند.

12- آیا لهستان برای دوره های زبان انگلیسی ویزا صادر می کند؟

خیر. متقاضیان به منظور تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی این کشور باید برای دریافت دوره های پیشپزشکی درخواست دهند و پس از اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در دوره های زبان و آمادگی این کشور اقدام کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *