تحصیل دامپزشکی در نیوزلند

در دنیای امروز که ارتباط میان مردم کشورهای مختلف جهان از طریق شبکه های اجتماعی گسترش یافته رشته ها و مقوله های مختلف راه خود را به دانشگاه ها گشوده اند. دامپزشکی از جمله رشته های تحصیلی است که توانسته در سال های اخیر متقاضیان زیادی را به خود جذب نماید. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به نیوزلند را دارید و یا اگر علاقه مند به تحصیل دامپزشکی در نیوزلند هستید، مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده است از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و اخذ پذیرش رشته دامپزشکی در نیوزلند

دانشگاه علوم پزشکی مسی نیوزلند(BVSc) یک برنامه ی جهانی در مقطع کارشناسی است که به شما کمک می کند به عنوان دامپزشک در سراسر جهان کار کنید. اگر (BVSc ) را با موفقیت کامل کنید تنها در 5 سال سریع ترین راه برای تبدیل شدن به دامپزشک کاملا واجد شرایط از طریق یک برنامه ی معتبر(AVMA) خواهید داشت. شما تجربه ی زندگی حیوان و دامپزشک را به دست خواهید آورد.

جهت تحصیل در نیوزلند موسسه دامپزشکی مسی در رتبه ی چهارم در جهان توسط کارفرمایان و شماره ی 25 برای علوم دامپزشکی در رتبه بندی کیو اس (QS)قرار دارد. نیوزلند به سبک زندگی عالی مشهور است و جای خوبی برای تحصیل در خارج از کشور است. برنامه های آموزشی حرفه ای مانند  دامپزشکی در نیوزلند برنامه های مقطع کارشناسی هستند بنابراین شما نیاز به آشنایی قبلی در این زمینه را ندارید.

اگر در طی 5 سال با موفقیت دوره ی لیسانس در دانشگاه علوم دامپزشکی مسی را پشت سر بگذرانید شما یک متخصص دامپزشک خواهید شد. AVMA برای اولین بار در کره ی جنوبی مورد تایید قرار گرفت. این بدین معناست که لیسانس دانشگاه مسی (BVSc) توسط (AVMA) به عنوان معادل با دکترای دامپزشکی (DVM) از یک دانشگاه معتبر امریکای شمالی برابری می کند.

هزینه و شهریه دانشگاه های دامپزشکی نیوزلند

با این که نیوزلند محلی عالی برای دانشجویان بین المللی است، یک نکته ی منفی دارد، شهریه ها. شهریه ها و هزینه تحصیل در نیوزلند برای علوم اجتماعی و هنر در حدود 13700 دلار آمریکا در سال هستند. دوره های علوم پایه و مهندسی هم می توانند از 17000 دلار در سال شروع شوند.

هزینه و شهریه دانشگاه های دامپزشکی نیوزلند

در نیوزلند دوره های دندانپزشکی و پزشکی گران ترین دوره ها هستند و در سال در حدود 51000 دلار هزینه خواهند داشت. متاسفانه برای دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در نیوزلند کمک هزینه های تحصیلی اندکی وجود دارند که آنها هم تنها به دانشجویان دوره های PhD تعلق می گیرند.

شرایط کار پس از تحصیل رشته دامپزشکی در نیوزلند

دستمزد دامپزشکان بسته به تجربه، مسئولیت ها و موقعیت مکانی شان متفاوت است. افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده و بین 1 تا 3 سال تجربه دارند در سال به طور متوسط 58000 دلار درآمد دارند. دامپزشکان با سه تا 5 سال تجربه به طور میانگین 76000 دلار درآمد خواهند داشت. دامپزشکان ارشد با 6 تا 10 سال تجربه به طور متوسط 86000 دلار درآمد دارند.

دامپزشکان مجربی که کسب و کار متعلق به خود را دارند و یا به صورت شریکی فعالیت می نماییند می توانند بین 100000 تا 130000 دلار در سال درآمد داشته باشند. تعداد دامپزشکان در نیوزلند به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و در حال حاضر در حدود 3000 دامپزشک دراین کشور مشغول به کارند اما هنوز این تعداد پاسخگوی نیازها نیست. در نتیجه، دامپزشکی در فهرست مهارت های مورد نیاز بلند مدت مهاجرت به نیوزلند دیده می شود.

این امر بدین معنی است که دولت به شکل فعالی دامپزشکان خارجی را ترغیب می نماید تا در نیوزلند مشغول به کار شوند. به ویژه دامپزشکان گاو شیری به میزان زیادی مورد تقاضا هستند. وزارت صنایع مادر برای دامپزشکان به تازگی فارغ التحصیل شده ای که قصد کار در حوزه هایی را دارند که به شدت به آنها نیاز است، طرحی را به منظور پیوند آنها به بازار کار به اجرا گذاشته است.

بهترین دانشگاه های دامپزشکی نیوزلند

دانشگاه اوکلند نیوزلند در رتبه 82 قرار گرفت و  به طور پیوسته بالاترین رتبه بین دانشگاه های برتر نیوزیلند را دارا می باشد.  این دانشگاه همچنین بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه در کشور است و بیش از 40000 دانشجو در شش دانشگاه و هشت دانشکده در آن ثبت نام کرده اند.  پنج دانشکده در بزرگترین شهر نیوزلند، اوکلند، قرار دارد و در شش تای ان ها در شمالی ترین شهر این کشور ( Whangarei ) واقع شده است.

دانشگاه کانتربری در سال جاری در رتبه 214 قرار دارد  و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های نیوزیلند است که در سال 1873 به عنوان کالج کانتربری تاسیس شد. این دانشگاه که در شهر Christchurch، در بزرگ ترین شهر جزیره ای و جنوبی واقع شده است، در حدود 14900 دانشجو دارد که 1100 نفر از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون که در شهر ولینگتون در پایتخت نیوزیلند واقع شده است، امسال در رتبه ی 219 جهانی قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1897 تاسیس شد، طیف وسیعی از برنامه ها را ارائه می دهد و به ویژه برای قانون، علوم انسانی و علوم اجتماعی بسیار قوی در نظر گرفته می شود.

دانشگاه دیگری که در این سال در حال پیشرفت است، دانشگاه Waikato می باشد که با 32 پله صعود اکنون در جایگاه 292 جهان قرار دارد. این دانشگاه در شهر همیلتون در جزیره شمالی قرار داشت و در سال 1964 میلادی به عنوان اولین دانشگاه نیوزلند تاسیس شد.

دانشگاه Massey در رده بندی امسال با 24 پله صعود در جایگاه 316 جهان در کنار دانشگاه Tongji چین قرار گرفت. Massey به ماهیت کاربردی برنامه ها و پیوندهای نزدیک به جامعه مشهور است و تنها دانشگاهی در نیوزیلند است که برنامه هایی در هوانوردی، حل اختلاف، داروهای دامپزشکی و علوم و دانش نانو را ارائه می دهد.

دانشگاه لینکلن به بهبود موقعیت خود در رده بندی امسال ادامه می دهد و با 24 پله صعود به رتبه مشترک 316 در جهان صعود می کند و این موقعیت را با دو دانشگاه دیگر به اشتراک می گذارد. لینکلن در بهبود دانش، ثروت و بهره وری نیوزیلند تخصص دارد و در بین 50 دانشگاه برتر جهانی برای جنگلداری و کشاورزی قرار دارد.

رتبه بندی 441-450 در جهان را دارا  می باشد، دانشگاه تکنولوژی اوکلند (AUT)، آخرین دانشگاه برتر نیوزیلند است. در اصل در سال 1895 به عنوان دانشکده فنی اوکلند تاسیس شد و در سال 2000 به ان عنوان دانشگاه اعطا شد. AUT  بالاترین رتبه هر دانشگاه نیوزلند ( 29 ام ) را برای دانشجویان بین المللی خود دریافت می کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *