دانشگاه ریو برزیل
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بیش از 2300 موسسه آموزش عالی در برزیل وجود دارد که توسط وزارت آموزش و پرورش برزیل (MEC) شناخته شده است، بنابراین فرصت های زیادی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در برزیل را دارند،وجود دارد.دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو یا به اختصار UFRJ، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین دانشگاه های دولتی در برزیل است. دانشکده ریو برزیل در رتبه بندی ممتاز وزارت علوم ایران قرار گرفته است.

تحصیل در دانشگاه ریو برزیل

دانشگاه ریو برزیل در سال 1792 توسط دولت برزیل تاسیس شد و تأثیر بسیار زیادی بر زندگی عمومی در ریو گذاشت و مسئول آزمایشگاه ها، کتابخانه ها و بیمارستان های شهر است.این دانشگاه در سراسر محوطه های دانشگاهی با امکانات ریو دوژانیرو فعالیت دارد، اما عمدتا بر روی یک جزیره مصنوعی در ساحل غربی (Ilha do Fundão) تمرکز دارد. این دانشگاه که به نام شهر کالج شناخته می شود، طیف گسترده ای از خدمات و فعالیت های دانشجویان را ارائه می دهد؛ از جمله خدمات اتوبوسرانی رایگان برای عبور از ریو دوژانیرو، رستوران ها و کافه های مختلف، مراکز ورزشی و همچنین مسکن دانشجویان را شامل می شود.UFRJ همچنین تعدادی از امکانات دانشگاهی با کیفیت بالا مانند بزرگترین تانک اقیانوس در جهان و همچنین سیستم قطار شهری مغناطیسی تندرو را داراست.

دوره های دانشگاه ریو برزیل

UFRJ طیف وسیعی از دوره های کارشناسی (بیش از 170 رشته) و همچنین راه های متعدد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهش را ارائه می دهد. UFRJ همچنین دارای سطح قابل توجهی از همکاری بین المللی، با فرصت های گسترده ای برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در ریو را ارائه می دهد.دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو از واحدهای مستقلی که در زیر آمده است تشکیل شده:

  • علوم بهداشتی
  • حقوق و اقتصاد
  • علوم طبیعی و ریاضیات
  • فلسفه و علوم انسانی
  • هنرها و نامه ها
  • تکنولوژی

رتبه دانشگاه ریو برزیل

دانشگاه ریو برزیل در سال 2018 به عنوان هفتمین دانشگاه آمریکای لاتین و 311 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS معرفی شده است. دانشگاه ریو قدیمی ترین دانشگاه برزیل است و امروزه حدود 67،000 دانشجو در اینجا ثبت نام کرده اند و دانشگاه دارای چندین موزه، بیمارستان و امکانات پژوهشی در اطراف آن است. UFRJ برای 33 رشته تحصیلی در میان دانشگاه های برتر دنیا رتبه بندی شده است و برای علم انسان شناسی در میان 50 برتر سطح جهانی قرار گرفته است.

رتبه دانشگاه ریو برزیل

رتبه دانشگاه ریو برزیل

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ریو برزیل

مانند بیشتر دانشگاه های عمومی کشور برزیل، اخذ پذیرش در دانشگاه دولتی ریو دو ژانیرو به واسطه شرکت در آزمونهای ورودی رقابت برانگیزی که هر ساله برگزار می شوند ( در برزیل این آزمون به نام Vestibular شناخته می شود ) امکان پذیر است. تمامی افرادی که دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده اند ، می توانند برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی این دانشگاه درخواست دهند. اخذ پذیرش در این دانشگاه از طریق انتقالی، معافیت از آزمون و یا شراکت های بین المللی نیز ممکن است.

تا اواخر دهه 1980، آزمون ورودی به نام vestibular شناخته می شد و با مشارکت سازمان cesgranrio برگزار می گردید. اما به دلیل عدم موافقت موسسه با متد برگزاری این آزمون – که به شکل سوالات چند گزینه ای بود – موسسه cesgranrio از این شراکت انصراف داد و آزمون vestibular خود را طراحی و به کار گرفت که «Concurso de Acesso aos Cusos de Graduacao» یا آزمون ورودی مقاطع کارشناسی نامیده می شد. سوالات این آزمون تشریحی هستند و یکی از سخت ترین آزمون های ورودی دانشگاهی به شمار می رود.

از سال 2012، دانشگاه ریو برزیل، با به کارگیری آزمون ENEM که یک آزمون ورودی سراسری در برزیل محسوب می شود برای انتخاب دانشجویان خود موافقت کرد. این آزمون توسط وزارت آموزش برزیل هر ساله برگزار می گردد. اهمیت این آزمون تا جایی افزایش پیدا کرد که در سال 2011، UFRJ از استفاده از آزمون concurso de Acesso دست کشید و ENEM را به آزمون ورودی خود تبدیل کرد و انتخاب متقاضیان تحصیل در دانشگاه به “نظام انتخابی یکپارچه” یا SiSU محول شد. این تغییر  نیز تحت فرمان وزارت آموزش رخ داد. UFRJ به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین موسسات اموزشی شد و در نیمسال دوم 2012، 103829 درخواست پذیرش از جانب متقاضیان دریافت کرد که نسبت به تمامی دانشگاه های SiSU بالاترین آمار را داشته است.

این دانشگاه از سال 2010 روندی را پیش گرفته است که بر اساس آن 30 درصد از جایگاه های خالی دانشگاه در اختیار دانشجویانی  قرار می گیرد که سوابق تحصیلی خوبی در مدارس دولتی دارند اما بر اساس استاندارد های اقتصادی – اجتماعی درآمد خانواده آنها از حداقل دستمزد افراد در این کشور پایین تر است.

رشته های دانشگاه ریو برزیل

در حال حاضر 179 رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه ریو تدریس می شود که تمامی محدوده های دانش انسانی را در بر می گیرند. هر یک از این رشته ها مرتبط به یکی از موسسات آموزشی آکادمیک هستند اما برخی از آنها مانند رشته های نانوتکنولوژی بیش از یک موسسه را در بر می گیرند و دانشکده های پلی تکنیک، دانشکده بیوفیزیک، دانشکده فیزیک را شامل می شود. در پایین به رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی اشاره شده است:

  1. علوم زیستی
  2. بیوفیزیک
  3. بیوتکنولوژی
  4. زیست شناسی
  5. تربیت بدنی
  6. پرستاری
  7. داروسازی
  8. فیزیوتراپی
  9. گفتار
  10. خوراک شناسی
  11. پزشکی
  12. میکروبیولوژی
  13. علوم تغذیه
  14. دندانپزشکی
  15. سلامت عمومی
  16. کاردرمانی
  17. نجوم
  18. علوم کامپیوتر
  19. علوم ریاضیات و زمین شناسی
  20. مهندسی محیط
  21. مهندسی عمران
  22. مهندسی غذا
  23. مهندسی بیوشیمیایی
  24. مهندسی کامپیوتر و اطلاعات
  25. مهندسی کنترل و اتوماسیون
  26. مهندسی مواد
  27. مهندسی نفت
  28. مهندسی تولید
  29. مهندسی برق
  30. مهندسی کامپیوتر و برق
  31. مهندسی مکانیک
  32. مهندسی استخراج و ذوب فلزات ( متالورژیک)
  33. مهندسی دریا و شیلات
  34. مهندسی هسته ای
  35. مهندسی شیمی
  36. آمار
  37. فیزیک
  38. فیزیک پزشکی
  39. زمین شناسی
  40. ریاضیات
  41. ریاضیات کاربردی
  42. علوم هواشناسی
  43. نانوتکنولوژی
  44. شیمی
  45. شیمی صنایع
  46. علوم انسانی
  47. مدیریت
  48. معماری و شهرسازی
  49. هنرهای نمایشی
  50. کتابداری
  51. علوم آماری
  52. حسابداری
  53. اقتصاد
  54. علوم اجتماعی
  55. طراحی داخلی
  56. محوطه سازی – نما سازی
  57. ارتباطات اجتماعی
  58. ارتباطاتی بصری
  59. رقص
  60. مدیریت استراتژی و دفاعی بین المللی
  61. طراحی صنعتی
  62. تئاتر
  63. حقوق
  64. آموزش هنر
  65. مجسمه سازی
  66. جغرافی
  67. فلسفه
  68. مدیریت عمومی
  69. حکاکی
  70. تاریخ
  71. تاریخ هنر
  72. زبان
  73. موسیقی
  74. تربیت کودک
  75. روانشناسی
  76. روابط بین الملل
  77. خدمات اجتماعی
  78. تئوری رقص
رشته های دانشگاه ریو برزیل

رشته های دانشگاه ریو برزیل

 

رشته های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ریو

در این دانشگاه 345 رشته در این مقاطع وجود دارد که شامل 167 رشته تخصصی، 178 رشته مقطع کارشناسی و دکتری می شود. مانند رشته های کارشناسی، هر یک از این رشته ها مربوط به یکی از موسسات اموزشی به خصوص است. 1965 بورسیه از طرف سازمان پیشرفت و توسعه پرسنل آموزش عالی برای داوطلبان مقطع دکتری، 844 بورسیه از جانب شورای ملی توسعه علمی و فناوری و 800 بورسیه از جانب خود دانشگاه به متقاضیان اعطا می شود. با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا درباره برزیل و همچنین شرایط مهاجرت به برزیل به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *