تحصیل در مدارس بلژیک

یکی از کشورهای مورد نظر بسیاری از افراد جهت تحصیل کشور بلژیک می باشد که به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار مورد توجه قرار می گیرد. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با داشتن متخصصان مهاجرتی می تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما در زمینه تحصیل در مدارس بلژیک باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی بلژیک

اگر شما با فرزندان خود به بلژیک مهاجرت می کنید، انتخاب گسترده ای از مدارس بین المللی پیشرفته و مراقبت از کودکان در اختیار شما است که برای جمعیت مهاجر و بین المللی آن فراهم شده است. طیف گسترده ای از سیستم های آموزشی بین المللی ارائه شده در بلژیک، بخصوص در بروکسل وجود دارد که خانواده های بین المللی می توانند از برنامه درسی انگلیسی، آمریکایی یا بین المللی و گواهینامه تدریس به زبان انگلیسی، همراه با طیف وسیعی از برنامه های درسی دیگر که به زبان بومی و یا سیستم دو زبانه، مانند هلندی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، سوئدی، نروژی، فنلاند و دانمارکی است، انتخاب کنند.

مدارس بین المللی جهت تحصیل در بلژیک خانواده های مختلفی را جذب می کنند، به طور مثال مهاجران و همچنین افراد محلی و خانواده هایی هستند که می خواهند فرزندان خود را با تحصیلات بین المللی و مهارت های دو زبانه یا چند زبانه رشد دهند. بسیاری از مدارس بین المللی در بلژیک آموزش زبان انگلیسی را با زبان های دیگر به طور جداگانه از سنین پایین آموزش می دهند.

در مدارس بین المللی انگلیسی یا آمریکایی، در حالی که مدارس خصوصی دو زبانه ای نیز وجود دارد که مباحث را به طور مداوم در دو زبان آموزش می دهند، یا مدارسی که تمرکز چند زبانه بر برنامه درسی دارند، مانند مدارسی که برنامه های آموزش ابتدایی و متوسطه بین المللی و مدارس اروپایی را آموزش می دهند. هنگام ثبت نام فرزندان تان در سیستم مدرسه در بلژیک، بسیاری از گزینه های مدرسه را در اختیار دارید، که شامل:

  • آموزش دولتی رایگان
  • مدارس خصوصی رایگان یا با کمک هزینه، معمولا بر اساس عقاید مذهبی اجرا می شوند.
  • مدارس خصوصی همراه با شهریه، مانند مدارس بین المللی ارائه کننده طیف گسترده ای از برنامه های درسی
  • مدارس خلاق آموزشی مانند مدارس مونتسوری و استینر والدورف مدارس اروپایی و دیپلم آموزش بین المللی.
  • مدارس بین المللی در بلژیک وجود دارد که می توانند فرزندان شما را از طریق سیستم آموزش کامل، از سن کودکی تا فارغ التحصیلی آموزش دهند.

مدارس انگلیسی زبان در بلژیک

چندین مدرسه بین المللی در بلژیک یک برنامه درسی انگلیسی یا آمریکایی را به زبان انگلیسی آموزش می دهند، که در نتیجه یک GCSE یا GCE سطح A یا دیپلم دبیرستان آمریکایی / SAT/ PSAT را دریافت می کند، در حالی که مدارس دیگر آموزش مقدماتی بین المللی (IPC) و مدرک کارشناسی بین المللی (IB) را آموزش می دهند، یک مدرک بین المللی شناخته شده است که اجازه ورود گسترده به کالج های بین المللی اروپا و دیگر را می دهد. درس ها معمولا به زبان انگلیسی و گاهی اوقات به صورت دو زبانه فرانسوی یا هلندی و یا در کنار درس های زبان خارجی متفاوت است. بعضی از مدارس معمولا آموزش دو زبانه یا چند زبانه، مانند مدارس متداول مانند مونتسوری و مدارس اروپایی ارائه می دهند.

مدارس انگلیسی زبان در بلژیک

نحوه انتخاب یک مدرسه در بلژیک: آموزش محلی، دو زبانه یا بین المللی؟ سیستم آموزش و پرورش در بلژیک شامل کودکان از شش تا 18 سالگی می شود، اگرچه بسیاری از کودکان پیش از آن به پیش دبستانی یا مهد کودک می روند. بسیاری از کودکان هیچ مشکلی با ادغام در مدارس دولتی بلژیک و زبان های محلی ندارند، اما دلایلی نیز برای انتخاب آموزش دو زبانه یا بین المللی وجود دارد. خانواده های ساکن موقت ممکن است ترجیح دهند فرزندان خود را در برنامه های درسی نگه دارند، که در جای دیگری ادامه می دهند و یا هنگامی که به خانه بازگردند، یا اگر می خواهید با دیگر فرزندان بین المللی مانند خودشان در ارتباط باشند.

مانع زبان یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر گرفت زیرا دانش آموزان بزرگ تر در معرض مسائل درسی دشوار، در صورتی که به یک سیستم مدرسه یا زبانی غیرآشنا منتقل شوند ممکن است تحت تاثیر منفی قرار بگیرند. آموزش بین المللی همچنین می تواند فشار والدین را کاهش دهد، که می توانند با معلمان، والدین دیگر و انجمن های مدرسه فرزندانشان راحت تر با زبان خود ارتباط برقرار کنند. انتخاب یک مدرسه محلی، آزاد، خصوصی، دو زبانه یا بین المللی در بلژیک بستگی به یک لیست طولانی از عوامل دارد.

آزمون در مدارس بلژیک

استعداد تحصیلی عمومی فرزند شما – برخی مدارس ممکن است نیاز به آزمون قبل از ورود داشته باشند، به خصوص اگر زبان جدید برای آموزش بکار می رود و یا ممکن است شما در نظر بگیرید که بهترین شیوه آموزش برای یادگیری فرزند شما چیست، زیرا بلژیک طیف گسترده ای از سبک مدارس را ارائه می دهد.

مدت زمان اقامت در بلژیک – کسانی که در بلژیک زندگی می کنند ممکن است یک مدرسه محلی بلژیکی را برای کمک به ادغام فرزند خود در یک فرهنگ جدید و ایجاد دوستی با خانواده های محلی در منطقه خود در نظر بگیرند. کسانی که فقط چند سال در بلژیک اقامت دارند، می توانند مدرسه های بین المللی بلژیک را برای ادامه تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند، تا پیوسته بودن تحصیل فرزندان خود را حفظ کنند و همچنین دسترسی بیشتری به فعالیت های پس از مدرسه و فعالیت های اضافی و امکانات آموزشی مدرسه ای داشته باشند.

موقعیت مکانی شما – از این فهرست مدارس بین المللی در بلژیک، شما می توانید ببینید که بسیاری در شهرهای بلژیکی با جمعیت های بزرگ، به ویژه بروکسل و آنتورپ قرار دارند و شهرهای بزرگ دیگر، انتخابی کمتر از مدارس و مراقبت های کودکان بین المللی ارائه می دهند. بودجه شما – بسیاری از کارفرمایان، آموزش و پرورش را به عنوان بخشی از بسته های جابجایی خود قرار می دهند و یا ممکن است یک موسسه مرتبط داشته باشند که در آن خدمات مراقبت از کودک یا آموزش با تخفیف به کارمندان ارائه می شود، بنابراین درباره این مورد با کارفرمای خود بررسی کنید.

آینده تحصیلی فرزندتان – ممکن است فرزندتان را در سیستم آموزشی ثبت نام کنید که مبتنی بر به کالج یا دانشگاه مورد نظرتان باشد، یا اینکه به فرزندتان کمک کند که بتواند وارد دانشگاه انگلیسی یا آمریکایی شود، یا حتی برنامه آموزش مقدماتی بین المللی (IPC) که منجر به مدرک کارشناسی بین المللی (IB) می شود، یک گواهینامه که به طور گسترده ای به عنوان مدرک پذیرش دانشگاه در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

بعضی از مدارس بین المللی در بلژیک، آموزش مقدماتی بین المللی (IPC) را که منجر به اخذ مدرک بین المللی (IB) می شود را آموزش می دهند، یک مدرک رسمی دارای شناخت بین المللی که اجازه ورود به طیف گسترده ای از کالج ها و دانشگاه های بین المللی را می دهد. در بعضی از این مدارس بین المللی شما همچنین می توانید گزینه هایی برای آماده شدن برای آزمون متوسطه آمریکایی یا بریتانیایی پیدا کنید.

مدارس اروپایی در بلژیک

در مدارس اروپایی، مدرک لیسانس اروپایی ارائه شده است که یک دیپلم است که توسط همه کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا و برخی از دانشگاه ها در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته است و حق دسترسی دانش آموزان را به هر دانشگاه اروپایی تضمین می کند. بروکسل دارای چهار مدرسه اروپایی است که در اوکل، والوو، اکسل و لیکن قرار دارند. آنها موسسات رسمی آموزشی هستند که مشترکا توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) کنترل می شوند و به عنوان نهادهای عمومی در نظر گرفته می شوند.

مدارس اروپایی در بلژیک

هر سیستم مدرسه اروپایی متشکل از دو سال آموزش ابتدایی (مهد کودک / پیش دبستانی)، پنج ساله ابتدایی و هفت سال تحصیلات متوسطه است. برنامه درسی در تمام چهار مدرسه مشابه است و توسط هیئت اتحادیه اروپا کنترل می شود. تحصیلات متوسطه توسط امتحانات مدرک کارشناسی اروپا در پایان سال 7 تأیید می شود.

گواهی اعطا شده در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین در تعدادی از کشورهای دیگر به طور کامل به رسمیت شناخته شده است. مدرسه اروپایی بروکسل I در اوکل دارای حدود 3100 دانش آموز است، در حالیکه مدارس اروپایی در والوو (بروکسل II) و اکسل (بروکسل III) حدود 3000 دانش آموز دارند و مدرسه جدیدتر در لکنن (بروکسل IV) دارای 1500 دانش آموز است.

مدرسه اروپایی مول رد بلژیک

مدرسه اروپایی در مول، آموزش و پرورش چند زبانه و بین المللی را تا 800 دانش آموز فراهم می کند. مراقبت از سنین 3-18 سال، مدرسه مهد کودک، سیستم های ابتدایی متوسطه را برای بیش از 50 ملیت ارائه می دهد. از سه سالگی، کودکان از بخش زبان خود (انگلیسی، هلندی، فرانسوی یا آلمانی) شهریه دریافت می کنند و از سن شش سالگی، کودکان می توانند زبان دوم را یاد بگیرند. دانش آموزان تا پایان دوره های تحصیلات متوسطه این امکان را دارند تا تا پنج زبان را فرا بگیرند که به طور عمده توسط زبان مادری تدریس می شود.

برنامه درسی توسط وزارتخانه های آموزش و پرورش 28 کشور عضو اتحادیه اروپا تضمین شده است. موضوعات عمومی شامل ریاضیات، علوم، تاریخ، جغرافیا، اخلاق / مذهب و تربیت بدنی هستند و در سال های بعد دانشجویان گزینه های بیشتری از قبیل موسیقی و اقتصاد دارند و تعدادی از این دروس به اولین زبان خارجی دانش آموز (انگلیسی / فرانسوی یا آلمانی) تدریس می شوند.

دانش آموزانی که در پایان سال هفدهم تحصیلات متوسطه اروپایی را به پایان برسانند، موفق به کسب مدرک کارشناسی اروپا می شوند، این گواهی را دریافت می کنند که بیش از 97 درصد دانش آموزان آن را دریافت می کنند. مدرک کارشناسی اروپا توسط تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بسیاری از دانشگاه ها در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته است و دانش آموزان حق دسترسی به هر دانشگاه یا موسسه عالی اروپایی را دارند.

مدرسه بین المللی بروکسل در بلژیک

مدرسه بین المللی بروکسل (ISB) که در سال 1951 تاسیس شد، یک مدرسه روزانه است که دانش آموزان را از مهدکودک تا کلاس 13 ثبت نام می کند. تقریبا 1500 دانش آموز از 70 کشور وجود دارد که حدود 75 درصد دانش آموزان از اروپا و ایالات متحده هستند. خدمات اتوبوس برای دانش آموزانی که در منطقه بزرگتر بروکسل زندگی می کنند، در دسترس است.

ISB برنامه آموزشی زمینه های مشترک (Common Ground Curriculum) را توسعه داده است، که یک چارچوب آموزشی برای آماده سازی دانش آموزان برای دریافت دیپلم IB است. این مدرسه توسط انجمن ایالت های میانه کالج ها و مدارس متوسطه و شورای مدارس بین المللی (CIS) تأیید شده است. دوره های آموزشی پیشرفته ارائه شده است، که دانش آموزان را برای پذیرش کالج و دانشگاه در سراسر جهان آماده می کند. ISB همچنین دارای یک برنامه آموزش ویژه برای دانش آموزان دارای عقب ماندگی ذهنی است.

نسبت آموزگاران به دانش آموزان 8: 1 است، متوسط کلاس 20 دانش آموز است و انگلیسی، زبان آموزش است. زبان فرانسوی در تمام کلاس های ابتدایی در مهد کودک تدریس می شود، در حالی که انگلیسی به عنوان زبان اضافی برای دانش آموزان غیر بومی تدریس می شود. بسیاری از فعالیت های فوق برنامه در دسترس است، از جمله نمایش، گروه موسیقی، روزنامه نگاری، سخنرانی و بحث. بسیاری از امکانات ورزشی در محوطه دانشگاه، از جمله میدان فوتبال آمریکا و تئاتر وجود دارد. یک انجمن خانواده فعال وجود دارد و همچنین در ماه جولای، ISB یک مدرسه تابستانی را اداره می کند.

مدرسه بین المللی واترلو در بلژیک

این مدرسه طول دوره سنی دو تا دوازده سالگی را به خود اختصاص می دهد. این مدرسه در جنوب بروکسل واقع شده است و امکانات متنوعی از جمله سالن ورزشی چند منظوره و زمین های گسترده جنگلی را ارائه می دهد. این مدرسه در حال حاضر دارای 190 دانش آموز از 42 ملیت مختلف است که از اندازه های کوچک کلاس لذت می برند. IPC پیش دبستانی و ابتدایی را ارائه می کند، در حالی که برنامه های درسی متوسطه و دبیرستان دانش آموزان را برای مدرک عمومی بین المللی آموزش متوسطه (IGCSE) و بعد از آن امتحانات بین المللی کمبریج آماده می کنند.

مدرسه بین المللی واترلو در بلژیک

ISF واترلو، اولین گوگل برای تحصیل در بلژیک است، در حالیکه همه معلمان در سال 2015 دارای گواهینامه گوگل شدند. دانش آموزان از طریق پلت فرم گوکل مدرسه به منابع آموزشی مانند نت بوک های گوگل کروم، تبلت ها و همچنین وایت بردهای محاوره ای، که در هر کلاس درس نصب شده است، دسترسی دارند. ISF واترلو همچنین سطح بین المللی A را برای دانش آموزان 17-18 ساله ارائه می دهد. زبان فرانسه در تمام سطوح تدریس می شود، بورس تحصیلی در دسترس است و شبکه ای از اتوبوس های مدرسه به بسیاری از مناطق بروکسل وصل هستند.

مدرسه بین المللی آنتورپ در بلژیک

مدرسه بین المللی آنتورپ (AIS) که در سال 1967 تاسیس شده است دارای سابقه طولانی در زمینه برتری تحصیلی است و آموزش بین المللی در سطح جهانی را به زبان انگلیسی به کودکان 18 تا 18 ساله ارائه می دهد. AIS افتخار دارد که برنامه دیپلم بین المللی مدرک کارشناسی (IB)، برنامه سال های میانی بین المللی IB و برنامه سال های ابتدایی (PYP) را ارائه می دهد. با نمایندگی 40 ملیت، AIS یک رویکرد جامع و شخصی برای تدریس با انواع مختلفی از فعالیت های اضافی مانند ورزش، هنر و سفرهای کوتاه علمی را ارائه می دهد.AIS به طور کامل توسط انجمن مدارس و کالج های نیوانگلند و شورای مدارس بین المللی تأیید شده است. AIS دارای یک برنامه لپ تاپ BYOD (وسیله خود را بیاورید) است.

مدرسه بین المللی مونتگومری در بلژیک

مدرسه بین المللی مونتگومری یک مدرسه خصوصی دو زبانه است که برنامه IB را ارائه می دهد. این مدرسه تنها در بلژیک است که برنامه غربالگری را با 50 درصد دوره های آموزشی به زبان فرانسه و 50 درصد دیگر به زبان انگلیسی تدریس می کند. آنها همچنین برنامه ای با دستورالعمل کامل فرانسه برای دانش آموزانی که مایل به دریافت CESS (دیپلم بلژیک) هستند، ارائه می دهند.

برنامه درسی برای کمک به دانش آموزانی است که هنوز تسلط کامل بر زبان انگلیسی پیدا نکرده اند، به سرعت مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود می بخشد و دانشجویان را برای امتحانات IB ، و همچنین برای آزمون مرکزی هیئت منصفه توسط Communaute Francaise آماده می کند. این مدرسه دارای حداکثر 200 دانش آموز است و حس داشتن خانواده را برای دانش آموزان و معلمان فراهم می کند. هر کلاس دارای حداکثر 12 دانش آموز است تا امکان آموزش شخصی برای هر دانش آموز فراهم شود. مدرسه بین المللی مونتگومری یک مدرسه ابتدایی با یک برنامه دو زبانه را در سپتامبر 2016 باز کرده است.

مدرسه بین المللی سنت جان در بلژیک

مدرسه بین المللی St. John توسط انجمن کشورهای میانه و شورای اروپا برای مدارس بین المللی تأیید شده است. مدرسه دیپلم IB را همراه با برنامه های مرتبط با دوره های ابتدایی (PYP) ارائه می دهد. دیپلم دبیرستان آمریکایی و امتحان های پیشرفته جایگزینی نیز در دسترس هستند. این مدرسه در سال 1964 بر پایه ارزشهای مسیحی تأسیس شد و امروز دانشجویان را از بیش از 60 کشور و از همه ادیان می پذیرد. این مدرسه دارای یک رکورد عالی دانشگاهی است که بیش از 95 درصد فارغ التحصیلان آن به دانشگاه می روند.

خدمات پشتیبانی از کودکان با نیازهای یادگیری ویژه مراقبت می کند. زبان فرانسوی هر روزه از سن سه سالگی تدریس می شود و زبان های آلمانی و اسپانیایی از سن 13 سالگی ارائه می شوند. این مدرسه دارای بسیاری از فعالیت های ورزشی و فوق برنامه، هنرهای نمایشی و یادگیری کامپیوتری است. آموزش گسترده ی سنت جان نیز تاکید بر روی نمایش نامه، رقص، موسیقی و هنرهای تجسمی دارد.

مدرسه در 15 کیلومتری جنوب بروکسل و پنج دقیقه از میدان جنگ ناپلئون و در ساختمان های مدرن در منطقه ای آرام و مسکونی قرار دارد. خدمات اتوبوس برای مناطق بزرگتر بروکسل در دسترس است. برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان که نیاز به پانسیون دارند، مدرسه لیستی از والدین آماده برای میزبانی دانش آموزان را فراهم می کند. هزینه سالانه از 12،900 یورو تا 28،900 یورو متفاوت است.

مدرسه بین المللی گنت در بلژیک

این مدرسه تنها مدرسه بین المللی است که آموزش زبان انگلیسی را در شرق و غرب فلاندرز ارائه می کند. مدرسه بین المللی گنت (ISG) در سال 2012 افتتاح شد و تحصیلات بین المللی را به زبان انگلیسی به خصوص برای بچه های مهاجران، کارمندان خارجی بلژیک و بلژیکی هایی که آموزش های بین المللی برای فرزندان خود را ترجیح می دهند، فراهم می کند. آموزش كيفی هدف اصلی مقطع ابتدايی است، كه مطابق با IPC است.

مدرسه بین المللی گنت در بلژیک

این مدرسه کودکان دو و نیم ساله تا دوازده ساله را می پذیرد و برنامه های راهنمایی و دبیرستان را بعدا اضافه خواهد کرد. این کلاس دارای 15 دانش آموز در هر کلاس می باشد و گروه دانشجویی 30 ملیت مختلف را تشکیل می دهد. این مدرسه با مدرسه محلی کلین ایکاروس برای به اشتراک گذاشتن محوطه ساختمانی و خدمات، از جمله تمام امکانات مورد انتظار شما از یک محیط یادگیری با کیفیت بالا، کار می کند. ISG در قلب شهر و نزدیکی پارک سیتادل قرار دارد. این ساختمان بخشی از پردیس Ledeganck از کالج دانشگاه گنت است که همچنین دارای یک دپارتمان آموزش معلم است.

مدرسه بین المللی لووان در بلژیک

مدرسه بین المللی لووان، واقع در شهر چند فرهنگی لووان (ISL)، در فاصله 20 کیلومتری با ماشین (یا حمل و نقل عمومی) از بروکسل قرار دارد، مدرسه بین المللی لووان آموزش پیش دبستانی و ابتدایی برای کودکان دو و نیم ساله تا 11 ساله را ارائه می دهد. ISL در سال 2017 افتتاح شد و آموزش مبتنی بر برنامه درسی IPC را فراهم می کند که آموزش بین المللی و علمی را با تأکید بر رشد شخصی، خلاقیت و احترام به تنوع همراه می کند.

تمام درس ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند، اما کودکان همچنین درس ها را به زبان هلندی دریافت می کنند، و فرانسه به برنامه های درسی متوسطه اولیه اضافه شده است. ISL نه تنها بر روی کیفیت عالی آموزش های بین المللی تمرکز می کند، بلکه همچنین ایجاد یک محیط گرم و دوستانه برای کودکان تا با کشور جدید خود هماهنگ شوند و اطمینان از اینکه فرهنگ اصلی آنها محترم شمرده می شود.

مدرسه آمریکایی بروکسل در بلژیک

مدرسه آمریکایی بروکسل (BAS) یک مدرسه واحد است که از کودکستان تا کلاس 12 را به 270 دانش آموز از 15 ملیت ارائه می دهد. مدرسه در کمربند سبز اطراف بروکسل واقع در شهر Sterrebeek واقع شده است. BAS همچنین پیش دبستانی برای کودکان دارای معلولیت، و همچنین یک برنامه آموزشی ویژه در سراسر آموزش و پرورش ارائه می دهد. آنها خدمات سخنرانی و شغلی، دوره های کاریابی پیشرفته و فعالیت های مختلف پس از مدرسه مانند ورزش و باشگاه ها را ارائه می دهند. سرویس مبادله نیروی هوایی ارتش روزانه در کافه تریای مدرسه غذای گرم را فراهم می کند.

مدرسه بین المللی SHAPE در بلژیک

این مدارس آموزش و پرورش را برای وابستگان پرسنل نظامی و غیرنظامیان در ستاد مشترک نیروهای متحد اروپا (SHAPE)، موسسه نظامی ناتو فراهم می کند. SHAPE به طور معمول در برنامه های درسی عادی و فوق برنامه آمریکایی با دوره های پیشرفته تحصیل، انگلیسی به عنوان زبان دوم و کلاس های افتخاری را ارائه می کند. م SHAPE دارای مدرسه متوسطه و دبیرستان جداگانه است. انگلیسی آمریکایی زبان اصلی آموزش است و جمعیت دانش آموزان از 18 ملیت تشکیل شده است.

مدرسه های بین المللی انگلیسی در بلژیک

چند مدرسه برتانیایی در بلژیک برای انتخاب وجود دارد، که عمدتا در شهرهای اصلی بلژیکی واقع شده اند و طیف گسترده ای از آموزش انگلیسی را از مهد کودک به مدرسه متوسطه ارائه می دهند:

  • پیش دبستانی / خردسالان: 18 ماه تا 2.5 سال
  • کودکستان مهد کودک: 3 تا 5 سال
  • پذیرش: 4 تا 5 سال
  • ابتدایی: 5 تا 11 سال
  • دبیرستان متوسطه

مدرسه های بین المللی انگلیسی در بلژیک

مدرسه بین المللی داوینچی یک مرکز برگزاری آزمون برای امتحانات بین المللی کمبریج است که آموزش های لازم را برای کودکان 2.5 تا 18 ساله با استفاده از برنامه درسی بریتانیا ارائه می دهد. یک رویکرد شخصی قوی با حداکثر 16 دانش آموز در هر کلاس وجود دارد. فعالیت های فوق برنامه شامل هنر، موسیقی، اسب سواری، شنا، باله، پروژه های اجتماعی و فرهنگی است. زبان هلندی از کلاس 1 و فرانسوی از کلاس 3 تدریس می شود. دانش آموزان برای آزمون های مرحله اصلی 1 و 3، IGCSE و سطح A، برای ورود به دانشگاه های سراسر جهان آماده می شوند. حدود هزینه ها از 11،550 یورو تا 20،213 یورو است.

مدرسه بین المللی DY Patil در بلژیک

این مدرسه در سال 1979 تاسیس شد و بخشی از یک گروه بیش از 178 مدرسه، دانشگاه و مؤسسات در سراسر جهان است. این مدرسه برنامه درسی بین المللی برای دوره های 2.5 تا 18 ساله ارائه می دهد، که شامل یک رویکرد منحصر به فرد برای برنامه دیپلم IBاست. تحصیلات عمدتا به زبان انگلیسی انجام می شود، گرچه هلندی و فرانسوی نیز ارائه می شوند. این مدرسه دارای جمعیت دانش آموزی گسترده ای از بیش از 15 ملیت، دارای یک برنامه یادگیری و برنامه نوآوری جهانی است.

این مدرسه همچنین مربیگری حرفه ای، پشتیبانی آموزشی، برنامه توسعه و فعالیت های برنامه درسی را فراهم می کند. این مدرسه بین بروکسل و آنتورپ با خدمات اتوبوس روزانه از مکان های مختلف قرار گرفته است و این مدرسه دارای خدمات پس از مدرسه و هزینه های رقابتی دارد. داشتن اعتبار از جانب شورای مدارس بین المللی، باعث حصول اطمینان از رعایت استانداردهای حاکمیت، مالی و آموزشی است.

مدارس بین المللی BEPS در بلژیک

BEPS کودکان 2.5 تا 14 ساله را ثبت نام می کند، 220 کودک از 40 کشور در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند و یک برنامه درسی بین المللی به زبان فرانسه در همه سطوح آموزش داده می شود. بعضی از کودکان برای امتحان ورودی مشترک انگلستان آماده می شوند. سالن شنا، امکانات کامپیوتر و کلاس های نجاری برای کودکان بزرگتر نیز در دسترس است، به علاوه خدمات پس از مدرسه و باشگاه ها نیز وجود دارد. این مدرسه عضو شورای مدرسه های بین المللی (ECIS) و شورای مدارس زبان انگلیسی در Benelux (CESSIB) است. خدمات اتوبوس مدرسه در دسترس است. هزینه های مدرسه سالانه از 15،900 یورو (پیش دبستانی) تا 24،300 یورو است.

آکادمی جوانان بریتانیایی در بروکسل بلژیک

این آکادمی یک مدرسه ابتدایی مستقل است که کودکان 3 تا 11 ساله را آموزش می دهد و در حال حاضر حدود 350 دانش آموز دارد. تدریس ابتدایی مبتنی بر برنامه درسی ملی بریتانیا است و برنامه آموزشی گسترده ای را ارائه می دهد. با توجه به اندازه كوچك كلاس ها و توجه فردی به دانش آموزان، کودکان برای پيشرفت در يادگيری و موفق شدن در محیطی که برای آنها ارزش قائل است، تشویق می شوند. برنامه های قوی زبان فرانسه و موسیقی وجود دارد، امکانات عالی فناوری اطلاعات، تامین نیازهای ویژه و طیف وسیعی از فعالیت های اضافی را فراهم می کند. هزینه سالانه از 15،438 یورو به 19،211 یورو می رسد.

مدرسه بریتانیایی بروکسل بلژیک

مدرسه بریتانیایی بروکسل (BSB)، مدرسه ای کاملا بین المللی است که دارای 1350 دانش آموز از 70 ملیت است. BSB تنها مدرسه در بلژیک است که سه مسیر پیش دانشگاهی را ارائه می دهند: سطح A، IB و دوره های فنی و حرفه ای BTEC در کسب و کار، مهمانداری و ورزش. این مدرسه در سال 1970 افتتاح شد، یک محوطه 10 هکتاری است که در کنار جنگل ها و دریاچه ها قرار دارد و موزه سلطنتی آفریقای مرکزی در نزدیکی آن است و در فاصله 20 دقیقه ای با ماشین از شهرهای بروکسل و لوان قرار دارد.

مدرسه بریتانیایی بروکسل بلژیک

یک برنامه دو زبانه زبان فرانسه و انگلیسی در حال شروع در مدرسه ابتدایی است، در حالی که دانش آموزان دبیرستان این امکان را برای مطالعه طیف گسترده ای از زبان ها از آلمانی تا روسی دارند. BSB دارای انگلیسی اختصاصی به عنوان یک زبان اضافی (EAL) است که پشتیبانی EAL برای غیر انگلیسی زبانان و دوره های زبان انگلیسی برای کودکان که به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند. BSB یک برنامه درسی مبتنی بر بریتانیایی را برای دانش آموزان 3-16 ساله ارائه می دهد و دارای امکانات متنوعی برای یادگیری خلاقانه و فنی و فعالیت های اضافی است.

مدرسه بین المللی انگلیسی بروکسل بلژیک

BISB تحصیلات ابتدایی بریتانیایی را با کیفیت بالا به کودکان انگلیسی زبان 2 تا 5 تا 11 ساله ارائه می دهد. این مدرسه در نزدیکی ناتو و شومان در مرکز ساختمان دو طبقه با شکوهی قرار دارد که شامل شش کلاس بزرگ، مجموعه کامپیوتری و زمین بازی بزرگ است. مدرسه به آرامی در حال رشد است و در حال حاضر 120 دانش آموز از 30 ملیت وجود دارند. تمام کارکنان تمام وقت یا انگلسی هستند یا تحت آموزش بریتانیایی قرار گرفته اند. فرانسوی بخشی از برنامه درسی در همه سطوح است و طیف گسترده ای از فعالیت های فوق برنامه درسی وجود دارد.

مدارس خصوصی و دوزبانه در بلژیک

والدین همچنین می توانند فرزند خود را در مدارسی ثبت نام کنند، که تحصیلات دو زبانه ارائه می کند یا در مدرسه ای که برنامه درسی و زبان کشور دیگری را آموزش می دهد. بین المللی در بلژیک شبیه آموزش و پرورش در فرانسه، آلمان، ژاپن و کشورهای اسکاندیناوی، و همچنین سایر سیستم های آموزشی مانند مدارس روش و مدارس یهودی در بلژیک است. مدرسه اگنس یک مدرسه روزانه مستقل است که آموزش دو زبانه (فرانسوی / انگلیسی – فرانسوی هلندی) را در قالب چارچوب کاتولیک برای دختران و پسران بین 2 تا 11 ساله ارائه می دهد.

اصول اخلاقی کاتولیک بر تمام جنبه های مدرسه تأثیر می گذارد و بر اساس منشور اصول آموزشی بر نقش مهم والدین به عنوان مربیان اصلی فرزندان خود تأکید دارد. مدرسه آگنس در قلب بروکسل واقع شده است. مدرسه دارای کلاس های بزرگ و پر انرژی است. زمین بازی بزرگ، دو منطقه ماشین آلات بازی (یکی برای مدرسه و یکی برای مهد کودک) وجود دارد. مدرسه از زمین های شهری برای درس های ابتدایی استفاده می کند.

مدرسه Athénée Ganenou در ّلزیک

این مدرسه لیبرال یهودی با زبان آموزشی فرانسه از دانش آموزان از مهد کودک تا دبیرستان استقبال می کند. آنها همچنین یک مهدکودک برای بچه های سه ماهه دارند. برنامه آموزش یهودیان مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورش در بلژیک توصیه می شود و کودکان را از قبل از مهد کودک تا دبیرستان آموزش می دهد.

مدرسه بین المللی Deutsche Schule در بروکسل، مهد کودک آلمانی را برای کودکان 3 تا 4 ساله و پیش دبستانی را برای کودکان 5 ساله فراهم می کند. مدارس ابتدایی و متوسطه آنها برنامه های کامل آلمانی را ارائه می کنند و منجر به کسب مدرک تحصیلی در آلمان می شوند؛ Haupt-und Realschulabschluss و Abitur (ورود به دانشگاه). این مدرسه تقریبا 700 دانش آموز دارد و یک سرویس اتوبوس در دسترس است. هزینه های سالانه از 9100 یورو به 12،780 یورو می رسد.

مدرسه ژاپنی بروکسل بلژیک

این مدرسه دارای برنامه درسی ژاپنی با سال تحصیلی از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه مارس است. کلاس های ابتدایی برای دانش آموزان 6 تا 12 ساله و سه کلاس متوسطه برای دانش آموزان تا 15 ساله است. حدود 300 دانش آموز وجود دارد و متوسط هر کلاس 20 دانش آموز است. مدرسه ژاپنی بروکسل تنها مدرسه بین المللی ژاپن در بلژیک است.

مدرسه ژاپنی بروکسل بلژیک

تعطیلات آخر هفته اضافی مدرسه (160 دانش آموز) در صبح روز شنبه، کودکان ژاپنی را به تحصیل در مدارس دیگر برای کسب فرهنگ ملی و ادبیات می رساند. این مدرسه برای دانش آموزان 6 تا 15 ساله در دسترس است. مدرسه Lycée Français Jean Monnet یک مدرسه فرانسوی است که حدود 2000 دانش آموز از 65 کشور دارد.

مدرسه اسکاندیناوی بروکسل بلژیک

این مدرسه در سال 1973 تأسیس شد، این مدرسه آموزشی در شمال اروپا با مشخصات بین المللی را فراهم می کند. SSB توسط دولت سوئد، نروژ و فنلاند به رسمیت شناخته شده است و عضو شورای اروپا مدرسه بین المللی (ECIS) است. برنامه های درسی اسکاندیناوی به سوئدی، نروژی، فنلاندی، دانمارکی و ایسلندی و همچنین IB ارائه می شود. آموزش دو زبانه در تمام سطوح ارائه شده است. مدرسه دارای امکانات جدید و مجهز است: سالن ورزشی، آزمایشگاه های علمی، Mediatec و اتاق کامپیوتر.

SSB آموزش و پرورش را از مهد کودک در 2.5 سالگی تا 19 سالگی فراهم می کند. زبان فرانسوی از سه سالگی و زبان انگلیسی از شش سالگی تدریس می شود. دانش آموزان متوسطه و IB می توانند در محوطه مدرسه در Château d ‘Argenteuil پانسیون شوند. مدرسه و قلعه در محیط سبز و آرام زیبایی و نزدیک به واترلو واقع شده است.

تعدادی از مدارس ارائه کننده جریانات آموزشی متناوب وجود دارد که تمرکز آن بر تفکر خلاق و توسعه کودک است. یکی از روش های متداول تدریس می تواند در تعدادی از مدارس مونتسوری در بلژیک یافت شود. راه ها و شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک را می توانید از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *