ویزای تحصیلی دانمارک

دانشگاه های کشور دانمارک دارای رتبه خوبی برای ارائه تسهیلات آموزشی هستند، که باعث شده متقاضیان زیادی خواهان تحصیل در این کشور باشند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با داشتن زبده ترین کارشناسان در کلیه امور می تواند بهترین انتخاب برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

جهت دریافت ویزای تحصیل در دانمارک شما باید در یک دوره ی تحصیلی در یک موسسه ی آموزش عالی معتبر در دانماراک پذیرفته شوید. باید بتوانید از عهده ی مخارج خود درطول مدت اقامتتان در این کشور بر ایید. اگر توانایی پرداخت ماهانه مبلغ 6،090 DKK (در سال 2018) را داشته باشید در نتیجه دارایی شما مناسب اقامت در این کشور می باشد. البته در نظر داشته باشید باید این مبلغ را به تعداد ماه هایی که در یک دوره ی آموزشی عالی در دانمارک تحصیل می کنید، افزایش دهید، اما حداکثر 12 ماه.

اگر لازم است به دانشگاه خود هزینه ای پرداخت کنید و شهریه ی ترم اول خود را نیز از پیش واریز کرده اید، احتیاجی به ارائه ی مدارک دیگر برای اثبات تمکن مالی خود ندارید. شما باید بتوانید به زبان منتخب در دوره ی آموزشی خود صحبت کنید و متوجه صحبت های افراد نیز بشوید. همچنین باید بتوانید در حد متوسط به زبان های سوئدی یا دانمارکی یا انگلیسی و یا آلمانی صحبت کنید. محل تحصیل و برنامه آموزشی شما باید تایید شود. موسسه آموزشی مورد نظر شما باید به صورت عمومی تأیید شده باشد. دوره ی آموزشی منتخبتان باید توسط یک مقام دولتی یا موسسه ارزشیابی دانمارک، EVA ، تأیید شود.

اگر متقاضی به تازگی دوران دبیرستان را به پایان رسانده باشد تنها می تواند جهت تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام نماید. با این حال، این قانون برای ورود به دوره هایی که بر اساس آزمون ورودی دانشجو می پذیرند، اعمال نمی شود. تحصیل در دوره ی آموزشی مورد نظر باید به صورت تمام وقت باشد. اگر شما در دوره آمادگی مربوط به یک برنامه ی آموزش عالی پذیرفته شوید و برای شرکت در این دوره لازم باشد بیش از 3 ماه در دانمارک اقامت داشته باشید، می توانید اجازه تحصیل در دانمارک را دریافت نمایید. دوره آمادگی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • وزارت علوم و تحصیلات عالی باید تعیین کنند که حضور در این دوره آمادگی، پیش نیاز ورود به یک برنامه آموزش عالی مشخص هست یا خیر.
  • طول این دوره نباید از 1 سال بیشتر شود.
  • شما باید در آینده در برنامه آموزشی عالی مرتبط به این دوره ی شرکت کنید.

علاوه بر این، شما باید هم زمان الزامات درخواست مجوز اقامت برای تحصیل در یک دوره آموزشی عالی را نیز فراهم کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی دانمارک

اصل پاسپورت، امضا شده و دارای اعتبار حداقل 6 ماه بیش مدت اقامت در کشور دانمارک و حداقل دو صفحه ی خالی به همراه دو کپی رنگی از تمام صفحات. صفحات اصلاح شده در پشت گذرنامه برای ویزاهای دانمارکی مناسب نیستند. گذرنامه باید طی 10 سال گذشته صادر شده باشد. مدارک دیگر به قرار زیر می باشد:

  • تکمیل فرم تقاضانامه ی ویزای دانمارک
  • عکس پرسنلی، یک قطعه عکس تازه چاپ شده ی 2 در 2 پاسپورتی، رنگی، تمام رخ با پشت صحنه ی سفید. شما می توانید به جای ارائه ی فیزیکی عکس پاسپورتی ،عکستان را در سایت بارگذاری کنید.
  • دعوتنامه ی رسمی، نامه پذیرش که نشان دهد تقاضای شما جهت تحصیل در یک دانشگاه یا موسسه ی دانمارکی مورد پذیرش قرار گرفته است.

اگر متقاضی کمتر از 18 سال سن دارد، باید گواهی رسمی ای ارائه دهد که توسط هر دو والدین امضا شده باشد و نشان دهد که انان با اقامت متقاضی در دانمارک را موافق می باشند. اگر در مدرسه شبانه روزی ثبت نام نکرده باشد ، والدین باید بطور واضح اعلام کنند متقاضی که در کجا و با چه کسی در دانمارک زندگی خواهد کرد. اگر متقاضی می خواهد در دبیرستان دانمارکی و یا در دوره های تحصیلات عالی دانمارکی زبان شرکت کند و باید شهریه ی تحصیلی بپردازد یا یک بورس تحصیلی دولتی دانمارک (پرداخت هزینه تحصیل و هزینه های زندگی) قرار گرفته است، متقاضی نیازی به ارائه گواهی مالی ندارد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی دانمارک

اگر می خواهد در دوره های تحصیلی عالی شرکت نماید و ملزم به پرداخت شهریه نمی باشد و به وی بورس تحصیلی دولتی دانمارک تعلق نگرفته باشد، متقاضی باید مدرکی ارائه دهد که بتواند توانایی مالی خود را در طول دوران تحصیلش در دانمارک را اثبات نماید. گواهی بانک باید آخرین نباید قدیمی باشد باشد و حساب کاربری به نام متقاضی باشد. اگر تحصیلات متوسطه و اقامت توسط یک سازمان مبادله ای که توسط اتحادیه اروپا تایید شده باشد، انجام نمی شود، باید مستنداتی مبنی بر اینکه متقاضی تحصیلات متوسطه اش را در کشور خود آغاز کرده است و پس از اقامت دائم در دانمارک تحصیلاتش را ادامه خواهد داد، ارائه شود.

مستندات باید توسط مدرسه متقاضی و در کشور مبدا صادر شود و باید تاریخ شروع تحصیل در دوره ی متوسطه در کشور دانمارک و همچنین تاریخ پایان این دوره در این مستندات ذکر شود. مستندات باید توسط مدرسه در کشور اصلی صادر شود و باید عنوان شود که محل ادامه ی تحصیل متقاضی در کشور دانمارک مشخص و تضمین شده می باشد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی دانمارک

به طور متوسط روند بررسی مدارک و تصمیم بر صدور ویزای تحصیلی حدود 60 روز زمان میبرد که این مدت زمان با توجه به کشور مبدا و شرایط متقاضی ممکن است کم یا زیاد شود.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

کشور های خارج از شهروندی اتحادیه اروپا باید مبلغی در حدود 189 یورو جهت درخواست ویزا پرداخت کنند و هزینه سرویس و خدمات 18 یورو می باشد که البته این مبالغ با توجه به کشور مبدا دانشجو و نوع ویزای درخواستی و همچنین زمان درخواست متغیر خواهد بود و باید به صورت نقدی پرداخت شود.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

شرایط دریافت ویزای همراه در دانمارک

شما باید بتوانید مستنداتی را که نشان دهد به همسرتان مرتبط هست ارائه دهید.این مستندات می تواند گواهی ازدواج، گواهی تولد یا موارد مشابه باشند. علاوه بر این، شرایط دیگری نیز باید رعایت شوند، شما باید گذرنامه معتبر داشته باشید. اگر ازدواج شما به طور رسمی ثبت نشده است باید با همسرتان در گذشته حداقل یک سال و نیم تا دو سال به طور مشترک زندگی کرده باشید و این زندگی مشترک باید ثبت شده باشد. برای مثال با ارائه قراردادهای اجاره ، بیمه نامه ها، صورت های مالی مشترک یا اسناد مشابه.

برای انکه بتوانید به سرعت و به محض آن که با همسرتان ازدواج کردیداجازه اقامت دانمارک را در یافت کنید باید ازدواج شما در قانون دانمارک شناخته شده باشد. ازدواج خارجی در صورتی شناخته شده نیست که :

  • یک یا هر دو طرف در زمان ازدواج زیر هجده سال سن داشته اند.
  • ازدواج در شرایطی ثبت شده باشد که هیچکدام از طرفین در محضر حضور نداشته اند.

اگر پدر و مادر فرزند حق سرپرستی مشترک داشته باشند و اگر تنها یکی از والدین قصد داشته باشد با فرزندشان در دانمارک اقامت داشته باشند، والدین دیگر باید اجازه دهد که کودکشان به دانمارک سفر کند. همسرتان که در دانشگاه دانمارک مشغول به تحصیل است باید قادر باشد از نظر مالی از شما حمایت کند. شما مجاز به دریافت مزایای تحت مربوط قانون فعالان اجتماعی نیستید. مزایای تحصیل در دانمارک را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *