اعزام دانشجو به برزیل

در این مقاله هدف ما بررسی مطلب اعزام دانشجو به برزیل است. اعزام دانشجو به کشور های مختلف شرایط متفاوتی دارد و می بایست به دقت هر چه تمام تر صورت گیرد. تب و تاب مهاجرت بسیار افزایش یافته و بازار آن از سال های گذشته داع تر گردیده است. اشخاص مختلف با توجه به شرایط خود راه های گوناگونی جهت مهاجرت انتخاب می کنند. مثلا ممکن است شخصی برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی اقدام کند و فرد دیگری با هدف مهاجرت کاری این کشور دست به فعالیت بزند. از آن جا که موضوع مورد بحث ما در این مقاله اعزام دانشجو به برزیل است، قصد داریم در ابتدای راه با معرفی کشور برزیل شروع کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برزیل که نام اصلی آن جمهوری فدراتیو برزیل است، در آمریکای جنوبی واقع شده و ان را بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می دانند. این کشور که شرقی ترین کشور درقاره امریکا محسوب می شود با کشور های اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان و سورینام مرز مشترک دارد. مساحت کشور برزیل هشت میلیون و پانصد و پانزده هزار و هفتصد و شصت و هفت کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن بالغ بر دویست و ده میلون نفر می باشد. پایتخت این کشور، شهر برازیلیا است اما بزرگ ترین شهر در این کشور، شهر سائوپایولو می باشد. مردم این کشور با شعاری ملی نظم و پیشرفت، دارای زبان رسمی پرتغالی هستند‌. واحد پول رایج در این کشور برای مبادلات و کار های اقتصادی رئال می باشد.

برای مهاجرت به کشور برزیل می توان همانند سایر کشور ها از راه های گوناگونی اقدام نمود. از جمله این راه های مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی به برزیل، مهاجرت کاری برزیل، مهاجرت سرمایه گذاری برزیل و … اشاره نمود. شما می توانید جهت کسی اطلاعات بیشتر در ارتباط با روند مهاجرتی به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نموده و با کارشناسان موسسه مشورت نمایید. توجه به این نکته صروری است که نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد و اصفهان فعالیت می کنند.

اعزام دانشجویان به برزیل

همان طور که گفتیم در این مقاله هدف ما بررسی روند اعزام دانشجو به برزیل است. این روز ها موسسات بسیاری با نام اعزام دانشجو فعالیت می کنند اما می بایست مورد اعتماد ترین و بهترین موسسه را انتخاب نمود. از این رو موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بسیار راهگشا است. کارشناسان و وکلای موسسه شما را در جهت مهاجرت تحصیلی به برزیل راهنمایی می کنند. در این بخش از مقاله ما قصد داریم به گونه ای مختصر در ارتباط با اعزام دانشجو به کشور برزیل مطالبی ارائه کنیم. اولین کاری که می بایست برای تحصیل در کشور برزیل انجام داد، آشنا شدن با شرایط تحصیلی در این کشور است .

شرایط تحصیل در کشور بلغارستان و دانستن آن کمک بسیار زیادی به متقاضیان می کند. این کار باعث می شود تا روند تحصیلس و مهاجرتی با دقت بیشتری پیش برود. در قدم بعدی دانشجو می بایست به دقت دانشگاه های کشور برزیل را مورد بررس قرار داده و آن ها را با تمام جزئیات بررسی کند.‌ در نهایت می بایست با توجه به رشته تحصیلی خود یکی از دانشگاه ها را انتخاب نماید. پس از انتخاب دانشکاه دانشجو با مشورت از کارشناسان و همچنین بررسی شرایط پذیرش باید برای پذیرش دانشگاه های برزیل اقدام نماید. این قسمت از روند جزو مهم ترین و توثیر گذارترین روند های اعزام دانجشو است. اگر دانشجو موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شود، می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی برزیل اقدام کند. در این مرحله تکمیل مدارک بسیار مهم است. در ادامه متن خود به بررسی این مسائل و روند می پردازیم.

شرایط تحصیلی در کشور برزیل برای اعزام دانشجو

در بخش قبلی مقاله گفتیم که روند اعزام دانشجو به برزیل دارای شرایط خاصی است و اگر این روند به درستی صورت بپذیرد به راحتی می توان برای تحصیل در این کشور اقدام نمود. در حقیقت پس از اطلاع از شرایط تحصیلی در برزیل می توان برای پذیرش دانشگاه های این کشور اقدام نمود. برزیل کشوری است که در زمینه دانشگاهی دارای اعتبار بالایی می باشد و دانشجویان بسیاری برای تحصیلات خود وارد کشور برزیل می شوند. در حقیقت مقصد بسیاری از دانشجویان ورود به کشور برزیل برای اهداف تحصیلی است. این کشور حتی پذیرای دانش اموزان برای تحصیل در مدارس نیز می باشد. در این حالت می بایست مدارک تحصیلی دانش آموز را به دانشگاه های مورد نظر ارسال نمود.

در صورت پذیرش باید دانست که دوره های پرتعالی با هزینه ای کم برای دانشجویان برگزار می گردد و سال تحصیلی از فوریه تا نوامبر خواهد بود. مدت زمان تحصیل در مدارس دبیرستانی در کشور برزیل سه ساله می باشد. اما در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم بیشتر در ارتباط با شرایط تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی دانشگاه های برزیل صحبت کنیم. تحصیلات در دانشگاه های برزیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود. در ابتدا از دوره کارشناسی شروع می کنیم. مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور برزیل به سه شیوه صورت می گیرد.‌

تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل

حالت اول که پس از آن دانشجو مدرک BACHALEDO دریافت می کند برای تحصیل در حرفه های ویژه است و بین سه تا شش سال زمان می برد. اما مدرک لیکاتورا برای تدریس در یک رشته خاص است. این دوره کارشناسی بین سه تا جهار سال به طول می انجامد. دوره بعدی و سومین دوره کارشناسی دورا تکنولوژیا می باشد که بسیار تخصصی است و دو تا سه سال به طول می انجامد. دقت کنید که در مقطع لیسانس کورس های تحصیلی به زبان پرتغالی هستند و ازمون هایی به این زبان از شما گرفته می شود. نکته بسیار مهم این است که برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های برزیل علاوه بر ازمون زبان می بایست در ازمونی با نام وستی بولار شرکت کرد.‌ زمان این آزمون معمولا در ماه های دسامبز یا ژانویه می باشد.

شرایط تحصیل در مقاطع تکمیلی برزیل برای اعزام دانشجو

در این زیر بخش قصد داریم تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های برزیل را برای شما ارائه کنیم.‌ همان طور که گفتیم تحصیلات در این کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. البته ممکن است هدف دانشجویانی تحصیل پزشکی در برزیل، تحصیل دندانپزشکی در برزیل و یا تحصیل داروسازی در برزیل باشد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. حال بیینیم تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در برزیل چگونه است.

یکی از مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های برزیل این است که شما می توانید به راحتی و بدون هیچ گونه تفاوتی با سایر دانشجویان به تحصیل در دانشگاه های مطرح بپردازید و هم چنین تحصیلات برای شما در این نقطع رایگان باشد. در حقیقت می توان گفت با شرایطی خاص تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های برزیل برای دانشجویان بین المللی نیز رایگان خواهد شد. نکته مهم دیگر این است که در دوره کارشناسی ارشد امکان تحصیل به زبان‌ انگلیسی برای شما فراهم می باشد و شما می توانید به راحتی در این کشور به تحصیل با زبان‌ انگلیسی بپردازید.‌ بیش از هفتصد دوره با زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور ارائه می گردد.

برای تحصیل در مقطع دکتری اما شما می بایست با استادی در یکی از دانشگاه های این کشور وارد مذاکره شوید و یک استاد راهنما داشته باشید. وقتی استاد راهنمایی در دانشگاه های برزیل شما را بپذیرد، می توانید برای اقدامات بعدی قدم بردارید. طول دوره تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های برزیل معمولا چهار ساله است و باعث می شود تا شما مدرک دکتری دریافت کنید. تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور برزیل عموما به زبان پرتغالی است و اگر شما به این زبان تسلط نداشته باشید برای شما دوره های برگزار می گردد. برخی از دانشگاه ها نیز پذیرش به زبان انگلیسی را انجام می دهند.

دقت کنید که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در صورت دریافت بورسیه های تحصیلی برزیل برای دانشجویان‌ رایگان خواهد بود اما هزینه دانشگاه های خصوصی بین دو هزار دلار تا ده هزار دلار متغیر می باشد. توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در برزیل نسبت به سایر کشور های آمریکای لاتین کمی بالا تر است. دانشجویان در کشور برزیل می توانند در حین تحصیل خود مشغول به کار در برزیل شوند و این اجازه کار برای بیست ساعت در هفته و به صورت پاره وقت می باشد. نکته دیکر این که ویزای همراه دانشجویی برزیل از همان ابتدا صادر نمی شود و دانشجو نمی تواند از همان ابتدا همسر و فرزندان خود را به این کشور ببرد بلکه می بایست خود وارد برزیل شده و پس از پروسه ای چند ماهه برای ویزا درخواست دهد.‌

تحصیل دکتری در برزیل

تحصیل دکتری در برزیل

دانشگاه های برزیل برای اعزام دانشجو

گفتیم که برای اعزام دانشجو به برزیل لازم است تا پذیرش از دانشگاه های این کشور دریافت شود.‌ در این بخش از مقاله قصد داریم برای پذیرش از دانشگاه های این کشور به معرفی لیست وار این مراکز علمی بپردازیم.‌ البته توصیه ما این است که با مراجعه به کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز، در روند مهاجرتی خود به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

از جمله دانشگاه های کشور برزیل می توان به دانشگاه دولتی گویوس، دانشگاه پالیستا، دانشگاه پائولیستا، دانشگاه فورتالرا، دانشگاه برزیلی UNB ، دانشگاه فدرال آکر، دانشگاه علوم پزشکی آلاگواس، دانشگاه فدرال آماپا، دانشگاه سالوادور، دانشگاه فورتالزا، دانشگاه واله دو آکارا، دانشگاه اینتا، دانشگاه فدرال جویز دفورا، دانشگاه فدرال اورو پرتو، دانشگاه میناس گرایس، دانشگاه پوزیوتیو، دانشگاه ایالتی پارانا، دانشگاه ایالتی پنتا گروسه، دانشگاه ریو، دانشگاه سانتا و … اشاره نمود.‌ بحث مهم دیکری که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم بسیاری از سوالات ذهنی دانشجویان را برطرف می کند.

در حقیقت دانشجویان با این سوال مواجه می شوند که کدام دانشکاه های برزیل مورد تایید وزارت علوم ایران و یا وزارت بهداشت و درمان ایران هستند؟! در ادامه این بخش لیست دانشگاه ها را ارائه می دهیم.‌ دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ایران عبارتند از؛ دانشکاه فدرال لاوراس، دانشگاه سائو پائولو، دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو، دانشگاه UNICAMP ، دانشگاه فدرال د میناس گرایس، دانشگاه فدرال سائو پایولو و ‌… . از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در برزیل نیز می توان به دانشگاه سائو پائولو، دانشگاه UNICAMP، دانسگاه ریودژانیرو و … اشاره نمود.

اخد ویزای تحصیلی برزیل برای اعزام دانشجو

در اخرین مرحله و پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل نوبت به دریافت ویزای برزیل برای تحصیل در این کشور می رسد.‌ مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی برزیل عبارتند از: فرم درخواست ویزا، پاسپورت، گواهی پذیرش دانشگاه، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک هویتی، تمکن مالی، دو قطعه عکس، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، گواهی سلامت و … .‌دقت کنید که بنا به درخواست سفارت می بایست این مدارک ترجمه شوند.

ویزای تحصیلی برزیل

ویزای تحصیلی برزیل

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به برزیل

  1. چند دانشگاه در برزیل وجود دارد؟

    در کشور برزیل 127 دانشگاه وجود دارد که 68  تا از دانشگاه ها عمومی است.

  2. آيا برزیل برای تحصیل مکان مناسبی است؟

    برزیل یکی از کشور های آمریکای لاتین است که دانشگاه های معروف و معتبری دارد و از این رو برای تحصیل بسیار مناسب است.

  3. آیا دانشگاه های برزیل معتبر هستند؟

    بله برزیل دارای دانشگاه های بسیار معتبری می باشد که در رنکینگ جهانی از جایگاه بسیار مناسبی برخوردارند و معموا دارای رتبه های زیر پنجاه هستند.

  4. زبان تحصیل در دانشگاه های برزیل چیست؟

    در دانشگاه های بزریل کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی و پرتغالی است که البته زبان اصلی پرتغالی می باشد.

  5. آیا امکان کار دانشجویی در برزیل وجود دارد؟

    بله دانشجویان در کشور برزیل می توانند برای کار در زمان دانشجویی اقدام کنند. کار برای بیست ساعت در هفته و به صورت پاره وقت است.

  6. آیا در برزیل به دانشجویان بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد؟

    بله دانشجویان در برزیل می توانند با ارائه مدارک تحصیلی و رزومه تحصیلی خود بورسیه تحصیلی اخذ کنند.

  7. آیا امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی برزیل وجود دارد؟

    بله اما این امکان همزمان نخواهد بود و دانشجو پس از ورود به کشور برزیل باید برای ویزای همراه دانشجویی اقدام نماید.

  8. آیا زندگی در برزیل گران است؟

    بله  در حقیت کشور برزیل یکی از گران ترین کشور های آمریکای مرکزی است اما باز هم راهکار هایی برای کاهش هزینه های زندگی در این کشور وجود دازد.

  9. آیا دانشگاه های دولتی در برزیل رایگان هستند؟

    برزیل دارای شرایط تحصیلات عمومی رایگان تا مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان داخلی و بین المللی است ، بنابراین اکثر دانشگاه های دولتی فقط هزینه ثبت نام را از دانشجویان دریافت می کنند.

  10. کدام دانشگاه های برزیل مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ایران عبارتند از؛ دانشکاه فدرال لاوراس، دانشگاه سائو پائولو، دانشگاه فدرال ریو دوژانیرو، دانشگاه UNICAMP ، دانشگاه فدرال د میناس گرایس، دانشگاه فدرال سائو پایولو و ‌… .

  11. کدام دانشگاه های برزیل مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در برزیل نیز می توان به دانشگاه سائو پائولو، دانشگاه UNICAMP، دانسگاه ریودژانیرو و … اشاره نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *