هزینه خرید خانه در نیوزلند

 بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر اگر سرمایه گذاری در نیوزلند کمتر از 10 میلیون NZD (دلار نیوزلند) باشد، هیچ تایید رسمی لازم نیست. در غیر این صورت، اگر یک فرد غیر ساکن به دنبال خرید ملک در مناطق حساس است، مانند زمین های کشاورزی بیش از 5 هکتار در منطقه و یا دارای ارزش بیش از 10 میلیون NZD، مجوز از اداره سرمایه گذاری خارج از کشور (Overseas Investment Office) مورد نیاز است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط خرید املاک در نیوزلند برای خارجی ها

اکثر مردم ترجیح میدهند که دارایی های خود را از طریق آژانس های املاک به فروش برسانند.تعداد کمی از مردم خانه های خود را به صورت شخصی می فروشند. آژانس های املاک و فروشندگان مجوزی تحت نظر عوامل املاک و مستغلات 2008 (Real Estate Agents Act 2008) دارند و توسط دولت تنظیم و واگذار شده است. یک کد رفتاری طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که آن ها اخلاقی رفتار می کنند.

در نیوزلند فروشندگان نماینده فرد فروشنده هستند. به عنوان یک خریدار، شما باید تمام مشاوره های حقوقی و گزارش هایی که نیاز دارید، خودتان تنظیم کنید. آژانس املاک و مستغلات ملک شما را به فروش می رساند و از طرف فروشنده بر روی قیمت مذاکره می کند. فروشنده یک کمیسیون برای قیمت فروش به آژانس املاک می دهد.اگر شما برای خریدن زمین یا دارایی وارد یک قرارداد شوید، قبل از اینکه توافق انجام شود نیازمند تهیه شماره IRD نیوزلند هستید. و می توانید مالکیت آن را داشته باشید. این امر مربوط به خرید یا فروش زمین یا دارایی در نیوزلند است.

شما باید شماره IRD خود را به وکیل خود بدهید و هم چنین باید قبل از این که توافق اتفاق بیفتد و مالکیت داده شود، بیانیه مالیاتی را تکمیل و امضا کنید. خریداران و فروشندگان قسمت ساحلی دریا لازم است که شماره IRD نیوزلند را تهیه کنند و یا تا قبل از تاریخ و روز توافق این شماره IRD را فراهم کنند. اگر شما خریدار یا فروشنده قسمت ساحلی دریا هستید و شماره IRD نیوزلند را ندارید قبل از درخواست دادن برای شماره IRD باید یک حساب بانکی در نیوزلند باز کنید. احزاب دریایی باید شماره مالیاتی و جزئیات آن را از منطقه کشور خود ارائه دهند.

فرآیند خرید

بیشتر فروش خانه ها و زمین ها با استفاده از آژانس های معاملات املاک تمام می شود و تعداد اندکی به صورت شخصی به فروش می رسد.در هر رو مورد کار عاقلانه این است که قبل از اینکه هرگونه پیشنهادی بدهید، از یک وکیل یا واگذار کننده با تجربه در زمینه فروش خانه مشاوره بگیرید.

شما می توانید با استفاده از وب سایت انجمن حقوقی نیوزلند یک وکیل پیدا کنید و یا از وب سایت انجمن واگذار کننده های نیوزلند یک واگذار کننده مناسب پیدا کنید. قدرت و اختیار آژانس املاک دولتی یک راهنما برای فرآیند خرید خانه دارد که شامل این است که از یک آژانس املاک چه انتظاراتی باید داشت.

قیمت املاک در نیوزلند

قیمت املاک در نیوزلند

قیمت املاک در نیوزلند

تب و تاب بازار مسکن در نیوزلند به سرعت در حال آرام شدن است. با افزایش قیمت خانه به پایین ترین سرعت خود در هفت سال گذشته می رسد. در طی سال 2018 متوسط قیمت خانه در سراسر کشور با افزایش 1.5 درصدی به 560,000 دلار نیوزلند ( 381,847 دلار آمریکا) افزایش یافت.

با توجه به موسسه املاک و مستغلات نیوزلند (REINZ) یک کاهش شدید سالانه به صورت 6.28 درصدی در سال 2017، 13.85 درصدی در سال 2016، 11.49 درصدی در سال 2015 رشد داشته است. هنگامی که برای تورم تنظیم می شد، در واقع قیمت خانه در سال 2018 به میزان 0.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرد. ولی در طی سه ماهه آخر سال قیمت خانه افزایش ناچیز 0.72 درصدی داشته است. (تورم کنترل شده 0.61 درصد)

قیمت خانه در نیوزلند

چرا معکوس؟ ممنوعیت خرید توسط افراد غیر ساکن خارجی اخیرا تعریف شده است. روز های در بازار در حال افزایش است و صراحتا، قیمت خانه بسیار افزایش داشته است به خصوص در اوکلند. اوکلند که تقریبا 25 درصد از کل معاملات دارایی های نیوزلند را شامل می شود، هیچ گونه تغییر قیمتی را در سال 2018 نسبت به سال قبل خود نداشته است. علاوه بر این افزایش بسیار کم و حداقلی قیمت خانه در وایکاتو (1.2 درصد) ، سرزمین جنوبی (1.4 درصد) و Bay of plenty (2 درصد) ثبت شده است.افزایش دو رقمی قیمت خانه در نلسو، ماربروگ، تاسمن (16.8 درصد) گیسبورن (15 درصد) وماناواتو، وانگ نول (11.7 درصد) مشاهده شده است.

سایت های معتبر خرید املاک در نیوزلند

HOMES.CO.NZ

Homes.co.nz یک سایت جدید  در عرصه پیدا کردن مسکن است. این وب سایت بینش های رایگان را در لیست املاک ارائه می دهد. ویژگی اصلی این سایت الگوریتم HomesEstimate است که عوامل فروش داده ها و روند های تاریخی را در اختیار  شما قرار می دهد تا ایده ی ارزش فعلی بازار را در اختیار داشته باشید. حتی در این بازار املاک غیر قابل پیش بینی تخمین های معتبر تری را نسبت به دیگر سایت های آماری ارائه میدهد. Homes.co.nz همچنین یک سابقه فروش خانه را در سالهای قبل فراهم می کند تا به شما ایده ای از ارزش فعلی بازار  در منطقه جستجوی خود، بدهد.

میخواهید بدانید چه چیزی در بازار است؟ با استفاده از تابع فروش املاک مورد نظر خود را پیدا کنید و همراه آن یک لینک که برای شما یک وقت مشاور املاک ارائه میدهد دریافت کنید. توجه داشته باشید این ویژگی در حال حاضر به طور گسترده ای در ولینگتون در دسترس است و مناطق دیگر مانند آکلند در حال در دسترس قرار گرفتن هستند.

REALESTATE.CO.NZ

Realestate.co.nz  به عنوان وب سایت رسمی برای  موسسه املاک و مستغلات نیوزلند یک ایستگاه برای جستجوی املاک  است. ثبت نام برای یک حساب کاربری، شما را قادر به تنظیم اعلان ها برای املاک می کند که با معیارهای شما مطابقت دارد و خانه های مورد نظر را در  لیست خود ذخیره کنید تا به شما در برنامه ریزی کمک کند. هر لیست ملک شامل نقشه های محل با امکانات محلی مانند مدارس و پارک ها، طرح های طبقه و یا  فیلم از محیط .

فهرست ملک نقشه

تابع جستجو نیز بسیار انعطاف پذیر است که می توانید املاکی که به آن ها وام جادویی 550 هزار دلاری kiwisaver HomeSart تعلق میگیرد را پیدا کنید و با لیست قیمتی که در اختیار شما قرار میدهد از میتوانید از قیمت های گرون و بالا پرهیز کنید.

CO.NZ

Trademe.co.nz به طور معمول سایت مورد علاقه ی نیوزلندی ها  برای گذراندن زمان و انتقاد نسبت به وسایل خانه است. اما یک منبع برتر برای تحقیق درباره املاک است. با استفاده از تابع جستجو پیشرفته، شما می توانید هشدارهای ایمیل را برای معیارهای جستجوی خاص خود تنظیم کنید تا از آخرین تغییرات مطلع باشید. trade me اخیرا نرم افزار خود را آپدیت کرده است و تاریخ فروش اخیر را اضافه کرده  که میتواند به شما کمک کند تا در جریان قیمت املاک باشید.

اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

این مقاله چگونگی تبدیل شدن به یک مقیم نیوزلند از طریق سرمایه گذار یا شروع کسب و کار را بررسی می کند. ابتدا به الزامات کلی هر یک و اشاره میکنیم و بعد وارد جزئیات سرمایه گذاری و دسته های کارآفرینی میشویم. هنگامی که دنبال مجوز اقامت نیوزلند به عنوان یک کارآفرین یا سرمایه گذار هستید، آنها اساسا 2 مسیر را فراهم می آورند – یکی برای کارآفرینان و دیگری برای سرمایه گذاران. در هر یک از این مسیرها، دو سطح وجود دارد: سرمایه گذار و سرمایه گذار پلاس، و کارآفرین و کارآفرین پلاس.

  • سرمایه گذار
  • باید 65 سال یا کمتر باشد
  • 3 سال تجربه کسب و کار
  • حداقل 1.5 میلیون دلار سرمایه گذاری
  • فرم ابراز علاقه (EOI)
  • نشان دادن واجد شرایط بودن برای امتیاز در معیارهای مختلف
  • هرکسی که در درخواست اقامت شما موجود است، باید شرایط لازم برای سلامتی، شخصیت و زبان انگلیسی را داشته باشد.

سرمایه گذار به علاوه:

  • سن 65 یا جوانتر
  • 3 سال تجربه کسب و کار
  • فرم EOI مورد نیاز نیست
  • معیارهای سرمایه گذار حداقل 10 میلیون دلار

اگر می خواهید سریع ترین راه شهروندی برای خود و خانواده تان باشد، باید حداقل 10 میلیون دلار نیوزیلند را سرمایه گذاری کنید و و اگر میخواهید برای  گرفتن یک مجوز اقامت مجدد درخواست بدهید، مجوز اقامت سرمایه گذاری پلاس توصیه میشود. با خرید مسکن شما قادر به دریافت مجوز تابعیت و اقامت در نیوزلند نخواهید شد و باید در کسب و کارهای مختلف برای اقامت خود سرمایه گذاری کنید.

اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک

نکات مهم قبل از خرید املاک در نیوزلند

طبق قانون، خانه های موجود به طور کلی تنها توسط شهروندان نیوزلند و صاحبان ویزای اقامتی که اکثر وقت خود را در نیوزیلند صرف می کنند، می توانند خریداری شوند. افرادی که ویزای اقامت دائم در نیوزیلند دارند، اما در نیوزیلند زندگی نمی کنند، می توانند برای دریافت مجوز برای خرید خانه به اداره سرمایه گذاری خارج از کشور  اقدام کنند. کسانی که ویزای موقت دارند، مانند بازدید کنندگان، تعطیلات دانشجویی یا ویزای کاری، به طور کلی قادر به خرید ملک نمی باشند.

فرصت های جدید برای توسعه دهندگان خارج از کشور برای درخواست رضایت برای خرید زمین های مسکونی برای ساخت آپارتمان ها و هتل ها و غیره به سازمان OIO اعطا خواهد شد، اما آنها نمی توانند در این زمینه زندگی کنند. در نیوزیلند، خواص عمدتا توسط گزینه های زیر انجام می شود:

  • حراج
  • مناقصه
  • توافقی

فرایند خرید برای هر یک از این روش ها متفاوت است.

انواع پیشنهادات:

همه پیشنهادات باید با استفاده از اسناد صحیح نوشته شوند – فروشنده بارفوت اند تامسون این را برای شما فراهم می کند. این اسناد مطابق با قانون قرارداد املاک و مستغلات نیوزلند است.

  1. بی قید و شرط – یک پیشنهاد مستقیم برای خرید با توجه به شرایط مندرج در قرارداد
  2. شرطی – زمانی که پیشنهاد شما برای خرید شرایط خاصی را برای شما فراهم می کند، به طور مثال، تنظیم مالی یا رضایت از گزارش ساختمان برای شما تنظیم می شود.

سپرده ها

صاحبخانه می تواند اوراق قرضه امنیتی را به مبلغ اجاره 4 هفته یا کمتر، که باید در مدت 23 روز کاری با مرکز خدمات اجاره ارائه شود را درخواست کند. در پایان اجاره نامه، اگر مستاجر به طور کامل اجاره ها را پرداخت کند، اوراق قرضه به مستاجر بازپرداخت می شود و هیچ صدمه ای به اموال وجود ندارد. صاحبخانه همچنین می تواند اجاره بیشتری را درخواست کند، اما فقط برای حداکثر دو هفته اجاره می تواند باشد. مشاورین ما از هزینه زندگی در نیوزلند به صورت کامل اطلاع دارند، پس با ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *