تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

دانمارک یکی از محبوب ترین کشورها، برای تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی از سوی دانشجویان خارجی می باشد. این کشور در اروپا واقع شده و از هزینه پایین تحصیل، دوره های تحصیلی با کیفیت بالا و به زبان انگلیسی و روش های جدید آموزشی برخوردار است. استانداردهای عالی برای زندگی و تنوع موضوعی در دوره های آموزشی، دانشگاه های دانمارک را به یکی از مکان های پر تقاضا برای تحصیل دانشجویان خارجی نموده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

سیستم آموزش عالی جهت تحصیل در دانمارک برای دانشجویان بین المللی مجموعه ای گسترده ای از فرصت ها ارائه می دهد که بیش از 600 برنامه را به زبان انگلیسی تدریس می کند.این که شما قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ، فارغ التحصیل کارشناسی و یا مدرک حرفه ای دارید، گزینه های زیادی را خواهید یافت. با این حال، بر خلاف برنامه های تحصیلی ارائه شده در سایر کشورهای اروپایی، دیپلم اعطا شده توسط دانشگاه های دانمارک ممکن است معادل دقیق ایالات متحده را نداشته باشد.

ضروری است که اهداف دراز مدت خود را در نظر بگیرید و به طور کامل در مورد مراحل مختلف تحصیلی تحقیق کنید. در دانمارک چهار نوع موسسات آموزش عالی وجود دارد: دانشگاه ها، کالج های دانشگاهی، موسسات آموزش عالی هنری و مدارس آموزش و پرورش هستند . قبل از تصمیم گیری در مورد مدرسه، باید تصمیم بگیرید که آیا شما به عنوان یک حرفه ی (“کاربردی”) یا به عنوان یک امتیاز تحصیلی (“تحقیق”) برای ادامه تحصیلات عالی تحصیل کنید.

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که مایل به ورود به نیروی کار ، برنامه های آکادمیک ۲ ساله (AP) مناسب هستند . برنامه سال سوم کارشناسی دانشگاه، دانشجویان را با مبانی ضروری برای پیگیری تحصیلات تکمیلی آماده می کند. برنامه سال چهارم کارشناسی حرفه ای برای دانشجویان آموزش مهارت های حرفه ای مانند پرستاری، مهندسی یا علوم رایانه ای است و قصد دارد پس از فارغ التحصیلی وارد نیروی کار شوند.

برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تصمیم بسیار ساده است. دانشگاه های دانمارک به داوطلبان یک نوع دیپلم کارشناسی ارشد اعطا می کنند . پس از اتمام این دوره دو ساله، دانشجویان آماده ورود به بازار کار و یا ادامه تحصیل در رشته Ph.D می شوند .در دانمارک، تحقیق استاندارد- برنامه Ph.D متشکل از سه سال برای تکمیل و نیاز به دانشجویان برای تکمیل 3 سال و نیاز به دانش آموزان برای شرکت در پژوهش و آموزش مستقل و همچنین کمک به همکاران در موسسات پژوهشی خارجی است.

شرایط پذیرش بسته به برنامه، متفاوت است. دانشجویان بین المللی واجد شرایط پذیرش تا زمانی می باشند که مدارک تحصیلی آنها معادل معدل ورود به دانمارک باشد. دولت دانمارک، دانشجویانی را که وارد دانشگاه دانمارک از ایالات متحده هستند مشخص می کند که باید حداقل یکی از موارد زیر را داشته باشند :

  • دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان + ۱ سال تحصیلی عالی ( مانند ، مطالعات کالج در موضوعات مرتبط با رشته تحصیلی ) یا مطالعات تکمیلی معادل باشند.
  • دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان +۳ تست جایگزین پیشرفته در موضوعات علمی باشند.
  • دیپلم معارف دبیرستان GED) 1) سال تحصیلات عالی (مانند مطالعات کالج در آکادمیک مربوطه) یا تحصیلات تکمیلی معادل آن باشند .

دانشگاه های انگلیسی زبان دانمارک

کشور دانمارک مشهور به مصرف گوشت خوک و سایر غذاهای خوشمزه است که برای گردشگران بسیار جالب است. این کشور نه تنها دارای مکان های عالی برای غذا خوردن است، بلکه دارای بسیاری از دانشگاه های عالی برای دانشجویان بین المللی است. بیایید برای مروری به هفت دانشگاه انگلیسی در دانمارک برای دانشجویان بین المللی بپیوندیم.

دانشگاه های انگلیسی زبان دانمارک

بهترین دانشکده های انگلیسی در دانمارک برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه کپنهاگ Copenhagen به عنوان شماره یک دانشگاه در کشور دانمارک شناخته شده است و فارغ التحصیلان آن چندین جایزه نوبل را برای دستاوردهای خود به دست آورده اند. به دلیل وجود دانشجویان بین المللی، تعداد زیادی از دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. از آنجا که تعداد مبادلات تغییر می کند، تعداد دانشجویان از کشورهای بین المللی سال به سال افزایش می یابند.

مباهات از قرار دادن آن در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، دانشگاه آرهوس Aarhus یک دانشگاه دولتی است که توسط استادان آموزش داده می شود که به طور فعال در تحقیقات شرکت دارند. با توجه به تحقیقات فعال آنها، دانشجویان دانشگاه آرهوس Aarhus تحت تاثیر این محیط تحقیقاتی قرار دارند و به فارغ التحصیلان آنها روش های تحقیقاتی با کیفیت بالا را آموزش می دهند.

دانشگاه فنی دانمارک که توسط پدر الکترومغناطیس (Oersted) تاسیس شده است ،همچنان ارزش های خود را با آموزش علوم طبیعی و فنی به دانش آموزان خود حفظ می کند. با توجه به تأکید قوی خود در زمینه علم، دانشگاه فنی دانمارک (DUT) برای آموزش عالی خود در این زمینه مشهور است و همچنان یکی از بهترین دانشگاه های فنی اروپا است.

دانشگاه آلبرگ Aalburg بیشتر شبیه یک کالج هنر لیبرال دارای فضای تعاملی است که تعاملات بسیاری مانند سوالات و پاسخ های بین دانشجویان و استادان ایجاد می کند. تمام دوره ها آموزش داده می شود تا فارغ التحصیلان این دانشگاه به محیط کار خود بسیار سریع سازگار شوند. دانشگاه آلبرگAalburg همچنین به دلیل مشارکت های مختلف بین المللی خود با دانشگاه های بزرگ در سراسر جهان، دانشجویان بین المللی زیادی را در بر می گیرد.

بزرگترین دانشکده در میان دانشکده های دانمارکی است، دانشکده کسب و کار کپنهاگ Copenhagen یکی از بزرگترین دانشکده های کسب و کار در اروپا است و این دانشکده (CBS) به دلیل برنامه های بین المللی و جامعه متنوع، دارای بسیاری از دانشجویان بین المللی است .دانشکده کسب و کار کپنهاگ (CBS)به فارغ التحصیلان و متخصصان آموزش و پرورش برای پیشبرد جامعه کسب و کار در بخش خصوصی ادامه می دهد.

دانشگاه ایالت جنوبی دانمارک یکی از جوانترین و بهترین دانشگاه های تاسیس شده در جهان است . در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است (SPU)برنامه های مختلفی را از پنج دانشکده مختلف ارائه می دهد و حتی اگر این یک دانشگاه جوان است، هنوز رتبه خوبی در کیفیت آموزش دارد.

رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانمارک

موضوعاتی که ممکن است مورد علاقه ی افراد برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک باشد:

  • کشاورزی
  • معماری
  • مدیریت بازرگانی
  • مهندسی عمران
  • طراحی مد
  • فیلم
  • تجارت بین الملل
  • بازاریابی
  • مهندسی مکانیک
  • طراحی محصول
  • آموزش
  • توسعه ی شبکه های اینترنتی

هزینه تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

برای دانشجویان غیر اروپایی، هزینه شهریه با توجه به دانشگاه و زمینه تحصیلی متفاوت می باشد. چنانچه شما دانشجویی از مناطق غیر ازوپایی و یا عضو شهروندی اتحادیه اروپا نیستند، هستید و قصد تحصیل در دانشگاه های دانمارک را داشته باشید، می بایست انتظار شهریه 6000 الی 16000 یورو در سال را داشته باشید. دیگر برنامه های تخصصی تحصیلی تا 35000 یورو در سال هزینه دارند.

هزینه تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

در حالی که در کشوری چون دانمارک می توانید در هر رشته ای که مایل باشید در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، در رشته هایی چون کشاورزی، زبان، طراحی و مهندسی تحصیل نمایید، بعضی از رشته ها هستند که در میان محصلان کشور دانمارک بسیار پرطرفدار می باشند که از جمله آنان می توان به بیزنس، مدیریت و اقتصاد اشاره نمود. هزینه تحصیل بسته به دانشگاه انتخابی متقاضیان متفاوت می باشد. بنابراین بهتر است که نگاهی به استاندارد زمینه های تحصیلی که توسط بهترین دانشگاه ها تنظیم شده اند بیاندازید.

  • هزینه تحصیل دانشگاه آلبورگ در حدود 10000 الی 14000 یورو در سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آرهوس 8000 الی 14000 یورو در سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه دانمارک جنوبی معمولا 6500 الی 14000 یورو در سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشکده کسب و کار کوپن هاین  12500 یورو در سال می باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه تکنولوژی دانمارک در حدود 13500 یورو در سال برای تمامی رشته های تحصیلی می باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه کوپن هاین از 7000 یورو شروع شده و تا 2000 یورو در سال ادامه دارد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه رزکیلد 14000 الی 36000 یورو در سال می باشد.

تحصیل دکترا در دانمارک به زبان انگلیسی

در کشور دانمارک، دانشجویان مقاطع دکترا به عنوان عضوی از دانشکده به حساب می آیند. 9 دانشگاه اصلی در کشور دانمارک در زمینه هنر های تجسمی تا الهیات به دانشجویان خود مدرک دکترا اهدا می نمایند. بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی و تعدادی نیز به زبان دانمارکی ارائه می شوند و متقاضیان ملزم به کسب نمرات قابل قبول در امتحانات مرتبط با این دو زبان می باشند.

با وجود آنکه دانمارک، کشوری کوچک به حساب می آید، اما این کشور به سبب تکنولوژی بالا و اساس علمی صنایع خود در میان 6 کشور برتر تحقیقاتی قرار دارد. بخش اعظم این تحقیقات در دانشگاه ها متمرکز شده است. فرصت های تحصیل در مقطع دکترا معمولا توسط خود دانشگاه ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. همچنین فرصت هایی فراهم می گردند تا این دانشجویان به عنوان اعضای دانشکده نیز به فعالیت بپردازند. به عنوان مثال، چنانچه کارمندی از دانشکده در حیطه تحصیلی شما به تازگی تحقیقاتی انجام داده باشد، شانس شما برای همکاری با او افزایش خواهد یافت.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر وبگاه دانشگاه ها گزینه مناسبی خواهند بود که البته این مشکل را دارند که بعضی مطالب به زبان دانمارکی ارائه شده اند. موضوعات بین المللی، مانند بیولوژی کاربردی و یا علوم انسانی دیجیتال در اروپا، کنفرانس ها و دیگر موارد نیز جهت دریافت اطلاعات بیشتر مفید خواهند بود.

دانشجویان می بایست به صورت مستقیم جهت تحصیل در مقطع دکترا تقاضای خود را ارسال نمایند. به علاوه آنکه تعدادی برنامه مازاد بر تحصیل در مقطع دکترا توسط دانشگاه های دانمارکی به دانشجویان ارائه می گردد. این برنامه ها دانشجویان را قادر می سازد تا در فضایی واقعی در جهت تکمیل تحقیقات خود به فعالیت بپردازند.

پس از پذیرش، 3 سال تحصیلی متقاضیان مقطع دکترا آغاز خواهد شد. طی شروع سال تحصیلی، دانشجویان قادر خواهند بود تا به صورت انفرادی و یا گروهی به تحقیق بپردازند. آن ها شیوه های تحقیق را می آموزند و در این میان به دیگر دانشجویان نیز آموزش می دهند. تکمیل دوره تحصیلی با ارائه پایان نامه همراه می باشد. همچنین فرصت هایی هستند که دانشجویان می توانند از آن ها بهره برده و در تحقیقات صنعتی به تحقیق بپردازند و یا قسمتی از دوره تحصیلی خود را در کشور دیگری بگذرانند.

شهروندان اروپایی و یا عضو اتحادیه اروپا هیچ محدودیتی جهت تحصیل در کشور دانمارک ندارند اما ملزم به ثبت نام در اداره دولتی ناحیه می باشند. شهروندان غیر اروپایی ملزم به ارائه مجوز اقامت بیومتریک بوده که  نیازمند اثبات پذیرش متقاضی در مقطع دکترا و شرایط مالی مورد قبول می باشد. دانشگاه می تواند در این امر به دانشجو کمک نماید.

زمانی که وارد دانمارک می شوید، زندگی دانشجویی جذابیت های خودش را دارد. هم دانشگاه و هم محیط کاری دارای محوطه ورزشی و دیگر فعالیت های سرگرم کننده می باشند. بنابراین انجام پروژه های کاری و یا دانشگاهی برای تمامی دانشجویان لذت بخش خواهد بود. این کشور دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی در فصول زمستان، تابستان و تفریحات آبی می باشد و شهر هایی چون کوپن هاین و آرهوس دارای موزه های بسیاری می باشند.

همانطور که گفته شده است، دانشگاه ها در شهر های کوچک خلوت قرار دارند که موجب می گردند تا افراد تمرکز بیشتری بر روی تحصیل خود داشته باشند. در خصوص مطالب گفته شده اگر سوالی در ذهن دارید، مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده ارائه به روز ترین مطالب به شما هستند، با ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

1- مزایای تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی چیست؟

هزینه های پایین تحصیل- روش های آموزشی جدید و با کیفیت بالا

2- اعتبار جهانی مدرک دانشگاه های دانمارک چگونه است؟

با اینکه کیفیت این دانشگاه ها بسیار بالاست اما ممکن است مدرک آن نسبت به سایر کشور های اروپایی معادل دقیق ایالات متحده را نداشته باشد.

3- موسسات آموزش عالی به زبان انگلیسی در دانمارک کدامند؟

دانشگاه ها-کالج های دانشگاهی-موسسات آموزش عالی هنری-مدارس آموزش و پرورش.

4- بهترین دانشگاه انگلیسی زبان دانمارک کدام است؟

دانشگاه کپنهاگ.

5- متوسط هزینه ی تحصیل در دانشگاه های دانمارک به زبان انگلیسی چقدر است؟

در حدود 6000 تا 16000 یورو در سال میباشد.

6- هزینه ی تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان آلبورگ دانمارک چقدر است؟

در حدود 10000 تا 14000 یورو در سال میباشد.

7- هزینه ی تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان آرهوس دانمارک چقدر است؟

در حدود 8000 تا 14000 یورو در سال میباشد.

8- هزینه ی تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان دانمارک جنوبی چقدر است؟

در حدود 6500 تا 14000 یورو در سال میباشد.

9- هزینه ی تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان کسب و کار کوپن هاین دانمارک چقدر است؟

در حدود 12500 یورو در سال میباشد.

10- هزینه ی تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان تکنولوژی دانمارک چقدر است؟

در حدود 13500 یورو در سال میباشد.

11- هزینه ی تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان رزکید دانمارک چقدر است؟

در حدود 14000 تا 36000 یورو در سال میباشد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *