دانشگاه بوردو فرانسه

جهت تحصیل در فرانسه و دانشگاه بوردو باید بدانید که تقریبا 12 درصد از دانشجویان آن در این کشور، بین المللی هستند. دانشگاه بوردو در سال 2014 پس از ادغام سه دانشگاه تاسیس شد. دانشگاه بوردو فرانسه 245 مقطع استادی و 125 برنامه لیسانس را ارائه می دهد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی بین المللی را که به زبان انگلیسی (و یا زبان های دیگر) تدریس می شود، ارائه داده و دانشجویان امکان تکمیل دوره های مشترک دوگانه را دارند. ادامه مطلب را با مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر همراه باشید تا آنچه را درباره دانشگاه بوردو فرانسه و ویزای تحصیلی فرانسه نیاز دارید، به شما منتقل کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه بوردو فرانسه

همانطور که گفته شد این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی بین المللی را که به زبان انگلیسی (و یا زبان های دیگر) تدریس می شود، گسترش داده و دانشجویان امکان تحصیل در خارج از کشور و تکمیل دوره های مشترک یا دوگانه را دارند. دانشگاه بوردو در فرانسه برای مشارکت در برنامه Erasmus Mundus، 9 برنامه تحصیلی با برچسب EU را ارائه می دهد.

آموزش در دانشگاه بوردو فرانسه

یکی از اولویت های اصلی دانشگاه بوردو، ترویج توسعه خوشه های موضوعی برتری برای تحقیق، آموزش و انتقال دانش در زمینه های علوم اعصاب، تصویربرداری پزشکی، محیط زیست، مواد پیشرفته، باستان شناسی، لیزر، صدور گواهینامه دیجیتال، بهداشت و جامعه، و قلب و عروق است. دانشگاه های بوردو I، II و III، جزء موسسات آموزش عالی در بوردو، فرانسه است. این سه دانشگاه در سال 1970 تحت قانون اساسی 1968، اصلاح آموزش فرانسه، تاسیس شده اند و جایگزین اصلی دانشگاه بوردو شد که در سال 1441 تأسیس شده بود و در دوران سلطنت شاه چارلز VII تایید شده. دانشگاه نقش مهمی در سیاست و امور کلیسا ایفا کرد.

آموزش در دانشگاه بوردو فرانسه

آموزش در دانشگاه بوردو فرانسه

دوره های دانشگاه بوردو فرانسه

از قرن 15 تا هجدهم، دانشگاه چهره های مشهور را به عنوان میشل دو مونتین مقاله نویس (1533-92) و مونتسکیو، فیلسوف حقوق بشر فرانسه، به عنوان مقاله نویس معرفی کرد. دانشکده های الهیات، کانون و حقوق مدنی، پزشکی و هنر، نمونه ای از دانشگاه های اروپایی رنسانس بودند. این دانشگاه در طول انقلاب فرانسه تخریب شد در سال 1896 بوردو به عنوان یک دانشگاه بازسازی شد. دانشگاه های مدرن به عنوان واحد های تحقیق بازسازی شده اند که هر یک دارای استقلال دانشگاهی و اداری هستند. بوردوI نیز واحد حقوق، اقتصاد و علوم دارد. بوردو II دارای واحدهای پزشکی و علوم انسانی و موسسات تحقیقاتی وابسته است. بوردو III دارای واحدهای حروف و هنر و زبان و یک موسسه تکنولوژیک است.

پذیرش در دانشگاه بوردو فرانسه

پس از ورود به دانشگاه بوردو Montaigne ، دانش آموزان باید خود را به بخش مربوط به خدمات تحصیلی برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد، که به عنوان «Direction de la Scolarité – Bureau des licenses ou Bureau des Masters» شناخته می شوند، معرفی کنند. هنگامی که خدمات تحصیلی پرونده دانش آموزی را دریافت کرده اید، بلافاصله اقدامات لازم برای ثبت نام اداری خود را انجام خواهید داد. این کار دانش آموز را قادر می سازد تا کارت دانشجویی را با سرعت بیشتری دریافت کند. مقطع های تحصیلی در دانشگاه های فرانسه مانند بوردو شامل:

  • سال اول دوره کارشناسی (L1)
  • سال دوم یا سوم تحصیلی لیسانس (L2، L3)
  • سال اول یا دوم تحصیلی کارشناسی ارشد (M1، M2)

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بوردو فرانسه

به منظور ارتقاء آموزش عالی و تحرک بین المللی، یک فرایند درخواست آنلاین توسط اداره پردیس فرانسه ایجاد شده است. شما می توانید فرایند آنلاین را بسته به نوع کشور خود انجام دهید. درخواست ها باید قبل از 31 مارس سال مربوطه ارسال شوند. این اطلاعات مربوط به دانش آموزانی است که در دو رشته یا برنامه تحصیلی مشترک در دانشگاه بوردو پذیرفته شده اند و باید دوره تحرک بین المللی را به عنوان بخشی از این برنامه انجام دهند. فرم چاپ شده و امضا شده خود را به دفتر تعیین شده بین المللی ارسال کنید. فراموش نکنید تمام مراحل مورد نیاز را تکمیل کنید این اطلاعات شامل اطلاعات عملی، اطلاعات تماس و مشاوره در مورد برنامه های پشتیبانی از تحرک در قسمت « فرصت های خارج از کشور » است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه بوردو فرانسه

ویرایش دوم تعیین وضعیت دانشگاه بوردو در 13 آگوست 2019 منتشر شد. این موقعیت عالی برای دانشجویان بین الملل است که با موقعیت دانشگاه بوردو و شهر و همتایان بین الملل خود آشنا شوند و حتی زبان فرانسه خود را تقویت کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه بوردو فرانسه

رتبه و رنکینگ دانشگاه بوردو فرانسه

دانشگاه های برتر 

در رتبه بندی دانشگاه های برتر در فرانسه برای کیفیت دوره های آکادمی و تحقیقاتی و رتبه بندی دانشگاه های جوان آموزش عالی تایمز، دانشگاه بوردو در بین دانشگاه های برتر قرار دارد و از سال 2011 به طور قابل توجهی توسط دولت فرانسه حمایت می شود.

این موسسه بین المللی تحقیقات محور چند رشته ای هدایت ابتکارات برتر ( دانشگاه IDEX بوردو ) را بر عهده دارد و یکی از اولین دانشگاه فرانسه است که تایید این برنامه را در سال 2016 کسب کرده است. از طریق این برنامه، دانشگاه بوردو، آموزش مبتکرانه، تحقیقات و برنامه های انتقال دانش در بسیاری از زمینه ها و همکاری با دیگر موسسات آموزشی در بوردو را توسعه داده است.

دانشگاه بوردو پذیرای بیش از 56.000 دانشجو است که تقریبا 2.000 آنها دانشجوی دکترا هستند و 7.200 نفر آنها دانشجوی بین الملل هستند. تقریبا 5.900 کارمند در دانشگاه مشغول به کار هستند که 3.200 نفر کارمندان آکادمی و تحقیقاتی هستند.

معیارهای رتبه بندی 

  • نمره کلی: 25.5
  • شهرت آکادمی: 32.7 
  • شهرت کارفرمایان: 5.7 
  • دانشجویان دانشگاه: 28.9 
  • استناد های در هر دانشکده: 6.5
  • دانشکده بین الملل: 51.4 
  • دانشجویان بین الملل: 41.6

رشته های دانشگاه بوردو فرانسه

  1. بالینی، پیش بالینی و سلامت 
  2. پزشکی و دندانپزشکی 
  3. مهندسی و تکنولوژی 
  4. مهندسی هوافضا و مکانیک 
  5. مهندسی عمران 
  6. مهندسی شیمی
  7. مهندسی برق و الکترونیک 
  8. مهندسی عمومی 
  9. علوم زندگی 
  10. کشاورزی و جنگلداری 
  11. علوم ورزش 
  12. علوم بیولوژیک 
  13. روانشناسی 
  14. روانشناسی 
  15. علوم فیزیک 
  16. شیمی
  17. فیزیک و اختر شناسی 
  18. ریاضیات و آمار 
  19. زمین شناسی، محیط زیست، علوم زمینی و دریایی 
  20. کسب و کار و اقتصاد 
  21. حسابداری و امور مالی 
  22. اقتصاد و اقتصاد سنجی 
  23. آموزش 
  24. حقوق 
  25. علوم اجتماعی 
  26. سیاست و مطالعات بین الملل ( شامل مطالعات توسعه اقتصادی ) 
  27. جغرافیا
  28. جامعه شناسی 
  29. باستان شناسی 
  30. علوم کامپیوتر

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه بوردو فرانسه

فرانسه به خاطر داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان مشهور است، علاوه بر این، سیستم آموزشی فرانسه یکی از مقرون به صرفه ترین سیستم ها است. کل هزینه تحصیل بسته به سطح دوره متفاوت است. تمام هزینه های ثبت نام باید به یکی از روش های زیر پرداخت شود: 

  • به صورت آنلاین از طریق کردیت کارت ( قابل پرداخت در یک یا سه قسط )، برای دانشجویان بین الملل از طریق APOFLUX 
  • در دفتر دانشجویان دانشگاه از طریق کارت بانکی یا چک پستی ( به یورو ) یا پول نقد به همراه 300 یورو برای دانشجویان بین المللی پذیرفته شده از طریق COMPUS FRANCE 

هزینه تحصیل دوره کارشناسی 

شما می توانید از معافیت جزئی برای هزینه هایی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعمال می شود بهره مند شوید، بنابراین شما می توانید هزینه مشابه دانشجویان فرانسوی پرداخت کنید. لطفا توجه داشته باشید: کیفیت سوابق آکادمی دانشجو و یا سوابق اقتصادی کشور اصلی در نظر گرفته می شود ( اولویت با کشورهای با درآمد کم و درآمد کم تر از حد متوسط است ) 

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه بوردو فرانسه

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه بوردو فرانسه

دوره یک ساله اخذ دیپلم (DAEU) :

دوره کارشناسی  – دوره کارشناسی حرفه ای  – مطالعات علمی سطح عالی 

  • هزینه تحصیل و هزینه دسترسی به کتابخانه برای دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا: 170یورو 
  • هزینه تحصیل و هزینه دسترسی به کتابخانه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا: 2770 یورو

دوده کارشناسی ارشد 

شما می توانید از معافیت جزئی برای هزینه هایی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعمال می شود بهره مند شوید، بنابراین شما می توانید هزینه مشابه دانشجویان فرانسوی پرداخت کنید. لطفا توجه داشته باشید: کیفیت سوابق آکادمی دانشجو و یا سوابق اقتصادی کشور اصلی در نظر گرفته می شود ( اولویت با کشورهای با درآمد کم و درآمد کمتر از حد متوسط است.

دوره کارشناسی ارشد 

  • هزینه تحصیل و هزینه دسترسی به کتابخانه برای دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا: 243 یورو 
  • هزینه تحصیل و هزینه دسترسی به کتابخانه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا: 3770 یورو

راه ها و شرایط مهاجرت به فرانسه برای تحصیل، کار و در ادامه زندگی را از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می دانند. ما می توانیم آنچه را شما در این راستا نیاز دارید، به شما منتقل کنیم و سمت اهدافتان را شناسایی نمائیم. پس با ما در ارتباط باشید و به رایگان از اطلاعات ما استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *