تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان بوده و به دلیل داشتن دانشگاه های برتر، هزینه های مقرون به صرفه تحصیلی، کیفیت عالی زندگی، بالا بودن سطح امنیت و امید به زندگی به یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. رشته علوم سیاسی یکی از رشته های تحصیلی است که امروزه بسیار مورد توجه دانش جویان قرار گرفته و کاربرد زیادی نیز در جوامع امروزی دارد. بخش مهمی از برنامه تحصیلی رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه شامل درک رفتار سیاسی شهروندان، مسائل اخلاقی و فلسفی می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تهیه شده است موارد زیر بررسی خواهد شد :

  • تحصیل در رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه
  • دانشگاه های علوم سیاسی در کشور فرانسه
  • هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه
  • بورسیه تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه
  • رنکینگ دانشگاه های علوم سیاسی کشور فرانسه
  • کار دانشجویی در کشور فرانسه
  • سوالات متداول

تحصیل در رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه

فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی برای بهبود جامعه در سطح نهادهای دولتی و دیپلماتیک، امور عمومی، به عنوان افسران دولتی یا سیاست مداران کار می کنند. فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی می توانند شغل هایی از جمله : تحلیل گر سیاسی، متخصص روابط عمومی، مدیر رسانه، مشاور سیاسی، کارکنان مبارزات سیاسی، نویسنده سیاسی، قانونی و غیره را پیدا کنند. مدرک کارشناسی رشته علوم سیاسی یک مدرک متوسطه پس از تکمیل 120 اعتبار می باشد. اتمام دوره کارشناسی معمولاً هشت ترم طول می کشد. هنگام تکمیل دوره کارشناسی، داوطلبان باید دوره های عمومی را بخوانند و یک موضوع خاص اصلی را انتخاب کنند. مدرک کارشناسی علوم سیاسی برای تبدیل شدن به یک وکیل ، روزنامه نگار، مدیران بازرگانی، و یا سیاست مداران مطلوب است . چنین متخصصانی به طور مداوم به اطلاعات نیاز دارند و باید پیامدهای سیاسی، دولتی، حقوقی و اجتماعی رشته های خود را درک کنند.کشور فرانسه یک سیستم آموزش عالی را نه تنها به شهروندان خود بلکه به دانش جویان بین المللی نیز ارائه می دهد . فرهنگ پویای این کشور دانش جویان خارجی و علاقه مندان به گذراندن دوره های بین المللی را به خود جلب می کند. فرانسه سنتی از نوآوری علمی و فناوری دارد. رشته علوم سیاسی شامل دروسی از جمله تاریخ، تجزیه و تحلیل رویدادهای سیاسی داخلی و بین المللی اخیر می شود و دانش و آگاهی در دروس حقوق، تاریخ، جغرافیا ، حقوق بشر و فلسفه به منظور تحصیل موفقیت آمیز در این رشته تحصیلی ضروری است.

دانشگاه های علوم سیاسی در کشور فرانسه

همان طور که گفته شد، تحصیل در فرانسه از جایگاه خوبی در میان دانشگاه های برتر دنیا برخوردارند که همین موضوع باعث جذب بیش از پیش دانش جویان بین المللی می شود. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از بهترین دانشگاه های این کشور که امکان تحصیل در رشته علوم سیاسی را برای دانش جویان فراهم می کند خواهیم پرداخت .

دانشگاه های علوم سیاسی در کشور فرانسه

دانشگاه های علوم سیاسی در کشور فرانسه

موسسه مطالعات سیاسی پاریس

این دانشگاه یک موسسه آکادمیک معتبر در رشته علوم سیاسی در فرانسه و نیز جهان می باشد که در سال 1872 تاسیس گردید. دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس در سال 2018 به عنوان چهارمین دانشگاه برتر در رشته های علوم سیاسی و بین الملل رتبه بندی شد. این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب دانشجو از سراسر دنیا می کند. مأموریت اصلی این دانشگاه آموزش رهبران آینده در بخش های دولتی و خصوصی می باشد.

دانشگاه آمریکایی پاریس

برنامه های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آمریکایی پاریس از منظر فرهنگی، مقایسه ای و معاصر است. آن ها برنامه های درسی پویا، دروس نظری و کاربردهای عملی دانش را ترکیب می کنند. روابط نزدیک بین استادان و دانش جویان، به دانش جویان امکان می دهد از تبادل نظر فکری دقیق و با یک شبکه جهانی ارتباط حرفه ای بهره مند شوند . این دانشگاه از سال 1962 در پاریس مستقر است،AUP قدیمی ترین موسسه آموزش عالی آمریکایی در اروپا است و با ارائه 14 رشته در مقطع کارشناسی و 9 مدرک کارشناسی ارشد در ایالات متحده کاملاً معتبر می باشد.

دانشگاه کاتولیک پاریس (CUP)

دانشگاه کاتولیک پاریس یک دانشگاه غیر انتفاعی است. دانشگاه کاتولیک پاریس شامل 21 سازمان است : 6 دانشکده، 4 موسسه تخصصی، 11 مدرسه تحصیلات تکمیلی و 1 مدرسه دکترا با 20 مرکز تحقیقاتی. دانشگاه کاتولیک پاریس (CUP) یک مرکز یادگیری بسیار قابل احترام با تأکید بر راهنمایی فردی و تحرک بین المللی می باشد.

دانشگاه سوربن پاریس

دانشگاه سوربن فرانسه قدیمی ترین دانشگاه این کشور شناخته می شود. این دانشگاه نام خود را از دانشمند قرن 13 میلادی، رابرت سوربن، موسس کالج زبان سوربن گرفته است. امروزه این دانشگاه حدود 9 دانشکده دارد که همگی به نام سوربن در جاهای مختلف کشور فرانسه قرار دارند.

دانشگاه ENS پاریس

اولین دانشگاه کشور فرانسه و نیز سی و سومین دانشگاه دنیا ENS پاریس نام دارد. این دانشگاه در سال 1973 تاسیس شد و معتبرترین و پر طرفدارترین دانشگاه در سیستم آموزشی کشور فرانسه می باشد. در میان دانش آموخته های این دانشگاه نام 13 برنده جایزه نوبل و فیلسوف های بزرگی به چشم می خورد.کارشناسان مجرب موسسه حقوقی اصطهباناتی آماده کمک و مشاوره به متقاضیان تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه می باشند.

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه

انتخاب برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه به معنای دستیابی به برنامه های با کیفیت بالا است که برای طیف وسیعی از علایق دانشجویی طراحی شده است. نرخ شهریه در موسسات آموزش عالی دولتی پایین است زیرا دولت فرانسه به آموزش عالی یارانه می دهد. هزینه واقعی آموزش و پرورش همان است که در سایر نقاط جهان وجود دارد حدود 10 هزار یورو در سال. تفاوت این است که در فرانسه دولت سهم زیادی از این هزینه را بر عهده می گیرد . با این حال، از سایر دانش جویان بین المللی اکنون مقادیر بالاتری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دریافت می شود. هزینه های جدید تحصیل برای دانش جویان بین المللی عبارتند از :

  • 2،770 یورو در سال برای مقطع کارشناسی
  • 3،770 یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  • 380 یورو در سال برای مقطع دکترا (PhD) به همان میزان که برای اروپایی ها در نظر گرفته شده است.

زندگی دانشجویی در فرانسه الزاما گران نیست. حتی در شهرهایی مانند بوردو، لیون یا تولوز می توان با 850 تا 1000 یورو در ماه، از جمله محل اقامت، زندگی کرد. این میزان هزینه هنوز برای سطح اروپا متوسط است . برخی از شهرهای کوچک تر ممکن است هزینه زندگی کمتری نیز داشته باشد. اما استثنا پاریس، پایتخت است : انتظار می رود حداقل 1،250 تا 1400 یورو در ماه هزینه زندگی دانشجویی شود و زندگی در خوابگاه های دانشجویی می تواند هزینه ها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

بورسیه تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه

کشور فرانسه و امور خارجه فرانسه برنامه بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد تا موسسات آموزش عالی فرانسه بتوانند دانش جویان خارجی برتر را برای ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا جذب کنند . در زیر مجموعه ای از بورسیه ها برای دانش جویان بین المللی از همه مقاطع تحصیلی که می خواهند در فرانسه به تحصیل رشته علوم سیاسی بپردازند، ارائه شده است.

بورسیه تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه

بورسیه تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه

برنامه تعالی بورس تحصیلی ایفل

این بورسیه تحصیلی توسط وزارت فرانسه و امور خارجه فرانسه تاسیس شده است، این بورس تحصیلی برای افراد غیر فرانسوی تا 30 سال که در یک دوره کارشناسی ارشد یا دکترای حقوق، اقتصاد و مدیریت ، مهندسی یا علوم سیاسی ثبت نام می کنند، در دسترس است.

بورسیه تحصیلی Chateaubriand

این کمک هزینه تحصیلی توسط سفارت فرانسه در ایالات متحده ارائه می شود، بورسیه تحصیلی دانش جویان دکترا را از دانشگاه های ایالات متحده که می خواهند برای چهار تا 9 ماه در فرانسه تحقیق کنند، تأمین می کند . متقاضیان موفق، کمک هزینه ماهیانه حداکثر 1230 دلار آمریکا، بلیط رفت و برگشت به فرانسه و پشتیبانی بیمه درمانی در خارج از کشور را دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی، کمک هزینه های مالی و پشتیبانی مالی در خارج از کشور برای تحصیل در AIFS

انواع بورسیه های تحصیلی در دسترس دانش جویان بین المللی از هر سطح که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند می باشد و برخی از شرایط علمی را نیز باید پشت سر گذارند.

بورسیه تحصیلی فولبرایت

بورسیه تحصیلی فولبرایت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است که به دنبال ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در یک دانشگاه فرانسه هستند. سالانه حداکثر 20 کمک هزینه تحصیلی اعطا می شود و هشت تا 10 ماه تحصیل در فرانسه را تأمین می کند.

بورس تحصیلی امیل بوتی

بورسیه تحصیلی Emile Boutmy بار دیگر توسط دانشگاه Science Po به دانش جویان غیر اروپایی اعطا می شود که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در فرانسه هستند.

رنکینگ دانشگاه های علوم سیاسی کشور فرانسه

کشور فرانسه دارای 36 دانشگاه متقاضی در رتبه بندی جهانی QS برای سال 2021 است که 10 دانشگاه از آن ها جز 300 دانشگاه برتر جهان می باشند. این رتبه بندی بر اساس روشی است که هر دانشگاه را بر اساس اعتبار دانشگاهی و کارفرمایی، تأثیر تحقیقات و موارد دیگر ارزیابی می کند . رتبه دانشگاه های برتر علوم سیاسی کشور فرانسه در سال 2021 به شرح زیر می باشد :

        نام دانشگاه :   رتبه در کشور فرانسه :            رتبه جهانی :
 دانشگاه سوربن                3                   83
دانشگاه ENS                5                  161
دانشگاه پاریس پو                6                  242
دانشگاه نانت               23            1000 – 801

کار دانشجویی در کشور فرانسه

بر اساس قانون مصوب در کشور فرانسه، دانش جویان بین المللی می توانند هفته ای 20 ساعت را به کار پاره وقت مشغول شوند که می تواند باعث کاهش هزینه های تحصیل و زندگی آن ها در کشور فرانسه شود. حداقل درآمد از مشاغل پاره وقت 7،61 یورو برآورد می شود . علاوه بر وجه مالی کار همزمان با تحصیل فرصت بی نظیری را در جهت حضور دانش جویان بین المللی در جوامع فرانسوی و تعامل بیشتر با مردم در اختیار آن ها قرار می دهد.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان زبده این مجموعه استفاده کنند.

سوالات متداول در مورد رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه

در بخش زیر شما می‌توانید پاسخ سوالات خود را در زمینه رشته علوم سیاس در کشور فرانسه، بدست آورید.

1- رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه شامل چیست؟

بخش مهمی از برنامه تحصیلی رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه شامل درک رفتار سیاسی شهروندان، مسائل اخلاقی و فلسفی می شود.

2- مشاغلی که فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی کشور فرانسه می توانند در آن به فعالیت بپردازند کدام است؟

فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی می توانند شغل هایی از جمله : تحلیل گر سیاسی، متخصص روابط عمومی، مدیر رسانه، مشاور سیاسی، کارکنان مبارزات سیاسی، نویسنده سیاسی، قانونی و غیره را پیدا کنند.

3- آیا کشور فرانسه مکان مناسبی برای تحصیل در رشته علوم سیاسی است؟

بله . فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان بوده و به دلیل داشتن دانشگاه های برتر ، هزینه های مقرون به صرفه تحصیلی، کیفیت عالی زندگی، بالا بودن سطح امنیت و امید به زندگی به یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است.

4- دروس ارائه شده در رشته علوم سیاسی کشور فرانسه کدامند؟

رشته علوم سیاسی شامل دروسی از جمله تاریخ، تجزیه و تحلیل رویدادهای سیاسی داخلی و بین المللی اخیر می شود و دانش و آگاهی در دروس حقوق، تاریخ، جغرافیا، حقوق بشر و فلسفه به منظور تحصیل موفقیت آمیز در این رشته تحصیلی ضروری است.

5- دانشگاه های علوم سیاسی در کشور فرانسه کدامند؟

دانشگاه های علوم سیاسی در کشور فرانسه شامل دانشگاه سوربن، مطالعات سیاسی پاریس و غیره می شود.

6- هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه چقدر است؟

نرخ شهریه در موسسات آموزش عالی دولتی پایین است زیرا دولت فرانسه به آموزش عالی یارانه می دهد و در فرانسه دولت سهم زیادی از این هزینه را بر عهده می گیرد.

7- آیا کشور فرانسه به دانش جویان بین المللی رشته علوم سیاسی بورسیه تحصیلی می دهد؟

بله . کشور فرانسه و امور خارجه فرانسه برنامه بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد تا موسسات آموزش عالی فرانسه بتوانند دانش جویان خارجی برتر را برای ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا جذب کنند.

8- هزینه زندگی دانش جویان رشته علوم سیاسی در کشور فرانسه چقدر است؟

زندگی دانشجویی در فرانسه الزاما گران نیست. حتی در شهرهایی مانند بوردو ، لیون یا تولوز می توان با 850 تا 1000 یورو در ماه، از جمله محل اقامت، زندگی کرد.

9- رنکینگ دانشگاه های علوم سیاسی در کشور فرانسه چگونه است؟

کشور فرانسه دارای 36 دانشگاه متقاضی در رتبه بندی جهانی QS برای سال 2021 است که 10 دانشگاه از آن ها جز 300 دانشگاه برتر جهان می باشند.

10- آیا دانش جویان بین المللی رشته علوم سیاسی در فرانسه امکان کار دانشجویی را دارند؟

بله . بر اساس قانون مصوب در کشور فرانسه، دانش جویان بین المللی می توانند هفته ای 20 ساعت را به کار پاره وقت مشغول شوند.

11- آیا دانشگاه های علوم سیاسی خوابگاه را در اختیار دانش جویان قرار می دهد؟

بله . دانشگاه های علوم سیاسی خوابگاه را در اختیار دانش جویان قرار می دهد.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

  1. محمدتقی ژیان باقرپور گفت:

    لیسانس علوم سیاسی شهیدبهشتی تهران..با۱۵سال سابقه کار دولتی و کارشناس سیاسی..تسلط کامل به زبان فرانسه وعربی،ادامه تحصیل وکارچطوراست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      ادامه تحصیل بسته به شرایط مانند سن، رزومه علمی و غیره دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  2. حسن نیکی گفت:

    سلام من دارای دکترا در رشته علوم سیاسی هستم و می خواستم یک دکترای دیگر در رشته اندیشه سیاسی یا فلسفه سیاسی در سوییس یا فرانسه بگیرم. آیا امکان گرفتن بورس دارم یا خیر؟ متشکرم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      برای اخذ بورسیه در مقطع مد نظر شما، نیاز هست که رزومه شما بررسی شود و با شرایط پیشنیاز دانشگاه تطبیق داده شود که این کار را ما برای شما انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *