تحصیل داروسازی در برزیل

بزرگترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی، کشور برزیل است که نام رسمی آن جمهوری فدراتیو برزیل می باشد. برزیل با کشور های اوروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان و سورینام همسایه است. پایتخت این کشور پر جمعیت و حدود دویست و نه میلیون نفری، شهر برازیلیا است. برزیل به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای و طبیعت زیبا و بکر خود سالانه مقصد مهاجران بسیاری است. مهاجرت به برزیل به دلیل زیبایی های خاص این کشور روز به روز در حال افزایش است. مردم این کشور به زبان پرتغالی صحبت می کنند که دلیل آن سال های سال در سلطه پرتغال بودن است. اقتصاد کشور برزیل یکی از بزرگترین و گسترده ترین اقتصاد های دنیا است و به همین دلیل مقصد مهاجرت کاری به برزیل و مهاجرت سرمایه گذاری به برزیل می باشد. وجود جنگل های آمازون در این کشور، مهاجرت توریستی به برزیل را چند برابر افزایش داده است. مهم ترین شهر های برزیل عبارتند از : سائوپائولو، ریودوژانیرو و برازیلیا. اما برزیل مدت زمانی است که سعی کرده تا رنکینگ بین المللی دانشگاه های خود را روز به روز بهبود بخشد به همین دلیل تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به برزیل افزایش یافته و تحصیل در برزیل روز به روز علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند. از طرفی یکی از رشته های پر طرفردار دنیا هم داروسازی است. در این مقاله ما به بررسی تحصیل داروسازی در برزیل می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی تحصیل داروسازی در برزیل

تحصیل در برزیل بسیار پر طرفدار است و یکی از اصلی ترین دلایل آن، افزایش کیفیت دانشگاه های این کشور می باشد. تا حدی که می توان گفت بهترین و قوی ترین دانشگاه های آمریکای جنوبی در کشور برزیل قرار دارند. اعتبار جهانی دانشگاه های این کشور، روز به روز در حال افزایش است. از جمله برترین دانشگاه های کشور برزیل می توان به دانشگاه سائوپایولو، دانشگاه استاوال د کمپیناس، دانشگاه فدرال دو ریو دو ژانیرو، دانشگاه خولیو د مسکیتا فیلو، دانشگاه فدرال سائوپائولو، دانشگاه فدرال میناس گراییس، دانشگاه فدرال ریو گرنده دو سول و دانشگاه برازیلیا اشاره نمود.

به جرات می توان گفت که برای تحصیل داروسازی در کشور برزیل، یکی از برترین دانشگاه ها، دانشگاه سائوپائولو است. دانشکده داروسازی این دانشگاه با امکانات بسیار و شرایط ویژه، پذیرای دانشجویان مختلف از سراسر دنیا است.

شرایط تحصیل داروسازی در کشور برزیل

حال که با دانشگاه های مختلف و برتر کشور برزیل آشنا شدیم، باید بدانیم که شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور برزیل چیست و چگونه می توان در این کشور به تحصیل دارو سازی پرداخت. اولین نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که برای تحصیل در رشته داروسازی کشور برزیل، لازم است تا سن شما بالای بیست و یک سال باشد. در بخش های قبل گفتیم که در کشور برزیل به دلیل این که سال های سال مستعمره کشور پرتغال بوده اند، زبان رسمی مردم پرتغالی است اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در این کشور، علاوه بر زبان پرتغالی، مهارت زبان انگلیسی هم برای ادامه تحصیل بسیار مهم است. پس اگر قصد تحصیل داروسازی در کشور برزیل را دارید، سعی کنید مهارت های زبانی خود خصوصا در زبان انگلیسی و پرتغالی را افزایش دهید. برای ورود به رشته داروسازی در دانشگاه های این کشور، لازم است تا در آزمون های ورودی قبول شوید، پس سعی کنید با مطالعه دقیق مواد آزمون، تسلط خود را افزایش داده و برای قبولی در آزمون مربوطه تلاش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این آزمون ورودی می توانید به کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار و جذاب در سرتاسر دنیا است. کشور برزیل سیستم آموزشی خود را به گونه طراحی کرده است که از جدید ترین متد های روز دنیا و مدرن ترین امکانات آموزشی استفاده شود. داروسازی هم از این قاعده مستثنی نیست. رشته داروسازی در این کشور، بر اساس استاندارد های بین المللی آموزشی و شرایط به روز دنیای علن و دانش برای تدریس به دانشجویان ارائه شده است.‌در حقیقت دانشگاه های کشور برزیل و سیستم آموزشی ایت کشور قصد دارند تا با ارائه استاندار ها و معیار های آموزشی بین المللی، متخصصان و دانشجویانی را تربیت کنند که در آزمایشگاه ها، داروخانه ها و کلینیک های درمانی باعث کمک رسانی دقیق شوند و سیستم درمانی را ارتقا دهند. فارماکولوژی یا داروسازی در دانشگاه های مختلف کشور برزیل، برای ارائه به دانشجویان، برنامه تحصیلی چهار یا پنج ساله ای ارائه می دهد که به دو روش تمام وقت یا تحصیل پاره وقت ارائه خواهد شد.

شرایط تحصیل داروسازی در برزیل

شرایط تحصیل داروسازی در برزیل

به عبارتی بیش از چهار هزار ساعت برنامه آموزشی برای رشته داروسازی در کشور برزیل ارائه می گردد. اما نکته مهم در ارتباط با پاره وقت بودن اسن رشته است. به دلیل این پاره وقتی، می توان حدودا بیست درصد از کل دوره آموزشی رشته داروسازی را در خارج از کشور برزیل گذراند. این دوره از راه دور به صورت اینترنتی برگزار می شود و متقاضی می تواند با در اختیار داشتن اینترنت از این شرایط استفاده نماید. نکته بسیار مهم دیگری که در ارتباط با تحصیل داروسازی در کشور برزیل وجود دارد این است که سیستم اموزشی این کشور و دانشگاه های برزیل، دانشجکیان را موظف می کنند که در پایان دوره تحصیلات خود و برای یک یا دو ترم پایانی تحصیلشان ساعات آموزشی را در داروخانه ها داشته باشند. در پایان دوره آموزشی، به دانشجویان این رشته، مدرک لیسانس داروسازی اعطا خواهد شد. بر خلاف کشور های دیگر، روند اموزشی داروسازی در این کشور ناپیوسته است و مدیران آموزشی این کشور بر این باورند که به دلیل حساسیت بالای رشته داروسازی و تاکید بر سلامت افراد جامعه، این رشته باید در چند مرحله مورد آموزش قرار گیرد و دانشجویان پس از پایان دوره لیسانس خود می توانند برای مقاطع بعدی اقدام نمایند. پس از به پایان رساندن تحثیلات تکمیلی شان می توانند مجوز کار به عنوان متخصص داروساز داشته باشند و در بیمارستان ها مشغول فعالیت شوند. همانطور که اشاره کردیم زبان اصلی مردم برزیل، پرتغالی است از این رو برای تحصیل در رشته داروسازی دانستن این زبان بسیار مهم می باشد. گرچه تحصیل داروسازی در کشور برزیل عملا به زبان انکلیسی است اما هر دانشجو موظف خواهد بود که واحد های برای آشنایی با زبان پرتغالی بگذراند. توجه کنید که به دلیل افزایش تعداد دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور برزیل، پذیرش در این رشته به سختی کشور های دیگر نیست و شما می توانید به راحتی وارد رشته داروسازی در کشور برزیل شوید. یک نکته اساسی دیگر این است که برخی از دانشگاه های کشور برزیل، اقدام به حذف آزمون ورودی برای رشته داروسازی کرده اند و ورود به این رشته برای دانشجویان مختلف راحت تر شده است.

هزینه و مدارک لازم جهت تحصیل رشته داروسازی در برزیل

یکی از نکات بسیار مهمی کا باید قبل از مهاجرت به برزیل، خصوصا مهاجرت تحصیلی به برزیل، بررسی کنید، هزینه تحصیل و مدارک لازم برای پذیرش است. همان طور که می دانید تحصیل در رشته های زیر شاخه علوم تجربی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازس همواره از گران ترین هزسنه ها برخوردار بوده است. اما معمولا هزینه تحصیل در رشته داروسازی کمتر از پزشکی و دندان پزشکی است.‌در کشور برزیل هم همین اتفاق افتاده است. تحصیل داروسازی در کشور برزیل بنا به نوع دانشگاه بین هفت هزار دلار تا دوازده هزار دلار متغیر است. البته توجه کنید که همیشه و در همه جای دنیا، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی است. البته بورسیه های تحصیلی بسیاری هم برای سیستم اموزشی این کشور و رشته داروسازی وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت. اما پس از بررسی هزینه تحصیل داروسازی در برزیل، باید بدانیم که چه مدارکی برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های برزیل مورد نیاز است. برای تحصیل در رشته داروسازی و اخذ پذیرش نیاز به مدارک زیر دارید: پاسپورت، گواهی عدم سو پیشینه با ترجمه رسمی، گواهی سلامت جسمی و روحی، مدرک دیپلم یا پایان تحصیلات جدید به همراه ریز نمرات، مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و گواهی تمکن مالی دریافت شده از دانشگاه. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با این مدارک به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

بورسیه تحصیلی داروسازی در دانشگاه های برزیل

یکی از دغدغه های دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور جدیدی را دارند، هزینه های زندگی و تحصیل است. هزینه زندگی در برزیل همراه با هزینه تحصیل در این کشور می تواند برای عده ای سخت باشد، از این رو دانشگاه های برزیل برای تحصیل داروسازی در این کشور اقدام به ارائه اسکولارشیپ یا بورسیه تحصیلی نموده اند. بورسیه های تحصیلی با توجه به نوع دانشگاه، رزومه فرد و سایر موارد متفاوت خواهد بود و از ماهی ۱۰۰ دلار به عنوان کمک هزینه شروع می شود. به طور مثال در سال تحصیلی جدید بیش از ۸۹ مدل بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقاطع مختلف در این کشور ارائه شده است و می توان از وب سایت های مختلف اقدام به ثبت نام برای این بورسیه های تحصیلی نمود. البته برخی از این بورسیه ها زمان ثبت نام و ارائه مدارک شان به پایان رسیده و برخی دیگر صرفا برای مناطق خاصی ارائه می شود. به طور مثال بورسیه تحصیلی فرست رند صرفا برای کشور های آفریقای جنوبی ارائه شده است. بنابراین زمانی که قصد دارید بورسیه تحصیلی خود را انتخاب نمایید حتما به شرایط مختلف آن دقت کرده یا با کارشناسان معتبر مشورت نمایید. برای اخذ بورسیه های بالاتر با کمک هزینه های بیشتر سعی کنید حتما در زمینه رزومه های تحصیلی و علمی خود فعالیت بیشتری داشته باشید.

بورسیه داروسازی دانشگاه های برزیل

بورسیه داروسازی دانشگاه های برزیل

شرایط ویزای تحصیلی برزیل

برای مهاجرت تحصیلی به برزیل و تحصیل در این کشور، لازم است تا برای اخذ ویزای برزیل اقدام کنید. ویزا های تحصیلی که برای کشور برزیل ارائه می گردد یک ساله بوده و به طور موقت صادر خواهد شد.‌پس از اتمام اعتبار ویزا، شما باید برای تمدید آن درخواست دهید. مدارکی که باید برای اخذ ویزای برزیل ارائه دهید در این قسمت از مقاله برای شما ارائه شده است. این مدارک عبارتند از: عدم سو پیشینه ترجمه شده، پرداخت هزینه سفارت و ارائه رسید آن، ارایه پذیرش و دعوت نامه دانشگاه برزیل، پلسمورت بین المللی، دو قطعه عکس، گواهی تمکن مالی ارائه شده توسط بانک یا بورسیه دانشگاه مقصد، تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کشور برزیل، کپی شناسنامه فرد متقاضی، رزرو بلیت پرواز و کپی آن و مدرک سکونت در برزیل.

شما با ارائه این مدارک و سپس بررسی در سفارت برزیل می توانید با اخذ ویزای برزیل برای تحصیل در این کشور به برزیل مهاجرت کنید. فقط توجه داشته باشید که پس از ورود به برزیل باید تا حداکثر بیست و یک روز کاری به اداره پلیس محلی این کشور مراجعه نموده و ورود خود را ثبت نمایید‌. اگر این کار را نکنید باید روزانه مالیات پرداخت کرده و شانس خود را برای تمدید ویزای تحصیلی کمتر بدانید.

هزینه زندگی در برزیل

به عنوان نکته آخر در ارتباط با تحصیل در کشور برزیل، هزینه زندگی در برزیل را بررسی می کنیم. چرا که یکی از نکات مهم برای مهاجرت بررسی هزینه های زندگی در کشور مقصد است. اجاره مسکن در کشور برزیل کمی گران است و احتمالا یکی از بزرگترین چالش های یک دانشجو در هنگام زندگی در برزیل، اجاره مسکن خواهد بود. این هزینه به حدی است که اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدودا ۱۸۰۰ دلار خواهد بود. هزینه بعدی هزینه حمل و نقل است که به نسبت می توان گفت کم می باشد. به طور مثال هزینه بلیط یک ماهه ناوگان حمل و نقل عمومی حدود بیست دلار می باشد. با این وحود درآمد ها در این کشور مناسب است و هر دانشجو می تواند در صورت داشتن مجوز کار با فعالیت کاری در این کشور، تا حدودی هزینه های زندگی و تحصیل خود را پوشش دهد‌. به طور مثال حداقل حقوق در شهر سائوپائولو سیصد دلار می باشد‌.

هزینه زندگی زمان تحصیل داروسازی در برزیل

هزینه زندگی زمان تحصیل داروسازی در برزیل

سوالات متداول درباره تحصیل داروسازی در کشور برزیل

  1. برنامه تحصیلی داروسازی در برزیل چند ساله است؟

    برنامه تحصیلی داروسازی در کشور برزیل بر خلاف سایر کشور ها، چهار تا پنج سال برای مقطع لیسانس است.

  2. آیا تحصیل داروسازی در برزیل پیوسته است؟

    خیر پس از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی، باید برای مقاطع بالاتر اقدام نمود و نمی تواند مانند برخی کشور ها به یکباره مدرک دکتری داروسازی گرفت.

  3. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای داروسازی در برزیل است؟

    بله. می توان گفت تحصیل داروسازی در این کشور کلا با زبان انگلیسی است.

  4. آیا برای تحصیل داروسازی در برزیل لازم است که با زبان پرتغالی آشنایی داشته باشیم؟

    بله. یکی از شرایط تحصیل داروسازی گذراندن واحد های زبان پرتغالی در حین تحصیل است.

  5. هزینه تحصیل در رشته داروسازی برزیل چقدر می باشد؟

    هزینه تحصیل در رشته دلروسازی معادل هفت هزار دلار تا دوازده هزار دلار خواهد بود البته برای دانشگاه های خصوصی این هزینه بالاتر خواهد رفت‌.

  6. ایا امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای رشته داروسازی وجود دارد؟

    بله. هر سال تحصیلی دانشگاه های کشور برزیل برای رشته داروسازی بورسیه های مختلفی ارائه می کنند که از کم و ۱۰۰ دلار در ماه شروع می شود تا بورسیه هایی که تمام هزینه های فرد را پوشش می دهد.

  7. آیا دانشگاه های برزیل برای تحصیل داروسازی در برزیل، معتبر هستند؟

    بله برزیل با تلاش فراوان و بهبود سیستم آموزشی خود توانسته که در سطح بین المللی پیشرفت زیادی داشته باشد و دانشگاه های این کشور از رنکینگ جهانی بالایی برخوردارند.

  8. امکانات دانشگاه های برزیل برای تحصیل داروسازی چگونه است؟

    دانشگاه های برزیل با جدیدترین و مدرن ترین امکانات روز دنیا و سیستم آموزشی منطبق بر معبار های جهانی سعی در پرورش دانشجویانی متخصص دارد.

  9. هزینه های زندگی در برزیل برای دانشجویان جهت تحصیل داروسازی چگونه است؟

    در کل می توان گفت هزینه زندگی‌در کشور برزیل کمی بالا است و بیشترین هزینه مربوط به مسکن خواهد شد‌. البته به نوع زندگی خود دانشجو هم بستگی دارد.‌

  10. آیا می توان به راحتی برای اخذ پذیرش جهت رشته داروسازی در برزیل اقدام کرد؟

    بله به دلیل افزایش دانشکده ها و دانشگاه هایی که رشته داروسازی را در برزیل ارائه می دهند، پذیرش این رشته به راحتی صورت می گیرد.

  11. آیا ورود به رشته داروسازی برزیل نیاز به آزمون دارد؟

    بله دانشگاه های برزیل برای پذیرش دانشجویان در رشته داروسازی اقدام به برگذاری آزمون می کنند . البته برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی را حذف کرده اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *